Jump to content

Brouwer

Members
  • Content Count

    26
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Brouwer last won the day on April 22

Brouwer had the most liked content!

Community Reputation

12 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Kamperland

Wie ben ik

  • Voorstellen
    update december 2018: Eindelijk een Jag gekocht! Een X350 Super v8 uit 2003. Net binnen, moet nog wat aan gedaan worden, hopelijk binnenkort rijden. Origineel Nederlandse auto, 105.000 km, ben er blij mee.


    Anton Brouwer uit Kamperland. Ik heb een eigen bedrijf in commerciële trainingen. Altijd al geïnteresseerd geweest in auto's (van R4 bestel met slippende koppeling tot Matra Bagheera met special paint). Heb de laatste jaren geen tijd meer gehad om zelf te sleutelen, maar kriebelt wel. Heb wel wat met de mooie vormgeving van Jaguar, vandaar interesse in dit forum. Altijd gek geweest van de Mk X (420G) bijvoorbeeld. Maar nog nooit een jag gehad... Rijd nu zakelijk in een PT-cruiser Cabrio. Privé een Chrysler Pacifica (kinderen met lange benen, vandaar)en nog een heeeeel oude Opel Astra voor het sleuren van aanhangers enzo.

Recent Profile Visitors

68 profile views
  1. Hmmm, goed om te weten. Niet meer doen dus. Kan je trouwens zien of die slang oud aan het worden is? Waar zitten die 'puisten'? Ik heb er nog nooit naar gekeken, maar wil het ook niet meemaken... Ps: zou je er ergens een overdruk ventiel in kunnen plaatsen om dit te voorkomen?
  2. Brouwer

    De beste DJ

    Overigens blijft het originele jaguar systeem ook gewoon werken. Dus ook de 'oude' navigatie zit er nog gewoon in (nav-knop 2 seconden ingedrukt houden). Kortom, je ziet er niks van maar hebt wat meer mogelijkheden. En die achteruitrijcamera is echt een feestje. Miste ik echt. Keek steeds naar dat scherm als ik achteruut wilde rijden, maar zat dan naar de navi te staren...
  3. Brouwer

    De beste DJ

    Vooral die nieuwe snelwegen is/was soms lastig. De nieuwe A4 tussen Rotterdam en Leiden, de A2 bij Utrecht, alles rond Eindhoven... Nu weet je dat na de eerste keer verkeerd rijden natuurlijk wel, maar is gewoon fijn als de auto ook weet waar hij is. En daarnaast wordt in de Jagdroid ook het scherm zelf vervangen. Dus minder pixellig. En ook zaken als DAB (denk dat FM er toch een keer uitgaat). Eigenlijk was het ook een kwestie van 'omdat het kan'. Is gewoon leuk om wat nieuwe techniek in een oude(re) auto te sleutelen. Ik zit er hetzelfde in als jij: ben best handig, maar dat solderen in die unit ging me te ver. Al is de beschrijving wel heel duidelijk, dus met een beetje lef kom je denk ik een eind. @Toca: hoe draai jij die Android Auto? Ook op een Jagdroid systeem?
  4. Brouwer

    De beste DJ

    Even wat plaatjes voor de liefhebbers. Zo ziet een aangepaste Jagdroid unit eruit. Zie www.jagdroid.org voor wat het doet. Hier kan je dus ook een achteruitrijcamera op aansluiten. Op zich een klein klusje, maar alles moet er wel uit om de bedrading te trekken: kofferklepbekleding, achterbank, middenconsole, etc. Ook de plaats van de camera was even een dingetje. Op de fora zie ik ze meestal in het midden, meteen onder de open-knop. Mooi symetrisch, maar ook precies de plek waar je met je vingers pakt als je hem open doet (want geen elektrische klep... interessante mod voor de toekomst?). Ik heb de camera daarom links van het midden gezet. Zie je niks van en zit niet in de weg. Relais (met diode) voor het aansturen van de camera bij het achterlicht ingebouwd En werkt allemaal prima Carlouncher Pro erop En TomTom als navi-app Heb het er net op staan en wil nog wat andere apps proberen. Kijken wat het beste bevalt. Misschien Android Auto erop met Google Maps als navi. Die schijnt de routes dan zo uit je agenda te kunnen halen (dus dat de auto al weet waar ik heen wil als ik instap). Klinkt mooi. Wordt vervolgd.
  5. Mooie mod hoor! Als ik zo de specs zie van jouw auto dan zouden mijn handen jeuken om ook die pouley mod te doen. Heerlijk zo'n XJR. Mijn Super wil ik juist zo geruisloos mogelijk hebben. Moet op koppel draaien en in alle rust iedereen het snot voor de ogen rijden. Blijft een raar iets, bijna dezelfde auto en toch anders. Ook uiterlijk. Op een XJR vind ik bijvoorbeeld 20 inch wielen heel mooi, op de Super vind ik 18 inch met balonbanden weer mooier. Mijn persoonlijke mening natuurlijk
  6. Brouwer

