Ga naar inhoud

jaguar38s

Members
  • Aantal items

    579
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

jaguar38s won de laatste dag op 21 oktober 2016

jaguar38s had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

31 Beter

Over jaguar38s

  • Verjaardag 03/14/1957
  • Leeftijd 61

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Uithoorn
  • Hobbies
    Klassieke auto's, skieen, sporten.
  • Leeftijd 61

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo ik ben Peter Jan.
    Ben getrouwd en heb 3 kinderen.
    Slechts eentje woont er nog thuis.
    Ik sleutel graag aan mijn oude jaguars in een redelijk grote garage , waar ook een brug in zit.
  • Leeftijd 61

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. jaguar38s

    BW 65 automaat in een XK150 van 1959

    Hallo, Ik denk niet dat dit gaat lukken, probleem is de dwarsbalk van het chassis van de XK150. De BW65 is beduidend groter ( langer) , en dat gaat dus nooit passen Ik heb een XK140 met diezelfde DG250. Lijkt me ook geen goede optie daar de DG250 een direct drive heeft, en een bw65 niet. Nu heb ik ook een s-type (1967) welke ook een DG250 had. Deze heb ik omgebouwd naar een T700R4 ( GM bak met overdrive op 4 en Lockup ) Wat zou ik graag die bak in de XK140 willen hebben, echter helaas gaat dit ook nooit passen in de XK140 ( en XK150 ) Groeten, Peter Jan
  2. jaguar38s

    AED hd6 carbs.

    Hallo Harrie, Ik heb geen idee, heb er nog nooit op gelet. En voorlopig is er even niet gereden, maar ik zal er eens op letten. Lijkt me als ik de tekening zie dat dit normaal is. Groeten, Peter Jan
  3. jaguar38s

    AED hd6 carbs.

    Hallo, In principe zou er nooit brandstof uit de luchtinlaat van de AED kunnen stromen. het niveau van de brandstof zou lager moeten zijn. Kijk aans naar de afstelling van de Accelerator Needle van de AED. Let ook even op de flotter dat deze nog wel drijft. Ik heb reeds 2x een gezonken dus lekke flotter gehad. ( even schudden met de vlotter of er niks in zit ) Groeten, Peter Jan
  4. jaguar38s

    kachelkraan S-type

    De rode pijl geeft inderdaad de goede richting aan. Ik heb toendertijd een nieuwe vacuum klep gemonteerd. Wat me wel opvalt is dat de klep altijd wat koelwater doorlaat. Gevolg een warme kachel, en de s-type is altijd al zo warm. Nu heb ik in de retourleiding een stopkraantje gemonteerd, welke ik in de zomer sluit. Groeten, Peter Jan
  5. jaguar38s

    Nieuw project XK140FHC

    Nee die versnellingsbakken zijn van iemand anders. En het zijn allemaal US ( GM ) versnellingsbakken.
  6. jaguar38s

    Nieuw project XK140FHC

    Hallo, Weer een tussentijdse update, auto is nu aardig compleet. Hoopte binnenkort naar de keuring te kunnen gaan. Maar er is nog een probleem met de automaat. Rijd redelijk als deze koud is, maar zodra deze warm is gaat ie gieren en de auto afremmen. En ondanks dat alle seals zijn vervangen lekt ie als een mandje. Dus moet ie er weer onderuit.
  7. jaguar38s

    Haynes workshop manual

    Hallo, Handig is het onderstaande boek, deze heb ik ook toendertijd aangeschaft vanwege de IRS en de motor. Groeten, Peter Jan
  8. jaguar38s

    S-type automaat pakt niet in zowel D als R stand

    Bij dit type is er een probleem met de kabel die de bak bedient. Deze rekt nogal op, waardoor de afstelling niet meer klopt. Afstellen is geen optie. Er is een nieuwe geupgrade kabel beschikbaar. PART NUMBER Selector lever cable XR8 33366 Groeten, Peter Jan
  9. jaguar38s

    X300 eType

    ik vraag me af waarom je de versnellingsbak eigenlijk gebruikt. meeste electrische auto's hebben deze niet, en is eigenlijk ook niet nodig, gezien het grote koppel van een electro motor. Groeten, Peter Jan
  10. jaguar38s

    Motor start niet als die even gelopen heeft.

    Beste is inderdaad eerst eens een revisiesetjes voor de carburateurs. Als je starting solenoid niet is aangesloten, sluit deze aan met bv een schakelaar op het dashboard. De temp sensor in de rail is onnauwkeuring, en slaat vaak te vroeg of te laat uit. Al heb ik er bij mijn auto's weinig last van. Goed afstellen van de carburateurs is een must. Succes, Peter Jan
  11. jaguar38s

    Nieuw project XK140FHC

    Hierbij nog wat tussentijdse foto's Kuipstoelen Chrome + ruitenwissers Eerste bumperdeel gemonteerd Nieuw kleiner stuurwiel. Spaakwielen
  12. jaguar38s

    Nieuw project XK140FHC

    VID_20170918_204553276.mp4 De Xk140 heeft nu voor het eerst gelopen na de revisie. Vermoedelijk heeft deze motor meer dan 25 jaar niet gelopen ( laatste registratie datert uit begin jaren 70 ) Dit koste in de eerste instantie nog al wat moeite. De omgebouwde ontstekings unit werkte niet, deze vervangen door een 123 ontsteking. ( heb ik ook in de S-type en XK150 ) Ook de benzine pomp werkte niet naar behoren ( nieuwe Facet solid state pomp, wat een pokke herrie maakt dat ding ) Nu een Hardi Pomp ( zelfde al een SU, maar dan met duitse kwaliteit ) Nu de boel nog goed afstellen, en de uitlaat lekkage bij het uitlaatspruitstuk fixen. Groeten, Peter Jsan
  13. jaguar38s

    Lustrum JDCH 26 augustus Boxtel

    Hi, Je Jag kan toch wel tegen een beetje regen? Ik kom met de XK150, weer of geen weer. Groeten, Peter Jan
  14. jaguar38s

    British Autojumble

    Ik ben ook niet gekomen, voornamelijk vanwege het slecht weer, want het is toch 1 1/2 uur rijden voor mij, en dat zonder ruitenwissers. Zaterdag is de motor hiervan doorgebrand na 300Km door de regen rijden! Vandaag even onderzoek gedaan, er zit een heel zwaar punt in het mechanisme ergens. Dus de boel moet weer uit elkaar. Groeten, Peter Jan
  15. jaguar38s

    British Autojumble

    Hallo, ik ben ook van plan te komen. Nog even kijken welke klassieker we meenemen. ( s-type 3.8S of xk150 ) Groeten, Peter jan
×