Jump to content

john37

Members
  • Content Count

    665
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

john37 last won the day on October 28 2017

john37 had the most liked content!

Community Reputation

31 Beter

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend
  • Woonplaats
    Limburg

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Tientallen jaren geleden is het begonnen toen ik regelmatig een blauwe Series 1 XJ42 gracieus voorbij zag glijden terwijl we door weer en wind naar school fietsten. Ruim 15 jaar gelden op het punt gestaan als eerste auto een licht blauwe XJ12 van den Plas te kopen, maar afgeschrikt door brandstof prijzen en voorgespiegelde verbruik, toch maar een auto gekocht die wat meer voor dagelijks gebruik geschikt was. Silhouet en prachtige geluid bleven natuurlijk hangen in het hoofd. De wens van het rijden van een Jaguar bleef en groeide door het lezen van de fantastische verhalen op dit forum. Ik heb me dus als soort van jubileum cadeau (we zijn alweer 12.5 jaar verder) een V12 Series 3 cadeau gedaan. Hij heeft de inburgeringcursus afgerond en dus is er weer rijdende XJ meer in Nederland.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. "Scrapen" met een stuk betonplex of trespa met een heel mooie zaagsnede.
  2. Mooi zo. Waarom wil je hem vlakken? Is de motor heeft geweest of is de kop beschadigd zodat er risico is op lekken tussen cilcinders, olie en water ?
  3. En de V12 is vervangen door een V8
  4. Juist, Gaat om modeljaar, dat start maanden eerder dan het kalenderjaar. Ik heb wel eens een 1990 modeljaar 4.0 gezien van September 1989. Die had ook nivo regeling op de achteras.
  5. john37

    Bandenmaat XJR

    A: 255/45 R17 B: Dit is al de maximum breedte voor de velgen.
  6. Er komen spontaan wat dingen bij me op. - Temperatuur sensor(draad): als hij te lage temperatuur "meet" door open verbinding gaat hij VEEL TE VEEL benzine inspuiten - verdeler vervroeging doet het niet / slecht. - MUIZEN: Onvoldoende lucht aan kunnen zuigen (er zit iets in het inlaat traject). als je gas intrapt gaat hij dan via carter ontluchting zuigen (met wat olie erbij) success met zoeken
  7. Tenzij er een lucht lek is wel ja, maar zoals Wilfred al aan heeft gegeven. Oorzaak zoeken en wegnemen is het devies.
  8. Af fabriek stonden de LMM's in de juiste stationair stand. Sommige auto's hebben een speciale "in stationair schakelaar", maar bij Jaguar series 3 EFI weet de ECU dat de auto stationair loopt als de LMM een bepaalde spanning aan de ECU geeft, Als de vaantjes naar de vaantjes zijn klopt dit wellicht niet meer.
  9. uuhhhh..........oohhhhhh Als woorden te kort schieten ! MOOOI
  10. Is dit kromme deel niet weer recht te maken ?
  11. john37

    roet roet roet

    Die flesjes helpen vaak wel bij te weinig benzine. Zoals hans al aan gaf lijkt het probleem hier te zitten in teveel bezine. Heb je de Temperatuur sensor voor de EFI al nagemeten, en de daaden naar de EFi computer zijn niet onderbroken ?
  12. NIET leuk. Wel veel plezier gewenst bij het herstellen.
  13. Geen idee hoe riant jij en je buurman wonen, maar even naar de buurman slepen moet geen probleem zijn Als de rem ECHT HEEL VAST zit kost het rubber, en anders geen zorgen maken voor 50 meter ( mits je hem in de N zet) Zoals Hans al aan gaf staat er in het boekje: dat je hem met extra olie tot 50km langzaam kan slepen bij aangepast snelheid. 50 meter moet dan geen enkel probleem zijn.
×
×
  • Create New...