Ga naar inhoud

sinjin smythe

Members
  • Aantal items

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

0 Goed

Over sinjin smythe

  • Verjaardag 11/30/1962
  • Leeftijd 55

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    rijsbergen
  • Hobbies
    klassieke auto's, muziek, luchtvaart
  • Leeftijd 55

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo, mijn is Peter Lolcama. Ben woonachtig te rijsbergen. Vanaf 2001 in het bezit van klassieke Jaguars. Heden in het bezit van jaguar XJS (1978) en Jaguar XJ12 series 1 SWB (1972). Daarnaast een rover P6 3500 (1972) en een Alfa spider 2.0 (1985)
  • Leeftijd 55

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Inschakelen
  1. sinjin smythe

    Hallo

    Ik ben op zoek naar een ruitenwissermotor voor mijn xjs 1978 linksgestuurd. Ik heb de defecte uit elkaar gehaald en ben er achtergekomen dat puur de behuizing van electromotor zelf kapot is. Heb eigenlijk alleen deel van behuizing nodig waar de 2 magneten op de binnenwand gemonteerd zijn. Groetjes Peter
  2. sinjin smythe

    Hallo

    Dit zijn idd de opusontstekingen, zoals Isabella al reageerde ( dank je Isabella!). En Hans dank je voor de link. Zal er eens gaan induiken.😊
  3. sinjin smythe

    Hallo

    Dag hans, mijne heeft 1 bobine. ( andere v12 met carburatie en vorige v12 die ik gehad heb ook. Het zwarte kastje is mij welbekend van foto’s. Maar de v12’s die ik heb en gehad heb hadden die niet: die systemen bestaan uit een grijze amplifier met koelribben gemonteerd voor de distributor op het blok, distributor, 1 bobine en een verchroomde weerstandplaat.... weet wel dat die amplifiers heel heet worden agv montage op het blok en daardoor problemen kunnen geven. Weet dat er exemplaren zijn die een langere kabel hebben, waardoor ze op een koelere plek gemonteerd zijn. Heb de indruk dat ik het wel moet zoeken in het ontstekingssystteem. of misschien temp sensoren van luchtregeling of luchtmassameter? Ik heb zojuist er weer een half uur in heel rustig in gereden en het probleem deed zich nu weer niet voor. Ondanks al hoge buitentemperatuur. Ik denk dus dat wanneer er steviger gereden wordt en de motor wordt warmer, dat er dan iets van electrische aard zodanig verandert, dat de motor wat gaat inhouden en onregelmatiger gaat lopen bij lage toerentallen. Paar dagen geleden constateerde ik ook bij het plots gaspedaal loslaten kleine backfires..... misschien dat dan evt het probleem makkelijker te zoeken is? Groetjes Peter
  4. sinjin smythe

    Hallo

    Goedenmorgen. 12 cyl. Dat zou mooi zijn. Hoef ik niet diep te graven. Dan moet ie wel doorgemeten worden, wanneer het probleem zich voordoet en met draaiende motor, neem ik aan.
  5. sinjin smythe

    Hallo

    Ja, heb ze gecontroleerd. Dank voor uw reactie
  6. sinjin smythe

    Hallo

    Jaguar XJS 1978. Sinds 2 dagen doet zich het volgende probleem voor: De motor houdt in bij lage toerentallen (onder 2000 tpm)... Wanneer ik de auto start doet het probleem zich niet voor en start gelijk. Naarmate de motor opwarmt, gaat de motor wat onregelmatig lopen (ook stationair!) en als ik een beetje gas extra geef, pakt ie niet op maar houdt ie in (2 a 300 tpm). Geef ik meer gas dan pakt ie plots wel op en presteert ie naar behoren. Vanochtend heb ik 15km gereden en heb de snelheid niet boven de 50 km p/u laten komen. Eerste kilometers in de stad (opwarmen) en daarna buitenweg met zoveel mogelijk constante snelheid max 50 km p/u. Laatste ca 3 kilometers leek het probleem weer te openbaren. Bij bestemming aangekomen, stilstaand stationair even laten lopen en paar keer rustig gas gegeven. Geen probleem te waarnemen. Zal het iets met de hoge temp te maken hebben? Alle meters geven normale waarden aan. De motor koelt goed en bij warme motor de temp.meter iets hoger in de stad. (warm weer!). Iemand een idee in welke richting ik het moet zoeken? vacuum-, injectie-ontstekingsysteem? Groetjes peter
×