Jump to content

Fasett

Club Donateur
  • Content Count

    1079
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    37

Fasett last won the day on February 19

Fasett had the most liked content!

Community Reputation

204 Toppertje

Contact Methods

  • Website URL
    www.peilon.nl en www.plusvalu.nl

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Gelderland
  • Hobbies
    Daimler en Jaguar, audio, wandelen

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Jaguar staat voor mij voor uniek, onderscheidend, authentiek, sportief, kwaliteit en Daimler voor design, stijl en ultiem.
    In mijn zoektocht proefritten gemaakt in S-type, X-350, X-308, X-300, Serie III en XK8. Zowel 6 in line, V8 Super V8 en V12. Sinds 2013 een Daimler double six X-300. Sinds 2018 een Jaguar Sovereign SWB V8.
    JF en veel tips en adviezen van leden hebben mij daar erg in geholpen. Ik deel mijn ervaring weer graag met anderen. Inmiddels goed thuis in het detailen (lakbehandeling en interieurverzorging). Dus stuur gerust een PB als jouw zoektocht nog gaande is en wie weet kan ik je vanuit mijn ervaring helpen.

Recent Profile Visitors

2105 profile views
  1. Fasett

    Inbraak

    Goed te lezen dat jullie je persoonlijke veiligheid, vrijheid en gezondheid voorop stellen. Hoe belangrijk ook de bedrijfsveiligheid is. Jullie willen preventie en techniek inzetten om criminelen nog minder kans te bieden en niet jezelf als het vergrijp zich voordoet. Het verder te laten bij Politie en Justitie, met acceptatie van de beperkingen. Dat vind ik indrukwekkend en toont jullie klasse. Hoop dat dit snel achter de rug is. Niet dat jullie het ooit zal vergeten maar laat je het plezier door wie dan ook niet afnemen!
  2. Wat levert een samenwerking op?! De samenwerking tussen JF en JDCH is ingezet op een meerwaarde. Nu we elkaar niet fysiek kunnen ontmoeten laat bijvoorbeeld het forum nog eens voor iedereen zijn waarde zien als heel veel fysiek niet maar online wel kan. Het is ook voor JDCH en JF een bijzondere tijd waarbij de geplande activiteiten geen doorgang vinden 😔 Zo is het lastiger om het voordeel van de samenwerken (fysiek) te kunnen beleven. Samenwerken vraagt inspanningen, investeren in elkaar, voor een zeker rendement. Daartoe zijn inmiddels de volgende stappen wel ondernomen: 1. het linken van de websites iJDCH en JF 2. het gezamenlijk en integraal communiceren van de activiteitenagenda’s 3. het wederzijds uitnodigen van leden bij specifieke activiteiten 4. een column over samenwerking, zie voor de eerste twee edities: Ik zie er naar uit om onze hobby weer fysiek met elkaar te kunnen beleven, elkaar te ontmoeten. Zeker is dat we op termijn weer geweldige activiteiten gaan beleven. Van club en forum en met elkaar. Maar nu groet ik jullie online en wens dat je in goede gezondheid plezier beleeft aan je Jag of Daimler!
  3. Samenwerking JF JDCH Column 2 - Vrijwillig maar niet vrijblijvend Zij die lid zijn van JDCH hebben dit weekend de Jaguar Gazette ontvangen. Met artikelen over old-timers (Mk V), Young-timers (XJ-S HE) en New-timers (F-type). Voor ieder wat wils. Ook mijn tweede Column, zowel voor JDCH als JF: Column Vrijwillig, maar niet vrijblijvend …is een titel in een serie over beleid in de sport. Ik verkreeg het als nieuw bestuurslid van een zwemvereniging. Het boekje gaat over het maken van afspraken met vrijwilligers. Maar ja, met wie?! Toen zelf in de dertig waren de actieve leden veelal tweemaal mijn leeftijd. Verjonging van het kader stond daarom hoog op de