Jump to content

chevieman

Members
  • Content Count

    103
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend
  1. Het stuurhuis van mijn XJ40 lekt bij de linker uitgaande stuurstang. Weet iemand of er hier een lekke keerring voor verantwoordelijk is en of deze simpel te vervangen zijn. Alle tips zijn welkom! Groet Gerrit
  2. Heb inmiddels de auto weer door de apk, een beetje chroomverf doet wonderen Maar voor de continuiteit wil ik de unit wel vervangen. Omdat m'n jag nu de leeftijd van 30 bereikt heeft hoef ik pas over 2 jaar opnieuw naar de APK, dat scheelt weer ! Dank voor jullie tips.
  3. Ok thnx! Ik ga eerst een poging wagen de reflector vd unit weer op te kuisen
  4. werkt het zonder die modules niet of heb je alleen een foutmelding
  5. ja had net de laatste verkocht vorige week, Is het soms een optie om de rechthoekige te vervangen voor 2 dubblele ronde? Moeten er dan veel aanpassingen gedaan worden?
  6. chevieman

    koplamp unit

    Vandaag met mn xj40 naar de apk-keuring geweest, helaas een afkeur de linkerkoplampunit is dof en niet meer fris waardoor er teveel strooilicht is en de lichtopbrengst te gering is. Heeft iemand er nog zo'n vierkante linkerunit liggen of ken je iemand die er één te koop heeft dan hoor ik dit graag. Groet Gerrit
  7. voor nood er maar even tussen uitgehaald en doorverbonden en de dynamo laadt weer bij
  8. Kan die module er niet gewoon tussen uit, naar wat ik gelezen heb is het een overspanningsbeveiling in zeer extreme situaties zoals het verwijderen van de accu met draaiende motor
  9. mijne is van november en ingevoerd vanuit Frankrijk
  10. ok een aardig weetje mijn xj40 met nummer 502160 is dus na de voorserie gebouwd maar nog niet op de echte produktielijn
  11. Ik heb ook dure hittebestendige 3M spuitlijm gebruikt voor mijn hemel, helaas begon hij na 3 jaar weer te hangen.
  12. Collega's De dyamo van mijn xj40 lade niet meer bij, er zaten een paar defecte diode's in de diodebrug. Vervolgens heb ik een andere dynamo gescoord en gemonteerd echter nog steeds geen laadstroom. Nu zitten er aan de dynamo één dikke kabel die de laadstroom via het startrelais naar de accu voert en 2 dunne kabeltjes. Eén gaat naar de load dump module en één naar de kabelboom links voor onder het luchtfilter, weet iemand waar die kabel heen gaat, waar hij voor is?, de tweede draad gaat naar de load dump module. De reden waarom de dynamo niet bijlaadt is dat het veld niet bekrachtigd wordt en dus verdenk ik de load dumpmodule (klein zwart kastje) dat deze zijn spanning niet doorgeeft om de dynamo te bekrachtigen, Als ik het contact aan heb meet ik in ieder geval geen spanning op het veld van de dynamo. Kent iemand dit probleem, is mijn conclusie juist? Alle info welkom. Groet Gerrit
×
×
  • Create New...