Jump to content

pimgmx

Members
  • Content Count

    1538
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    36

pimgmx last won the day on August 11

pimgmx had the most liked content!

Community Reputation

239 Toppertje

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.flickr.com/photos/pimgmx/

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend
  • Woonplaats
    Zuidoost

Wie ben ik

  • Voorstellen
    De collectie: een XJ40 4.0 Insignia uit '93 en een low-mileage XJ-S 5.3 Coupé uit 1989.
    Een X306/XJR uit '95 is bijna gedemonteerd en beschikbaar voor onderdelen...

Recent Profile Visitors

1332 profile views
  1. Als het boven (in de cabine) niet valt op te lossen, dan misschien van onderaf (grote krik eronder en stuurhuis en stuurkolom ontkoppelen)?
  2. Raar dat in de veilingbeschrijving wordt gespeculeerd over de productiedatum van de banden (ook voor ouwetjes valt dat te achterhalen) en niet de fabrieksnamen van lak- en interieurkleur zijn opgenomen, beetje karig voor een kavel met zulk €€€ potentieel. Afhankelijk van hoe vaak ‘t ding in al die tijd gestart is mag de nieuwe eigenaar nog een zakcentje apart zetten voor nieuwe pakkingen/O-ringen/slangen/etc., maar dat terzijde. Ik begrijp de formule [lage kilometerstand = hoge verkoopwaarde], maar vind het jammer dat bij dit soort extreme gevallen een nieuwe eigenaar e
  3. iPhone 8 met iOS14 vertoont dezelfde nukken als cage beschrijft
  4. pimgmx

    XJS gekocht...

