Jump to content

Fasett

Club Donateur
  • Posts

    1,089
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    38

Fasett last won the day on October 11 2020

Fasett had the most liked content!

Reputation

211 Toppertje

Contact Methods

  • Website URL
    www.peilon.nl en www.plusvalu.nl

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Gelderland
  • Hobbies
    Daimler en Jaguar, audio, wandelen

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Jaguar staat voor mij voor uniek, onderscheidend, authentiek, sportief, kwaliteit en Daimler voor design, stijl en ultiem.
    In mijn zoektocht proefritten gemaakt in S-type, X-350, X-308, X-300, Serie III en XK8. Zowel 6 in line, V8 Super V8 en V12. Sinds 2013 een Daimler double six X-300. Sinds 2018 een Jaguar Sovereign SWB V8.
    JF en veel tips en adviezen van leden hebben mij daar erg in geholpen. Ik deel mijn ervaring weer graag met anderen. Inmiddels goed thuis in het detailen (lakbehandeling en interieurverzorging). Dus stuur gerust een PB als jouw zoektocht nog gaande is en wie weet kan ik je vanuit mijn ervaring helpen.

Recent Profile Visitors

2,613 profile views
  1. Ergens in oktober, nader te bepalen met de deelnemers. Het wordt een 'virtuele bijeenkomst' waarschijnlijk op een avond. Dus even zelf je koffie zetten ;-)
  2. Dank voor de reacties op het artikel. We kunnen er over doorpraten: Doe je mee?! Wilt u eens met mij van gedachten wisselen over de samenwerking tussen JDCH en JF? Stuur dan een berichtje naar erik@plusvalu.nl. Ik nodig u dan uit voor deelname aan een 'live-video-cast' waarin ik met u en andere deelnemers in gesprek ga over resultaatgericht samenwerken.
  3. In de samenwerking zijn overeenkomsten en verschillen tussen JDCH en JF benoemd. Leeftijd van zowel leden als auto's is een verschil. Als lid (van beiden) weet ik dat de JDCH bewust inzet op 'verjonging', zowel van leden als aandacht voor youngtimers en de allernieuwste types. Ik zie dat ook terug in de artikelen in de Gazettes met artikelen over de XJ-S3, XJ-S, XJ-R, X-type en F-types, XF, XJ50. De jongere XK' s zal ik als suggestie doorgeven.
  4. Een nieuw column over samenwerken tref je hier aan Daarbij de uitnodiging om met elkaar in gesprek te gaan over de samenwerking JDCH - JF: Leuk als je meedoet! Wilt u eens met mij van gedachten wisselen over de samenwerking tussen JDCH en JF? Stuur dan een berichtje naar erik@plusvalu.nl of een Pb. Ik nodig u dan uit voor deelname aan een 'live-video-cast' waarin ik met u en andere deelnemers in gesprek ga over resultaatgericht samenwerken.
  5. Zij die lid zijn van JDCH hebben dit weekend de Jaguar Gazette ontvangen. Met artikelen over old-timers (Mk V), Young-timers (XJ-S HE) en New-timers (F-type). Voor ieder wat wils. Ook mijn derde Column, zowel voor JDCH als JF. Doe je mee?! Wilt u eens met mij van gedachten wisselen over de samenwerking tussen JDCH en JF? Stuur dan een berichtje naar erik@plusvalu.nl. Ik nodig u dan uit voor deelname aan een 'live-video-cast' waarin ik met u en andere deelnemers in gesprek ga over resultaatgericht samenwerken. Column 3 Samenwerken is als een topsport zonder finish Voorzitter Jan Sinoo schrijft in de Jaguar Gazette (6/2019) over het voornemen meer samen te werken: "Daar moeten mogelijkheden liggen voor wederzijdse meerwaarde". En zo is het precies. Samenwerking biedt heel veel mogelijkheden. Hoe kan samenwerking leiden tot een win-win situatie? Die vraag is bijzonder, of toch niet? TBN, een Amerikaans bedrijf dat organisaties bij elkaar brengt, geeft aan dat drie van de vijf samenwerkingen mislukken. Pardon? 