Jump to content

john37

Members
  • Content Count

    965
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

john37 last won the day on April 14

john37 had the most liked content!

Community Reputation

77 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend
  • Woonplaats
    Limburg

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Tientallen jaren geleden is het begonnen toen ik regelmatig een blauwe Series 1 XJ42 gracieus voorbij zag glijden terwijl we door weer en wind naar school fietsten. Ruim 15 jaar gelden op het punt gestaan als eerste auto een licht blauwe XJ12 van den Plas te kopen, maar afgeschrikt door brandstof prijzen en voorgespiegelde verbruik, toch maar een auto gekocht die wat meer voor dagelijks gebruik geschikt was. Silhouet en prachtige geluid bleven natuurlijk hangen in het hoofd. De wens van het rijden van een Jaguar bleef en groeide door het lezen van de fantastische verhalen op dit forum. Ik heb me dus als soort van jubileum cadeau (we zijn alweer 12.5 jaar verder) een V12 Series 3 cadeau gedaan. Hij heeft de inburgeringcursus afgerond en dus is er weer rijdende XJ meer in Nederland.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dat was ff schrikken (denk ik), dus toch maar wat tips om een laatste reanimatie poging te kunnen ondernemen. Onmiddelijk stoppen komt in de meeste gevallen door doordat de (geschakelde) continue 12V op de ruitenwisser motor ontbreekt OF dat het interne gedefinieerde stopplaats mechanisme stuk is. Er moeten (tenminste) 3 draden aangesloten zijn 1) 12V continue (al dan niet geschakeld door contactslot) 2) Massa 3) Start signaal (puls) Als ik naar de foto's en filmpje kijk maakt deze motor geen gebruik van sleepcontacten, maar moeten de m
  2. Eddy, heel spijtig maar denk toch echt dat je auto nu naar de afbraak kan.
  3. Zou niet nodig moeten zijn. Niet metrische bouten zijn vrij eenvoudig te verkrijgen. Je moet natuurlijk wel weten welk type draad en of je Course of Fine draad nodig hebt. Voor je het weet gaat de uitdaging zijn: waar koop ik er minder dan 100 ?
  4. Leuk project. > 25 jaar stilstand: Auto heeft overgrote deel van z'n leven stil gestaan. Na een zo lange stilstand zul je een soort van langzaam opnieuw opstarten moeten doen. Persoonlijk zou ik (zoals je ook al aangeeft) een aantal zaken heel goed schoonmaken en preventief vervangen. Ik denk dat je nog een beetje mazzel gaat hebben dat er > 25 jaar oude (non E) benzine in zit, desondanks zal het inmiddels wel op vernis lijken. Hopenlijk lukt schoonmaken en zijn de tanks niet lek. Na grondig reinigen van brandstofdelen (en vervangen van de slangen) het koel systeem vullen, olie (e
  5. Top, waar vinden jullie die geweldige examplaren toch (altijd). Persoonlijk vind ik die grote zijnkniperlichten wat minder, maar de rest is heel begrijpelijk en gaaf. De 4 speed Auto met LU is natuurlijk helemaal stoer. Is dat een 4LE.... GM bak of weet je dat nog niet precies? Nog net op tijd voor sinterklaas ( of gaat het Kerst worden)?
  6. Prachtig aanbod . Ik zou voor optie 1 gaan.
  7. Als je de oude buiten eruit hebt (met nog ca 1 cm draad erop) moet je bij de betere ijzerhandel gewoon passende nieuwe bouten kunnen vinden.
  8. Lijkt een combinatie van dingen te zijn: Niet op temperatuur komen bij koud weer zou kunnen komen door een continue open staande thermostaat. Te weinig koelvloeistof in het systeem en of lucht zou ook (een/het) probleem kunnen zijn. Vraag is natuurlijk of hij recent onderhoud / een ingreep heeft gehad? Een electrisch probleem (aarde) kan ook een ingrediënt zijn.
  9. Dan toch maar in/rond de eene cilinder zoeken. Vonk in orde op de betreffende cilinder? Is de bougie wel nat als je hem niet aansluit en de motor ff laat lopen ? Omdat compressie goed is toch maar kijken of er iets in het inlaat traject zit (wat er niet hoort). Ff met Mini Camera met hoekspiegel kijken of je wat ziet. Je zou ook nog met flinke dot perslucht via de bougie (als alleen de inlaatklep open staat) kunnen kijken of er iets na het bochtje zit (en er door de perslucht weer in de buurt van de carb komt) Heb je de compressie gemeten met de
  10. Als ik het goed zie kan er nog 1 extra op de oprit. right ?
  11. Die veerschotel plaat heb je idd ook nodig. Ik heb ze niet liggen. Marco ?
  12. Dat tool heb ik vaker gezien. Denk dat het wat oefening vergt. Ik heb altijd begrepen dat je bij het honen voldoende snel op en neer moet gaan en een zogenaamd kruispatroon moet creeren.
  13. Klinkt voor mij ook niet logisch tenzij er spaghetti software in zit ???. Beperkte trekkracht zou ik nog wel kunnen plaatsen. De knock sensor moet ervoor zorgen dat de vervroeging niet te extreem gaat. Ik neem aan dat er wel een check in zit die check of de sensor er is of niet (kapotte sensor / draad). Maar stel dat er een failure mechanisme is waar men geen rekening mee heeft gehouden tijdens de ontwikkelfase. Wat dan? Een erg veel verlate onsteking hetgeen uiteindelijke over zou kunnen gaan in "beperkte trekkracht"melding en beroerde verbranding ? Of misschien zelfs veel onverbrande
  14. Behalve de tip van Ron, zou je ook nog aanzuig volume/onderdruk per carb kunnen meten en/of carburatuurs van plaats wisseln. Als het probleem zich dan verplaatst moet je het bij de carbs zoeken, ander denk ik aan aanzuig traject.
×
×
  • Create New...