Jump to content

john37

Members
  • Posts

    1,072
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

john37 last won the day on August 26

john37 had the most liked content!

Reputation

111 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend
  • Woonplaats
    Limburg

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Tientallen jaren geleden is het begonnen toen ik regelmatig een blauwe Series 1 XJ42 gracieus voorbij zag glijden terwijl we door weer en wind naar school fietsten. Ruim 15 jaar gelden op het punt gestaan als eerste auto een licht blauwe XJ12 van den Plas te kopen, maar afgeschrikt door brandstof prijzen en voorgespiegelde verbruik, toch maar een auto gekocht die wat meer voor dagelijks gebruik geschikt was. Silhouet en prachtige geluid bleven natuurlijk hangen in het hoofd. De wens van het rijden van een Jaguar bleef en groeide door het lezen van de fantastische verhalen op dit forum. Ik heb me dus als soort van jubileum cadeau (we zijn alweer 12.5 jaar verder) een V12 Series 3 cadeau gedaan. Hij heeft de inburgeringcursus afgerond en dus is er weer rijdende XJ meer in Nederland.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Op welke CO waarde de uitlaatgas meting moet komen? Voor elke auto geld een maximale bovengrens (afhankelijk van model, inhoud ,techniek, bouwjaar) en de ene auto is de andere niet. Weet niet wat het boek precies zegt voor jou auto, maar zou me niet verbazen als het een getal tussen de 1 en 3 is. Lagere CO is in principe slechter starten (doel choke is extra rijk mengsel, dat gemakkelijker aan wil) Te hoge CO is benzine lucht en benzine in de olie (wordt de olie minder van, en kan je een motor kosten) Te lage CO (1st interne koeling is er niet, en kan je ook een motor kosten) SYNCHRONISATIE is belangrijk. Je wil niet dat het gemiddeld goed is maar dat ze allemaal goed lopen en niet: 1 t/m 3 VEEL TE MAGER lopen en 4 t/m 6 VEEL TE VET.
  2. Klinkt als mengel / valse lucht probleem. In begin van je post geef je aan dat je aan carbs gewerkt hebt. Dan moet je het daar gaan zoeken. Vlotter nivo correct ? Olie in de carb potten? Juiste sproeiers of te kleine ?
  3. Als het OPUS scheme 100% klopt: Is er dus iets met de AMP of de bedrading. Door leggen van de extra 12V draad (vanaf de accu) staat er in principe dus 0V over de balast weerstanden en daar gaan ze NIET van roken. Als er een kleine afwijking in het schema zit, kan het ook nog aan het startrelais liggen.
  4. Goede herbruikbare oplossing. Heb wel eens een fiets+ scooter binnenband en ty-wraps moeten gebruiken bij gebrek aan passend doppen/ hulpstukken, maar is uiteindelijk gelukt.
  5. YEP, Die ballast resistor zit tussen de 12V en de bobine, en die krijgt nu teveel voor z'n kiezen. MAAR dat wil ook zeggen dat er iets niet juist is met de draden naar de batellast en of relais dat zorgt voor de aansturing. Als ik het me goed herinner krijgt de bobine 12V bij het starten en tijdens normaal bedrijf moet het via de ballast. Wel al mooi dat ze loopt.
  6. NEE, Onjuiste naafdiameter geeft onbalans, is niet mee te rijden en ONVEILIG. OP een 2004 S-type zitten 63.4 mm naafgat velgen Maar belangrijk is ook dat je de afstand tot remklauwen, schokbrekers en binnenkant wielkast hebt. Dat laatste is een samenloop van velgbreedte, ET waarde en de banden zelf. Als dat allemaal past moet je er natuurlijk ook voor zorgen dat het bouten patroon en de vorm van de gaten rondom de gaten aansluiten bij de bouten / moeren) Lijkt me handig dat je naar iemand gaat die verstand heeft van Jaguar (velgen)
  7. Als je de verkeerde pomp gemonteerd hebt kan de vlotter de toevoer niet kan blokkeren en loopt de vlotterkamer over en verzuipt hij (hetgeen ook aan de hand is als de AED niet correct werkt)
  8. Hoi, Euvel minder bij vervroegen onsteking lijkt een richting aan te geven. Heb je geen vacuum lek en vaccuum gemeten? Wat haalde je ? 15, 20, 25 ? Wisselen van spullen is 1 , maar weet je ook zeker dat de replacement 100% zeker goed is? Tijdje geleden nog een andere post voorbij zien komen in de trant van: deze 3de replacement was goed. Crossing fingers.
  9. FF terug gelezen naar het begin; Daarin las ik dat je een 3.4 S2 aan het opknappen bent. Heb je toevallig een nieuwe brandstofpomp geplaatst ?
  10. Denk dat een of meerde regelcircuits het niet juist doen. Check: - of de vervroeging wel werkt - de Koelvloeistof temperatuur sensor - LMM - ECU niet kapot is:
  11. Denk dat het bewezen is dat hij het kan houden. Lijkt me in elke garage te passen (op te bergen). Maar is hij ook op de oprit te gebruiken i.p.v. stevig fabriekshalvloer? Is zo'n oprit ondergrond wel stevig genoeg, Of onder de tegels toch maar 25 cm gewapende beton plaatsen? Wel eens eerder zo'n ding ergens in ruste gezien. Dacht toen bij mezelf dat het meer is iets voor korte, smalle 800 KG autos (zwaartepunt dichter bij het midden). (Denk dat de grijze massa nog moet wennen of het wel kan, en dat heeft tijd en ervaringen nodig. Nog maar 99 bewijzen te gaan ;-))
  12. Gaat in elk geval goed zijn voor de dorpeltjes, en zo op de foto valt het mee. Hoe is het zij-aanzicht. Overigens wel een prestatie van die verrijdbare brug om zo'n kollos te dragen.
  13. john37

    LPG

    Ik meen hier op het forum eens een post gezien te hebben van iemand met een XJR met tegen de 4 ton aan. Dat zegt me dat het mogelijk is. Of dat normaal of speciaal onderhoud vereist ????? Daarnaast geven verschillende inbouwers aan dat ze een oplossing hebben. Neem aan dat ze niet over 1 nacht ijs gaan. Verder staat er in Zeeland een XK met LPG-G3.
  14. Als ik het goed zie is het toch alleen maar kwestie van over een asje schuiven.
  15. Dat printen is een mooie test.
×
×
  • Create New...