Jump to content

JagS3 4.2

Members
  • Content Count

    462
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

JagS3 4.2 last won the day on November 12 2020

JagS3 4.2 had the most liked content!

Community Reputation

98 Toppertje

About JagS3 4.2

  • Birthday 06/27/1991
  • Age 29

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Sterksel
  • Hobbies
    Restaureren van oude auto's

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Wouter, 29 jaar en na een tijdje geen jag te hebben gehad, ben ik samen met mijn vader in het bezit van een xj6 series 3 4.2, na een daimler double six series 3, series 3 4.2, x300 3.2, daimler double six en een x306 (XJR)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. kan prima, maar houd wel rekening met 1 a 2 duizendjes per jaar om m rijdend te houden. en al wat je dan nog overhoud besteed dat aub aan plaatwerk, want dat is echt nodig. of je koopt zo'n ding (n nette) idd als dagelijks vervoer, houdt m in de lucht en gooit m weg na pakweg 7 a 8 jaar. allemaal afwegingen, maar die moet je echt zelf maken. mijn vader gaat een series 3 dagelijks rijden over een tijdje, maar die zijn we nu dus eerst compleet aan het lassen en een nieuwe antiroestbehandeling geven alvorens deze ingezet gaat worden. lpg gaat pr
  2. die heb ik ook te koop zien staan idd, leek me zo op het oog nog een erg gave auto. ik zou m opknappen deze is nog echt te mooi om te slopen en de xjr's 6 worden echt zeldzaam en zijn flink aan het stijgen in waarde. dat harde stationair lopen is wsl een defecte of vastzittende stationair schakelaar bij t gasklephuis, die willen inderdaad wel eens haperen. (eigenlijk zijn ze standaard stuk) dat er 1 cilinder niet meedoet kan aan een penbobine liggen, die willen nog wel eens gaan. (scheurtje erin waardoor de vonk overslaat op t blok ipv de bougie.
  3. of geen vonk dus op een of andere manier, heb je je contactpunten en bobine gecontroleerd of deze het doen?
  4. als je zeker weet dat je accu/dynamo goed is, dan is het waarschijnlijk zo dat je startmotor "lui" is geworden, demonteren en schoonmaken, koolborstels gangbaar maken, dan moet het weer een stuk beter gaan.
  5. over een week of 7 a 8 wil ik ook zeker wel meerijden met de xj, mocht deze dan nog niet klaarzijn, mogen we dan ook de 96 meenemen?
  6. ik denk dat je moet beginnen met meten van de 12v naar de bobine toe, als je schrijft dat alles al vervangen is, dan moet het haast wel zitten in kabelbreuk oid. en heb je onderdelen vervangen door nieuw of gebruikt, en heb je ook al getest met een nieuwe bougie op de kabel en deze aan massa te leggen en kijken of deze vonkt?
  7. ik kon bij alle bouten er fatsoenlijk bij van onderuit met een paar verlengstukken en kniestuk, alles gewoon met de ratel kunnen losdraaien.
  8. JagS3 4.2

    probleem

    dynamo kapot, ik had exact hetzelfde bij mijn XJR. dynamo maakt naar alle waarschijnlijkheid intern sluiting.
  9. wat een forumwijsheden weer , maar het is wel waar
  10. ik meen dat een x300 al een kunststof tank heeft...?
  11. Wat is het toch ook een ellendige klimaatzooi, heeft niks met groen te maken dit, ik ben blij met de XJS in ieder geval, lekker n ouderwetse v12 stoken op fossiel.
  12. eens, in ieder geval filter wisselen en retourleiding even doorblazen als de tank leeg is, dan is meteen de meeste troep eruit. doet ie het dan, dan met versterkte injectiereiniger (flesje op 10 a 15 liter) rijden met afwisselende rijstijl. je startmotor is waarschijnlijk dat deze af en toe blijft "plakken" dat wil zeggen dat de bendix niet altijd naar buiten komt. dat is met koud weer ook wel eens aan de hand met mijn saabje (maar das al echt middeleeuwse techniek). zoals haddock aangeeft, een ferme tik met een hamer oid zal dit probleem (tijdelijk) oplossen. suc
  13. leuk ook dat ie stof heeft ipv leer. gaat goed zo, onze series 3 moeten we buiten aan werken, dus dat zal over een maandje ofzo weer opgepakt worden, gezien het nu echt geen weer is om buiten te lassen en te klooien.
×
×
  • Create New...