Jump to content

pimgmx

Members
  • Content Count

    1431
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    25

pimgmx last won the day on November 15

pimgmx had the most liked content!

Community Reputation

175 Toppertje

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.flickr.com/photos/pimgmx/

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend
  • Woonplaats
    Zuidoost

Wie ben ik

  • Voorstellen
    De collectie: een XJ40 4.0 Insignia uit '93, een X306/XJR uit '95 en een low-mileage XJ-S 5.3 Coupé uit 1989.

Recent Profile Visitors

915 profile views
  1. Bij twijfel check ik altijd Jaguar zelf; volgens hen zijn ze toepasbaar op alle XJ's en XJ-S'en uit die periode. Zie 'part applicability' bij beide slangen: https://parts.jaguarlandroverclassic.com/mhe3985ba-high-pressure-hose.html?code=C06572845258 https://parts.jaguarlandroverclassic.com/c43722-low-pressure-hose.html?code=C06572845258
  2. Jaguar zelf heeft alleen de hogedrukzijde nog: https://parts.jaguarlandroverclassic.com/parts/index/part/id/C06.C0657.C0657284.C06572845258/brand/jaguar/ Onderdeelnummer CAC3655 / CCC6961 / MHE3985BA. Voor de forse 200-nog-wat pond + verzendkosten is laten maken een interessante optie. De lagedrukleiding heeft onderdeelnummer C43722, en is aftermarket nog goed te krijgen zo te zien, maar schijnbaar niet bij SNG Barratt. Ik vind 'm onder meer bij British Parts, volgens hun website hebben ze 'm op voorraad: https://www.britishparts.co.uk/classic-jaguar-c4707/jaguar-xj-69-92-c98/steering-suspension-c323/power-steering-hose-p2230
  3. Als die slang niet meer gemaakt wordt/leverbaar is: met de oude slang naar een hydrauliekspecialist, die maakt zo een nieuwe voor je.
  4. Time Left: 1 month and 27 days

    • Te Koop
    • Gebruikt

    Één project te veel: ik heb besloten mijn donkergroene XJR uit 1995 te demonteren en in onderdelen te verkopen... Onder de motorkap is al het nodige gestript, mocht je de auto in z'n geheel willen kopen dan is dat voor onderdelen, 'm weer rijdbaar krijgen is een megaklus! Beschikbaar zijn onder andere: - twee goede zijschermen, het linker in dondergroen, rechter in donkerblauw - vrijwel compleet interieur in nette staat (alleen wat ventilatieroosters zijn verkocht) - dynamo, startmotor, airco-compressor - intercooler- en motorradiator - koplampen en stelmotoren - elektronicamodules - injectoren en penbobines - etc, etc, etc Laat me per PM weten wat je zoekt en ik reageer zo snel als mogelijk met beschikbaarheid en prijsindicatie. Versturen voor de handzamer onderdelen kan, voor 't ophalen van het lompere spul (of de hele auto) is er een ritje naar midden-Limburg nodig...

    NO VALUE SPECIFIED

  5. We zijn weer bijna een week verder... De lak intussen voldoende gedroogd om aan het laatste hoofdstuk van dit proces te beginnen: afmonteren! Toen ik langskwam was de nieuwe dakhemel net geplaatst, en dezelfde specialist die de demontage had gedaan was bezig met het chemisch schoonmaken van de zonnekleppen. Wat een aandacht voor detail: hij wilde zeker weten dat de oude zonnekleppen geen vlekken gaan maken op de nieuwe dakhemel! Als je goed kijkt naar de foto's hieronder zie je dat de vloer bezaaid is met brokjes gedesintegreerde isolatie van de oude dakhemel, een klassieke Jaguar-zwakke-plek...
  6. Mwah, Arie, dan voelt m'n arme Land Rovertje zich gediscrimineerd... 😉
  7. Afgelopen week is het laatste strakmaakwerk gebeurd, vrijdagmiddag stond-ie er zo bij: En daarna is er flink doorgewerkt: Ik ben NIET ontevreden tot nu toe...
  8. Deze mensen hebben én een bak Jaguarkennis én bij mijn weten een PDU: http://www.devlasauto.nl/contact/
  9. pimgmx

