Jump to content

JagS3 4.2

Members
  • Posts

    473
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

JagS3 4.2 last won the day on July 1

JagS3 4.2 had the most liked content!

Reputation

103 Toppertje

About JagS3 4.2

  • Birthday 06/27/1991
  • Age 30

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Sterksel
  • Hobbies
    Restaureren van oude auto's

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Wouter, 29 jaar en na een tijdje geen jag te hebben gehad, ben ik samen met mijn vader in het bezit van een xj6 series 3 4.2, na een daimler double six series 3, series 3 4.2, x300 3.2, daimler double six en een x306 (XJR)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. dat is opzich zelf wel te maken, als je de manual precies volgt en wat gevoel voor autotechniek hebt. idd nieuwe lagers, uitshimmen op de juiste manier (zodat de tandwielen netjes in het midden aangrijpen van de loopvlakken en klaar is kees. het zou kunnen door de overmatige speling dat de tanden van je diff beschadigd zijn, dan wordt het een ander verhaal, maar meestal is een lagersetje en wat shims voldoende om je diffje weer stil te krijgen.
  2. JagS3 4.2

    Storing

    ja idd contactslot icm met massaprobleem is ook het eerste waar ik aan dacht. controleer ook maar eens je verbindingen in je kabelboom, als je accu 13 volt geeft met ingeschakeld contactslot, dan moet alles 13v krijgen (op de bobine na) als je dan terug gaat meten dan weet je waar het vandaan komt. Maar als het gekomen is na het vervangen van de contactpunten: heb je ze dan wel goed afgesteld?
  3. mooi he, techniek mooi dat het opgelost is, smeer inderdaad nog wel even je kabels en geleiders goed door, meestal komt het door vuil en oxidatie dat het schuifdak steeds stroever gaat lopen totdat inderdaad je zwakste onderdeel kapot gaat (tandwiel in dit geval). wat waren de kosten nou van zo'n tandwiel als ik vragen mag?
  4. Verder is onze mobiliteit in europa maar een druppel op een gloeiende plaat met industrieën zoals china, rusland en afrika. Nee ik blijf gewoon zo lang mogelijk dinosauriërbladeren opstoken, met een auto van dik 48 jaar oud. Dat wil ik de moderne plastic pongel nog wel eens zien doen.
  5. ja en nou staan de Duitsers nu ook niet zo heel bekend om hun innovatie, het is bij die gasten vooral (kwalitatief) namaken wat andere bedenken en pas op het moment dat ze er omzet mee kunnen maken. Het hele VAG-concern is gewoon mega conservatief, in dat opzicht geloof ik veel meer in de Japanners en Engelsen
  6. Dat is met elektriciteit niet heel anders. eigenlijk moeten we gewoon zorgen dat we zo snel mogelijk overgaan naar waterstof, want elektrische auto's zijn cradle to cradle niet bijzonder veel schoner dan een fossiele brandstofauto. Bovendien gaan de meeste waterstofauto's met een brandstofcel werken, waardoor je maar bijzonder weinig Waterstof nodig hebt.
  7. als er alleen motorbrand is geweest, dan ben ik nog niet zo bang voor de schuifdakmotor, deze zit toch best een eindje weg van de motorruimte, ook weer afhankelijk hoe heftig de motorbrand geweest is natuurlijk. 3D printmateriaal kun je in verschillende sterktes krijgen, als je de kwalitatief hoogste neemt, dan is dat behoorlijk taai spul, ik durf wel te stellen even sterk of wellicht sterker. let wel op dat ze de laagdikte zo klein mogelijk zetten zodat het oppervlak zo glad mogelijk wordt.
  8. Inderdaad, de geleiders en runners van het dak smeren, en goed in laten werken, en dan ook meteen de kabels zo goed mogelijk. Die tandwielen kun je evt 3D laten printen of anders even sng barratt bellen.
  9. Vanavond weer even lekker bezig geweest wielkuip volledig gerepareerd en gordelsteun weer op z'n plekje, maandag weer verder met de wielrand, die hebben we er al uitgehaald, alles weer afgewerkt met zincspray.
  10. kan prima, maar houd wel rekening met 1 a 2 duizendjes per jaar om m rijdend te houden. en al wat je dan nog overhoud besteed dat aub aan plaatwerk, want dat is echt nodig. of je koopt zo'n ding (n nette) idd als dagelijks vervoer, houdt m in de lucht en gooit m weg na pakweg 7 a 8 jaar. allemaal afwegingen, maar die moet je echt zelf maken. mijn vader gaat een series 3 dagelijks rijden over een tijdje, maar die zijn we nu dus eerst compleet aan het lassen en een nieuwe antiroestbehandeling geven alvorens deze ingezet gaat worden. lpg gaat prima, maar we merken dat als je het benzinesysteem niet met enige regelmaat gebruikt, het niet helemaal lekker gaat.
  11. die heb ik ook te koop zien staan idd, leek me zo op het oog nog een erg gave auto. ik zou m opknappen deze is nog echt te mooi om te slopen en de xjr's 6 worden echt zeldzaam en zijn flink aan het stijgen in waarde. dat harde stationair lopen is wsl een defecte of vastzittende stationair schakelaar bij t gasklephuis, die willen inderdaad wel eens haperen. (eigenlijk zijn ze standaard stuk) dat er 1 cilinder niet meedoet kan aan een penbobine liggen, die willen nog wel eens gaan. (scheurtje erin waardoor de vonk overslaat op t blok ipv de bougie.
  12. of geen vonk dus op een of andere manier, heb je je contactpunten en bobine gecontroleerd of deze het doen?
  13. als je zeker weet dat je accu/dynamo goed is, dan is het waarschijnlijk zo dat je startmotor "lui" is geworden, demonteren en schoonmaken, koolborstels gangbaar maken, dan moet het weer een stuk beter gaan.
  14. over een week of 7 a 8 wil ik ook zeker wel meerijden met de xj, mocht deze dan nog niet klaarzijn, mogen we dan ook de 96 meenemen?
  15. ik denk dat je moet beginnen met meten van de 12v naar de bobine toe, als je schrijft dat alles al vervangen is, dan moet het haast wel zitten in kabelbreuk oid. en heb je onderdelen vervangen door nieuw of gebruikt, en heb je ook al getest met een nieuwe bougie op de kabel en deze aan massa te leggen en kijken of deze vonkt?
×
×
  • Create New...