bestuursagenda. Leden waren er genoeg. Terwijl kinderen oefenen voor hun zwemdiploma’s genoten ook hun ouders van de voordelen van het lidmaatschap. Ouders konden hun conditie trainen of vrij zwemmen. Ondertussen kregen de kinderen les van vrijwilligers die ook hun opa of oma konden zijn. Een paar jaar later was ondanks alle inspanningen de situatie niet veel veranderd. Wordt spreekwoordelijk niet het kind, maar de senior vrijwilliger, met het badwater weggegooid? De vergrijzing betekende het einde van de vereniging. Vraagt u het zichzelf wel eens af, hoe al die prachtige activiteiten tot stand komen? En: hoe lang nog? De geschiedenis herhaalt zich als ik bestuurslid van een Cultureel Café word. Succesvolle voorstellingen voor een enthousiast publiek. Vrijwilligers organiseren dit voor een klein toegangsprijsje. Helaas ook hier uiteindelijk geen opvolging in het bestuur en organisatie. Gevolg: licht uit, spot uit… Voordat u denkt, hij zal toch geen JDCH-bestuurslid of JF-teamlid worden, hoe lang bestaat onze club of ons forum dan nog? Ik kan u geruststellen hoor! Vraagt u zichzelf wel eens af hoe al die prachtige activiteiten tot stand komen? En: hoe lang nog? Bestuur en Forumteam luisteren naar u en bespreken hoe het voor u nog beter kan. De opvolging daarvan bepaalt of het echt gebeurt. In de Gazette worden de vacatures vermeld. Bij JF zal u niet ontgaan dat het veelal dezelfde mensen zijn die berichten plaatsen en activiteiten organiseren. Club en forum leven volop door actieve leden, chapeau! De actieve leden aanspreken op ‘je kan nog meer doen’ werkt niet. Méér leden enthousiasmeren staat daarom centraal, ook in de samenwerking. Gelijktijdig: niet dubbel, wél slimmer en sneller organiseren. Het linken van de websites is de eerste stap. De tweede is het integraal communiceren van de activiteitenagenda’s. De derde stap: het wederzijds uitnodigen van leden. Wat is dan de vierde stap, wat vraagt de toekomst? Niet alleen de kwaliteit, ook de verwachtingen zijn steeds hoger. JDCH en JF kiezen voor het inregelen van de genoemde stappen. Succesvol samenwerken vraagt om afstemmen, organiseren en borgen. Jezelf niet voorbij lopen met ‘nog meer’. Na het lezen van de theorie in het boekje doorgrond ik de titel nog eens. ‘Lid, maar niet vrijblijvend’ bepaalt eigenlijk meer de toekomst van een levendige vereniging en forum. Bent u de vierde stap, draagt u actief mede onze toekomst? De tijd zal het leren. Eén ding is zeker, wat komt, komt uit de omzetting van uw passie naar actie. Erik van den Boogaard Adviseur resultaatgericht samenwerken
  4. Column 1 - Gelukkig deel je mijn mening niet Samen komen is een begin… U kunt toch wel tegen een citaat van Henri Ford? Of roept FORD meteen iets op als Jaguar versus Ford? Die overname van Jaguar door Ford Motor Company doet u nog een beetje pijn? De mislukte restyle van ‘de echte’ S-Type uit 1963 of de X-type die eigenlijk geen Jaguar is. Dan Tata Motors, dat was pas echt de doodsteek aan de zo herkenbare XJ’s, met de zo gekoesterde grill en ronde koplampen, toch? Voelt u hierbij nog de emoties? Zelf had ik geen emotie bij autorijden. Tot 2011 was een auto voor mij niet meer dan een vervoersmiddel, rijden zonde van mijn tijd. Zo ook een discussie over wat nu wel of geen ‘echte Jaguar’ is. Toen ik mijn loopbaan zou vervolgen als zelfstandig professional, wist ik dat ik mijn weerstand tegen autorijden te boven moest komen. Hoe rust ik tijdens een lange rit uit? Hoe maak ik van rijden een mooie beleving? Mijn zoon had de oplossing: “Pa, dan koop je toch gewoon een Jaguar!” Ik wist niets van het merk af. Eerst maar eens forum + jaguar googelen. Bovenaan verschijnt Jaguarforum.nl. Mensen met een passie die samen een volwaardige forum vorm geven. Ieder heeft daar zijn eigen mening. Al die meningen maakte dat ik kon kiezen voor hetgeen voorheen vrij ondenkbaar was. Samen hebben zij mij vanaf selectie tot aankoop van mijn eerste Daimler Double Six (DD6) geholpen. Wat een waardevol begin van mijn nieuwe hobby! Deze DD6 werd binnen het netwerk aangeboden. De verkoper wilde er zeker van zijn dat zijn ‘dame’ naar een nieuwe liefhebbende eigenaar zou gaan. … samen blijven is vooruitgang … Wie helpt mij om haar weer in concoursstaat te brengen? Ik google onderdelenbeurs + jaguar en ga naar de JDCH Lifestyle & Onderdelenbeurs. Na restauratie behaalt de DD6 in 2014 de tweede prijs op het JDCH concours! Het beleven van een geoliede organisatie en al die verschillende mensen samen was echter nog het leukst! Eén club en één forum. Kunnen we onze passie ook samen beleven? Iemand die dit te sprake brengt, verneemt bijzondere anekdotes en wederzijds allerhande meningen. Soms krijgen vooroordelen de vrije loop. Een samenwerking tussen organisaties die exact hetzelfde zijn, zal geen extra vooruitgang boeken. Wat is de vooruitgang als Jaguar en Lister Motor Company precies dezelfde kennis hebben, hetzelfde denken en zich identiek gedragen? Dan is de samenwerking eerder verspilde tijd dan dat het iets oplevert, in dit geval voor de I-Pace. Vooral dat wat voor de leden een vooruitgang is. De rest kunnen we gerust achterwege laten. … Samenwerken is succes! Dat samenwerken tot succes leidt is in theorie allang bewezen. We kunnen er heel academisch over doen, maar dat is geen garantie tot succes. Plannen schrijven, vergaderen, discussiëren, bedenken wat er allemaal goed en mis kan gaan… het blijft moeizame theorie. Zal het nu wel lukken? De praktijk laat het zien, vooral dat wat voor de leden een vooruitgang is. De rest kunnen we gerust achterwege laten. Old, young, and new-timers. Of zal ik zeggen –members? De ander ontmoeten, met plezier om de verschillen. Eén passie, samen beleven, samenwerken! Waarom moeilijk doen als het nog succesvoller kan? Erik van den Boogaard Adviseur resultaatgericht samenwerken plusvalu.nl Dit column is ook gepubliceerd in Jaguar Gazette 01/2020
  5. JF en JDCH zijn vorig jaar een samenwerking aangegaan. Mij is gevraagd het proces daarin te begeleiden. Mijn rol is onafhankelijk en onpartijdig. Mij is ook gevraagd daar af en toe iets over te schrijven. Ik doe dit aan de hand van een column. In een column mag je een mening lezen, een anekdote en/of een speciale kijk op een onderwerp. Mogelijk is die anders dan die van jou, maar dat is dan ook net de bedoeling van een column Ik wens je het (lees)plezier.
  6. Een samenwerking tussen JDCH en JF doe je primair voor de meerwaarde van leden. Eerste resultaten: de JDCH leden welkom op de JF jaarmeeting 2019 één levend forum voor iedereen, JDCH linkt door naar JF een gratis JDCH Gazette voor JF leden JF leden welkom op de JDCH TD We zijn nu in gesprek over de jaaragenda's 2020. Want de activiteiten staan natuurlijk centraal in het samen beleven van de hobby. Het belooft weer een mooi activiteitenjaar te worden, voor ieder wat wils.
