Jump to content

rjw

Members
  • Content Count

    86
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

rjw last won the day on January 6

rjw had the most liked content!

Community Reputation

4 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Roy en ben sinds november 2011 in het bezit van een XJ6 serie 3. Het is een souvereign die sinds 2005 in Nederland op de weg is gekomen. Het is een Zwitsers exemplaar via `the garage` in Nederland gekomen. Hij is voorzien van een LPG installatie. Het is mijn eerste jaguar, en eerste engelse auto. Daarnaast bezit ik nog een peugeot 205 rallye ´mijn eerste auto´ en een Volvo V70. M.v.r.g Roy

Recent Profile Visitors

389 profile views
  1. rjw

    PDC

    Wil hier mijn ervaring delen met gebruik van Chinese PDC’s. Meer specifiek de middelste twee. Ik heb de gok genomen en er 4 besteld. Ik was € 21,26 kwijt inclusief verzending. Afgelopen vrijdag heb ik er twee vervangen die stuk waren en het werkt perfect. Ook de passing in de bumper is goed. p.s. heb geen aandelen ben geen promotor wel blij verrast want dit scheelt wel heel veel euro’s. Of ze duurzaam zijn weet ik natuurlijk nog niet. We zullen zien. Keurig verpakt (En het ‘merk’ op het doosje)
  2. Zal een update geven over het verbruik als ik de eerste tank heb verbruikt. Boordcomputer nu 1:14 / 1:15 maar dat zegt mij nooit zoveel. Diesel? Ik kocht de auto vanwege de km stand en neem op de koop toe dat het milieudebat negatief voor de dieselrijder uitpakt. Deze auto is euro4 en mag vanaf 1-1-20 antwerpen niet meer in. Behalve tegen betaling. In Nederland nog geen problemen maar dat zal vast wel komen. Goed om te weten als je koopt minder als je verkoopt dus dat heeft een effect op de prijs. @ jaap Persoonlijk heb ik niks tegen diesel maar combi met jaguar
  3. Sinds gisteravond is het dan eindelijk zover dat ik de jaguar in gebruik heb genomen. Opbouw en onderhoud namen wat tijd in beslag overigens sloot de motorkap keurig aan. De eerste 250 km zijn inmiddels onder de wielen gegleden. En uiteindelijk moet je ook ergens parkeren.... Voor jullie al bekend fenomeen maar voor mij nog wennen. Het is een hele parkeerplaats vol. De km stand bij aanvang van mijn ingebruikname. Auto is voorzien van 3 nieuwe riemen en toebehoren, alle filters, olie en remvloeistof zijn vervangen en nieuwe
  4. Beste mensen een inhoudelijke vraag praktische vraag. Er is een sensor kapot. Ik zie gebruikte en nieuwe en verschillende prijzen. Iemand tip welke te bestellen? volgens mij moet ik nummer c2c29376 en c2c29377 hebben Binnenkort uitgebreide update van de werkzaamheden maar schade aan het scherm is hersteld. De motorkap tip van Jaap nemen we ook mee Bij voorbaat dank voor de reacties
  5. Tja, die hemel. Ik zie het als een bewijs dat het een Jaguar is. Voorschade rechtsvoor niks van te zien. De auto had wel een lichte schade linksvoor op het scherm en de bumper. Met het herstel is gisteren en vandaag een start gemaakt. En omdat er toch met de verfspuit gezwaaid gaat worden gelijk corrosie plekjes op het kofferdeksel aangepakt als ook de achterbumper die wat schaafschade had. Allemaal niks ernstigs maar gewoon jammer omdat de auto verder zeer fraai. Gewoon erg jammer maar inmiddels al weer in model.
  6. Hoi had je bericht al gevonden op het forum. Maar misschien niet goed genoeg gelezen. Dus bedankt want als het er niet uit hoeft is dat natuurlijk wel makkelijker. Dank voor de tip en voor het adresje; hoor het graag. alvast dank.
  7. Heel fijn deze link Hans, nog niet tegengekomen op mijn zoektocht op het www. . Als ik er mee ga starten zal ik mijn best doen om e.e.a te documenteren en te delen uiteraard. Groet Roy
  8. Beste allemaal, sinds twee weken ben ik eigenaar van een XJ 2.7d uit 2006 oorspronkelijk geleverd in België en met 115000 km op de teller. Eerder ben ik actief geweest op dit forum toen ik een XJ serie 3 bezat. (Zie topic “cosmetische ingreep”). Nu dus weer een jaguar en ik kijk er naar uit om te gaan rijden. Voordat het zo is moeten er een aantal zaken gebeuren waaronder het bekende hemeltje. Dit wil ik zelf gaan herstellen. Nu las ik hier al wat over op het forum maar vond helaas geen adres / website waar het materiaal te bestellen is. Tips over hoe de hemel uit de auto te krij
