Ga naar inhoud

Frank117

Members
  • Aantal items

    289
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Frank117 won de laatste dag op 22 januari 2014

Frank117 had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

5 Goed

Over Frank117

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Knokke, België
  • Hobbies
    Techniek, vooral als het met auto's te maken heeft.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Frank, woon in Knokke, België.
    In 2001 heb ik een 1996 X300 3,2 Sovereign LWB gekocht. Sindsdien rijd ik er dus al ruim 10 jaar mee, met veel plezier. Prachtige tijdloze lijn, heel comfortabel. De kilometerstand is nu 275.000, nog nooit belangrijke problemen gehad. Motor en automaat zijn tot nu toe absoluut probleemloos. Het onderhoud doe ik zelf, natuurlijk wel volgens het boekje. Omdat ik allergisch ben aan moderne electonica met al zijn problemen, ben ik voor in de toekomst op zoek naar.... een identieke. Maar wel met een maximale (bewezen) kilometerstand van ongeveer 100.000 km. Ik heb tijd, mijn Jag laat me voorlopig toch niet in de steek.
    Even een aanpassing na een paar jaar: Die vervanger is intussen gevonden: Een Daimler Six LWB van 1997, ik rijd er intussen een jaar mee. Weer een prima wagen, kan weer verder voor een jaar of tien.

Recente bezoekers van dit profiel

200 profielweergaven
  1. Daimler 3.6 wil niet meer starten

    Na drie jaar trouwe dienst (wel weinig kilometers) laat mijn '89 Daimler 3.6 mij in de steek. De accu is goed, de startmotor draait normaal rond. De benzinepomp werkt, slaat een paar seconden aan na het op contact zetten, dus OK. Ik hoor ook benzine in de fuelrail als ik hem op contact zet, dus dat zit wel goed. De bougies blijven droog, dus denk ik dat de injectors niet worden aangestuurd. Als ik een slok benzine in het inlaattraject giet, slaat hij meteen aan. Dus de ontsteking en CPS zijn ook goed. Nu is het de laatste dagen wel erg vochtig weer, en de auto staat gewoon buiten... Daardoor denk ik in de richting van corrosie of een vochtprobleem ergens in de bedrading die met de ECU te maken heeft. Met de zoekfunctie kom ik uit op een topic waar een soortgelijk probleem beschreven wordt: Waar zit die gele stekker/relais waarvan sprake? Wat kan eventueel nog de oorzaak zijn? Zit er ergens een zekering die een mogelijke oorzaak kan zijn? Ik heb wel een "gebruiksaanwijzing" bij de auto, maar die is blijkbaar van een ander type want van de zekeringentabel klopt niet veel. Alvast dank voor tips!
  2. Nico's X308 airbag lampje

    Bij mijn X300 had ik hetzelfde probleem: airbaglampje bleef branden. Na nogal wat uitproberen en gedoe viel mij op dat de stekker van de stuurcassette (ding met sleepringen) onder de stuurkolom identiek is als die van de stuurairbag. Dus: airbag gedemonteerd, en rechtstreeks aangesloten op de stekker waar normaal gezien de stuurcassette op aangesloten is: lampje uit. Dus in mijn geval was de stuurcassette defect.
  3. Aangenaam gewekt door mijn Jag

    Ik heb met mijn vorige X300 verschillende keren hetzelfde meegemaakt, al stond die toen wel op slot. Heb toen hier en daar eens mijn licht opgestoken, bleek in de één van de microswitchen van de achterdeursloten te zitten. De boel gedemonteerd en de switchen schoongemaakt met contactcleaner en perslucht, was voor een tijdje goed. Tot het weer opnieuw begon. Dan heb ik maar de stekker uit de alarmunit getrokken, uiteraard dan nergens meer last van gehad.
  4. Aankoop X300 4.0

    Vrij vertaald: hoe je als burger nog meer genaaid wordt als je geen ogen rondom hebt. Maar nuttige info is het zeker!
  5. Er zijn verschillende soorten contactspay, ook die je niet moet "naspoelen"
  6. Mooi dat je het hebt kunnen oplossen! Dat is toch echt een probleem waar je het niet direct zou verwachten.
  7. Aankoop X300 4.0

    Fransen hebben dan weer het voordeel dat je er heel goed mee kan onderhandelen. Zelden een auto gekocht voor meer dan de helft van de vraagprijs. Je moet de taal wel goed spreken. Zij zijn "uniquement francophone".
  8. Rammelen rechts achter schokbrekerbussen

    Over het demonteren van de achterste schokbrekers staat er een mooi filmpje op Youtoep:
  9. Raamsnorren / Raamrubbers / waist seals

    Je hoeft de strip niet te verwijderen of over te zetten. De zwarte strips zijn identiek dezelfde als de RVS exemplaren, maar in 't zwart gespoten. De verf is gemakkelijk te verwijderen met afbijter. Het RVS komt je dan blinkend tegemoet.
  10. Raamsnorren / Raamrubbers / waist seals

    Mooi dat je dit meldt, van die louche Duitse sites. Ik heb eens op het punt gestaan daar iets te bestellen, maar rook gelukkig op tijd onraad. Drie jaar geleden was ik ook op zoek naar twee van die strips, heb ze uiteindelijk gewoon particulier gevonden op Marktplaats.
  11. Cd-wisselaar x300 Schakelt niet

    Ongeveer hetzelfde heb ik meegemaakt: de kabel die naar de wisselaar loopt, had bij de radio een breuk net voorbij de stekker. De kabel vervangen is nog een mooie klus, zowat het halve interieur moet eruit.
  12. Elektrische probleempjes ?

    De radio-unit "telt" het aantal op-en-neergaande bewegingen van de antenne, en geeft om de weet-niet-hoeveel bewegingen aan dat de antennestaaf gepoetst moet worden. Schoonmaken met een doekje met white-spirit of zo, en dan smeren met WD40 of alternatief. Of je dat nu doet of niet, de "clean arial" vermelding komt gewoon om de zoveel bewegingen terug.
  13. Daimler SIX vloermat

    Inderdaad dezelfde matten, hier nog een foto van de achterkant van die van mij. Waarschijnlijk zijn die matten dan toch origineel, lijkt me sterk dat er twee Daimlers rondrijden met dezelfde aftermarket mattenset, en dan nog in dezelfde kleur. Zou er dan toch niet meer aan te komen zijn? Zo'n nette mat wil ik wel, een complete set is niet nodig want de andere zijn nog als nieuw. Erik's set is natuurlijk prachtig, maar voor mij minder geschikt. Mijn Six wordt nogal intensief gebruikt.
  14. Daimler SIX vloermat

    Nee, er staat helemaal niets op. De hele onderkant is donkergrijs schuimrubber, nergens een logo of label te bekennen. Ik zal morgen eens de andere matten bekijken, misschien vind ik daar iets op terug.
  15. Daimler SIX vloermat

    Aico, jij hebt blijkbaar identiek dezelfde matten als die van mij? Weet jij waar ze vandaan komen, of lagen ze zoals bij mij al in je auto toen je hem kocht? Eddy's mat lijkt er ook wel op, maar is niet dezelfde kleur. Ik zou graag een identieke vinden zoals op de foto bij mijn beginpost.
×