  7. Goed bezochte TD met het maximaal aantal van 60 deelnemers. Daaronder 38 JDCH leden waarvan 12 JF lid en drie gast-deelnemers van JF. Het samen optrekken tussen JDCH en JF geeft positieve reacties. Volgens de aanwezigen kan een TD overal in Nederland georganiseerd worden, de afstand maakt voor de helft van de aanwezigen weinig uit. Zoals iemand zei: we zijn een autoclub, we rijden wel! Ook is er voor deze deelnemers geen beletsel te komen als een TD in een andere maand dan in november wordt georganiseerd. Bij meerdere T-dagen in een seizoen willen deze deelnemers ook meerdere TD bezoeken. Weer leuke ideeën opgedaan voor nieuwe edities, waar en wanneer dan ook 😀
  8. Ook een JDCH lid die op de TD zegt: ik ga ook sponsor worden van JF 😀
  9. Goed dat JDCH dit jaar al anticipeert op het feit dat de zaal in Druten vanaf volgend jaar niet meer beschikbaar is. Een samenwerking aangaan met Britisch Carparts Day is een begrijpelijke stap. Voordeel voor de BCD lijkt mij dat Daimlers en Jaguars ook goed vertegenwoordigd zijn. Voordeel voor de JDCH / JF leden is dat er een organisatie staat die de dag net zo goed organiseert als ik dat van JDCH en JF gewend ben. Goede ontvangst door vriendelijke vrijwilligers. Alles stond keurig klaar en werd begeleid. Goede koffie en catering door de expositiehal (verbeterpunt is de capaciteit rond de lunch, lange wachtrijen niet uitnodigend om aan te sluiten) En belangrijk voor de JF, JDCH en andere clubs lijkt mij dat BCD dit goed organiseert, tegelijkertijd voor meerdere automerken en clubs. Niet elke club behoeft dan apart te organiseren en daarvoor (schaarse) vrijwilligerscapaciteit in te zetten. En voor de BCD zal het de aantrekkingskracht op bezoekers vergroten. Samenwerking gaat uit van win-win en alle belangen bedienen. En dat lijkt mij dit weekend prima gelukt.
  10. Zelf een stand bemand en voor het eerst de British Carparts Day ervaren. In vergelijk met De JDCH onderdelendag in Druten is de beurs(hal) aanmerkelijk groter. Voordeel is dat er meer standhouders zijn en voor de liefhebbers meer Engelse automerken. De omvang en de drukte maakte, in vergelijk met de specifieke JDCH beurs, het 'grootschaliger'. De sfeer in Druten is dan meer eigen (Jaguar). De dag was dus druk bezocht en de sfeer was goed. Leuk ook de live muziek.
  11. Wie zijn er geweest en hoe heb je de beurs ervaren?
  12. Ik was er op tijd bij, samen met Ko een kraam. Mooie onderdelen youngtimers. Dus kom even kijken of een gewenst onderdeel erbij ligt
  13. Tot morgen Jeroen, ik ben er ook. Tafel met X-300 onderdelen. Leuk als jij en andere leden even buurten.
  14. Het is op korte termijn, maar er is weer een leuke kans en activiteit op 10 november. Er zullen zeker leden zijn die zowel bij JCDH als bij JF actief deelnemen aan activiteiten. Je bent van harte uitgenodigd als je nog niet eerder een activiteit van het JDCH hebt bijgewoond. De locatie ligt redelijk centraal (Wilp tussen Apeldoorn en Deventer. We hopen dat jij komt naar de TD dag.
  15. Jouw punt is ook uitgesproken en wordt wederzijds onderkent. De kans die jij wilt geven krijgt een pragmatische (lees voorzichtige) invulling. 'Gewoon' dingen samen met elkaar gaan doen, elkaar ontmoeten en lol hebben om mensen met een gezamenlijke passie (lees Daimlers / Jaguars) JDCH en JF gaan bezien hoe zij elkaars activiteiten kunnen opnemen in de agenda's en jaarplanning. Te verwachten vanaf seizoen 2020 De jaarmeeting JF was de eerste, de JDCH TD (10 november) is de tweede kans voor leden om het te proberen / ervaren Onbevangen deelnemen, ervaren hoe het nu is Ja, leden zelf laten ervaren is de insteek. Daarom dus die pragmatische aanpak. Wat we samen doen doen we voor de leden, voor het plezier.
×
×
  • Create New...