Ga naar inhoud

john37

Members
  • Aantal items

    629
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    3

john37 won de laatste dag op 28 oktober 2017

john37 had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

27 Beter

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend
  • Woonplaats
    Limburg

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Tientallen jaren geleden is het begonnen toen ik regelmatig een blauwe Series 1 XJ42 gracieus voorbij zag glijden terwijl we door weer en wind naar school fietsten. Ruim 15 jaar gelden op het punt gestaan als eerste auto een licht blauwe XJ12 van den Plas te kopen, maar afgeschrikt door brandstof prijzen en voorgespiegelde verbruik, toch maar een auto gekocht die wat meer voor dagelijks gebruik geschikt was. Silhouet en prachtige geluid bleven natuurlijk hangen in het hoofd. De wens van het rijden van een Jaguar bleef en groeide door het lezen van de fantastische verhalen op dit forum. Ik heb me dus als soort van jubileum cadeau (we zijn alweer 12.5 jaar verder) een V12 Series 3 cadeau gedaan. Hij heeft de inburgeringcursus afgerond en dus is er weer rijdende XJ meer in Nederland.
  1. S1 72 zou ik het durven

    Meten is weten. Eerst eens op de remmentestbank om te zien waar het verschil zit.
  2. On line beurs...(Veiling)

    Tenminste 1 ervan is al te koop aangeboden. https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/jaguar/m1272637848-te-koop-jaguar-420-automaat-en-stuurbekrachtiging-uit-1967.html?c=41936c63dca7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr
  3. Jaguar v12 he startprobleem

    Knallen uit uitlaat kan inderdaad verband hebben met te rijk staan. Bij 0 Ohm van de temperatuur sensor denkt de ECU dat de motor bloedheet is, en gaat dan (heel) arm mengsel geven. Bij koude motor kan ze dan inderdaad af slaan.
  4. LPG in X300?

    Vanwege de symmetry links ook een zwart vierkantje monteren?
  5. X300 Double Six stotterend rijden

    Begrijp ik het goed dat de x300 een bobine per bank heeft in tegenstelling een series 3?
  6. X300 Double Six stotterend rijden

    ergens een vacuum slang eraf liggen ?
  7. LPG in X300?

    ideale plek
  8. XK Motor swap 4.2 Series 3

    Als alles werkt zoals het hoort maakt het niks uit. De abrupte "0" doorgangen bepalen de vonk momenten.
  9. XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Kun je de bocht niet verruimen door de buitenkabel te spalken?
  10. stuurproblemen door kou

    Geeft niks als je er maar iets mee te weten komt / iets van leert
  11. 123 ignition

    Roland, weten doe ik het niet, maar als ik het me goed herinner is er hier ergens een topic over.
  12. XK Motor swap 4.2 Series 3

    Zolang de luchtweerstand van draaiende zeskant kop en accelerate van de poelie (t.o.v. de bout) binnen de perken blijft is er geen reden de ellende van linkse draad op de hals te halen. Bij twijfel straks gewoon met schroefdraad borg lijm (van b.v. Loctite) vastzetten.
  13. Restauratie XJC 1977 4.2

    Wow, wat een verschil. Mooi
  14. XK Motor swap 4.2 Series 3

    Dat begint er weer goed uit te zien. Aangaande de poeliebout: Zit gewoon rechtse draad in. Krukas monteren en dan vliegwiel met een sort van kammetje borgen en dan de bout eruit draaien. Zelf nooit gedaan, maar kan me voorstellen dat een alternatief is dat je de krukas tussen een paar planken vast zet en dat je dan met een slagmoersleutel de bout los kunt 'slaan'.
  15. XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Of sluit in avn de kleppen van cil 4 niet goed, Maar eens compressie meten bij koude motor meten om een andere indruk erbij te krijgen
×