Jump to content

Buijsse-XJ6

Members
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Goed

Contact Methods

  • MSN
    Buijsseuh@hotmail.com

Profile Information

  • Woonplaats
    Leeuwarden
  • Hobbies
    Jaguar XJ-6 Serie 2

    Drag racing 400m sprint

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo, Mijn naam is Roelof Buijsse, En ik ben nieuw hier, ik ben sinds dit weekend trotse eigenaar van een XJ6 uit 1974, Het betreft een ondergewaardeerde zeldzaamheid namelijk de korte wielbasis met een 2,8 motor
    aangezien ik tegen kleine probleempjes ben aangelopen zoek ik hier mijn heil op het forum..

    Naast de XJ-6 Heb ik nog andere hobby`s 1 daarvan is Watersport, heerlijk om te varen, waterskieen enz enz, en mijn grootste hobby is nog het sprinten van 400meter, Jawel met een auto.
    Daarvoor heb ik een aantal jaren gesleuteld aan een Nissan Sunny uit 1993, Nu inmiddels 350PK en still growing! :)

    Groetjes Roelof
  1. Hallo Robin Het klopt helemaal wat je zegt, ik heb gister een filmpje gemaakt en inderdaad wanneer je luchttoevoer sluit naar het spruitstuk ploft de motor, en de bougies zijn dan ook helemaal zwart.. deze al een aantal malen schoon gemaakt, Nou hoor ik de ene naar de andere over een handchoke en ik denk nu dat ik dat ook maar ga doen, Meeste jaguar bezitters of kenners vinden de AED een ramp.. Maar is het veel gedoe om die choke er op te krijgen? En waar heb jij de choke vandaan? want prijzen die ik hoor zijn vrij hoog.. voor een choke althans. Enorm bedankt.. Mvg Roelof
  2. Ja blijkbaar helaas toch wel, De auto is van 1974, Het betreft een serie 2 met een 2.8 motor... Ik zal de topic van Jagger eens door struinen.. misschien vind ik wat nuttigs.. Bedankt voor de tip..
  3. http://www.sucarb.co.uk/TechnicalDetail.aspx?id=44 Deze heb ik als ik me niet vergis.. Hij komt anders verdomt veel in de buurt
  4. Nee helaas geen stekkertjes gezien, Wanneer ik het hele kapje er af haal, zit daar tsja hoe zal ik het zeggen, Je ziet dan de bovenkant van een Naald, en daar naarst zit nog veertje aan een pen die opent een klep, als ik met de hand die open trek slaat de auto gelijk af, als ik alles naar beneden hou blijft de auto stationaire lopen, maar niet vlekkeloos. als ik dan vol gas geef, ploft de motor, en komt er benzine damp omhoog bij de AED.. Morgen kan ik eventueel wel even foto`s maken, of een filmpje (hoe kan ik filmpjes uploaden op het forum)?
  5. Hallo Glibbo, Dat idee hadden wij inderdaad ook al, nou heb ik gister de AED los gehaald en schoon gemaakt, Maar eigenlijk blijft hij nu niet lekker meer lopen, Bougies worden zwart en hij stottert nu wanneer ik vol gas geven wil, en een ferme plop gaat daar mee gepaard, Ik ben redelijk technisch (doe zelf aan Autosport met Nissan van de hedendaagse tijd) Maar van Jaguar heb ik helaas nog niet zoveel verstand.. Maar wat zie je als oplossing hier? Ps, de pakking was helaas niet zo denderend meer, Is hier een revisie setje voor te krijgen? Ik kom uit Leeuwarden.. Mvg Roelof
  6. Hallo, ik zit met een (denk ik) klein probleempje De auto die ik heb aangekocht, heeft in 3 jaar tijd slechts 10km gereden, de vorige eigenaar had hem keurig netjes droog in de schuur weg gezet, en is alleen de Garage uit gekomen wanneer hij voor de apk moest, We hebben de auto opgehaald, moesten daarvoor een klein stukje rijden, We hebben van te voren alle vloeistoffen gecontroleerd, en indien nodig wat bij gegooid. Na ca 30 km gereden te hebben, Absoluut zonder horten of stoten stopten we bij een Tankstation. (niet getankt) motor stationaire laten draaien in de Neutraal. we willen weer weg, Bak in de D en hij slaat af met wat gepruttel. paar keer gestart weer in de N, no problemo Bak in de D en hij slaat weer af.. Aangezien ik lid was van de ANWB die gebeld en gewacht, na een 3 kwartier gewacht te hebben weer eens geprobeerd, en ja! Hij starte weer en reed ook weer weg.. Maar helaas, bij de volgende brug moesten we stoppen, wederom zelfde verhaal.. ANWB gebeld en nu daar maar weer op gewacht! deze heeft de verdelerkap los gehaald en contactpuntjes schoon gemaakt. (deze was redelijk nieuw) in 2008 vervangen, Toen zonder te hoeven stoppen zijn we rijdend thuis gekomen, maar niet van harte, De volgende dag alle vloeistoffen vervangen, alle olie er uit en nieuwe olie er in, Nieuwe benzine 98 Met loodvervanger, tanken vol, en nieuwe koelvloeistof, Ook wanneer de auto weer koud was Starten lopen Perfect best blok om geweest en rijdende weg bleef de auto keurig op temperatuur, Toen stil gezet, stationaire draaiend in de N proberen om weer weg te komen, Temp was iets opgelopen maar stond op de letter A van NORMAL terwijl hij rijdende weg op de O blijft staan.. Maar dat is opzich niet vreemd, bij stationaire krijgt hij geen rijwind. Maar wederom geen succes. Dus wanneer de auto koud is. prima mee weg te rijden, en blijven rijden.. In de Neutraal blijft hij keurig stationaire draaien, Maar zodra je hem in D zet, slaat hij af... Wie o wie heeft hier een logische verklaring voor? Wat veel word gezegd is dat de AED van deze carb's niet altijd even fijntjes zijn.. Mogelijk dat ik daar een handchoke op ga zetten.. BvD Roelof
×
×
  • Create New...