Jump to content

JagS3 4.2

Members
  • Content Count

    214
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Goed

About JagS3 4.2

  • Birthday 06/27/1991
  • Age 27

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Sterksel
  • Hobbies
    restaureren van oude (engelse) auto's
  • Age 27

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Wouter, 27 jaar en nu na lange tijd weer (bijna) in het bezit van xj6 series 3 4.2 na een daimler double six series 3, series 3 4.2, x300 3.2, daimler double six en een x306 (XJR)
  • Age 27

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. op lpg lijkt de auto niet te blijven lopen, ik ben bang dat er gewoon geen gas meer in de tank zit, dus nu op de kar en even langs het lpg station. loopt een series 3 zonder luchtmassameter gewoon stationair op benzine?
  2. Nog een tegenvaller, de auto blijft nu helemaal niet meer lopen, constant backfire, ondanks dat de lpg ingeschakeld was en de benzine uit, echter de bougies waren nat, cilinders 1, 2 en 3. Wat erop lijkt dat de benzine injectoren dusdanig vervuild zijn dat ze open blijven hangen. Ik zal deze week dus even de benzine volledig afsluiten en op lpg zetten, even kijken wat er dan gebeurd, ik houd jullie op de hoogte
  3. dat ga ik natuurlijk nog wel even proberen, maar daarvoor moet ik m even openmaken.
  4. van de week een tegenvaller gehad, backfire door de luchtmassameter, deze is nu krom, ontsteking nagelopen en waarschijnlijk is dit gekomen door een slechte verdeelkap-rotor. deze dus maar even nieuw besteld. maar door de backfire is de L-klep kromgegaan, heeft iemand nog een redelijke/goede lmm liggen voor een 4.2 series 3 uit 1984? gr wouter
  5. toch even een tegenvaller gehad. Teveel speling op de achterwiellagers en een gebroken veer rv verder: - Middenconsole vastgezet, - Gewassen en gepoetst (2x) - Interieur opgeruimd en schoongemaakt. - Lampje van de automaatselectie gerepareerd. - Verlichting aan de voorzijde van de auto doorgesoldeerd en weer netjes met krimpkous hersteld. - Voor frontspoiler gerepareerd. - Lekkage van motorolie bij slangen tussen oliefilter en koeler (=besteld) to do: - plaatwerk (schuiven we nog even door), maar is al binnen. - RAW schakelaar repareren, deze is nog gammel. - Remmen opfrissen (revisieset + nieuwe zuigers in de klauwen). - Schijven en blokken. - Dashboard blanke lak afhalen en opnieuw lakken. - Middenconsole opnieuw fineren en lakken.
  6. ah oke, tnx voor de tip. het plaatwerk is besteld, donderdagavond gaat ie op de brug ter inspectie en apk-voorkeuring
  7. weet ik, eerst maar eens de ''quick wins'' verzorgen. (daar bedoel ik de techniek mee) dashboard schuur ik alle lak eraf en laat hem dan in 7 lagen blanke lak spuiten bij n kennis van met n autospuiterij.
  8. beste medeforummers, na een hele tijd ben ik weer in het bezit van een Jaguar series 3. 4.2 6 in lijn uit 1984 mijn jaguarvolgorde is zoiets geweest: jaguar series 3 4.2 1985 RHD Daimler double six 1986 LHD Daimler double six 1986 LHD (Donor) Jaguar x300 XJR 1996 Jaguar x300 3.2 Jaguar Series 3 4.2 6 in lijn LHD (nu) ik ben er echt blij mee, de auto lijkt hard op alle cruciale onderdelen, maar heeft al 4 jaar geen apk meer. alleen de schalen rondom de tanks en tussenpaneel bij de uitlaten moet vervangen worden, hier wil ik binnenkort aan beginnen. hij heeft ooit schade gehad aan de la wielrand, hier moet dus ook nog een nieuwe in. het interieur moet een keer flink opgefrist worden, (dashboard en middenconsole, als iemand dit nog in nette staat heeft dan hoor ik het graag.) ook de hemel moet ik mettertijd een keer aanpakken, maar alles op zijn tijd. eerst eens al het chroom poetsen en de buitenkant een keer goed wassen. foto's zoals ie nu is:
  9. en wat was het euvel, of nog niet opgelost?
  10. een elektrische antenne universeel (in het chroom met brede afdekdop zoiets als de series 3) is voor ca 70-80 euro te krijgen, even googeleleleln
  11. tik eens een keer op alle injectoren met een schroevendraaier, deze kunnen door het stilstaan vast gaan zitten, en inderdaad zoals hierboven al genoemd is, de temperatuursensor welke de injectiecomputer van informatie voorziet, indien deze stuk is dan geeft ie ook dit soort kuren. indien bovenstaande geen soelaas bied, dan zou ik gezien de zwarte staat van je bougies het toch gaan zoeken in een te rijk mengsel (teveel benzine). je brandstofdrukregelaar kan dit probleem geven, je retourleiding terug naar je tanks kan verstopt zitten of je injectoren kunnen ernstig vervuild zijn. Geloof me, ik heb een saab 900 turbo met een soort gelijk probleem, en daar was het een combinatie van bovengenoemde.
  12. beetje laat misschien, maar ik heb er zelf 1 gemaakt van 20mm dik staal, werkt perfect en zowel voor links als rechtercylinderkop te gebruiken heb je nog interesse?
  13. ik kan ook gewoon geen antwoord geven hoor, bovendien heeft iemand die zo'n topic opent omdat hij zelf ernaar opzoek is nu ook nog wat aan.
  14. autoschade kemmeren in breda is netjes qua prijs en vakwerk.
  15. de versnellingsbakken van de x300 kun je afstellen met de kickdownkabel, als je deze indraaid, dan wordt de druk in de bak lager, waardoor hij soepeler schakelt.
×
×
  • Create New...