60%! Terwijl iedereen elke dag investeert in samenwerkingen. Tussen collega's en afdelingen van organisaties of bedrijven met elkaar. U herkent dit vast wel: u doet samen uw best, maar dat samenwerken levert u eerlijk gezegd maar bar weinig extra op. Of erger, die situaties die alleen maar uw tijd en energie kosten waardoor u het maar hebt opgegeven. De vraag is dus meer: Hoe zorg je ervoor dat samenwerken wél meer oplevert? Jan vroeg mij of ik beschikbaar was als projectleider. In mijn gedachten nam ik hem mee naar een symposium dat ik o.a. met Prof. Dr. Jack A.A. van der Veen organiseerde. Op zijn thuisbasis in Nyenrode spreekt hij de deelnemers toe: "een samenwerking ondersteund door een onafhankelijk procesbegeleider presteert beter dan zonder". Daarom bied ik Jan mijn begeleiding aan. En in plaats van een project met vooraf vastgestelde uitkomsten, een samenwerkingsproces met het Jaguar Forum aan te gaan. 'Slechts' overeenkomen dat een samenwerking móet leiden tot enig rendement voor iedereen is genoeg. Dus ook voor u! Al dan niet uit te drukken in de tevredenheid van actieve leden, door gebruik van elkaars websites, levendig forum en andere activiteiten. Vanuit mijn ervaring in samenwerkingen ben ik tot maar liefst 21 succesfactoren van samenwerken gekomen. Daarmee wordt ook de ambitie van een samenwerking bepaald. JDCH en JF stellen die bewust niet te hoog. Het is ook goed om eerst een proefperiode aan te gaan en daar hebben JDCH en JF voor dan ook voor gekozen. Voor succes is het belangrijk om bewust te kiezen uit al die factoren, zodat vanaf het begin de juiste verwachtingen worden gewekt. Neem nog even uw eigen samenwerking in gedachte: · is er vertrouwen in elkaar? · zitten personen op één lijn? · wordt iedereen er beter van? · heeft iedereen betekenis en inbreng? · ken je elkaars belangen? · word op samenwerken aangesproken? Welke rol heb ik daarin als procesbegeleider naar succes? Vertrouwenspersoon, verbinder, belangenbehartiger, mediator, communicator, coach, … liefst allemaal tegelijk. Het is niemand kwalijk te nemen als de gekozen factoren niet in één keer goed gaan. Er wordt veel te makkelijk gedacht ‘dat doen we wel even’. De toepassing in vrijwilligersorganisaties, die JDCH en JF zijn, geeft een extra dimensie. De cultuurverschillen zijn ons ook niet vreemd, maar dat is op zich minder bijzonder. Elke organisatie heeft immers zijn eigenheid. Samenwerken is een topsport zonder finish. Daarbij is relatief klein beginnen een prima keuze. Succesvol groeien kan altijd. Want net als in een autorally vraagt samenwerken om een goed ­­­kompas en briljant samenspel tussen chauffeur en bijrijder. En veel training.
  6. Juist verschillen maken de toegevoegde waarde. Was de JDCH en JF 'precies' hetzelfde dan was die extra waarde nul. Verschillen leiden tot zelfreflectie, positief kritisch denken, goede gesprekken, meer mogelijkheden, vernieuwing, ... . Zonder verschillen is het 'meer van hetzelfde' en kom je niet verder. Het verschil is de motor naar de toekomst. Hoe die eruit ziet weet ik niet, wel dat het anders is dan nu. Als je daar niet op acteert is 'achteruitgang' voorspelbaar en dat is wat JF en JDCH dus niet doen.
  7. Er zijn inderdaad heel veel evenementen afgelast. Maar we merken ook dat een zeker deel van de leden zelf terughoudend is als een evenement wel wordt aangeboden. De evenementen die doorgaan tref je aan op de websites van JF en JDCH. Beiden hebben een 'agenda'. Voor de 'spontane' activiteiten op korte termijn volg je de posts op JF en JDCH werkt daarvoor met een nieuwsbrief. Inmiddels zijn JF en JDCH de eerste voorbereidingen begonnen voor het plannen van de activiteiten in 2021. JF en JDCH zullen ook voor dit jaar de activiteiten, voor zover nu bekend, direct aan elkaar kenbaar maken. Ik verwacht dat in december het programma 2021 beschikbaar is. Bij het afstemmen / plannen wordt gekeken naar de soort activiteit, de datum en naar de afstand t.o.v. elkaar. Bijna gelijktijdig een andere activiteit agenderen op grote afstand van elkaar is immers een andere situatie dan op exact dezelfde datum eenzelfde activiteit vlak bij elkaar. Maar ook dan is er geen man overboord want iedereen die zou willen komen kan toch niet op dezelfde dag. Zo is er voor leden een alternatief als je die ene dag niet kan. Uiteindelijk blijft het een keuze van de organisator om de datum te bepalen.
  8. Fasett

