Jump to content

Fasett

Club Donateur
  • Content Count

    1031
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    30

Fasett last won the day on June 23

Fasett had the most liked content!

Community Reputation

164 Toppertje

Contact Methods

  • Website URL
    www.peilon.nl en www.plusvalu.nl

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Gelderland
  • Hobbies
    Daimler en Jaguar, audio, wandelen

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Jaguar staat voor mij voor uniek, onderscheidend, authentiek, sportief, kwaliteit en Daimler voor design, stijl en ultiem.
    In mijn zoektocht proefritten gemaakt in S-type, X-350, X-308, X-300, Serie III en XK8. Zowel 6 in line, V8 Super V8 en V12. Sinds 2013 een Daimler double six X-300. Sinds 2018 een Jaguar Sovereign SWB V8.
    JF en veel tips en adviezen van leden hebben mij daar erg in geholpen. Ik deel mijn ervaring weer graag met anderen. Inmiddels goed thuis in het detailen (lakbehandeling en interieurverzorging). Dus stuur gerust een PB als jouw zoektocht nog gaande is en wie weet kan ik je vanuit mijn ervaring helpen.

Recent Profile Visitors

1488 profile views
  1. Als de ruit eruit gaat is het ook het moment om je hemel te beoordelen en zonodig (preventief) te doen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  2. Fasett

    onderdelen XJ

    Ik heb me als privé persoon kenbaar gemaakt. Wel toegelicht voor JF TD dag lampjes nodig te hebben. Dus wel meteen een ‘voorraadje’ gekocht. Voor 1 lampje zal het misschien niet kinnen. Maar dat is sowieso niet aan te bevelen. Alle lampjes zijn even oud, dus als de boel open ligt kan je het beste ook alle lampjes een keer vervangen. Ik werd zeer klantvriendelijk geholpen. Niet afgewezen als particulier. En ook mijn fout in bestelling werd met een retouropdracht keurig afgehandeld. Dus ‘gewoon’ bellen en transparant zijn over wie je bent. Aangeven dat je een JF Jag liefhebber bent en je met hen erg geholpen bent. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  3. Fasett

