Ga naar inhoud

jaguar38s

Forum Donateur
  • Aantal items

    573
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

jaguar38s won de laatste dag op 21 oktober 2016

jaguar38s had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

27 Beter

Over jaguar38s

  • Verjaardag 03/14/1957
  • Leeftijd 61

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Uithoorn
  • Hobbies
    Klassieke auto's, skieen, sporten.
  • Leeftijd 61

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo ik ben Peter Jan.
    Ben getrouwd en heb 3 kinderen.
    Slechts eentje woont er nog thuis.
    Ik sleutel graag aan mijn oude jaguars in een redelijk grote garage , waar ook een brug in zit.
  • Leeftijd 61
  1. Uitlaat S-type 3.4 (1968)

    Beste is gewoon bij SNGBARRATT een nieuwe roestvrijstalen te bestellen. Kost wel wat ( € 740 incl BTW ) maar dan heb je er nooit meer eentje nodig. Die van mij zit er nu reeds 12 jaar onder, en ziet er nog als nieuw uit. Groeten, Peter Jan
  2. Haynes workshop manual

    Hallo, Handig is het onderstaande boek, deze heb ik ook toendertijd aangeschaft vanwege de IRS en de motor. Groeten, Peter Jan
  3. S-type automaat pakt niet in zowel D als R stand

    Bij dit type is er een probleem met de kabel die de bak bedient. Deze rekt nogal op, waardoor de afstelling niet meer klopt. Afstellen is geen optie. Er is een nieuwe geupgrade kabel beschikbaar. PART NUMBER Selector lever cable XR8 33366 Groeten, Peter Jan
  4. X300 eType

    ik vraag me af waarom je de versnellingsbak eigenlijk gebruikt. meeste electrische auto's hebben deze niet, en is eigenlijk ook niet nodig, gezien het grote koppel van een electro motor. Groeten, Peter Jan
  5. S-type 3.0 Differentieel

    Verloopt over: 1 maand en 12 dagen

    • Te Koop
    • Gebruikt

    Hallo, Ik heb nog een goed Differentieel voor een S-type 3.0 Automaat ( 2003-2007) liggen. Aangeschaft bij Hendrikus Alkemade. Deze heeft tijdelijk in mijn voormalige s-type ( 2004 ) gezeten. Dit ivm revisie van het orginele exemplaar. Bijde seals van de uitgaande assen zijn vernieuwd. Maar de S-type is inmiddels verkocht, dus heb deze nog over.

    250.00 EUR

  6. Motor start niet als die even gelopen heeft.

    Beste is inderdaad eerst eens een revisiesetjes voor de carburateurs. Als je starting solenoid niet is aangesloten, sluit deze aan met bv een schakelaar op het dashboard. De temp sensor in de rail is onnauwkeuring, en slaat vaak te vroeg of te laat uit. Al heb ik er bij mijn auto's weinig last van. Goed afstellen van de carburateurs is een must. Succes, Peter Jan
  7. Nieuw project XK140FHC

    Hierbij nog wat tussentijdse foto's Kuipstoelen Chrome + ruitenwissers Eerste bumperdeel gemonteerd Nieuw kleiner stuurwiel. Spaakwielen
  8. Nieuw project XK140FHC

    VID_20170918_204553276.mp4 De Xk140 heeft nu voor het eerst gelopen na de revisie. Vermoedelijk heeft deze motor meer dan 25 jaar niet gelopen ( laatste registratie datert uit begin jaren 70 ) Dit koste in de eerste instantie nog al wat moeite. De omgebouwde ontstekings unit werkte niet, deze vervangen door een 123 ontsteking. ( heb ik ook in de S-type en XK150 ) Ook de benzine pomp werkte niet naar behoren ( nieuwe Facet solid state pomp, wat een pokke herrie maakt dat ding ) Nu een Hardi Pomp ( zelfde al een SU, maar dan met duitse kwaliteit ) Nu de boel nog goed afstellen, en de uitlaat lekkage bij het uitlaatspruitstuk fixen. Groeten, Peter Jsan
  9. Lustrum JDCH 26 augustus Boxtel

    Hi, Je Jag kan toch wel tegen een beetje regen? Ik kom met de XK150, weer of geen weer. Groeten, Peter Jan
  10. British Autojumble

    Ik ben ook niet gekomen, voornamelijk vanwege het slecht weer, want het is toch 1 1/2 uur rijden voor mij, en dat zonder ruitenwissers. Zaterdag is de motor hiervan doorgebrand na 300Km door de regen rijden! Vandaag even onderzoek gedaan, er zit een heel zwaar punt in het mechanisme ergens. Dus de boel moet weer uit elkaar. Groeten, Peter Jan
  11. British Autojumble

    Hallo, ik ben ook van plan te komen. Nog even kijken welke klassieker we meenemen. ( s-type 3.8S of xk150 ) Groeten, Peter jan
  12. Afscheid S-type 2004

    Hallo Leden, Ik heb mijn S-type 3.0 Sport 2004 ingeruild voor iets heel anders. Durf het bijna niet te zeggen een BMW X3 2011 benzine. Ik zocht iets anders dat liefst wat hoger is en meer ruimte zou bieden. Dus nog wel gekeken naar een XF2011 sportbreak ,helaas zijn deze er alleen in diesels en zijn erg zwaar, En gezien de 12/15000 per jaar ( met zeer veel buitenland) dat ik maximaal rijd is diesel niet haalbaar. Ook zat ik in die ( enig betaalbare ) Business editions niet lekker, de stoel verstelling was gewoon waardeloos. Maar ik hou nog genoeg Jaguars over hoor. Heb nog altijd een orginele S-type 3.8 uit 1967 Een XK150 fhc uit 1961 en een XK140fhc uit 1955 Groeten, Peter Jan
  13. Sissend geluid onder het inlaatspruitstuk

    Hallo, Dit probleem is alleen bij de eerste series welke nog de oude middenconsole en ford 5-bak hebben. Als die van jou uit 2002 is, kan het reeds de gefacelifte versie zijn, die dit probleem niet heeft. Ik had eerst ook een 1999 model waarbij ik zelf het rubber knietje heb vervangen. Is te doen hoor, maar moet je wel gelijk alle inlaat spruitstuk pakkingen vervangen. Groeten, peter Jan
  14. te warme lucht uit roosters S-type

    Ben je handig, haal de module er eens uit, en check eerst de spoortjes. Ik heb deze zelf gerepareerd. Misschien dat henrikus een module heeft liggen. groeten, Peter Jan
  15. te warme lucht uit roosters S-type

    Kapotte module, zie: https://www.jaguarforum.nl/forum/topic/12436-hete-lucht-s-type/ groeten, Peter Jan
×