Ga naar inhoud

Laan

Moderators +
  • Aantal items

    3,372
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    74

Laan won de laatste dag op 14 augustus

Laan had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

499 Toppertje

Over Laan

  • Titel
    JF-TEAM
  • Verjaardag 06/04/1965

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.be-insured.info / www.youngtimerpolis.nl

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    apeldoorn
  • Hobbies
    Jaguar en natuurlijk Jaguarforum. Verder muziek en audio apparatuur.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Sinds 2006 Jaguar eigenaar. Ik had eerder een XJ6 serie II. Zwart met veeel chroom en donker glas. Best wel fout maar ook erg leuk. Daarna een XJ serie 3 gehad. Eindeloos hobby project. Veel geleerd.. Nu sinds 2009 een XK8.
    Voor het werk en dagelijks gebruik een XF en als tweede auto een XJ 3.2 X300.
    Ik woon en werk in Apeldoorn.

Recente bezoekers van dit profiel

1,333 profielweergaven
  1. Joel Verstrate is bereid de taxaties uit te voeren. Het actietarief is inderdaad scherp: €90. Op de TD van oktober 2015 zijn diverse "klassiekers voor dagelijks gebruik" getaxeerd. Die rapporten verlopen na twee jaar. Dus voor diegene een leuke en voordelige mogelijkheid om deze TD te combineren met een hertaxatie.
  2. Rem vermogen serie 3

    Ja, British parts dus. I vergeten, sorry.. deze engelse firma wordt forumsponsor met dank aan Ray die er zelf ook inkoopt. Wat handig is op hun site, is dat ze aangeven of het een Jaguar onderdeel betreft of een ander merk.
  3. Rem vermogen serie 3

    Als de achterblokken nog goed zijn... Best zonde. SNG Barrat is niks mis mee. Binnenkort hebben we hier op JF ook British Parts. Het is altijd wel even verstandig om te kijken of de gevonden onderdelen OEM of afthermarkets zijn. Dat scheelt best veel in prijs, maar ook mogelijk in kwaliteit en levensduur. Ik betaal zelf liever wat meer voor origineel, vooral als het gaat om remmen.
  4. Geen leer meer in een nieuwe Jag?

    Volgens mij worden runderen niet primair gefokt voor de huid, in tegenstelling tot bijvoorbeeld nertsen. Wat mij betreft een leuke marketing truc waarmee de rijken hun egoistische imago kunnen oppoetsen met groene stemmingmakerij. Je bent natuurlijk pas echt een grote jongen als je 5k stopt in milieu vriendelijke bekleding van gemalen petflessen.. Weer een extra stap in zelfverwezenlijking.
  5. X300 en roest

    Ok, roest is wel een belangrijk en blijvend punt van aandacht. Maar loop daarom niet voorbij aan een x300, ze zijn zo leuk
  6. X300 en roest

    Ik heb geen bijzondere roestproblemen ervaren. Mogelijk mede door een dinitrol behandeling bij aflevering in 1997. Voorzijde dorpel rot uiteindelijk altijd door. Hoe die er aan toe zijn kan je vrij eenvoudig zien op een brug. Even de wielkuipen eraf en je weet het. Gaatjes? Geen punt, is normaal. Even lassen en goed beschermen. Kraters waar een vuist of hoofd door kan? Oppassen. Mogelijk te ver en maatgevend voor de algehele staat. Ook is het tapijt tegen de wielkasten dan vaak nat tenzij de auto al lang heeft stilgestaan en ruikt muf. Er is ook jaarlijks een x300 preventie workshop bij Classic & Ko waar de zwakke punten worden nagelopen en aangepakt. Leuk en niet duur. Dus volgens mij valt het allemaal best mee en is minder een issue dan bij de series.
  7. Jaguar XF 2.7d probleem met start stop

    Lijkt wel op een storinkje. Mijn start-stop knop maakt nooit bijgeluiden. Hooguit het start-stop systeem werkt soms niet bij een wat lage accuspanning.
  8. GROOT onderhoud jaguarforum

    Het lijkt een beetje overdadig, maar er komen meerdere berichten binnen dat er foutmeldingen ontstaan bij het posten. Dus: Het forum draait nu op zwaar verouderde software die zorgt voor foutmeldingen. Tijdens de conversie naar de nieuwe versie kunnen ook problemen ontstaan of zijn berichten (tijdelijk) weg. Het advies is om even geen hele moeilijke postst of foto albums te plaatsen. Als de conversie klaar is wordt dat ook weer hier gemeld. Dank voor jullie begrip en geduld.
  9. GROOT onderhoud jaguarforum

    Ja heb je helemaal gelijk in. Edoch, de overstap naar V4 zorgt dat het hier allemaal lekker gangbaar blijft. En misschien dat V3 nog even doorstrompelt, maar als de boel vastloopt is er geen support meer. En geen forum misschien Gelukkig is deze stap betaalbaar met dank aan donateurs en sponsors. En door DvL zodat we geen dure nerd moeten inhuren.
  10. GROOT onderhoud jaguarforum

    Vooral achter(de)schermen. Maar als jullie straks graag een ander achtergrond kleurtje willen, geen probleem. Eerlijk gezegd weet ik niet of het zichtbaar wordt. We zullen zien wat forum dokter DvL, tevens de schepper van JF, ons gaat brengen.
  11. GROOT onderhoud jaguarforum

    Om ons mooie forum werkend te houden zijn geregeld updates nodig. Vanaf april dit jaar levert Invision Power geen updates meer voor versie 3. Zodoende ontstaan er soms wat vreemde haperingen. Van april volgend jaar gaat versie 3 geheel op zwart. We ontkomen er dus niet aan over te gaan op versie 4. Dat is een vrij ingrijpende operatie, waar de komende twee weken vooral in de avonden en weekenden aan gewerkt zal worden. Het kan dan voorkomen dat er ineens iets niet werkt, of weg lijkt te zijn. Geen paniek dus.
  12. x308 start onregelmatig

    Dat lijkt mij ook. Ook de blokkering gaat eraf, anders draait de startmotor niet. Contactslot kan de boosdoener zijn en verhoeden dat er vonkjes en brandstof worden verenigd. Maar heb je maar een sleutel?
  13. Chroomstrip in bumper beschadigd xk8

    En anders is er ook een engelse site waar je dit soort delen kan bestellen. Ben de naam effe kwijt maar die komt vanzelf tevoorschijn. Of je zet er zo'n xkr gaasgril in. Staat ook wel goed
  14. Chroomstrip in bumper beschadigd xk8

    Had je vrouw geen pen en papier dan? Ik zou beginnen de foto met vraag even naar Hendrikus te sturen. Zie de banner bovenaan, gebruiktejaguaronderdelen.nl
  15. weer terug !

    Voor winterbanden zou ik niet streven naar de breedst mogelijke band.
×