Jump to content

jagger

Members
  • Posts

    2,926
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

jagger last won the day on January 25 2017

jagger had the most liked content!

Reputation

18 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hallo mannen, Bedankt voor de hartverwarmende woorden. Evert Jan, Je kunt de kap van airflow meter ook proberen luchtdicht te maken en met kit er op te zetten. http://www.jagweb.com/aj6eng/42efi/page3.php controleer de bedrading van de temperatuur censor midden op de rail deze regelt de aansturing van de benzine pomp ;verrijking van het mengsel via de ecu en aan het einde van de rail. Aansturing van de extra lucht klep Daarna de relais op het schutboord; spuit contactspray in de relaisvoeten en schuur de voetjes van de relais schoon Eén voor een loshalen en reinigen en daarna pas een nieuwe pakken zodat het juiste relais weer op zijn plaats terugkomt. Dat zijn voorlopig even wat simpele tips succes
  2. Hallo mannen, Beste Evert Jan, Eerst dacht ik bij vol gas niet goed lopen dat is typisch een brandstof regulator probleem, maar die is niet vaak stuk. Maar al verder lezend; Toen ik las dat je de kap van de luchtmassameter had gehaald en dat je de schuif soms handmatig manipuleert. Daarmee heb je de info naar de ecu verstoort. Er komt meer lucht binnen. Nooit aan zo'n luchtmassa meter komen; die gaan lekken via de as en er komt valse lucht binnen. Die naald van de luchtmassameter maakt overal schakelingen en geeft weerstanden door aan de ecu. Heb ik ook gehad en toen een andere luchtmassameter aangeschaft en die liep beter. Dus regel eerst een andere goed gesloten luchtmassameter en alle luchtaansluitingen achter de luchtmassameter moeten goed gesloten zijn. De luchtmassameter heeft ook een contact /schakeling met de brandstof pomp, dus wie weet. Ik rij tegenwoordig een smart for two 2000; roest niet, 1 op 22 , een gereviseerde motor kost 1200 euro een plastic zij scherm nieuw 100 euro Al mijn kinderen hebben hun rijbewijs, uitlenen geen punt. En ik heb er track & trace ingebouwd, als moeders zegt waar blijft die meid, want ze belt niet, dan stuur je sms je naar de track & trace en je weet waar hij staat. Als je ze belt is de iPhone vaak leeg? Ze weten dat er track & trace voor dat doel in zit. Hun actie radius is door de auto rijbewijzen en leeftijd groter geworden Er past in de achterbak precies een hockeykeepertas in, dat was mede de reden van aankoop. Ik was klaar met jaguar, zeker nadat een !@#$%^&* = onverlaat suiker in mijn benzine gegooid had. De motor slaat vast en je bougies zijn raar bruin, je start motor krijgt geen beweging in de motor. De smart heeft 600cc motor maar met een brandstofregulator van een audi a4, ideaal wagentje met voldoende pit. De brandstof regulator van een audi a4 is uiterlijk hetzelfde allen een grotere doorlaat, waardoor bij sneller accelereert K&N filtertje doet de rest. De meeste mensen vinden een smart helemaal niks, maar ik vind hem heerlijk primitief, en repareren gaat een stuk eenvoudiger Vorig jaar een pookje in laten zetten dat in met een druk op de knop van schakelbak naar automaat kan; tweedehands ex montage 150 euro. Ik heb in oktober 2015 een hersenbloeding gehad door koud douchen bij een te hoge bloeddruk en raakte rechtzijdig verlamd en mocht een half jaar niet autorijden met het vooruitzicht dat als ik ooit nog auto mocht rijden dat het wel een automaat zou worden. Dus ik liet een pookje met knop monteren in de smart. Ik moest alles opnieuw leren. Van rolstoel, naar lopen en heel veel krachttraining en cardio en gezond eten; inmiddels heb ik het rijbewijs voor een schakelauto weer terug, met het voordeel van de smart is dat ik hem in automaat kan zetten. Ik kan dus ook weer in de schakelbak van mijn vrouw rijden. Hoe wel dat toch veel meer moeite kost.Door de snelheid van mijn zoon en handelen van vrouw heb ik het er redelijk goed van af gebracht, sneller kon niet. Dus ik ben een gelukkig mens, was ik al, alleen wat bewuster. Na 1 1/2 jaar merk ik nog steeds vooruitgang; Ik pak het net zo aan als met de serie 3; ik heb heel veel studies gelezen en ik train inmiddels 5 dagen in de week. Mijn rechter arm en hand was eerst helemaal lam maar inmiddels door trainen kan ik zelfs weer wat beetje sleutelen en heb weer een beetje kracht...........dus je ziet het; doorzettingsvermogen werkt ook bij een beroerte. je zal het vinden, ik gok sowieso een andere luchtmassameter deze is stuk ik hoor wel hoe het gaat/ of lees het wel