    Inbraak

    Goed te lezen dat jullie je persoonlijke veiligheid, vrijheid en gezondheid voorop stellen. Hoe belangrijk ook de bedrijfsveiligheid is. Jullie willen preventie en techniek inzetten om criminelen nog minder kans te bieden en niet jezelf als het vergrijp zich voordoet. Het verder te laten bij Politie en Justitie, met acceptatie van de beperkingen. Dat vind ik indrukwekkend en toont jullie klasse. Hoop dat dit snel achter de rug is. Niet dat jullie het ooit zal vergeten maar laat je het plezier door wie dan ook niet afnemen!
  9. Wat levert een samenwerking op?! De samenwerking tussen JF en JDCH is ingezet op een meerwaarde. Nu we elkaar niet fysiek kunnen ontmoeten laat bijvoorbeeld het forum nog eens voor iedereen zijn waarde zien als heel veel fysiek niet maar online wel kan. Het is ook voor JDCH en JF een bijzondere tijd waarbij de geplande activiteiten geen doorgang vinden ???? Zo is het lastiger om het voordeel van de samenwerken (fysiek) te kunnen beleven. Samenwerken vraagt inspanningen, investeren in elkaar, voor een zeker rendement. Daartoe zijn inmiddels de volgende stappen wel ondernomen: 1. het linken van de websites iJDCH en JF 2. het gezamenlijk en integraal communiceren van de activiteitenagenda’s 3. het wederzijds uitnodigen van leden bij specifieke activiteiten 4. een column over samenwerking, zie voor de eerste twee edities: Ik zie er naar uit om onze hobby weer fysiek met elkaar te kunnen beleven, elkaar te ontmoeten. Zeker is dat we op termijn weer geweldige activiteiten gaan beleven. Van club en forum en met elkaar. Maar nu groet ik jullie online en wens dat je in goede gezondheid plezier beleeft aan je Jag of Daimler!
  10. Samenwerking JF JDCH Column 2 - Vrijwillig maar niet vrijblijvend Zij die lid zijn van JDCH hebben dit weekend de Jaguar Gazette ontvangen. Met artikelen over old-timers (Mk V), Young-timers (XJ-S HE) en New-timers (F-type). Voor ieder wat wils. Ook mijn tweede Column, zowel voor JDCH als JF: Column Vrijwillig, maar niet vrijblijvend …is een titel in een serie over beleid in de sport. Ik verkreeg het als nieuw bestuurslid van een zwemvereniging. Het boekje gaat over het maken van afspraken met vrijwilligers. Maar ja, met wie?! Toen zelf in de dertig waren de actieve leden veelal tweemaal mijn leeftijd. Verjonging van het kader stond daarom hoog op de bestuursagenda. Leden waren er genoeg. Terwijl kinderen oefenen voor hun zwemdiploma’s genoten ook hun ouders van de voordelen van het lidmaatschap. Ouders konden hun conditie trainen of vrij zwemmen. Ondertussen kregen de kinderen les van vrijwilligers die ook hun opa of oma konden zijn. Een paar jaar later was ondanks alle inspanningen de situatie niet veel veranderd. Wordt spreekwoordelijk niet het kind, maar de senior vrijwilliger, met het badwater weggegooid? De vergrijzing betekende het einde van de vereniging. Vraagt u het zichzelf wel eens af, hoe al die prachtige activiteiten tot stand komen? En: hoe lang nog? De geschiedenis herhaalt zich als ik bestuurslid van een Cultureel Café word. Succesvolle voorstellingen voor een enthousiast publiek. Vrijwilligers organiseren dit voor een klein toegangsprijsje. Helaas ook hier uiteindelijk geen opvolging in het bestuur en organisatie. Gevolg: licht uit, spot uit… Voordat u denkt, hij zal toch geen JDCH-bestuurslid