Ga naar inhoud

john37

Members
  • Aantal items

    592
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

john37 won de laatste dag op 11 mei

john37 had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

22 Goed

Over john37

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend
  • Woonplaats
    Limburg

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Tientallen jaren geleden is het begonnen toen ik regelmatig een blauwe Series 1 XJ42 gracieus voorbij zag glijden terwijl we door weer en wind naar school fietsten. Ruim 15 jaar gelden op het punt gestaan als eerste auto een licht blauwe XJ12 van den Plas te kopen, maar afgeschrikt door brandstof prijzen en voorgespiegelde verbruik, toch maar een auto gekocht die wat meer voor dagelijks gebruik geschikt was. Silhouet en prachtige geluid bleven natuurlijk hangen in het hoofd. De wens van het rijden van een Jaguar bleef en groeide door het lezen van de fantastische verhalen op dit forum. Ik heb me dus als soort van jubileum cadeau (we zijn alweer 12.5 jaar verder) een V12 Series 3 cadeau gedaan. Hij heeft de inburgeringcursus afgerond en dus is er weer rijdende XJ meer in Nederland.
  1. 1971 XJ6

    prima setje gereedschap zie ik
  2. Schokken XJ40 na overschakelen automaat

    Geven de Lambda sondes ook de juiste waardes door aan de ECU. Zijn er al uitlaatgassen meting gedaan en zijn die allemaal in orde (stationair en op toerental dat je in de vierde versnelling reed?)
  3. Schokken XJ40 na overschakelen automaat

    Weet het niet van de XJ40, ervaring komt van andere merken. Als je rustig cruist is er geen accellertie verrijking (dus loopt hij armer) Als de totale kleppen situatie Nokkenas, hydraulische stellers etc minder begint te worden (b.v. enkele nokken afgesleten) is de motor vulling niet gelijk over alle cilinders (en omdat het mengsel toch al arm is merk je dat het niet in alle cilinders direct op BDP ontsteeks of minder snel de volledige ontbranding bereikt heeft (en dus ongelijk vermogen per cylinder) Dat voel je dan als schokken en rommelig, ongelijk lopen Gas steeds klein beetje terugnemen, zonder dat je snelheid verliest, totdat hij zo min mogelijk brandstof verbruikt. Merk je verschil? Heeft je auto KAT;s ?
  4. Schokken XJ40 na overschakelen automaat

    Te arm mengsel? Valse lucht? Is het problem er ook bij zelfde constant toerental in een andere versnelling ? KM stand en hoe staat het met nokkenas en kleppen ?
  5. series 2 met XK of AJ6 met motormanagement

    60 draden. 1 per dag. ==> klaar in 2 maanden
  6. series 2 met XK of AJ6 met motormanagement

    Je hoeft hem alleen in D of R te zetten, rest gaat automatisch dus wat is het probleem ?
  7. Hout rondom automaatpook vervangen?

    Zelf proberen? Er zijn bij jouw in de buurt vast jachtbouwers die je fineer kunnen leveren.
  8. Achterbak zekering

    Geen ervaring mee, maar is dit niet een soort van noodloop omdat er iets tussen zat? nachtje zonder accu ?
  9. Nieuw kentekenplaat met 2-tje????

    In bepaalde gevallen wel. Zoals b.v. Verloren kentekencard.
  10. KM teller en ruitenwissers (S2/S3)

    Zit bij de uitgaande kant van de bak. Achterkant (want die is lichteste) opkrikken en je kunt er van onderen uit bij. Je kan hem ook voor en achter op een 4-5 trottoir tegels rijden en dan moet je ook voldoende ruimte hebben.
  11. Nieuw kentekenplaat met 2-tje????

    Zit er nu dan een 1tje op ?
  12. Dat is toch een droom en perfecte combinatie voor een petrol head
  13. Fantastisch mooi. en inderdaad een Super klusruimte met leuke speeltjes
  14. XKR 4.0 tot leven wekken

    begrijp ik goed dat je een Hand vacuum pomp wil gebruiken ?
×