Jump to content

yorickstam

Members
  • Content Count

    77
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Dag,
    ik ben Yorick Stam, woon in Maastricht, en ben net afgestudeerd als theaterregisseur.

    Ik heb een bordeaux xj6, serie 3, 4.2 sovereign, geimporteerd uit Engeland.

    Wat betreft kennis van auto's en motoren algemeen, en de Jaguar specifiek, ben ik een novice.
    Ik hoop hier langzamerhand een ingewijde te worden....
  1. Ik wil graag op benzine rijden, maar het laat nog even op zich wachten. En omdat ik niet makkelijk veel tijd voor klussen kan vrijmaken, staat ie al gauw een paar maanden stil. Zonder wegenbelasting was dat prima. Nu is het onmogelijk.. Ik vind dit heel jammer!
  2. Hallo allemaal, ik heb hier al eerder berichten gepost over het benzinecircuit van mijn xj6 serie 3. Al meer dan een jaar werkt dat niet meer, en sindsdien rijd ik op LPG. Nu nog maar een paar dagen, en dan is dat rijden op LPG opeens een heel kostbare zaak. Te kostbaar voor mij. De afgelopen maanden ben ik nog bezig geweest om haar te laten lopen op benzine, zodat de LPG eruit zou kunnen, en het voor mij en mijn portemonnee een leuke hobby kon blijven. Maar dat is niet gelukt. Ondertussen heb ik ook gezocht naar een plek waar ik de auto neer kon zetten, van de openbare weg af, en dan sc
  3. Ik slaak een ZEER waarschijnlijke zucht van verlichting Maar nu verder zoeken; valse lucht lijkt me zeer onwaarschijnlijk, ik heb het goed nagekeken en opnieuw in elkaar gezet. Misschien toch de LMM. Of de venturi (nou weet ik wat het is). Heel erg bedankt allemaal!
  4. @ John: wat bedoel je met VENTURI? Op benzine loopt ze niet. Ik rij enkel op LPG. @ Leo: zal voor de zekerheid de stekker nog eens checken vanavond, maar ik geloof dat ie wel goed zit. En het lijkt mij ook dat, door het normale draaien en gas kunnen geven in de vrij, dat de LMM op zich wel werkt. Heb d'r niet heel veel verstand van hoe het in elkaar zit, maar heb met draaiende motor in de LMM gekeken, en met gas geven, en het klepje beweegt gewoon. Is een lekke (kop?)pakking een mogelijkheid? Als dat niet zo is, slaak ik een zucht van verlichting! Dus; kan iemand me wat aanwijzingen
  5. Hallo, gisteravond heeft zich het volgende voorgedaan bij mijn serie iii 4.2: met enigszins opgewarmde motor had ik een backfire bij de luchtinlaat (rijdend op LPG). Gelukkig heb ik een backfire beveiliging terugslag klep; en is er dus geen schade aan de LMM. De motor viel wel uit van de backfire. Daarna wou hij wel starten, en loopt hij normaal stationair, en lijkt alles ook nog normaal wanneer ik hem in zijn versnelling zet, maar zodra ik gas wil geven, valt hij uit. In z'n vrij kan ik wel gas geven en hoge toeren maken. Maar bij gas geven in de versnelling (voor- en achteruit) valt
  6. Bedankt Hans! Ik leer bij..! Ik heb ondertussen in de gaten hoe het relais zit. Het lijkt of daar geen spanning op komt.. De inertia switch is nog gewoon in. Voor de zekerheid; misschien heb ik mijn vraag aan het begin verkeerd geformuleerd met de zekering. Zit er in dit circuit ergens een zekering die de boosdoener kan zijn? Op de manier hoe ik je plaatje bekijk, zou dat zekering #4 in de main fuse box kunnen zijn? Bedankt alweer!
  7. Nog zo'n lekkere beginnersvraag: hoe meet ik de spanning over die witte draad bij het relais? Moet ik 'm blank maken? Of kan ie ook los ergens?
  8. Bedankt Hans! Dat scheelt me een lange zoektocht. Dus als ik bij de pomp geen spanning krijg op de draad, dan is het relais wellicht stuk?
  9. Hallo! Ik ben op zoek naar de zekering van de benzinepomp, dit in een RHD serie 3 4.2 uit '86. Waar kan ik deze vinden? Alvast bedankt!
  10. niet meer nodig! maar het raam loopt nog niet soepeltjes. tegenovergestelde zelfs. wat kan ik nog doen (behalve nogmaals écht alle glasrestjes verwijderen)?
  11. heeft iemand een plaatje van de raammotor en zijn schroefjes..?
  12. Hansvh, hartelijk bedankt! Het nieuwe ruitje is inmiddels besteld, en het grootste deel van het glas weggezogen. Kan ik de stukjes glas die nog klemmen aan de randen er best uit wippen met een lineaal oid? Verder heb ik geen schade gelukkig, alleen de gps gestolen. En bij het opruimen uiteraard een keer in mijn vinger gesneden...
  13. Hallo, er is gisternacht ingebroken in mijn auto, en ze hebben daarvoor de zijruit rechtsvoor ingeslagen. Is deze vervangen een kwestie van het gebroken glas opruimen, een nieuw ruitje op de kop tikken, de bekleding van de portier losmaken en het ruitje in zijn geleiders zetten? En zo ja, waar begin ik met het losmaken met de bekleding van de portier? Last but not least: als er iemand (liefst ruim in omgeving Maastricht) het betreffende stukje glas heeft liggen, dan ben ik daar erg blij mee! Bedankt!
  14. En ik lees net nog op de verpakking van de autohoes opeens het advies: laat de autohoes niet langer dan 4 onafgebroken dagen over de auto heen zitten. eh... dat was wel de bedoeling! Het is een tybond hoes. Doen of niet doen?
×
×
  • Create New...