Jump to content

jaguar38s

Members
  • Content Count

    632
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

jaguar38s last won the day on September 12

jaguar38s had the most liked content!

Community Reputation

58 Toppertje

About jaguar38s

  • Birthday 03/14/1957

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Uithoorn
  • Hobbies
    Klassieke auto's, skieen, sporten.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo ik ben Peter Jan.
    Ben getrouwd en heb 3 kinderen.
    Slechts eentje woont er nog thuis.
    Ik sleutel graag aan mijn oude jaguars in een redelijk grote garage , waar ook een brug in zit.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ik heb een complete set hiervoor van SNGbarrett gebruikt. https://www.sngbarratt.com/English/#/NL/parts/1aabe02e-1fad-4276-a980-8c6de1585f65
  2. Is dit niet een nette oplossing?
  3. Ik heb een oudere S-type uit 1967, welke ik omgebouwd heb naar LHD. Maar ja dat is allemaal wat simpeler. Ik weet niet of bij een XJ alle benodigde montage punten zowel links als rechts zitten. Je hebt in ieder geval een pedelbox had ik gelezen, in principe kan deze zo naar de andere kant, alleen moet dan wel de orientatie van het pedaal moet aangepast worden. Of een complete LHD pedalbox is het makkelijkst. Ik had het bestaande pedaal bij een smit laten aanpassen, en dat is prima gelukt. Bedrading wordt nog een uitdaging, was bij de S-type makkelijk om te leggen,
  4. Probeer eens: https://www.bccp.eu/contents/nl/d66.html Heb ik wel eens wat gekocht.
  5. Ik ben een groot voorstander van de 123 ignition. In de eerste instantie in mijn xk150 gezet, daar de oude ontsteking geheel versleten was. Beviel zo erg goed dat ik uiteindelijk ook mijn XK140 en mijn S-type van een 123 voorzien.
  6. Ik heb altijd een universele motorsteun (450kg versie ) gebruikt. Nu moest ik ze natuurlijk ook kunnen draaien om aan de onderzijde te kunnen werken. Al ik er niet aan werkte zette ik wel altijd een bak onder de voorzijde, was bang voor inzakken. Groeten, Peter Jan
  7. Hallo Harrie, Zou daar inderdaad niet een pakking tussen moeten? Had er dus niet tussen gezeten, misschien is de pomp een keertje oververhit geweest? Ik had laatst een uitgaande olie pomp van een dg250 welke vergelijkbaar is, daar zaten bij de revisie set diverse pakkingen met verschillende diktes om de juiste speling te verkrijgen. Zou zelf anders maar een pakking maken, liefst zo dun mogelijk. En kijken of het dan wel goed gaat. Groeten, Peter Jan
  8. Tipje zoek nooit op Autoscout24, dit is echt zeer onbetrouwbaar. Heb eens geprobeerd een auto te verkopen via die site, bijna alleen maar oplichters.
  9. Daar lekt dus ergens koelvloeistof, door de warmte verdampt dit, en er blijft een roze residu achter. Groeten , Peter Jan
  10. Goede betaalbare 7 inch koplampen, worden per set verkocht. https://www.mgpartsbenelux.nl/product/mgb-gt-roadster-1800/verlichting-lenzen/set-h4-quadroptic-wipac-koplampen-zonder-stadslicht/ Deze zitten in mijn Xk150 uit 1961 Ik zie dat ze ook lucas versie verkopen voor net geen €100. Lucas european headlights: https://www.retroptic-auto.com/en/v8/3361-headlight-european-code-lucas-lub362-c.html Nogal duur, deze blijken in mijn S-type ( 1967 ) te zitten Groeten, Peter Jan
  11. Tja dat krijg je met een elektrische handrem. Als je bv je remblokken achter vervangt moet je ze inleren. Dat weet ik nog toen ik nog een 2004 S-type had. Groeten, Peter Jan
  12. Heb je de handrem al eens opnieuw laten inleren? Misschien help het niks hoor, maar het proberen waard. Procedure staat ergens op het forum.
  13. Ik zie wel dat ze als special order bij SNG Barratt leverbaar zijn, maar wel verschrikkelijk duur. Volgens mij is hij wel de demonteren, gezien er ook een seal kit bestaat. https://xks.com/i-7081088-jaguar-e-type-series-ii-power-steering-pump-seal-kit-c31435-1.html Groeten, Peter Jan
  14. Zat je draadje nu pas te lezen. Passen er geen overmaat zuigers in? Dan hoef je de bussen niet te laten vervangen. Moet je nagaan dat de XK motoren van mijn XK140 en XK150 nog helemaal geen klepseals hebben. Kun je er niet eens opzetten, moet je de valve stems vervangen. Maar nog nooit blauwe rook gezien. Groeten, Peter Jan
  15. Indien nodig, ik heb eventueel nog goede 2 tanks liggen, bij interesse even PB. Groeten, Peter Jan
×
×
  • Create New...