Jump to content

Geert Janszoon

Members
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Goed

About Geert Janszoon

  • Birthday 06/15/1960
  • Age 59

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Oisterwijk
  • Age 59

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Geert Jansen, 54 jaar, woonachtig in Oisterwijk en
    sinds februari 2014 heb ik een S-Type 4.0 uit 2000. Ik heb jarenlang (sinds 1998) een S-Type 3.8 uit 1964 gehad maar die heb ik in 2013 verkocht omdat ik geen ruimte had om aan de de auto te werken.
    Verder ben ik ben zelfstandig ondernemer in de ict sector en ik heb in m'n jonge jaren autotechniek gedaan. Maar ik voel me nog altijd automonteur. Wat nog heviger opborrelt als ik die prachtige techniek zie die de, ook deze, Jag herbergt.
  • Age 59

Recent Profile Visitors

105 profile views
  1. Hallo Henk, ik ben ANWB lid en hen gecontacteerd maar helaas zit dat niet in het pakket. De wegenwacht hulp die op dat moment ter plaatse komt beslist over waar de auto naar toe gebracht wordt. Als hij besluit dat de auto naar Zeeland moet, dan gebeurd dat, maar de ANWB medewerker achtte dat niet heel waarschijnlijk, omdat dat zo'n 120 km rijden is en er w.s. garages dichter in de buurt zijn. Of er moet een bepaalde noodzaak zijn. Dat de koffie bij Raymond en Joke goed smaakt is w.s. geen geldige reden, helaas. En mijn verzekering dekt het i.i.g. ook niet. Toch bedankt voor het meedenken! Geert.
  2. Dag Aad, Bedankt voor de info over de achtergrond van deze garage. De ironie is dat m'n auto zowat om de hoek van die garage er mee ophield! Ik wist niet van hun bestaan, anders had ik hem w.s. wel daar naar toe laten brengen. Nu moest hij van daar helemaal naar Oisterwijk. Maar goed, ik heb nu reeds met G&G afgesproken maar ik zal t.z.t. daar eens binnen lopen om een indruk te krijgen. Geert
  3. Even een update-je; ik heb met G&G autoservice afgesproken dat de auto opgehaald wordt, zodat in Zeeland de diagnose gesteld kan worden. I.v.m. vakanties en de huidige, drukke periode wordt dat pas augustus. Ik zal dan uiteraard melden wat de patiënt mankeerde en wat het medicijn was. Bedankt voor alle meedenken tot dusver en alvast voor eenieder een fijne vakantie! Geert
  4. Bedankt voor de tip, dat wist ik niet, van die ophaalservice. Ik zag alleen al daarvoor astronomische bedragen voor me als de auto naar Zeeland zou moeten. Geert
  5. Dag, gistermiddag is het diagnose apparaatje afgeleverd, DHL heeft het nogal last van het warme weer zullen we maar zeggen. Dus vol verwachting aangesloten maar het apparaat meldt dat dit voertuig geen foutcodes heeft. I.t.t. andere momenten had ik toch het liefste gehad dat er nu wel een foutcode getoond zou worden. We zijn dus niet verder gekomen met het stellen van een diagnose. En wat nu... Ik heb geen idee of de plaatselijke garages hier bekwaam zijn om wel te kunnen zeggen wat er aan de hand is. Ik zie dat er in Tilburg een garage zit, gespecialiseerd in Jaguar, 'JenF Cars'. Iemand misschien ervaring met hen? Hoe dan ook zal de wagen er naar toe gesleept moeten worden. Geert
  6. Nogmaals bedankt. En omdat je het benoemt; zijn er ontwikkelingen te melden w.b. Jaguar en Brexit? Geert
  7. Bedankt! Ik heb inderdaad niet veel haast vanwege de aanwezigheid van een andere auto. Ik wacht dus wel op Raymond, dat is toch het adres waar ik uiteindelijk naar toe zal gaan, mocht dat van toepassing zijn.
  8. Jammer voor nu, ze zijn gesloten tot 19 juni.
  9. Geachte forummers, Ik kom op dit moment niet verder met mijn probleem maar op dit forum wordt een diagnose service aangeboden en als ik dat zo lees, dan kan dat best wel wat opleveren. Op welke manier kan ik die diagnose service bestellen? Moet ik daarvoor iemand persoonlijk benaderen? Geert
