Jump to content

hagstrum

Members
  • Content Count

    499
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

hagstrum last won the day on April 30

hagstrum had the most liked content!

Community Reputation

34 Beter

About hagstrum

  • Birthday 04/17/1965
  • Age 55

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Limburg Belgium
  • Hobbies
    Jaguar XJ40,xjs, film, Beatles, Ducati...
  • Age 55

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Eddy from Belgium. Ik was tewerkgesteld bij ARROW service in Sint Truiden maar ben nu technieker bij Skoda Bilzen. Mijn hobby's zijn voornamelijk, knutselen aan mijn XJ40, xjc en XJ-S, muziek en ducati rijden.

    De huisdokter die tijdens mijn jeugd op visite kwam was in het bezit van een grote, lange, dikke jag. Ik was er als kleine puber dus danig van onder de indruk zodat ik het beeld nog steeds voor mijn ogen zie. Bij elk huisbezoek stond ik dan ook vol bewondering te staren naar dit wonderbaarlijke voertuig. Vandaar mijn interesse voor dit geweldig auto merk.
  • Age 55

Recent Profile Visitors

1195 profile views
  1. Dat klopt... Dit ga ik zeker doen!! Alvast hartelijk dank voor je input... TOF!!!
  2. Dus als ik het goed begrijp moet tijdens het ontluchten van het remsysteem de motor draaien. Ik heb zowat een maand geleden de wagen voorzien van nieuwe remvloeistof. Maar zonder draaiende motor! Misschien is het aan te raden om de procedure van ontluchten te herhalen met draaiende motor. Wie weet is het probleem dan opgelost. 😃
  3. Bedankt voor de info, Tim! Ik ga zeker zo vlug mogelijk je voorgestelde checklijst nakijken/afwerken en zal hier verslag uitbrengen. is het remsysteem volgens de fabrieksprocedure ontlucht? (met rempomp werkend om achterwielen te ontluchten) wat bedoel je met 'rempomp werkend'?
  4. Bedankt voor de tip! Heb je misschien een deelnummer van de brake pressure switch. Ik vind het onderdeel niet zo onmiddellijk terug... Alvast bedankt!!!
  5. Hallo, Wat is er mis bij de XJ40 1988. Ik heb zo goed als geen remdruk op beide achterwielen. (zie bijlage video) De remvloeistof is vervangen. De remblokken zij ok. zie topic. Ook het ABS werkt niet meer! Als ik de tekst van de deze site (https://forums.jag-lovers.com/t/xj40-brake-accumulator-question/281274) goed interpreteer is de oorzaak een versleten drukbol. Maar verbeter mij indien ik mis ben. Groetjes Eddy. VID_20200522_132452.mp4
  6. Hallo ... Heeft er iemand ervaring met het vervangen van een remdrukbol aan een XJ40 1988. deelnummer JLM1907. Is dit een moeilijk uit te voeren werk en is er speciaal gereedschap nodig? Alvast bedankt!!!
  7. Hallo John, Er komt voldoende vloeistof uit de ontluchtingsnippels aan de remmen achter. De tekst in het kadertje begrijp ik niet goed! Kun je dat voor mij vertalen in begrijpbaar Nederlands?
  8. Beste jaguar leden, kenners... Het is al een tijdje geleden dat ik actief was op dit forum hoewel ik met regelmaat passief een kijkje kom nemen. Het begon allemaal zo een tien tal jaar geleden met mijn XJ40 1988 2.9 liter. Voor een groot gedeelte eigenhandig gerestaureerd. Het hele project was en is te volgen op dit forum. Nu negen jaar verder heb ik nog steeds deze XJ40. Negen jaar zorgeloos rijden. Echt waar! Bij aankoop 192000 km en nu negen jaar later net over de 200000 km. zonder noemenswaardige problemen. Maar nu is er een probleem dat ik niet onmiddellijk kan oplossen. Namelijk de foutmelding Anti-lock failure! Wat zijn de symptomen: foutmelding op instrumentenbord, onvoldoende remkracht (enkel achter lks en rts. zie filmpje), geen werking ABS, rempedaal geeft geen tegendruk en is met gemak tot beneden te drukken. Ook na herhaaldelijk pompen op het pedaal. Ik begin bij het begin contact aan; foutmelding. rijden, foutmelding zekering in relais (in koffer lks, achter bekleding) vervangen. zie foto... vanaf toen enkel foutmelding bij contact aan. tijdens het rijden geen foutmelding remvloeistof vervangen, nog steeds foutmelding. voldoende hydro olie (groen) in reservoir Wie kan mij op weg helpen? Alvast bedankt. Groetjes Eddy.
  9. ok, dat weten we nu ook weer. Er is een koude peil indicatie en een warme (olie). Wanneer ik de controle niveau doe bij koude motor staat het peil één centimeter boven het max. Misschien te veel of heeft dat geen invloed op de werking?
  10. Hallo, Weet er iemand de werkwijze om een versnellingsbak af te stellen? Bij het in D zetten: hevige knok Bij het in R zetten: idem Ik heb ook de indruk tijdens het rijden dat het overschakelen van 1 naar versnelling 2 en van 2 naar 3 te laat gebeurd en met een te hoog toerental. Een voorbeeld: van 1 naar 2 pas bij 2800 toeren. Is dit niet wat hoog in de toeren of is dit normaal? Hoe meet ik het niveau transolie aan de peilstok? Het gaat hier over een XJC 4.2 van 1977. Heb ik nu en model 12 of een model 65 transmission? Ik hoor het graag. Groetjes Eddy.
  11. Hallo, Een Alfa Romeo kleur.
  12. Hallo Bart. Neen, dank je. Ik heb alles origineel gelaten op de serie II. Groetjes Eddy.
×
×
  • Create New...