  3. Komt een twee-deling tussen land/range rover types?
  4. Het punt is, wil er lang plezier van hebben, dan moet je alles aanpakken. Goed aanpakken......... volgens de pizzaman ben goed bezig
  5. Marco, Je keuze is een hele goede want het systeem EFI is wel heel onderhoud gevoelig en dat moet je willen. Maar oude liefde roest niet, jaguar wel ha ha. Het rijdt wel mooi als het werkt. Het blijft mooi. Venturi zoiets als Han heeft. Dat zal werken. Simpele dingen werken het best. Leuk project; als je nog foto's maakt. succes met project
  6. Koud doet ie het fout, warm doet ie het goed en ik ergens gelezen dat hij schommelt van 1000-1500 De temperatuur censor is bedoeld voor de koude start. wat kan zijn is dat het stationair toerental is op geschroefd (met de schroef) omdat ie te laag liep, in een koude periode (als het vriest ) komt de motor dan boven 1500 toeren in stationair toeren tal, en treedt de overrun valve in werking. Het toeren tal daalt vervolgens en bij 1000 toeren en de motor zet weer in dwz hij krijgt benzine. dit verhaal zich schokkend voort tot de motor warm genoeg is en sensor een waarde meet, waardoor hij onder 1500 toeren blijft stationair en dus blijft lopen Hij krijgt dus meer benzine en de luchtklep moet werken in koude toestand. Als de luchtklep dan niet werkt dan krijgt te veel benzine. Zwarte rook zoals je dat noemt. wat er vaak aan de hand is, dat men als een fout heeft, dat men het toerental opschroeft aan de gasklep, terwijl men beter het probleem kan verhelpen. dan komt men in koude periode niet in het afvallen van de overrun valve; dus ik denk de extra luchtklep om dit probleem ondanks alles te taclen is, maakt men de microswitch los. Het oorspronkelijke probleem waardoor het koude stationair te laag blijft dan wel bestaan. Kijk dus of de extra luchtklep werkt. later heeft de microswitch niet mee geplaatst zomers zal je dit probleem niet hebben micro switch service manual 19.20.05 Het verhaal over de automatische verrijking door de computer staat op 19-4 1470 toeren staat ipv 1500 Een serie 3 op carburateurs zetten is zonde; je moet het probleem op lossen en dat heb je een race wagen Het efi gebeuren moet wel lekdicht zijn en werken Het nadeel van de 3 efi is dat de carter ontluchting het hele systeem vervuilt met olie door plek van de carterluchting in de gasklep; waaronder de extra luchtklep, die of vast zit of niet werkt Ander probleem is dat de motor toch wel warm loopt waardoor rubbers en slangen lekken om de paar jaar vervangen moeten worden en handige harry die de werking van dit systeem niet kent de snel thuis op lossing kiest; nl het stationair toerental opschroeft aan de gasklep maar vergeet dat er ook nog een micro switch is Stel dus na de reparatie van de extra luchtklep eerst de gasklep af. Blijft íe te laag stationair lopen zoek dan ieder onderdeel af bijvoorbeeld; lekke slangen, inlaat dicht, uitlaatspruit stukken dicht. en alle onderdelen schoon van olie, injectierubbers enz Electrisch moet het ook goed werken. Dan wil niets anders als een serie 3 efi van Roger Bywater http://www.jagweb.com/aj6eng/42efi/ dirk
  7. HOI, ik heb het onderwerp gelezen. Maar het is gewoon niet legaal, het is zelfs belasting ontduiking; nl moedwillig de auto van identiteit veranderen om er een belasting voordeel mee te halen= wat fraude is=omkatten de serie 2 heeft een andere maat voering dan een serie 3; oa gewicht; de papieren zijn anders een serie 3 is op verschillende plaatsen genummerd waaronder de deurstijlen; die zullen dus gewoon zichtbaar zijn als vooraan in de motorruimte geen zichtbaar werk is verricht, is het chassie nummer gewoon zichtbaar in de metalen driehoek waar de steun stangen van de schermen samen komen en anders is het volgegoten tin het is heel simpel; spoor het juiste nummer op; deurstijl / driehoek en laat de juiste identiteit van het voertuig zien met deze gegevens ook papieren moeten niet kloppen het punt is je moet de rdw voorzien van gegevens, want het blijven ......a......... Je kan de nieuwe eigenaar foppen met een nieuw nummer plaatje bedoeld voor restauraties; die zijn vrij te koop. Alleen als je hem koopt dan heb de bewijslast, maar ondanks eerdere bericht