Jump to content

hagstrum

Members
  • Posts

    509
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

hagstrum last won the day on April 30 2020

hagstrum had the most liked content!

Reputation

38 Beter

About hagstrum

  • Birthday 04/17/1965
  • Age 56

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Limburg Belgium
  • Hobbies
    Jaguar XJ40,xjs, film, Beatles.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Eddy from Belgium. Ik was tewerkgesteld bij ARROW classic service in Sint Truiden maar ben nu technieker bij Hyundai Bilzen (be). Mijn hobby's zijn voornamelijk, knutselen aan mijn XJ40, XJc en XJ-S.

    De huisdokter die tijdens mijn jeugd op visite kwam was in het bezit van een grote, lange, dikke jag. Ik was er als kleine puber dus danig van onder de indruk zodat ik het beeld nog steeds voor mijn ogen zie. Bij elk huisbezoek stond ik dan ook vol bewondering te staren naar dit wonderbaarlijke voertuig. Vandaar mijn interesse voor dit geweldig auto merk.

Recent Profile Visitors

1,436 profile views
  1. Time Left: 1 month and 13 days

    • FOR SALE
    • Gebruikt

    Goed rijdende en goed onderhouden XJ. Bouwjaar 2006 met 203850 km. 2.7 diesel. Proper binnen en lak nog uitstekend. Weg wegens aankoop XE. Distributie en aandrijfriem vervangen op 180000 km.

