Jump to content

ruud-type

Members
  • Content Count

    44
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

ruud-type last won the day on December 4 2017

ruud-type had the most liked content!

Community Reputation

14 Goed

About ruud-type

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend
  • Age 64

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Al weer mijn 2e jaguar in 4 jaar tijd. 1e 2 liter x-type was een zeer betrouwbare auto basic auto en met mijn huidige s-type merk ik dat hoe meer er op zit hoe meer er kapot kan gaan. Maar tot nu toe nog zeer tevreden met het groene monster. Kon niet achter blijven bij mijn buren.
    Linker buurman heeft een voltvo die op stroom de straat uit kan rijden en dan vrolijk op benzine zijn 250 paarden krachten los laat. Het gaat ten slotte alleen om de lage bijtelling. Mijn overbuurman heeft een renault zoe die zijn actieradius steeds korter ziet worden en goed moet uitkijken dat hij niet te ver gaat.
    Dus ik moest ook een groene auto om mee te doen met de tendens. Ben altijd een sport fanaat geweest en het meest verplaats ik me op een van mijn vele fietsen en heel af en toe op een Laverda 750 SF. Werk op een telecom lab en probeer zo veel mogelijk bitjes over een koper of fiber lijn te krijgen met de meest moderne technieken.
    m.v.g. Ruud
  • Age 64

