Jump to content

JagS3 4.2

Members
  • Content Count

    318
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

JagS3 4.2 last won the day on July 7

JagS3 4.2 had the most liked content!

Community Reputation

37 Beter

About JagS3 4.2

  • Birthday 06/27/1991
  • Age 29

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Sterksel
  • Hobbies
    restaureren van oude (engelse) auto's
  • Age 29

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Wouter, 27 jaar en nu na lange tijd weer in het bezit van xj6 series 3 4.2 na een daimler double six series 3, series 3 4.2, x300 3.2, daimler double six en een x306 (XJR)
  • Age 29

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. we hebben een complete donor staan, ik zal even kijken of we er nog een op hebben zitten. is deze van het grootlicht of dimlicht?
  2. En de terugmontage, remsysteem weer volledig geinstalleerd, en wat elektrische delen.
  3. Gisteren weer verder gegaan aan de Jag, Motorruimte uitgepakt, cabine afgebroken, alle op en aanbouwdelen in de motorruimte weer teruggeplaatst. donderdag weer verder, dan takelen we de motor er weer in als het een beetje meezit. bij deze de spatborden in daglicht
  4. als je hem vult met lucht, en de druk op de cilinder houd, dan zal deze niet meer omhoog komen, gezien het feit dat de lucht er niet uitkan.
  5. dat zijn 4 palen in de grond van 2 meter hoog, en alles 'bekleed' met plastic, we hebben het op deze manier gedaan om de grootste stof en rommel buiten te houden, uiteindelijk gaat het erom dat de motorruimte weer netjes is, een volledig gerestaureerde motorruimte is nooit het doel geweest, anders hadden we deze uiteraard laten spuiten bij een schadebedrijf. maar al met al valt het vuil/stof mee wat er in de lak gevallen is, en ziet het er al met al weer erg goed uit, zeker als straks alle onderdelen weer terug op zijn plaats zitten. a.s. maandag weer verder met de opbouw, ik kan niet wachten
  6. Als er water bij de verbranding komt waardoor de cilinder wand schrale wordt(de olie wordt er dan afgestoomd zeg maar) dan kan het zijn dat er constant de oliefilm 'bijgevuld' wordt, waardoor er inderdaad dus olie gaat verbranden, dat zou me de enige logische verklaring lijken, of er zit een lekje tussen de kop en het blok, waardoor de olie in de cilinder loopt, hoe dan ook, bellen in je koelvloeistof is in ieder geval nooit goed dat lijkt me toch een kapotte kop/koppakking
  7. Zo na een tijdje van voorbereiden een soort van spuitcabine bouwen en nog wat andere werkzaamheden, vanavond het laatste beetje lakwerk op de jag gezet, motorruimte ziet er weer als nieuw uit nu, kijk de foto's maar, wij zijn erg tevreden met het resultaat in ieder geval. Maandag gaat de jag terug naar de werkplaats en kan de motor en bak er eindelijk terug in en hopende dat de revisie van de automaat gelukt is. We hopen over een weekje of 2 weer te rijden
  8. mooi dat ie t weer goed doet, merk je nu veel verschil qua trekkracht/lopen van de motor?
  9. je zou ook eens navraag kunnen doen voor een uitlaatsysteem op maat. daar zijn ook verschillende adresjes voor. check google maar eens gr wouter
  10. ik heb me er vandaag toevallig in zitten verdiepen, in koelvloeistof. in oudere auto's is vaak blauwe koelvloeistof aanwezig. later kwam de roze koelvloeistof met de komst van aluminium cilinderkoppen en meerdere aluminium onderdelen. de roze koelvloeistof is minder agressief op aluminium dan de blauwe of groene, maar beiden kan, het enige wat niet mag is mengen van koelvloeistof. dus roze koelvloeistof kan prima in je oude jag, als je er maar voor zorgt dat het gehele systeem leeg is/gespoeld is voordat deze weer gevuld wordt.
  11. er is ook nog een reeele kans dat er een sluiting ontstaat onder het paneel waarin de keuzehendel zich bevind, hier lopen namelijk behoorlijk wat draden, en het zou zomaar kunnen dat met het bewegen van de hendel er ergens iets vast/tussen komt te zitten.
  12. wij hebben inderdaad exact hetzelfde gehad, zie mijn topic: na lange tijd: series 3 4.2, zoals arie-jag al aangeeft, naar alle waarschijnlijkheid de frictieplaten in de bak(was bij ons ook zo), dat betekent dat de bak uit elkaar moet. je rembanden zouden het ook nog kunnen zijn, deze kun je vanaf buiten bijstellen onder de auto.
  13. ik heb in mijn jaguar jaaaren een van cranenbroek accu gehad, heeft het echt supergoed gedaan en deed het nog steeds toen ik hem verkocht. het merk van de accu zegt niet zoveel, hoe ermee omgegaan wordt wel. tip: zet er de zwaarst mogelijke in, dat scheelt echt enorm in levensduur. als je echt een heel sterke/goede accu zoekt met veel startvermogen, neem dan een optima, deze zijn echt bere sterk.
  14. Gisteren weer beziggeweest, Het nieuwe staal erin gelast en voorzien van zincspray, hierover komt straks nog primer en 1 mooie laag midnight blue. De zincspray is nog nat op de foto's, die wordt nog helemaal lichtgrijs
  15. En weer verder gegaan met de motorruimte voorbereiden, wat slechte stukken eruitgeslepen en nieuwe op maat gemaakt:) volgende week weer verder
×
×
  • Create New...