Ga naar inhoud

Dave

Members
  • Aantal items

    428
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

9 Goed

Over Dave

  • Verjaardag 10/09/1976
  • Leeftijd 42

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Rotterdam, Zuid Holland
  • Hobbies
    Ik heb 5 kinderen....daar heb ik toch geen tijd voor :-)
  • Leeftijd 42

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, ik ben Dave en geboren in 1976. Leeftijd verandert dus nog wel eens.....jaarlijks zeg maar.

    Begin 2013 heb ik mijn Jaguar XJ40 Sovereign 3.6 V6 verkocht vanwege gezinsuitbreiding. Ik kon er gewoonweg niet alle kinderen in kwijt.

    Echter, aangezien oldtimers mij altijd al bezig hebben gehouden, ben ik begin 2015 toch weer voor gaas gegaan en heb een Daimler Sovereign Series III 4.2 V6 aangeschaft.
  • Leeftijd 42

Recente bezoekers van dit profiel

349 profielweergaven
  1. Dave

    (op)start problemen Serie 3

    Bedankt weer mensen. Ik ga de suggesties aflopen. In hoop op betere tijden.... Wel nog een vraagje.....: Welke zijn dé filters? Nogmaals mijn hartelijke dank !
  2. Dave

    (op)start problemen Serie 3

    Beste enthousiastelingen, al enige tijd ervaar ik problemen met mijn serie 3. Starten doet'ie wel, maar heeft vervolgens problemen met het blijven draaien. Binnen een minuut slaat de motor af. Daarna heeft'ie problemen om weer aan te slaan. Na een flink aantal pogingen lukt het weer wel en kan ik hem draaiend houden met wat roering van het gaspedaal. Dan moet ik hem draaiend houden totdat de temperatuur oploopt (binnen de toelaatbare grenzen) alvorens te kunnen rijden. Bij eerder (met koude motor) wegrijden, heeft'ie moeite en dreigt'ie af te slaan. Eenmaal warm en bereden, de rest van de dag geen probleem meer. Na bezoek aan evenementen, waar we de hele dag geparkeerd staan, gewoon starten en lopen. Heeft iemand een idee waar ik zelf al naar kan kijken (met mijn beperkte kennis en vaardigheden) of waar ik naar kan laten kijken? Wat het probleem zou kunnen zijn? Alvast hartelijk bedankt en een heel fijne jaarwisseling !
  3. Dave

    JF Meeting 2016

    Impressie van de JF Meeting op 15 mei 2016 te Ellecom (landgoed Avegoor)
  4. Dave

    Forum meeting 2016

    Het kan niet vaak genoeg gezegd worden: Gisteren was een zeer geslaagde dag. Ondanks dat het weer niet te voorspellen en niet te organiseren is, viel dat over het geheel genomen ook heel erg mee. Eigenlijk maar 1 echte bui, maar die duurde ook maar een paar minuten. Verder wat spatjes. De opkomst vond ik persoonlijk zeer goed, zeker gezien de weersvoorspellingen (wat voor mijzelf, omdat ik met kinderen kwam, toch voor veel twijfel heeft gezorgd). Ik ben blij dat ik alsnog ben langs gekomen (en mooi gecombineerd met een set gekochte banden onderweg) Fraaie auto's gezien. Persoonlijk vind ik het dan ook weer jammer dat de oldtimers minder vertegenwoordigd waren, want daar houd ik dan weer van. Neemt niet weg dat zo'n nieuwe F-Type ook gewoon een schitterend ding is! Hulde aan de organisatie, daar valt niets op aan te merken. En mijn complimenten voor iedereen die er op welke manier dan ook deel van heeft uitgemaakt, want iedereen is nodig om het tot een succes te maken (ook de bezoekers, waarmee dus gelijk een applaus voor mijzelf ) Ik zal nog even een album aanmaken met mijn foto's.
  5. Dave

    Lijst afwerken

    Bedankt weer voor de vele nuttige informatie. Ga ik aandacht aan schenken.
  6. Dave

    Lijst afwerken

    Ik zal eens goed kijken naar de veranderingen, heb het nu vooral op gevoel en gehoor gedaan.... Het stranden op zich ben ik niet zo bang voor, maar wel met de kinderen erbij....dat zie ik niet zo zitten. En inderdaad, dat kan altijd gebeuren (met nieuwe auto's overigens ook). Het gevoel...daar ben ik dus niet helemaal zeker van. Vandaar mijn noodkreet.... Ik ga dat topic eens opzoeken. Bedankt voor de tip Die originele afstelling...ik vermoed (of weet bijna zeker) dat daar al geen sprake meer van was. Iemand heeft mij al eens een ongevraagde dienst bewezen door 'hem voor mij af te stellen omdat hij zo hoog liep'. Hij heeft mij toen ook die schroef aangewezen als ware dat je hem daar kan afstellen. Ook de ANWB man noemde die schroef, maar die gaf ook duidelijk aan dat je daar niet naar hartelust aan moet draaien.... Ik had wel het idee dat ik minder benzine in de uitlaatgas rook na het draaien....eerder had ik het idee dat er onverbrande benzine uit kwam... Ik ben wel vorige jaar (voor de stalling) overgestapt van euro95 naar 98mlv....zou dat nog een gevolg kunnen hebben gehad? (zonder intentie om een discussie over de benzinekeuze te starten) Is het een mogelijke verklaring? Ik wil al weer terug overstappen naar euro95..... Ik weet het ook allemaal niet, dus bedenk van alles.
  7. Dave

