Jump to content

pimgmx

Members
  • Content Count

    1674
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    37

pimgmx last won the day on December 14 2020

pimgmx had the most liked content!

Community Reputation

307 Toppertje

About pimgmx

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.flickr.com/photos/pimgmx/collections/72157702603397991/

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend
  • Woonplaats
    Zuidoost

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Een XJ40 4.0 Insignia uit '93 en een low-mileage XJ-S HE Coupé uit 1989.

    Mijn X306/XJR uit '95 is gedemonteerd en beschikbaar voor onderdelen...

Recent Profile Visitors

1563 profile views
  1. Komend weekend kan de bumper er weer in als er niks m'n planning van de komende dagen in de war gooit... Met z'n verhuizing van de States naar Japan had iemand de dagrijlichten/knipperlichten 'aangepast', met iets waar ik een nóg grotere hekel aan heb dan kroonsteentjes: een oerversie van de driewerf vervloekte plastic 3M Scotchlocks. Dus: de splices er uit geknipt, de soldeerbout en het heteluchtpistool geïnstalleerd op het keukenblad en een uurtje later was 't een stuk beter. De bullet connectors zag ik 't liefst óók verdwijnen, maar dan houd ik erg weinig kabel over... De
  2. Bij de originele Castrol-flesjes zit/zat een vulslangetje. (heb zelf het 'geluk' gehad alleen met jongere XJ40's/zonder SLS te stoeien, dus moest even zoeken) Zelf iets knutselen is dan misschien dé oplossing. Bijvoorbeeld een kunststof flacon-met-pompje voor handzeep? Tuitje recht afzagen/-snijden, slangetje erop en once again Robert is your mother's brother! En misschien handig voor de TS: Citroën noemt hun versie LHM...
  3. Als het niet lukt bij de geijkte Jaguarspecialisten/-leveranciers: probeer het eens bij een Citroënspecialist...
  4. Ik heb Koningsdag gebruikt (I didn't vote for him... ) om ein-de-lijk weer eens aandacht aan m'n XJ-S te besteden... Het Arden goedfoutisnietverkeerd lichtmetaal had ik laten berubberen en is er nu onder geschroefd: Een andere makkelijke modificatie was letterlijk een minuut werk per stuk: de verbeterde throttle rod bushes van Jonas Loda... Zoals gebruikelijk bij de 5.3's waren ook bij mij de originele zwart rubberen items foetsie, dankzij deze upgrade zijn de asjes voor de gasklepbediening nu spelings- en onderhoudsvrij. Na dat simpele k
  5. Vroege jaren negentig, hè, dan moest je met veel extra opsmuk laten zien dat je het breed had... Ik vraag me af of die kofferbakspoiler origineel is, die is zelfs naar Chasseur-normen wel heel erg in your face!
  6. pimgmx

    Wimb's X308

    Is een van dé leveranciers voor aftermarketsets van remslanfen, ‘t zou zo maar kunnen dat die een kant-en-klaar setje voor jouw 308 hebben...
  7. Doen beide units het niet meer, of alleen de linker/rechter? Het zouden de darlingtontransistors in de units kunnen zijn, die houden er door vochtinwerking vaak mee op. Doorzoek xj40.com op ‘darlington’ voor info over vervangen. Kijk meteen naar de relais en relaisvoeten IN de units als je toch bezig bent... (als ervaringsdeskundige: uitbouwen van de fan-units is even prutsen, maar met regulier gereedschap te doen. Voor de transistors is ‘n soldeerbout nodig, maar geen ervaring met micro-electronica... ) Gezien bouwjaar en je opmerking over zekeringen: zijn
  8. Geven ze verschillende waardes voor een XJS V12 en de zescilinderversies van dezelfde auto? Het gewichtsverschil tussen de twee motorblokken resulteerde in verschillende voorveren voor zowel de XJ-S als de XJ40, afhankelijk van welk blok er in het vooronder lag.
  9. ‘t Gaat niet om totaalgewicht, maar gewicht op de vooras, dat is door Bertus’ motorswap minder dan waar de XJ-veren voor ontworpen zijn. Hierdoor zijn de veren te stug/springerig na de AJ6 motorwissel. De veren van een 3.6er XJ-S zijn berekend op dat lichtere blok, dus een betere match.
  10. Er zitten nogal wat sensoren in het koelwatercircuit, ik heb niet zo paraat welke de foutcode triggert... De website van Jaguar Land Rover Classic is een van dé bronnen voor onderdeelnummers en -diagrammen, daar vond ik direct wat je zocht. Er zitten meerdere sensoren op het thermostaathuis, waaronder de door jou genoemde DBC3728. Klink op de link voor een tekening; onderdeel No.9 is waar je aan refereerde: https://parts.jaguarlandroverclassic.com/parts/index/part/id/C03.900.90026.90026249.900262494097/brand/jaguar/ Op de radiator zit ook nog een sensor: DBC2145, onderdee
  11. AJ16 is een doorontwikkeling van AJ6, waarbij modernere techniek gebruikt is. Mechanisch zijn de verschillen klein, beide blokken kunnen bij normaal onderhoud forse kilometerstanden aan. ‘t Meest in het oog springende verschil is de ontsteking: elektronisch met individuele penbobines per cilinder, versus een ouderwetse verdeler met rotor voor AJ6. Ook heeft een X300 elektronisch getriggerde airbags, waar de (late) XJ40 het nog met mechanisch geactiveerde items moet doen. Vooruitgang is niet altijd verbetering: het - kunststof - klepdeksel van een AJ16 lekt wat mak
  12. Ter geruststelling (hopelijk): dat ‘transit isolation device’ is een soort tijdelijke hoofdschakelaar, bedoeld om de auto elektronisch ‘dood’ te maken tijdens transport van de fabriek naar de dealer. Zit op de meeste auto’s van rond/na de millenniumwissel. Ik ga mee in de vorige reactie: accu meten, c.q. aan de druppellader voor je een nieuwe poging onderneemt.
  13. Gefeliciteerd, mooie aanwinst! (ook al is het dan geen Jag...) Eigenlijk heeft-ie zes cilinders te weinig voor een Siebener, maar daar zal alleen je lokale tankstation rouwig om zijn...
  14. ... met de optie bij een dealer bij je in de buurt af te laten leveren, scheelt een bak verzendkosten... Een van de - weinige - minpunten van SNG, het suggereert meer dan ze kunnen waarmaken. Vaak zijn ze bijvoorbeeld afhankelijk van een derde partij on een nieuwe batch onderdelen te produceren. ‘Speciale bestelling’ kan alles betekenen tussen een paar dagen en een paar maanden levertijd heeft de praktijk me geleerd...
×
×
  • Create New...