Ga naar inhoud

Laan

Moderators +
  • Aantal items

    3,743
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    101

Laan won de laatste dag op 3 januari

Laan had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

642 Toppertje

1 Volger

Over Laan

  • Titel
    JF-TEAM
  • Verjaardag 06/04/1965
  • Leeftijd 53

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.be-insured.info / www.youngtimerpolis.nl
  • Leeftijd 53

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    apeldoorn
  • Hobbies
    Jaguar en natuurlijk Jaguarforum. Verder muziek en audio apparatuur.
  • Leeftijd 53

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Sinds 2006 Jaguar eigenaar. Ik had eerder een XJ6 serie II. Zwart met veeel chroom en donker glas. Best wel fout maar ook erg leuk. Daarna een XJ serie 3 gehad. Eindeloos hobby project. Veel geleerd.. Nu sinds 2009 een XK8.
    Voor het werk en dagelijks gebruik een XF en als tweede auto een XJ 3.2 X300.
    Ik woon en werk in Apeldoorn.
  • Leeftijd 53

Recente bezoekers van dit profiel

2,624 profielweergaven
  1. Laan

    Organiseren Jaguar meeting

    Ik denk dat een meeting vooral is, en dat betekent het ook, om elkaar te ontmoeten. Mensen en auto's die je alleen van het forum kent eens in het echt te zien en te spreken en zo meer de verbinding met elkaar zoeken. JF biedt die gelegenheid met de jaarmeeting. Als er leden behoefte hebben aan meer meetings, bijvoorbeeld op een ander moment in het jaar of op een andere plek, prima. Wil je meer aspecten dan alleen het ontmoeten, of juist andere aspecten dan ontmoeten, dan is het geen meeting meer, maar al snel een evenement. En een evenement organiseren is van een heel ander gehalte. En niet in de laatste plaats door de orginaliteit die geboden wordt, of moet worden. Is die onvoldoende dan zapt men zo verder naar een ander evenement.
  2. Laan

    Organiseren Jaguar meeting

    Eerste pinksterdag is traditiegetrouw de JaguarForum jaarmeeting weer. Die zal op een centrale plek in het land gehouden worden. Binnenkort meer info daarover. Als forumleden zelf een meeting willen organiseren is dat natuurlijk erg leuk. Vooral in het zuiden zodat het ook bereikbaar is voor de Belgen onder ons, of in het noorden. Mocht er hulp nodig zijn, laat het gerust weten. Op eigen initiatief ook prima
  3. Laan

    aanschaf xj 1997 voor 1500 euro

    Maar wat als die particulier waarvan je koopt hem weer heeft gekocht van een handelaar? 😨
  4. Laan

    Advies voor een X350, XJR of niet?

    Een xjr kan sneller, maar is geen garantie voor minder storingen. Er staat een gewone xj op de jf marktplaats. Die is als ik me niet vergis afkomstig van G&G en die zijn doorgaans gewoon goed omdat G&G een hogere norm hanteert voor afleveren dan de meeste. Kans op verrassingen is daardoor kleiner.
  5. Laan

    Vragen of opmerkingen aan het JF Team

    Een account opheffen gaat niet. Ik kan wel de instellingen aanpassen zodat er vanuit het forum geen berichten meer worden gemaild. Dat kan je als lid ook zelf, maar ik zal dat even aanpassen.
  6. Laan

    tips over aankoop van XF

    Ik heb destijds een aanbod gehad voor een 163 pk die getuned zou worden naar ver boven de 200 pk. Dat was bij Blankenspoor, maar de kosten zaten in een totaal aanbod. Los iets van €600 geloof ik. Ik heb bij een andere dealer overigens een S versie genomen, die heeft standaard 200 pk wat voor mij meer dan genoeg is.
  7. Laan

