Jump to content

pimgmx

Members
  • Posts

    1,692
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    39

pimgmx last won the day on May 28

pimgmx had the most liked content!

Reputation

323 Toppertje

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.flickr.com/photos/pimgmx/collections/72157702603397991/

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend
  • Woonplaats
    Zuidoost

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Een XJ40 4.0 Insignia uit '93 en een low-mileage XJ-S HE Coupé uit 1989.

    Mijn X306/XJR uit '95 is gedemonteerd en beschikbaar voor onderdelen...

Recent Profile Visitors

1,631 profile views
  1. Zijn je zekeringkasten al 'gedaan'? Zo ja, dan verdenk ik de lighting logic module (links voor in dashboard bij lichtschakelaar), zo nee, begin dan met het fiksen van de zekeringkasten vóór je verder op Gremlinjacht gaat!
  2. Zie ook hier. Meestal is het voldoende om de 'sandwich' intact te laten, en alle zichtbare soldeerpunten aan beide kanten opnieuw te doen. Maar voor ultieme zekerheid zullen de twee PCB's van elkaar moeten, zodat je overal bij kan. Dat kan op twee manieren: de netste betekent dat je alle verbindingen tussen de twee platen moet lossolderen. De verdient geen schoonheidsprijs maar werkt wél-variant: de verbindingen tussen de prints doorknippen/-slijpen (met een Dremel bijvoorbeeld), soldeerpunten opnieuw doen en de doorgeknipte verbindingen weer aan elkaar solderen. Bij mijn ex-Sovereign heb ik me beperkt tot doorsolderen van de zichtbare soldeerpunten, en heb ik de printplaten aan elkaar laten zitten. PS: vergeet de 3e zekeringkast in de middenconsole niet!
  3. Van 'in de buurt van MAA' (Geverik? Ulestraten? Genhout? ) naar de mensen die mijn XJ-S hebben gedaan is een dik half uur. Je zou ook bij Jaguar Maastricht kunnen binnen lopen, die zitten bij jou om de hoek, en hen te vragen waar hun klassiekerklanten hun plaat-/spuitwerk laten doen. Heb je misschien wat foto's die je hier kan delen? Dan kunnen we - als je dat prettig vindt - meedenken over wat er wel/niet moet gebeuren... Ik stuur je een PM met wat info!
  4. Dag Roy, In welke regio zoek je een plaatwerker/lasser/spuiter? Ik heb zeer goede ervaringen met een familiebedrijfje in de Bollenstreek (hebben mijn XJ6 Insignia gedaan) en met een dito bedrijf in midden-Limburg, waar mijn HE Coupé mooier dan nieuw vandaan kwam… Mijn XJ-S ‘dossier’ vind je hier: https://www.flickr.com/gp/pimgmx/8YSyT6
  5. Zekeringkasten… Fijn dat je ‘t hebt kunnen vinden en oplossen! (reminder to self: er moeten nog een XJ40 en een Biturbo doorgesoldeerd worden)
  6. pimgmx

