Jump to content

JagS3 4.2

Members
  • Posts

    481
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

JagS3 4.2 last won the day on July 1

JagS3 4.2 had the most liked content!

Reputation

108 Toppertje

About JagS3 4.2

  • Birthday 06/27/1991
  • Age 30

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Sterksel
  • Hobbies
    Restaureren van oude auto's

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Wouter, 30 jaar en na een tijdje geen jag te hebben gehad, ben ik samen met mijn vader in het bezit van een xj6 series 3 4.2, na een daimler double six series 3, series 3 4.2, x300 3.2, daimler double six en een x306 (XJR) als dagelijkse rijdt ik een x350 3.0 V6 en heb ik nog een XJS uit 1983

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. je moet je kabels er inderdaad uithalen en flink op en neer bewegen met wd40, net zolang laten weken/schoonmaken totdat er geen vuil meer uitkomt, dan de kabels met lithiumspuitvet (ook van WD40 of eurol) inspuiten, dan zouden ze soepel moeten zijn.
  2. ik heb nog n 83'er xjs v12 staan, technisch goed carrosserie 90%, alleen nog ombouwen van RHD naar LHD.
  3. en opgelost! er was iemand zo lomp geweest om de schroef van de plafondhandle achter door de + van de instapverlichting vast te schroeven, waardoor de kabels uiteindelijk kortsluiting hebben gekregen en een deel van de draadboom aan elkaar hebben laten smelten. na het onderzoek met het schema van @hansvh(waarvoor veel dank) ben ik hier achtergekomen, de + van de FEM (Front electronic module (tegen de a stijl chauffeurszijde)) was niet meer actief (zekering uitgetrokken) en de draad welke sluiting had vanaf de module naar de verlichting hadden ze gewoon doorgeknipt, dus die draad gevolgd en zo de sluiting gevonden. Nu weer een prachtig verlicht dashboard en middenconsole
  4. nexen 215 70 15, perfecte stille band met veel grip in nat.
  5. je kunt het relais ook opzoeken en isoleren met wat geluidsdemping.
  6. Ja dat zal m zijn geweest. Het was een betere auto dan op de foto leek, hij was wel echt ontzettend verwaarloosd hoor
  7. Beste forummers, Wij hebben sinds 1 dag een x350 3.0 v6, en daar zijn we echt heel blij mee, de auto was een beetje verwaarloosd, dus afgelopen 2 dagen flink aan de poets geweest. Echter, bij aankoop deed de interieurverlichting het al niet, dat wil zeggen alles op zwart behalve de teller en de j-gate, waarschijnlijk ergens een draad of stekker die niet lekker is, heeft iemand hier een schema van of al meegemaakt en weet wat het probleem is?
  8. Dat wordt een retourtje dealer schat ik zo
  9. dat is opzich zelf wel te maken, als je de manual precies volgt en wat gevoel voor autotechniek hebt. idd nieuwe lagers, uitshimmen op de juiste manier (zodat de tandwielen netjes in het midden aangrijpen van de loopvlakken en klaar is kees. het zou kunnen door de overmatige speling dat de tanden van je diff beschadigd zijn, dan wordt het een ander verhaal, maar meestal is een lagersetje en wat shims voldoende om je diffje weer stil te krijgen.
  10. JagS3 4.2

    Storing

    ja idd contactslot icm met massaprobleem is ook het eerste waar ik aan dacht. controleer ook maar eens je verbindingen in je kabelboom, als je accu 13 volt geeft met ingeschakeld contactslot, dan moet alles 13v krijgen (op de bobine na) als je dan terug gaat meten dan weet je waar het vandaan komt. Maar als het gekomen is na het vervangen van de contactpunten: heb je ze dan wel goed afgesteld?
  11. mooi he, techniek mooi dat het opgelost is, smeer inderdaad nog wel even je kabels en geleiders goed door, meestal komt het door vuil en oxidatie dat het schuifdak steeds stroever gaat lopen totdat inderdaad je zwakste onderdeel kapot gaat (tandwiel in dit geval). wat waren de kosten nou van zo'n tandwiel als ik vragen mag?
  12. Verder is onze mobiliteit in europa maar een druppel op een gloeiende plaat met industrieën zoals china, rusland en afrika. Nee ik blijf gewoon zo lang mogelijk dinosauriërbladeren opstoken, met een auto van dik 48 jaar oud. Dat wil ik de moderne plastic pongel nog wel eens zien doen.
  13. ja en nou staan de Duitsers nu ook niet zo heel bekend om hun innovatie, het is bij die gasten vooral (kwalitatief) namaken wat andere bedenken en pas op het moment dat ze er omzet mee kunnen maken. Het hele VAG-concern is gewoon mega conservatief, in dat opzicht geloof ik veel meer in de Japanners en Engelsen
  14. Dat is met elektriciteit niet heel anders. eigenlijk moeten we gewoon zorgen dat we zo snel mogelijk overgaan naar waterstof, want elektrische auto's zijn cradle to cradle niet bijzonder veel schoner dan een fossiele brandstofauto. Bovendien gaan de meeste waterstofauto's met een brandstofcel werken, waardoor je maar bijzonder weinig Waterstof nodig hebt.
  15. als er alleen motorbrand is geweest, dan ben ik nog niet zo bang voor de schuifdakmotor, deze zit toch best een eindje weg van de motorruimte, ook weer afhankelijk hoe heftig de motorbrand geweest is natuurlijk. 3D printmateriaal kun je in verschillende sterktes krijgen, als je de kwalitatief hoogste neemt, dan is dat behoorlijk taai spul, ik durf wel te stellen even sterk of wellicht sterker. let wel op dat ze de laagdikte zo klein mogelijk zetten zodat het oppervlak zo glad mogelijk wordt.
×
×
  • Create New...