Jump to content

jaguar38s

Members
  • Content Count

    587
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

jaguar38s last won the day on April 15

jaguar38s had the most liked content!

Community Reputation

35 Beter

About jaguar38s

  • Birthday 03/14/1957
  • Age 62

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Uithoorn
  • Hobbies
    Klassieke auto's, skieen, sporten.
  • Age 62

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo ik ben Peter Jan.
    Ben getrouwd en heb 3 kinderen.
    Slechts eentje woont er nog thuis.
    Ik sleutel graag aan mijn oude jaguars in een redelijk grote garage , waar ook een brug in zit.
  • Age 62

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ja, ik ga ook zeker. Inderdaad altijd leuk. Tenminste weer op de oude locatie. Groeten, Peter Jan
  2. Hallo Harrie, Je kunt beter geen azijn in een radiator stoppen, gaat kopen van oxideren, dan krijg je groene vloeistof. Ik heb bij bijde XK 's de radiator laten recoren, en extra dikke core laten plaatsen. Er zijn hier en daar nog wat bedrijfjes gespecialiceerd in een nieuwe core plaatsen in een oud blok. https://www.bijlradiateuren.nl/ Echte oude ambachtslieden zijn dit, en niet echt heel duur. Groeten, Peter Jan
  3. Hallo Harrie, Deze set heeft volgens mij geen boven of onderkant. De oude metalen koppakking wel, daar staat ook in het metaal top ingeslagen! Bij deze nieuwe pakking mag je nooit vloeibare pakking gebruiken. Heb je de waterkanalen van motor en kop een beetje schoon gekregen? Vermoedelijk zit dezelfde zooi ook nog in je radiator. Groeten, Peter Jan
  4. Hallo Harrie, Denk dat je er niet aan ontkomt om het motorblok te verwijderen. Wil je het blok goed kunnen schoonmaken, dan zullen alle vriespluggen eruit moeten. Heb blok van mijn XK140 was vergelijkbaar, Deze zelfs nog laten uitkoken bij een motor revisie bedrijf. Daarna nog met hogedrukspuit en lange schroevendraaier in alle gaten wroeten, Er kwam nog heeeel veel bruine junk uit. Kop is duidelijk aan revisie toe, alleen vlakken lijkt me zonde. Onderblok, na schoonmaak, alle lagerschalen, studs, ketting+geleiders en pakkingen vervangen. Cylinders honen ( als ze niet te veel versleten zijn ) Nieuwe zuigerveren is ook aan te bevelen. Bij het terugplaatsen kop, heb ik altijd wat vloeibare pakking heel dun rond de waterkanalen gedaan ( aan bijde zijde pakking ) Groeten, Peter Jan
  5. Hallo Rene, Leuk geprobeerd, maar dat gaat echt niet werken, die cups zijn best wel dik. En de hamerslag om je te plaatsen heb je echt nodig. Ook om de randen goed te laten aansluiten. Harrie, ik zou het blok er maar uit halen als ik jou was. en goed de waterkanalen spoelen. Als je de kop er van afhaalt zie je vanzelf hoe het met de waterkanalen staat. Veel slechter als dit kun niet meemaken. Heb dat blok laten uitkoken bij een motorrevisie bedrijf, kregen de junk er niet uit. Daarna nog flink met een hogedrukspuit schoon gemaakt. Laat ook je radiator eens recoren, met een dikkere core, heb ik bij al mijn auto's laten doen. Dit is hard nodig bij het huidige klimaat. Groeten, Peter Jan
  6. Hallo Harrie, Dat is een lastige, kun je moeilijk bij. Er zit ook een coreplug aan de achterzijde!, waar je dus helemaal niet bij kunt. En de core plugs zijn cups welke door erop te slaan en uitzetten. En dat wordt lastig want er is geen ruimte voor. Ook altijd goed schoonmaken, roestvrij maken en een sealant ( loctite 603 ) gebruiken. Groeten, Peter Jan
  7. Vorige week naar de RDW geweest, en goed gekeurd, vandaag kenteken bewijs binnen gekregen.
  8. Hallo, Dat is een lastige, volgens mij is deze achterruit specific voor S-type en 420. Reken maar op minimaal € 250 euro, als je hem uberhaupt kunt vinden. Groeten, Peter Jan
  9. Hallo, Ik denk niet dat dit gaat lukken, probleem is de dwarsbalk van het chassis van de XK150. De BW65 is beduidend groter ( langer) , en dat gaat dus nooit passen Ik heb een XK140 met diezelfde DG250. Lijkt me ook geen goede optie daar de DG250 een direct drive heeft, en een bw65 niet. Nu heb ik ook een s-type (1967) welke ook een DG250 had. Deze heb ik omgebouwd naar een T700R4 ( GM bak met overdrive op 4 en Lockup ) Wat zou ik graag die bak in de XK140 willen hebben, echter helaas gaat dit ook nooit passen in de XK140 ( en XK150 ) Groeten, Peter Jan
  10. Hallo Harrie, Ik heb geen idee, heb er nog nooit op gelet. En voorlopig is er even niet gereden, maar ik zal er eens op letten. Lijkt me als ik de tekening zie dat dit normaal is. Groeten, Peter Jan
  11. Hallo, In principe zou er nooit brandstof uit de luchtinlaat van de AED kunnen stromen. het niveau van de brandstof zou lager moeten zijn. Kijk aans naar de afstelling van de Accelerator Needle van de AED. Let ook even op de flotter dat deze nog wel drijft. Ik heb reeds 2x een gezonken dus lekke flotter gehad. ( even schudden met de vlotter of er niks in zit ) Groeten, Peter Jan
  12. De rode pijl geeft inderdaad de goede richting aan. Ik heb toendertijd een nieuwe vacuum klep gemonteerd. Wat me wel opvalt is dat de klep altijd wat koelwater doorlaat. Gevolg een warme kachel, en de s-type is altijd al zo warm. Nu heb ik in de retourleiding een stopkraantje gemonteerd, welke ik in de zomer sluit. Groeten, Peter Jan
  13. Nee die versnellingsbakken zijn van iemand anders. En het zijn allemaal US ( GM ) versnellingsbakken.
  14. Hallo, Weer een tussentijdse update, auto is nu aardig compleet. Hoopte binnenkort naar de keuring te kunnen gaan. Maar er is nog een probleem met de automaat. Rijd redelijk als deze koud is, maar zodra deze warm is gaat ie gieren en de auto afremmen. En ondanks dat alle seals zijn vervangen lekt ie als een mandje. Dus moet ie er weer onderuit.
  15. Hallo, Handig is het onderstaande boek, deze heb ik ook toendertijd aangeschaft vanwege de IRS en de motor. Groeten, Peter Jan
×
×
  • Create New...