Jump to content

martijnschinkel

Members
  • Content Count

    34
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

martijnschinkel last won the day on November 25 2019

martijnschinkel had the most liked content!

Community Reputation

5 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Beek
  • Hobbies
    Beeld en geluid.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Martijn en ben eigenaar van een XKR convertible. Woon en werk in omgeving Nijmegen. Jarenlang een XJS uit 76 gehad. Nu een triple black XKR convertible.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ik heb een lekkage van de groene hydraulische vloeistof. Deze loopt nu langzaam in de leeslampjes. Oorzaak is bijna 100% zeker de "power latch" waarmee de kap sluit. Deze lekt volgens mij. Ik heb de slangen bekeken en die zijn verder netjes en nergens opengebarsten. Nu heb ik op het .com forum : https://www.jaguarforums.com/forum/xk8-xkr-x100-17/convertible-top-leak-question-102284/ gelezen dat het vervangen ervan nogal prijzig is. Er zijn mogelijkheden om de power latch te laten reviseren in de VS bij top hydraulics: https://www.tophydraulics.com/jaguar/112-xk8-xkr-convertible-cylinder-upgr
  2. Sinds kort werk de schakelaar van de buitenspiegels niet meer van mijn XKR 1999. De geheugen switch werkt wel en zet de spiegels automatisch terug. De motortjes in de spiegels zelf werken dus nog. De schakelaar in de deur werken alleen de raamschakelaars en kan ik alleen de rechterbuitenspiegel elektrisch omhoog verstellen. Niet meer terug overigens. Het verder verstellen van de spiegels, in welke stand dan ook, lukt niet. Geen signaal naar de motortjes. Iemand een idee wat dat kan zijn? oplossing?
  3. Wat ik heb gedaan bij mijn xkr 98 is de koplampen gedemonteerd. De twee delen los van elkaar gehaald uurtje in de oven op 70 graden totdat alle vocht verdampt is. Zwakke plek is volgens mij het rubber dat tussen de twee behuizingen zit. Daar loopt ook het water uit het goortje precies op. Ik heb deze vervangen, koplampen en met wat ducktape extra afgetapet daarna weer gemonteerd. Vooralsnog blijven ze mooi droog in de regen en na een grondige poetsbeurt.
  4. Heb twee zakjes a €2 vochtvreters gekocht bij de Gamma en in de lampen gelegd. Afgesloten met de dekseltjes en nu al meer dan een week (regenachtig weer) alle vocht verdwenen
  5. Heb ook al maanden het probleem met vocht in de koplampen. Ik heb ze eruit gehaald (best en klus) half uurtje in de oven op 80 graden. Kurkdroog. Naden opnieuw gekit... gaatje geboord, rubberen airventilators (die op de latere modellen als standaard zijn geplaatst) erop gezet... twee dagen later in regenachtige omstandigheden weer vocht! grrrr... Nu kreeg ik de tip om zakjes vochtvreters in de unit, onder de afdekdekseltjes te leggen. Klinkt eigenlijk best als een aardige oplossing bij gebrek aan een definitieve fix. Ik ga het proberen
  6. Sinds kort doet de a.b's van beide sleutels het niet meer. Ik heb ze geprobeerd te her-programeren via de "ja-het-ziet-er-wel-een-beetje-raar-uit-maar-het-werkt-echt-methode" met grootlicht knipperen etc. maar dit alles zonder succes. Nu is het zo dat er een kleine olielekkage is geweest van het hydraulische systeem in het sluitmechanisme boven de binnenspiegel. De olie is in de binnenverlichting gelopen en daarmee ook in de breakingglass sensor. Deze zal wellicht de geest hebben gegeven. Is het logisch te denken dat met het vervangen van deze sensor het probleem opgelost zou kunnen zijn? M.a
  7. Ik heb 3 maanden terug, na een uitgebreide zoektocht van ruim 3 jaar, uiteindelijk een XKR convertible gekocht. Overwegingen waren, het extra beetje oempff t.o.v. de XK8, maar zeker ook de waarde naar de toekomst. De XKR is uiteindelijk "the one to have" volgens vele kenners. In de afgelopen 3 jaar zijn de prijzen van met name de XKR's enorm gestegen. Kocht je in 2014 een prima exemplaar voor 13-15K nu heb je een gelijke niet onder de 20k. Op de langere termijn zijn de eerste modellen ook vaak het meest gewild. De kettingspanners revisie kost 3k en staat vooralsnog in geen verhouding tot de me
  8. Laan had helemaal gelijk! ik heb ze volgens zijn volgorde (in serie) aangesloten en het zwabberen is weg en het klinkt fantastisch nu. Helemaal blij! thanks!
  9. De impedantie zou 4 ohm moeten zijn (de premium sound editie van Harman Kardon) vandaar dat ik ze in serie had willen lussen. De speakers zijn 2 ohm en in serie 4 ohm als het goed is. Ik heb inmiddels "standaard" speakers gemonteerd om te testen. Ook deze zwabberen nu als in idioot in het laag. Ik vrees voor de HK versterker en dat ik aan die Match PP82DSP moet
  10. Ah... maar wat ik heb gedaan is elke speaker aangesloten zoals op het plaatje. Het plus en min draadje gebruikt dat van de versterker naar de (gewone oude) speakers ging aangesloten zoals het plaatje aangaf en een nieuw draadje achter op de speaker de andere plus en min met elkaar verbonden. Dat was dus kennelijk niet wat bedoeld werd?
  11. De nieuwe speakers zijn 150W rms max 300W. de oude waren 100rms en werkte op zich prima maar wilde een wat betere configuratie. Die nieuwe speakers hebben twee aansluitingen (2x l+R) zodat je ze in serie of paralel kan schakelen. Ik heb ze ipv gewoon aan 1 kant l/r aan te sluiten, volgens het boekje in serie geschakeld door de plus en min door te verbinden. Ik vemoed dat ik daarmee mss per ongelijk de betreffende kanalen heb opgeblazen... of kan dat niet? Een setje andere boxen gaf namelijk in eens hetzelfde euvel. De kasten zijn overigens dicht!
  12. speakers zijn 300 watt, draadjes zijn inderdaad fijntjes.
  13. Inmiddels alles aangesloten. Nu valt op dat de Kickers achter enorm gaan zwabberen. Even getest met andere speakers, deze zwabberen nu ook. Geen gehoor! Ik had ze in serie gelust. heb ik nu de amp (kanalen) opgeblazen? Voor klinkt het nog perfect.
  14. Thanks! Nee, dit is een Wiesmann hardtop. Zeldzaam inderdaad. Zijn er ooit maar 88 van gemaakt. Dit is nr 58. Arden heeft een bijna zelfde model ook. Ik weet niet of die nog gebouwd worden. Maar zullen er nooit veel zijn. Was ooit een peperdure optie. Ik ben nog bezig met het fabrieken van beugeltjes om hem achter vast te zetten. Voor valt hij op dezelfde manier in de bevestiging als de softtop. Ik zal foto's plaatsen als hij er op zit zal er ongeveer zo uit gaan zien:
  15. Klopt! maar daar heb ik volgende op bedacht
×
×
  • Create New...