Jump to content

john37

Members
  • Content Count

    901
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

john37 last won the day on April 14

john37 had the most liked content!

Community Reputation

61 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend
  • Woonplaats
    Limburg

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Tientallen jaren geleden is het begonnen toen ik regelmatig een blauwe Series 1 XJ42 gracieus voorbij zag glijden terwijl we door weer en wind naar school fietsten. Ruim 15 jaar gelden op het punt gestaan als eerste auto een licht blauwe XJ12 van den Plas te kopen, maar afgeschrikt door brandstof prijzen en voorgespiegelde verbruik, toch maar een auto gekocht die wat meer voor dagelijks gebruik geschikt was. Silhouet en prachtige geluid bleven natuurlijk hangen in het hoofd. De wens van het rijden van een Jaguar bleef en groeide door het lezen van de fantastische verhalen op dit forum. Ik heb me dus als soort van jubileum cadeau (we zijn alweer 12.5 jaar verder) een V12 Series 3 cadeau gedaan. Hij heeft de inburgeringcursus afgerond en dus is er weer rijdende XJ meer in Nederland.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Lang leve de goede oude ouderwetse mechanishe oliedruk meter.
  2. Ziet er prima uit of een Android 9 telefoon
  3. Zelf niet gedaan maar jaar of 6 geleden iemand gesproken die het wel had gedaan. Was er 40 uur mee bezig geweest. Je hebt van een links gestuurde auto o.a. nodig - rembrachtiger - stuurhuis - dashboard (rechts rijdende koplampen als het nog een engelse auton is) en ik denk dat je nog wat dingen tegenkomt ( accu moet naar de andere kant) Ik zou gewoon aan de andere kant instappen en zo'n stok meenemen waarmee je het parkeerkaartje uit de automaat pakt
  4. Is 2 diversiteiten (Daimler en Jaguar) en in de forum shop zetten een idee ?
  5. Kleine nuance. Vanaf een bepaald bouwjaar (en die met ABS) hebben de V12's de accu in de kofferbak. Mijn 1986 V12 heeft hem gewoon aan de passagierszijde voorin tegen het shutbord. (74Ah accu)
  6. Hoe helaas: Ik vind het statement "Nur das beste (oder gar keinen) " best aardig.
  7. Uit je antwoorden leid ik af dat De startmotor in orde is. De brandstof pomp lijkt te lopen Er is een soort van ontsteking Dan moet het onderzoek zich nu richten op: is er een goede vonk / komt er brandstof uit de injectoren ( aansturing van de injectoren, of de pomp geeft onvoldoende druk). afhankelijk van hoe vaak het probleem voorkomt gewoon zoeken of lampjes en brandstofdrukmeter plaatsen. Als het dan weer niet wil kun je direct zien of het een druk of elektrisch probleem is.
  8. Normaal zit er er een 74Ah accu in, maar als hij met een 60Ah goed (en snel) rond gaat is het niet direct nodig die te vervangen. Is namelijk niet te verwachten dat het je soms niet aanslaan probleem op gaat lossen.
  9. Volgende week en daarna morgen ophalen ? Adrenaline gehalte nog steeds hoog denk ik. Maar snap het wel. Dak opnieuw doen? Bedoel je de hemel ? In dat geval moet het raam eruit. Als je daar aan gaat beginnen ook de sponningen goed bekijken (en preventief behandelen), wil nog wel eens roest onder zitten.
  10. Top, en van harte gefeliciteerd. Ziet er zo op de foto's goed uit.
  11. Nog ff vergeten, maar dat komt ook wel als reactie op je "even voorstellen post" De wagen ziet er zo op de foto wel goed uit.
  12. Of startrelais of startmotor (motor, of relais/tandwiel trekrelais) De vraag is: als hij het niet wil doen, wat zie / hoor je dan? a) startmotor klikt alleen? b) startmotor gaat minder snel rond c) startmotor gaat even snel rond, maar de motor slaat niet aan. d) auto wil wel aan slaan , maar valt direct weer uit e) ....... f) ....... Normaal zit er in de XJ12 een 74Ah accu, dus goed dat er een ander in gaat / zit. Als ik je lekstroom opmeking lees denk ik aan optie a) of b) correct ?
  13. Weet niet precies welke problemen je hebt, maar ik denk dat een filmpje met geluid wat licht in de tunnel gaat geven. Hoe lang staat de auto al stil en wat heb je al vervangen?
×
×
  • Create New...