Jump to content

JagS3 4.2

Members
  • Content Count

    293
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

JagS3 4.2 last won the day on March 6

JagS3 4.2 had the most liked content!

Community Reputation

24 Goed

About JagS3 4.2

  • Birthday 06/27/1991
  • Age 28

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Sterksel
  • Hobbies
    restaureren van oude (engelse) auto's
  • Age 28

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Wouter, 27 jaar en nu na lange tijd weer in het bezit van xj6 series 3 4.2 na een daimler double six series 3, series 3 4.2, x300 3.2, daimler double six en een x306 (XJR)
  • Age 28

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. ah oke, indien je er niet uitkomt, wij hebben nog een compleet motorblok (kop+ onderblok) in de donorauto zitten. deze mag eventueel weg voor een zacht prijsje, gezien we de staat niet kennen.
  2. Wilfred, je hebt toch al eens een cilinderkop laten reviseren, dan kun je die toch op dit onderblok zetten?
  3. ah oke, top, tnx voor de info, we moeten sowieso de injectiecomputer vervangen, dus dan kunnen we ook meteen eens naar de interface unit kijken. de donor is compleet, dus ook het middenpaneel van het dash kunnen we vrij eenvoudig omzetten.
  4. Update: de nieuwe oliepomp is binnen, gisteren alles voorbereid, donderdag kan de oliepomp er weer onder en de motor weer dichtgebouwd worden Ik heb nog een vraagje: in de donor zit een boardcomputer, is deze vrij eenvoudig over te zetten op onze auto, zit de draadboom van de boordcomputer en dergelijke voorbereid of moet deze dan ook mee oververhuizen?
  5. Maar als het je motor inloopt, zie je er natuurlijk niets van...
  6. Hoi Wilfred, ik heb de (warme) motor afgesteld grof, met de schroef op het inlaatspruitstuk, en met de schroef op de lmm is voor de fijnafstelling (max iets van 70 rpm bereik ofzo) eerste stap: ontsteking volgens manual met stroboscoop afstellen. tweede stap: grof afstelling op blok. derde stap: fijn afstelling op luchtmassameter (LMM) zo heb ik het in ieder geval gedaan en dat gaf het beste resultaat, motor loopt nu perfect rustig stationair met voldoende trekkracht bij gas geven. (op het moment doet ie trouwens helemaal niets, omdat ie langs de auto ligt, maar dat is over een paar weken weer helemaal anders) suc6
  7. bij de voor en achterruit eruithalen is het belangrijk dat je blijft snijden met een goed scherp stanleymes (of iets anders wat heel scherp is) totdat de ruit los is, de rubbers welke rondom de ruit zitten moet je als verloren beschouwen, die gaan er sowieso aan. heel veel geduld ook, je bent per raam zomaar n half uur tot een uur bezig.
  8. Gisterenavond inspectieluikje vd koelvloeistof open gemaakt, kanalen zijn goed zuiver met een hele lichte waas op de cilinderbussen, dit gaan we uiteraard nog doorspoelen. Verder de oliepomp opengemaakt, deze gaan we toch maar vervangen gezien de krassporen in het huis, Wat vinden jullie ervan?
  9. Als een startmotor niet pakt, dan is je relais meestal gaar, (aan het worden) of ernstig vervuild, startmotor laten reviseren is dan 'n optie
  10. Gisterenavond de motor verder opengemaakt, distributiedeksel erafgehaald, dat kan gewoon als je de studs met 2 moeren op elkaar draait en dan kun je de studs er zo uitdraaien. Motor ziet er op het oog nog erg mooi uit vanbinnen, ook de ketting heeft geen speling, we gaan nog wel een lager loshalen om te kijken hoe deze eruitziet en waarschijnlijk ook nog de oliepomp vervangen omdat we daar nu toch mooi bijkunnen.
  11. als het goed is, kan de distributiedeksel eronderuit als de carterpan eronderweg is.
  12. ah oke, goed dat je het meldt, dan kunnen we in ieder geval het systeem afvullen straks met blauwe.
  13. Nee ook niet, dicht is dicht, kvs was helder roze en de motor liep goed, dus niets om aan de nemen dat de motor slecht is verder
  14. I know, alhoewel je zou verwachten dat cil 1 dan juist aan de kant van de koelvin zit 😄, die is namelijk zo groot dat je er een klein vliegtuigje mee zou kunnen laten opstijgen.
  15. dat zijn we niet van plan, compressie is goed met onderling max 0,3 bar verschil, en de motor loopt ook als een zonnetje verder, dus die wilden we fijn laten zitten. onder het mom van don't fix it if it ain't broken.
×
×
  • Create New...