Jump to content

TvdB

Members
  • Content Count

    146
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Den Haag

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Teun, student, 22 jaar en sinds eind 2012 trotse eigenaar van een Daimler double six. Doe het onderhoud als hobby naast mijn studie. Rijden is heel leuk maar door het verbruik ook niet wekelijks mogelijk binnen mijn budget. Laat ik het zo zeggen. Ik geef liever geld uit aan onderdelen dan aan benzine :)Inmiddels de automaat weer goed werkend gekregen. De uitlaat gedicht. Een aantal apk punten gemaakt. Nu bezig met het hemeltje en de techniek in de deuren. Advies & tips zijn altijd welkom.

Recent Profile Visitors

435 profile views
  1. Ik heb een hele leuke dag met jullie beleefd. Allen bedankt daarvoor. Inderdaad erg leuk zo'n grote opkomst te zien en daarmee alle verhalen. Zelf heb ik met Fasett nog een mini-workshop detailen gegeven. (gewoonweg poetsen) Daarvan heb ik nog een aantal foto's gemaakt. Helaas niet zulke goede foto's omdat ik door de heerlijke zon niet kon zien wat ik aan het doen was. Het ging om een aantal krassen die hij bij het boodschappen doen er gratis bij kreeg Voor: Na: Wat kapot is moet opnieuw worden gespoten maar zoals op de grote foto te zien is, ziet het er toch een stuk beter uit. Voor alle geïnteresseerde, er komt nog een detaildag aan! Nogmaals bedankt voor de leuke dag
  2. Ik heb het gedaan via de deur en dat ging niet zonder beschadigingen (serie 2) Ik ga voor het plaatsen van de hemel de voorruit eruit halen maar dat doe ik pas wanneer ik dan ook het plaatwerk onder handen neem want als de ruit er toch uit is wil ik dat ook gelijk aanpakken. Dus een van de ruiten eruit!
  3. inmiddels al een connector van een xj40 geprobeerd maar die past niet. Ook nog geen vervanger gevonden. Van het weekend dacht ik er even 2 kabelschoentjes op te zetten (schuifstekkers) maar die waren helaas te groot. Ik moet dus nog ff ergens kleinere vandaan halen. Dan heb ik nog een vraag. Hoe weet ik welke kabel op welk pinnetje van de sensor moet? De ene kabel heeft een paarse streep en de ander een bruine. Wat dat zegt weet ik niet maar ik weet ook niet wat op de sensor de plus en de min is. Misschien maakt het wel helemaal niet uit? als je het omdraait geeft die nog steeds dezelfde weerstand door denk ik, hooguit negatief. Wat zeggen jullie? Gewoon trial and error toepassen of sloop ik dan de boel. Groet Teun
  4. Zoals robert al zegt zou dat al voldoende kunnen zijn. Als je het toch los moet halen: Het slotmechanisme is redelijk makkelijk los te halen maar ga voorzichtig te werk want het is kwetsbaar. Bij het monteren is het priegelwerk. zorg voor foto's zodat je niet het verkeerde gaatje gebruikt bij het monteren.(dat gebeurde mij wel waardoor die niet meer open ging) En voor dat je begint een dag van te voren alles in wd40 of kruipolie zetten. Dat werkt een stuk sneller. (is als het goed is nu dus al gebeurd) Succes, Teun
  5. Nou de sensor werkt. De meter gaf 437 ohm aan wat overeenkomt met 10 graden celsius. Had een connector van de meeting meegenomen maar die past niet. De behuizing rondom de connector is net iets te breed waardoor die niet in de sensor past. Dit moet ik dus deze week even gaan regelen en dan kan ik het volgend weekend in orde gaan maken. Wordt vervolgd.
  6. heren bedankt voor de leuke middag. Geert jan in het bijzonder voor de gastvrijheid in zijn mooie werkplaats. Jammer dat ik niet om de hoek woon. Geert jan heeft me verder nog geholpen aan de connector voor de luchttemperatuursensor, morgen dus maar even proberen. Tot op de volgende meeting!
