Jump to content

sinjin smythe

Members
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Goed

About sinjin smythe

  • Birthday 11/30/1962
  • Age 57

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    rijsbergen
  • Hobbies
    klassieke auto's, muziek, luchtvaart
  • Age 57

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo, mijn is Peter Lolcama. Ben woonachtig te rijsbergen. Vanaf 2001 in het bezit van klassieke Jaguars. Heden in het bezit van jaguar XJS (1978) en Jaguar XJ12 series 1 SWB (1972). Daarnaast een rover P6 3500 (1972) en een Alfa spider 2.0 (1985)
  • Age 57

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dank je wel Hans. Zal eens gaan troubleshooten mbv jouw beschrijving. Mvg Peter
  2. Goedenmiddag, van mijn jaguar xjs v12 uit 1978 serie 1 werkt de airco verwarmings unit maar af en toe. Wanneer ik de mode selector van off naar een andere stand zet, gebeurt er vaak niks wat betreft activeren van airco, fan, blowers en instellen van een bepaalde temp. Als ik de selector een paar keer op en neer door alle standen beweeg, slaat het systeem af en toe aan en werkt alles naar behoren. Wanneer ik het contact uitzet, begint meestal de riedel weer van voren af aan om het systeem in werking te krijgen. Is er in het systeem een beginrelais die het hele systeem in werking stelt, bijv de blower motor relay, die vandaar uit de fan, blowers en airco aanstuurt? Of kan het zijn dat de modeselector niet naar behoren werkt? Dat laatste lijkt me niet,aangezien wanneer het systeem werkt en ik zet het contact uit en weer aan, zonder de mode selector veranderd te hebben, slaat het systeem meestal weer niet aan. Weet iemand waar het evt aan zou kunnen liggen? Hoor het graag Groetjes en een fijn weekend, Peter
  3. Dank u wel Hans voor snelle info. Zo ik nu weet, zijn alle stappen doorlopen op het lijstje wat u mij gestuurd hebt. Ga het nog eens goed nalopen. Groetjes Peter
  4. Goedenmorgen, kan iemand mij vertellen hoe je de tanks van een jaguar series 1 kan verwijderen? de tanks zitten helemaal los, behalve op het aansluitpunt bij de tankdop. De deksels zijn gedemonteerd en de 4 schroefjes per frame die de 2 dekselframes op de carrosserie verbinden zijn ook verwijderd. Toch kan ik de tanks niet laten zakken. Is er nog een verbinding tussen tanks en dekselframes? Lijkt er wel op. Zo ja, Hoe kom je bij die verbinding? Groetjes Peter
  5. Hallo, Ik ben op zoek naar een goede achterbank, met name het zitgedeelte, voor mijn jaguar xj12 series 1. Het moet een series 1 bank zijn, je weet wel met die diamond print. De kleur van mij is donkerblauw, maar een andere kleur is ook welkom.Daarnaast ben ik op zoek naar kachelvacuum onderdelen o.a de vacuumtrommeltjes gemonteerd op de temperatuur instelknop en schuif voor koude luchtklep. Deze zijn identiek. Ook de heater sensor unit bestaande uit 2 vacuumtrommeltjes met totaal 3 vacuumslang aansluitingen, Deze is gemonteerd op de kachel unit in het dashboard. Ook zoek ik de non return valve, onderdeel in het kachelvacuum systeem in de motorruimte. Deze vacuum onderdelen ook voor een series 1. Groetjes Peter
  6. sinjin smythe

    Hallo

    Ik ben op zoek naar een ruitenwissermotor voor mijn xjs 1978 linksgestuurd. Ik heb de defecte uit elkaar gehaald en ben er achtergekomen dat puur de behuizing van electromotor zelf kapot is. Heb eigenlijk alleen deel van behuizing nodig waar de 2 magneten op de binnenwand gemonteerd zijn. Groetjes Peter
  7. Dit zijn idd de opusontstekingen, zoals Isabella al reageerde ( dank je Isabella!). En Hans dank je voor de link. Zal er eens gaan induiken.😊
  8. Dag hans, mijne heeft 1 bobine. ( andere v12 met carburatie en vorige v12 die ik gehad heb ook. Het zwarte kastje is mij welbekend van foto’s. Maar de v12’s die ik heb en gehad heb hadden die niet: die systemen bestaan uit een grijze amplifier met koelribben gemonteerd voor de distributor op het blok, distributor, 1 bobine en een verchroomde weerstandplaat.... weet wel dat die amplifiers heel heet worden agv montage op het blok en daardoor problemen kunnen geven. Weet dat er exemplaren zijn die een langere kabel hebben, waardoor ze op een koelere plek gemonteerd zijn. Heb de indruk dat ik het wel moet zoeken in het ontstekingssystteem. of misschien temp sensoren van luchtregeling of luchtmassameter? Ik heb zojuist er weer een half uur in heel rustig in gereden en het probleem deed zich nu weer niet voor. Ondanks al hoge buitentemperatuur. Ik denk dus dat wanneer er steviger gereden wordt en de motor wordt warmer, dat er dan iets van electrische aard zodanig verandert, dat de motor wat gaat inhouden en onregelmatiger gaat lopen bij lage toerentallen. Paar dagen geleden constateerde ik ook bij het plots gaspedaal loslaten kleine backfires..... misschien dat dan evt het probleem makkelijker te zoeken is? Groetjes Peter
  9. Goedenmorgen. 12 cyl. Dat zou mooi zijn. Hoef ik niet diep te graven. Dan moet ie wel doorgemeten worden, wanneer het probleem zich voordoet en met draaiende motor, neem ik aan.
  10. Ja, heb ze gecontroleerd. Dank voor uw reactie
  11. sinjin smythe

    Hallo

    Jaguar XJS 1978. Sinds 2 dagen doet zich het volgende probleem voor: De motor houdt in bij lage toerentallen (onder 2000 tpm)... Wanneer ik de auto start doet het probleem zich niet voor en start gelijk. Naarmate de motor opwarmt, gaat de motor wat onregelmatig lopen (ook stationair!) en als ik een beetje gas extra geef, pakt ie niet op maar houdt ie in (2 a 300 tpm). Geef ik meer gas dan pakt ie plots wel op en presteert ie naar behoren. Vanochtend heb ik 15km gereden en heb de snelheid niet boven de 50 km p/u laten komen. Eerste kilometers in de stad (opwarmen) en daarna buitenweg met zoveel mogelijk constante snelheid max 50 km p/u. Laatste ca 3 kilometers leek het probleem weer te openbaren. Bij bestemming aangekomen, stilstaand stationair even laten lopen en paar keer rustig gas gegeven. Geen probleem te waarnemen. Zal het iets met de hoge temp te maken hebben? Alle meters geven normale waarden aan. De motor koelt goed en bij warme motor de temp.meter iets hoger in de stad. (warm weer!). Iemand een idee in welke richting ik het moet zoeken? vacuum-, injectie-ontstekingsysteem? Groetjes peter
×
×
  • Create New...