    LPG

    Ik weet van meerdere XJ40's en '300's op LPG met hoge kilometerstanden in UK. Voor zover ik van de eigenaren begreep met niet meer aan onderhoud/problemen dan wagens die alleen benzine krijgen... Goed werkende LPG valt en staat met kwaliteit van de inbouw, er is vast een lokale inbouwspecialist die je meer kan vertellen!
  7. Zou ik me niet druk om maken… In plaats daarvan: zet je knipperlichten aan en pak de multimeter erbij, als je af en aan rond de 12V op die stekker krijgt weet je dat je goed zit…
  8. Ik vermoed een combinatie van al jaren zwabberend beleid, een moederbedrijf dat niet altijd even gelukkig is met de resultaten van haar dochteronderneming, het relatieve succes van ultradure laagseries (Project 7/8, E-type remakes, XKSS remakes) én Brexit... Hoogvolumeproductie is financieel veel gevoeliger voor de impact van (import-/export-)heffingen en de bijbehorende vertragingen in de productieketen dan laagserieproductie. Ook kan je die af met minder mensen én machines/gebouwen, ergo: minder vaste kosten. Dat neemt niet weg dat het een gok is of de 'brand equity' van Jaguar-anno-nu sterk genoeg is om voldoende potentiële kopers uit het Bentleysegment over de streep te trekken..
  9. Excuus: met licht afschot natuurlijk… deooknietzovannattevoetenhoudende
  10. De achterbumper in US-spec oogt naar mijn subjectieve mening meer ‘out of whack’ dan de voorbumper. Da’s raar… De ervaringsdeskundige kan je melden dat de achterbumper ombouwen toch echt veel minder ???????????? is dan de voorbumper…
  11. Puur praktisch: de helft van die ruimte heeft een mooi waterpas-afgestorte betonnen vloer, de helft waar de XJ-S en TR staan nog niet. Maar daar wordt aan gewerkt… ????
  12. En even twee 'gewoon, omdat het kan'-plaatjes, uit enthousiasme over het rap verbeterende weer... ????
  13. Lichtelijk off-topic, maar vooruit, hopelijk wordt dat me vergeven... Een ex-hobbyracer, die na het klassiekercircuit een paar jaar in Californië 'gewoon' op de weg heeft rondgereden voor-ie werd opgegekocht door een handelaar in LA. Die kwam er niet makkelijk van af: twee jaar(!) nadat ik 'm daar zag heb ik een licht beledigend bod uitgebracht en na wat soebatten is 't ding vorig jaar de boot opgegaan naar Rotterdam. Ik ben nog druk doende met de renovatie van een twee eeuwen oud huis én (zie hieronder) het afronden van project XJ-S, dus veel is er nog niet gebeurd. Heb de meest verdroogde brandstofslangen vervangen, en de brandstoffilters- en pomp ultrasoon gereinigd. Na een paar keer starten weet ik al vrij zeker dat zowel de cabine als het uitlaattraject wat meer geluidsdemping gaan krijgen, in de huidige setup is zelfs stationairloop al een vrij beangstigende ervaring! De niet-standaard onderdelenlijst is lang: Ford 289 HiPo V8, 4 dubbele Dell'Orto's + inlaatkelken, Tremec T-5, Summit vacuümpomp, Facet brandstofpomp, Echlin startrelais, Accell bobine, alu brandstoftank, rolkooi, straight-thru uitlaat... Oh, en een kunststof expansietank uit een ouwe Volvo! ???? De remmen rondom en achteras zijn ook niet bepaald origineel, ik ben nog aan het puzzelen wat dáárvoor als donor is gebruikt. ???? Klassiek: zo'n 'dat doe ik wel eventjes'-klus, die meer voeten in aarde bleek te hebben. De voorbumper is tot op het laatste clipje uit elkaar geweest: schoonmaken, ontroesten, weggooien (die stupide ovalen ringen die roesten waar je bij staat!), coaten, polijsten, proefpassen, het duurde even! Klassiek: zo'n 'dat doe ik wel eventjes'-klus, die meer voeten in aarde bleek te hebben... De voorbumper is tot op het laatste clipje uit elkaar geweest: schoonmaken, ontroesten, weggooien, coaten, polijsten, proefpassen, het duurde even! Het wisselvallige Pinksterweer was ideaal om dit deelproject af te ronden: beide bumpers zijn nu 'terug naar normaal'! Montagebeugels proefpassen... Een boel oud ijzer... Chroom gepolijst: niet als nieuw (gelukkig!), maar een mooi licht patina... Één draadeindje kwam los bij demontage zijbumperdelen... Resultaat! En van dichtbij... Ter vergelijk: nog met de obese US market voorbumper, zoek de verschillen!
  14. Time Left: 1 month and 14 days

    • FOR SALE
    • Gebruikt

    Van een origineel Nederlandse, linksgestuurde Jaguar X300 XJR (X306) heb ik onder andere de volgende onderdelen te koop: zijschermen linksvoor / rechtsvoor: roest- en schadevrij! aircocompressor dynamo oliekoeler koplampen en achterlichten interieur (dash, middenconsole, deurpanelen, fineerpanelen, etc) - in oatmeal/warm charcoal stuurwiel, stuurkolom, airbags ALLE kabelbomen, behalve die voor motor en versnellingsbak ECU's/computers (motor- en security ECU zijn verkocht) schakelaars, relais, sensoren, etc. handleidingen in originele Jaguar-mapjes Zoek je iets wat hier niet bij staat: stuur me een berichtje! NIET meer beschikbaar: Casco/motorkap/deuren/kofferdeksel/bumpers motorblok & supercharger versnellingsbak/cardan/differentieel ophanging &remmen uitlaatsysteem & kats radio & CD-wisselaar stoelen & achterbank Kleine onderdelen kunnen verstuurd worden, verzendkosten zijn voor de koper. Grote/zware onderdelen liefst ophalen, in regio Roermond. Jaguar X300 XJ XJ6 XJR X306

    NO VALUE SPECIFIED

  15. Dat was Raymond/Isabella… Té rijk lopen is ook niet alles, en kan inderdaad komen door een koeltemperatuursensor die de weg kwijt is.
×
×
  • Create New...