Jump to content

fvdveen

Members
  • Content Count

    39
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Goed
  1. Stel dat alles "kapot" is, is ie dan nog 650 euro waard? Voorbeeld: - interieur los: 350 euro? - chroomwerk: 100 euro? - plaatwerk: 200 euro? - wielen met banden: 200 euro? - verlichting voor/achter: 100 euro? Kortom: als je het risiko wilt nemen en de investering wil maken, dan zou dit alles boven de "losse verkoop" ook nog eens rijdend te krijgen zijn... Met twee linkerhanden: inderdaad laten staan. Goedkoop is duurkoop, zeker bij een dubieuze V12.
  2. fvdveen

    Cw-waarde

    Het maakt niet uit hoe het heet, maar het gaat inderdaad om de luchtweerstand. Luchtweerstandskracht Fx = 0.5 x ro x Cw x A x V2, waarbij: V = snelheid van het voertuig in de beoogde richting V2 = snelheid in het kwadraat A = frontaal oppervlak van het voertuig ro = dichtheid van de lucht (bijvoorbeeld in kg per kubieke meter) Cw is de luchtweerstandscoefficient in de beoogde richting. Fx = op te brengen aandrijfkracht in de beoogde richting Het verschil in gebruik van de symbolen Cx en Cy is: Cx = Cw (luchtweerstand in de rijrichting) Cy = luchtweerstand dwars op
  3. Inderdaad bij mijn XJ ook. Simpel: bij lage snelheden zijn de sensoren voor en achter automatisch actief, dus niet alleen bij achteruit rijden. Bij de Range Rover is dit wel zo, en moeten de sensoren bij vooruitrijden speciaal aangezet worden. Dus bij de XJ werkt het intuitief! Echter ook wanneer een motorrijder voorbij komt in de file. Maar dat vind ik niet zo'n probleem.
  4. De schokbrekers van de x350 maken deel uit van de luchtveerpoot. Bij een versleten schokbreker moet de gehele luchtveerpoot dus worden vervangen. Er zijn luchtveerspecialisten (bijvoorbeeld in Den Bosch) die op ruilbasis een oude door een gerevideerde veerpoot vervangen. Je brengt dan de vering weer terug in originele staat met revisieonderdelen. Dit is uiteraard niet goedkoop, maar wel stukken voordeliger dan het prijsniveau van de dealer. Ook zijn er vervangingspoten verkrijgbaar (Arnott USA), waardoor het CATS systeem voor de demping niet meer aktief is. Je hebt dan geen variabel
  5. Is de accu in orde? Als de accuspanning te laag is kunnen allerlei onverklaarbare storingen optreden.
  6. Klopt dit wel? Mijn X-Type uit 2001 was ook in 2012 nog geheel roestvrij! Ook heb ik geen andere X-Types met roest gezien.
  7. Ik heb een X-type V6 3.0 met 350.000 op de teller overgenomen van de eerste eigenaar. Reed nog prima. De 3.0 V6 is een beresterke motor, kurkdroog en geen druppel olieverbruik. De S-type met dezelfde motor zal niet veel verschillen. De X-type met 4WD is zeer agiel en wegvast, ook bij gladheid. Is me prima bevallen. Wel heb ik de standaard Pirellis vervangen door Michelin rondom. Veel stiller en comfortabeler. Inmiddels is deze na twee jaar rijplezier en wel enkele bijgeluiden in de achtertransmissie weer van de hand gegaan voor een XJ met 220.000. Zoveel vertrouwen had ik in de X-type
  8. Ook belangrijk: alle bladeren en vervuiling in de motorruimte en luchtinlaat interieur verwijderen, zodat deze niet in de airco terechtt kunnen komen.
  9. Zeer waarschijnlijk verstopte afvoer van de airco. Deze is haast niet direkt te bereiken. De afvoer is groot gedimensioneerd en verstopt dus moeilijk. Ik heb baat gehad bij een intensieve airco spray van Motip (bij autospeciaalzaken te koop). Heb twee bussen gebruikt: Een voor het royaal volspuiten van alle luchtuitvoerkanalen (dashboard, vloer en voorruit meenemen!). Deze bij uitgeschakelde ventilatie ruim (1-2 uur) laten inwerken. Voor de tweede heb ik het interieurfilter (onder plastic klep aan passagierszijde motorruimte) weggehaald en vervangen. Deze is bij de dealer te
  10. fvdveen

    Achterkant laag

    Heeft de XJ wel de originele veren? Mogelijk is hij verlaagd geweest. De speciale wielen wijzen in deze richting. Het toevoegen van opblaasballen ("tijgerballen") verlaagt het rijcomfort, omdat de veer er stugger door wordt. Mogelijk is het gewoon een kwestie van de originele veren en wielen terugplaatsen om de carrosserie weer in een normale positie te krijgen. De waarde van de auto zal hierdoor verhogen (meer originele uitvoering).
  11. Beste Jouke, De stijl van je advertentie is een probleem. Je benadert de verkoop teveel om wat het voor jou betekent. Daar heeft de koper alleen maar voordeel bij: "die moet hij snel kwijt!". Ook "in prijs verlaagd" helpt niet, aangezien dit alleen maar je noodzaak bevestigt. Beter is: Prachtige, puntgave ... in uitstekende staat van onderhoud. Zeer compleet uitgerust met ... ... ... ... Geweldige reisauto, met relatief laag verbruik (1 op ... op lange afstanden) Bekende problemen .... zijn bij deze auto recent onderhouden/verholpen/vervangen. Banden hebben rondom ..
  12. De X350 had een zeer hoge betrouwbaarheidsindex in de VS in 2003-2004. Het is een goed-doordachte auto, en bovendien zo zuinig als een middenklasser. Wat je mogelijk aan onderhoud meer kwijt bent, verdien je snel terug aan benzineverbruik! Als ik met mijn 4.2 V8 ca. 100-120 km/u rijd, lees ik een verbruik af van 7L/100 km oftewel 1:14. Daar zuigt zelfs menig Golfje met 400 kg minder een puntje aan! Mijn X-type 3.0 V6 kan daar niet aan tippen, en dat is toch wat minder auto.. Duur is het vervangen van de bussen in de vering door de dealer. Ook luchtvering kan wat kosten, dus goed controleren v
  13. Ik heb geen foto's genomen, maar wel enkele geciteerd: http://www.jaguarforums.com/forum/xj-x350-x358-xj6-xj8-xjr-28/evaporator-drain-tube-location-66645/ Niet dat ik er iets wijzer uit ben geworden...
  14. Om een antwoord te vinden, heb ik allerlei mogelijke foto's (ebay, jaguar forums etc.) gedownload en geanalyseerd. Ook hierop heb ik geen afwatering kunnen ontdekken. Daarom heb ik vandaag besloten om maar eens in de auto te gaan kijken: - middenconsole eruit, display losgehaald Hierna heb ik een doorbraak kunnen maken met het verwijderen van de blower van de verwarming (passagierskant). Na verwijdering is namelijk de warmtewisselaar van de airco bereikbaar. Bij de dealer had ik een reinigingsspray voor airco's gekocht met een lange spuitslang. Deze kon ik nu mooi dicht bij de
×
×
  • Create New...