Jump to content

rover114

VIP
  • Content Count

    5772
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    91

rover114 last won the day on June 6

rover114 had the most liked content!

Community Reputation

699 Toppertje

About rover114

  • Birthday 06/23/1976
  • Age 43

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Noordbroek
  • Hobbies
    Auto's
    Jaguar en in het bijzonder uiteraard mijn XJ.
    Zo af en toe thuis lekker Koken
    Tuinieren.
  • Age 43

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Goedemiddag,
    Mijn naam is Michel de jager, en ben woonachtig in Groningen.
    November 2012 heb ik mijn droom een XJ te bezitten gerealiseerd.
    Het betreft een origineel Nederlandse series 3 4,2,automaat. Een van de allereerste, gekentekend in juli 1979. Via kolvenbach in boven leeuwen welke hem in consignatie had van de tweede eigenaar.
    Ik hoop dat het bezit, en het rijden me net zoveel plezier mag geven als het verlangen er naar, tot nu toe.
    De auto zal puur hobbymatig woedden gebruikt dus echt veel kilometers zullen er niet gemaakt worden, maar de ritjes die gemaakt worden zijn tot nu toe puur genieten.
    En via dit medium hoop zo gelijkgestemden te ontmoeten.
    Met vriendelijke groet,

    Michel.
  • Age 43

Recent Profile Visitors

1660 profile views
  1. Mss een vreemd idee, maar is de olie die je nodig bent niet de zelfde als Citroën gebruikt in diverse wagens als de DS, CX , XM etc?
  2. Kan een eind met je mee gaan. Maar.. de wensen/eisen aan een wagen waren in 1979 anders dan heden ten dage. en ja, ik geniet zeker van de XJ als ik er in rij. en ja meer dan in de daily driver. Maar. is een interval van 30dKm tussen de beurten door niet erg prettig? en climax controle? en parkeersensoren/achteruitrijcamera? en roest preventie die wel ok is? een wagen die wel zonder zorgen buiten kan staan in weer en wind? abs/ Traction controle? los van dit alles, je wagen waar je om geeft en lang wilt koesteren wil je toch niet in winterse pekel omstandigheden gebruiken? maar goed da’s mijn idee. maar jazeker, de XJ series 1.2.3 kan prima mee komen in het hedendaagse verkeer. daar gaat het niet om over.
  3. Series2 zijn de minst goeie..qua roest..
  4. Snap je gevoel zeker. Heb zelf ook es overwogen een series XJ als daily te gaan rijden kwam er uiteindelijk in eerste instantie niet van. En op enig moment kwam er jaren later ( in 2012) wel een XJ 4.2 automaat(Series3) aan te schaffen maar dan als hobby voertuig. persoonlijk denk ik dat als wagen zijnde zeker goed mee komt in het verkeer. het comfort is simpelweg goed te noemen. Maar: Brandstofverbruik is zeker niet modern te noemen. ( ik rij met de mijne tussen de 1 op 6,5 en 1 op 7,5 ) Roestbestendigheid is zeker niet modern te noemen ( binnen stallen is een must) En er moet periodiek eea aan onderhoud gedaan worden, waarbij de intervallen van 7500 Km ook niet modern te noemen zijn. ( voor mij is dat 1x per jaar maar als daily zou dat dus zeker 2 a 3 beurtjes zijn per jaar). Dit los van dat het oude wagens betreft dus er gaat ook wel es iets stuk. Stof tot nadenken..
  5. Mwah, zou graag een Jag als daily willen, helaas is de (gelukkig wel binnen budget vallende XE ) er niet als stationcar. maar imo wel een fraai ding, met ook nog eens achterwielaandrijving. Helaas ben ik wel een ruime wagen nodig dus nog eens helaas, geen Jag als daily.
