Jump to content

pimgmx

Members
  • Content Count

    1458
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    32

pimgmx last won the day on January 13

pimgmx had the most liked content!

Community Reputation

199 Toppertje

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.flickr.com/photos/pimgmx/

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend
  • Woonplaats
    Zuidoost

Wie ben ik

  • Voorstellen
    De collectie: een XJ40 4.0 Insignia uit '93, een X306/XJR uit '95 en een low-mileage XJ-S 5.3 Coupé uit 1989.

Recent Profile Visitors

1031 profile views
  1. ... en een dikke week later zijn de nieuwe speeltjes binnen! De filterhuizen van AJ6 Engineering worden schoongemaakt en ontroest, en voordat de nieuwe kelken erop komen nog opnieuw gespoten.
  2. Een goed uitlijn- c.q. generiek garagebedrijf moet hier toch wat zinnigs over kunnen zeggen? Uiteindelijk is het 'ook maar een auto', en zijn de oorzaken voor 'tramlining' beperkt: ongelijkmatige bandslijtage, banden breder dan fabrikant adviseert, versleten ophangingsrubbers, onregelmatige remschijfslijtage, etc... Je kan ook overwegen opnieuw te laten balanceren/uitlijnen, maar als de oorzaak van je probleem in een versleten onderdeel heeft zal dat weinig zin hebben!
  3. Met de winter bijna voorbij nog snel onderdelen hamsteren voor een rondje klussen dit voorjaar... De NOS badge plus rubber onderlegger liggen schijnbaar thuis op me te wachten. En als 't goed is ben ik de allereerste niet-Noorse afnemer van dit fraais:
  4. pimgmx

    Koplamp USA

    Er zijn meerdere aanbieders die conversiekits voor 'quads' (dubbele ronde lampen) bieden, even zoeken op eBay of bij de usual suspects als SNG aankloppen. Voor de ovale koplampenzal je LHD EU/CE versies moeten monteren om 'm door de RDW te krijgen. Bij mijn weten zijn deze nieuw niet meer te krijgen, dus moet je op jacht naar goede gebruikte of new old stock EU-spec lichtunits. JCP is van plan om de ovalen lampen weer in productie te nemen, 't laatste wat ik daarvan hoorde is dat 't vooralsnog alleen plannen zijn: er is geen productie-, laat staan mogelijke leverdatum bekend... Mijn ex-US/ex-Japanse XJ-S was voorzien van 'quads', lampen en 'n deel van de bekabeling zijn vervangen om 'm EU-compatibel te maken. Smaken verschillen, maar ik ben er erg tevreden mee:
  5. Een matig presterende bobine hoeft geen foutmelding te geven, maar met die nieuwe sensoren en groot onderhoud kan je al een boel uitsluiten! Als het geluid óók geproduceerd wordt met de J-Gate in N zou ik de versnellingsbak/aandrijflijn als geluidsbron negeren en me richten op de motor en z'n aanbouwdelen. Dus eerst dat als controlevraag: is dat al geprobeerd? Als je - vrij- zeker weet dat 't geluid onder de motorkap vandaan komt én het geluid mechanisch is, kan je met een motorstethoscoop aanbouwdelen als A/C-compressor, dynamo, ... na (laten) lopen terwijl iemand het toerental (vanzelfsprekend met de auto op handrem en de bak in N!) verhoogt tot boven die kritieke grens van 2000rpm... Als het lukt: kan je een filmpje van het 'gedrag' hier delen? 't Zou zomaar kunnen dat iemand de symptomen dan direct herkent en je gericht de juiste kant op kan sturen!
  6. Geen foutmeldingen/auto uitgelezen? Ik heb iets vergelijkbaars gehad bij een niet-Jaguar V8, daar waren de bobines niet meer helemaal fris...
  7. Da's de inertia switch: ontworpen om o.a. de brandstoftoevoer af te sluiten in geval van een ongeluk/koprol. Per geografische markt wil de functionaliteit (bijv. ook schakelen centrale deurvergrendeling) nog wel eens verschillen. En ja, 't is dus een 'af fabriek' feature.
  8. Gebruikt? Gereviseerd? Ik heb goede ervaringen met een leverancier in UK voor 'rebuilt' diffs, PM me voor details...
  9. Te snel typen.... 🤬 Daar had moeten staan "...een X300 XJR aan het demonteren..." Ik vind Jaguars best leuk, maar me er volledig mee identificeren gaat wel héél erg ver! 😉
  10. Ik ben een X300 XJR en het paneeltje heb ik nog, alleen is dat er een zonder geheugenoptie, zie foto. Weet niet of het knopje makkelijk te 'transplanteren' is?
  11. ... nu kan ik stapje voor stapje het uiterlijk nóg verder verbeteren: Nieuwe emblemen voor het kofferdeksel via SNG Barratt.: Maar eens kijken (vóór montage natuurlijk!) hoe groot het kleurverschil tussen beide bij daglicht is. De XJ-S-badge is aftermarket, maar helemaal conform OEM-spec, met bevestigingspinnnetjes aan de achterkant, de V12-badge is zelfklevend... Via-via zijn het motorkapembleem + het onderliggende rubber onderweg, met wat geluk komt dat volgende week binnen. Tot slot verse stootrubbers + bevestigingsmateriaal voor het kofferdeksel:
  12. Simpelweg de zekering loshalen, of de stekker van de 'trinary switch' loshalen op de latere bouwjaren is voldoende om de A/C buitenspel te zetten...
  13. Dat betekent dat je airco vrijwel leeg is... Als het systeem ver leeg is, maar nog genoeg koelmiddel heeft om de drukschakelaar te activeren krijg je dat sissende geluid als bonus. Je airco laten bijvullen en 't zou weg moeten zijn...
  14. Kan je je nog herinneren of je toen Jaguar- of aftermarketonderdelen gebruikt hebt? Vooral ophangingsrubbers in 'aftermarketkwaliteit' kunnen dramatisch slecht zijn... De nieuwe veemounts en wishbonerubbers van mijn toenmalige XJ40 waren binnen 10-15.000 km helemaal op. Daarna vervangen door Jaguarkwaliteit en de tienduizenden km's daarna geen problemen meer gehad. Mocht je de wagen op een brug kunnen krijgen: kijk ook naar handremkabels, bevestiging rem- en brandstofleidingen en ophangpunten van de uitlaten, er kan rondom de achteras nogal wat loslaten om dat rammeltje te veroorzaken...
×
×
  • Create New...