Jump to content

jeroendorrestein

Club Donateur
  • Content Count

    242
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

jeroendorrestein last won the day on November 27 2019

jeroendorrestein had the most liked content!

Community Reputation

64 Toppertje

1 Follower

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo.
    Mijn naam is Jeroen Dorrestein. De afgelopen drie jaar heb ik in Kansas City, USA gewoond/gewerkt. Ik heb daar een fantastisch mooi XJR gekocht en de afgelopen drie jaar was dat mijn dagelijkse auto. Ruim 40.000 mijl mee gereden.

    Binnenkort komen we terug naar Nederland en ik neem de XJR mee. Ik heb in Nederland nog twee klassiekers. Een Alfa Romeo Spider uit 1986 en een Mercedes W123-200 uit 1982.

    Ik doe het meeste onderhoud en andere klussen aan al mijn autoos zelf.

Recent Profile Visitors

1007 profile views
  1. Erzijn nogal wat verschillende merken en typen druppelladers op de markt. Ik gebruik al vele jaren drie laderes van CTEK voor mijn klassiekers. https://www.ctek.com/nl/alle-producten?productbusinessvehicle=auto Niet de goedkoopste, maar erg goed en veilig. Succes ermee Jeroen
  2. Dank, goed om te zien dat je weer online bent! Welkom terug! Hoop dat het allemaal goed gaat Jeroen
  3. Je kunt overwegen om een aankoopkeuring te laten doen door een X308 specialist zoals G&G. Hier wat aankooptips van de Amerikaanse Jaguarenthousiastelingen site: https://www.jaguarforums.com/forum/xj-xj8-xjr-x308-27/xj8-xjr-how-quick-links-20090/ Als je een echt uitgebreid inzicht wilt hebben in alle details waar op te letten, dan raad ik je aan dit boekje te kopen. Gewoon nog origineel te bestellen, maar ook vaak tweedehands op bijvoorbeeld Amazon.co.uk. Met een beetje geluk, binnen een paar dagen in huis. De auteur Peter Crispin is/was ook actief op de diverse
  4. Als er voldoende vloeistof inzit, geen lucht dan moet het haast wel de thermostaat zijn. Die gaan gewoon na verloop van tijd stuk. Ik zou er niet te lang mee wachten. Een motor die draait en dan ook nog vermogen draait (dus gewoon rijden) met een te lage koelvloeistoftemperatuur is onderhevig aan relatief veel slijtage. Dat is een van de redenen dat auto’s die alleen voor korte stadsritjes worden gebruikt op den duur veel olie gaan verbruiken. Of waarom je bij koud weer niet je motor stationair moet laten draaien om op te warmen. Succes ermee Jeroen
  5. Sterkte en beterschap Keesh! Jeroen
  6. Is inderdaad eenvoudig zelf te doen. Let even goed hoe de riem over alle rolletjes en pulleys loopt! En kijk even naar de stand van de spanner voor en na de montage. Er zit een slijtindicator op die een indicatie geeft van de toestand van de riem. Succes ermee Jeroen
  7. Zoals ik eerder melde ben ik een tijdje geleden lid geworden van de JCDH. Ben naar hun technische evenement geweest, maar nog nooit meegedaan met andere evenementen. En je krijgt natuurlijk hun blad wat erg mooi en verzorgd is. Eerder deze week ontving ik hun gebruikelijke nieuwsmail waarin o.a. voor volgend jaar april een rit naar de Champagne streek wordt aangekondigd. We hebben ons gelijk ingeschreven. Ruim twintig jaar geleden ben ik met het Alfa Romeo spider Register daar ook geweest. Dit jaar zouden mijn vrouw en ik ook gaan, met zijn tweetjes in de Spider. Hotelletje in Reim
  8. Ik heb tientallen keren de accu van mijn 2002 X308 losgehad over de jaren. Maar mijn radio heeft nog nooit om code gevraagd? Kan je die code uitzetten oid? Jeroen
  9. Waarom denken ze dat het aan de ECU zou liggen. Dat is namelijk vrij uitzonderlijk. Bijna altijd zijn dit soort storingen terug te relateren naar relatief simpele elektrische probleempjes. Sensor, draden, connectoren e.d. G&G heeft bij mij weten de meeste ECUs op voorraad. Ik weet het niet 100% zeker, maar ik dacht dat je bij deze XJR wel speciale apparatuur nodig hebt om de ECU aan de praat te krijgen met de andere computers/controllers. Niet een kwestie van plug en play, dacht ik. Succes ermee Jeroen
  10. Goede vraag. Voor iedereen verschillend denk ik. Mijn hobby is naast rijden in mijn Jaguar toch vooral ook sleutelen en dit soort problemen uitpuzzelen. Dus als ik een code heb uitgelezen, is het vervolgens opzoeken in de JTIS wat er allemaal over bekend staat. Ook is er heel veel informatie op Engelse en met name Amerikaanse forums te vinden. Mijn jaguar is niet mijn dagelijkse auto, dus ik kan er zonder problemen weken over doen om een probleem op te lossen. En ik beleef daar veel plezier aan. Overigens, en dat geldt niet alleen voor mijn Jaguar: De beschrijving en mogel
  11. Raymond, Joke en overige organisatoren, wederom weer hartelijk bedankt voor een fantastische dag! Ik heb er erg van genoten.
  12. Daar komen wij langs. Dus ik plan rond 09.30 daar aan te leggen!. Tot zondag Jeroen
  13. Ik heb iets vergelijkbaars gehad na een kleine schade aan mijn X308. Ik had ook vrij unieke striping. Mijn X308 kwam uit de USA. Daar werden vrijwel alle Jaguars door dealers van striping voorzien. Alleen het linkervoorspatbord was overgespoten. Maar alleen dat stukje herstellen bleek onmogelijk. Kon gewoon niet iets vinden wat er zelfs maar op leek. Uiteindelijk via via iemand gevonden in ons dorp die een bedrijfje heeft in belettering op auto’s e.d. Die kon namelijk zo’n beetje alles zelf maken. Dus uiteindelijk gekozen om aan beide zijde, de oude striping eraf te halen en nieuwe
  14. Ik wilde het nu toch een keer zeker weten. Volgens de JTIS wordt zelfs de individuele timing van cilinders bijgesteld! (Dus nu rest nog de vraag of we alles geloven wat in de JTIS staat >
  15. Balen! Dan maar in ieder geval de Zeelandtoer doen! Hebben we tenminste nog wat! Jeroen
×
×
  • Create New...