Jump to content

john37

Members
  • Content Count

    672
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

john37 last won the day on October 28 2017

john37 had the most liked content!

Community Reputation

32 Beter

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend
  • Woonplaats
    Limburg

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Tientallen jaren geleden is het begonnen toen ik regelmatig een blauwe Series 1 XJ42 gracieus voorbij zag glijden terwijl we door weer en wind naar school fietsten. Ruim 15 jaar gelden op het punt gestaan als eerste auto een licht blauwe XJ12 van den Plas te kopen, maar afgeschrikt door brandstof prijzen en voorgespiegelde verbruik, toch maar een auto gekocht die wat meer voor dagelijks gebruik geschikt was. Silhouet en prachtige geluid bleven natuurlijk hangen in het hoofd. De wens van het rijden van een Jaguar bleef en groeide door het lezen van de fantastische verhalen op dit forum. Ik heb me dus als soort van jubileum cadeau (we zijn alweer 12.5 jaar verder) een V12 Series 3 cadeau gedaan. Hij heeft de inburgeringcursus afgerond en dus is er weer rijdende XJ meer in Nederland.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Lekker klein landje toch. scheelt veel benzine. Begrijp ik goed dat de uitval duur toeneemt bij hoger worden toerental? Weten doe ik het niet, maar even hardop meedenkde (om een richting te zetten) - Steeds hogere toerental => er is iets wat het niet kan bijbenen. Lucht toevoer - Gasklep vol open => vervroeging valt weg - Onstekeing moet op tenen lopen bij hogere toerentallen en arm mengel ? ( Bobines, onstekings versterker) Eerst eens kijken of alles mechanisch gezien goed is / staat (Kleppen, onsteking, nokkenas)?
  2. Hapering was toch niet bij max toerental waarbij er een limiting optreed?
  3. Nice, maar zie ik goed dat deze ook lachgas injectie heeft ?
  4. In dat geval zijn het de zekeringen, of het Knipper relais, of diodes als je fikse kortsluiten hebt gehad en de diodes eerder kapot waren dan de zekering. Kabelbreuk kan natuurlijk ook
  5. Temperatuur sensor of de bekabeling daarvan.
  6. Volgens het schema gaat de knipperlichten het NOOIT doen zonder de hazard switch. Tenzij iemand ooit een overbruggingen gemaakt heeft speciaal in jouw auto.
  7. "Scrapen" met een stuk betonplex of trespa met een heel mooie zaagsnede.
  8. Mooi zo. Waarom wil je hem vlakken? Is de motor heeft geweest of is de kop beschadigd zodat er risico is op lekken tussen cilcinders, olie en water ?
  9. En de V12 is vervangen door een V8
  10. Juist, Gaat om modeljaar, dat start maanden eerder dan het kalenderjaar. Ik heb wel eens een 1990 modeljaar 4.0 gezien van September 1989. Die had ook nivo regeling op de achteras.
  11. john37

    Bandenmaat XJR

    A: 255/45 R17 B: Dit is al de maximum breedte voor de velgen.
  12. Er komen spontaan wat dingen bij me op. - Temperatuur sensor(draad): als hij te lage temperatuur "meet" door open verbinding gaat hij VEEL TE VEEL benzine inspuiten - verdeler vervroeging doet het niet / slecht. - MUIZEN: Onvoldoende lucht aan kunnen zuigen (er zit iets in het inlaat traject). als je gas intrapt gaat hij dan via carter ontluchting zuigen (met wat olie erbij) success met zoeken
  13. Tenzij er een lucht lek is wel ja, maar zoals Wilfred al aan heeft gegeven. Oorzaak zoeken en wegnemen is het devies.
×
×
  • Create New...