  9. Beste Frank, Het goede nieuws, het kan geen kwaad, de auto wordt er alleen niet mooier van. Maar het gaat om het innerlijk toch ? Daarnaast maakt roestbescherming een aanpak in de toekomst mogelijk, zonder ben je de auto uiteindelijk helemaal kwijt..... Mijn vermoeden is je auto al eens (gedeeltelijk) is overgespoten. En dat de oude lak "werkt" t.o.v. de nieuwe lak. Begin jaren zeventig werden de alkydharslakken afgelost door twee-componenten-lak van acryl en polyurethaan. Deze producten waren bestendiger, droogden sneller en werden gekenmerkt door een uitstekende weerstand tege
  10. Zoals gezegd nog een afbeelding van het nieuwe project. Op dit moment ben ik bezig de auto technisch klaar te maken zodat ik er deze zomer mee kan rijden. Verder moet het interieur gedaan worden en moet er een kap op komen. Een totaalrestauratie (body off) staat op de agenda voor over een jaar of twee. (of eerder als ik zin heb) De auto heeft altijd in California gereden en is afgezien van een paar kleine plekjes op de vloerplaten na geheel hard. Chassis en body zijn goed en hebben nooit serieus schade gehad. De motor (overigens van een TR3B) loopt prima. De auto is van 6 april 19
  11. Gelukkig werd mijn werk erkend en herkend op de beurs. De auto is verkocht en zal warm gestald gaan worden en regelmatig ingezet. En ja met een brok in mijn keel...... Dus deze draad is hiermee definitief gesloten. Het vervolg is geen Jaguar maar wel engels en open. Foto's zal ik als definitieve afsluiter binnenkort plaatsen. En uiteraard ook de vorderingen met de Alvis. Iedereen dank voor zijn commentaar, advies en medeleven Groet Roy
  12. Beste allemaal, Er is een moeilijk besluit gevallen. Mijn Jaguar moet verkocht worden. Ik heb een ander project op het oog en daar zal ik middelen voor nodig hebben. De auto is morgen te vinden op de beurs in Rosmalen tegen een uiterst scherpe vraagprijs. Zoals jullie zien met de nieuwe velgen en voorzien van nieuwe Pirelli banden in de maat 205/70/55. Iedereen hier op het forum heeft kunnen zien wat ik tegen ben gekomen, het is een eerlijke auto die een goede volgende eigenaar moet vinden. Dus mocht iemand van jullie serieus intresse hebben kun je me een pm sturen. Met vriendelij
  13. Een mooie auto inderdaad, zeker om te krijgen, en natuurlijk leuk dat het een Nederlandse is. Het is mijns inziens een goed idee om de auto eerst rijdend te maken. Je kunt dan op je gemak beoordelen hoe het er met de verdere techniek voorstaat en of het je bevalt deze auto. En dan kun je altijd nog besluiten een stapje verder te gaan; te beginnen met conserveren tot misschien wel restaureren. Daar zit nog heel veel tussenin. Heel veel plezier met dit project. Groet Roy
  14. Goed we zijn imiddels ruim 1500 km verder na de revisie en de motor is goedgekeurd Wel had ik een kleine storing in de electronica, althans ik had geen verlichting meer in de klokken. Da's lastig als je s'nachts rijd. Gelukkig had ik een navigatiesysteem dat de snelheid weergaf. De velgen zijn imiddels gespoten en zien er keurig uit. Al met al ook veel werk om ze in deze staat te krijgen. Daar had ik me toch weer op verkeken. vier op een rij close up met mooie spiegeling in de velgrand. Nu nog op zoek naar een setje banden. En wederom een cosmetische ingreep afgerond.
  15. Heb inmiddels 600 km gereden met de opgefriste motor. Geen last meer van een stil vallende motor. Veel meer trekkracht onderin omdat alles nu lekker op tijd staat. De rammel onder de motorkap als gevolg van een te slappe ketting is ook verleden tijd. Kortom de auto kan weer een tijdje vooruit. Komende week maar de olie en het filter verversen. Verder ben ik verder gegaan met optische zaken, het project velgen. Na het glasparelen en het nodige schuurwerk zijn ze afgelopen vrijdag in de epoxyprimer gespoten. Een goedje dat lekker "vult". Volgende week aftoppen en dan kunnen ze mooi zilverg
×
×
  • Create New...