  6. Helemaal mee eens, anderzijds de X-350/358 waren imo de laatste echte XJ modellen ( hoewel eigenlijk de XJ series 1,2,3 dit hoofdstuk eigenlijk hadden afgesloten natuurlijk). Maar voor mij werd de lijn met de XJ40 ( hoe controversieel ook) en daarna de x-300 en X-308 mooi in lijn voort gezet. waarbij de X350 ook nog eens de innovatie van de oorspronkelijke XJ weer in klassieke XJ lijnen wist te pakken. daarna wat zal ik zeggen, ja de XJ is een fraaie automobiel, maar imo hadden ze een andere naam mogen kiezen.
  7. https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/jaguars-designbaas-ian-callum-stopt-ermee/ Bijgaande zag ik op Auto Week. Toch wel een icoon die een stapje terug doet. ben erg benieuwd naar de lijn die komt..
  8. Zou persoonlijk eerst de motor goed laten lopen op Benzine. Pas daarna aan de gasinstallatie beginnen. ( of die er gewoon uit halen)
  9. Deze zit volgens mij op/aan de LMM, aangezien hierop ook de stationair stelschroef zit waarmee je de motor iets hoger of lager stationair af kunt stellen.
  10. Dit gaat helaas niet lukken voor ons..
  11. Joh, is bij KLM dus net als bij mijn werkgever (SKF) N.B.: Erik verwoord het zeker mooi. En laat ik duidelijk zijn, verwar mijn Posts in dit topic niet met onwil oid. Sterker nog ik denk dat een samenwerking beide partijen kan versterken. Mits het goed aangepakt wordt.
  12. Gaaf altijd dit evenement. Dit jaar is erg druk dus of ik er bij ben weet ik nog niet.
  13. Ik durf te zeggen dat ik best open ben, ( Tsja heb een commercieel technische functie in het dagelijks leven dus ja best handig). En sta in dit verhaal dan ook zeker open. Anderzijds ik voelde me eigenlijk best geschoffeerd . En dat twee maal, ik hoef je niet te zeggen lijkt me dat een derde keer niet gaat gebeuren. ik draag het forum en onze hobby een warm hart toe . maar zou hier zo'n afgunstig gedoe jegens anderen optreden dan ben ik weg. ( en daar ben ik oprecht bang voor.) En helaas voelde ik , me zo tegemoet getreden, terwijl ik hier dat over en weer never ervaar. da's juist zo mooi. En om eea Ff in perspectief te zetten, de Triumph Stag club waar mijn vader lid is, heeft ook een aardige vergrijzing, maar als ik daar op de club stand binnen loop is het ook allemaal gezellig en leuk . ( ook toen die lui niet wisten dat pa lid is) dus het kan wel . Terwijl daar de meeste ook een mooie carrière hebben of gehad hebben. maar goed. We gaan het zien en ik sta er open in,
  14. Hey Mark, Om met de deur in huis te vallen, Ben sinds 2012 hier aanwezig en, Ik wens het beste voor het forum, ( en mss is een samenwerking daarvoor de juiste weg). Maar ( daar is de maar) mijn ontmoetingen met de mensen van de JDCH zijn nou niet dat ik ze, tsjonge wat word ik daar blij van. ( uiteraard zijn er forum leden die ook lid zijn etc, en die prima om gaan met "ons"). Op British cars Zandvoort had ik es de XJ per abuis bij hun stand neer gezet. werd bepaald niet "enthousiast op gereageerd. laat onverlet dat ik op enig moment best genegen was ook JDCH lid te worden, waarop ik op British cars and lifestyle een overall kop bij de JDCH stand, waarop na bekend making jf lid te zijn, ik de "sneer" krijg " dat het toch niet die €60 contributie is " die me weerhoud lid te worden. Dan denk ik: krijg de hik met je club. En ik was gelijk genezen van het idee lid te worden. laat onverlet, mss moet er iets gebeuren, om beide een voorspoedige toekomst te garanderen. en dat willen wij denk ik als liefhebbers allemaal.
×
×
  • Create New...