Jump to content

hagstrum

Members
  • Content Count

    504
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

hagstrum last won the day on April 30 2020

hagstrum had the most liked content!

Community Reputation

35 Beter

About hagstrum

  • Birthday 04/17/1965
  • Age 55

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Limburg Belgium
  • Hobbies
    Jaguar XJ40,xjs, film, Beatles, Ducati...

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Eddy from Belgium. Ik was tewerkgesteld bij ARROW service in Sint Truiden maar ben nu technieker bij Skoda Bilzen. Mijn hobby's zijn voornamelijk, knutselen aan mijn XJ40, xjc en XJ-S, muziek en ducati rijden.

    De huisdokter die tijdens mijn jeugd op visite kwam was in het bezit van een grote, lange, dikke jag. Ik was er als kleine puber dus danig van onder de indruk zodat ik het beeld nog steeds voor mijn ogen zie. Bij elk huisbezoek stond ik dan ook vol bewondering te staren naar dit wonderbaarlijke voertuig. Vandaar mijn interesse voor dit geweldig auto merk.

Recent Profile Visitors

1280 profile views
  1. Bedankt voor de info, mannen!!! Ik zal proberen om nog deze voormiddag een zoektocht te starten.
  2. Nu ik er voor 95% zeker van ben dat het de rw schakelaar is, is het de kunst om er ééntje te vinden. Nergens in stock. Niet tweedehands, ook niet nieuw. Deelnummer is: AEU2527 Help!!!
  3. De microswitch heb ik met de voltmeter gecontroleerd en is ok. Ik kan de wiper switch nameten met de ohm meter. In off stand tussen 5 en 6 geen weerstand (open contact) gemeten. Dit klopt volgens mij niet. In slow tussen 1 en 5 weerstand (gesloten) gemeten In fast tussen 1 en 4 weerstand (gesloten)gemeten. Op stand interval tussen 5 en 6, 1 en 3 en 7 weerstand (gesloten) gemeten. Als ik het goed begrijp moet ik in de off stand tussen 5 en 6 weerstand meten. Ik meet hier niets (OL). Open contact. Zou dit de oorzaak kunnen zijn?
  4. Alvast bedankt voor het meedenken! De microswitch doet blijkbaar wat hij moet doen. Deze heb ik nagemeten. Een mogelijke oorzaak is de slechte massa contact door de geoxideerde koperdraad. (zie foto) Deze ga ik morgen vernieuwen. Dan heb ik volgende tekst gevonden: WINDSHIELD WIPER PARKING: If your wipers don't park, you may be tempted to start tearing the wiper motor apart to work on the parking contacts -- but you would be forgetting that this is Lucas you're dealing with. As Mark Roberts found out, the problem is every bit as likely to be within the st
  5. Beste, In België moeten de oldtimers (+30 jaar) sinds dit jaar een tweejaarlijkse autokeuring ondergaan. Dus ook mijn XJS 1989. Bij zo een algemene keuring moet je ook wat geluk hebben. Dat had ik dus deze morgen niet. De wagen is afgekeurd op één item. Dit wil zeggen dat ik dit moet herstellen en de wagen opnieuw moet aanbieden binnen de 14 dagen. Het item dat niet voldoet is 'ruitenwisser nulstand'. met andere woorden, de wisser komt niet in nulstand beneden aan het venster bij het uitschakelen aan de hendel, maar blijft ergens midden het raam stil staan.
  6. Dat klopt... Dit ga ik zeker doen!! Alvast hartelijk dank voor je input... TOF!!!
  7. Dus als ik het goed begrijp moet tijdens het ontluchten van het remsysteem de motor draaien. Ik heb zowat een maand geleden de wagen voorzien van nieuwe remvloeistof. Maar zonder draaiende motor! Misschien is het aan te raden om de procedure van ontluchten te herhalen met draaiende motor. Wie weet is het probleem dan opgelost.
  8. Bedankt voor de info, Tim! Ik ga zeker zo vlug mogelijk je voorgestelde checklijst nakijken/afwerken en zal hier verslag uitbrengen. is het remsysteem volgens de fabrieksprocedure ontlucht? (met rempomp werkend om achterwielen te ontluchten) wat bedoel je met 'rempomp werkend'?
  9. Bedankt voor de tip! Heb je misschien een deelnummer van de brake pressure switch. Ik vind het onderdeel niet zo onmiddellijk terug... Alvast bedankt!!!
  10. Hallo, Wat is er mis bij de XJ40 1988. Ik heb zo goed als geen remdruk op beide achterwielen. (zie bijlage video) De remvloeistof is vervangen. De remblokken zij ok. zie topic. Ook het ABS werkt niet meer! Als ik de tekst van de deze site (https://forums.jag-lovers.com/t/xj40-brake-accumulator-question/281274) goed interpreteer is de oorzaak een versleten drukbol. Maar verbeter mij indien ik mis ben. Groetjes Eddy. VID_20200522_132452.mp4
  11. Hallo ... Heeft er iemand ervaring met het vervangen van een remdrukbol aan een XJ40 1988. deelnummer JLM1907. Is dit een moeilijk uit te voeren werk en is er speciaal gereedschap nodig? Alvast bedankt!!!
  12. Hallo John, Er komt voldoende vloeistof uit de ontluchtingsnippels aan de remmen achter. De tekst in het kadertje begrijp ik niet goed! Kun je dat voor mij vertalen in begrijpbaar Nederlands?
  13. Beste jaguar leden, kenners... Het is al een tijdje geleden dat ik actief was op dit forum hoewel ik met regelmaat passief een kijkje kom nemen. Het begon allemaal zo een tien tal jaar geleden met mijn XJ40 1988 2.9 liter. Voor een groot gedeelte eigenhandig gerestaureerd. Het hele project was en is te volgen op dit forum. Nu negen jaar verder heb ik nog steeds deze XJ40. Negen jaar zorgeloos rijden. Echt waar! Bij aankoop 192000 km en nu negen jaar later net over de 200000 km. zonder noemenswaardige problemen. Maar nu is er een probleem dat ik nie
  14. ok, dat weten we nu ook weer. Er is een koude peil indicatie en een warme (olie). Wanneer ik de controle niveau doe bij koude motor staat het peil één centimeter boven het max. Misschien te veel of heeft dat geen invloed op de werking?
×
×
  • Create New...