Ga naar inhoud

martijnschinkel

Members
  • Aantal items

    29
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

martijnschinkel won de laatste dag op 31 maart 2017

martijnschinkel had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

4 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Beek
  • Hobbies
    Beeld en geluid.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Martijn en ben eigenaar van een XKR convertible. Woon en werk in omgeving Nijmegen. Jarenlang een XJS uit 76 gehad. Nu een triple black XKR convertible.

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Inschakelen
  1. martijnschinkel

    vocht in koplamp XK8 verhelpen: doedelzakmethode

    Heb twee zakjes a €2 vochtvreters gekocht bij de Gamma en in de lampen gelegd. Afgesloten met de dekseltjes en nu al meer dan een week (regenachtig weer) alle vocht verdwenen
  2. martijnschinkel

    vocht in koplamp XK8 verhelpen: doedelzakmethode

    Heb ook al maanden het probleem met vocht in de koplampen. Ik heb ze eruit gehaald (best en klus) half uurtje in de oven op 80 graden. Kurkdroog. Naden opnieuw gekit... gaatje geboord, rubberen airventilators (die op de latere modellen als standaard zijn geplaatst) erop gezet... twee dagen later in regenachtige omstandigheden weer vocht! grrrr... Nu kreeg ik de tip om zakjes vochtvreters in de unit, onder de afdekdekseltjes te leggen. Klinkt eigenlijk best als een aardige oplossing bij gebrek aan een definitieve fix. Ik ga het proberen
  3. martijnschinkel

    centrale vergrendeling XKR convertible "key fob"

    Sinds kort doet de a.b's van beide sleutels het niet meer. Ik heb ze geprobeerd te her-programeren via de "ja-het-ziet-er-wel-een-beetje-raar-uit-maar-het-werkt-echt-methode" met grootlicht knipperen etc. maar dit alles zonder succes. Nu is het zo dat er een kleine olielekkage is geweest van het hydraulische systeem in het sluitmechanisme boven de binnenspiegel. De olie is in de binnenverlichting gelopen en daarmee ook in de breakingglass sensor. Deze zal wellicht de geest hebben gegeven. Is het logisch te denken dat met het vervangen van deze sensor het probleem opgelost zou kunnen zijn? M.a.w. is het op alarm zetten via de sleutel "fobs" afhankelijk van het wel of niet werken van deze sensor?
  4. martijnschinkel

    Roestarme XK8 cabriolet

    Ik heb 3 maanden terug, na een uitgebreide zoektocht van ruim 3 jaar, uiteindelijk een XKR convertible gekocht. Overwegingen waren, het extra beetje oempff t.o.v. de XK8, maar zeker ook de waarde naar de toekomst. De XKR is uiteindelijk "the one to have" volgens vele kenners. In de afgelopen 3 jaar zijn de prijzen van met name de XKR's enorm gestegen. Kocht je in 2014 een prima exemplaar voor 13-15K nu heb je een gelijke niet onder de 20k. Op de langere termijn zijn de eerste modellen ook vaak het meest gewild. De kettingspanners revisie kost 3k en staat vooralsnog in geen verhouding tot de meerprijs van een 4.2L wat mij betreft. De bodyskirts en daarmee onderbroken lijnen van de 4.2 doet afbraak aan de van origine bedachte vormen en vind ik persoonlijk minder mooi. Maar goed dat is wellicht ook smaak. In mijn zoektocht heb ik ook buiten NL gezocht. In de VS zijn een aantal goede en betaalbare nog te vinden (vergelijkbare prijzen uit 2014) maar de kosten van het invoeren is iets waarop je je toch snel verkijkt. 10% invoer op aanschafprijs plus shippingcosts. Dan nog eens 21% BTW over dat totaal, vervolgens moet hij via Duitsland worden ingeklaard (2x op kenteken gezet dus) Europese koplampen (= een extra €2000) dus uiteindelijk staat een $12k XK8 of XKR voor rond de €20K op kenteken voor de deur. Valt dus tegen... Je zou eventueel in Duitsland kunnen kijken maar daar stijgen de prijzen ook snel en er zijn er bijna geen te vinden met een aantoonbare historie aan km's en onderhoud. Er zijn helaas maar al te veel verhalen bekend van auto's die met ruim onder de ton op de teller worden verkocht waarmee toch geknoeid blijkt te zijn. Mijn advies zou zijn; koop er een met aantoonbare historie, houd reken met ketting modificatie, investeer in een aankoopkeuring met iemand die ze dagelijks onderhanden heeft en specifieke kennis van dit model en "buy the best you can afford". en dan... inderdaad van Oor tot oor!
  5. martijnschinkel