    tips over aankoop van XF

    Jazeker doen ze dat.
  8. Laan

    De dader is gevlogen

    Enkele gewaardeerde forumleden hebben via PB aan mij hun bezorgdheid getoond over wat ik hierboven het gepost. Voor de goede orde even iets meer over mijn kijk (als forumlid, niet als verzekering intermediair) op zo'n vervelende situatie die de TS heeft gepost. Zou de S type WA-casco verzekerd zijn geweest, dan wijst het WBF een claim af. Want die valt onder de dekking van de eigen verzekering. Als je dit dan claimt bij je verzekeraar dan zal ten eerste een eigenrisico in mindering worden gebracht. Vervolgens heeft deze schade invloed op de positie die men heeft op de bonus/malus ladder. Dat kan een forse invloed hebben op de B/M korting en de premie die je de komende jaren gaat betalen. Per geval kan je zo een rekensom maken of claimen zinvol is, of een sigaar uit eigen doos vragen aan je verzekeraar. Hierom worden schades zoals deze vaak niet geclaimd, maar zelf betaald, ondanks dat men heeft gekozen voor een goede "allrisk" verzekering. Heb je gekozen voor een WA of WA+ verzekering dan is een claim niet mogelijk. Dien je de claim toch in dan zal de verzekeraar deze schriftelijk afwijzen. Met deze afwijzing kan je dan naar het WBF. Daarmee ontstaat dan de kans dat je toch een vergoeding van de schade krijgt. In feite ben je dan met je goedkopere, kleinere verzekering, vaak beter af dan iemand die een allrisk dekking heeft gekozen. Vind ik best bijzonder. Maar goed, het WBF wil wel een getuige verklaring. Dus als dit gebeurt zonder een medereiziger en op een afgelegen plek waar de aanwezigheid van getuigen die hebben gezien dat je auto zonder schade is achtergelaten niet aannemelijk is, dan heb je al snel meer pech. Alsof het voorval dan minder erg is of zo? Of ben je dan minder gedupeerd? In geval van TS begrijp ik dat dit is gebeurd op een grote parkeerplaats op het werk. Het lijkt me dan zeer aannemelijk dat er collega's zijn die de auto hebben opgemerkt zonder schade. Zo'n collega wijs je dan aan als getuige. Dat is wat anders dan een willekeurige collega aanwijzen of omkopen en die wat laten verklaren. Dat kan ik niet propageren, hoewel de procedure rond een claim bij het WBF dit wel uitlokt. Naar mijn bescheiden mening is de WBF regeling wat onnozel samengesteld, maar moet het in dit geval van TS wel mogelijkheden bieden.
  9. Laan

    De dader is gevlogen

    Juist op dat stukje tot de parkeerplek kan je zelf iets geraakt hebben. Je kan beter bijvoorbeeld even een collega aanwijzen als getuige voor het wbf.
  10. Laan

    Daimler double six in top conditie brengen

    Nou, als je bepaalde goede organen wil ruilen, let me know. Motorkap ofzo? Sorry als ik nu een lijkenpikker lijk hoor
  11. Voor nu rijd ik nog even rond met een extra fles koelvloeistof. Weldra gaat de DD6 de winterslaap in en dan zien we volgend jaar weer verder
  12. Mooi om te lezen dat iedereen weer genoten heeft en wat super dat dit soort initiatieven bestaan. Dat maakt een forum stukken leuker. Ik hoop dat er nog vele edities zullen volgen van deze traditie en van de zeeuwse toerritjes. Ray en Joke, mijn dank! Helaas was ik zelf de grote sjaak afhaak gisteren. Op het laatste moment besloten deze best lange rit niet voort te zetten. De kans dat ik met hulp van Kuzee in Zeeland zou aankomen was me helaas iets te groot. Balen, maar het is wat het is: een V12 Jaguar.
  13. Weer ruim een halve liter koelvloeistof weg na 100 km... ik durf het eigenlijk niet aan, vandaag, 460 km..
  14. Tuurlijk. Verheug me zeer op een dagje uitgebreid met mijn zorgenkind samen op pad.
×