is het vrij eenvoudig als je weet hoe ze het doen en de originele identiteit kan onthullen en dan de zaken die niet kloppen. wie eist, bewijst Misschien zitten de originele metalen nummerplaatjes nog achter de achterbumper punt is dat er te weinig zijn met vakkennis bij een verkeerscontrole bij voorbeeld. Vervelend is wel als je hem zo zonder het te weten gekocht hebt. Maar ondanks eerdere berichten is het echt helder te krijgen. Je kunt basis gegevens op de papieren behalve kleur niet zo maar wijzigen. grt Dirk na brander; Personenauto's die voorzien zijn van een vals voertuigidentificatienummer en een vals kenteken plegen geheel of gedeeltelijk van enig misdrijf afkomstig te zijn, zoals in onderhavige zaak sprake is geweest van misdrijven zoals omschreven in artikel 219 van het Wetboek van Strafrecht en artikel 41 van de Wegenverkeerswet 1994. Op die grond kan worden gezegd dat het ongecontroleerde bezit van dergelijke voertuigen, in samenhang met de het redelijkerwijs te verwachten gebruik daarvan, afbreuk doet aan een effectieve voorkoming en bestrijding van dergelijke misdrijven. Gelet daarop is het hof van oordeel dat de in beslag genomen personenauto, die aan de verdachte toebehoort, dient te worden onttrokken aan het verkeer en daarvoor vatbaar is aangezien omdat de onder 1 en 2 bewezen verklaarde feiten met betrekking tot dit voorwerp zijn begaan en het ongecontroleerde bezit ervan in strijd is met de wet en met het algemeen belang. aangifte doen omdat het algemeen belang er niet bij gebaat is dat er zulke auto's in omloop zijn
  8. beste leden, de aed heeft maar groot probleem en dat is zijn eigenaar............................. in het handboek jaguar kom je tegen dat je het filter van de aed om de 5000 km moet reinigen en dat wordt al snel vergeten. heel verschrikkelijk onder houds gevoelig met die moderne benzine die allerlei troep achterlaat. daarom doet het ook zo goed na een nieuw setje tot het volgende nieuwe setje gr dirk
  9. Het zou wel eens niet alleen één slecht contact kunnen zijn, maar heel veel slechte contacten; je kan gaan netwerken d.w.z. vanaf de dynamo t/m de accu en vanaf de toepassing tot en met de zekeringhouders, zekeringringen en schakelaars, schoonmaken en alle aardepunten aan een centrale aarde lijn maken i.p.v. aan het chassis en alle geknepen connecties solderen en goed isoleren dat werkt verb(l)indend. Ben je wel even zoet mee maar het werkt wel. Ten minste als de motorruimte vetvrij is, anders die eerst schoonmaken.
  10. Beste Gert, Je zegt dat de ontsteking het niet is..............waar is je conclusie op gebaseerd? De V12 ontsteking is een "bekend" probleemgebied. Vaak is het de ontsteking wel, vanwege de vervroeging in de ontsteking met centrifugaal gewichtjes; deze gaan verkleven na het uitdrogen in de winterstop. Dat is te meten door te kijken bij welke vervroeging/ ontstekingswaarde gemeten wordt bij de diverse toerentallen. In de rotor as zit een uitholling met een sponsje dat regelmatig wat olie moet hebben. Als het de ontsteking wel is op dat punt, dan kan je proberen de gewichtjes los te maken met kruipolie. Zo niet dat moet de distributeur eruit om de gewichtjes te reinigen. Gevolgen van een verkeerde voorontsteking is dat de motor te warm wordt; ook daardoor kunnen luchtbellen in de benzine ontstaan en je versterker op het motor doorbranden. Het feit dat in stationaire toestand geen problemen zijn doet mij vermoeden dat je daar naar moet kijken. Wat zijn de waarden bij hogere toeren? Op jaglovers is over de centrifugaal vervroeging het nodige te vinden; "jaglovers v12 ignition" google http://www.jag-lovers.org/xj-s/book/DistributorOPUS.html http://www.jag-lovers.net/xj-s/book/OPUSdistributor.html succes dirk
  11. Webasto is super, immers je kunt niet overal een stekker insteken. Zodra het maar enigszins koud is of vriest en ik vervoer een vrouwelijk lid bekend om hun kouwelijkheid, dan gaat de webasto onderweg ook aan tot de auto voldoende behagelijk is........... ideaal en bij het ontdooien van de ramen ook natuurlijk De webasto schakelt ook de ventilatie van de auto zelf in waardoor de warme lucht werkt zoals het normaal in de auto werkt. Verder kan het op timer en op afstand aangestuurd worden. Ik heb destijds een tweedehands gekocht en electrisch laten aansluiten door de garage. Qua waterslangen is het niet zo moeilijk, vlak voor de kachel ingang in de motorruimte onderbreek je een slang waarbij weerszijden de slangen van de standkachel komen. Bovendien geeft Webasto in de beschrijving zelf aan waar de standkachel gemonteerd kan worden in ieder type auto. In dit draadje op het jaguarforum vind je een standkachel type en iemand die zegt er veel ervaring mee te hebben; https://www.jaguarforum.nl/forum/index.php/topic/6229-stinkende-standkachel-s-type-27d/
