Jump to content

jaguar38s

Members
  • Content Count

    601
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

jaguar38s last won the day on January 14

jaguar38s had the most liked content!

Community Reputation

37 Beter

About jaguar38s

  • Birthday 03/14/1957
  • Age 63

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Uithoorn
  • Hobbies
    Klassieke auto's, skieen, sporten.
  • Age 63

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo ik ben Peter Jan.
    Ben getrouwd en heb 3 kinderen.
    Slechts eentje woont er nog thuis.
    Ik sleutel graag aan mijn oude jaguars in een redelijk grote garage , waar ook een brug in zit.
  • Age 63

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Heb blijkbaar wel een email ontvangen. Echter niet op het email adres wat ik gebruikt had om me op te geven.🤨 Groeten, Peter Jan
  2. Lijkt me logisch, maar ik heb nog geen mededeling van de JDCH gezien, terwijl ik me wel heb opgegeven . Groeten, Peter Jan
  3. Ziet er veelbelovend uit, maak veel foto's.🤩 Valt me wel op dat de voorband rechts is duidelijk lek, band zit er naast. Ik hoor wel of je nog wat extra advies nodig hebt. Groeten, Peter Jan
  4. Nog even vergeten, een s-type had altijd stuurbekrachtiging, let op lekkage. ( check olie reservoir ! ) Als die dingen eenmaal lekken krijg je ze bijna nooit meer dicht, vaak vanwege slijtage, nieuwe seals helpen dan niet meer. De link armen van de stuurinrichting, zitten aan een pin&bush, zit vaak te veel speling in ( SNG Barratt heeft upgraded versie ) Als het een erg late S-type is zou er ook een 420 (variomaticsteeringbox) in kunnen zitten, deze lekken meestal niet. Groeten, Peter Jan
  5. Hallo Alboreto, Ik ben reeds 20 jaar in het bezit van een 3.8S type uit 1967. Ik doe al het onderhoud en herstel werkzaamheden zelf aan deze auto. Dus ken heb van binnen en van buiten. Waar op te letten, is vooral roest, spatbord delen achter de voorwielen, aan de onderkant daarvan zitten ook de krik steunen, rotten ook altijd weg. Onderkant van de portieren ook goed checken, let vooral op de 2 afwaterings lipjes. Dorpels, en de benzine tanks plus spatbord delen achter. Gewoon goed checken met oa een magneetje, of de boel niet is dicht gesmeerd. Verder wat vermoedelijk altijd gaar is zijn alle rubbers van de wielophanging, zul je vermoedelijk moeten vervangen. Let ook op de rubbers van de subframes voor en achter. De motor, standaard XK motor, eerst even onderhoud geven. Als deze 10 jaar niet heeft gelopen heb je ook kans dat de SU carburateurs een revisie nodig hebben. Let bij het brandstof systeem of er niet nog ergens kunststof leidingen zitten, zowel bij de tanks en brandstof pompen. Deze kunnen niet tegen moderne benzine, en worden keihard. Koelsysteem is erg minimaal, dus goed checken of deze niet is dicht geslibt, vooral bij aansluiting thv de thermostaat. Stuur maar eens wat foto's, kan ik even kijken. Groeten, Peter Jan 3.8S 1967 XK150FHC 1961 XK140FHC 1955
  6. Met mijn s-type 2004 zelfde probleem gehad, was uiteindelijk de buitentemperatuur sensor ( onder de voorbumper) Was contant zeer heet in de auto, was in de wintersport toen, moest wel met de ramen open rijden Groeten, peter Jan
