Jump to content

JagS3 4.2

Members
  • Posts

    501
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

JagS3 4.2 last won the day on February 8

JagS3 4.2 had the most liked content!

Reputation

126 Toppertje

About JagS3 4.2

  • Birthday 06/27/1991

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Sterksel
  • Hobbies
    Restaureren van oude auto's

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Wouter, 30 jaar en na een tijdje geen jag te hebben gehad, ben ik samen met mijn vader in het bezit van een xj6 series 3 4.2, na een daimler double six series 3, series 3 4.2, x300 3.2, daimler double six en een x306 (XJR) als dagelijkse rijdt ik een x350 3.0 V6 en heb ik nog een XJS uit 1983

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. als de jaguar series eenmaal goed op orde zijn, dan gaan ze inderdaad bijna niet meer stuk. Gefeliciteerd dus, je hebt het boek uitgelezen
  2. en mocht je de onderdelen nodig hebben, wij hebben alles zitten op een donor series 3
  3. haha, ik hoorde het al via whatsapp, sterk weer hoe klein de wereld is.
  4. Haha, er is veel onverhard idd, maar het meeste is strak asfalt gelukkig
  5. dat is t zeker, uit 1980 met een gasinstallatie, een oom van mijn vader kon niet meer autorijden en die station stond dus al een tijdje stil, (+-6 jaar) dat vonden we erg zonde en het is ook leuk om een oudere auto te kopen van een oom om die vervolgens weer aan de gang te helpen (dan blijft ie toch in de familie). Lopen en rijden doet ie al erg goed, het is misgegaan op wat carrosserieaandacht, maar dat is allemaal keurig opgelost op eenzelfde manier als op dit topic :), gewoon goed dus, haha. a.s. woensdag gaat de hammerite nog over de zincspray, en daaroverheen komt nog tectyl, dus die kan er weer jaaaren tegen voordat de roest begint en dat moet ook, want met deze gaat veel gereden worden.
  6. al een tijdje niets gedaan aan de jagg, we hebben een volvo 265 gekocht en die had toch wat meer werk nodig dan voorzien, dus die hebben we nu eerst in orde gemaakt. die gaat waarschijnlijk a.s. vrijdag of maandag naar de apk, dan pakken we de Jag weer op, dan hoop ik ook deze binnen een aantal maanden weer rijdend te hebben.
  7. dat lijkt inderdaad een kwestie van tijd, wat een prullert.
  8. de regeling is dat de auto eigenlijk in 3 onderdelen wordt opgedeeld: 1. Drijflijn 2. Chassis 3. Carrosserie hiervan mag je er 1 wijzigen, maar in het geval van bijv een capri voldoe je hier eigenlijk altijd aan omdat het een zelfdragende carrosserie is (chassis en body niet van elkaar los te maken). Met een camper (LT) in dit geval ligt dit anders, daar mag je dus een andere motor+automaat in takelen (drijflijn), maar je mag dan bijvoorbeeld niet meer een ander chassis eronder zetten of een andere vorm opbouw zou dan volgens de regels niet meer gewijzigd mogen worden naar een modernere/andere opbouw)
  9. ik heb exact hetzelfde gehad met mijn x350, zit er een schuifdak in je S-type? als de afvoerkanalen namelijk niet goed open zijn, dan stroomt de goot vol en dat water komt over de printplaat heen met als gevolg dat ie er zo uitziet zoals op de foto's. wat ook kan is dat je fitting een sluiting heeft (dat was bij mij zo).
  10. ik heb de module in het plafond eruitgeklikt (achter de zonnebrilhouder zit een schroefje, de rest kun je er bij een xj uitklikken, en toen heb ik de omgesmolten plastic houders heel voorzichtig losgeboord, zodat de printplaat eruit kan, deze heb ik gewisseld met een fris exemplaar en toen heb ik ipv het kunststof om te smelten het zo aangepast dat deze nu met schroefjes te monteren/demonteren is. foto's heb ik zo helaas niet. de fitting welke in het plafond zit bleek achteraf sluiting te hebben waardoor de donor-module een doorgebrand contact kreeg direct na aansluiten, erg balen dus, ik heb het contact vervangen (printplaat gerepareerd) en de fitting in het plafond ook vervangen, nu werkt alles weer perfect
  11. het is opgelost, uiteindelijk bleek het in de fitting van de binnenverlichting te zitten, 2 plafondmodules verder en 1 fitting en alles werkt weer perfect. gelukkig dus geen draadboom/moduleproblemen.
  12. mooi werk, dat achterpaneel zit er weer keurig in zo te zien, al ervaring met laswerk? ik weet niet hoe ver je wil gaan met de restauratie, maar als je hem volledig uit elkaar haalt kun je de body laten doen in een oven (dan wordt de lak er volledig afgebrand) als je m daarna laat stralen en dippen in vloeibare zink, dan is je auto klaar voor de eeuwigheid. Maar wat budgetvriendelijker is zodra als je gelast hebt, de naden goed behandelen met zincspray. voor wat betreft het ontroesten heb ik goede ervaring met fosforzuur, eerst goed uitborstelen met een staalborstel voor op de slijptol dan een klein beetje fosforzuur aanbrengen met de kwast voor de diepdoorgedrongen roest, deze wordt dan volledig opgelost, waarna er ijzerfosfaat ontstaat. hoe ik het meestal doe, is: uitborstelen met slijptol, eventueel nastralen met straalpistool, zodat het staal volledig schoon is, dan behandelen met zincspray en daarna weer de lagen opbouwen (primer lak en blanke lak)
  13. dan is het heel eenvoudig, waarschijnlijk is de auto niet goed uitgelijnd, laat dit door een professioneel bedrijf doen met de juiste apparatuur. het kan namelijk ook zijn dat je achterophanging een slechte bus oid heeft waardoor de totale sporing niet meer klopt. De uitlijning is typisch iets wat je eigenlijk niet fatsoenlijk zelf kunt zonder uitlijnapparatuur.
  14. volgens mij kunnen ze lekken onder het hitteschild door het gietijzer zelf, maar dan is het gietijzer gescheurd (kun je overigens prima lassen). of tussen blok en uitlaatspruitstuk, of op de overgang van het gietdeel naar pijp.
  15. als ie er zit dan moet ie tussen de - en plus van de bobine aangesloten zitten, dus gewoon die draden volgen dan moet je m tegenkomen. ik verwacht dat ie er niet opzit, volgens mij hadden alleen de series 3 (injectie) een ignition amplifier. vwb je carbs, indien het voor die 750 revisiewaardig gebeurd (dus revisiekit plaatsen, afstellen, synchroniseren, professioneel ultrasoon reinigen carbs poetsen en de rest polijsten, dan valt dat alles mee. of je moet het zelf doen idd, 170 euro voor de revisiekit vind ik niets raars, het is overigens goed zelf te doen, let wel op dat je je vlotterkamers dan goed afstelt en de manual netjes volgt.
×
×
  • Create New...