Jump to content

Fasett

Club Donateur
  • Content Count

    1000
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    26

Fasett last won the day on February 25

Fasett had the most liked content!

Community Reputation

143 Toppertje

Contact Methods

  • Website URL
    www.peilon.nl en www.plusvalu.nl

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Gelderland
  • Hobbies
    Daimler en Jaguar, audio, wandelen

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Jaguar staat voor mij voor uniek, onderscheidend, authentiek, sportief, kwaliteit en Daimler voor design, stijl en ultiem.
    In mijn zoektocht proefritten gemaakt in S-type, X-350, X-308, X-300, Serie III en XK8. Zowel 6 in line, V8 Super V8 en V12. Sinds 2013 een Daimler double six X-300. Sinds 2018 een Jaguar Sovereign SWB V8.
    JF en veel tips en adviezen van leden hebben mij daar erg in geholpen. Ik deel mijn ervaring weer graag met anderen. Inmiddels goed thuis in het detailen (lakbehandeling en interieurverzorging). Dus stuur gerust een PB als jouw zoektocht nog gaande is en wie weet kan ik je vanuit mijn ervaring helpen.

Recent Profile Visitors

1431 profile views
  1. Dank je wel Arie, leuk dat jij deze dame eerder hebt ontmoet. De vader waar jij over spreekt is de tweede eigenaar geweest. De DCD6 is drie jaar geleden verkocht aan een verzamelaar. De zoon heb ik ook gesproken en natuurlijk ook de vorige eigenaar. Ik ben nu dus de vierde eigenaar. Mijn voorgangers hebben 'slechts' 86.000 km plezier gemaakt in deze Century. Ze mag dus met recht een youngtimer heten 😀 En bedankt voor de foto, meteen gearchiveerd in haar 'dossier' 👍
  2. Fasett

    1:100

    Geluk bij een ongeluk. Na mijn gecrashte DD6 een CD6!
  3. Bizar, destijds negen maanden zonder resultaat gezocht. Nu drie dagen na aanschaf van mijn V8 staat een DCD6 te koop. Ik spreek nu over december 2018. Na een goed aankooptraject, natuurlijk met technokeuring bij Ko en flink onderhandelen. De aankoopkeuring verdiende zich overigens direct terug. Daar kwamen nog wel een paar zaken uit die in de onderhandeling hielpen om tot overeenstemming te komen met de verkoper. En je wilt natuurlijk voorafgaande de aankoop zo goed als kan weten waar je aan toe bent. Dus als geluk bij een ongeluk, wat vijf jaar geleden na negen maanden niet lukte, lukte nu in 3 dagen: het vinden van 'mijn DCD6!
  4. Inmiddels dus een vervanger aangeschaft. Daarbij is de gedachte dat ik mijn 'daily driver' niet meer in concours staat houdt. Als 'de klap' dan onverhoopt nog een keer komt is de emotie niet zo groot als met mijn DD6. Vijf jaar geleden zocht ik een Century, voor mij hét model onder de XJ's. Na negen maanden was ik die nog niet tegen gekomen. Wel een 6 in line in Belgie, maar die was in slechte staat. Of echt ver over de grens (Italie) en dat was me toch te ongemakkelijk. Toen ik door Peter van Wijk werd getipt over 'mijn' Britisch Green (geen Century) heb ik die zoektocht toen gestopt, de 'gewone' DD6 aangeschaft. Maar wat heet 'gewoon', daarna heb ik 90.000 geweldige kilometers gereden tot bovenstaande 'finale'. Een tweede reden om daily driver & concours staat rijden te scheiden is dat ik, voorzien van een goede V8, alle tijd heb om weer op zoek te gaan naar een Century. Maakt niet uit hoe lang het duurt, rijden in een Sovereign V8 is ook plezier.
  5. Gezien de reacties, ja het is leuk activiteiten te organiseren. Toch ook even een overweging. Waarom een aparte meeting? Het gaat niet om de kwantiteit van evenementen, er is al zoveel! Gaat het niet meer om de kwaliteit dat bezoekers aantrekt! Ik vergelijk het maar even met televisie. Niet eerder hebben we zoveel kanalen en programma's. Maar de kwaliteit is niet evenredig gestegen. Het staat vol van reality tv, soaps, talkshows, talentenjachten. Het 'kopieergedrag' is overgroot en we blijven maar dezelfde films voorbij zien komen. Het is dringen en als kijker is het niet allemaal te volgen. Sterker nog, we hebben het wel gezien. De metafoor van TV durf ik wel door te vertalen naar wat er allemaal wordt georganiseerd, ook voor auto-liefhebbers en dus ook voor Jag / Daimler eigenaren. Ik denk dat meer kracht te behalen is uit samenwerking. Sla de handen ineen, maak gebruik van elkaars ervaring, locaties. Zo denk ik ook dat de organisatoren het meest geholpen zijn met elkaars ervaring, locaties die al in gebruik zijn etc. Daarbij is het de kunst om steeds weer verassende activiteiten aan te bieden en de kwaliteit te behouden of op een hoger niveau te brengen. Nieuwe initiatieven en energie zijn dus zeker leuk en toe te juichen, zet het effectief in!
  6. Fasett