    onderdelen XJ

    Alternatief waar lampjes voor bv dashboard en klokjes verkrijgbaar zijn: Telefonische - verkoop verkoop@ghs-automotive.nl www.ghs-automotive.nl Tel: 0800 – 35 35 0 35 waalhaven Z.z. 6 3088 HH Rotterdam
  4. Dag Frank, rechtsboven op de webpagina zit de zoekfunctie. Zoek eens op klokje X-300. Dan krijg je vast hits. Klokkenist bekend x300 probleem. De kabel naar de display is doorgebrand. Die moet vervangen worden. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  5. Een lint van 1500 meter Jag Plezier, mooi, mooier en mooist doen mee. Fantastisch, laat Zeeland G&G en JF weer zien! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  6. Hoi Sjuul, enige schroom is een mooie eigenschap omdat zij met schroom doorgaans goed nadenken voordat ze iets zeggen. En dan komt er iets 'wijs' uit en dat heeft een toegevoegde waarde. Je benoemt een 'persoonlijk belang', vrijheid! Ook gezamenlijk is dat een belangrijk gesprekspunt, bijvoorbeeld de vrijheid van JDCH en JF als je je op enige wijze verbind in een samenwerking. Wat doe je dan samen en wat doe je zelf. Maar op het gezamenlijke niveau, bijvoorbeeld het bestuur, mag men ook goed kijken naar persoonlijke belangen. Als een samenwerking niet optimaal verloopt dan komt dat eerder door persoonlijke belangen dan de gezamenlijke. Dus goed punt om in te brengen. Wat betekent de voorgenomen/gekozen samenwerking voor de vrijheid van de vereniging/forum, voor de bestuurders, de leden en het individuele lid!
  7. Vandaag gelukkig weer reacties op de oproep van Mark. 👍 Want het was toch een beetje stil vanaf 3 mei op dit lijntje. Ik heb alle posts nog eens terug gelezen en kom tot een voorlopige samenvatting van genoemde belangen die m.i. in een mogelijke samenwerking door leden zijn benoemd: Netwerk en organisatie 1. Gezamenlijk groter netwerk 2. Meer organisatiekracht 3. Uitwisselen van de activiteiten-agenda 4. Aanvulling evenementen en tourritten 5. Sterkere positie - belangenbehartiging Leeftijdsverdeling 6. Verjonging voor JDCH 7. Bezitters youngtimers meer betrekken bij JDCH 8. Bezitters oldtimers meer betrekken bij JF Kennisdeling en communicatie 9. Kennisdeling tussen JDCH en JF (kennis is kracht) 10.Clubblad Gazette 11.Beter in contact op social media / Forum Toekomstwensen of wat is willen behouden 12.Cultuur en identiteit (vind ik het leuk) 13.Open source / zelfbeschikking 14.(Wel/geen lidmaatschaps)kosten 15.Huis- en gedragsregels Mocht je nog niet gereageerd hebben en/of heb je een aanvulling op bovenstaande ideeën en belangen? Schrijf een post en help mee de agenda voor 25 mei te 'voeden'.
  8. Mogelijk worden de methodieken dan teveel een doel op zich. Of er ontstaat een soort methodieken - ego. Of kijk wij horen er ook bij. Zo ontstaan ook hipes in ondernemen. Maar dan staat het verkeerde op de voorgrond. Management en medewerkers worden daar 'moe van', want het gaat natuurlijk niet om de methodiek. Het gaat leden ook niet om de samenwerking an sich. Het gaat erom wat het voor leden oplevert als er wordt samengewerkt. Een samenwerking is succesvol als dat iets oplevert voor leden, meer A, beter B, goedkoper C, ... sneller X, krachtiger Y, leuker Z Dus leden, geef hier JDCH en JF aan WAT voor jou uit een samenwerking mag ontstaan. Wat is jouw ABC XYZ
  9. Klopt, en andere 'methodieken'. Maar het zijn 'slechts' methodieken. Die zijn 'hard' nodig doch altijd in samenhang met de zachte succesfactor: mensen! De experts, leiders, en verandermanagement. In succes is 'zacht is harder dan hard'. Ook bij jullie (KLM) beschrijf je de combinatie van harde en zachte gerelateerde zaken. Ik wens dat JDCH en JF beiden inzetten in het vinden van de vraag: waarin kunnen wij voor leden succesvol samenwerken.
  10. 8. Begeleiding Prof. Dr. AA. van der Veen van de Nyenrode Business Nyenrode, Professor of Supply Chain Management (mooi elitair begin 😂, hij is verre van elitair) zegt: Samenwerkingen met begeleiding scoren beter in resultaat dan samenwerkingen zonder begeleiding. Als JDCH en JF dus een samenwerking succesvol willen aangaan is ook voorspelbaar als daar een procesbegeleider op zit, een coördinator, regisseur of hoe je het maar noemen wilt. Bij de uitvraag bij JDCH heb ik mij met reden niet aangemeld voor activiteiten (zie punt 6) en doe wel een oproep aan jullie. Professioneel vind ik een samenwerking tussen JDCH en JF wel zeer interessant. Op uitzondering van mijn voornemen mij niet te melden wil ik mijn oproep om 'mee te helpen' wel een compacte invulling te geven. Door bovenstaand mijn kennis te delen en acht aandachtspunten in te brengen bij een succesvolle samenwerking (hoe klein of groot dan ook) tussen JDCH en JF. Ook wil ik (om niet) wel 1 sessie begeleiden om te laten vaststellen waarover de samenwerking dient te gaan en die voorspelbaar rendeert. Doch feel free
