Jump to content

Ibrahim

Members
  • Posts

    81
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Ibrahim last won the day on June 8

Ibrahim had the most liked content!

Reputation

10 Goed

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Misschien een iets concretere vraag: Gaat "Camshaft position sensor" over de nokkenasregelklep of nokkenassensor?
  2. Dag forumleden, ik had bij het demonteren van de kleppendeksel van mijn x350 3.0 v6, de nokkenasregelklep moeten ontkoppelen. Achteraf alles terug gemonteerd, laar de stekker van de regelklep had ik nog niet ingestoken en zo de auto gestart. De auto startte later dan normaal en gaf twee foutmeldingen: p0340 en p0341. Allebei met nokkenaspositie te maken. Stekker terug erin, fout gewist en gestart... Maar nu blijft de fout terugkomen en start de auto nog altijd later dan normaal. Stationair draait hij ook niet stabiel. Waar kan het dan aan liggen? Aan de nokkenassensor zelf heb ik niets gedaan, enkel de regelklep ontkoppeld.
  3. Het geluid kwam blijkbaar van een kapotte meelooprol. Vervangen en opgelost. Bedankt allemaal om mee te denken!
  4. Als je de servo-olie bedoelt zit die op peil en de auto stuurt nog goed. Het geluid is veel eerder begonnen dan het lampje. Uitlezen geeft p0171 en p0174 (system too lean).
  5. Beste forumleden, er komt een heel irritant geluid uit de motor van mijn XJ 3.0, dat gaat mee met de toerental. Het is licht begonnen, maar nu hoort heel de wijk het als ik met de auto rijd. Er staat reeds een afspraak ingepland over twee weken bij Raymond, maar ik wou het hier toch eens posten om te zien of er misschien iemand is die hetzelfde probleem heeft gehad. Hier kan je het filmpje bekijken:
  6. Vandaag de koplamp eruit gehaald om te zien welk artikelnummer ik moet hebben. Ik heb voor de zekerheid rechts en links gewisseld, en blijkt inderdaad de ballast unit te zijn die het niet meer doet.
  7. Dan rest nog de volgende vraag: Er bestaan twee versies van die ballasten, één met 4pinnen en één met 12. Hoe weet ik welke ik moet hebben zonder het eerst te moeten demonteren?
  8. Massapunten zijn nog net onder handen genomen, zijn allemaal heel netjes nu. Koplamp moet eruitgehaald worden zeker om dat te meten? Anders geraak ik niet aan de ballast denk ik?
  9. Jep, heb dat gedaan, daarom sluit ik de lamp uit.
  10. Dag forumleden, sinds gisteren brandt mijn rechter xenon lamp niet meer. Ik heb de lamp nagekeken, het is wit vanbinnen en het brandde ook al niet zo sterk meer. Ik had dus het vermoeden dat het de lamp was. Nieuwe erin, maar doet het nog steeds niet. Zekering is in orde. Kan ik concluderen dat het de ballast is of kan het nog iets anders zijn?
  11. De koelvin sloeg wel aan maar stopt meteen weer. Als het aan de thermostaat zou liggen, zou het helemaal niet aanslaan dacht ik? Of ben ik verkeerd? Trouwens, ik ben nu terug in België. De garagist ginder heeft een andere koelvin geïnstalleerd met een knopje zodat ik die manueel kan aanzetten. Zo ben ik van Turkije naar hier gekomen zonder problemen. Hier zal ik een originele laten installeren.
  12. Het gaat om de ventilator op de foto in bijlage. Volgens mij is het inderdaad een ventilator die gestuurd wordt door een module.
  13. Dit heb ik ook voorgesteld. De garagist heeft de stroom gemeten die naar de koelvin gaat en die zou gewoon aanwezig zijn.
  14. Dag forumleden, ik heb sinds een tijdje oververhittingsproblemen met mijn X350 2005 3.0 V6. Vorige week op een warme dag merkte ik dat de temperatuur hoog opliep. Koelvin sloeg degelijk aan. Ik heb toen besloten om de waterpomp te vervangen. Dit verhielp het probleem. Ik heb +- 2000km gereden zonder problemen. Paar dagen terug echter, liep de temperatuur weer ineens hoog op. Er kwam damp en vloeistof uit het expansievat, via het dopje. Koelvin draaide echter zo goed als niet. Het slaat aan en stopt meteen. telkens opnieuw. Ik zit momenteel in Turkije, waar ze nauwelijks kennis hebben over deze auto's. Hier hebben ze gezegd dat de koelvin moet vervangen worden, want die krijgt degelijk stroom maar draait niet zoals het moet. Als de radiator wind binnenkrijgt, kan ik rijden, maar als ik stilsta beginnen de problemen. Iemand tips, ervaringen? Hoe kan ik er zeker van zijn dat het aan de koelvin ligt?
  15. Beste forumleden, ik ben momenteel op vakantie met mijn x350, 3.0 2005. Ik heb hier de waterpomp moeten laten vervangen dus de koelvloeistof is ook ververst. Ik heb nu gemerkt dat de koelvloeistof een groenachtige kleur heeft ipv rood, terwijl ik duidelijk tegen de garagist heb gezegd dat er rode in moet. Het staat ook aangeduid op het expansievat. Maar goed.. ik ben nu 500km ver van die garagist, dus kan niet teruggaan. Ik heb wel gebeld, hij houdt vol dat hij rode heeft gebruikt. Mijn vraag is nu: ik wil deze nu weer laten verversen, maar kan ik hier een week zonder problemen mee rondrijden of moet het dringend eruit?
×
×
  • Create New...