Jump to content

jeroendorrestein

Members
  • Posts

    307
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

jeroendorrestein last won the day on November 27 2019

jeroendorrestein had the most liked content!

Reputation

108 Toppertje

1 Follower

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo.
    Mijn naam is Jeroen Dorrestein. De afgelopen drie jaar heb ik in Kansas City, USA gewoond/gewerkt. Ik heb daar een fantastisch mooi XJR gekocht en de afgelopen drie jaar was dat mijn dagelijkse auto. Ruim 40.000 mijl mee gereden.

    Binnenkort komen we terug naar Nederland en ik neem de XJR mee. Ik heb in Nederland nog twee klassiekers. Een Alfa Romeo Spider uit 1986 en een Mercedes W123-200 uit 1982.

    Ik doe het meeste onderhoud en andere klussen aan al mijn autoos zelf.

Recent Profile Visitors

1,572 profile views
  1. Dit is een bekend probleem op de X308. Het betreft hier een dubbele microswitch die schakelt als je op de rem trapt. Een van die twee ontkoppelt ook de cruise control, de andere bedient de remlichten. Het probleem is de cruise control kant. Als die het niet goed doet kun je een mogelijk storing krijgen. (Verminderd vermogen oid). ik heb hetzelfde probleem gehad en heb zelf de schakelaar vervangen. Bij mij deed de cruise control het overigens nog wel. Maar meestal ging het fout als ik remde. Bij mij kwam diezelfde storing ook regelmatig voor als niet de cruise control gebruikte. Dus ik kon er echt niet mee doorrijden. Je kunt meestal wel de ECU eenvoudig resetten door even de massa los te maken, of met een OBD scanner resetten. succes Jeroe
  2. Lijkt me leuk, maar ben dan helaas al met mijn Alfa Spider in Zwitserland en Italië aan het toeren. Ook leuk. veel plezier allemaal jeroen
  3. Als het inderdaad een liter op 2000km is, zou ik me nog nergens zorgen over maken. Wat betreft motor flushen; omdat goed te doen moet je dat met een speciale motorolieflush machine en dito vloeistoffen laten doen. Sinds kort hebben ze bij G&G in Heinkenszand ook zo’n machine. Mijn X308 heeft er onlangs ook zo’n motor flush gekregen. Op de technische dag in november zal Raymond ongetwijfeld deze nieuwe machine demonstreren. Mijn XJR is altijd keurig onderhouden, op tijd olie en filters ververst, maar na ruim 250.000km kwam er toch wel een heleboel troep uit die motor bij het flushen. En hoorbaar verschil na het klusje, merkbaar minder bijgeluiden bij starten en opwarmen. Flushen is geen wondermiddel. Als er mechanische oorzaken zijn waardoor je motor olie verbruikt kan een flush daar niets aan doen. Dus bijvoorbeeld gebroken zuigerveer, of klepgeleiders/seals die lekken. Maar alle vuil, dus ook bijvoorbeeld een zuigerveer die is gaan vastzitten, wordt wel aangepakt met een Flush. Succes ermee Jeroen
  4. Ja, slechte accu kan voor allerlei problemen zorgen. Maar hetzelfde geld voor slechte elektrische verbindingen. Onze Jaguars zijn daar bijzonder gevoelig voor. Een slechte accu of slechte verbinding zorgen beide voor hetzelfde probleem. Minder spanning bij de de diverse componenten. check in ieder geval je accupolen en klimmen dat ze goed schoon zijn. Daarnaast een rondje om alle massa verbindingen schoon te maken is ook altijd goed. Maar het allereerste wat ik zou doen, is je auto aan een goede OBD scanner hangen die Jaguar specifieke codes kan lezen. Het heeft op moderne auto’s nauwelijks zin om zo maar ergens te beginnen. Onderdeel van een diagnose is altijd ook computers uitlezen en kijken wat voor codes er zijn. Dat scheelt een hoop tijd en moeite. succes ermee Jeroen
  5. Vanmiddag ook even geweest. Viel allemaal wel een beetje tegen. Veel minder dan vorige jaren. Toch wel leuk, maar als ik dit van te voren had geweten, had ik denk ik overgeslagen dit jaar. jeroen
  6. Vandaag weer een erg leuke dag gehad. Hartelijke dank voor de organisatie van de rit. Was allemaal voortreffelijk. Heb er van genoten. Jeroen
  7. Lokatie maakt me niet zoveel uit. Datum is meestal relevanter. 4 juni kan ik in ieder geval Jeroen
  8. Ik kom alleen en moet eind van de middag naar huis Jeroen
  9. Lijkt me erg leuk. Ik ben met name geïnteresseerd in polijsten. Heb net een Jeep Cherokee uit 1998 gekocht. Ben bezig om alle mechaniek en elektriciteit weer in orde te maken. Nauwelijks roest, maar na ruim 24 jaar mag ie wel eens gepolijst worden. Alleen kleien en was gaven al een verbetering, maar ik wil het toch wat netter. Jeroen
  10. Heb je een officiële versie die ook de Jaguar specifieke codes leest? Zo niet, dan ziet je scanner een hele hoop codes niet! Jeroen
  11. Een en ander staat ook beschreven in het werkplaatshandboek. Alleen ik zocht op third brake light, maar dit is een “high mounted stoplight”!! Live and learn. Je kunt de omkasting eraf halen, door aan de onderzijde twee palletjes in te drukken: Het binnenwerk zit met twee soort van klemmetjes vast op het raam. Bij mij was er dus een los gekomen. Zo ziet zo’n klemmetje eruit Het binnenwerk is eenvoudig los te halen. Volgens het werkplaatshandboek zou er een stekkerverbinding zitten. Bij waren de draden direct op de fittingassembly gemonteerd. Voldoende draad gelukkig om toch de boel los te kunnen halen. Ik weet niet zeker wat voor soort materiaal het klemmetje is. Ik vermoed van hetzelfde gietmetaal als waar modelautootjes van worden gemaakt. Het was me ook niet duidelijk of dat het klemmetje gelijmd, dan wel met een soort van dubbelzijdige tape had vastgezeten. Dikke plak op de achterzijde. Ik heb met mijn Dremel en een borsteltje alles schoongemaakt. Ik heb alles weer gemonteerd met dubbelzijdig tape. Als dat niet voldoet, weet ik in ieder geval hoe de boel uitelkaar moet en ga ik het met metaal/glas lijm proberen. Als je eenmaal weet waar je moet drukken of een schroevendraaier tussen moet steken is het eenvoudig. Altijd voorzichtig doen met 20 jaar oud plastic!! Jeroen
  12. Heb het al gevonden. Ik post nog wel een paar foto’s ter lering ende vermaeck. Jeroen
  13. Vandaag viel het me op dat mijn derde remlicht scheef zat. Lijkt aan één kant los te zitten. Zo te zien zitten er twee klemmetjes op die aan de achterruit zijn gelijmd. Bij mij is er eentje los. Om er goed bij te komen moet ik de andere kant ook loshalen. Iemand die dat weleens heeft gedaan? Waar moet ik trekken/duwen om het geheel los van de achterruit te krijgen? Jeroen
  14. Pasen is dit jaar op 17 en 18 april. Vlak daarvoor hebben de meeste van ons vermoedelijk ook een vrije dag op Goede Vrijdag, 15 april.
×
×
  • Create New...