-
Content Count
1649 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
37
pimgmx last won the day on December 14 2020
pimgmx had the most liked content!
Community Reputation
289 ToppertjeContact Methods
-
Website URL
http://www.flickr.com/photos/pimgmx/
Profile Information
-
Geslacht
Niet bekend
-
Woonplaats
Zuidoost
Wie ben ik
-
Voorstellen
Een XJ40 4.0 Insignia uit '93 en een low-mileage XJ-S HE Coupé uit 1989.
Mijn X306/XJR uit '95 is gedemonteerd en beschikbaar voor onderdelen...
-
Dat hangt van de sleutelmaker af... Je hebt er een nodig die thuis is in autosleutels, in concreto eentje die een apparaat heeft om Tibbe-sleutels (o.a. ook veel gebruikt door Ford) te klonen. Ongesneden sleutels zijn via eBay te vinden als de sleutelmaker die niet heeft, een setje Jaguarlogo's voor op de sleutel heb ik nog wel, als erfenis van m'n X300 sloper...
-
Als je de Bollenstreek dicht genoeg in de buurt vindt, heb ik een adres voor stralen/poedercoaten van je velgen in de aanbieding. Zij hebben voor een zeer schappelijk bedrag de Radials van mijn DD6 onderhanden genomen. (foto is ‘work in progress’, velgkappen zijn ook gedaan, maar daarvan vind ik zo snel geen plaatje in ‘t archief) In dezelfde buurt kan ik je ook een schoonmaker/detailer aanbevelen, die heeft door de jaren heen meerdere auto’s voor me gedaan.
-
Zou kunnen, maar met de beperkte info van de TS is 't een beetje speculatief zo...
-
Precies, Marelli heeft Lucas pas rond 1988-'89 opgevolgd, toch?
-
Als de velg nog koosjer is hoeven in theorie alleen de spaken gedaan te worden. Maar 't zou best kunnen dat het goedkoper/sneller is om een betere set gebruikte spaakwielen op de kop te tikken. Een lamellenschijfje of wat, en je weet hoe wel/niet goed die oude reparaties zijn...
-
Imposant eerste project, veel succes! En houd ons op de hoogte van de voortgang natuurlijk, ik ben benieuwd...
-
De al genoemde föhn plus een stevige nylondraad. Kost meer tijd én geduld, minimaliseert risico op lakschade...
-
‘t Niet-originele dakje verklaart waarschijnlijk ook waarom je blij bent met die wind deflector op het dak... De OEM deflector in combinatie met het OEM schuifdak is namelijk een misser van het zuiverste water: méér windruis in plaats van minder!
-
't Lijkt erop dat je gelijk hebt, en dat je in plaats van bij Jaguar mag aankloppen bij de erven Webasto voor een vervangend sunroofrubber. Hier wat verse plaatjes van de sunroofconstructie van mijn Insignia, zoek de verschillen...
-
Inderdaad: zou deze moeten zijn. (ondersteboven gemonteerd op deze archieffoto) Ik neig steeds meer naar je aftermarkettheorie, morgen bij daglicht rubber en constructie van de patiënt alhier eens van dichterbij bekijken...
-
Ik kijk voor de volledigheid morgen even bij de Insignia met bouwjaar ‘93, daarvan weet ik zeker dat de sunroof origineel is.
-
Mmmm, jouw situatie is redelijk uniek: normaal rot het stalen paneel weg, niet het rubber... Dat kan met een beetje geluk in je voordeel werken: er is een reële kans dat er een redelijk/goed rubber van een rot paneel af komt... Die foto geeft een vertekend beeld: een groot deel van het rubber wordt ingeklemd door die ‘retainers’ en valt van boven af gezien onder het stalen paneel.
-
Auw! Het rubber zou rondom geklemd moeten zitten , met twee seal retainers aan de onderkant van het stalen ‘deksel’: https://parts.jaguarlandroverclassic.com/parts/index/part/id/C01.918.91882.91882376.918823764356/brand/jaguar/ Helaas was ik er zelf niet bij toen de plaatwerker het oude rubber van m’n Insignia overzette op een ‘nieuw’ sunroofdeksel, maar hopelijk helpt de foto die-ie ervan maakte, zie hieronder. Het witte goedje op het rubber is een harde was, bedoeling is dat die eventueel vocht zo ver mogelijk op afstand houdt. Di
-
In ieder geval bij de XJ’s waar de accu achterin ligt, zoals de latere (> 93, zo uit het hoofd) XJ40 en X300. Ik ken de V8en onvoldoende, maar ‘t zou me niet verbazen als dat ook geldt voor XK8/X308.