Jump to content

JagS3 4.2

Members
  • Content Count

    220
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Goed

About JagS3 4.2

  • Birthday 06/27/1991
  • Age 28

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Sterksel
  • Hobbies
    restaureren van oude (engelse) auto's
  • Age 28

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Wouter, 27 jaar en nu na lange tijd weer (bijna) in het bezit van xj6 series 3 4.2 na een daimler double six series 3, series 3 4.2, x300 3.2, daimler double six en een x306 (XJR)
  • Age 28

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. autoschade herstel kemmeren in breda, vakwerk en goed betaalbaar
  2. een series 3 in goede staat van onderhoud is zeker bedrijfszeker genoeg, ik rijd met mijn series 3 ook gewoon dagelijks, nooit gezanik mee. vroeger reden ze er ook gewoon dagelijks mee, dus dat moet nu ook weer zeker kunnen.
  3. Naar mijn mening zit er gewoon wat verstopt in je brandstoftoevoer, als je aangeeft dat het na het wisselen van je brandstofpomp en filter opgelost was, dan zou ik van daaruit verder gaan zoeken, een filter voor de brandstofpomp en eventueel er ook na kunnen vaak een hoop gedoe schelen, verder zou ik je tanks beide een keer helemaal aftappen, nieuwe pakking erin, vullen met verse benzine, nieuwe brandstoffiler, pomp goed zuivermaken/vervangen en dan nogmaals proberen.
  4. gasinstallatie is perfect in orde, echter door het leegrijden van de tank, is het mengsel te arm geworden en is hij gaan backfiren, dit in combinatie met de mindere verdeelkap en rotor hebben ertoe geleid dat mijn luchtmassameter nu naar de haaien is. ik ben nu dus op zoek naar een andere luchtmassameter. de rest van de motor/sensoren is echt in orde, evenals de compressie, bougies, bougiekabels
  5. ah kijk, daar kan ik wat mee, opzoek naar een nieuwe lmm dus, hij zou dan in principe wel op lpg moeten starten toch? gr wouter
  6. dat weet ik, maar normaalgesproken zit er nog een stationairschakelaar, welke de auto dus stationair laat lopen, maar dat is bij een series 3 dus niet zo?
  7. op lpg lijkt de auto niet te blijven lopen, ik ben bang dat er gewoon geen gas meer in de tank zit, dus nu op de kar en even langs het lpg station. loopt een series 3 zonder luchtmassameter gewoon stationair op benzine?
  8. Nog een tegenvaller, de auto blijft nu helemaal niet meer lopen, constant backfire, ondanks dat de lpg ingeschakeld was en de benzine uit, echter de bougies waren nat, cilinders 1, 2 en 3. Wat erop lijkt dat de benzine injectoren dusdanig vervuild zijn dat ze open blijven hangen. Ik zal deze week dus even de benzine volledig afsluiten en op lpg zetten, even kijken wat er dan gebeurd, ik houd jullie op de hoogte
  9. dat ga ik natuurlijk nog wel even proberen, maar daarvoor moet ik m even openmaken.
  10. van de week een tegenvaller gehad, backfire door de luchtmassameter, deze is nu krom, ontsteking nagelopen en waarschijnlijk is dit gekomen door een slechte verdeelkap-rotor. deze dus maar even nieuw besteld. maar door de backfire is de L-klep kromgegaan, heeft iemand nog een redelijke/goede lmm liggen voor een 4.2 series 3 uit 1984? gr wouter
  11. toch even een tegenvaller gehad. Teveel speling op de achterwiellagers en een gebroken veer rv verder: - Middenconsole vastgezet, - Gewassen en gepoetst (2x) - Interieur opgeruimd en schoongemaakt. - Lampje van de automaatselectie gerepareerd. - Verlichting aan de voorzijde van de auto doorgesoldeerd en weer netjes met krimpkous hersteld. - Voor frontspoiler gerepareerd. - Lekkage van motorolie bij slangen tussen oliefilter en koeler (=besteld) to do: - plaatwerk (schuiven we nog even door), maar is al binnen. - RAW schakelaar repareren, deze is nog gammel. - Remmen opfrissen (revisieset + nieuwe zuigers in de klauwen). - Schijven en blokken. - Dashboard blanke lak afhalen en opnieuw lakken. - Middenconsole opnieuw fineren en lakken.
  12. ah oke, tnx voor de tip. het plaatwerk is besteld, donderdagavond gaat ie op de brug ter inspectie en apk-voorkeuring
  13. weet ik, eerst maar eens de ''quick wins'' verzorgen. (daar bedoel ik de techniek mee) dashboard schuur ik alle lak eraf en laat hem dan in 7 lagen blanke lak spuiten bij n kennis van met n autospuiterij.
  14. beste medeforummers, na een hele tijd ben ik weer in het bezit van een Jaguar series 3. 4.2 6 in lijn uit 1984 mijn jaguarvolgorde is zoiets geweest: jaguar series 3 4.2 1985 RHD Daimler double six 1986 LHD Daimler double six 1986 LHD (Donor) Jaguar x300 XJR 1996 Jaguar x300 3.2 Jaguar Series 3 4.2 6 in lijn LHD (nu) ik ben er echt blij mee, de auto lijkt hard op alle cruciale onderdelen, maar heeft al 4 jaar geen apk meer. alleen de schalen rondom de tanks en tussenpaneel bij de uitlaten moet vervangen worden, hier wil ik binnenkort aan beginnen. hij heeft ooit schade gehad aan de la wielrand, hier moet dus ook nog een nieuwe in. het interieur moet een keer flink opgefrist worden, (dashboard en middenconsole, als iemand dit nog in nette staat heeft dan hoor ik het graag.) ook de hemel moet ik mettertijd een keer aanpakken, maar alles op zijn tijd. eerst eens al het chroom poetsen en de buitenkant een keer goed wassen. foto's zoals ie nu is:
  15. en wat was het euvel, of nog niet opgelost?
×
×
  • Create New...