Jump to content

jaguar38s

Members
  • Content Count

    661
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

jaguar38s last won the day on January 24

jaguar38s had the most liked content!

Community Reputation

83 Toppertje

About jaguar38s

  • Birthday 03/14/1957
  • Age 64

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Uithoorn
  • Hobbies
    Klassieke auto's, skieen, sporten.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo ik ben Peter Jan.
    Ben getrouwd en heb 3 kinderen, allen uit huis.
    Ik sleutel graag aan mijn oude jaguars in een redelijk grote garage , waar ook een brug in zit.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ik heb hetzelfde gehad op mijn S-type toen der tijd gehad. Bleek de buiten temperatuur sensor te zijn, vervangen door een gebruikte van gebruiktejaguaronderdelen.nl. Kun je de buitentemperatuur nog zien? Daarna werkte alles weer OK.
  2. Even weer een update. Achteras onder de Auto uit gehaald, voor een opknap beurt. Zag er niet meer fris uit. Dit begint er op de lijken. Vernieuwde remmen, alle rubbers vervangen door polybush. Bladveren goed schoongemaakt, en in de wax gezet.
  3. jaguar38s

    S type

    Volgens mij heeft dit niks te maken met de remservo. Ik had een vergelijkbaar probleem op mijn s-type 3.0 toen der tijd. Het is een probleem met de carter ontluchting, waarvan het aansluiting bovenop het motorblok scheurt. Dit is een rubberen knie aansluiting bovenop achteraan in het midden van het blok. Hier kun je helaas alleen bijkomen door de volledige inlaatspruitstuk te verwijderen. Dus bij vervanging moeten dus ook alle seals van het inlaatspuitstuk vervangen worden. Groeten, Peter Jan
  4. Leuk project, ik heb zijn jongere broertje, de S-type. Spaakwielen moet je vervangen, verchromen dat lukt alleen volledig gedemonteerd met losse spaken. ( die krijg je helaas nooit meer los ) En zulke oude spaken breken helaas erg snel. Mijn spaakwielen zijn nog wel mooi, maar regelmatig breken er spaken. Jammer van de reparatie achter die ze nooit hebben behandeld, en daardoor weer doorgeroest Hoe is de staat van de motor?
  5. Subframe eerst met hoge druk reiniger schoonmaken. Daarna volledig demonteren. Meeste onderdelen laten stralen en poedercoaten. Ben zelf nu ook met een MK1 bezig, zoals je op dit forum bij schema's/foto's ook kunt zien. Ik heb echter een S-type subframe gekocht, past er zo onder. Voordeel is betere wiel geometrie, beter wegligging en remmen. En makkelijker met onderdelen. Voor de bovenste en onderste fusees kun bv je latere onderhoudsvrije versies gebruiken. Groeten, Peter Jan
  6. Ja hoor zit de goede kant op. Gaat bij die oudjes niet naar het lichtfilter, maar met een soort slang naar beneden de buitenlucht in. Ik zet er anders wel een breather filtertje op Groeten, Peter Jan
  7. De motor zit nu al aardig in elkaar.
  8. Maandag het onderblok terug van het revisie bedrijf, laten opboren voor overmaat zuigers. Krukas geplaatst met nieuwe lagerschalen. Zuigers in elkaar zetten.
  9. Waarmee heb je de bodem behandeld, ziet er nietjes uit.
  10. Hallo, ik heb even voor je gemeten, op mijn XK140, voorkant is wat dat betreft identiek aan de XK150. en de afstand tussen sidelamphuis en voorkant knipperlicht is 21cm. Nog even bouw tekening geraadpleegd, maar afstand tussen midden sidelight is 501/2" Afstand midden knipperlichten is 51". Kan even niet bij de voorkant van de XK150. Maar let op er is erg veel variatie in de XK auto's, daar ze met de hand in elkaar werden gezet. Koplamp pod is bij mijn XK150 aan de ene kant 2cm verder naar voren als de andere kant. Deuren zijn ook ongelijk, scheelt een cm.
  11. Wat moet ik me voorstellen bij die temperatuur regelklep aan de passagierskant? Is de koelwater regelklep vervangen? ( dat is een gecombineerde voor links en rechts ) Deze zit onderaan links tegen de radiator aan. Die dingen gaan heel vaak kapot, als ie roze uitgeslagen is meestal al defect.
  12. Timing gear weer helemaal schoon. Front plate ook weer netjes. Achterremmen, beginnen ook al aardig te worden, maar moeten nog was werk. Dat ziet er nu beter uit, eerst helemaal ontroest en toen gespoten.
  13. Ik vraag me alleen wat af, hoe zit het nu met die steek maat, jaguars hadden toch altijd 120.65 en geen 120 ? Zijn die conische moeren daar juist voor bedoeld? Of gaat dat gewoon goed als de naafdiameter juist is?
  14. Carterpan was een roestige bende, en zat vol met sludge, Dus op jacht geweest naar een aluminium carterpan. Paste niet helemaal, aan de achterzijde moest er een rand af. Ook aardig wat bende , dus 2 uur bezig geweest met schoonmaken. Nu weer helemaal top
  15. Dat klopt, alleen ik wil ook de riggel bovenaan, en lichte roest aanslag op de wand weghalen, dan ga je met dunne olie rustig op en neer totdat deze mooi glad is.
×
×
  • Create New...