Jump to content

john37

Members
  • Content Count

    1,049
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

john37 last won the day on April 9

john37 had the most liked content!

Community Reputation

104 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend
  • Woonplaats
    Limburg

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Tientallen jaren geleden is het begonnen toen ik regelmatig een blauwe Series 1 XJ42 gracieus voorbij zag glijden terwijl we door weer en wind naar school fietsten. Ruim 15 jaar gelden op het punt gestaan als eerste auto een licht blauwe XJ12 van den Plas te kopen, maar afgeschrikt door brandstof prijzen en voorgespiegelde verbruik, toch maar een auto gekocht die wat meer voor dagelijks gebruik geschikt was. Silhouet en prachtige geluid bleven natuurlijk hangen in het hoofd. De wens van het rijden van een Jaguar bleef en groeide door het lezen van de fantastische verhalen op dit forum. Ik heb me dus als soort van jubileum cadeau (we zijn alweer 12.5 jaar verder) een V12 Series 3 cadeau gedaan. Hij heeft de inburgeringcursus afgerond en dus is er weer rijdende XJ meer in Nederland.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Lange leve de series 1 + 2. Geen complexe aan elkaar hangende electronica. Gaskleppen zorgen voor de lucht Carbs zorgen voor de benzine Ontstekingen voor de knal. Enige zorg is dan nog dat de boel op tijd staat en mechanisch in orde is.
  2. Als er geen 12V op je ECU staat komt er zeer geen brandstof omdat de injectoren nooit open gaan. Weet niet waar dat NS sterpunt zit, vraag is zelfs of het in de praktijk echt een sterpunt is maar zou beginnen de draden na te lopen vanaf het main relay of power resistor omdat je daar wel 12V hebt.
  3. Als ik het schema bekijk zou dit (op beide injector pinnen 12 V) normaal zijn als je met een digitale meter vanaf de accu massa meet en de motor niet rond gaat. Op het stervormige NS punt onder het main relay moet bij ingeschakeld contact 12V staan. De weerstanden in de PR zijn meen ik ca 6 Ohm. Een digitale meter is hoogohmig en dan is het net of je direct op de plus pool meet. Zoals Raymond al aan gaf. Niet zomaar draden erbij gaan leggen, want dat desastreuze gevolgen hebben (voor injectoren, power resistor, ECU), want in normaal bedrijf zijn de injectoren maar kort open.
  4. Lukt inderdaad met een soldeerbout me voldoende massa. Je kunt dan een klein plekje snel genoeg opwarmen om het te solderen. Neem zo zacht mogelijke tin (dus geen loodvrije)
  5. Zie je reactie nu pas. NP.
  6. Moet idd direct draaien en zoemen, maar valt na x seconden weer stil totdat je start en de motor loopt.
  7. Eens, Alleen nog houten pook knopje.
  8. Mooi Mancave met stoere grills
  9. Als ik je beschrijving lees, lijkt het in de lijn der verwachtingen te liggen dat het aan koelvloeitstof temperatuur sensor ligt OF een luchtzak rond een sensor. (Stilstaande lucht is een hele goede isolator). Wat doet de meter op je dashboard ? Ik zou beginnen met een variable weerstand aan te sluiten op de connector van de KV sensor. (te beginnen met de 20 graden weerstand van de sensor, en deze dan langzaam richting 0 draaien en kijken wat er op je dashboard en de DSO213 ziet gebeuren.
  10. Het volgende gevonden voor bepaalde Rovers. Weet niet of dit hetzelfde resultaat geeft, maar (Land) Rover en Jaguar behoorden toe aan de BL group, mogelijk dat ze dezelfde senders gebruikt hebben?
  11. Jammer dat de oude blokken geboorde gaten rommelig zijn. Dan gaat een goed afdichtende cup plaatsen idd lastig worden. Wat is dat de maat van de pluggen ? Ik meen dat ze te verkrijgen zijn vanaf ca 16 mm. Lijmen is een vak apart heb ik wel eens begrepen. Veel 'eenvoudige' lijmen (ook 2K) worden week bij ca 70 graden, maar er zijn ook wel hele hele goede, maar die moet je uitharden op hogere temperaturen (ca 250 C), maar dat wil je ook niet voor je motorblok. Wel super om te lezen dat het in de praktijk goed werkt met 2K metaal lijm.
  12. Nice. Ook mooie korte kabels van accu naar lier. Weet niet hoe lang de lier (elke keer) moet draaien, maar anders zou een (sem-) tractie accu met deugdelijke accupool klemmen beter zijn. ( Start accus houden niet van diep ontladen.
  13. Hoi Harrie, Op zich redelijk duidelijke foto. Heb er ff wat gekleurde lijnen in gezet. De rode lijn geeft aan dat men (ook?) de mogelijkheid voorzien heeft voor een bolle vriesdop. Het oplegvlak voor een bolle vriesdop loopt van de rode tot aan de blauwe lijn. Het klemvlak van de bolle plug is de opstaande rand bij de rode lijn. Deze opstaande rand moet de plug vasthouden. Met de groene lijn heb ik de beschadiging van de klemrand aangegeven. Zo te zien aan de bovenkant geen beschadiging, voor de rest een beschadiging in de vorm van een hoefi
  14. Bolle vriesdoppen sla je na plaatsing idd vlak (niet hol). Is in elk geval goed dat ze (nog) niet lekken. Tot een paar dagen geleden kende ik de bolle doppen niet van Jaguar, wel van o.a. Lister en Petter stationaire motoren alsook eind jaren 50 tractoren. Je ziet dan nog wel eens een "er niet uit kunnen floeppen beugeltje" over de dop. Op XJ6 en andere voertuig ken(de) ik alleen de cup soort vriesdoppen/pluggen. "Ken(de)" want op een 2.8 kop zag ik verspreid tussen de inlaatpoorten een paar bolle vriesdoppen. Die worden op hun plek gehouden door het spruitstuk. Op het
  15. Bij de eerste foto kan ik het niet goed zien, maar op de 2de foto zit de vriesplug die niet in de rode cirkel zit, verkeerd om. Randje van de vriesplug moet een soort weerhaakje tegen het blok vormen. Dan zit hij er ook goed strak in.
×
×
  • Create New...