Ga naar inhoud

john37

Members
  • Aantal items

    640
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    3

john37 won de laatste dag op 28 oktober 2017

john37 had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

28 Beter

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend
  • Woonplaats
    Limburg

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Tientallen jaren geleden is het begonnen toen ik regelmatig een blauwe Series 1 XJ42 gracieus voorbij zag glijden terwijl we door weer en wind naar school fietsten. Ruim 15 jaar gelden op het punt gestaan als eerste auto een licht blauwe XJ12 van den Plas te kopen, maar afgeschrikt door brandstof prijzen en voorgespiegelde verbruik, toch maar een auto gekocht die wat meer voor dagelijks gebruik geschikt was. Silhouet en prachtige geluid bleven natuurlijk hangen in het hoofd. De wens van het rijden van een Jaguar bleef en groeide door het lezen van de fantastische verhalen op dit forum. Ik heb me dus als soort van jubileum cadeau (we zijn alweer 12.5 jaar verder) een V12 Series 3 cadeau gedaan. Hij heeft de inburgeringcursus afgerond en dus is er weer rijdende XJ meer in Nederland.

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Inschakelen
  1. john37

    check engine lampje brand

    Juist. omdat het bij beide banken het geval is denk ik aan iets gemeenschappelijks zoals b.v. de zaken die hans heeft aangegeven maar het zou ook zomaar kunnen dat er uitlaatgassen niet meer juist gemeten worden. Dus ook maar eens een lek en 4 gastest uitvoeren of hij inderdaad veel te arm loopt.
  2. john37

    Backfire en start niet meer xj6

    temperatuur sensor (en kabels) in orde ? Anders denk de computer dat het -50 of zo is en gaat er VEEL benzine in.
  3. john37

    Backfire en start niet meer xj6

    Ik stel voor eens te zoeken naar valse lucht, door b.v. afgesprongen / gescheurde slangen of barst een deel van het inlaat traject. Stonden de kleppen een maand geleden wel goed ?
  4. john37

    Voortgang Topic | Jaguar XJ6 4.2 3 Series 1980

    hmmm, dat is balen.
  5. Totale wattage lijkt dan wel in order te zijn. Gaan ook alle lampjes aan? Anders licht het idd aan de automaat.
  6. john37

    XK Motor swap 4.2 Series 3

    Best wel oude slangen idd.
  7. Er ervanuitgaande dat de stuurkolom schakelaar goed is: Als je standaard gloeilampen van het juiste wattage gebruikt hebt er er geen extra lampen/ kabels etc aan hebt hangen zou ik een andere knipperlicht unit plaatsen.
  8. john37

    XJ40 gaat niet meer open

    Even een update. Deuren inmiddels weer open. Sleutel draaide gewoon , maar toch ging hij mechanische gezien niet open. (aan beide kanten). Bij nameten was de Accu nog steeds helemaal leeg ( was maar een volt of 9) of er is een cel kapot. Ik ga dus een nieuwe accu plaatsen en de deursloten uit elkaar halen en slot mechanismen smeren/bijstellen. Ook de CV module aan een nader onderzoek onderwerpen.
  9. john37

    Jubileum versie Jaguar XJ

    Mooi filmpje van de evolutie.
  10. john37

    XJ40 gaat niet meer open

    'Goedemorgen'. Zaterdag de XJ40 op slot gedaan, zondag en maandag gaat hij niet meer open. Toen ik hem zaterdag wilde starten lukte het niet vanwege een te zwakke accu. Dus met behulp van start kabels en een losse accu gestart en even laten draaien. Daarna was hij gewoon te starten. Even gewassen daarna stukje gereden en neergezet. Deuren en achterklep gingen allemaal met een klak op slot. Motorkap gelukkig nog open om hem aan de accu lader te kunnen hangen. Maar zondag en ook vandaag gaat hij niet open (zoals bij aangekoppelde alsook los gekoppelde accu) Ik kan de sleutel helemaal naar voren draaien maar er gaat niks open (deuren + kofferbak). Ik hoor ook geen actuator of motor geluidjes. Als ik de sleutel naar achteren draai (kan maar klein stukje) dan hoor ik zachte tikjes / actuator geluidjes maar zie niks veranderen en deuren gaan niet open. Inmiddels is het me gelukt om de kofferbak op te maken via het kofferdeksel slot (met los gekoppelde accu). Inmiddels is de accu volgeladen en zowel met accu erop en eraf krijg ik de deuren niet open. Iemand al eens meegemaakt en hoe opgelost (zonder ruitje in te tikken) ? Andere tips en tricks ? Het gaat hier om een 1989 4.0 XJ40 met de "6 kantige" kontaktsleutel, dus zonder remote entry. Alvast bedankt
  11. john37

    XK Motor swap 4.2 Series 3

    Nokkenassen 100% goed? Valse lucht ? Meten is weten: Compressie allemaal gelijk? Geven alle injectoren dezelfde hoeveelheid brandstof ? Neem aan dat bougies nieuw zijn en allemaal dezelfde gap hebben? Alle bougie kabels goed? Verdeler vervangen of dezelfde hergebruikt ?
  12. john37

    S1 72 zou ik het durven

    Meten is weten. Eerst eens op de remmentestbank om te zien waar het verschil zit.
  13. john37

    On line beurs...(Veiling)

    Tenminste 1 ervan is al te koop aangeboden. https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/jaguar/m1272637848-te-koop-jaguar-420-automaat-en-stuurbekrachtiging-uit-1967.html?c=41936c63dca7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr
  14. john37

    Jaguar v12 he startprobleem

    Knallen uit uitlaat kan inderdaad verband hebben met te rijk staan. Bij 0 Ohm van de temperatuur sensor denkt de ECU dat de motor bloedheet is, en gaat dan (heel) arm mengsel geven. Bij koude motor kan ze dan inderdaad af slaan.
  15. john37

    LPG in X300?

    Vanwege de symmetry links ook een zwart vierkantje monteren?
×