Jump to content

jeroendorrestein

Club Donateur
  • Content Count

    258
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

jeroendorrestein last won the day on November 27 2019

jeroendorrestein had the most liked content!

Community Reputation

69 Toppertje

1 Follower

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo.
    Mijn naam is Jeroen Dorrestein. De afgelopen drie jaar heb ik in Kansas City, USA gewoond/gewerkt. Ik heb daar een fantastisch mooi XJR gekocht en de afgelopen drie jaar was dat mijn dagelijkse auto. Ruim 40.000 mijl mee gereden.

    Binnenkort komen we terug naar Nederland en ik neem de XJR mee. Ik heb in Nederland nog twee klassiekers. Een Alfa Romeo Spider uit 1986 en een Mercedes W123-200 uit 1982.

    Ik doe het meeste onderhoud en andere klussen aan al mijn autoos zelf.

Recent Profile Visitors

1067 profile views
  1. Eerder deze week viel het JDCH blad weer in de bus. De evenementkalender was ge-actualiseerd, maar nog steeds op 23 mei een Jaguarforum jaarmeeting? Jeroen
  2. Leuk dat iedereen het zo naar zijn/haar zin heeft gehad. Jammer dat ik er niet bij kon zijn. Zaterdagmiddag rond de lunch, kregen we de uitslag van de Coronatest van mijn vrouw; negatief! Gelukkig maar, maar beter safe dan sorry. Ze is inmiddels al weer aan de betere hand, maar nog steeds niet helemaal in orde. Zal wel een griepje oid zijn. Komt ook nog voor namelijk. Tot de volgende keer Jeroen
  3. Ik moet me helaas afmelden voor morgen. Mijn vrouw is niet in orde, vanmiddag Coronatest, maar totdat we de uitslag hebben maar even voorzichtig. We hebben allebei onze eerste Coronaprik reeds gehad, maar je hoort wel vaker dat je het dan toch nog kan krijgen Veel plezier allemaal en tot de volgende keer Jeroen
  4. Lijkt me leuk om met mijn 1986 Alfa Romeo Spider te doen. Wij rijden altijd open. zon, regen, mist, of sneeuw maakt niet uit. Ik rijdt overigens zonder enige problemen al vele jaren met al mijn klassieke clubs door Frankrijk en Duitsland heen. Nog nooit problemen ondervonden met klassiekers. Soms kunnen de milleuzone’s wel eens raadselachtig zijn wat nou wel en niet precies mag. Maar die zijn altijd in de grote steden en daar komen we meestal niet. Jeroen
  5. Accu is prima, nog geen 6 maanden oud, staat altijd aan de druppellader. En ik had de dag ervoor ook nog een paar uur meegereden. Toch ook nog een keer gemeten, maar dat is het niet
  6. Ok, het is wat minder erg als de titel suggereert. Gisterenmiddag wilde ik mijn X308 even verzetten. Ging een ritje maken met mijn W123, ook leuk. Maar dan moet de Jaguar eerst de garage uit. Ik stapte in de Jaguar, draai de sleutel op standje 2, dus contact aan. Dashboard verlichting gaat aan, hier en daar het gebruikelijke gezoem, draai door om te starten, ik hoor iets klikken en daarna helemaal niets, dashboard verlichting uit, niets door het meer. Lichten niet meer, afstandsbediening. Accu even losgehaald en opnieuw geprobeerd, alles weer normaal! Nog even met mijn
  7. Ik heb over de jaren drie OBD scanners verzamelt. De oudste was ook de duurste; Software pakket met een speciale X308 module en een hele hoop Live meet functies. Draait alleen op een oude windows PC en wordt al tijden niet meer geleverd en ondersteund. Ik heb ook een heel gewone generieke scanner, niks bijzonder. En een Autel, die is wel aardig, want die is geschikt voor alle auto’s alle codes! Alleen is die inmiddels ook een aantal jaren oud en Autel geeft geen ondersteuning meer, nog updates. Ook met Autel kun je een hele hoop live en andere metingen doen. (bijvoorbeeld short/lon
  8. Gisteren een mailtje ontvangen van de JCDH. Champagnereis wordt verzet naar 2022. Zat er natuurlijk wel in dat het moest gaan worden verzet. Dus alvast iets om naar uit te kijken Jeroen
  9. Erzijn nogal wat verschillende merken en typen druppelladers op de markt. Ik gebruik al vele jaren drie laderes van CTEK voor mijn klassiekers. https://www.ctek.com/nl/alle-producten?productbusinessvehicle=auto Niet de goedkoopste, maar erg goed en veilig. Succes ermee Jeroen
  10. Dank, goed om te zien dat je weer online bent! Welkom terug! Hoop dat het allemaal goed gaat Jeroen
  11. Je kunt overwegen om een aankoopkeuring te laten doen door een X308 specialist zoals G&G. Hier wat aankooptips van de Amerikaanse Jaguarenthousiastelingen site: https://www.jaguarforums.com/forum/xj-xj8-xjr-x308-27/xj8-xjr-how-quick-links-20090/ Als je een echt uitgebreid inzicht wilt hebben in alle details waar op te letten, dan raad ik je aan dit boekje te kopen. Gewoon nog origineel te bestellen, maar ook vaak tweedehands op bijvoorbeeld Amazon.co.uk. Met een beetje geluk, binnen een paar dagen in huis. De auteur Peter Crispin is/was ook actief op de diverse
  12. Als er voldoende vloeistof inzit, geen lucht dan moet het haast wel de thermostaat zijn. Die gaan gewoon na verloop van tijd stuk. Ik zou er niet te lang mee wachten. Een motor die draait en dan ook nog vermogen draait (dus gewoon rijden) met een te lage koelvloeistoftemperatuur is onderhevig aan relatief veel slijtage. Dat is een van de redenen dat auto’s die alleen voor korte stadsritjes worden gebruikt op den duur veel olie gaan verbruiken. Of waarom je bij koud weer niet je motor stationair moet laten draaien om op te warmen. Succes ermee Jeroen
×
×
  • Create New...