Jump to content

jeroendorrestein

Members
  • Posts

    289
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

jeroendorrestein last won the day on November 27 2019

jeroendorrestein had the most liked content!

Reputation

92 Toppertje

1 Follower

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo.
    Mijn naam is Jeroen Dorrestein. De afgelopen drie jaar heb ik in Kansas City, USA gewoond/gewerkt. Ik heb daar een fantastisch mooi XJR gekocht en de afgelopen drie jaar was dat mijn dagelijkse auto. Ruim 40.000 mijl mee gereden.

    Binnenkort komen we terug naar Nederland en ik neem de XJR mee. Ik heb in Nederland nog twee klassiekers. Een Alfa Romeo Spider uit 1986 en een Mercedes W123-200 uit 1982.

    Ik doe het meeste onderhoud en andere klussen aan al mijn autoos zelf.

Recent Profile Visitors

1,323 profile views
  1. Er bestaat bij mijn weten geen code die zegt dat je de ECU moet vervangen. Maar zolang er nog codes zijn, zou ik altijd daar beginnen. Welke codes heb je nog? Zijn die uitgelezen met een Jaguar specifieke OBD scanner. Maw, leest die scanner niet alleen de generieke, maar ook alle Jaguar specifieke codes uit? Zonder teveel op zaken te willen vooruitlopen ,maar als er zoveel al is vervangen zonder het probleem op te lossen, zou ik toch sterk twijfelen aan de expertise van diegene die hier bezig mee is geweest. Kan soms knap lastig zijn, maar zoveel vervangen lijkt meer de overbekende hit&miss methode, dan grondig doordacht competent diagnostiek. Voor dat laatste heb je overigens heel wat meer nodig dan een goede OBD scanner, maar snappen wat voor codes er allemaal zijn is het begin van iedere diagnose aan een moderne auto. Jeroen
  2. Nooit van gehoord. Maar niet zo ver van ons, dus in de agenda gezet en als ik tijd heb, ga ik eens kijken.
  3. Ik heb naast mijn Jaguar XJR (2002) nog twee oude (klassieke) auto’s. Staan alle drie in mijn garage en ze staan altijd op een druppellader. Gewoon met de accu normaal op zijn plek en de kofferbak/motorklep dicht. Al jaren lang. Koop wel een goede betrouwbare lader. De CTEK zijn uitstekend, omdat die ook de accu onderhouden door af en toe te ontladen. Je kunt je accu niet overladen met dit soort druppelladers. Zorg wel dat je er een neemt met voldoende capaciteit want onze Jaguars hebben nogal een zware accu. Iedere CTek wordt geleverd met een stekkertje, die kun je permanent aan je accu bevestigen. Dan kun je de lader er zo aan vast koppelen. Daarnaast zitten er standaard klemmetjes bij om op de accupolen te klemmen. Als je in dit draadje een beetje naar beneden scrolled zie je de druppelladeraanlsluitingen op alle drie mijn wagens. Succes https://www.team-bhp.com/forum/diy-do-yourself/193972-long-last-my-own-man-cave-my-garage.html Jeroen
  4. Ik had graag gegaan, maar het gaat niet lukken. In de expo Houten was dit weekend ook de Euroscaling beurs (plastic modelbouw). Die is wel afgeblazen! Raar dat de een wel en de ander geen doorgang kan vinden in hetzelfde beursgebouw. Veel plezier Jeroen
  5. Ondanks de strengere Coronamaatregelen lijkt het erop dat deze leuke beurs doorgaat. Wel met QR code toegang! Jeroen
  6. Jawel, maar zelfs als de Sint mij een brug zou geven kan ik er niets mee. Mijn garage is eigenlijk gebouwd en geconstrueerd als een huis. Dus het goede nieuws is dat alles heel goed is geïsoleerd, er is water, elektriciteit en riolering. Het nadeel is dat de vloer niet berekend is op al te veel gewicht. Ik heb de constructie laten narekenen. Mijn drie auto’s gaat wel, maar met een brug erbij wordt het allemaal teveel. Een tweekoloms brug weegt al gauw ruim 600kg en met een auto erop krijg je een hoge belasting op een relatief klein oppervlak. Dus dat doe ik maar niet. Opkrikken, assteunen en eronder op de rug is de enige mogelijkheid. Maar goed, dat is voor kleine klusjes nog wel te doen, zo nu en dan. Jeroen
  7. Bedank, mijn Spider is van 1986. De Mercedes W123 van 1982