    XJR300 1:18

    Sinds 2014 ben ik 'op zoek' naar een XJ X300 model. Dat heb ik, gezien opmerkingen op het forum, in 2015 maar opgegeven. Ruim 40 jaar na het uitbrengen van de 1:1 is het dan zo ver, een eerste model. Niet 'mijn V12 LWB', dus ik hoop dat die ook nog eens wordt uitgebracht. Het mooiste zou de XJ Century zijn, zou eigenlijk wel zo horen, in British Green en creme leren uitvoering. Mn maar mogelijk is hiervoor de model-markt te klein en doet een zwarte XJR het beter in de verkoop. Na lang wachten prijkt daarom nu deze XJR in de vitrinekast. Mooie gedetailleerde uitvoering met bijvoorbeeld het hout-leren stuur.
  7. Ik deel de slogan ‘more is always better’ overigens niet. Onlangs gereden in een mooie XJ V8 Supercharger. Daarna in de ‘gewone’. Van de Supercharger word ik zelf vrij onrustig. Het geluid van de turbo roept op je moet sneller accelereren, je moet harder rijden, ‘onrust’. Daar zal het de sportieve rijder mogelijk om te doen zijn, maar ‘glijders’ als ik zien daar niks ‘beters’ in. Geniet van het limo gevoel, de ontspanning, de resonantie van een stille (V12) motor, de LWB wegligging. Dus minder ‘moeten’, minder geluid, minder haast, minder stress, minder gas, less is more. Heerlijk! Ga dus vooral beide types rijden en beleef de R, of juist liever niet. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  8. Zij die kiezen voor de R behoren veelal tot de ‘sportieve rijders’. Zij die dat overtreffen maken van een XJ een afgetrapte auto. Bij de supertchargers is het dus wat meer opletten op de kenmerken die inzicht geven hoe met een XJ is omgegaan. Dat geldt natuurlijk altijd, evenals een aankoopkeuring en onderhoudshistorie. Bij de XJR mi nog net even iets meer Risico uit te sluiten. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  9. Zo lees je maar weer, AUT of HG is een persoonlijke voorkeur en als je die nog niet hebt is het advies proefrijden al gegeven. Een nog niet genoemde invalshoek is de zeldzaamheid Sommige modellen zijn bijna altijd AUT en dus zelden HG. Met als bijna altijd LWB en zelden SWB. Dat is voor sommigen de drijfveer, iets anders willen dan gebruikelijk, een collectors item. Voor de X weet ik het niet, ook niet of het voor jou überhaupt een punt is. Misschien voor andere opties dan HG. Maar het is noemenswaardig in de vraag en antwoorden. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  10. Fasett

    Trouwauto gezocht

    Wil je de XJ (expliciet) met of zonder eigenaar als chauffeur? Als dat duidelijk is weten de mogelijke eigenaren die je willen helpen ook of ze je een feestelijk aanbod doen [emoji322] De datum, indien bekend, helpt ook tav beschikbaarheid. Gefeliciteerd met jullie huwelijk en veel geluk. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  11. Fasett

    Stype gekocht

    Gefeliciteerd Mark, prachtige auto en een kleurstelling die kenmerkend is voor Jaguar. Verassende uitkomst, in je vragen leek het om een X-type te gaan. Wat maakte dat het toch een dikke S is geworden?
  12. Dag Mark, Welkom op het forum, er staat veel op, zowel algemeen, bijvoorbeeld over de checklist voor de aankoop van een auto, als specifiek over je X-type. Mijn reactie is dan, gebruik de algemene indeling op de hoofdpagina en zeker ook de zoekfunctie (rechtsboven de pagina's) voor specifieke zaken, ook aankooptips X-type. Twee 'must to do' adviezen: Lees dit boekje (zie foto), je hebt dan in 1x alle relevante aandachtspunten en adviezen. Doe een aankoopkeuring door een Jag specialist en laat je na aankoop niet ongewenst verassen (zoals onlangs weer onverhoopt een lid overkwam) Veel plezier in de zoektocht = voorpret!
  13. Cameratoezicht op ingaand verkeer kan je ook helpen met het aantonen van schadevrij aankomen. Die beelden zijn mogelijk aannemelijk voor het fonds om toch uit te keren. Enige coulance is dan gevraagd vanaf het camerastandpunt tot aan de parkeerhaven waar je stond. Video als ‘getuige’. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  14. Kijk of je misschien in het beeldveld van een (beveiligings)camera stond. Dan kan je naar de beelden (laten) vragen, laten bewaren, en opgeven bij de aangifte politie en verzekering. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  15. Succes met speuren en vinden, de voorpret! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
×
×
  • Create New...