of JF-teamlid worden, hoe lang bestaat onze club of ons forum dan nog? Ik kan u geruststellen hoor! Vraagt u zichzelf wel eens af hoe al die prachtige activiteiten tot stand komen? En: hoe lang nog? Bestuur en Forumteam luisteren naar u en bespreken hoe het voor u nog beter kan. De opvolging daarvan bepaalt of het echt gebeurt. In de Gazette worden de vacatures vermeld. Bij JF zal u niet ontgaan dat het veelal dezelfde mensen zijn die berichten plaatsen en activiteiten organiseren. Club en forum leven volop door actieve leden, chapeau! De actieve leden aanspreken op ‘je kan nog meer doen’ werkt niet. Méér leden enthousiasmeren staat daarom centraal, ook in de samenwerking. Gelijktijdig: niet dubbel, wél slimmer en sneller organiseren. Het linken van de websites is de eerste stap. De tweede is het integraal communiceren van de activiteitenagenda’s. De derde stap: het wederzijds uitnodigen van leden. Wat is dan de vierde stap, wat vraagt de toekomst? Niet alleen de kwaliteit, ook de verwachtingen zijn steeds hoger. JDCH en JF kiezen voor het inregelen van de genoemde stappen. Succesvol samenwerken vraagt om afstemmen, organiseren en borgen. Jezelf niet voorbij lopen met ‘nog meer’. Na het lezen van de theorie in het boekje doorgrond ik de titel nog eens. ‘Lid, maar niet vrijblijvend’ bepaalt eigenlijk meer de toekomst van een levendige vereniging en forum. Bent u de vierde stap, draagt u actief mede onze toekomst? De tijd zal het leren. Eén ding is zeker, wat komt, komt uit de omzetting van uw passie naar actie. Erik van den Boogaard Adviseur resultaatgericht samenwerken
  11. Column 1 - Gelukkig deel je mijn mening niet Samen komen is een begin… U kunt toch wel tegen een citaat van Henri Ford? Of roept FORD meteen iets op als Jaguar versus Ford? Die overname van Jaguar door Ford Motor Company doet u nog een beetje pijn? De mislukte restyle van ‘de echte’ S-Type uit 1963 of de X-type die eigenlijk geen Jaguar is. Dan Tata Motors, dat was pas echt de doodsteek aan de zo herkenbare XJ’s, met de zo gekoesterde grill en ronde koplampen, toch? Voelt u hierbij nog de emoties? Zelf had ik geen emotie bij autorijden. Tot 2011 was een auto voor mij niet meer dan een vervoersmiddel, rijden zonde van mijn tijd. Zo ook een discussie over wat nu wel of geen ‘echte Jaguar’ is. Toen ik mijn loopbaan zou vervolgen als zelfstandig professional, wist ik dat ik mijn weerstand tegen autorijden te boven moest komen. Hoe rust ik tijdens een lange rit uit? Hoe maak ik van rijden een mooie beleving? Mijn zoon had de oplossing: “Pa, dan koop je toch gewoon een Jaguar!” Ik wist niets van het merk af. Eerst maar eens forum + jaguar googelen. Bovenaan verschijnt Jaguarforum.nl. Mensen met een passie die samen een volwaardige forum vorm geven. Ieder heeft daar zijn eigen mening. Al die meningen maakte dat ik kon kiezen voor hetgeen voorheen vrij ondenkbaar was. Samen hebben zij mij vanaf selectie tot aankoop van mijn eerste Daimler Double Six (DD6) geholpen. Wat een waardevol begin van mijn nieuwe hobby! Deze DD6 werd binnen het netwerk aangeboden. De verkoper wilde er zeker van zijn dat zijn ‘dame’ naar een nieuwe liefhebbende eigenaar zou gaan. … samen blijven is vooruitgang … Wie helpt mij om haar weer in concoursstaat te brengen? Ik google onderdelenbeurs + jaguar en ga naar de