    Audio Upgrade XK8 - XKR

    Laan had helemaal gelijk! ik heb ze volgens zijn volgorde (in serie) aangesloten en het zwabberen is weg en het klinkt fantastisch nu. Helemaal blij! thanks!
  6. martijnschinkel

    Audio Upgrade XK8 - XKR

    De impedantie zou 4 ohm moeten zijn (de premium sound editie van Harman Kardon) vandaar dat ik ze in serie had willen lussen. De speakers zijn 2 ohm en in serie 4 ohm als het goed is. Ik heb inmiddels "standaard" speakers gemonteerd om te testen. Ook deze zwabberen nu als in idioot in het laag. Ik vrees voor de HK versterker en dat ik aan die Match PP82DSP moet
  7. martijnschinkel

    Audio Upgrade XK8 - XKR

    Ah... maar wat ik heb gedaan is elke speaker aangesloten zoals op het plaatje. Het plus en min draadje gebruikt dat van de versterker naar de (gewone oude) speakers ging aangesloten zoals het plaatje aangaf en een nieuw draadje achter op de speaker de andere plus en min met elkaar verbonden. Dat was dus kennelijk niet wat bedoeld werd?
  8. martijnschinkel

    Audio Upgrade XK8 - XKR

    De nieuwe speakers zijn 150W rms max 300W. de oude waren 100rms en werkte op zich prima maar wilde een wat betere configuratie. Die nieuwe speakers hebben twee aansluitingen (2x l+R) zodat je ze in serie of paralel kan schakelen. Ik heb ze ipv gewoon aan 1 kant l/r aan te sluiten, volgens het boekje in serie geschakeld door de plus en min door te verbinden. Ik vemoed dat ik daarmee mss per ongelijk de betreffende kanalen heb opgeblazen... of kan dat niet? Een setje andere boxen gaf namelijk in eens hetzelfde euvel. De kasten zijn overigens dicht!
  9. martijnschinkel

    Audio Upgrade XK8 - XKR

    speakers zijn 300 watt, draadjes zijn inderdaad fijntjes.
  10. martijnschinkel

    Audio Upgrade XK8 - XKR

    Inmiddels alles aangesloten. Nu valt op dat de Kickers achter enorm gaan zwabberen. Even getest met andere speakers, deze zwabberen nu ook. Geen gehoor! Ik had ze in serie gelust. heb ik nu de amp (kanalen) opgeblazen? Voor klinkt het nog perfect.
  11. martijnschinkel

    Audio Upgrade XK8 - XKR

    Thanks! Nee, dit is een Wiesmann hardtop. Zeldzaam inderdaad. Zijn er ooit maar 88 van gemaakt. Dit is nr 58. Arden heeft een bijna zelfde model ook. Ik weet niet of die nog gebouwd worden. Maar zullen er nooit veel zijn. Was ooit een peperdure optie. Ik ben nog bezig met het fabrieken van beugeltjes om hem achter vast te zetten. Voor valt hij op dezelfde manier in de bevestiging als de softtop. Ik zal foto's plaatsen als hij er op zit zal er ongeveer zo uit gaan zien:
  12. martijnschinkel

    Audio Upgrade XK8 - XKR

    Klopt! maar daar heb ik volgende op bedacht
  13. martijnschinkel

    Audio Upgrade XK8 - XKR

    deel 2: völlige NASA entdreunung.
  14. martijnschinkel

    Audio Upgrade XK8 - XKR

    Na een hoop gepuzzel en research op de diverse fora voor de volgende speaker upgrade gekozen: - achter 2x L+R Kicker CompRt672 subwoofers voor de bass (30hz-500hz, 150W-300W) - portieren onder Hertz MP 165.3 pro ( 40hz - 5000hz) - portieren boven laat ik tweeters nog even voor wat het zijn (nog geen passende oplossing voor gevonden) - dashboard speakers Hertz MP 25.3 pro. (1.400hz - 22.500hz) tevens de portieren bekleden met Silent coat ontdreuningsmateriaal en achter de speakers wat ribbelfoam. Het was lastig om mids te vinden die passen onder de roostertjes van het dashboard. Idee is natuurlijk om niks te veranderen aan de originele uitstraling. geen opbouw kermis o.i.d. Omdat de MP 25.3 pro's eigenlijk meer tweeters zijn dan mids (en dus fysiek ook wat kleiner zijn) wacht ik het resultaat nog even af. Wellicht op een later moment, als ik geschikte 65mm mids kan vinden, plaats ik de 25.3 pro's boven in de deuren.
  15. martijnschinkel

    Audio Upgrade XK8 - XKR

    Trucje met batterij werkt inderdaad. Begreep van een ander forum dat als de conus naar boven beweegt de plus en min correct is aangesloten. als je de plus en min omdraait beweegt de conus naar beneden (naar binnen)
×