Jump to content

john37

Members
  • Content Count

    678
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

john37 last won the day on October 28 2017

john37 had the most liked content!

Community Reputation

33 Beter

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend
  • Woonplaats
    Limburg

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Tientallen jaren geleden is het begonnen toen ik regelmatig een blauwe Series 1 XJ42 gracieus voorbij zag glijden terwijl we door weer en wind naar school fietsten. Ruim 15 jaar gelden op het punt gestaan als eerste auto een licht blauwe XJ12 van den Plas te kopen, maar afgeschrikt door brandstof prijzen en voorgespiegelde verbruik, toch maar een auto gekocht die wat meer voor dagelijks gebruik geschikt was. Silhouet en prachtige geluid bleven natuurlijk hangen in het hoofd. De wens van het rijden van een Jaguar bleef en groeide door het lezen van de fantastische verhalen op dit forum. Ik heb me dus als soort van jubileum cadeau (we zijn alweer 12.5 jaar verder) een V12 Series 3 cadeau gedaan. Hij heeft de inburgeringcursus afgerond en dus is er weer rijdende XJ meer in Nederland.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Begrijp ik goed dat na het naar beneden bijstellen van het stationaire toerental er ineens geen beweging meer in zit ? Dat is dan wel heel toevallig ! Kun je inmiddels wel starten in 12D of R ? In dat geval de selector kabel verdenken.
  2. Goedemorgen. idd die "kousjes" in de top van de injectoren
  3. Kleine benzine filters tussen fuel rail en injector
  4. Niet al teveel woorden aan vuil maken. MOOOOOI
  5. klinkt als injectoren of gedeeltelijk verstopte slangen / mini filters.
  6. Ik heb de kant en klare oplossing niet bij de hand, maar weet wel dat de V12 een complex vacuum systeem heeft. Via een lange slang meet de ECU (in de kofferbak) het vacuum, tegelijkertijd zit er een sensor op de gasklep die meet hoever die open staat. Tenzij het een verkeerde hoeveelheid benzine of lucht is en er geen foute klepspellingen/valse lucht in het spel is, lijkt het me dus te zitten in het ECU/vacuum systeem) Hoe staat het met de brandstof druk ? Als de druk veel hoger is dan de ontwerper/fabriek in 1980 dacht, gaat er meer bezine de motor in be gelijkblijvende injectorpulsduur. success met de zoektocht
  7. Lekker klein landje toch. scheelt veel benzine. Begrijp ik goed dat de uitval duur toeneemt bij hoger worden toerental? Weten doe ik het niet, maar even hardop meedenkde (om een richting te zetten) - Steeds hogere toerental => er is iets wat het niet kan bijbenen. Lucht toevoer - Gasklep vol open => vervroeging valt weg - Onstekeing moet op tenen lopen bij hogere toerentallen en arm mengel ? ( Bobines, onstekings versterker) Eerst eens kijken of alles mechanisch gezien goed is / staat (Kleppen, onsteking, nokkenas)?
  8. Hapering was toch niet bij max toerental waarbij er een limiting optreed?
  9. Nice, maar zie ik goed dat deze ook lachgas injectie heeft ?
  10. In dat geval zijn het de zekeringen, of het Knipper relais, of diodes als je fikse kortsluiten hebt gehad en de diodes eerder kapot waren dan de zekering. Kabelbreuk kan natuurlijk ook
  11. Temperatuur sensor of de bekabeling daarvan.
  12. Volgens het schema gaat de knipperlichten het NOOIT doen zonder de hazard switch. Tenzij iemand ooit een overbruggingen gemaakt heeft speciaal in jouw auto.
  13. "Scrapen" met een stuk betonplex of trespa met een heel mooie zaagsnede.
  14. Mooi zo. Waarom wil je hem vlakken? Is de motor heeft geweest of is de kop beschadigd zodat er risico is op lekken tussen cilcinders, olie en water ?
×
×
  • Create New...