Ga naar inhoud

Stephan80

Members
  • Aantal items

    224
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    3

Stephan80 won de laatste dag op 1 maart

Stephan80 had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

44 Beter

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Stephan, en ik woon in de provincie Zeeland. Ik werk in de logistiek bij een chemie bedrijf. Ik rijd een xj12 series 2 uit 1977.

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Stephan80

    foto s 420g

    dat dashboard idd....je zou ervan weigeren uit te stappen op bestemming
  2. Stephan80

    toerenteller kapot?

    Hallo Maarten, hopelijk ben je nog actief op het forum. Wat was bij jou nog de uiteindelijke oplossing? Mijn toerenteller danst sinds deze week ook nogal wild
  3. Stephan80

    XF vervangen door f-type

    heerlijk genieten in de zon!
  4. Stephan80

    Hoger stationair lopen xj6 4.2 serie 2

    dat klinkt als niet duur en reparable?
  5. Stephan80

    X308 1998 XJR opknappen

    welkom hoor! is wel leuk werk. de koffie, bolus en het advies zal gratis zijn Arie 😏
  6. Stephan80

    X308 1998 XJR opknappen

    Nou, dit is voor mij ook niet zo vanzelfsprekend hoor. Ik ben leergierig, maar niet technisch opgeleid dus moet t gezien hebben om het te snappen en/of durven. Ik heb veeeel gezocht op internet naar foto's van anderen en vaak krijg dan geen details te zien van het proces, maar een oude/nieuwe situatie foto. Zelf uitzoeken kostte dan ook veel tijd (wat ik met 2 jonge kinderen eigenlijk niet heb) dus dat waren al veel lange avonden. Vandaar ook dat ik dit deel, zodat anderen hier (misschien) ook iets aan hebben.
  7. Stephan80

    X308 1998 XJR opknappen

    Dank voor de reacties. Meer over het stuk boven het wiel, binnen in achterste wielkast rechts, wielkast rand bij achterbumper en onder bij de dorpel. Dit ziet er toch behoorlijk netjes uit op het plekje onderaan, fijn! Ohh wacht...ik wist niet dat ik de verf erop had moeten laten zitten.. De onderkant van de kriksteunversteving in de dorpel was hier ook verdwenen. Heel bijzonder dat de onderkant van de dorpel zelf nog wel intact was. Gaatje iets vergroot en vervolgens een nieuwe onderkant eraan gebakken.Daarna weer netjes dicht makenDe proplassen in het midden zijn om de binnendorpel weer ter verbinden. Gelijk de wielkastrand vlakbij de achterbumper aangeraakt Werk boven het rechter voorwiel was beetje priegelwerk om het netjes te doen. Helaas geen start foto, maar wel de rest Vervolgens de wielkast kant in de rx5 -> strijkkit -> rx10 gezet net als al het andere laswerk. nu hoort er in de motorruimte overlappend over de naden weer een strakke band te lopen van (ik gok) soort kit. Als iemand ideeen heeft hoe dit netjes te doen? Dan uiteindelijk begonnen aan hetgeen aanleiding was om de kunststof wielkast kap los te halen waarna de prioriteiten veranderden: het rechter voorscherm. Na wat plaatwerk actieEn alles staat nu 'ruw' in de lak (zonder blanke laklaag) sinds zondag, want toen was 't eindelijk iets hoger dan de benodigde 15 graden. Na rechts komt links dus ik ben zo ongeveer halverwege. Verder nog hemeltje vervangen Bekleding en interieurdelen vervangen. Als voorbeeldje oud voor dit soort verser leer. Dat was 'm wel even. Gisteren prio's ff gewisseld aan de S2 bezig geweest. Hij moet tenslotte ook blijven rollen. Tijd tekort...
  8. Stephan80

    X308 1998 XJR opknappen

    Hier startte het mee: In augustus heb ik een offerte opgevraagd bij een restaurateur in de buurt die veel jaguars aanpakt. oordeel was dat ie er aan de onderkant nog netjes uitzag en rechter zijscherm een hoekje in moest, wat steenslagschade waardoor 2 bloemkooltjes zijn ontstaan bij de stijlen, de delen recht boven de voorwielen behandeling (geen laswerk) en afsluiten voor verde re rotting, wielkastranden links en rechtsachter behoeven laswerk op in totaal 3 plekken, rechterspiegel heeft ooit schade gehad en verdient een mooier plamuur + laklaagje. k heb een offerte gekregen inclusief wat 'onverwacht werk'. so far so good. Ik weet niet meer de exacte aanleiding, maar ergens laat herfst keek ik onder de auto en werd niet vrolijker, ginger verder inspecteren en concludeerde dat de offerte de prullenbak wel in kon. Een poging om het lastigste laswerk te laten doen strandde doordat de lasser liet afweten. Ik heb dus mijn co2 lasapparaat eens aangekeken, mijn eigenlijke projectje (citroen hy) lager op de prio-lijst gezet en de mouwen opgestroopt. dit kwam onder een mooie laag tectiel vandaan. Het spul was was rechtstreeks op de geluidsdemping gespoten die achter de doorgerotte plaat zat. De schimmel zat op de onderzijde van het tapijt. De dorpelkop ziet er nog aardig uit....illusie...aluminium plaatje over de roestrestanten gekit. Na verwijderen van alle rot is dit wat er overbleef: Puntlassen doorgeboord en de plaat zo goed en kwaad als mogelijk in in z'n geheel eruit geslepen. Er moest een deel van de binnendorpel mee uit, want dat was ook slecht. Ik durfde de binnendorpel niet los te slijpen van de plaat voordat ik het nieuwe wielkast deel er weer terug in had gelast tot tegen het kriksteun punt en vanwege de 'rare' vormen is daar heeeel veel tijd in gaan zitten. Ik heb de plaat er niet tegenaan, maar tussen gelast, omdat ik dat vond horen (en zo doe ik alles). Daarna de nieuwe bodemplaat de juiste vormen geven en inpassen. De rechtervoorzijde van de voetenbak kon daarna weer met vers staal dicht gemaakt worden. Op deze foto zie je de de rand van de voetenbak en die van de kriksteun versteviging. Deze komen uiteindelijk samen aan de voorkant. Vervolgens heb ik het kriksteun verstevigingspunt een nieuwe onderkant gegeven en aan de voorkant tegen de voetenbak laten aansluiten waarna de nieuwe bodemplaat er kon. Tevens het uitgeslepen smalle stuk plaat van de binnendorpel ingelast. Uiteraard alles uiteindelijk doorgelast uiteraard. Vervolgens moest de buitendorpel weer doorgetrokken worden tot daar waar het voorscherm ook zit en heb uiteraard de uitsparing voor de afwatering ook uitgeklopt. De dorpelkop was de stap die daarop volgt. plaatjes eerst tegen elkaar en vervolgens op de auto. Volgende posting meer over het stuk boven het wiel, binnen in achterste wielkast rechts, wielkast rand bij achterbumper en onder bij de dorpel.
  9. Stephan80