    Ja, voor zover ik weet/kan nagaan werden alle 3.6 XJ40's voorzien van een Lucas 9CU ECU, wat de kans op donormateriaal vergroot. Hardop denkend: zou het kunnen dat 'upgrade' naar 9CU als voor de hand liggende remedie niet genoemd wordt omdat de kabelboom aanpassingen nodig heeft? Helaas is mijn XJ-S-kennis hoofdzakelijk beperkt tot de 12-cilinders, maar als ik me niet vergis zijn er meer forumleden met een 3.6?
  5. Geen slechte brainwave... De snelste manier om Xjeej's theorie te testen is een accu/booster direct op de startmotor aan te sluiten, dan passeer je alle mogelijke zwakke plekken in het elektrisch circuit. Kan je ons iets meer vertellen over de startproblemen? Draait de startmotor soms wel/niet, of zit het probleem 'een halte verder', en slaat de motor niet altijd aan? Een van de posts hierboven suggereert dat de startmotor 't wel doet, maar dat de motor niet 'oppakt', klopt dat? In dat geval nog wat vragen Als de startmotor draait: zie je beweging
  6. De service in Defgauw is uitstekend, ben daar een tijdje terug met de daily geweest voor nazien, flushen en opnieuw vullen van bak en diffs. Jaguar was grootafnemer van ZF-units, maar vooral voor de XJ’s. Als ik me niet vergis werden voor de X-Type Jatco’s gebruikt?
  7. Mocht het helpen: ik heb een paar jaar geleden de hele voortrein van m’n ‘40 uit elkaar gehaald voor een volrevisie. Mét natuurlijk het bijbehorende fotoalbum... Plaatjes zeggen soms meer dan een lap tekst, misschien dat je garagist daar nog wat een heeft? https://www.flickr.com/gp/pimgmx/8a686N
  8. Die vastgelaste veerpan is op z’n best dubieus, een van de grofste beunklussen die ik ooit op een XJ40 gezien heb! Deze [kuch] ‘oplossing’ betekent dat vrijwel iedere toekomstige klus (rubbers, schokbrekers) aan de voorwielophanging improvisatiewerk wordt, om over veiligheid maar te zwijgen. Gezien de hoeveelheid spanning waaronder de voorveren op hun plek zitten zou ik niet lang nadenken en dit aanpakken... Met wat geluk zijn op de boutjes na ALLE componenten herbruikbaar. Vrijwel zeker zijn bij eerdere demontage de veerpanbouten afgebroken, en zitten de re
  9. Nieuw inderdaad niet meer verkrijgbaar: https://parts.jaguarlandroverclassic.com/dbc10009-h-module-relay.html Iedereen die ook maar een beetje met een soldeerbout overweg kan, kan ook deze klus aan. Het is een vrij ‘lompe’ printplaat, wat doorsolderen een simpele klus maakt, waarvoor geen precisieapparatuur nodig is. Waarom niet een paar tientjes in een soldeerstation investeren en het zelf proberen?
  10. Meest waarschijnlijke oorzaak is de roemruchte relais-unit DBC10009, onder passagierszijde dashboard. Jouw route van vervangen door een tweedehandsje is meestal uitstellen van de definitieve oplossing (ask how I know... ), namelijk opnieuw solderen van de verbindingen op het PCB. De laatste paar bouwjaren van de XJ40 hebben een gemeenschappelijke zwakke plek: soldeeerverbindingen. Om de een of andere reden geeft die verlichtingsrelaisunit het vaakst de geest, maar bijvoorbeeld ook de zekeringkasten kunnen héél vervelende problemen opleveren. Remedie: haal de
  11. Door de twee turbo’s heeft-ie een relatief bescheiden turbogat, en komen de pk’s sneller en soepeler in actie dan ik van een old-school turbo verwacht had. Een leuk speeltje!
  12. Een Duitse kennis heeft er een, zie dit foto-album voor wat plaatjes én wat korte video's. We hadden het geluk dat er een wegens-werkzaamheden-afgesloten-weg bij hem in de buurt was, een 'proefrit' kon natuurlijk niet uitblijven! Ik vond nog wat bonusplaatjes in het album van de Arden-meet van een paar jaar terug.
  13. Tsja... En ik had me zó voorgenomen om even niet meer aan upgrades voor m'n XJ-S te doen... Totdat ik erop gewezen werd dat DIT setje wielen te koop werd aangeboden: De 15" Lattices die ik nu heb vond ik al aan de bescheiden kant, en ik speelde met het idee die te vervangen door m'n X300 XJR-wielen, alleen moesten die dan nog 'even' gerestaureerd worden. Dat idee heb ik laten varen toen ik deze Ardens tegenkwam, met Lister waarschijnlijk de meest zeldzame period correct wielen voor Jaguars uit de periode... Ze zijn niet 100% 'mint', maar in z
  14. Met de hittegolf stel ik sleutelen nog maar even uit: onder het zo-goed-als-platte dak van de stalling is het windstil en dus niet heel aangenaam... Tóch heb ik weer een excuus voor een update: vandaag is na een paar maanden geduld een pakketje aangekomen waar ik al lang op zat te wachten. AJ6 Engineering is een eenmanszaakje, en de eigenaar kan sinds covid het werk nauwelijks meer aan. Het heeft een paar maanden geduurd voordat ik eindelijk eerste in de wachtrij was. De ECU is nu op maat 'geschreven' voor mijn setup met handbak, vrijer ademende uitl
  15. Dan ben je ook mijn antwoord kwijt dus... Gaan we weer: - boutjes achterop de ‘spaken’ losmaken, het kan zijn dat je het stuur een paar keer moet verdraaien om daar goed bij te komen - middenstuk stuur kan je er nu uit lichten - stuur rechtzetten, dan heb je een referentiepunt voor het nieuwe stuurwiel - kunststof zeskant midden op stuur heel voorzichtig losdraaien en haaks op de stuurkolom naar je toetrekken. Aan die zeskant zit een lange tube, signaalgever voor de claxon. Verbuig je die tube, dan wordt montage een probleem... - draai de borgmoer van
×
×
  • Create New...