Jump to content

Kwabbernoot

Members
  • Posts

    8
  • Joined

  • Last visited

Reputation

1 Goed

About Kwabbernoot

  • Birthday 05/01/1975
  • Age 46

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Zwijndrecht, België
  • Hobbies
    Jaguar, Motorbikes (Triumph & Honda), Ballroom dancing, Hi fidellity.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo iedereen,

    Mijn echte naam is Thomas en woon in Zwijndrecht bij Antwerpen, België. Een Jaguar heb ik nog niet, maar 't staat op mijn verlanglijstje, vandaar dat ik hier ook al enige tijd zichtbaar was als 'gast'. Nu heb ik me voorgenomen om lid te worden om nog meer info te kunnen halen uit dit fantastische forum en zijn dito leden.
    Van opleiding ben ik ingenieur, zodat ik toch over enige technische bagage beschik. Als je nog vragen hebt, aarzel niet deze te stellen.

    Met vriendelijke groet,

    Kwabbernoot.

Recent Profile Visitors

322 profile views
  1. In België zou dit voertuig nooit meer ingeschreven kunnen worden. Omdat het voertuig nieuw is moet het ook onderworpen worden aan de emissievoorwaarden van nieuwe voertuigen. Ik vrees dat een V12 uit 1985 'iets' meer zal uitstoten dan een modern voertuig. Ook als Oldtimer voertuig is dit niet mogelijk omdat de bepaling van de leeftijd gebeurt aan de hand van de datum van eerste inschrijving... Met vriendelijke groet, Kwabbernoot
  2. Hoi keesh, In de brochure van de XJS modeljaar '92 lees ik het volgende bij de technische specificaties: (ik citeer, voor convertible) Body construction: Two door convertible. Structural stiffening added to A posts, sills, underfloor and bulkheads. Frameless door glass and direct glazed front windscreen. Bumpers, bonnet and crumple zones as coupé. (Coupé: Wrap around bumpers. Forward hinged bonnet.) Paint and Protection: All critical body panels zinc coated. Zinc phosphate pre-treatment. Cathodic electrocoat. Clear over base paint process with automated electrostatic application of primer and clear coats. Two base colours and two clear coats. Bitumen wax underseal. Box sections and closed members hot wax injected. In de brochure van de XJS modeljaar '96 (Celebration) wordt deze tekst eenduidig overgenomen zonder toevoegingen. In deze laatste brochure wordt de XJS - 6.0L (V12) niet meer beschreven. Met vriendelijke groet, Kwabbernoot
  3. Mag ik mij ook aanmelden voor zaterdag 17 maart? Lijkt mij erg boeiend, en niet in het minst door de vakkundige uitleg gegeven door Raymond. Met vriendelijke groet, Kwabbernoot
  4. Hallo, Is er nog plaats voor een zwarte Daimler X300 4.0? Wij zijn in totaal met twee personen. Met vriendelijke groet, Kwabbernoot
  5. Hallo, Vooreerst aan allen een gelukkig nieuwjaar gewenst. Gaarne had ik mij aan het lijstje voor zaterdag toegevoegd als er nog plaats is. Met vriendelijke groet, Kwabbernoot.
  6. PROGRAMMA JF-TECHNISCHE MEETING Hallo allen, Gaarne had ik mij ook aangemeld voor de technische meeting. Verleden jaar ondervonden dat men daar toch wel wat van op steekt. Ik kom alleen. Kan ik ter plaatse beslissen of ik na afloop nog meega op restaurant? PS. Verleden jaar was ik met de moto (Triumph Bonneville), dit jaar met de Jag (X300, Daimler). See you all at Isabella's place. Kwabbernoot
  7. Misschien is het dan ook leerzaam om de andere ophangingsonderdelen op goede werking en/of staat na te zien, te bestuderen. Ik denk hier dan vooral aan ophangingsrubbers, kogels, stabilisatoren, etc... Immers is een goede wieluitlijning onmogelijk haalbaar als er merkbare speling aanwezig is op bovengenoemde onderdelen van de ophanging.
  8. Ik weet niet of dit hier relevant is, maar uit ervaring weet ik dat lekke koppakkingen veel meer voorkomen bij druk-gelade motoren (turbo- en supercharged modellen) dit komt door de hogere drukken die bereikt worden tijdens de compressie van het benzine luchtmengsel. Deze drukgevoede motoren moeten dan ook met fluwelen handschoentjes warm gereden worden teneinde problemen met een doorgeblazen 'joint de culasse' te voorkomen. Vriendelijke groet, Kwabbernoot.
×
×
  • Create New...