Jump to content

john37

Members
  • Content Count

    1016
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

john37 last won the day on April 14 2020

john37 had the most liked content!

Community Reputation

87 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend
  • Woonplaats
    Limburg

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Tientallen jaren geleden is het begonnen toen ik regelmatig een blauwe Series 1 XJ42 gracieus voorbij zag glijden terwijl we door weer en wind naar school fietsten. Ruim 15 jaar gelden op het punt gestaan als eerste auto een licht blauwe XJ12 van den Plas te kopen, maar afgeschrikt door brandstof prijzen en voorgespiegelde verbruik, toch maar een auto gekocht die wat meer voor dagelijks gebruik geschikt was. Silhouet en prachtige geluid bleven natuurlijk hangen in het hoofd. De wens van het rijden van een Jaguar bleef en groeide door het lezen van de fantastische verhalen op dit forum. Ik heb me dus als soort van jubileum cadeau (we zijn alweer 12.5 jaar verder) een V12 Series 3 cadeau gedaan. Hij heeft de inburgeringcursus afgerond en dus is er weer rijdende XJ meer in Nederland.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kabel afstellen blijft de oplossing. Tip was bedoeld om de auto te kunnen starten en dan naar garage te rijden.
  2. Na een zo lange tijd niet gedraaid te hebben zit er nagenoeg nergens meer olie. Dus is het verstandig ervoor te zorgen dat er olie komt. Eerst handmatig op de nokken en stoters. Dan via de externe aansluiting. En met de hand de motor rond draaien. De externe aansluiting zou je daar kunnen plaatsen waar nu de oliedruk sensor zit.
  3. Tenzij je met de voor of achterkant tegen een deur muur of andere auto staat zou je het volgende kunnen proberen: - voet op de rem - sleutel op de stand - een helper de pook langzaam van P naar D bewegen. Je zou er ergens een stand tegen kunnen komen waarin hij start.
  4. Idd goed warm maken met fohn of verfbrander. De meeste lijmen en kitten worden zacht boven de 70 graden. Weet niet of de kentekenplaat tot aan de randen gekit is, anders zou je er wat planken omheen kunnen houden tijdens verwarmen de kentenplaat om de lak van de achterklep te beschermen.
  5. OK.... Hoe krijg je het vliegwiel krom?
  6. Ik dacht een 6 pitter Series 2
  7. Weet niet meer precies waar, maar heb dat olie er onder druk door duwen een tijdje geleden genoemd. paar bar is voldoende (niet de volle compressor druk erop zetten) Aansluiting kan je maken op plaats van de oliedruksensor (die zit na het filter, en als het goed is zit er in je filter een non-return valve) In het carter zit een zuigbuis met zeef, dan de pomp, dan het filter, daarna de sensor en uiteindelijk de delen die van olie voorzien moeten worden. Olie moet door de draaiende assen heen. Als er dus olie is gedruppeld via de diverse (uitlopen) moet je met een sleutel o
  8. Luchtkussens, dit model heeft toch geen luchtvering ?
  9. Soort van "rails" als ik het goed zie. (Spoorbiels)
  10. Dan nu de $$$$$$$$ vraag: Is origineel beter, of aftermarket ?
  11. john37

    probleem

    Exact wat Raymond al aangaf, LAAT er even naar kijken. Succes
  12. Heb je niet toevallig lucht in de hydraulische leiding van de Clutch Master naar Slave cylinder ?
  13. john37

    probleem

    Bij zoveel storingen denk ik aan slechte massa verbindingen. Die zou ik dus eens losnemen, schoonmaken en weer herstellen. Te beginnen bij: die van chassis naar motorblok en accu naar chassis.
  14. john37

    probleem

    Hoi Frank, De ruim 12,5 Volt is tenminste al iets. (Er zit dus wel wat in, maar je weet nog niet hoeveel en of die ook fikse startstroom kan leveren?) Niet willen starten en (op gevoel) snel leeg lopende accu zijn 2 verschillende zaken, mogelijk terug te voeren zijn naar de accu. Heb het zelf wel eens aan de hand gehad dat verlichting het wel deed, maar starten ho maar. Na LATEN doormeten van de accu bleek de interne weerstand te hoog te zijn. Nieuwe accu was de oplossing. De vraag gaat nu zijn hoeveel er overblijft van de ruim 12,5V tijdens de start
  15. john37

    probleem

    Hoi Frank, Dat is perfect. Dan kunnen je checks 1 en 2 perfect uitvoeren. Als de spanning in stappen 1 en 2 RUIM 12,5 V is lijkt je accu in orde (lijkt, want de belasting is laag) Als je nu de sleutel omdraait om te gaan starten, valt de spanning dan naar beneden of blijft deze onveranderd ? Als de motor niet rond wil tijdens de startpoging ff met de J gate "roeren" om te zien of het mogelijk in de J gate schakelaars zit.
×
×
  • Create New...