Jump to content

Frank117

Members
  • Content Count

    302
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Frank117 last won the day on January 22 2014

Frank117 had the most liked content!

Community Reputation

7 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Knokke, België
  • Hobbies
    Techniek, vooral als het met auto's te maken heeft.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Frank, woon in Knokke, België.
    In 2001 heb ik een 1996 X300 3,2 Sovereign LWB gekocht. Sindsdien rijd ik er dus al ruim 10 jaar mee, met veel plezier. Prachtige tijdloze lijn, heel comfortabel. De kilometerstand is nu 275.000, nog nooit belangrijke problemen gehad. Motor en automaat zijn tot nu toe absoluut probleemloos. Het onderhoud doe ik zelf, natuurlijk wel volgens het boekje. Omdat ik allergisch ben aan moderne electonica met al zijn problemen, ben ik voor in de toekomst op zoek naar.... een identieke. Maar wel met een maximale (bewezen) kilometerstand van ongeveer 100.000 km. Ik heb tijd, mijn Jag laat me voorlopig toch niet in de steek.
    Even een aanpassing na een paar jaar: Die vervanger is intussen gevonden: Een Daimler Six LWB van 1997, ik rijd er intussen een jaar mee. Weer een prima wagen, kan weer verder voor een jaar of tien.

Recent Profile Visitors

660 profile views
  1. Dank voor de tip, intussen heb Bosch Yttrium FR6DC+ aangeschaft, mij aangeraden door een LPG specialist. Een iets warmere bougie dus.
  2. Als ik de rechter voordeur open, gaat de binnenverlchting erg snel knipperen, je hoort dan een relais op hetzelfde ritme tikken in het linker hielbord onder de achterbank. Open ik dan nog een andere deur, dan brandt de binnenverlichting normaal. Waar moet ik zoeken? Microswitchen van het rechtervoordeur? Iets anders? Binnenkort tijd voor groot onderhoud, dat zou ik dan ook willen aanpakken. Wie heeft een tip?
  3. Mijn Daimler Six 4.0 is aan andere bougies toe. Nu zitten er Champion RC9YC in, die blijken erg wit te zijn. De LPG installatie is een gewone Impco, geeft geen problemen. Kan ik beter andere bougies plaatsen, en zo ja, welke? Of gewoon het gas wat rijker zetten?
  4. Time Left: 28 days and 11 hours

    • Gezocht
    • Gebruikt

    Nette tank (vooral de binnenkant) gezocht voor mijn Daimler 3.6 van 1989 Die uit een Jaguar XJ40 zijn dezelfde.