    Lijst afwerken

    Mocht ik er meer informatie over hebben, zal ik dat zeker delen. De betreffende garage is naar mijn mening een bekwame, maar daar zijn zijn prijzen dan ook op aangepast. Bij iets specialistisch ga ik bij hem langs, maar niet voor ieder dingetje. Dan het volgende....wat ik overigens ook net in de topic over de meeting heb geplaatst....: En na mijn aanmelding en betaling ben ik nu niet meer zeker van mijn komst volgende week.....en dat is gelegen in de technische staat van de auto. Vorige week zondag, na wat optisch werk, wilde hij niet meer starten. Ik heb mijn bevriende automonteur gebeld, maar die kwam er niet echt uit. Uiteindelijk de ANWB maar gebeld. Deze heeft hem wel lopend gekregen, na de conclusie te hebben getrokken dat de motor verzopen was. Hij heeft dan ook de bougies verwijderd en gedroogd met een brander, de bobine losgekoppeld en vervolgens heb ik moeten starten teneinde het 'eruit te kunnen gooien'. Zoals vermeld heeft hij de bougies verwijderd en ook schoongeveegd. Daar een bougie op een of andere manier brak terwijl mijn monteur en ik ermee bezig waren, had ik even snel een bougie geregeld (is niet zo makkelijk op een zondag....benzinepompen laten het afweten). Maandag direct nieuwe gekocht en allemaal vervangen. Viel mij hier direct bij op dat de bougies een dag later dus weer behoorlijk donker waren.... Zowel mijn monteur als de man van de ANWB zeiden al dat hij niet zo rustig loopt en dat de verbranding niet optimaal is.... Gisteren voor de eerste keer gestart na het vervangen van de bougies en zonder problemen. Heb er maar even mee gereden, stukje binnen en buiten de bebouwde kom en wat snelweg. Hierbij zie ik veel rook uit de uitlaat komen, hoe meer gas hoe meer rook (op zich wel logisch, maar de hoeveelheid baart mij enige zorgen). Ook bij het stoppen bij bijvoorbeeld verkeerslichten wil de motor uitslaan, dan houd ik hem draaiend met een beetje gas geven. Lijkt mij allemaal niet de beste situatie... Na het parkeren van de auto gisteravond heb ik maar even een wanhoopspoging gedaan om de motor in ieder geval iets stabieler te laten draaien....maar wat weet ik ervan.... Dit heb ik geprobeerd door te draaien aan de (stel?)schroef in de air flow meter.... Is het verantwoord om toch volgende week naar de meeting te komen? Het laatste wat ik wil is ergens stil komen te staan met twee kindjes in de auto.... Ik snap dat daar geen garanties over kunnen worden gegeven, zoiets kan altijd gebeuren, maar ik wil het niet bewust een risico lopen, de kans daarop beperken.... Iemand tips over wat er aan de hand kan zijn en hoe het op te kunnen lossen?
  8. Dave

