Ga naar inhoud

john37

Members
  • Aantal items

    526
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

john37 won de laatste dag op 11 mei

john37 had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

20 Goed

Over john37

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend
  • Woonplaats
    Limburg

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Tientallen jaren geleden is het begonnen toen ik regelmatig een blauwe Series 1 XJ42 gracieus voorbij zag glijden terwijl we door weer en wind naar school fietsten. Ruim 15 jaar gelden op het punt gestaan als eerste auto een licht blauwe XJ12 van den Plas te kopen, maar afgeschrikt door brandstof prijzen en voorgespiegelde verbruik, toch maar een auto gekocht die wat meer voor dagelijks gebruik geschikt was. Silhouet en prachtige geluid bleven natuurlijk hangen in het hoofd. De wens van het rijden van een Jaguar bleef en groeide door het lezen van de fantastische verhalen op dit forum. Ik heb me dus als soort van jubileum cadeau (we zijn alweer 12.5 jaar verder) een V12 Series 3 cadeau gedaan. Hij heeft de inburgeringcursus afgerond en dus is er weer rijdende XJ meer in Nederland.
  1. Jaguar xj6 serie 3 start niet

    Gekende referentie punten is het beste. ik zou beginnen op 8 graden BTDC en dan kijken of de verdeler de juiste bougie aanwijst. dan stukje verder draaien zoals Marco al aangaf. en dan kop eraf en kijken of de zuiger exact of z'n dode punt staat. motor staat op tijd als de voornoemde 3 staan zoals ze modern staan.
  2. Jaguar xj6 serie 3 start niet

    Ook als je spiksplinter nieuwe kleppen plaatst moet je ze even 'inslijpen' En uiteraard moet je daarna de kleppen stellen. Er is hier vast wel een topic dat daar uitgebreid op in gaat maar in hoofdlijnen is het: 1) klepspeling meten 2) klepstelplaatjes eruit halen en opmeten 3) juiste nieuwe plaatjes dikte berekenen 4) juiste plaatjes plaatsen Plaatjes moeten goed zijn, niet per se nieuw. Met een beetje mazzel heb je niet 12 nieuwe plaatjes nodig maar slechts 3 of 4
  3. verlichting kofferbak

    Ik zou even naar de plaatselijke electronica shop gaan en een nieuwe micro schakelaar ophalen.
  4. S1 72 zou ik het durven

    Hulde!
  5. Automaat 4.0 schakelt niet door

    Je moet hem ook aansluiten, anders doet hij het zeker niet
  6. XJ6 4.2 series 3 motor timing

    Door de schroevendraaier verander je het stationair vacuüm. Loopt ze wel mooi als je het gas langzaam open en dicht maakt? Kijk eerst eens of de vervroeging Goed en snel genoeg beweegt bij wegvallen en terugkomen van het vacuum.
  7. XJ6 4.2 series 3 motor timing

    Mooi dat ze weer loopt.
  8. XJ6 4.2 series 3 motor timing

    Als je de overige vacuam afgedopt hebt moet ze lopen. Mits de vonk goed en op tijd komt en de juiste hoeveelheid lucht gemeten wordt en bijbehorende hoeveelheid brandstof ingespoten wordt. Als je 20 seconden start ZONDER gas geven en daarna de bougies bekijkt. Zijn je dan nat of droog? En als ze dan eenmaal loopt zoals in een van dw vorige posts is er dan rook en benzinelucht uit de uitlaat?
  9. XJ6 4.2 series 3 motor timing

    Compreaaie meting op alle cilinders goed? Inlaat pakking goed dicht? Vacuum vervroeging aangesloten op de verdeler? Indien ja: alle andere vacuum slangen afkoppelen en kijken of ze dan wel stationair wil lopen. Daarna pas de rest weerstapsgewijs aansluiten en kijken waar het lek zit.
  10. XJ6 4.2 series 3 motor timing

    Wel een goede aarde tussen blok en chassis? Zo ja dan denk ik aan een Vacuum lek.
  11. co te hoog

    Voordat men gaat vervangen eerst dat lek (desnoods even met uitlaat montage cement) dichtmaken en even met warme motor en warme olie opnieuw meten.
  12. Moer draait mee van draagarm

    Juist. Dikke hamer (1kg of 2kg) achter of links tegen de arm ter hoogte van de conus houden en dan ferme korte tik met een kleinere hamer (ca 0.5- 1 kg) op de arm aan de tegenover liggende zijde. Ja: dit is inderdaad voor de rechtshandigen onder ons.
  13. ombouwen ontsteking naar elektronisch

    NOPE. Complete electronische verdeler unit voor gebruik met je Eigen bobine ( Die een weesrtand van MEER dan 1.5 Ohm moet hebben) "This system replaces Lucas 22D6 & 25D6 points distributors but to use your standard points ignition coil with a resistance more than 1.5 ohms."
  14. Moer draait mee van draagarm

    1) Even een hele grote lijmtang boven op de kogel zetten en de conus weer goed in de passing drukken. 2) Nu de moer er weer goed OPDRAAIEN. 3) nu EERST de schroefdraad HEEL GOED schoonmaken met een staal borstel. Eventuaal nachtje in de kruipolie laten weken. 4) VET op de schroefdraad doen 5) Moer los en eraf draaien 6) Lijmtang losdraaien en arm uitnemen 7) als de conus nu te vast zit deze even met kogeltrekker (of dubbel hamer truc) lossen. Success
  15. co te hoog

    Ongebruikte lucht (zuurstof etc) komt door het gaatje in de uitlaat hetgeen de lamda balans verstoort. Ecu voegt op zijn beurt brandstof toe. Denk eraan dat de lamda waarde langzaam process over meerdere cilinders en arbeidslagen is.Hoeveelheid aangezogen lucht hangt o.a. af van plaats en afmetingen van het gat. Uitlaatgassen pulseren dus kun je niet zomaar uitgaan van uitlaatgas uitstroom.
×