Jump to content

rover114

VIP
  • Posts

    6,167
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    114

rover114 last won the day on October 1

rover114 had the most liked content!

Reputation

1,084 Toppertje

1 Follower

About rover114

  • Birthday 06/23/1976

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Noordbroek
  • Hobbies
    Auto's
    Jaguar en in het bijzonder uiteraard mijn XJ.
    Zo af en toe thuis lekker Koken
    Tuinieren.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Goedemiddag,
    Mijn naam is Michel de jager, en ben woonachtig in Groningen.
    November 2012 heb ik mijn droom een XJ te bezitten gerealiseerd.
    Het betreft een origineel Nederlandse series 3 4,2,automaat. Een van de allereerste, gekentekend in juli 1979. Via kolvenbach in boven leeuwen welke hem in consignatie had van de tweede eigenaar.
    Ik hoop dat het bezit, en het rijden me net zoveel plezier mag geven als het verlangen er naar, tot nu toe.
    De auto zal puur hobbymatig woedden gebruikt dus echt veel kilometers zullen er niet gemaakt worden, maar de ritjes die gemaakt worden zijn tot nu toe puur genieten.
    En via dit medium hoop zo gelijkgestemden te ontmoeten.
    Met vriendelijke groet,

    Michel.

Recent Profile Visitors

4,013 profile views
  1. Is je rotor/verdelerkap mss slecht?
  2. De 4.2 XK motor in onze series3 XJ heeft ons vandaag weer in alle comfort verplaatst tijdens de rit naar Arnhem, voor de JDCH herfsttinten toertocht daarna de rit en nadien terug naar huis. ( beetje plagen mag toch?)
  3. De XK motor onbetrouwbaar? In mijn ervaring geenszins. in de 10 jaar dat ik de XJ heb is er uiteraard malheur geweest. Maar welke wagen van laten we zeggen 40 jaar oud heeft dat niet op z’n tijd. Dat ie mwt een 4 traps automaat zuiniger wordt dat zal vast wel. Laat onverlet, dat ik dit niet zou doen met deze wagen. Maar het is aan een ieder te doen hoe het hem (m/v, immers wel inclusief zijn hier) goed dunkt.
  4. Mss een iets andere benadering, maar toch.. waarom niet de XK motor in ouder ere herstellen? deze ombouw kost ook geld uiteindelijk en de originaliteit van deze relatief vroege series 3 XJ is voor altijd Schade aangedaan..
  5. Als het me gegund is komt er een v12 series 2 1976 ( mijn eigen bouwjaar ) maar ben best blij met het huidige wagenpark
  6. Series 2 is in mijn beleving de mooiste. Toen ik mijn. Serieuze zoektocht begon was een series 2 LWB 4.2 automaat het doel. Tsja dat er toen een heel vroege (1979) series3 op mijn pad kwam, welke me wist te verleiden. Tien jaar later gelukkig nog steeds blij met mijn beslissing.
  7. Dit is weer es een item waarbij de meningen soms haaks op elkaar staan. Moest ik kiezen tussen deze twee dan werd het voor mij een X-300. Hoewel ( net als Haddock al aan geeft) de Lijnen van de XJ40 met het verstrijken van de jaren mooier worden in mijn beleving.
  8. Bedoel het zeker niet negatief Mark. Maar het simpele feit is dat als het professioneel georganiseerd wordt het geld kost. Dus als er drie man ( m/v) aan instructeurs aanwezig is kost dat bedrag X. Da’s iets anders dan iemand ( die gerust weet waar ie over spreekt ) die denkt, kom ik ga op de zaterdag leuk een instructie doen en als ik wat producten verkoop verdien ik ook nog iets. Nogmaal niks negatiefs bedoeld, maar dit is hoe het is. CG benaderd het professioneel. de Meg’s distributeur benaderd het op de tweede manier. ( en ook die is leuk, heb de basis en gevorderde daar gevolgd.) Wat CG betreft heb daar de paint correction workshop gedaan. en ja daar leer je denk ik net ff meer. maar kost ook het 3 voudige van deze Meg’s sessie. een ieder die de laatste optie overweegt. Kijk op hun website. een aanrader wat mij betreft voor de serieuze detailer.
  9. Niet iedereen staat daar het zelfde in. juist vanwege het kostenaspect werd eerder al de optie een workshop bij een andere partij te doen afgeschoten.
  10. Mooi gezegd uit eigen ervaring Marco. Dit vat mooi samen wat ik ook bedoelde in mijn reactie. Ben zelf ( zoals bekend hier) een Series XJ liefhebber en ondanks de tekortkomingen tov een moderne wagen is er geen wagen die me een grotere glimlach geeft achter het stuur dan mijn XJ. Maar ja. Het blijft een wagen van ruim 40 jaar oud.
  11. Als echt dadelijke wagen zou ik een Series 3 XJ niet adviseren. Als zeg maar tweede auto daarentegen wel. In mijn beleving is de roestgevoeligheid en de naar huidige begrippen korte onderhoudsintervallen voor echt dagelijks gebruik een manco. en let op: uiteraard werden deze wagens destijds dagelijks gebruikt maar toen waren ze dan ook nieuw. n.b. Wat verbruik betreft, rij met de mijne (series 3 4.2 automaat) op korte stukjes 1 op 6,5 en lange einden zoals laatst naar de JDCH meet 1 op 8,3 ( tevens zuinigst dat ik ooit gereden heb met de XJ) Denk er ook om, een dergelijke wagen heeft E5 benzine nodig. ( zelf tank ik altijd VPower of BP Ultimate waar ik dan nog een loodvervanger aan toe voeg, dat laatste zijn de meningen over verdeeld of dit nodig is maar goed) succes met de besluitvorming
  12. Heb de basis en gevorderde training bij Meguiars gevolgd dus ik sla ook over.
  13. Wellicht een nuttige toevoeging. Altijd bij je oudere ( non cat) loodvervanger toevoegen. Doe ik altijd was bij aanschaf bij Kolvenbach een tip ( niet nodig wel aan te raden) Daarnaast tank ik altijd bij voorkeur BP ultimate of VPower. Loopt de XJ het beste op. Maar ook de tweede privé wagen. Rover 200BRM duidelijk merkbaar. Een tankje 95 (al is het wel E5) slikt ie liever niet.
  14. Hopelijk is dit de stap naar weer als vanouds gezellige evenementen. waarbij we onze gezamenlijke liefhebberij kunnen delen. We hadden een heerlijke rit naar een prachtige locatie. En het was fijn JF bekenden te treffen. Maar ook leuk te merken hoe op zo’n evenement spontaan leuke gesprekken ontstaan met volstrekt vreemden. Laan ( welke we niet troffen vandaag, Simone wel ff toen we in de rij stonden voor de lunch) heeft al veel fraaie kiekjes gedeeld, hier ook nog een paar:
  15. Leuk jullie weer getroffen te hebben. even lekker bijkletsen op een prachtige locatie. Als vanouds gezellig.
×
×
  • Create New...