    X308 1998 XJR opknappen

    - ook de stoelen, achterbank en kunststof panelen ben ik aan het vervangen. De kosten hiervoor waren 1/3 van alleen alleen de voorstoelen opnieuw bekleden. Het geperforeerde leer was te beschadigd om te fixxen zonder de perforatie dicht te smeren wat ik perse niet wilde. foto's volgen..
  10. Stephan80

    X308 1998 XJR opknappen

    Sinds aanschaf een jaartje geleden zijn er al een aantal zaken aan mijn xjr uit 1998 gebeurd en ik ben er nog niet. Vandaar dat ik een draadje open om je beetje mee te laten 'genieten'. Gekocht met ca 284 dkm en inmiddels staat er 294 op. Werk aan gedaan tot dusver: - gasklephuis vervangen - remschijven en blokken voor (trilling) - stuuroliekoeler - remklauw - remolie - 1× stuurkogel - 1× wiellager - er is gekeken naar de multiriem om t tikken onder koude omstandigheden te verhelpen, maar dat is niet mogelijk gaf Raymond aan helaas. - Het roestspook is lange tijd maar gedeeltelijk zichtbaar bezig geweest en sinds begin december staat hij binnen om te plaatwerken.
  11. Stephan80

    Radio vervangen S-Type 1999

    welkom en veel plezier met je bolide!
  12. Stephan80

    winterkarweitjes

    hoe herkenbaar. Ik rijdt ook al een aantal weken met de motor. In mijn geval vanwege gebrek aan waterdicht (vanaf onder) x308je. Nog ff met de s2 gereden, maar daarvan liep de aircopomp vast+pekel op de weg. Ik moet zeggen dat ik niet zo'n last heb van de kou met mn uitrusting en daarnaast hebben we nog behoorlijk geluk met de temperaturen en gladheid. johhnyxj6, Succes met de series fix
  13. Stephan80

    Wimb's X308

    Hoop voor je dat ie nu toch een tijdje braaf is en doet waar ie voor gemaakt is: rijden! 👍
  14. Verloopt over: 4 dagen en 11 uren

    • Te Koop
    • Gebruikt

    Voor de foto's: http://link.marktplaats.nl/m1347164135?utm_source=whatsapp&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons Onze heerlijk rijdende oldtimer moet ruimte maken om te werken aan een ander project (camperbusje) dus is het tijd voor een andere liefhebber. Wat is de conditie: - motor loopt mooi en heeft een grote beurt gehad. - injectoren ultrasoon gereinigd - koudestart injectoren buiten werking (hindert niet) - bak schakelt perfect en heeft verse olie - dorpels in goede staat maar nog steeds zwart (niet in lakkleur dus) - banden zijn 2 jr oud - auto staat binnen gestald - stiksels van de leren bekleding laat hier en daar los - conditie van het leer zelf is erg netjes. Het is grondig gereinigd en opnieuw gesealed tegen vervuiling. - hemelbekleding mist - technisch in goede staat - elektrische ramen werken allemaal - nieuwe aircopomp nodig - technische keuring toegestaan - zit voornamelijk nog in zijn eerste lak. - voetenbakken in goede staat en beschermd met rx5+10 - een aantal roestbobbels onder de lak. - brandstofslangen motorruimte vervangen - brandstofpomp vernieuwd - schakelklep (in kofferruimte) tussen links en rechtse tank dient vervangen te worden - onderplaat voor tussen de uitlaten is een nieuwe plaat voor aanwezig - rekeningen vanaf begin jaren 80 aanwezig en heeft slechts enkele gaatjes in de jaren 90 - volledige km historie na te gaan - snelheidsmeter is er in de zomer mee gestopt. - remt als een dolle - afgelopen augustus fluitend door de apk gekomen voor de aankomende 2 jr - gedane reparaties, zoals... ' 2 nieuwe thermostaten ' reparatie thermostaathuis ' uitlijnen ' polyurethanen bussenset stuurinrichting ' vervanging drukventiel transmissie ...zijn door specialist (g&g-autoservice) uitgevoerd waarvan fakturen ook aanwezig zijn. - taxatiewaarde van mid 2016 is €12000,- Vragen zie ik graag tegemoet. mvg Stephan

    9,000.00 EUR

  15. ben met mn meissie weekendje weg, maar anders was ik erbij geweest. veel plezier en gezelligheid morgen!
×