Jump to content

jaguar38s

Members
  • Posts

    690
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    11

jaguar38s last won the day on August 27 2021

jaguar38s had the most liked content!

Reputation

130 Toppertje

About jaguar38s

  • Birthday 03/14/1957

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Uithoorn
  • Hobbies
    Klassieke auto's, skieen, sporten.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo ik ben Peter Jan.
    Ben getrouwd en heb 3 kinderen, allen uit huis.
    Ik sleutel graag aan mijn oude jaguars in een redelijk grote garage , waar ook een brug in zit.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Klepspeling afstellen is geen rocket science, en er is eigenlijk geen speciaal gereedschap voor nodig. Een Camshaft adjustment tool is wel handig, maar zou in je tool kit moeten zitten. Kost wel veel tijd. Met een punttang is de ketting prima los/vast te krijgen. En en set voeler maatjes om de speling te checken. Als deze gecorrigeerd moet worden, moet je de nokkenas verwijderen. En een goede digitale schuifmaat werkt prima, om de shimmen te meten. Nieuwe shimmen zijn te bestellen bij SNGBarratt.
  2. Tijdens de eerste rit nog een paar foto's gemaakt. Alleen de spats aan de achterzijde ontbreken nog, liggen bij de spuiter. Worden aangepaste coombs spats, ivm de bredere achterzijde. Zijn bredere velgen en banden icm spoorverbreders ( anders lopen ze aan de binnenzijde aan )
  3. Van de week Dashboard geplaatst Kenteken platen erop Nu verzekeren en onschorsen, op naar de eerste proefrit.
  4. Ik zou deze vraag even voorleggen op https://forums.jag-lovers.com/ XK sectie.
  5. Ik heb zelf een XK140 FHC met het zelfde kapje. Gelukkig is de mijne nog goed, en alle XK140 automaat versies hadden dit zelfde kapje. Maar het blijft een zeldzaam onderdeel. Probeer ook eens SNGBarratt een mailtje kunnen sturen, ze hebben veel meer onderdelen dan dat op de site staat. Volgens mij de enige oplossing is dit 3D te laten printen.
  6. VID_20211008_152435090.mp4 Afgelopen week voor de eerste gestart na de revisie, was wel de 2e poging, de eerste lukte niet omdat de carburateurs te arm stonden. Toen meteen starten Iets rijker gezet, en meteen starten.
  7. Die bovenstaande sealkit is van een Healey, dus gaat niet passen. Ook heb je verschillende types vroeg/laat op een MK2. Persoonlijk zou ik een nieuwe unit nemen. Ik heb dit bij mijn Mk1 en S-type ook gedaan. SCParts zou ik niet meer aan beginnen, duur en onderdelen uit de UK is hopeloos. Ik koop alles tegenwoordig bij SNGBarratt. Die aftermarket brake servo is bij hun ook bijna €150 duurder is dan bij SNGBarratt. https://www.sngbarratt.com/English/#/NL/parts/c8b441ee-0b70-4774-b351-75001120dd4b?fromCategory=BRAKING(1179) Deze zitten gewoon in nederland, met een groot magazijn voor de EU. Ik zie wel dat deze in backorder zit. Gewoon even bellen.
  8. Indertijd dat de APK vrijstelling in de planning stond, stond op de FEHAC site dat de auto een geldige APK moest hebben om in aanmerking te komen voor vrijstelling. Dit is dus blijkbaar nooit ingevoerd.
  9. Helaas dat gaat niet werken, vrijstelling na 50 jaar geld alleen als de auto op dat moment een geldige APK heeft. En speling op een cardan as is volgens mij helemaal geen afkeur. Kan ook niet herinneren dat dit ooit is gecontroleerd.
  10. Dit is leuk als je gaat racen, anders zou ik er niet aan beginnen. En dan ook alleen in combinatie van de voortrein upgrade, ander heeft het helemaal geen zin. Je comfort is ook gelijk zoek. Reken gelijk maar op een vele duizenden euro's om mee te beginnen, deze sets zijn erg prijzig.
  11. Zou ook even checken of je de olie van de torq converter kunt aftappen, de mijne heeft daar ook een aftap plug, maar niet alle types hebben dat.
  12. Ondertussen de motor er in geplaatst. Stuurhuis moest er weer uit, anders kan je de carterpan niet voorbij de vooras krijgen.
×
×
  • Create New...