  11. 7. Verrassend voorspelbaar Resume van 1-6 is dat er nogal wat komt kijken als je een samenwerking wilt aangaan. Met het uitspreken van een samenwerking zeg je dus eigenlijk: ik ga flink investeren, zeker in tijd. De investering gaat ook hier voor de baten uit. Als ik professioneel wordt benaderd om organisaties te helpen bij hun voorgenomen strategische samenwerking is het eerste te doen: voorspellen of de investering gaat renderen! Voor mijn omzet is het natuurlijk goed om een traject te begeleiden en veel tijd / uren te declareren. Maar ik geloof daar niet in. Dat maakt dat ik herhaaldelijk zeer korte opdrachten heb. In een dagdeel helder krijgen dat een voorgenomen samenwerking, hoe oprecht ook uitgesproken, niet gaat renderen. We zijn heel snel klaar, ik beperkte omzet doch hebben een intensief traject en teleurstelling voor voorgenomen partners voorkomen. Het belang van de ander, de partners, gaat hier dus voor op mijn belang. Kwaliteit en voorspelbaarheid zijn belangrijker. Ondernemerssucces zijn een gevolg van de focus op kwaliteit ipv omzet, en niet andersom. PlusValu - Verrassend voorspelbaar is onze 'pay off' in onze dienstverlening. Daar waar rendement wel voorspelbaar is gaan we door. Partners investeren in elkaar en wij ondersteunen het proces naar het rendement. Want wie wil er nu ontevreden opdrachtgevers over mislukte samenwerking die veel kostte maar niks opbrachten. Wie wil geen tevreden opdrachtgevers die meer bereiken dan ieder voor zich? Dat is goed voor de partners, maar ook goed voor mij en is mijn belang op lange termijn juist wel gediend.
  12. 6. Handjes Het vinden van een nieuwe JDCH coördinator voor de XJ yountimers heeft maandenlang open gestaan. In een andere post lees je dat een JF activiteit wel veel tijd vraagt om het te organiseren. Er zijn leden die dit waarderen, ook leden die niet bijdragen en dan ook nog vinden dat het 'te duur' is en dan niet komen. In de enquete heeft JDCH een oproep gedaan aan leden om een actieve rol te vervullen binnen de JDCH. Zij die hun clubblad ontvangen hebben kunnen lezen dat tientallen leden positief hebben gereageerd. Laat ik maar duidelijk zijn, ik zat daar zelf niet bij, vanuit mijn luxe probleem dat er teveel blijft liggen en ik mezelf heb toegesproken eerst een flink aantal zaken af te maken. Ik beperk het dus tot het bijdragen op dit forum (zit al weer een uurtje te schrijven) en bijvoorbeeld de techniekdag bij Classic & Ko organiseren als dat aan de orde is. Daarom ben ik ook altijd blij met leden die actief zijn. Zeker als je (positieve) kritiek hebt. Dan zie je dus ook hoe het anders of beter kan. Open deur: zonder actieve leden geen forum, ook geen JDCH. Bij deze mijn bescheiden oproep dat als je baat hebt bij dit forum (en/of bij JDCH) doe wat terug! Help mee.
  13. 5. Verandering In een samenwerking verandert de wereld t.o.v. hoe het was. Rollen, verantwoordelijkheden, visies, kartrekkers, activiteiten of wat dan ook wordt vermengd en het zal nooit meer hetzelfde zijn. Maar de mens is behoudend. Bij een samenwerking is het dus interessant je de vraag te stellen, waarom wil een mens het anders? Ook hier mag ik bij decennia mee bezig houden. In wederom een analyse en ervaring zijn er 5 redenen waarom een verandering wel of niet plaatsvindt. Wederom de eerste twee. Het begint bij de urgentie. Als de ander, bijvoorbeeld een lid, geen urgentie voelt bij de (voorgestelde) verandering dan zal dit lid niet mee veranderen. Als de verandering wel doorzet en het bevalt hem/haar niet dan zal die persoon zich terugtrekken. Voor een slapend lid maakt dat niets uit, maar voor de actieve leden wel! Het tweede punt is ook hier belangen. Zij die geen belang hebben bij de verandering kiezen er niet voor. In ons luxe probleem van alles wat wij hebben en kunnen doen zullen zij voor andere ontwikkelingen kiezen en niet bijdragen aan de verandering. Ook hier geldt, niet erg voor leden die niet actief bijdragen maar wel voor hen die dat wel doen. Voor een succesvolle samenwerking dienen JDCH en JF dus goed te kijken naar (persoonlijke) belangen van actieve leden in hetgeen zij de samenwerking aan willen gaan.
