Ga naar inhoud

jaguar38s

Forum Donateur
  • Aantal items

    565
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

jaguar38s won de laatste dag op 21 oktober 2016

jaguar38s had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

24 Goed

Over jaguar38s

  • Verjaardag 03/14/1957
  • Leeftijd 60

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Uithoorn
  • Hobbies
    Klassieke auto's, skieen, sporten.
  • Leeftijd 60

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo ik ben Peter Jan.
    Ben getrouwd en heb 3 kinderen.
    Slechts eentje woont er nog thuis.
    Ik sleutel graag aan mijn oude jaguars in een redelijk grote garage , waar ook een brug in zit.
  • Leeftijd 60
  1. Verloopt over: 1 dag en 14 uren

    • Te Koop
    • Gebruikt

    Te Koop 4 Lichtmetalen velgen van S-type/X-type te koop. 7X17 inch. Orginele Jaguar velgen gebruikt op mijn voormalige S-type, oorspronkelijk van een X-type afkomstig. Velgen zijn een paar jaar geleden opgeknapt en nieuw gespoten. Nu voorzien van 4 winterbanden 225/50 17 ( 2x 6.5mm , 2X 4.5mm ) Pirelli sottozero ! Dus je kunt er nog wel een wintertje mee rondrijden. Peter Jan Rusch Uithoorn

    600.00 EUR

  2. Nieuw project XK140FHC

    VID_20170918_204553276.mp4 De Xk140 heeft nu voor het eerst gelopen na de revisie. Vermoedelijk heeft deze motor meer dan 25 jaar niet gelopen ( laatste registratie datert uit begin jaren 70 ) Dit koste in de eerste instantie nog al wat moeite. De omgebouwde ontstekings unit werkte niet, deze vervangen door een 123 ontsteking. ( heb ik ook in de S-type en XK150 ) Ook de benzine pomp werkte niet naar behoren ( nieuwe Facet solid state pomp, wat een pokke herrie maakt dat ding ) Nu een Hardi Pomp ( zelfde al een SU, maar dan met duitse kwaliteit ) Nu de boel nog goed afstellen, en de uitlaat lekkage bij het uitlaatspruitstuk fixen. Groeten, Peter Jsan
  3. Lustrum JDCH 26 augustus Boxtel

    Hi, Je Jag kan toch wel tegen een beetje regen? Ik kom met de XK150, weer of geen weer. Groeten, Peter Jan
  4. British Autojumble

    Ik ben ook niet gekomen, voornamelijk vanwege het slecht weer, want het is toch 1 1/2 uur rijden voor mij, en dat zonder ruitenwissers. Zaterdag is de motor hiervan doorgebrand na 300Km door de regen rijden! Vandaag even onderzoek gedaan, er zit een heel zwaar punt in het mechanisme ergens. Dus de boel moet weer uit elkaar. Groeten, Peter Jan
  5. British Autojumble

    Hallo, ik ben ook van plan te komen. Nog even kijken welke klassieker we meenemen. ( s-type 3.8S of xk150 ) Groeten, Peter jan
  6. Afscheid S-type 2004

    Hallo Leden, Ik heb mijn S-type 3.0 Sport 2004 ingeruild voor iets heel anders. Durf het bijna niet te zeggen een BMW X3 2011 benzine. Ik zocht iets anders dat liefst wat hoger is en meer ruimte zou bieden. Dus nog wel gekeken naar een XF2011 sportbreak ,helaas zijn deze er alleen in diesels en zijn erg zwaar, En gezien de 12/15000 per jaar ( met zeer veel buitenland) dat ik maximaal rijd is diesel niet haalbaar. Ook zat ik in die ( enig betaalbare ) Business editions niet lekker, de stoel verstelling was gewoon waardeloos. Maar ik hou nog genoeg Jaguars over hoor. Heb nog altijd een orginele S-type 3.8 uit 1967 Een XK150 fhc uit 1961 en een XK140fhc uit 1955 Groeten, Peter Jan
  7. Sissend geluid onder het inlaatspruitstuk

    Hallo, Dit probleem is alleen bij de eerste series welke nog de oude middenconsole en ford 5-bak hebben. Als die van jou uit 2002 is, kan het reeds de gefacelifte versie zijn, die dit probleem niet heeft. Ik had eerst ook een 1999 model waarbij ik zelf het rubber knietje heb vervangen. Is te doen hoor, maar moet je wel gelijk alle inlaat spruitstuk pakkingen vervangen. Groeten, peter Jan
  8. te warme lucht uit roosters S-type

    Ben je handig, haal de module er eens uit, en check eerst de spoortjes. Ik heb deze zelf gerepareerd. Misschien dat henrikus een module heeft liggen. groeten, Peter Jan
  9. te warme lucht uit roosters S-type

    Kapotte module, zie: https://www.jaguarforum.nl/forum/topic/12436-hete-lucht-s-type/ groeten, Peter Jan
  10. Hete lucht s-type

    Inderdaad Dashboard Kastje. Hier de foto van de printplaat, duidelijk door doorgebrand spoor. Met draadje aan de andere zijde gefixed. groeten, Peter Jan
  11. Hete lucht s-type

    Hallo, Heb het zelf reeds gevonden, blijkt in de kofferbak te zitten. Vreemd dat JTIS daar niks over vermeld. Peter Jan
  12. Hete lucht s-type

    Bij mijn s-type ( model 2005) had ik alleen nog zeer hete lucht uit de verwarming. Bekend probleem inderdaad, dus de ccv klep vervangen. Echter nu is links goed' maar rechts nog steeds heel warm. Dan zou dit nog aan de control module kunnen liggen. Maar waar zit deze? Niet in de middenconsoel ( heb navigatie ) Groeten, Peter Jan
  13. hoe kan dit

    Zelf dragende Chassis, dus er valt niks over te zetten. Kan al wel een 6 cyl zijn deze waren reeds in 1985 beschikbaar ( 3.6) Kan natuurlijk een late 4.0 motor in zijn gezet. Duidelijk aan de achterkant plaatwerk van een late XJS. Of zou dit een omgekatte late XJS zijn?
  14. alarm beveiliging SCM klasse 1

    Dit natuurlijk nonsens voor oudere auto's zonder electronica. Een vriend van mij had zo'n systeem, maar op een gegeven moment een probleempje. Een draadje van de accu naar de bonine, en/of benzine pomp. Ander draadje om te starten , lopen die motor, en wegrijden maar, paar minuten werk. Mechanische blokkering werkt beter. Ik gebruikt een rem/stuurklem. Groeten, Peter Jan
  15. Sneeuwkettingen X-type?

    Gaat prima hoor met een Jaguar ( + caravan ) in de wintersport. Doe dit met een Jaguar sinds 2010 ( 2X per jaar) ! En als het dan even goed doorsneeuwd Alleen nog even uitgraven Kettingen eronder en gaan.
×