Jump to content

JagS3 4.2

Members
  • Content Count

    261
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

JagS3 4.2 last won the day on December 21 2019

JagS3 4.2 had the most liked content!

Community Reputation

16 Goed

About JagS3 4.2

  • Birthday 06/27/1991
  • Age 28

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Sterksel
  • Hobbies
    restaureren van oude (engelse) auto's
  • Age 28

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Wouter, 27 jaar en nu na lange tijd weer in het bezit van xj6 series 3 4.2 na een daimler double six series 3, series 3 4.2, x300 3.2, daimler double six en een x306 (XJR)
  • Age 28

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. heb je ook de rubber randen rondom de thermostaten gemonteerd zodat het gehele gat afgedicht wordt door de thermostaat? dit zodat je geen waterstroom krijgt langs de thermostaat af. zodra je zeker weet dat je thermostaten goed zijn(in een pan met water koken en tegelijkertijd de temperatuur meten en dan kijken bij welke temperatuur ze open gaan) verder schrijf je nog dat de waterpomp eraf geweest is, weet je zeker dat alle slangen weer in de goede volgorde gemonteerd zijn?(zodat er geen verkeerde vloeistofstroom ontstaat) je schrijft ook nog dat de auto al eens koelproblemen gehad heeft, dit zou kunnen betekenen dat het al klaar is met je koppakking, bouwt het koelsysteem druk op? of stijgt je motoroliepeil? een radiator die te goed koelt bestaat niet, dit moet normaal gesproken worden ondervangen door de thermostaten(deze dienen echt getest te worden zoals ik hierboven schrijf) een laatste mogelijkheid is nog dat er een soort short-cut is aangelegd in de koeling, zodat er ten alle tijde koude radiatorkoelvloeistof je motor in blijft stromen. ontluchten van het koelsysteem kun je ook nog proberen door je auto aan de voorzijde flink op te krikken, vervolgens op assteunen zetten om zo de lucht er beter uit te krijgen. (dat is bij mijn peugeot 106 wel eens succesvol geweest(zelfde soort problemen)
  2. Dat heeft ie inderdaad, niet zonder olie, maar wel met te weinig olie
  3. Hey Marco, ik zoek eigenlijk nog het aluminium aanzuigbuisje wat in de automaat zit achter het filter, heb je deze eventueel voor me? Ik kan hem ook uit de donor halen eventueel, maar altijd handig als iemand dit zo in een losse automaat heeft zitten
  4. En het probleem gevonden, de voering van de natte koppeling is volledig weggesleten zoals te zien is hier op de foto's:
  5. Gisteren nog bezig geweest aan de jaguar, automaat gescheiden van het motorblok en verder gedemonteerd
  6. Ik zet er een volledige revisieset in, dan moet het weer goed zijn eigenlijk
  7. ik heb goede ervaringen met vredestein, nexen en met hankook, hankook en nexen was op mijn series 3 v12 echt een superfijne band om mee te rijden
  8. Zo die is eruit maandag de bak eraf en open maken dan hopen we te zien wat eraan is.
  9. naar mijn weten past een series 3 interieur ook in een series 2, dat hebben we nog een volledig interieur liggen, echter wel beige, maar deze is met een goede schoonmaakset en goede leerverf (HG) volledig zwart te maken. misschien is het iets voor je? gr wouter
  10. Hoi Harrie, op de exploded view zit ie ook aan elkaar zo te zien, maar het lijkt wel alsof er schroefdraad onderaan de selectoras zit, dus dan zou je hem moeten kunnen losdraaien, echter zit aan de schroefdraad zo te zien ook weer het mechanisme om de versnellingen te selecteren. dus naar alle waarschijnlijkheid moet dus het carter eronderuit wil je de keerring kunnen vervangen, Bij mijn series 3 (ook BW) ben ik ook bezig geweest met de automaat en selectoras, maar daar kan ik de keerring gewoon van buitenaf vervangen. het openmaken van het carter valt opzich wel mee als je een brug hebt(eerst de olie eraf), dan zie je ook meteen hoe het in elkaar zit, Het is wel weer typisch kneuterig engels in elkaar geknutseld als ik het zo zie met die ring vast aan de as.
  11. Begin gemaakt! Radiateur, aircocompressor, en verdamper eruitgehaald Motorsteunen al los evenals de motordraadboom in 1,5 uur
  12. dan gooi er eerst maar eens een acculader aan en laat de accu maar eens goed laden, wel met een losse massa (min)-pool zodat de accu goed doorlaad.
  13. gisterenavond de automaat weer dichtgebouwd, echter hij blijft hetzelfde doen, namelijk P, R, N werken nog, D, 1, 2 niet meer. we hebben alles uitgevoerd wat er in de automaatmanual staat op het vervangen van de shaftseals na. we hebben dus besloten om de motor en versnellingsbak uit te bouwen en de motor meteen voorzien van nieuwe pakkingen en keerringen. de automaat daarentegen gaan we volledig demonteren en voorzien van nieuwe shaft seals etc. Ik kom vanaf donderdag met foto's, dan wordt het voor ons allen wat interessanter om dit draadje te volgen. groet!
  14. Hahah, dat klopt, in mijn studententijd al opgeknapt gr wouter
×
×
  • Create New...