Jump to content

john37

Members
  • Content Count

    685
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

john37 last won the day on October 28 2017

john37 had the most liked content!

Community Reputation

33 Beter

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend
  • Woonplaats
    Limburg

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Tientallen jaren geleden is het begonnen toen ik regelmatig een blauwe Series 1 XJ42 gracieus voorbij zag glijden terwijl we door weer en wind naar school fietsten. Ruim 15 jaar gelden op het punt gestaan als eerste auto een licht blauwe XJ12 van den Plas te kopen, maar afgeschrikt door brandstof prijzen en voorgespiegelde verbruik, toch maar een auto gekocht die wat meer voor dagelijks gebruik geschikt was. Silhouet en prachtige geluid bleven natuurlijk hangen in het hoofd. De wens van het rijden van een Jaguar bleef en groeide door het lezen van de fantastische verhalen op dit forum. Ik heb me dus als soort van jubileum cadeau (we zijn alweer 12.5 jaar verder) een V12 Series 3 cadeau gedaan. Hij heeft de inburgeringcursus afgerond en dus is er weer rijdende XJ meer in Nederland.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Inderdaad, en 17A en 20A liggen niet zo ver van elkaar, maar als je de juiste zekering niet hebt is een kleinere waarde vaak beter dan een grote. Je wil namelijk dat in geval van kortsluiting de zekering er aan gaat en niet de kabel, met mogelijk nog andere nare gevolgen.
  2. Even door zitten redeneren: In statische situatie zijn de krachten veel minder dan tijdens het rijden (dynamische situatie) en schokbreker werking (verlagen van snelheid van in en uitveren) versterkt dit alleen maar. Bouten loshalen en dan kijken is dus de beter optie.
  3. Top: klinkt als een echt weetje.
  4. Ik gok op een ergens tegenaan kletterende uitlaat.
  5. Idd SNEL een goede acculader ophalen, MAAR, als hij 1,5 uur gelopen heeft, en daarna 2 dagen niet (zonder enige lamp of iets anders continue aan) niet meer wil starten, ben ik bang dat de accu en/of dynamo stuk is/zijn
  6. Lampje(s) stuk of 1 draadje niet aangesloten? Het draadje wat voor de lage verlichtingsstand zorgt ?
  7. Dat de klok gedimmed wordt is normal, maar zo ver is niet helemaal OK, denk dat er een lampje stuk is of zo.
  8. Begrijp ik goed dat na het naar beneden bijstellen van het stationaire toerental er ineens geen beweging meer in zit ? Dat is dan wel heel toevallig ! Kun je inmiddels wel starten in 12D of R ? In dat geval de selector kabel verdenken.
  9. Goedemorgen. idd die "kousjes" in de top van de injectoren
  10. Kleine benzine filters tussen fuel rail en injector
  11. Niet al teveel woorden aan vuil maken. MOOOOOI
  12. klinkt als injectoren of gedeeltelijk verstopte slangen / mini filters.
  13. Ik heb de kant en klare oplossing niet bij de hand, maar weet wel dat de V12 een complex vacuum systeem heeft. Via een lange slang meet de ECU (in de kofferbak) het vacuum, tegelijkertijd zit er een sensor op de gasklep die meet hoever die open staat. Tenzij het een verkeerde hoeveelheid benzine of lucht is en er geen foute klepspellingen/valse lucht in het spel is, lijkt het me dus te zitten in het ECU/vacuum systeem) Hoe staat het met de brandstof druk ? Als de druk veel hoger is dan de ontwerper/fabriek in 1980 dacht, gaat er meer bezine de motor in be gelijkblijvende injectorpulsduur. success met de zoektocht
  14. Lekker klein landje toch. scheelt veel benzine. Begrijp ik goed dat de uitval duur toeneemt bij hoger worden toerental? Weten doe ik het niet, maar even hardop meedenkde (om een richting te zetten) - Steeds hogere toerental => er is iets wat het niet kan bijbenen. Lucht toevoer - Gasklep vol open => vervroeging valt weg - Onstekeing moet op tenen lopen bij hogere toerentallen en arm mengel ? ( Bobines, onstekings versterker) Eerst eens kijken of alles mechanisch gezien goed is / staat (Kleppen, onsteking, nokkenas)?
  15. Hapering was toch niet bij max toerental waarbij er een limiting optreed?
×
×
  • Create New...