  10. 237000 km. Ik weet het, qua km zou de bak aan revisie toe kunnen zijn, maar dan zou ik eerst toch verschijnsel gevoeld moeten hebben. Een naderende dood zeg maar. Jij en ik hebben vorig jaar nog een proefrit gemaakt, bij 229000 km, jij merkte er nog niks aan toen. Ik heb afgelopen jaar niet veel gereden maar tijdens die laatste 8000 km heb ik niets gemerkt wat wijst op problemen. Dat uitlezen, kan dat via die uitlees-service die je aanbiedt? Geert
  11. Bedankt maar weer voor de response, het wordt hooglijk gewaardeerd! Maar bij gebrek aan een brug en de mogelijkheid ook om de auto naar een brug te slepen ben ik aan de gang gegaan met een garagekrik en assteunen. Daarmee kreeg ik de auto op voldoende hoogte om naar de standenschakelaar te kunnen kijken. Maar ook dat lijkt allemaal in orde (helaas zou ik bijna zeggen). Dan zou er nog de mogelijkheid zijn dat er te weinig olie in zit. Maar omdat hij geen lekkageverschijnselen vertoont, ook niet bij de oliekoeler vooraan, lijkt me dat toch ook niet voor de hand liggend. Waar moet die anders olie verliezen, anders dan door een lek? Er ligt ook niets op de tegels onder de auto wat erop wijst dat er een lek is. Kan het ook een of andere sensor zijn die informatie verkeerd interpreteert zodat de auto niet van zijn plaats komt? Zonder foutmelding te genereren dan, ik zeg ook maar wat! Geert.
  12. Dag Raymond, bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik ben je suggesties nagelopen, mijn reactie in vetgedrukte tekens. Testen met motor UIT. - Heb je het gevoel dat er weerstand is als de J-Gate in D zet? Nee, geen weerstand. - Heb je het gevoel dat de bergversnellingen weerstand bieden als je deze benaderd? Nee, ze bieden geen weerstand. - Als je de deur opent en goed luistert, bedien de J-Gate en luister of er daadwerkelijk iets gebeurd, Je hoort het klikken als je de pook in de verschillende versnellingen zet. - Zit er veel speling op de J-Gate? Dat wel. Vorig jaar heeft een monteur bij jullie de kabel vervangen, sindsdien zit de pook niet meer zo 'strak' in de J-gate, misschien is hij in dit jaar nog wat losser gaan zitten. - Als er speling in de J-gate zit meer dan een cm doe dan de volgende test, Dat zal inderdaad rond die centimeter zitten. - Start de motor en zet de J-Gate in D, lange vultijd? (duurt het lang wanneer de automaat inschakelt) Nee, de vultijd voelt als vanouds - Voel je de auto bewegen maar niet geheel als zijnde normaal? De bak grijpt normaal aan, de auto rijdt zelfs een paar cm, maar stopt dan. Zet dan de J-Gate in de bergversnelling... - Wel wegrijden in de bergversnelling?, ......................................standenschakelaar los van de bak, Rijdt ook niet weg in de bergversnelling - Niet wegrijden in zowel D als de bergversnelling(en), ............te weinig olie. Rijdt in elke versnelling precies dezelfde paar centimeters Zet de J-gate in N..... Start de motor nu? Ja. ja?, geen TE veel speling op de kabel, De motor start in N Niet starten?, TE veel speling op de kabel van de J-Gate en/of de hevenlaar, Rijd de auto wel achteruit maar niet goed voorruit?....................Revisie. Rijdt achteruit ook alleen die paar centimeter "Giert" de automaat en komt langzaam op gang? Nee, geen gierend geluid, klinkt allemaal normaal Te weinig olie, stop en ga naar de reparateur. Geen storing op dasch? "versnellingsbak defect" ?.....................Bijna zeker de standenschakelaar los (boutje er uit) Helemaal geen storingsmeldingen Kun je wat opmaken uit mijn antwoorden? Geert
  13. nee, nog niet rechtstreeks aan hem. Ik zie dat hij op het forum ook reageert, dan lijkt het me ook zinnig voor anderen qua probleem en hopelijk een gunstige oplossing..
  14. klopt, heb ik ook al diverse topics over gevonden, eentje kwam ook heel dicht in de buurt, maar die leidde bij mij vooralsnog niet tot een oplossing. Toch bedankt. Geert
×
×
  • Create New...