  14. 4. Samenwerking Laat dat professioneel nu net mijn core-business zijn. Tientallen jaren werk ik in samenwerking en de afgelopen 10 jaar begeleid ik organisaties in strategisch samenwerken. Niet alle samenwerkingen die worden aangegaan komen tot wasdom. De samenwerking heeft geen (extra) meerwaarde. Vanuit mijn analyses en ervaring zijn daar 10 concrete redenen voor. Het gaat te ver om dat hier allemaal uit te leggen. Ik beperk met tot de eerste twee. A. De samenwerking is opgelegd. Bijvoorbeeld door de politiek. Partners willen het helemaal niet, maar ze moeten. Dat speelt tussen een samenwerking JDCH en JF niet, of het zou zo moeten zijn dat het voortbestaan in het geding is. Dat je zonder de ander niet kan voortleven. Eigenlijk hebben we het dan niet over een samenwerking, meer over een 'overname'. Immers de sterkste wint. Laten we dus de tweede reden van een (niet) succesvolle samenwerking benoemen: B. Belangen. Wat zijn de belangen van JDCH, welke heeft JF, wat zijn de gemeenschappelijke. Deze drie belangen worden vaak te weinig besproken. Eigenlijk gebeurt dat ook in deze lijn. We spreken meteen over ervaringen (elitair) en gaan in discussie (nou dat valt best wel mee). Voor succesvol samenwerken dient het gesprek te gaan over de belangen, en vooral over het vierde: Tegengestelde belangen! Want deze vierde groep is veelal onbesproken en nu net de eerste reden van niet uit de verf komende samenwerkingen. Ze worden niet of onvoldoende besproken omdat men vanuit het perspectief ik wil met jou samenwerken ben bang is dat het dan niet meer tot een samenwerking komt. Let wel, hier geldt ook liever heb je dit direct duidelijk dan later na alle inspanningen zonder resultaat. Als aan de voorkant blijkt dat tegengestelde belangen, die er nu eenmaal zijn, niet overbrugbaar zijn dan loop je daar vroeg of laat toch tegenaan. In de kunst en meerwaarde van een samenwerking is iedereen bij gebaat om vooraf het optreden van het tegengestelde belang dit te bespreken. Zonder dat je in de emotie zit (van elitair of wat anders) bespreek je de what-if oplossing. Veelal is deze oplossing ook de preventieve beheersmaatregel van tegengestelde belangen. M.i. wordt er te lichtvoetig gedacht over de meerwaarde in een samenwerking. Samen werken gaat over harde feiten (auto's) maar vooral over zachte: houding en gedrag!. Samen werken is een investering, hard in bijvoorbeeld geld of tijd, zacht in mensen, in elkaar. Dat het laatste zeer bepalend is laat ook bovenstaande posts zien. Menselijke ervaringen met de ander waarop vanuit gevoel wordt gereageerd op de vraag willen we wel samenwerken. De insteek van 'geef het een kans' is goed maar niet genoeg. Als je het een kans geeft dan betekent het; investeer in elkaar en dat vraagt nogal wat.
  15. 3. Een draadje los Wat doen die cultuurverschillen met jou? Zelf vind ik de verschillen super interessant en leuk. Mijn JF lidmaatschap begon omdat de kern van JF elkaar graag helpt en zelf doet. Mijn lidmaatschap bij JDCH begon omdat ik me inschreef bij de onderdelendag. De hobby gaat dus verder dan alleen auto's en onderdelen, namelijk MENSEN. Ik kan daar enorm van genieten. Hoe elitair grappig is het als mijn zoon iemand vraagt: heeft u zelf ook een Jaguar? En de vrouw roept naar haar dochter: Hoeveel Jaguars hebben wij? De dochter roept vijf!. O zegt mijn zoon, en welk type. De vrouw kijkt bedenkelijk en zegt na enige tijd: iets met een X erin, weet jij dan welk type? Daar kan je wat 'elitairs' in zien, maar je kan er ook enorm om lachen, in binnenpret dan, want waarom iemand hier op 'afrekenen' als jezelf tot in detail je hebt verdiept in je eigen Jag. De kunst van het genieten is m.i. je niet laten raken door het cultuurverschil, er minder van te vinden maar gewoon te genieten van je eigen gedrag en dat van de ander. De mens achter de Jaguar als hobby zien, naast die van al die mooie auto's. Zoals die vrouw die aan het begin van het concours steeds maar (elitair) uitstraalde, wij gaan winnen. En dan zien wat ze uitstraalt als dat aan het einde van de dag niet gebeurd, ook geen troostprijs. Over detailen gesproken. Als ik wordt bevraagd op mijn hobby dan gaat het dus ook over detailen. Veelal weet iemand niet wat dat is ... 'auto poetsen'??!!!!. De eerste blik verraad dan al, wat is daar nou leuk aan, of de blik van 'jij bent een beetje gek'. Als je dan vervolgens zegt dat een auto in concours staat brengen een werkweek vraagt draait de blik bij naar, jij bent echt gek. En op het schoonmaken van het motorhuis: idioot, jij hebt een draadje los. Daar zie ik een overeenkomst tussen alle verschillende leden van JDCH en JF. Bij iedereen ligt op enige wijze wel een draadje los. Anders was je geen lid. Als je los kan laten wat een ander over jou vindt of wat jij van die ander dan is een ontmoeting bij de andere club dubbel leuk. Je ontmoet gelijk gestemden (want die zijn er bij JDCH ook) en je ontmoet hen die zo anders zijn als jij. Zoom uit, kijk ernaar, echt wel grappig.
×
×
  • Create New...