Ga naar inhoud

hagstrum

Members
  • Aantal items

    471
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    4

hagstrum won de laatste dag op 28 januari

hagstrum had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

22 Goed

Over hagstrum

  • Verjaardag 04/17/1965
  • Leeftijd 52

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Limburg Belgium
  • Hobbies
    Jaguar XJ40,xjs, film, Beatles, Ducati...
  • Leeftijd 52

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Eddy from Belgium. Ik was tewerkgesteld bij ARROW service in Sint Truiden maar ben nu technieker bij Skoda Bilzen. Mijn hobby's zijn voornamelijk, knutselen aan mijn XJ40, xjc en XJ-S, muziek en ducati rijden.

    De huisdokter die tijdens mijn jeugd op visite kwam was in het bezit van een grote, lange, dikke jag. Ik was er als kleine puber dus danig van onder de indruk zodat ik het beeld nog steeds voor mijn ogen zie. Bij elk huisbezoek stond ik dan ook vol bewondering te staren naar dit wonderbaarlijke voertuig. Vandaar mijn interesse voor dit geweldig auto merk.
  • Leeftijd 52

Recente bezoekers van dit profiel

458 profielweergaven
  1. Restauratie XJC 1977 4.2

    Het volgende item wat ik onderhanden heb genomen zijn de zetels. Het zwarte leder heeft toch wel geleden tijdens de jaren. Leder van 40 jaar oud. Wat wil je! Het opnieuw overtrekken met nieuw materiaal was een optie. Maar dat vind ik dan iets te duur en ook niet echt mooi. Bedoel hierbij dat je ook niet mag over restaureren. Dus gaan we het verven met HG lederverf. Eerst het leder een beetje opschuren met niet te grof schuurpapier. Goed ontvetten met aceton, grondlaag aanbrengen, laten drogen gedurende één nacht. Kleur aanbrengen met de bijgeleverde rol en indien nodig de dag erna een tweede laag leerverf. Mooi!!! Ziet er goed uit. De vraag is natuurlijk of de kleur zo blijft en hoe de krakelen in het leder terug de kop op steken. Al bij al een goed doenbaar proces.
  2. Man. choke conversion kit

    Mooi werk! Normaal heb ik de wagen terug hier bij mij komende zaterdag. Ik zal dan enkele foto's nemen. De spuiter is Aerts in Zutendaal. In de loop van de week neem ik terug contact met je op. beetje druk voor het moment. In elk geval' tof werk'! Groetjes Eddy.
  3. Man. choke conversion kit

    Hallo, Sorry voor de late reactie. De kit is gemonteerd en het werkt. Het afstellen is niet zo eenvoudig. Ben er toch enige uurtjes zoet mee geweest. Het verder afstellen en op punt zetten is voor de komende maanden geplant. Momenteel is de XJC bij de spuiter. Moest je vragen hebben hoor ik het graag! Groetjes Ed.
  4. Restauratie XJC 1977 4.2

    Bij aankoop denk je steeds, dit en dat valt wel mee aan je wagen. Maar steeds vergis ik mij. Ik heb ondertussen reeds een XJ40 en XJS gerestaureerd. wat bij aankoop nog goed en functioneel lijkt te zijn is bij nader toezicht toch niet goed of in mijn geval niet goed genoeg. Neem nu de brandstof voorziening. Twee pompen in de kofferbak. Ze doen hun werk nog naar behoren.... maar zien er niet uit. Ook de brandstofleidingen zijn hard en verduurt. Dus ook hier een bijna complete revisie. Alles demonteren, reinigen, pakking vervangen, nieuwe leidingen... Beetje poets en verfwerken. Bij nader inzien ben ik toch iets vergeten te monteren. Namelijk filters tussen benzinetank en pomp. Uit ervaring weet ik dat de tanken nogal roest gevoelig zijn aan de binnenzijde. Een filtertje kan dus nooit gaan kwaad. Zou het kunnen dat er twee brandstoftanks zijn om het tanken te vergemakkelijken! Nu sta je altijd aan de juiste kant van de pomp. Of is het voor de dames uitgevonden? Zij hebben het daar soms nogal moeilijk mee of vergis ik mij.
  5. Restauratie XJC 1977 4.2