Recent Profile Visitors

327 profile views
  1. Nee een lpg installatie heeft er nooit ingezeten. De eerste eigenaar van de auto is een Russische havenbaron geweest uit Amsterdam misschien is daar een link mee
  2. Probleem is er nog steeds maar ik ben een stap verder. ik ben in de uitsparingen op de vloer van de achterbak links en rechts kitbruggen gaan neerleggen om te achterhalen waar het water nu vandaan komt. Het ontstaan enkel maar met tijdens het rijden in de regen en als er eenmaal water is klotst het door de uitsparingen alle kanten op waardoor je niet weet uit welke richting het komt. Constatering : het komt onder de accu bak vandaan aan de rechter zijde. Achterlichten, bumperbevestigingen bouten en doorvoeren blijven allemaal droog en ook het achterklep rubber is waterdicht. Nu stond ik op het punt de accubak te gaan demonteren maar ben eerst nog even bezig geweest met een tuinslang de onderzijde van de auto nat te spuiten maar zonder resultaat. Verder maar de spuit op de benzineklep en schuifdak gezet. En zowaar er staat water in een bakje aan de meest rechterzijde van de achterbak in een uitsparing boven de accu waar meer dan 7 kabelbomen lopen. Normaal niet te zien maar ik heb de binnenbekleding eruit gehaald. En daar is ook een slangetje te zien van denk ik een of andere waterafvoer. Mogelijk van het schuifdak maar ik kan het op de tekeningen in het handboek niet vinden. Hierna heb ik het water verwijderd en een beetje zitten rommelen aan het slangetje om te achterhalen of het beschadigd is. Daarna de tuinslang weer op de auto gezet maar geen water meer gezien. Ik wacht nu weer een flinke bui af om een ritje te gaan maken in de regen. Wordt vervolgd. update maandag 17 juni Na lang zoeken heb ik een gat in de kofferbak gevonden achter de accubak. Vanaf de buitenzijde is het haast niet te zien omdat er erg weinig ruimte zit tussen de buitenkant achterbak en een schot wat daar aanwezig is. Door gaten te boren in de accubak kon ik bij het gat komen nadat ik eerst geprobeerd heb de accubak te demonteren. Waarom daar een gat zit kan ik niet achterhalen maar het ziet er naar uit dat het er altijd gezeten heeft en mogelijk afgesloten heeft is geweest met rubber.
  3. Probleem is er nog steeds maar ik ben een stap verder. ik ben in de uitsparingen op de vloer van de achterbak links en rechts kitbruggen gaan neerleggen om te achterhalen waar het water nu vandaan komt. Het ontstaan enkel maar met tijdens het rijden in de regen en als er eenmaal water is klotst het door de uitsparingen alle kanten op waardoor je niet weet uit welke richting het komt. Constatering : het komt onder de accu bak vandaan aan de rechter zijde. Achterlichten, bumperbevestigingen bouten en doorvoeren blijven allemaal droog en ook het achterklep rubber is waterdicht. Nu stond ik op het punt de accubak te gaan demonteren maar ben eerst nog even bezig geweest met een tuinslang de onderzijde van de auto nat te spuiten maar zonder resultaat. Verder maar de spuit op de benzineklep en schuifdak gezet. En zowaar er staat water in een bakje aan de meest rechterzijde van de achterbak in een uitsparing boven de accu waar meer dan 7 kabelbomen lopen. Normaal niet te zien maar ik heb de binnenbekleding eruit gehaald. En daar is ook een slangetje te zien van denk ik een of andere waterafvoer. Mogelijk van het schuifdak maar ik kan het op de tekeningen in het handboek niet vinden. Hierna heb ik het water verwijderd en een beetje zitten rommelen aan het slangetje om te achterhalen of het beschadigd is. Daarna de tuinslang weer op de auto gezet maar geen water meer gezien. Ik wacht nu weer een flinke bui af om een ritje te gaan maken in de regen. Wordt vervolgd.
  4. kunnen wij ons nog inschrijven ? ( 2 personen zonder mee te eten )
  5. Ik heb ook al een tijdje last van water in de kofferbak maar de werkelijke oorzaak nog steeds niet gevonden. Wel tot de conclusie gekomen dat het water er alleen binnenkomt bij een rijdende auto. Bij gebruik van de hogedrukspuit komt er echt niets naar binnen. Kofferbakrubber is vervangen en rechterachterlicht is afgekit maar water blijft. Het water is zeer schoon zonder zand erin dus het is geen opspattend vocht. Wie o wie komt er nog met een tip. Oude nog goed te gebruiken kofferbakrubber is door een forumlid gratis op te halen in Nootdorp.
  6. Ik heb sinds kort een door Raymond gereviseerde bak in mijn 4.2 s-type zitten en het rijdt zo fantastisch dat ik met veel plezier weer de rit naar zeeland ga maken. Zet mij maar op de lijst misschien kan ik met eigen ogen zien wat er met mijn oude bak aan de hand was.
  7. Ik rij nu 3 jaar rond met tule dragers op mijn dak en deze hebben maar 1 montagepunt. Heb nog geen krassen maar maak het ook elke keer voor montage goed schoon. De punten waar de rubber nokken op het dak rusten zijn nog het meest kwetsbaar voor de lak en niet de bevestigingspunten. Niet te lang op laten zitten en snelheid aanpassen want met 2 wat zwaardere toerfietsen 130 rijden is toch wat te veel gevraagd van de constructie.Racefietsen gaat prima.
  8. Heb je soms je verlichting op auto staan? Tunnel inrijden en je verlichting gaat aan en als daar iets mee aan de hand is kan dit rare gevolgen hebben.
  9. wij gaan ook en we zullen proberen op tijd op de verzamelplek te zijn.
  10. ik zal een Haagse kakker meenemen en zover ik weet zit daar geen drank in. Ruud
  11. Wat dachten jullie van 25 maart,1 april of 8 april om maar een voorzet te geven. En als er nog iemand rond DenHaag wil meerijden kan dat altijd. Ruud
  12. Ik ben zeer geïnteresseerd en zal er alles aan doen om bij de uitleg te zijn vooral omdat ik een niet helemaal goed functioneren bak heb. Schakelen gaat allemaal prima maar het van stilstand wegrijden of met een lage snelheid weer optrekken gaat niet zonder schokje als je veel gas geeft. Het is vooral merkbaar als je snelheid verminderd tot 10-20 km/uur voor te stoppen bij een stoplicht en dan weer gas moet geven omdat het weer op groen gaat. Ik kan het gas wel zo doseren dat de overgang haast niet voelbaar is maar moet daar dan erg mijn best voor doen door heel voorzichtig en geleidelijk gas te geven. Allemaal niet zo heel erg schokkend J en ik zou er geen totale revisie voor over hebben om dit te repareren als het maar niet erger wordt. Ik merk en weet dat Raymond zijn kennis en kunde betreffende de automaten flink aan het opbouwen is en wil daar graag het nodige van horen en leren. groeten Ruud
  13. Ik probeer ook langs te komen maar dan wel op de motor omdat ik wat problemen heb met de s-type.
  14. Het leukste auto uitje van het jaar laten we niet zomaar aan ons voorbij gaan dus wij komen ook. Peter Jan : heb je nu weer een nieuwe s-type?
×
×
  • Create New...