    Forum meeting 2016

    AANMELDEN AANMELDINGEN TOT NU TOE En na mijn aanmelding en betaling ben ik nu niet meer zeker van mijn komst volgende week.....en dat is gelegen in de technische staat van de auto. Vorige week zondag, na wat optisch werk, wilde hij niet meer starten. Ik heb mijn bevriende automonteur gebeld, maar die kwam er niet echt uit. Uiteindelijk de ANWB maar gebeld. Deze heeft hem wel lopend gekregen, na de conclusie te hebben getrokken dat de motor verzopen was. Hij heeft dan ook de bougies verwijderd en gedroogd met een brander, de bobine losgekoppeld en vervolgens heb ik moeten starten teneinde het 'eruit te kunnen gooien'. Zoals vermeld heeft hij de bougies verwijderd en ook schoongeveegd. Daar een bougie op een of andere manier brak terwijl mijn monteur en ik ermee bezig waren, had ik even snel een bougie geregeld (is niet zo makkelijk op een zondag....benzinepompen laten het afweten). Maandag direct nieuwe gekocht en allemaal vervangen. Viel mij hier direct bij op dat de bougies een dag later dus weer behoorlijk donker waren.... Zowel mijn monteur als de man van de ANWB zeiden al dat hij niet zo rustig loopt en dat de verbranding niet optimaal is.... Gisteren voor de eerste keer gestart na het vervangen van de bougies en zonder problemen. Heb er maar even mee gereden, stukje binnen en buiten de bebouwde kom en wat snelweg. Hierbij zie ik veel rook uit de uitlaat komen, hoe meer gas hoe meer rook (op zich wel logisch, maar de hoeveelheid baart mij enige zorgen). Ook bij het stoppen bij bijvoorbeeld verkeerslichten wil de motor uitslaan, dan houd ik hem draaiend met een beetje gas geven. Lijkt mij allemaal niet de beste situatie... Na het parkeren van de auto gisteravond heb ik maar even een wanhoopspoging gedaan om de motor in ieder geval iets stabieler te laten draaien....maar wat weet ik ervan.... Dit heb ik geprobeerd door te draaien aan de (stel?)schroef in de air flow meter.... Is het verantwoord om toch volgende week naar de meeting te komen? Het laatste wat ik wil is ergens stil komen te staan met twee kindjes in de auto.... Ik snap dat daar geen garanties over kunnen worden gegeven, zoiets kan altijd gebeuren, maar ik wil het niet bewust een risico lopen, de kans daarop beperken.... Iemand tips over wat er aan de hand kan zijn en hoe het op te kunnen lossen?
  9. Dave

    Lijst afwerken

    Overigens nog wel een heel gesprek gehad met de garagehouder... Die begon over een koelprobleem met de series 3 uit '79.....zeker in combinatie met gebruik van de airco. Hij had tal van oplossingen....een handmatige bediening van de airco-vin maken voor bijkoelen ingeval van oplopende temperatuur (en de airco uitzetten)....aanpassing van de waterpomp........en nog iets, even ontschoten. Belangrijk aspect noemde hij dan nog om zeer regelmatig het koelsysteem te reinigen en opnieuw te vullen. Iemand daar ervaring mee? Dit zou pas in '82 opgelost zijn en pas vanaf '84 een onverwoestbare motor....met minder kleine cilinderwanden wat het scheuren ervan ook niet (of minder makkelijk) mogelijk maakt....
  10. Dave

    Lijst afwerken

    als je het zo zegt.......
  11. Dave

    Lijst afwerken

    Vandaag even een bezoek gebracht aan een andere mij bekend adres in Den Haag, waar ik met mijn XJ40 ook wel eens ben geweest. Daar een exemplaar gekregen van de eigenaar. Dus ik ben inmiddels voorzien. Tevens vandaag een wisseltruc toegepast met de banden, waardoor de nieuw aangeschafte velg onder de auto zit en een ander exemplaar als reserve in de bak ligt. Heb ik nu alleen een pepperpot zonder band, welke de vorige reserve was. Daar op mijn gemak maar eens een band voor zoeken. Geen haast bij.... Morgen staat een wasbeurt voor de Daimler op de agenda.... Ik heb al twee kinderen warm kunnen krijgen om mij te assisteren
  12. Dave

    Lijst afwerken

    Ik dacht, je hebt gelijk ook! Dus heb net even gekeken, maar is niet dezelfde als ik zoek.... Gaat het alsnog over....
  13. Dave

    Lijst afwerken

    Ik heb er wel even op de site gekeken en hij heeft ze inderdaad wel. Maar soms wil ik eerst proberen om iets vast te pakken voordat ik het koop.....boter bij de vis.... Maar inderdaad, daar zijn ze zeker te verkrijgen, heb het gezien. Dank je wel voor de tip/moeite. Heb er geen haast bij, maar als ik het per se en ineens direct wil hebben zal ik het daar kopen.
  14. Dat is inderdaad de manier om hem los te krijgen. Zo heb ik hem ook los gekregen. Voorzichtigheid is geboden, goed opletten wat meebeweegt en waar het vast blijft zitten.
  15. Dave

    Lijst afwerken

    Gisteren de afwerking van buiten voltooid. Tevreden met het resultaat. Vandaag even een garage van een liefhebber bezocht, op zoek naar een wielmoer. Helaas had hij deze niet. En dankzij mijn nieuwsgierigheid, waardoor ik in een volgeladen aanhanger keek, heb ik wel een vijfde exemplaar van eenzelfde chromen velg gevonden! Dus direct de prijs besproken en meenemen. Zo moet je aan jouw spulletjes komen. Vervolgens bij een automaterialenhandel gevraagd naar zo'n wielmoer (je weet maar nooit), dat was tevergeefs. Maar ook dat heeft nog wel iets opgeleverd, een adresje van een liefhebber/handelaar/garage die vast en zeker voor mij bruikbare spullen in huis heeft ! Daar ga ik dus mooi een keer een bezoekje aan brengen.
×