Ga naar inhoud

john37

Members
  • Aantal items

    614
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    3

john37 won de laatste dag op 28 oktober 2017

john37 had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

24 Goed

Over john37

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend
  • Woonplaats
    Limburg

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Tientallen jaren geleden is het begonnen toen ik regelmatig een blauwe Series 1 XJ42 gracieus voorbij zag glijden terwijl we door weer en wind naar school fietsten. Ruim 15 jaar gelden op het punt gestaan als eerste auto een licht blauwe XJ12 van den Plas te kopen, maar afgeschrikt door brandstof prijzen en voorgespiegelde verbruik, toch maar een auto gekocht die wat meer voor dagelijks gebruik geschikt was. Silhouet en prachtige geluid bleven natuurlijk hangen in het hoofd. De wens van het rijden van een Jaguar bleef en groeide door het lezen van de fantastische verhalen op dit forum. Ik heb me dus als soort van jubileum cadeau (we zijn alweer 12.5 jaar verder) een V12 Series 3 cadeau gedaan. Hij heeft de inburgeringcursus afgerond en dus is er weer rijdende XJ meer in Nederland.
  1. XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Of sluit in avn de kleppen van cil 4 niet goed, Maar eens compressie meten bij koude motor meten om een andere indruk erbij te krijgen
  2. XJ40 4.0 op lpg

    Een XJ40 4.0 heft normealiter een geregelde KAT. (oftwel wel lambda).
  3. co te hoog

    Bij lassen van gIetijzer gaat het om de voorbereiding en nabehandeling na het lassen. Succes
  4. Kachelprobleem xj8 / x308 1998

    Komt de motor wel voldoende snel op temperatuur ( > 80 gradenn)? Anders denk ik toch aan de thermostaat
  5. XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Jammer. Balen. (Ik stond op de 2de plek in de rij van gegadigden.) Enfin. Gefeliciteerd met de aankoop en veel hobby en rijplezier. Benieuwd naar het verslag.
  6. supercharger verwijderen ?

    hardop denkende, Zonder lek gaat er door de overdruk van de blower een bepaalde hoeveelheid lucht en benzine de cilinders in. Door het lek verdwijnt een deel de naar buiten. en dus zal de verbranding minder efficiënt zijn dan de ECU zou verwachten op basis van de gemeten hoeveelheid aangezogen lucht en overdruk.
  7. supercharger verwijderen ?

    mooi dat het gevonden en opgelost is: supercharger = overdruk normaal = vaccuum
  8. X300 afgekeurd op te hoge co

    5%, dat is wel heel hoog, Alle bougies al eens gelezen en zien ze er allemaal hetzelfde uit ? ( Zwart omdat hij gemiddeld gezien veel te VET staat)
  9. Hij rijdt!

    +1
  10. series 2 met XK of AJ6 met motormanagement

    Wat voor papierwerk ? Koop overeenkomst ?
  11. Los latende dakbekleding binnen. ( hemeltje) X300

    Ziet er wel strak uit!
  12. X300 afgekeurd op te hoge co

    Geintje (hopenlijk) Te hoge CO en of onjuiste lambda (stationair en of bij verhoogd toerental) kunnen verschillende oorzaken hebben en dus verschillende oplossingen zoals o.a. Lambda sondes, bobines, sensoren, injectoren EGR system etc,. Om te beginnen moet de motor incl koelvloeistof en olie of bedrijfstemperatuur zijn. Als dat nog niet zo is zorgt het motormanagement er o.a. door verrijking voor dat er een handje geholpen wordt om de bedrijfstemperatuur sneller te bereiken. Dat gaat wel binnen wat grenzen. Zal b.v. NIET VOL gas gaan draaien tot de bedrijftempratuur van 80 -90 graden bereikt is. De vraag is nu of dat de ECU niet de juiste motor temperatuur door krijg of dat deze inderdaad niet hoog genoeg komt. Dat kun je b.v. met de hand voelen of met een contact of contactloze infrarood thermometer. Als hij niet warm genoeg wordt Thermostaat en koelcircuit nalopen. (Onlangs iets aangedaan ? wel goed ontlucht, voldoende KV erin en goed ontlucht?) Openstaande (hangende) thermostaat kan een oorzaak zijn. Maar eerst ervoor zorgen dat hij wel op bedrijfstemperatuur komt. dan verder kijken.
  13. X300 afgekeurd op te hoge co

    Die kan dus naar de sloop
  14. accu lampje brandt soms

    Dat is inderdaad helemaal niet goed
  15. Xj12 schakelperikelen

    lekker relaxed
×