    NO VALUE SPECIFIED

  5. Ik vind het soms ook vervelend. Als er nog iemand in moet, maak ik er een gewoonte van de automaathendel eerst in R of D te schakelen en dan pas mijn deur te sluiten. Dan blijven de deuren gewoon open.
  6. Wat het "tikken" in P betreft, is er het volgende aan de hand: ooit zal iemand de automaat in P gezet hebben toen de auto nog niet volledig stil stond. Daardoor is de stift, die de automaat blokkeert beschadigd en blokkeert de automaat niet echt meer. Ik heb het met mijn vorige X300 ook gehad. Kan niet echt kwaad, maar vertrouw er niet meer op als je de auto in P zet zonder de handrem. Op een lichte helling loopt hij zo weg.
  7. Als je het goed wil doen, is het een beste klus. Rechts zit nog zo'n aanjager, als de linkerkant nu bromt, volgt rechts meestal snel. Een short cut staat hier beschreven: Ik heb het wel op de "nette" manier gedaan, en de beide luchtkleppen opnieuw met schuimrubber bekleed zodat alles weer naar behoren werkt.
  8. Een opeens brommende aanjager heeft meestal de volgende oorzaak: de luchtklep die ervoor zit is bekleed met dun schuimrubber, wat na verloop van de jaren versterft. Opeens wordt dan zo'n flap verstorven schuimrubber in de aanjager aangezogen, wat dat geluid veroorzaakt. Kijk beide kanten maar eens na.
  9. Niet uitzonderlijk na 21 jaar. Mijn '97 Daimler Six lekt olie aan de ingaande as van het diff. Heeft iemand ervaring met het vervangen van de keerring, how-to of een link naar een filmpje?
  10. Ik heb de hele installatie zelf ingebouwd, dus ook de vulopening. Daarna alles laten controleren en keuren door een erkend installateur. Installateurs kunnen niet zoveel tijd besteden aan inbouw, dan wordt het te duur, en ik heb het graag netjes.
  11. Mijn vorige X300 3.2 Sovereign heeft 430.000 km. op LPG gelopen, zonder problemen. Daarna heb ik de hele installatie overgebouwd in mijn huidige X300 Daimler Six, intussen weer ruim 90.000 km. Een gewone Impco zonder elektronische poespas, gemiddeld verbruik 14 à 15 liter/100 km. bij gewoon gebruik, enkel autosnelweg 12 liter/100 km. Met de hele installatie nooit enig probleem gehad, behalve eens een waterlek in de verdamper. Revisiekitje gemonteerd, verder nooit problemen gehad. De (Belgische) vuldop heb ik weggewerkt in de linker reflector van de achterbumper, ik zal daar eens een foto van maken. Wegwerken achter de kentekenplaat gaat uiteraard niet, want die zit op het kofferdeksel. Achter de tankklep is te weinig ruimte.
  12. Mooi dat je voor een redelijke prijs geholpen bent. Veel rijplezier naar Duitsland!
  13. Die krukassensoren hebben inderdaad de onhebbelijke gewoonte, voor ze er definitief de bui aan geven, soms wel soms niet te werken. Je kan het gemakkelijk controleren of hij het doet: als je start en de motor slaat niet aan, en je toerenteller blijft op 0 terwijl de startmotor ronddraait, is hij defect. Als de kruskassensor wel werkt, geeft de toerenteller ongeveer 200 toeren/min. weer terwijl de startmotor draait.
  14. Na drie jaar trouwe dienst (wel weinig kilometers) laat mijn '89 Daimler 3.6 mij in de steek. De accu is goed, de startmotor draait normaal rond. De benzinepomp werkt, slaat een paar seconden aan na het op contact zetten, dus OK. Ik hoor ook benzine in de fuelrail als ik hem op contact zet, dus dat zit wel goed. De bougies blijven droog, dus denk ik dat de injectors niet worden aangestuurd. Als ik een slok benzine in het inlaattraject giet, slaat hij meteen aan. Dus de ontsteking en CPS zijn ook goed. Nu is het de laatste dagen wel erg vochtig weer, en de auto staat gewoon buiten... Daardoor denk ik in de richting van corrosie of een vochtprobleem ergens in de bedrading die met de ECU te maken heeft. Met de zoekfunctie kom ik uit op een topic waar een soortgelijk probleem beschreven wordt: Waar zit die gele stekker/relais waarvan sprake? Wat kan eventueel nog de oorzaak zijn? Zit er ergens een zekering die een mogelijke oorzaak kan zijn? Ik heb wel een "gebruiksaanwijzing" bij de auto, maar die is blijkbaar van een ander type want van de zekeringentabel klopt niet veel. Alvast dank voor tips!
  15. Bij mijn X300 had ik hetzelfde probleem: airbaglampje bleef branden. Na nogal wat uitproberen en gedoe viel mij op dat de stekker van de stuurcassette (ding met sleepringen) onder de stuurkolom identiek is als die van de stuurairbag. Dus: airbag gedemonteerd, en rechtstreeks aangesloten op de stekker waar normaal gezien de stuurcassette op aangesloten is: lampje uit. Dus in mijn geval was de stuurcassette defect.
×
×
  • Create New...