Jump to content

jaguar38s

Members
  • Content Count

    654
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

jaguar38s last won the day on January 24

jaguar38s had the most liked content!

Community Reputation

80 Toppertje

About jaguar38s

  • Birthday 03/14/1957
  • Age 63

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Uithoorn
  • Hobbies
    Klassieke auto's, skieen, sporten.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo ik ben Peter Jan.
    Ben getrouwd en heb 3 kinderen, allen uit huis.
    Ik sleutel graag aan mijn oude jaguars in een redelijk grote garage , waar ook een brug in zit.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ja hoor zit de goede kant op. Gaat bij die oudjes niet naar het lichtfilter, maar met een soort slang naar beneden de buitenlucht in. Ik zet er anders wel een breather filtertje op Groeten, Peter Jan
  2. De motor zit nu al aardig in elkaar.
  3. Maandag het onderblok terug van het revisie bedrijf, laten opboren voor overmaat zuigers. Krukas geplaatst met nieuwe lagerschalen. Zuigers in elkaar zetten.
  4. Ik zou er even een steek en ET waarde vermelden. Dan weet men voor welke model deze velgen geschikt zijn.
  5. Waarmee heb je de bodem behandeld, ziet er nietjes uit.
  6. Hallo, ik heb even voor je gemeten, op mijn XK140, voorkant is wat dat betreft identiek aan de XK150. en de afstand tussen sidelamphuis en voorkant knipperlicht is 21cm. Nog even bouw tekening geraadpleegd, maar afstand tussen midden sidelight is 501/2" Afstand midden knipperlichten is 51". Kan even niet bij de voorkant van de XK150. Maar let op er is erg veel variatie in de XK auto's, daar ze met de hand in elkaar werden gezet. Koplamp pod is bij mijn XK150 aan de ene kant 2cm verder naar voren als de andere kant. Deuren zijn ook ongelijk, scheelt een cm.
  7. Wat moet ik me voorstellen bij die temperatuur regelklep aan de passagierskant? Is de koelwater regelklep vervangen? ( dat is een gecombineerde voor links en rechts ) Deze zit onderaan links tegen de radiator aan. Die dingen gaan heel vaak kapot, als ie roze uitgeslagen is meestal al defect.
  8. Timing gear weer helemaal schoon. Front plate ook weer netjes. Achterremmen, beginnen ook al aardig te worden, maar moeten nog was werk. Dat ziet er nu beter uit, eerst helemaal ontroest en toen gespoten.
  9. Ik vraag me alleen wat af, hoe zit het nu met die steek maat, jaguars hadden toch altijd 120.65 en geen 120 ? Zijn die conische moeren daar juist voor bedoeld? Of gaat dat gewoon goed als de naafdiameter juist is?
  10. Carterpan was een roestige bende, en zat vol met sludge, Dus op jacht geweest naar een aluminium carterpan. Paste niet helemaal, aan de achterzijde moest er een rand af. Ook aardig wat bende , dus 2 uur bezig geweest met schoonmaken. Nu weer helemaal top
  11. Dat klopt, alleen ik wil ook de riggel bovenaan, en lichte roest aanslag op de wand weghalen, dan ga je met dunne olie rustig op en neer totdat deze mooi glad is.
  12. Dit dus, kan gewoon op een boor machine
  13. Ja had dat filmpje al eens gezien, niet de manier waarop ik mijn motor zou reviseren. Hier de cylinder nadat ik deze met een hoon heb behandeld, ik krijg de richel bovenaan niet eens weg. Ook de bovenste zuigerveer even in de boring geplaatst, zoals je ziet is de kier wel erg groot, max mag zijn 0,9 mm, is dus 1.5 mm.
  14. Vandaag alle zuigers eruit gehaald. Zien er ook slecht uit, hier de slechtste. Dat worden dus overmaat zuigers
  15. Timing gear kan ik als van forum lid Wilfred krijgen, ligt al klaar Zuigers gaan er vanmiddag uit, kijken hoe dat eruit zit, is al overmaat, net zoals alle lagerschalen.
×
×
  • Create New...