Jump to content

jaguar38s

Members
  • Content Count

    596
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

jaguar38s last won the day on January 14

jaguar38s had the most liked content!

Community Reputation

37 Beter

About jaguar38s

  • Birthday 03/14/1957
  • Age 62

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Uithoorn
  • Hobbies
    Klassieke auto's, skieen, sporten.
  • Age 62

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo ik ben Peter Jan.
    Ben getrouwd en heb 3 kinderen.
    Slechts eentje woont er nog thuis.
    Ik sleutel graag aan mijn oude jaguars in een redelijk grote garage , waar ook een brug in zit.
  • Age 62

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Met mijn s-type 2004 zelfde probleem gehad, was uiteindelijk de buitentemperatuur sensor ( onder de voorbumper) Was contant zeer heet in de auto, was in de wintersport toen, moest wel met de ramen open rijden Groeten, peter Jan
  2. Facelift model is veel beter, heb ze beide gehad. Noem maar even wat dingen op: Voorwiel ophanging Fuse, dit is bij facelift model veranderd. Versnellingsbak, ten minste als het een automaat is (eerste versie ford 5-bak, facelift ZF 6-bak. En zo heb ik nog vele problemen gehad, lekkend bij nokkenasverstelling, defecte knock sensor, Kachel klep defect, gebroken kunststof stukken koelsysteem, waterpomp, en zo kan ik nog wel even door gaan. Reed wel echt grandioos, toch jammer dat ik er geen meer heb. ( maar ja heb nog 3 andere Jags over ) Groeten, Peter Jan
  3. Maar of het verstandig is om een S-type met 260.000 km nog op gas te laten lopen? En daar dan 50.000 per jaar mee te gaan rijden, zou het niet doen. Een 2001 S-type is nu niet echt de meest betrouwbare auto. Groeten, Peter Jan
  4. Hallo, Ten eerst zou ik de motor nooit starten als deze lang heeft stilgestaan. Als de olie kanalen een beetje zijn dicht geslipt draai je de motor in de soep. Deze zou eerst uit elkaar moeten. De auto is best wel roestig, interessant zouden ook foto's van de onderkant zijn. Deze wagen heeft namelijk een apart chassis, waar de carrosserie is op geplaatst. Helaas zijn deze auto's niet echt populair, en de prijs daardoor laag. Ergens tussen de € 5,000 en € 7.500 dan mag je blij zijn. Het kost namelijk gewoon meer € om hem op te knappen dan dat ie waard is. Dus alleen een echte liefhebber zal er interesse in hebben. Groeten, Peter Jan
  5. Hallo Harrie, Ik heb toendertijd de upgraded version van SNG gemonteerd. Hierbij is het rubber door nylon vervangen, stuurt veel strakker, daar de pin niet heen en weer hobbelt door het rubber. Daarvoor bij de apk steeds een opmerking dat er geen beweging in mag zitten, elke keer weer uitleggen dat het rubber is, en dus iets beweegt. Na plaatsing upgraded version nooit meer last van gehad. Groeten, Peter Jan
  6. Hallo, https://www.conrad.nl/p/amorphes-dunne-film-zonnecellen-2-wp-6-v-110605 Niet duur, werkt prima, altijd gebruikt bij mijn S-type om de accu op spanning te houden. Groeten, Peter Jan
  7. Blijft geen gezicht die 2+2 met de belachelijke hoge voorruit. En daardoor ook veel minder populair.