  7. dankjewel heren. Hans: Bedankt voor de info. Ik ga van het weekend de sensor doormeten dan weten we of de sensor nog werkt. Wat betreft die website bedoel ik inderdaad de connector. Die is namelijk verdwenen. De sensor zit er nog in. (De titel is een beetje misleidend) John: Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht. Tnx.
  8. Ik heb tot nu toe alleen deze website gevonden. http://www.rdae.nl/ Die had Hans volgens mij al een keer op het forum gezet. Kan iemand mij verder helpen?
  9. Beste forum Nu mijn stage er eindelijk opzit weer aan de slag met de daimler. Ik hoop dat ik mijn huiswerk een beetje goed heb gedaan. De luchttemperatuursensor ontbreekt(zie foto). ik ben al het volgende te weten gekomen: De sensor meet te temperatuur door middel van een variabele weerstand. deze waarde stuurt de sensor door naar de ecu. De ecu gebruikt dat voor de afstelling van de verbranding. Wanneer de ecu geen waarde ontvangt neemt hij een veiligheidswaarde wat overeenkomt met een waarde die gemeten zou worden bij ongeveer -25 graden celsius. Resultaat is dat de motor geen optimale verbranding heeft, tenzij het ver onder 0 is. Nou is bij mij de kabel afgeknipt.(zie foto) Klopt mijn informatie en waarom zou iemand dit gedaan kunnen hebben? (Als de motor het door wat voor reden dan ook niet zou doen met deze sensor dan zou je de kabel toch niet afknippen maar slechts los halen?) Het liefst maak ik het weer origineel werkend. Een andere oplossing zou kunnen zijn dat je een vaste weerstand aansluit op de ecu. De weerstandswaarde komt dan overeen met ongeveer 10 graden celsius. Een afwijking blijft bestaan maar is in Nederlands klimaat niet groot. (dit zou ook al gedaan kunnen zijn, hoe controleer ik dat?)
  10. zoals rover al zegt zou het een piekdruk kunnen zijn. Misschien ook wel uitgedroogde slangen? of uitzetting van een materiaalsoort maar dat zou niet zo waarschijnlijk zijn aangezien een brandstofleiding niet heet wordt. Misschien dat iemand het antwoord weet maar ik denk dat het wel verholpen is als je alle slangen en klemmen vervangt. Let op de juiste binnenmaat van de leiding!
  11. volgens mij valt het wel mee. Het verschil is volgens mij de brandstofinspuiting. Serie 2 heeft meestal carburateurs en serie 3 injectie. Bij mij zit het verschil in het type motor (V12)
  12. Het klinkt niet raar. 1 op 7 is volgens mij heel normaal voor een 6 cilinder. Daar mag ik van dromen Ik zou er niks aan gaan doen maar je zou een bougie eruit kunnen halen om te kijken of de kleur goed is.
  13. Ha Ivan Leuk bericht, ik heb ook een v12 en ben van plan aankomende lente aan de slag te gaan met onderhoud aan de v12. Ik kan jou hulp en de hulp van andere forumleden goed gebruiken. Dus waarschijnlijk hoor je nog wel van mij
  14. Bedoel je het schommelen van de wijzer of het werkelijk schommelen van de toeren?
  15. Ik heb geen ervaring met dit setje. Wel heb ik ervaring met de http://www.leerlooier.nl/index.html Die zitten in Den Haag. Is wel iets duurder dan jou set maar perfect resultaat. Geen kleurverschil met de onbehandelde delen en kan gelijk voor onderhoud spullen meenemen. Ik ben met het stuur en een armsteun er naar toe gegaan om de perfecte kleur te laten maken. Let hierbij op dat de delen eerst schoon worden gemaakt want dat doet de kleur al iets veranderen.
×
×
  • Create New...