Jump to content

ewoudwo

Members
  • Content Count

    55
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Goed

About ewoudwo

  • Birthday 01/28/1982
  • Age 37

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Voorburg
  • Age 37

Wie ben ik

  • Voorstellen
    XJR 1998 Black
  • Age 37

Recent Profile Visitors

315 profile views
  1. dat probleem heb ik al met m’n buitenspiegel maar nu dus ook met Antenne. Defecten-bingo begint goed dit jaar 😖
  2. Dank allen. Ik ga het proberen te checken. Vraag me alleen af hoe dit verklaart dat de motor geluid maakt als de auto uit en op alarm staat. Kan het zijn dat ie slipt en denkt dat ie nog verder moet?
  3. Dag allen. De beste wensen! vandaag merkte ik dat het motortje die de antenne beweegt een tik maakt om de seconde. De antenne werk gewoon normaal en gaat naar beneden als de stereo uit is. Nu gaat het (lichte)getikt door - zelfs als de auto uit is en op alarm staat. Heb na een half uur gecheckt en tikt nogsteeds. Net maar even het stroomstekkertje er uit gehaald zodat het tikken stopte en ik morgen niet met lege accu sta (zie foto). Iemand ideeën?
  4. Lijkt een beetje op mijn vriendin als ze boos is. Ze zegt niets maar het kan een miljoen dingen zijn. De truc is om er nu achter te komen wat er precies aan de hand is
  5. Bougies allemaal vervangen. Kettingspanners waren al 10 jaar geleden probleemloos gedaan. Toch vermoed ik dat er bij het bougie klusje heea niet helemaal goed is gegaan omdat op de weg terug van de garage de toeren voor geen meter klopte (zie sprongetjes in toerenteller filmpje). Dit ging vanzelf over na 3 dagen. IMG_7780.MOV
  6. Dag allemaal Laatste tijd krijg ik veel de ”restricted performance” melding op m’n x308. Als ik van Den Haag naar Amsterdam rij geeft ie na ongeveer 10 a 15 minuten als ie op temperatuur komt de melding. Het betekend dat ik niet harder kan dan 120. Als ik boven 120 gas geef dan knijpt ie m in. Heb er niet echt last van maar rijdt gewoon vervelend als je niemand in kan halen waar nodig. Soms stop ik bij tank station en start ik na tanken de auto weer en dan is de melding weg en kan ik ineens weer richting 160. Kan niet duidelijk aangeven onder welke omstandigheden hij het wel of niet de melding geeft, maar het is sowieso altijd op de snelweg. Stadsverkeer krijg ik de storing nooit. Heel soms geeft ie de storing in combinatie met “failsafe engine mode”. Als extra context, ik heb als laatste klus de bougies laten doen in een garage in A’dam, waarna ik nogal wat problemen had die zichzelf soort van oplosten (dat krijg je er van als ik te lui ben om naar m’n jag-fluisteraar in Zeeland te rijden) Merk overigens ook dat ie een heel heel licht vibreert bij stationair en ook rolt de auto niet zo lekker uit zoals ik gewend ben (lijkt licht af te remmen op motor(?)) Ik heb geen limp home mode en de auto doet het verder zonder problemen. Temperatuur is normaal. Brandstofpomp en filter zijn goed. Kettingspanners vervangen. Heb m’n K&N vervangen met normale OEM filter 8 maanden terug. Ook toen gelijk m’n MAF schoongemaakt. Vermoed zelf een vacuümlek, maar ik ben verre van een kundige op dit gebied. Probeer m deze week aan een ODB scanner hangen voor de codes maar in de tussentijd zijn tips welkom!
  7. Dank voor de snelle reactie. Ik ga de ghk idd evenschoonmaken met een ghk cleaner (vond in een andere topic een erg mooie diy beschrijving) en de vloeistof laat ik wel even vervangen want dat is volgens mij nog nooit gebeurt. Ben benieuwd.
  8. Goedemorgen, Het valt me de laatste tijd op dat mijn intercoolers - waarvan 1 overigens totaal afgebladderd is en de andere niet - erg warm worden. Zo warm dat ik mijn handen er niet langer dan 1 of 2 seconden op kan houden. Dit is na bijvoorbeeld 45 minuten snelweg rijden dus niet perse na te hard rijden. Nu weet ik dat die dingen warm worden maar ben benieuwd hoe warm normaal is. Dan nog iets Ik merk soms dat het lijkt alsof de auto (vooral koud) extra gas geeft en de gaspedaal erg gevoelig is. Hierdoor schiet de auto heel soepel vooruit. Als ik dan de gaspedaal heel ligt intik dan heeft ie ineens veel vermogen. Dit is hetzelfde met sportstand uit maar het effect is alsof je de sportstand aan hebt maar dan zelf nog responsiever (is dat normaal nederlands?). Verder rijdt de auto erg stationair. Ik dacht eerst aan een plakkerige throttle-body maar dan zou het verschil veel groter zijn denk ik. Verder dacht ik aan de brandstofpomp of brandstof-filter maar om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee. Ik merk dit trouwens maar iets van 1 of 2 keer per week. Iemand ideeën? Dank!
  9. Avos, even off-topic, maar hoe kunnen wij je overhalen om naar de JF meeting te komen in Spankeren?
  10. Tjah, daar heb ik ook nogal last van. Denk toch dat ik een keer nieuwe remschijven nodig heb. Originele Jaguar-Brembo set is helaas wat aan de dure kant Heb overigens een hele a4 met bulletpoints over verbeteringen die ik aan de xjr wil laten doen. Die plak ik gewoon bij de jagmeeting op m'n raam voor feedback / advies.
  11. Dank u allen! Dat ze electrisch kunnen inklappen ben ik mee bekend want die optie heb ik en gebruik ik. Echter, wat ideaal zou zijn is als ze inklappen zodra ik de auto op slot doe met de remote zonder dus dat spiegel-knopje in te drukken. Ik ben erg lui zoals jullie merken
  12. Ben benieuwd. Houd ons daar even van op de hoogte svp! Zou het zelf ook wel willen doen als iemad hier dit soort klusjes kan doen. Aangepast door moderator, zie HUISREGELS bij 8. Opvolgende berichte ook verwijderd om deze reden.
  13. Is er iemand in nederland die supercharger porting doet?
×
×
  • Create New...