  8. Hallo, IK was vorige week met mijn XK140 naar zandvoort toe met de JDCH. Alles leek goed te gaan totdat ik moest starten voor het rondje Circuit. Hij kon niet gestart worden, en de startmotor maakte vreselijke geluiden. Uiteindelijk hebben we de startmotor los gehaald, gaat om zo'n Hightorq Startmotor. Toen wisten we wat er fout was, het complete lagerhuis was afgebroken Gaat hierbij om een dg250 Automaat, zelfde als gebruikt wordt bij een XK150 of MK1/2 met dezelfde automaat. Startmotor eraf gelaten, en laten aanslepen, dit is voor zover ik weet de enige Automaat die aan te slepen is, Er zit namelijk bij een dg250 ook een olie pomp op de uitgaande as. Je moet wel iets van 40km/uur rijden, dit lukte dus ook, En gelukkig kon ik naar huis rijden, als je de motor maar niet uit zet. Heeft iemand ooit meegemaakt dat zo'n startmotor defect gaat? Uiteindelijk weer terug gegaan naar de goede oude startmotor, en ik kan weer rijden. Groeten, Peter Jan
  9. Ja, ik ga ook zeker. Inderdaad altijd leuk. Tenminste weer op de oude locatie. Groeten, Peter Jan
  10. Hallo Harrie, Je kunt beter geen azijn in een radiator stoppen, gaat kopen van oxideren, dan krijg je groene vloeistof. Ik heb bij bijde XK 's de radiator laten recoren, en extra dikke core laten plaatsen. Er zijn hier en daar nog wat bedrijfjes gespecialiceerd in een nieuwe core plaatsen in een oud blok. https://www.bijlradiateuren.nl/ Echte oude ambachtslieden zijn dit, en niet echt heel duur. Groeten, Peter Jan
  11. Hallo Harrie, Deze set heeft volgens mij geen boven of onderkant. De oude metalen koppakking wel, daar staat ook in het metaal top ingeslagen! Bij deze nieuwe pakking mag je nooit vloeibare pakking gebruiken. Heb je de waterkanalen van motor en kop een beetje schoon gekregen? Vermoedelijk zit dezelfde zooi ook nog in je radiator. Groeten, Peter Jan
  12. Hallo Harrie, Denk dat je er niet aan ontkomt om het motorblok te verwijderen. Wil je het blok goed kunnen schoonmaken, dan zullen alle vriespluggen eruit moeten. Heb blok van mijn XK140 was vergelijkbaar, Deze zelfs nog laten uitkoken bij een motor revisie bedrijf. Daarna nog met hogedrukspuit en lange schroevendraaier in alle gaten wroeten, Er kwam nog heeeel veel bruine junk uit. Kop is duidelijk aan revisie toe, alleen vlakken lijkt me zonde. Onderblok, na schoonmaak, alle lagerschalen, studs, ketting+geleiders en pakkingen vervangen. Cylinders honen ( als ze niet te veel versleten zijn ) Nieuwe zuigerveren is ook aan te bevelen. Bij het terugplaatsen kop, heb ik altijd wat vloeibare pakking heel dun rond de waterkanalen gedaan ( aan bijde zijde pakking ) Groeten, Peter Jan
  13. Hallo Rene, Leuk geprobeerd, maar dat gaat echt niet werken, die cups zijn best wel dik. En de hamerslag om je te plaatsen heb je echt nodig. Ook om de randen goed te laten aansluiten. Harrie, ik zou het blok er maar uit halen als ik jou was. en goed de waterkanalen spoelen. Als je de kop er van afhaalt zie je vanzelf hoe het met de waterkanalen staat. Veel slechter als dit kun niet meemaken. Heb dat blok laten uitkoken bij een motorrevisie bedrijf, kregen de junk er niet uit. Daarna nog flink met een hogedrukspuit schoon gemaakt. Laat ook je radiator eens recoren, met een dikkere core, heb ik bij al mijn auto's laten doen. Dit is hard nodig bij het huidige klimaat. Groeten, Peter Jan
  14. Hallo Harrie, Dat is een lastige, kun je moeilijk bij. Er zit ook een coreplug aan de achterzijde!, waar je dus helemaal niet bij kunt. En de core plugs zijn cups welke door erop te slaan en uitzetten. En dat wordt lastig want er is geen ruimte voor. Ook altijd goed schoonmaken, roestvrij maken en een sealant ( loctite 603 ) gebruiken. Groeten, Peter Jan
  15. Vorige week naar de RDW geweest, en goed gekeurd, vandaag kenteken bewijs binnen gekregen.
×
×
  • Create New...