JDCH Lifestyle & Onderdelenbeurs. Na restauratie behaalt de DD6 in 2014 de tweede prijs op het JDCH concours! Het beleven van een geoliede organisatie en al die verschillende mensen samen was echter nog het leukst! Eén club en één forum. Kunnen we onze passie ook samen beleven? Iemand die dit te sprake brengt, verneemt bijzondere anekdotes en wederzijds allerhande meningen. Soms krijgen vooroordelen de vrije loop. Een samenwerking tussen organisaties die exact hetzelfde zijn, zal geen extra vooruitgang boeken. Wat is de vooruitgang als Jaguar en Lister Motor Company precies dezelfde kennis hebben, hetzelfde denken en zich identiek gedragen? Dan is de samenwerking eerder verspilde tijd dan dat het iets oplevert, in dit geval voor de I-Pace. Vooral dat wat voor de leden een vooruitgang is. De rest kunnen we gerust achterwege laten. … Samenwerken is succes! Dat samenwerken tot succes leidt is in theorie allang bewezen. We kunnen er heel academisch over doen, maar dat is geen garantie tot succes. Plannen schrijven, vergaderen, discussiëren, bedenken wat er allemaal goed en mis kan gaan… het blijft moeizame theorie. Zal het nu wel lukken? De praktijk laat het zien, vooral dat wat voor de leden een vooruitgang is. De rest kunnen we gerust achterwege laten. Old, young, and new-timers. Of zal ik zeggen –members? De ander ontmoeten, met plezier om de verschillen. Eén passie, samen beleven, samenwerken! Waarom moeilijk doen als het nog succesvoller kan? Erik van den Boogaard Adviseur resultaatgericht samenwerken plusvalu.nl Dit column is ook gepubliceerd in Jaguar Gazette 01/2020
  12. JF en JDCH zijn vorig jaar een samenwerking aangegaan. Mij is gevraagd het proces daarin te begeleiden. Mijn rol is onafhankelijk en onpartijdig. Mij is ook gevraagd daar af en toe iets over te schrijven. Ik doe dit aan de hand van een column. In een column mag je een mening lezen, een anekdote en/of een speciale kijk op een onderwerp. Mogelijk is die anders dan die van jou, maar dat is dan ook net de bedoeling van een column Ik wens je het (lees)plezier.
  13. Een samenwerking tussen JDCH en JF doe je primair voor de meerwaarde van leden. Eerste resultaten: de JDCH leden welkom op de JF jaarmeeting 2019 één levend forum voor iedereen, JDCH linkt door naar JF een gratis JDCH Gazette voor JF leden JF leden welkom op de JDCH TD We zijn nu in gesprek over de jaaragenda's 2020. Want de activiteiten staan natuurlijk centraal in het samen beleven van de hobby. Het belooft weer een mooi activiteitenjaar te worden, voor ieder wat wils.
  14. Goed bezochte TD met het maximaal aantal van 60 deelnemers. Daaronder 38 JDCH leden waarvan 12 JF lid en drie gast-deelnemers van JF. Het samen optrekken tussen JDCH en JF geeft positieve reacties. Volgens de aanwezigen kan een TD overal in Nederland georganiseerd worden, de afstand maakt voor de helft van de aanwezigen weinig uit. Zoals iemand zei: we zijn een autoclub, we rijden wel! Ook is er voor deze deelnemers geen beletsel te komen als een TD in een andere maand dan in november wordt georganiseerd. Bij meerdere T-dagen in een seizoen willen deze deelnemers ook meerdere TD bezoeken. Weer leuke ideeën opgedaan voor nieuwe edities, waar en wanneer dan ook ????
  15. Ook een JDCH lid die op de TD zegt: ik ga ook sponsor worden van JF ????
×
×
  • Create New...