    7,500.00 EUR

  2. Prachtig!!! Bedankt, Pim!
  3. Bij het koud starten van de motor ( XJS 3.6 van 1989) krijg ik de foutmelding FF3 and Fuel fail. De wagen start goed maar na een tien tal seconden begint de motor onregelmatig te draaien en valt stil. de oorzaak hiervan kan zijn, een defecte koelwater sensor. Deze geeft verkeerde info aan de ECU. Een nieuwe komt op een 10 euro. Dus het proberen waard om te vervangen... maar ik wet hem niet zitten aan de motor! Kan er iemand mij helpen om de lokatie te geven van de sensor DBC3728. Als het kan met foto. Alvast bedankt!!!
  4. Na zeven weken geduld en een boos telefoongesprek (ja, ook Vlamingen kunnen soms boos uit de hoek komen) naar SNG dan eindelijk het bestelde onderdeel ontvangen. Onmiddellijk gemonteerd, getest en...OK!!! De ruitenwisser nulstand is ok. ...en blij!!! Dus eerst microswitch testen met ohm meter aan de ruitenwissermotor, indien deze goed is de schakelaar aan het stuur n en aan de stekker weerstand meten tussen 5 zwart/groen en 6 blauw/groen. Hier moet je weerstand maten. (een verbinding tussen punt 5 en 6) Indien je hier weerstand oneindig meet is de schakelaar inwendig stuk. Aan ieder bedankt om mee te denken!
  5. Kleine update... De ruitenwisser schakelaar is ondertussen al drie weken besteld bij SNG. Ik wacht geduldig!!!
  6. Bedankt voor de info, mannen!!! Ik zal proberen om nog deze voormiddag een zoektocht te starten.
  7. Nu ik er voor 95% zeker van ben dat het de rw schakelaar is, is het de kunst om er ééntje te vinden. Nergens in stock. Niet tweedehands, ook niet nieuw. Deelnummer is: AEU2527 Help!!!
  8. De microswitch heb ik met de voltmeter gecontroleerd en is ok. Ik kan de wiper switch nameten met de ohm meter. In off stand tussen 5 en 6 geen weerstand (open contact) gemeten. Dit klopt volgens mij niet. In slow tussen 1 en 5 weerstand (gesloten) gemeten In fast tussen 1 en 4 weerstand (gesloten)gemeten. Op stand interval tussen 5 en 6, 1 en 3 en 7 weerstand (gesloten) gemeten. Als ik het goed begrijp moet ik in de off stand tussen 5 en 6 weerstand meten. Ik meet hier niets (OL). Open contact. Zou dit de oorzaak kunnen zijn?
  9. Alvast bedankt voor het meedenken! De microswitch doet blijkbaar wat hij moet doen. Deze heb ik nagemeten. Een mogelijke oorzaak is de slechte massa contact door de geoxideerde koperdraad. (zie foto) Deze ga ik morgen vernieuwen. Dan heb ik volgende tekst gevonden: WINDSHIELD WIPER PARKING: If your wipers don't park, you may be tempted to start tearing the wiper motor apart to work on the parking contacts -- but you would be forgetting that this is Lucas you're dealing with. As Mark Roberts found out, the problem is every bit as likely to be within the stalk switch. "Because the wipers would park in intermittent mode, I was skeptical about the problem being with the parking micro switch, but checked it anyway. Micro switch was fine. The problem was traced down to the stalk switch. In the off position, pins 5 & 6 (ULG & BLG respectively) are supposed to be shorted together, to provide a ground path for the motor. They are also supposed to be shorted when in intermittent mode for the same reason. On my switch, 5 & 6 were shorted in intermittent mode, but open in the off position...no ground, no work." Dus in het nederlands (vlaams) betekend dit...?
  10. Beste, In België moeten de oldtimers (+30 jaar) sinds dit jaar een tweejaarlijkse autokeuring ondergaan. Dus ook mijn XJS 1989. Bij zo een algemene keuring moet je ook wat geluk hebben. Dat had ik dus deze morgen niet. De wagen is afgekeurd op één item. Dit wil zeggen dat ik dit moet herstellen en de wagen opnieuw moet aanbieden binnen de 14 dagen. Het item dat niet voldoet is 'ruitenwisser nulstand'. met andere woorden, de wisser komt niet in nulstand beneden aan het venster bij het uitschakelen aan de hendel, maar blijft ergens midden het raam stil staan. Dit is niet toegelaten. Nu heb ik de motor gedemonteerd en daar houd mijn kennis op. Heeft er iemand een idee over de werking en waar het probleem zich kan voordoen. Wanneer ik de schakelaar aan het stuur op off zet, moet de wisser nog even doorwissen tot aan de nulstand onderaan het raam. Bij mij stopt de wisser onmiddellijk na het uitzetten. Dit kan dan voor het gezichtsveld zijn wat een gevaarlijke situatie veroorzaakt. Alvast bedankt. VID_20201201_155944.mp4
  11. Dat klopt... Dit ga ik zeker doen!! Alvast hartelijk dank voor je input... TOF!!!
  12. Dus als ik het goed begrijp moet tijdens het ontluchten van het remsysteem de motor draaien. Ik heb zowat een maand geleden de wagen voorzien van nieuwe remvloeistof. Maar zonder draaiende motor! Misschien is het aan te raden om de procedure van ontluchten te herhalen met draaiende motor. Wie weet is het probleem dan opgelost. ????
  13. Bedankt voor de info, Tim! Ik ga zeker zo vlug mogelijk je voorgestelde checklijst nakijken/afwerken en zal hier verslag uitbrengen. is het remsysteem volgens de fabrieksprocedure ontlucht? (met rempomp werkend om achterwielen te ontluchten) wat bedoel je met 'rempomp werkend'?
  14. Bedankt voor de tip! Heb je misschien een deelnummer van de brake pressure switch. Ik vind het onderdeel niet zo onmiddellijk terug... Alvast bedankt!!!
  15. Hallo, Wat is er mis bij de XJ40 1988. Ik heb zo goed als geen remdruk op beide achterwielen. (zie bijlage video) De remvloeistof is vervangen. De remblokken zij ok. zie topic. Ook het ABS werkt niet meer! Als ik de tekst van de deze site (https://forums.jag-lovers.com/t/xj40-brake-accumulator-question/281274) goed interpreteer is de oorzaak een versleten drukbol. Maar verbeter mij indien ik mis ben. Groetjes Eddy. VID_20200522_132452.mp4
×
×
  • Create New...