  12. mooie wagen die S-type om er van te genieten met je vriendin zou ik haar laten rijden en dan heb jij de handen vrij om overal aan te zitten, misschien bevalt dat beter.
  13. Volgens Haynes XJ6 ; natuurlijk geen jaartallen................of series zie blz 7 maar er zijn grote verschillen met de praktijk, die in Haynes niet genoemd worden. Voor zover ik heb kunnen achterhalen wordt er in de Service Manuals van Jaguar over deze nummers niets gezegd. Dat kan slecht lezen zijn. In het beroemde compendium XJ heb ik er niets over kunnen vinden. Haynes Chassis or engine number vehicle identification plate op het linker scherm (los en blanco te bestellen in the UK) en de 2 plaatjes achter de achterbumper Bij Amerikaanse modellen werd het nummer herhaalt op het fascia plaatje waar de twee motorruimte stangen om de Jaguar bij elkaar te houden, samen komen. In onze serie 1 herken ik de 3 plaatjes en daarnaast in het linker binnen scherm een ingeslagen serienummer, maar deze serie 1 kwam oorspronkelijk uit Zwitserland Serie 2 heb ik mij niet aan gewaagd. In mijn serie 3 stond het chassis nummer op de fasciaplaat en tussen de twee deuren; ik meen op de rechter stijl onderaan staat nog een nummer van de auto. U begrijpt dat deze wanorde verklaard waarom er op o.a. marktplaats in het volledig belastingvrije tijdperk jongere jaguars verschenen die op papier veel ouder waren. Het ingeslagen nummer op het scherm was voor de RDW doorslaggevend zoals uit eerdere verhalen op het forum gebleken was, terwijl toch de gegevens op het kentekenbewijs niet hetzelfde zijn, zoals o.a. het gewicht. Dan is er altijd nog in the UK een vin-register waarop je kunt terugvallen als er onduidelijkheid bestaat over de nummers zoals hun locatie en uitgifte. "Omkatten" kan je hier dan ook letterlijk nemen.
  14. Hoi, Gezien de symptomen; lastig starten en uitvallen denk ik het meest aan een kapotte benzinepomp. Die kost 60 euro nieuw ( MP)en is best handig reserve te hebben, mocht dat hem niet zijn. maar gezien de klachten denk ik dat het pomp membraam aan zijn eind is. Ik heb dat gezeur weken gehad met een Range Rover. Het tweede waar ik aan denk is druk verlies door lekkage in het systeem; de meest aangewezen punten zijn vlak bij de accu de aansluiting metalen leiding rubberen benzineslang die naar de benzinerail gaat en de rubberen slangetjes bij de benzine regulator het rubberen tussenstukje van de retour benzineleiding precies bij het midden van het motorblok achter het wiel waarde snaren aan zitten. (levensgevaarlijk) Je kunt dan de retourleidingen makkelijk bewegen. Zien er vaak gebarsten uit. Zijn daarnaast je benzineslangen van je injectoren naar de benzine rail lek/hard dan loopt de benzine terug naar de tank en daarnaast verdampt een deel dat er boven een warme motor uit de slangen wordt gedrukt. Door de vluchtigheid kan je dat alleen zien als iemand anders de motor uitzet en jij met je snuffert precies vlakbij het inlaatspruit staat en er bewust op let, dan als je geluk hebt zie je een plekje dat snel verkleurt. Dat zou ook steeds het slechte starten kunnen veroorzaken; nl onvoldoende benzine in de leiding en lucht in de leiding. De benzine pomp schakeling in de LMM lijkt mij niet. Doordat de startmotor de motor ronddraait wordt door de luchtaanzuiging die daardoor plaatsvindt, de klep geopend en middels een armpje bovenin de lmm de pomp geschakeld, daarna neemt het pomprelais op het schutboard het over, staat mij bij. Zijn alle slangen en slangklemmen in goede conditie (even los van de pomp die daarnaast stuk kan zijn) dan start een xj6 al heeft hij een maand stil gestaan vrijwel direct omdat het hele systeem vol benzine staat en niet eerst het systeem moet vullen. Een van de meest voorkomende niet direct willen starten problemen bij een xj6......lekke slangen en na een paar jaar zijn ze weer verhard en dus lek............
×
×
  • Create New...