Jump to content

jaguar38s

Members
  • Posts

    696
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    11

jaguar38s last won the day on August 27 2021

jaguar38s had the most liked content!

Reputation

139 Toppertje

About jaguar38s

  • Birthday 03/14/1957

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Uithoorn
  • Hobbies
    Klassieke auto's, skieen, sporten.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo ik ben Peter Jan.
    Ben getrouwd en heb 3 kinderen, allen uit huis.
    Ik sleutel graag aan mijn oude jaguars in een redelijk grote garage , waar ook een brug in zit.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. jaguar38s

    Kachelkraan

    Is dit ook niet gewoon een vacuum gestuurde klep?
  2. Dacht dat de schoepen van de waterpomp ook wel eens afbreken. Dan moet de pomp dus vervangen worden, omdat er geen circulatie is.
  3. De 420 heeft een SP-head. Hier passen alle 420/420G en XJ6 heads op, inlaat en uitlaat spruitstukken zijn dezelfde. Alleen de latere heads hebben 2 extra waterkanalen aan de achterzijde. Ik heb zo'n late kop (XJ6 S3 ) op mijn 3.8 mk2 motor, welke in mijn MK1 zit. Hierbij heb ik deze 2 waterkanalen geblocked ( schroefdraad getapt en plug erin geschroeft het locktite) Werkt perfect, geen lekkage. Ik zou wel de nokkenassen van je orginele kop overzetten, profiel XJ6 is anders.
  4. Het ID plaatje zegt niks, die kun je zo los bestellen en inslaan. Ga eens via http://saloon.collectordata.com/cars het nummer opzoeken of een auto met een nummer in de buurt zoeken. Je kunt ook door de nummers heen browsen. Grieten, Peter Jan
  5. Er is inderdaad ook een nummer aan de linkerzijde onder de achterbumper, echter dat is het carrosserie build nummer van Pressed Steel ( body nummer ), en niet het chassis nummer van Jaguar! Als de RWD dit nummer heeft gebruikt is er iets wat niet klopt. Wat ik ook vreemd vind is dat er bij de RDW staat 8 cyl en 3996 CC inhoud?? Hebben ze er een amerikaan in gehangen?
  6. Waarom zou de RDW een chassis nummer inslaan. De S-type heeft standaard af fabriek een ingeslagen nummer. Deze kun je vinden onder de motorkap net naast de motorkap ontgrendeling. De mijne is ingevoerd vanuit Zuid Africa. Zelfs bij mijn MK1 staat het nummer op deze zelfde plaats.
  7. Klepspeling afstellen is geen rocket science, en er is eigenlijk geen speciaal gereedschap voor nodig. Een Camshaft adjustment tool is wel handig, maar zou in je tool kit moeten zitten. Kost wel veel tijd. Met een punttang is de ketting prima los/vast te krijgen. En en set voeler maatjes om de speling te checken. Als deze gecorrigeerd moet worden, moet je de nokkenas verwijderen. En een goede digitale schuifmaat werkt prima, om de shimmen te meten. Nieuwe shimmen zijn te bestellen bij SNGBarratt.
  8. Spats geinstalleerd.
  9. Tijdens de eerste rit nog een paar foto's gemaakt. Alleen de spats aan de achterzijde ontbreken nog, liggen bij de spuiter. Worden aangepaste coombs spats, ivm de bredere achterzijde. Zijn bredere velgen en banden icm spoorverbreders ( anders lopen ze aan de binnenzijde aan )
  10. Van de week Dashboard geplaatst Kenteken platen erop Nu verzekeren en onschorsen, op naar de eerste proefrit.
  11. Ik zou deze vraag even voorleggen op https://forums.jag-lovers.com/ XK sectie.
  12. Ik heb zelf een XK140 FHC met het zelfde kapje. Gelukkig is de mijne nog goed, en alle XK140 automaat versies hadden dit zelfde kapje. Maar het blijft een zeldzaam onderdeel. Probeer ook eens SNGBarratt een mailtje kunnen sturen, ze hebben veel meer onderdelen dan dat op de site staat. Volgens mij de enige oplossing is dit 3D te laten printen.
  13. VID_20211008_152435090.mp4 Afgelopen week voor de eerste gestart na de revisie, was wel de 2e poging, de eerste lukte niet omdat de carburateurs te arm stonden. Toen meteen starten Iets rijker gezet, en meteen starten.
×
×
  • Create New...