Jump to content

john37

Members
  • Content Count

    656
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

john37 last won the day on October 28 2017

john37 had the most liked content!

Community Reputation

30 Beter

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend
  • Woonplaats
    Limburg

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Tientallen jaren geleden is het begonnen toen ik regelmatig een blauwe Series 1 XJ42 gracieus voorbij zag glijden terwijl we door weer en wind naar school fietsten. Ruim 15 jaar gelden op het punt gestaan als eerste auto een licht blauwe XJ12 van den Plas te kopen, maar afgeschrikt door brandstof prijzen en voorgespiegelde verbruik, toch maar een auto gekocht die wat meer voor dagelijks gebruik geschikt was. Silhouet en prachtige geluid bleven natuurlijk hangen in het hoofd. De wens van het rijden van een Jaguar bleef en groeide door het lezen van de fantastische verhalen op dit forum. Ik heb me dus als soort van jubileum cadeau (we zijn alweer 12.5 jaar verder) een V12 Series 3 cadeau gedaan. Hij heeft de inburgeringcursus afgerond en dus is er weer rijdende XJ meer in Nederland.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. uuhhhh..........oohhhhhh Als woorden te kort schieten ! MOOOI
  2. Is dit kromme deel niet weer recht te maken ?
  3. john37

    roet roet roet

    Die flesjes helpen vaak wel bij te weinig benzine. Zoals hans al aan gaf lijkt het probleem hier te zitten in teveel bezine. Heb je de Temperatuur sensor voor de EFI al nagemeten, en de daaden naar de EFi computer zijn niet onderbroken ?
  4. NIET leuk. Wel veel plezier gewenst bij het herstellen.
  5. Geen idee hoe riant jij en je buurman wonen, maar even naar de buurman slepen moet geen probleem zijn Als de rem ECHT HEEL VAST zit kost het rubber, en anders geen zorgen maken voor 50 meter ( mits je hem in de N zet) Zoals Hans al aan gaf staat er in het boekje: dat je hem met extra olie tot 50km langzaam kan slepen bij aangepast snelheid. 50 meter moet dan geen enkel probleem zijn.
  6. Sluit ik me volledig bij aan. CO waarde geeft indruk van mengsel. (arm = teveel lucht, vaccuum lek? rijk= veel brandstof, AED ?) goed is toevallig een "3de carburateur" combinatie van verkeerde afstelling en AED/Lucht problemen
  7. Wat voor een soort sleutel is het? een Tibbe of een normale ? Voor de Tibbe variant zijn reparatie setjes te koop.
  8. john37

    XJR300 1:18

    Is maar 1 (gemakkelijke) oplossing voor: de 1:1 ook als RHD kopen
  9. Ook als je voor b) gaat zijn er vele dingen waarover je een besluit moet nemen. Alleen XJ of iets anders ook mogelijk? "Echte" Jaguar, Ford of Tata Jaguar? 6 in lijn , V6, 2x6 of ...... ? Dan rolt er vanzelf X300, XJ81, XJ40, XJ series , ...... uit of het gaat moderner (X308, X350, .... zelfs ander model worden Misschien zelfs wel een XF diesel.
  10. Lijkt meer reparatie van 2 sterren, Dit : "Hadden zij ook een nieuw raamrubber of hebben ze de oude hergebruikt?" Blijft een boeiende vraag.
  11. Behalve de zwarte aansluiten zou het dus kunnen zijn dat je de 2 groenen gewoon aan elkaar moet knopen (alsof ze van zekering 6 af komen) of die andere groene om wat voor reden bij de zwarte moet steken. Zit er een (aftermarket) cruisecontrol op ?
  12. Juist. omdat het bij beide banken het geval is denk ik aan iets gemeenschappelijks zoals b.v. de zaken die hans heeft aangegeven maar het zou ook zomaar kunnen dat er uitlaatgassen niet meer juist gemeten worden. Dus ook maar eens een lek en 4 gastest uitvoeren of hij inderdaad veel te arm loopt.
×
×
  • Create New...