Jump to content

MaB

Members
  • Content Count

    254
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

MaB last won the day on April 13 2014

MaB had the most liked content!

Community Reputation

6 Goed

About MaB

  • Birthday 10/22/1967
  • Age 52

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Maarssen
  • Age 52

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Beste Jaguar-isten,

    Mijn naam is Marc en ik woon in Maarssen (Maarssen-Broek). Ik heb altijd op motoren gereden en ben een redelijk fanatieke sleutelaar. Echter ik heb altijd een oldtimer/klassieker willen hebben. Omdat ik het motorrijden helemaal zat was vanwege het weer heb ik de motor verkocht en ben op zoek gegaan naar een Jaguar. Waarom een Jaguar? Wel, ik zat ook naar Mercedes te kijken maar ik vind een Jaguar gewoon veel mooier. En, . . . . omdat ik misschien wel gek ben om een Jaguar te kopen als ik de discussies op dit forum zo lees. Maar goed . . . . ik heb er gisteren één gekocht na lang zoeken, lezen, wikken en wegen. Ik heb een Jaguar series 3 uit 1981 met een xj40 motor, een 3.6. Goed, Ik hoop op een leuke tijd hier, en enige kennis te komen halen en brengen. Grt. Marc
  • Age 52

Recent Profile Visitors

568 profile views
  1. Nice. Dat ziet er grondig uit. Loopt de motor nog goed? Wow, mooi dashboard
  2. Beste forumleden en geïnteresseerden ;-), Ik ben een tijd afwezig geweest omdat ik heel druk ben met het restaureren van onze monumentale woning. De Jaguar heeft hier 2 jaar in opslag gestaan en heb er 2 jaar niet naar omgekeken. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik er voorlopig ook niet meer aan toekom en heb besloten de Jag te verkopen. Hiervoor krijgt men een auto van 1981 met een fantastisch lopende motor van een XJ40 (zelfs Stenger was er van onder de indruk). Ik denk dat de auto interessant is voor liefhebbers die de gehele drive-line incl. alle aansluitingen ECU ed. over willen zetten in hun Jag. Maar ook een nieuw en perfect werkend elektrisch koelsysteem zit er in. welke je zo kunt overzetten. Alles is pasklaar en nagekeken en geupgrade door Stenger dus dat is een garantie dat het goed zit. Ook zit er een een goed en mooi interieur zoals de stoelen (van een XJ40) en dashboard die je zo over kunt zetten. Ik ga hem voor 1500 euro op marktplaats zetten. Maar als je geïnteresseerd bent mag je me gerust contacten. Vandaag ben ik dus voor het eerst in 2 jaar eens bij de auto wezen kijken om te kijken hoe het er bij staat. Nou, hij is aan de buitenkant een klein beetje vies geworden en de achterruit is gesprongen (zit er nog wel in maar met barstjes), maar binnenin lijkt het wel nieuw. Ik schrok er eigenlijk van ;-). Maar goed, wil ie nog starten na 2 jaar? Accu er in geplaatst en een paar keer starten zonder de bougie doppen zodat de olie kan rondpompen. Dan het grote moment: Bougiedoppen erop ........ sleutel omdraaien ..... en spinnen als een kitten. WOW. "What a car" zou Jeremy Clarkson hebben gezegd. Even heen en weer in de versnellingen, alles werkt gewoon. Olie komt mooi op druk. Ik baal ervan om hem weg te doen maar ik kom er de komende jaren gewoon niet aan toe. Hier wat foto,s en een filmpje: IMG_1089.MOV
  3. Het vreemde is wel dat als ik de rechter tank selecteer, ik de motor gewoon uit kan zetten. Als ik de linker tank selecteer dan kan ik de motor niet uit zetten. Als ik met een lopende motor dan weer de rechter tank selecteer dan kan ik de motor weer gewoon uitzetten.
  4. Ok, thanks. Ik ga er mee aan de slag.
  5. Ja, ik zal het binnenkort eens rustig doormeten.
  6. Er verandert dus blijkbaar alleen iets als ik de switch knop indruk en van tank verander. Zou het probleem daar kunnen zitten?
  7. Xag; Er is wel gerommeld aan de bedrading omdat er een AJ6 blok in ligt. Bert Jaguar: Als ik overschakel naar de rechtertank dan kan ik de motor gewoon uit zetten. Harro: Ik denk ook niet dat het met de klep te maken heeft. Als ik de sleutel naar links draai en uit het slot haal dan gaat het batterijlampje branden en zoals ik al zei blijft de motor lopen. hmm, bizar.
  8. Contactspray heeft niet geholpen. Wat wel bijzonder vreemd is, is dat als ik de rechter tank selecteer dan is er niks aan de hand. Ik reed altijd op de rechtertank omdat de linker een beetje roestig is. Totdat de benzine opeens niet meer in de rechter tank retour kwam maar in de linker. Die stroomde dus over. Daarom rijd ik nu op de linker maar heb ik het "niet uit willen" probleem. Blijkbaar is de klep aan de linker tank stuk. Maar heeft dit effect op het niet uit kunnen zetten van de motor?
  9. Ik zal hem eens doorspuiten met contactspray. Kijken of dat in eerste instantie helpt.
  10. Hoi allemaal, Ik heb tijdelijk weinig tijd voor de Jaguar maar heb desondanks tot vandaag zonder problemen dagelijks minimaal 100 km (woon/werk) gereden. Het volgende probleem doet zich voor: Als ik motor wil uitzetten met de sleutel dan blijft de motor gewoon doorlopen. Verder gaat alles uit zoals de radio ed. Wat kan dit zijn? Kost nogal veel benzine zo
  11. Voor je visco naar elektrisch ombouw: https://www.jaguarforum.nl/forum/index.php/topic/9314-visco-ventilator-vervangen-door-elektrische/?fromsearch=1
  12. Ga je het nieuwe spuitwerk nog schuren en polijsten? Ik kan me haast niet voorstellen dat je geen overgang ziet namelijk.
  13. MaB

    Coupe project

    Alibaba, krijgen we nog een paar foto's van de coupé te zien? Of heb ik wat gemist?
  14. Maar, is de speling nu weg?
×
×
  • Create New...