  7. Facelift model is veel beter, heb ze beide gehad. Noem maar even wat dingen op: Voorwiel ophanging Fuse, dit is bij facelift model veranderd. Versnellingsbak, ten minste als het een automaat is (eerste versie ford 5-bak, facelift ZF 6-bak. En zo heb ik nog vele problemen gehad, lekkend bij nokkenasverstelling, defecte knock sensor, Kachel klep defect, gebroken kunststof stukken koelsysteem, waterpomp, en zo kan ik nog wel even door gaan. Reed wel echt grandioos, toch jammer dat ik er geen meer heb. ( maar ja heb nog 3 andere Jags over ) Groeten, Peter Jan
  8. Maar of het verstandig is om een S-type met 260.000 km nog op gas te laten lopen? En daar dan 50.000 per jaar mee te gaan rijden, zou het niet doen. Een 2001 S-type is nu niet echt de meest betrouwbare auto. Groeten, Peter Jan
  9. Hallo, Ten eerst zou ik de motor nooit starten als deze lang heeft stilgestaan. Als de olie kanalen een beetje zijn dicht geslipt draai je de motor in de soep. Deze zou eerst uit elkaar moeten. De auto is best wel roestig, interessant zouden ook foto's van de onderkant zijn. Deze wagen heeft namelijk een apart chassis, waar de carrosserie is op geplaatst. Helaas zijn deze auto's niet echt populair, en de prijs daardoor laag. Ergens tussen de € 5,000 en € 7.500 dan mag je blij zijn. Het kost namelijk gewoon meer € om hem op te knappen dan dat ie waard is. Dus alleen een echte liefhebber zal er interesse in hebben. Groeten, Peter Jan
  10. Hallo Harrie, Ik heb toendertijd de upgraded version van SNG gemonteerd. Hierbij is het rubber door nylon vervangen, stuurt veel strakker, daar de pin niet heen en weer hobbelt door het rubber. Daarvoor bij de apk steeds een opmerking dat er geen beweging in mag zitten, elke keer weer uitleggen dat het rubber is, en dus iets beweegt. Na plaatsing upgraded version nooit meer last van gehad. Groeten, Peter Jan
  11. Hallo, https://www.conrad.nl/p/amorphes-dunne-film-zonnecellen-2-wp-6-v-110605 Niet duur, werkt prima, altijd gebruikt bij mijn S-type om de accu op spanning te houden. Groeten, Peter Jan
  12. Blijft geen gezicht die 2+2 met de belachelijke hoge voorruit. En daardoor ook veel minder populair.
  13. Hallo, IK was vorige week met mijn XK140 naar zandvoort toe met de JDCH. Alles leek goed te gaan totdat ik moest starten voor het rondje Circuit. Hij kon niet gestart worden, en de startmotor maakte vreselijke geluiden. Uiteindelijk hebben we de startmotor los gehaald, gaat om zo'n Hightorq Startmotor. Toen wisten we wat er fout was, het complete lagerhuis was afgebroken Gaat hierbij om een dg250 Automaat, zelfde als gebruikt wordt bij een XK150 of MK1/2 met dezelfde automaat. Startmotor eraf gelaten, en laten aanslepen, dit is voor zover ik weet de enige Automaat die aan te slepen is, Er zit namelijk bij een dg250 ook een olie pomp op de uitgaande as. Je moet wel iets van 40km/uur rijden, dit lukte dus ook, En gelukkig kon ik naar huis rijden, als je de motor maar niet uit zet. Heeft iemand ooit meegemaakt dat zo'n startmotor defect gaat? Uiteindelijk weer terug gegaan naar de goede oude startmotor, en ik kan weer rijden. Groeten, Peter Jan
  14. Ja, ik ga ook zeker. Inderdaad altijd leuk. Tenminste weer op de oude locatie. Groeten, Peter Jan
  15. Hallo Harrie, Je kunt beter geen azijn in een radiator stoppen, gaat kopen van oxideren, dan krijg je groene vloeistof. Ik heb bij bijde XK 's de radiator laten recoren, en extra dikke core laten plaatsen. Er zijn hier en daar nog wat bedrijfjes gespecialiceerd in een nieuwe core plaatsen in een oud blok. https://www.bijlradiateuren.nl/ Echte oude ambachtslieden zijn dit, en niet echt heel duur. Groeten, Peter Jan
×
×
  • Create New...