Jump to content

Brouwer

Members
  • Content Count

    85
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

Brouwer last won the day on May 26

Brouwer had the most liked content!

Community Reputation

29 Beter

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Kamperland

Wie ben ik

  • Voorstellen
    update december 2018: Eindelijk een Jag gekocht! Een X350 Super v8 uit 2003. Net binnen, moet nog wat aan gedaan worden, hopelijk binnenkort rijden. Origineel Nederlandse auto, 105.000 km, ben er blij mee.


    Anton Brouwer uit Kamperland. Ik heb een eigen bedrijf in commerciële trainingen. Altijd al geïnteresseerd geweest in auto's (van R4 bestel met slippende koppeling tot Matra Bagheera met special paint). Heb de laatste jaren geen tijd meer gehad om zelf te sleutelen, maar kriebelt wel. Heb wel wat met de mooie vormgeving van Jaguar, vandaar interesse in dit forum. Altijd gek geweest van de Mk X (420G) bijvoorbeeld. Maar nog nooit een jag gehad... Rijd nu zakelijk in een PT-cruiser Cabrio. Privé een Chrysler Pacifica (kinderen met lange benen, vandaar)en nog een heeeeel oude Opel Astra voor het sleuren van aanhangers enzo.

Recent Profile Visitors

188 profile views
  1. Ook uit Kamperland veel sterkte gewenst Raymond! Zorg goed voor jezelf.
  2. Wat strak zeg! Echt knap. Heb jij die zonnekleppen nou ook opnieuw gedaan, of waren die zo netjes?
  3. Durf het bijna niet te zeggen hier, maar ik graaf het toch wel hoor... Vind sowieso alles wat die man maakt mooi. Echt vakmanschap. Zie je wel eens anders in die Amerikaanse series. Had alleen liever gehad dat hij was begonnen met een total loss E-type. Als je toch bijna alles vervangt dan maakt dat ook niet meer uit ;-).
  4. Ik heb lang geleden wel op fora gezien dat het andersom werd gedaan. Van 4.0 naar 4.2. Als ik me goed herinner waren daar toch wel aardig wat aanpassingen nodig. Zie bijvoorbeeld deze link: https://www.xk8-parts.com/2017/01/jaguar-xkr-4-0-to-4-2-engine-conversion/. Ik meen dat ook de versnellingsbak anders was, maar details weet ik niet meer. Mijn vermoeden is dat vooral de computers anders zijn. Dus aansturing ECU, signalen naar het dashboard, etc. Daarnaast lijkt me de 4.2 gewoon een beter blok. Is repareren / vervangen door een 4.2 blok niet handiger? Als je je 4.0 blok verkoopt kan het financieel toch niet zo'n groot gat meer zijn. En spaart een hoop electronica issues... Maar wel een mooi project natuurlijk, een engine swap. Heb het ooit gedaan met een Matra Bagheera. Maar dat was in de tijd dat een motor alleen een vonk en wat benzine nodig had om te draaien...
  5. Haha, hoe had ik ook kunnen denken dat je daar niet aan gedacht had... Die doen anders veel moeite voor die 8 tientjes omzet. Ziet er prima uit.
  6. Maar je moet ook die schuimlaag hebben he. Daar schijnt het kwaliteitsverschil in te zitten heb ik begrepen. Staan diverse topics over op het Engelse forum. Mooi leesvoer voor een winderige zaterdag...
  7. Goede 'damage analysis' gedaan zie ik al ;-). En op de film lijkt de klap idd mee te vallen. Gelukkig maar. Zo' n bumper is te herstellen, maar een whiplash... Liever niet. Succes met het weer in topstaat brengen van de XJR! Jammer dat het moet, het is niet anders. En dat dak is dan misschien meteen een mooie aanleiding om je hemeltje eens te doen. Vroeg of laat toch nodig bij iedere Jag helaas. Heb mijn hemeltje bij G&G laten doen. Is nog best een hele klus heb ik begrepen (was er niet bij). Hoop elektra erachter en moeilijk uit te auto te wringen die hemelplaat (noem je dat zo?). Maar als ik zie wat jij allemaal zelf klust dan komt dat vast ook wel goed. Ik heb toen overigens ook meteen wat deukjes weg laten halen. Kost eigenlijk niks, ik geloof 5 tientjes per paneel ofzo. Kan je zelf niet voor klungelen (met kans op lakschade). Succes en 'share the pics'!
  8. Kijk trouwens goed naar die bumper. Ik weer niet hoe dat eruit ziet bij een X350, maar ik heb wel eens zo'n situatie gehad met een Chrysler Pacifica. Na een tikje door een achteroprijder alleen wat schrammen op de bumper, maar toen ik later een keer de bumperhoes eraf haalde bleek de bumperbalk toch een aardige deuk te hebben. Teruggebogen en klaar (zo doe je dat bij een Amerikaan, repareren met hamer en ducktape ;-)), maar wel geleerd dat je een schade niet altijd van buiten kan beoordelen.
  9. Jeetje, echt balen René. Volgende keer maar een vliegvakantie met een huurauto ? Over dat remmen: ik herken dat wel. Vind de Super V8 aardig remmen, maar het is niet of je een anker uitgooit. Laatst een keer van 180 naar 80 moeten remmen vanwege langzaamrijdend verkeer in de verte (ja,ja, Duitsland...) en dan moet je toch wel aardig op het pedaal staan om echt af te remmen. Misschien tijd voor nieuwe remblokjes of typisch X350, ik weet het niet. Maar goed, daar lag het in het filmpje van René inderdaad niet aan. Stond keurig op tijd stil.
  10. Zo, dat zijn serieuze hagelstenen René. Hopelijk geen schade aan de Jag. Nog even over je reis daarnaartoe: keurig brandstofverbruik! Fijne vakantie verder!
  11. Zo, dat ziet er prima uit! Complimenten, vakwerk. Ik moet ook nog een paar plekjes doen. Motiveert wel om er eens aan te beginnen als ik dit resultaat zie.
  12. Mooie velgen (ik ben een visuele), maar toch weer 20 inch begrijp ik (heb de pdf ook geopend ;-)). Waarom wil je naast je 19 inch nog een set 20 inch? Grote velgen voor de zomerbanden? Je zou ook gewoon zomer/winterbandjes kunnen wisselen op de 19 inch toch? Ps: ik hoop dat je dit vanaf je boot zit te typen.... Ik ben een straatje aan het leggen en daar is het redelijk warm voor kan ik je zeggen. Begon met 1 scheve tegel....
  13. Wel laatst in Belgie van iemand gehoord dat er een klein verschil is in naafgat tussen de verschillende 5x108 Jaguar-velgen. Hij had velgen gekocht en moest een klein randje uitdraaien om de velg passend te krijgen. Reed een X308 volgens mij, maar weet niet van welk type die velgen kwamen
  14. Ha René, balen zeg. Ik wil ook nog een paar velgen laten coaten, nooit over nagedacht dat dat gevolgen kan hebben voor de 'rondheid'. Maar logisch eigenlijk nu je het zo zegt (warmte/geheugen). Ik zou in eerste instantie eens teruggaan naar die coater? Misschien kan die ook wel richten. En wellicht wat coulance... Succes! Zijn bijzondere velgen, dus ik zou ze iig laten repareren.
×
×
  • Create New...