Jump to content

jaguar38s

Members
  • Posts

    684
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    11

jaguar38s last won the day on August 27

jaguar38s had the most liked content!

Reputation

118 Toppertje

About jaguar38s

  • Birthday 03/14/1957
  • Age 64

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Uithoorn
  • Hobbies
    Klassieke auto's, skieen, sporten.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo ik ben Peter Jan.
    Ben getrouwd en heb 3 kinderen, allen uit huis.
    Ik sleutel graag aan mijn oude jaguars in een redelijk grote garage , waar ook een brug in zit.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hier een foto van sherwood green
  2. VID_20211008_152435090.mp4 Afgelopen week voor de eerste gestart na de revisie, was wel de 2e poging, de eerste lukte niet omdat de carburateurs te arm stonden. Toen meteen starten Iets rijker gezet, en meteen starten.
  3. Die bovenstaande sealkit is van een Healey, dus gaat niet passen. Ook heb je verschillende types vroeg/laat op een MK2. Persoonlijk zou ik een nieuwe unit nemen. Ik heb dit bij mijn Mk1 en S-type ook gedaan. SCParts zou ik niet meer aan beginnen, duur en onderdelen uit de UK is hopeloos. Ik koop alles tegenwoordig bij SNGBarratt. Die aftermarket brake servo is bij hun ook bijna €150 duurder is dan bij SNGBarratt. https://www.sngbarratt.com/English/#/NL/parts/c8b441ee-0b70-4774-b351-75001120dd4b?fromCategory=BRAKING(1179) Deze zitten gewoon in nederland, met een groot magazijn voor de EU. Ik zie wel dat deze in backorder zit. Gewoon even bellen.
  4. Indertijd dat de APK vrijstelling in de planning stond, stond op de FEHAC site dat de auto een geldige APK moest hebben om in aanmerking te komen voor vrijstelling. Dit is dus blijkbaar nooit ingevoerd.
  5. Helaas dat gaat niet werken, vrijstelling na 50 jaar geld alleen als de auto op dat moment een geldige APK heeft. En speling op een cardan as is volgens mij helemaal geen afkeur. Kan ook niet herinneren dat dit ooit is gecontroleerd.
  6. Dit is leuk als je gaat racen, anders zou ik er niet aan beginnen. En dan ook alleen in combinatie van de voortrein upgrade, ander heeft het helemaal geen zin. Je comfort is ook gelijk zoek. Reken gelijk maar op een vele duizenden euro's om mee te beginnen, deze sets zijn erg prijzig.
  7. Zou ook even checken of je de olie van de torq converter kunt aftappen, de mijne heeft daar ook een aftap plug, maar niet alle types hebben dat.
  8. Ondertussen de motor er in geplaatst. Stuurhuis moest er weer uit, anders kan je de carterpan niet voorbij de vooras krijgen.
  9. Grootste vijand met lassen is hitte, steeds 4 cm uit elkaar de las propjes zetten, liefst met lucht gelijk koelen. Daarna de laspropjes ertussen in, en steeds dus iets van 4 cm uit elkaar, en koelen. Zou heb je de minste vervorming van je las. Ik zie dat je nu al wat last hebt van vervorming. Het laswerk op de laatste foto ziet er anders best al goed uit.
  10. Nee, er zaten nooit antiroll bars op zowel de S-type als de 420. De mounts zitten er altijd op en worden gebruikt bij de E-type welke wel een antiroll bar heeft. Zou er ook niet eentje in zetten als ik jou was, bij deze types breekt de achterkant erg snel uit als je deze monteert is de ervaring ( van jaglovers.org )
  11. Had altijd een zonnepaneeltje op de hoedenplank van mijn S-type. Rechtstreeks aangesloten op de accu in de kofferbak. Dat werkt altijd
  12. Ja die full body seal kits zijn erg duur, maar wel de moeite waard. Ik had ook zo'n set aangeschaft voor mijn MK1 ( SNGBarratt), en 20 jaar geleden voor mijn S-type.
  13. Aan de onderkant zit een rubber diafragma, deze zou er er wel uithalen, rubber wordt altijd hard door de benzine. En de oude rubbers zijn niet bestand tegen moderne brandstoffen. Ook de seals van de assen zou ik vervangen door moderne, zijn nu nog van kurk. Als je een revisie set koopt bij SNGBarratt, zit dit allemaal in.
  14. Die spacers zitten er niet om de achterkant breder te maken, maar omdat de wielen aan de binnenzijde aanlopen tegen het binnen spatbord. Maar de MK1 is zo extreem smal aan de achterkant dat met de orginele velgen met ietsje bredere banden de spats al niet meer pasten. Er komen nu Coombs spats op.
×
×
  • Create New...