  8. Dank jullie wel. Ja, ik ben erg gelukkig met mijn garage. Bij ons vorige huis moest ik altijd op straat sleutelen. Toen we vijf jaar geleden een ander huis zochten was dat mijn enige eis; een grote garage! Mijn vrouw had overigens wel een lange lijst met andere wensen/eisen. Hier nog wat foto’s: Ik heb inmiddels de roestplekjes onderaan de spatborden behandeld. Ziet er weer netjes uit: Zoals ik al eerder vermelde, in de binnenspatborden was slechts een van de twee afwateringslengen doorgestoken. Op de achterzijde zitten wel degelijk twee klemmetjes en je kunt ook de contour van het tweede gat zien. Dus ik denk dat hier sprake is van een productiefoutje. Iemand heeft de verkeerde minneschermen gemonteerd indertijd, of vergeten het tweede gat te maken. Dat tweede gat heb je alleen nodig als je een open dak hebt. Hoe dan ook, nu klopt het allemaal weer: Ik heb gisteren nog even contact gehad met Raymond. De afvoer van de heater zit ergens boven de uitlaat. Hij dacht dat je er wel bij kunt op de brug. Ik heb inmiddels ruim anderhalve uur op mijn rug onder de Jag gelegen. Met spiegeltje en cameraatje gekeken, maar ik kan het zo niet vinden. Over een paar weken ben ik toch bij Raymond dus dan gaan we het zien! Jeroen
  9. Jammer, maar onder de omstandigheden is het wel verstandig. Bedankt voor alle moeite! Jeroen
  10. Lastig hoor. Ik heb geen enkel probleem met QR code en of masker. en zoals eerder gemeld. De technische dag van de JDCH een paar weken geleden, bij een garagist, was ook op basis van een QR code. zelfs op onze fotoclub bijeenkomsten, meestal een man of 10, vragen we om een QR code. Jeroen
  11. Geweldig hoe je hier mee bezig bent. Sommige problemen zijn gewoon heel lastig te diagnosticeren. toevallig heeft mijn buurman een vergelijkbaar probleem met zijn Ford Mondeo. Eindeloos vaak al naar de dealer geweest. Banalers vervangen maar nog niet de accu. eens kijken wat dat doet jeroen
  12. Vanochtend verder gegaan met de zoektocht naar de AC drain. Ben eerst maar eens begonnen met het weghalen van de binnenspatborden. Er zitten twee slangen aan iedere zijde. Een vanuit de uiterste kant van de ruimte onder de paravan en eentje van het opendak. Slangen waren allemaal goed en niet verstopt. Maar links waren de slangen wel uit de doorvoering in het binnenspatboord gewipt en dus wordt eventueel water achter het zijscherm geloost. Even alles goed schoongemaakt. schoongeborsteld en in de anti-roest gezet. het rechterbinnenscherm had slechts een slangdoorvoer! Dus een van de twee slangen hangt dus altijd los achter het zijscherm. Ik ben onder de hele auto doorgekropen. Volgens wat ik nu heb gezien in voorgaande berichtjes, zouden die drains ergens ter hoogte van de J gate moeten zitten. Heb hier en daar nog een hitteschilden losgemaakt. Maar ik kan ze niet vinden! Raymond weet ongetwijfeld waar ze zitten! jeroen
  13. Vanochtend nog eens verder gegaan met mijn AC probleempje. Nog maar eens aan een OBD analyser gehangen, maar geen enkele code. Motor gestart en de AC tien minuten laten draaien op hoogste stand. Je vriest er zo wat uit, maar geen drup water onder de wagen. Ook nog een beetje aan het zoeken geweest in het workshop manual. Het enige wat ik kan vinden: Condensate (water) which forms on the evaporator fins is drained out of the unit case through two drains, located either side of the unit underneath the evaporator. The liquid is routed to the vehicle exterior via flexible tubes which are located behind the firewall heatshield. Ga nog even verder kijken, maar anders wellicht nog een topic voor de Technische Dag? Jeroen
  14. Gisterenavond dus maar even de paravan losgehaald. Ruitenwisser kwam ook zonder problemen los. Maar zoals ik al dacht me te herinneren, geen interertieufilters. Het goede nieuws, er was vrijwel geen vuil, bladeren of iets dergelijks te zien. Maar afwateringsaatjes ook niet. Weet niet waar ze dan wel zitten. Ik vermoed ergens in de buurt van de verwarmingshater zelf. Ik zal eens onder de wagen kruipen of er iets te zien is.
  15. Jawel, maar op de een of andere manier werden die niet toegepast op de Amerikaanse X308 zoals die van mij. Interieurfilter wordt ook niet vermeld in mijn (Amerikaans) onderhoudsboekje. Vraag me niet waarom. Ik heb het indertijd bij de Amerikaanse Jaguar dealer en de Amerikaanse Jaguarclub gevraagd, maar niemand die een sluitend antwoord had. Vreemd, want je zou denken dat zo’n filter ook juist in de USA handig is. Jeroen
×
×
  • Create New...