    Het tweede belangrijke item is de ontsteking. De verdeler heeft zijn beste tijd gehad. Ben ook niet zo een voorstander van de originele contactpunt ontsteking. Die werkt goed als het net is afgesteld. Maar nooit voor lang. Om de 1000km opnieuw afstellen. Voor de meeste onder ons is dat één keer per jaar. De beste oplossing voor een goede krachtige ontsteking is de volledige verdeler vervangen door een Electronic Distributor met hal sensor. Besteld bij PowerSpark. Niet eens echt duur trouwens. Het inbouwen aan de motor is niet echt moeilijk. Natuurlijk zijn ook de bougies kabels en bougies vervangen.
  6. Restauratie XJC 1977 4.2

    Hallo allemaal, Misschien is het wel nuttig om mijn project hier te delen. In navolging van de XJ40 (zomer 2010) en de XJS 3.6 (zomer 2012) is nu een XJC aan de beurt. Ik heb de wagen aangekocht in oktober 2015. Het is oorspronkelijk een Duitse wagen. Gedeeltelijk opgeknapt maar alles behalve goed. Amateuristisch eigenlijk! Dus nog hopen werk. Maar als je er al twee opgeknapt hebt dan weet je wel zo ongeveer waar je aan begint. Verassingen tijden het project kom je altijd wel tegen. Bovenstaande foto's zijn genomen bij de verkoper. Ben er wel drie maal geweest voor de kogel door de kerk was. De verkoopprijs was de eerste maal te hoog. Bij het tweede bezoek ook nog. Bij het derde bezoek ging er opeens een stuk goedkoper. Zo zie je maar. De aanhouder kan winst maken. Als je de foto's bekijkt zou je veronderstellen dat er niet echt veel te restaureren valt. Maar dat valt tegen. Nee, niet tegen maar 'te verwachten'. Deze wagen is of was gedeeltelijk opgeknapt in zijn moederland Duitsland. Maar niet volgens de regels van de kunst. Het is niet omdat een wagen mooi gespoten is en mooi glanst dat hij ook technisch en body ok is. Als het aankoopbedrag relatief laag is loont het zeker de moeite om in dit type wagen wat onkosten te steken. De waarde van een goed exemplaar zit toch ongeveer tussen 15000 en 18000 euro. (of vergis ik mij?). Dus kopen en wegwezen voor de verkoper zich bedenk (gezien zijn lage verkoopprijs). Na het ophalen van de toch wel prachtige wagen ( die lijnen, dat kontje en dat voorfront) al onmiddellijk het eerste euvel. Remmen die vast zitten. de cilinders in de remklauwen zitten muurvast. geen beweging in te krijgen. Dus een korte pijn. vervangen door nieuwe. Knap vervelend als je wagen met geen olifant in beweging is te krijgen. word(met of zonder t) vervolgd...
  7. XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Mooi, proficiat met de aankoop. Prachtige wagen trouwen een serie 1. Ik ben momenteel bezig met de restauratie van een XJC 1977. De body van de wagen is vandaag vertrokken naar de lakspuiter. Altijd spannend!!!
  8. cilinderslotjes

    Zeer interessante site, Jaap! Tijdens het weekend heb ik meer tijd om het te onderzoeken. Ik houw je op de hoogte. Alvast bedankt!!!
  9. cilinderslotjes

    Tja, misschien wel. Tank deksels vind ik wel maar tot nu toe allemaal zonder bijpassende sleutel.
  10. cilinderslotjes

    Hallo, Ik ben al een tijdje op zoek naar nieuwe cilinderslotjes met bijhorende sleutel voor mijn twee tankdeksels. Zijn deze nog ergens te verkrijgen? Alvast bedankt.
  11. Bijplaatsen cooling fan.

    Zit de thermostaat voeler vast tegen het radiator huis of is het een afstandsvoeler in de koel sleuven?
  12. Bijplaatsen cooling fan.

    Prachtig! Bedankt voor de info, Rob.
  13. Bijplaatsen cooling fan.

    Ik kijk uit naar je info, Rob. Alvast bedankt!!!
  14. Bijplaatsen cooling fan.

    Er zijn op dit moment geen problemen. Ik wil ze enkel voorkomen! Jaguar motoren worden algemeen gezien warm/heet. Zeker tijdens het langzaam en file rijden. Zeker in de zomer. Een extra fan die bij een bepaalde temp. vb. 90° in actie schiet en na het stil leggen van de motor nog een bepaalde tijd blijft draaien en koelen lijkt mij geen overbodige luxe. Het is net bij het stil leggen van de motor dat het gevaarlijk wordt. Het koelwater kan inwendig koken en verdampen waardoor er luchtbellen ontstaan in het koelsysteem.
×