Jump to content

JagS3 4.2

Members
  • Content Count

    393
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

JagS3 4.2 last won the day on September 15

JagS3 4.2 had the most liked content!

Community Reputation

59 Toppertje

About JagS3 4.2

  • Birthday 06/27/1991
  • Age 29

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Sterksel
  • Hobbies
    restaureren van oude (engelse) auto's
  • Age 29

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Wouter, 27 jaar en nu na lange tijd weer in het bezit van xj6 series 3 4.2 na een daimler double six series 3, series 3 4.2, x300 3.2, daimler double six en een x306 (XJR)
  • Age 29

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. hallo Peter, gefeliciteerd met de aankoop! zo te zien erg mooie auto inderdaad, we wachten natuurlijk wel op wat meer detailfoto's !! haha
  2. Zelf ben ik helemaal fan van de 6-cilinder, vermogen genoeg, loopt heerlijk krachtig en nog een redelijk verbruik te halen (1:7) ongeveer een 12-cilinder HE is gemiddeld 1:4,5 (ik heb beide gehad). verder is de 6 cilinder erg makkelijk om aan te werken omdat je bijna om de motor heen kunt gaan staan. bij een V12 heb je 4 ellebogen en 34 vingers nodig en ohja ook nog 6 polsen(bij wijze van spreken dan) als je dan toch een goede zoekt dan lijken mij deze 3 wel goede kanshebbers, maar met name nr 1: https://www.autoscout24.nl/aanbod/jaguar-xj6-3-4-aut-benzine-bruin-82667cae-048b-1e79-e053-0100007f1b1a?cldtidx=6&cldtsrc=listPage https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/jaguar/m1601333794-jaguar-xj-6-4-2-iii-1983-blauw.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr https://www.autoscout24.nl/aanbod/jaguar-xj6-4-2-sovereign-benzine-groen-dfdb7dab-362b-2206-e053-0100007fda84?cldtidx=9&cldtsrc=listPage
  3. desnoods even zelf maken, hebben we voor de mk2 toen ook gedaan, echt superdegelijk pakkingpapier vragen bij de automaterialenzaak, kost bijna niets
  4. Gisteravond nog een kleine tegenvaller, de achterranden onder de achterbumper zijn toch slechter dan we gedacht hadden, ook zijn we begonnen aan de schalen onder de tank los te maken, deze waren compleet verrot, nieuwe hadden we al gekocht en gespoten, ook met de voorbereiding om het scuttle panel (rondom de uitlaten te vervangen). Wat blijkt: 1 lekke tank, de andere gelukkig nog dicht. dus even de donor weer bekijken of daar nog 2 goede tanks inzitten. ook de carrosserie rondom de schalen is niet best meer, dus maandagavond weer verder met de tanks demonteren en het eerste hak en slijpwerk om de carrosserie weer netjes hard te maken. wordt vervolgd!
  5. JagS3 4.2

    XJS koppakingen

    dat heeft dit type xjs v12 nog niet.
  6. JagS3 4.2

    XJS koppakingen

    dat is ook waar ik aan dacht.
  7. ik vind zon groot scherm in het midden toch echt zon verschrikkelijk afzichtelijk ding, waarom doen ze dat toch niet mooi in het dash integreren, verder niets dan lof, mooie kar.
  8. volgens mij zijn het allemaal dezelfde diameter (ik meen 8 mm), maar ik zou zeggen demonteer er 1 en rijd even naar de automaterialenzaak, daar hebben ze slang per meter en bijhorende slangklemmen, kun je dus zo alles halen, het zijn namelijk niet jaguar specifieke slangen, vraag dan ook meteen naar e10 bestendige, als je dat vervolgens in je motorruimte ook doet, dan kun je met een gerust hart e10 tanken.
  9. JagS3 4.2

    Afstellingen

    roetten bij volgas en afslaan kan te maken hebben met injectoren welke vuil (geworden) zijn, deze zijn echter goed te reinigen en er moeten dan ook direct nieuwe kousjes in. maar zo 1,2,3 van achter een scherm is het moeilijk te zeggen wat het is. wat heb je al allemaal getest?
  10. Gisteravond hadden we even een euforie momentje, we hebben de laatste technische onderdelen erop gezet evenals de motorkap, daarna starten, versnellingshandle in D en de jag gleed zo weg, je kunt wel goed merken dat de automaat een revisie heeft gehad, want die schakelt dus echt boterzacht. Ook wat hoger in de toeren. De motor blijft alleen nog niet helemaal lekker stationair lopen, dus daar moeten we even naar kijken, en nog meer goed nieuws, de jag heeft nu dus alweer 3 weken gestaan op dezelfde plek en lekt geen druppel meer, onderkant vd motor en automaat helemaal droog
  11. Wij hebben daar uit voorzorg een klein laagje vloeibare pakking tussen gedaan, gewoon om er zeker van te zijn dat het dicht is, overigens hebben we dat bij alle pakkingen vd carterpan en distr deksel gedaan
  12. Wij gaan het niet halen helaas, de jag is net niet klaar. Tot volgende keer!
  13. dat klopt inderdaad., het distr huis moet mee gevlakt worden omdat de cilinderkop daarop rust, dus dat moet allemaal in 1 lijn zitten. (vandaar ook de pasbussen in de distr deksel)
  14. Met 't gewicht van de xk zou ik lekker de Carter eronder zetten en dan laten staan op een paar houten blokken, dat staat behoorlijk stevig, voor een motorblok heb je toch al een bovengemiddelde nodig qua gewichtcapaciteit
×
×
  • Create New...