    Radiocode kwijt

    Ergens daaromtrent, ik was €10-15 kwijt als ik het me goed herinner.
  10. pimgmx

    Radiocode kwijt

    Ik heb het voor onze daily aan de hand gehad, weet helaas niet meer welke site ik gebruikt heb. Was kwestie van S/Ns ingeven, online betalen en in geen tijd had ik een werkende code retour.
  11. pimgmx

    Radiocode kwijt

    Voor veel radio's met code geldt het volgende: 3X verkeerd intoetsen is blokkeren blokkeren omzeil je door de auto langere tijd (merkafhankelijk, maar vaak 1 uur) op contact te houden daarna deblokkeert de unit en kan je opnieuw proberen de code in te voeren Als de code niet correct is heet de procedure hierboven natuurlijk geen zin. In plaats daarvan kan je : de unit uitbouwen, vaak (maar niet altijd!) staat de code op de behuizing; de dealer contacten, die kan op basis van VIN de code verstrekken (dat werkt alleen als de originele unit nog ingebouwd is) online een code kopen, er zijn meerdere aanbieders die je op basis van serienummer van de unit een nieuwe PIN kunnen leveren
  12. Dank! Met wat geluk wordt het dit jaar nog RDW-en en kentekenen, en ergens volgend jaar (als het spaarvarken wat meer spek op de botten heeft) alle onderstel- en airco-upgrades in één keer (laten) doen. Als ik deze winter wat meer tijd heb doe ik dan zelf 'kleine' dingen als de brandstofleidingen, injectorbekabeling en wat andere dingetjes onder de motorkap... Daar zat een oude parkeerschade, hoorde ik vandaag. Die is ooit op de ouderwetse US-manier opgelost, met vooral héél veel plamuur... Is nu fatsoenlijk uitgedeukt, het speldeknopgaatje aan roest stelde qua lassen niks voor en er was daarna nauwelijks plamuur nodig om het paneel strak te maken. Had ik tóch vorig jaar in UK die 7.0 Lister moeten kopen... 😋 De vraagprijs was 'maar' 80K GBP, misschien wordt dat in de toekomst een koopje áls die Brexit ooit nog doorgaat? Ik vermoed dat ik met V12 + handbak + LSD m'n handjes letterlijk wel vol heb met het koppel en vermogen dat deze HE na zijn inlaat-, uitlaat- en luchtpompmodificaties levert...
  13. Dat bleek een onverwachte meevaller: wél wat roest, maar geen laswerk! Ik kon de nieuwsgierigheid niet bedwingen en ben vandaag weer gaan kijken. Het schiet op: alles is kaal geweest, zo strak mogelijk gemaakt, in de etsprimer gezet en voorzien van meerdere lagen 'normale' primer. De komende dagen wordt die primerlaag verder strakgemaakt, in de loop van komende week gaat hij ein-de-lijk de spuitcabine in! Op verzoek van de carrossier worden er nog raamrubbers voor de deuren uit Engeland gekoerierd. Al een eeuwigheid 'NLA' bij Jaguar, maar binnen een paar emails met m'n vaste hulptroepen in Brexitanië was ook dat geregeld. Een mini-timelapse:
  14. De carrossier was niet gelukkig met de fabriekskwaliteit lak op de staande delen en besloot daarom de in-één-keer-goed-route te nemen: álle lak eraf! Een goede beslissing, anders was het speldeknopgaatje midden op het linker deurpaneel pas boven water gekomen als het verder was gegroeid... 😬 Dat gaatje was vooralsnog de enige roestverrassing: de rotte plek linksonder de voorruit bleek veel kleiner te zijn dan gevreesd en behalve wat steenslagroest op de rand van de motorkap is er tot nu toe niets gevonden. De achterruit moet er nog uit: daar zit wat roest in de rechteronderhoek dat ook laswerk vergt, en met een beetje geluk is dat alles. Ik weet het: dit is niet in lijn met de reputatie van jarentachtigjags, maar daar hoor je me niet over klagen!
  15. Een goed begin: na een grondige schoonmaak lijkt het al een stuk beter!
×
×
  • Create New...