Jump to content

Laan

Moderators +
  • Content Count

    4091
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    142

Laan last won the day on May 14

Laan had the most liked content!

Community Reputation

847 Toppertje

4 Followers

About Laan

  • Rank
    JF-TEAM
  • Birthday 06/04/1965
  • Age 54

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.be-insured.info / www.youngtimerpolis.nl
  • Age 54

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    apeldoorn
  • Hobbies
    Jaguar en natuurlijk Jaguarforum. Verder muziek en audio apparatuur.
  • Age 54

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Sinds 2006 Jaguar eigenaar. Ik had eerder een XJ6 serie II. Zwart met veeel chroom en donker glas. Best wel fout maar ook erg leuk. Daarna een XJ serie 3 gehad. Eindeloos hobby project. Veel geleerd.. Nu sinds 2009 een XK8.
    Voor het werk en dagelijks gebruik een XF. Verder enige Jaguars voor het plezier.
    Ik woon en werk in Apeldoorn.
  • Age 54

Recent Profile Visitors

3646 profile views
  1. Als je weinig rijdt zou ik er gewoon een ctek druppelaar aanhangen en dan een Varta van de accudinges nemen. Door veelvuldig plat gaan van de accu heb ik er zo nu en dan ook een nodig en die bestel ik dan bij Accudienst.nl Krijg er morgen weer een binnen omdat de geweldige Bosch accu in de XK na een wintertje stilstaan niet meer te laden is.
  2. Laan

    Taxatiedag 28 mei

    Taxatie op vervangingswaarde is inderdaad een verzekeringsdingetje. Er wordt verwezen naar BW 7:960 dat ervoor zorgt dat een verzekeraar maximaal uitkeert wat er aan schade is geleden. (indemniteitsbeginsel) Deze waarde ligt wel vaak iets boven de prijs die betaald wordt voor een auto in de markt. Taxatie op waarde in het economisch verkeer is meestal een fiscaal dingetje. Hier op wordt bijvoorbeeld de fiscale bijtelling gebaseerd. Het is weinig verrassend dat de WEV taxatiewaarde doorgaans lager ligt. Ook lager dan je doorgaans in de markt voor de auto betaalt. Voor een waardebepaling bij verkoop/aankoop zijn beide taxaties redelijk zinloos. Ik zou dan inderdaad naar een koerslijst kijken, wat een handelaar ervan denkt of zelf wil betalen en wat je wenst te ontvangen.
  3. Laan

    Taxatiedag 28 mei

    Bij jou is de taxatie nog een jaar geldig, 3 jaar totaal. Als een klassieker dagelijks wordt gebruikt is het 2 jaar. Bij klassiekers voor recreatief gebruik is het meestal 3, maar soms ook 2 jaar. Vaak wordt er bij de eerste gesproken over youngtimer en bij de tweede over oldtimer, maar kan dezelfde auto zijn. Gaat om het gebruik, aantal km per jaar e.d. Het blijven verwarrende termen. Soms is een auto al na aflevering nieuw al een klassieker, soms schopt een auto het niet verder dan "ouwe bak" al is die nog zo van vroeger.
  4. Laan

    Taxatiedag 28 mei

    Volgens alle bronnen blijkt 28 mei aanstaande donderdag te zijn. Taxeren kan nog vanaf 14.00 uur. Adres gegevens: Van Burik bv. Spoorstraat 37 7311PE Apeldoorn Email: info@burik.com Telefoon: 055 - 521 33 18
  5. Laan

    Taxatiedag 28 mei

    Ik zal even informeren of het dan donderdag 28 mei is, of vrijdag 29 mei. Wordt vervolgd.
  6. Heb je binnenkort een taxatie nodig voor de verzekering van je klassieker? Normaal zouden we dit doen op de jaarmeeting, maar helaas is die wat uitgesteld. Op vrijdag donderdag 28 mei is onze huistaxateur Joel Verstrate aanwezig in Apeldoorn bij van Burik bedrijfsauto handel. Wil je van deze mogelijkheid gebruikmaken, stuur me dan een bericht.
  7. We moeten het maar op een andere manier leuk maken. Gelukkig hebben we een forum En deze crisis deelt een gevoelige klap uit aan het stikstof spook. Ben benieuwd welke stategie de processie rups gaat kiezen..
  8. Helaas voelen we ons genoodzaakt de geplande evenemten te annuleren. De goed gevulde kalender zal dus wat betreft door JF georganiseerde evenementen wat ingekort worden. Als andere organisatoren zoals o.a. JDCH hetzelfde besluiten zullen we de kalender ook daar op aanpassen. Zodra de corona crisis voorbij is gaan we een nieuwe planning maken.
  9. Laan

    info over XF

    Het is wel van belang te weten welke serie je hebt. Welk bouwjaar?
  10. Banden met tenminste een W codering. Y of ZR kan ook maar hoeft niet.
  11. Als het Stouten niet lukt, bel eens met Raymond van G&G (zie banner bovenaan homepage hier) Die is erg handig met dit soort euvels. Toen ik op zoek was naar een tweede sleutel voor mijn ex x305 hoorde ik van alle kanten dat die alleen nog via Jaguar te krijgen zijn. Waar heeft Stouten de sleutel vandaan gehaald?
  12. Lange reizen alleen nog met vliegtuig! Dat is pas goed voor het milieu. Van je klassieker kan je dan altijd nog een tuinornament maken.
  13. Laan

    import USA kenteken

    Al goed gekeken naar de technische staat? Standaard kettingspanners of de latere generaties? motorschade door zwavelhoudende benzine? Er zijn best wat punten die gedaan zouden moeten zijn de afgelopen 20 jaar. Is dat niet zo, of onduidelijk, calculeer dat dan wel in. En het valt me op dat us versies hier een hoger ledig gewicht krijgen toebedeeld dan eu versies. Ledig gewicht eu versie1680 kg. Us versie 1755. Of dat echt waar is of een andere inschatting van rdw weet ik niet, maar kost wel extra mrb. Bij verkoop levert een us versie vaak wat minder op dan een NL versie.
  14. De jbl speakers kan je gewoon bij mediamarkt kopen of een andere (web) winkel. Maar let wel: ze zijn niet in te bouwen. Dus opbouw vanaf de buitenkant. De originele speakers zitten in een kunststof ring bevestigd die precies in de uitsparing van de kaartenbak in de deur past. En die zit vast met 3 schroeven ipv de meer gebruikelijke 4. Iets dat past ter vervanging van de originele speakers heb ik niet gevonden. Mijn oplossing is dus zeer effectief en zeer lelijk. Het euvel bij de standaard speakers is dat de foamrand die verbinding is tussen de conus en het chasis is verteerd. Gevolg is een krakend geluid zonder lage tonen. Vervangen van de foamrand kan ook. Wel een priegelwerkje maar die foamranden zijn in allerlei maten verkrijgbaar. Ook zijn er lieden die dit tegen een vergoeding fixen.
  15. Gebeurt wel vaker hoor. Mijn xk8 staat al 10 jaar een half jaar stil en dit jaar al helemaal sinds 31-10 2018. Tank vol is beter. Bamden hard en liefst af en toe iets verplaatsen. Accu eruit of aan de druppelaar. En lekker binnen zetten. Verder niet te druk over maken.
×
×
  • Create New...