Jump to content

john37

Members
  • Content Count

    717
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

john37 last won the day on March 23

john37 had the most liked content!

Community Reputation

40 Beter

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend
  • Woonplaats
    Limburg

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Tientallen jaren geleden is het begonnen toen ik regelmatig een blauwe Series 1 XJ42 gracieus voorbij zag glijden terwijl we door weer en wind naar school fietsten. Ruim 15 jaar gelden op het punt gestaan als eerste auto een licht blauwe XJ12 van den Plas te kopen, maar afgeschrikt door brandstof prijzen en voorgespiegelde verbruik, toch maar een auto gekocht die wat meer voor dagelijks gebruik geschikt was. Silhouet en prachtige geluid bleven natuurlijk hangen in het hoofd. De wens van het rijden van een Jaguar bleef en groeide door het lezen van de fantastische verhalen op dit forum. Ik heb me dus als soort van jubileum cadeau (we zijn alweer 12.5 jaar verder) een V12 Series 3 cadeau gedaan. Hij heeft de inburgeringcursus afgerond en dus is er weer rijdende XJ meer in Nederland.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. john37

    XJS koppakingen

    Hoi Jan, Hoe duur het gaat worden is afhankelijk van de schade. Hoe lang duurde het voordat er witte rook kwam? wat was de temperatuur toen? hoe lang heb je hem laten lopen met de witte rook, Als de kop niet krom is, is het met alleen de pakking vervangen klaar, maar ook dat is niet in een paar uur gedaan. Ligt er ook aan of je het zelf gaat doen, of laat doen en hoe lastig de kop eraf gaat. (Zijn wel wat YT filmpjes over) Veel plezier
  2. Geen ervaring, maar wel benieuwd naar je bevindingen als je dit gaat doen.
  3. Niet fijn, wel duidelijk wat er nu moet gebeuren.
  4. Ff meedenkende op een zondagochtend, met wat mogelijk direct voor handen is. Een fietsband doorknippen. 1 kant dich maken. Andere kant ff in kokend water leggen, en als die goed warm is en lekker rekt over de vulopening van expansievat trekken. Nu met touw deze vastbinden en dan oppompen. Als het systeem niet dicht is zie de de band slap worden. Wel van te voren genoeg koelvloeistof erin doen. Nu kun je ook zien of de kachel radiator,waterpomp oid lekt. En idd met camera in de cilinders kijken.
  5. Ja, je kan gewoon 0,2 bar luchtdruk erop zetten. Dan kun je daarna zien waar het wegraakt.
  6. john37

    Airco

    Bij de 4.2 zit de Compressor links naast de motor. BIj de V12 ligt die in de V.
  7. Gefeliciteerd met de aankoop en hobby. Helaas heb ik (nog) geen ervaring met het eruit halen van deze ruiten. Ben dus ook benieuwd naar de tips die gaan komen.
  8. Als de compressie goed is, zou ik hem denk ik ook laten zitten. Hoe zag de koelvloeistof eruit ? Overweeg je wel om via de vriespluggen te kijken hoe de stuts eruit zien (nu je het blok lekker naast de auto hebt) ?
  9. tweede ? eerste bedoel je ?
  10. Tijdens de X350 kennisdag is onder andere trillingen en bonken diagnose aan bod gekomen. Ik heb de diagnose, bewerking en nacontrole van trillingen in het stuur bij remmen in 1 filmpje gevat. Disc Alignment 540.mp4
×
×
  • Create New...