    De beste DJ

    Nee, ik heb hem door Ben laten bouwen. Op zich staat er een hele goede handleiding online om het zelf te doen, maar is wel heftig elektro- en programmeerwerk. Inbouwen uiteraard wel zelf gedaan. Komt toch ook nog wel wat bij kijken. Vooral plek zoeken om alles kwijt te raken achter het dashboard. Ben nog bezig met de laatste loodjes. Mooie plek zoeken voor een microfoontje voor de spraakbesturing (Google Voice) bijvoorbeeld. En ik wil de DAB antenne ergens onder de (plastic) bumper wegwerken. Dat soort dingen. Maar chronisch tijdgebrek en hij moet wel dagelijks rijden. Dus als die bumper eraf gaat moet ie ook dezelfde dag er weer op... First world problems...
  7. Zo, dat is een serieuze stijging door alleen maar een andere inlaatpijp. Mooi!
  8. Brouwer

    De beste DJ

    De beste Dagelijkse Jag. De 'beste' in de zin van slimme aanpassingen om hem nog dagelijks bruikbaarder te maken. Het is immers een auto van 15 jaar oud en de techniek heeft niet bepaald stil gestaan. Ik heb veel moderne auto's gereden en het gekke is dat als je eenmaal een bepaalde luxe gewend bent, je al snel niet meer zonder kan (of wil). Laten we eerlijk zijn, vroeger kon ik prima zonder elektrische ramen of navigatie, maar als je nu een daily driver koopt dan wil je dat er gewoon op. Ik rijd mijn Super V8 (X350) zakelijk. Moet dus echt betrouwbaar zijn en moet lekker rijden. Tot zover 'check & check', doet ie prima. Onderhoud in Heinkenszand en vooralsnog geen vervelende zaken in de pipeline gelukkig. Modificaties aan de DJ: - bluetooth (inmiddels ingebouwd) - moderne navigatie (Jagdroid ingebouwd, nog kiezen welke apps, heb nu TomTom erop) - achteruitrij camera (werkt ook inmiddels, wat een zegen) - DAB radio (app op de Jagdroid, antenne nog mooi wegwerken) Gelukkig zit er al een hoop standaard op de Super V8, zoals parkeersensoren voor en achter, adaptieve cruisecontrol, automatisch licht en ruitenwisser, voorruitverwarming, etc. En natuurlijk die verslavend lekkere motor :-). Ben nog bezig om een draadloze oplader voor de gsm in te bouwen, moet daar nog even een geschikte plek voor vinden. Sowieso de 12 volt plug in het dashboardkastje al omgewisseld voor 2x USB (1 data en 1 power). Nu ben ik benieuwd, zijn er nog mods die jullie door zouden voeren om de Jag nog 'dagelijkser' te maken?
  9. Ik lees trouwens nu pas deze reactie van je. Ik kijk zelf vaak op het Engelse forum. Daar lees ik dat ze de elektrische koelwaterpomp van de intercooler vervangen om de temperatuur te verlagen. Mocht je die pulley vervangen dan lijkt me dat ook een nuttige upgrade. Schijnt dat die compressor het wel warm krijgt van een andere pulley set..
  10. Balen van die slang. Maar idd beter tijdens/na een proefrit dan als je 'echt' onderweg bent. En die olieflesjes laten een goed verschil zien ja. Toch wel nuttige behandeling dus. Vraagje: jij hebt die Caldoofy pijp erop zitten zie ik. Doe je dat alleen voor het geluid of heeft het nog andere voordelen?
  11. Die whine hoor ik idd dagelijks ;-). Nieuwe olie kan natuurlijk nooit kwaad. Is toch ook al zo'n 15 jaar oud en draait stevige toerentallen. Ben benieuwd!
  12. Wist niet eens dat daar aparte olie in zit... Neem aan dat Raymond me wel een seintje zal geven als die vervangen moet worden. Ben wel benieuwd of je het merkt als die vervangen is. Geluid ofzo. Mooie en interessante klis in ieder geval! Succes
  13. Leuk artikel! Dat oplichtende airbaglampje voor de bijrijdersstoel is trouwens helemaal hoe het hoort. Heeft te maken met de sensoren. Blijkbaar iets te dicht bij de airbag gezet (tas/jas), dan schakelt de airbag uit om verwondingen te voorkomen (kan immers ook je gezicht zijn dat vlak voor de airbag zit). Die andere lampjes (ESP, motorstoring) zijn helaas wel typisch Jaguar ;-). Die foto's van die 3.0 van een lezer onder het artikel zijn trouwens een stuk mooier dan de testauto!
  14. Brouwer

    Leuk artikel

    Kwam deze link tegen op het Engelse forum: https://www.dailymail.co.uk/money/cars/article-6836073/Cash-Cars-Jaguar-XJR-gets-supercar-speed-luxury-6k.html Herkenbaar! Precies de redenen waarom ik een Super V8 rijd. Toekomstige classic en technisch best betrouwbaar. Alleen dat 'plotseling in reverse schieten van de versnellingsbak' had ik nog nooit van gehoord. Hoop het ook niet mee te maken ;-).
  15. Verbruik valt overigens ook alles mee. Op de snelweg 1 op 10 goed mogelijk. Bij een beetje spelen met het gas of in de stad wordt dat uiteraard snel slechter. Ik herken wat je zegt dat de 3,5 wat braaf is. Ik heb de 4,2 gereden. Zat vermogen, maar je mist de lol van die extra 100 pk. Die merk je echt.
×
×
  • Create New...