Jump to content

JWT67

Club Donateur
  • Content Count

    231
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

JWT67 last won the day on July 24 2020

JWT67 had the most liked content!

Community Reputation

48 Beter

About JWT67

  • Birthday 02/28/1967
  • Age 53

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Westervoort

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo Forumleden,

    Ik lees nu al enige tijd met veel plezier diverse onderwerpen die op het forum gepubliceerd worden. Het werd dus wel eens tijd om mijzelf voor te gaan stellen....... Mijn leeftijd is 44 en ik woon in Westervoort. Ik ben sinds 1989 de trotse eigenaar van mijn Jaguar XJ-12 series II bj 1975. De afgelopen jaren ben ik wat minder met de Jag bezig geweest maar ik heb het nu weer opgepakt. Mijn doel is volgend jaar zomer weer te kunnen rijden maar tot die tijd mag ik nog genoeg ouderdom correcties uitvoeren. Ik word waarschijnlijk niet een heel actief forum lid maar als ik iemand kan helpen zal ik het zeker niet nalaten.

    Groeten,
    Jan-Willem Timmermans

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nou de gereviseerde transmissie van de week opgehaald en weer gemonteerd. Wat een verschil en genot om er mee te rijden! Bij het bedrijf nog even gehad over het feit dat ik vond dat de bak relatief snel achteruit was gegaan. Zij zien dat vaker voorkomen bij oldtimers. Volgens hun komt dat doordat ze vaak lang stil staan en dan b.v. delen van de rembanden droog komen te staan. Die krijgen dan redelijk op hun donder als hij weer gebruikt wordt met als gevolg dat er op den duur stukjes van de voering afbreken en als dat proces eenmaal in gang is gezet.......... Kortom vaker rijden met het h
  2. Meeting in september lijkt me leuk, de rally hoeft niet van mij
  3. Ik zou zeggen kijk eens bij Limora op site voor welk type bak bij welke auto hoort. Er wordt namelijk tussen de series en verschillende landen andere types gebruikt. Maar ik zet mijn geld voor nu op Arie De GM 400 bak is b.v. ook nog op de series 2 gebruikt (model: GM400, identification code: 78ZA, 79ZA, 80ZA or 81ZA - Series II from engine no. 7P32898, Series III to engine no. 7P45000)
  4. Ik verwacht uiterlijk weinig verschillen. Hier de verschillende types BW op de series. https://www.limora.com/en/british-cars/jaguar/jaguar-xj12-and-daimler-double-six-series-i-iii-1972-1992/gearbox/automatic-gearbox-borg-warner-model-12-outer.html https://www.angloparts.com/en/catalogues/group/2248/jaguar-xj-automatic-gearbox-xj6-xj12-rebuild-borg-warner-gm-
  5. Hey Arie, dat de series 1 ook een BW 12 hebben wist ik ook niet . Er zijn trouwens wel verschillen in deze transmissies want voor de carburateur motor is het een ander type dan voor de injectie motor. Bij limora is de revisie van een 'carburateur' Borg Warner 500,- duurder. Ik heb geen idee waar dat in zit. Die motor steun werkt inderdaad super en dat voor een paar tientjes!
  6. Grappig, jaaaren geleden heb ik hier best wel veel over gelezen en toen ook wel enthousiast geworden. Echter vind ik nu de orginaliteit belangrijker geworden dan dat ie zuiniger, sneller, etc is. Zo is ie af fabriek ook nooit bedoeld geweest ;). Kortom het zou een mooi project kunnen zijn maar het wordt gewoon een revisie van die gietijzeren BW bak
  7. Vandaag de versnellingsbak, Borg Warner M12, er onder vandaan gehaald om hem te laten reviseren. De bak was nog prima om gewoon mee te rijden maar niet meer foutloos onder alle omstandigheden. Ik heb er wel even over getwijfeld om er zelf aan te gaan beginnen maar dit keer laat ik het toch maar de vakman doen....... Volgens de manual moet je eerst de bak compleet met de motor verwijderen en dan pas scheiden. Nu weet ik, ook uit eigen ervaring, dat dit niet perse nodig is. Vroeger heb ik het eens gedaan met de auto opgebokt maar nu lekker op de brug en dat scheelt heel veel bloed zweet en
  8. Fijn hoor dat de proefrit zo goed is verlopen en kleine dingetjes hou je altijd althans ik wel....... Ik heb ook goodride banden (205 / 70) eronder liggen en ik moet zeggen dat ik er dik tevreden over ben zeker voor de prijs. Succes verder met de laatste klusjes!
  9. Zojuist nog maar eens goed in mijn geheugen gegrift en de boeken erop nageslagen en het zit toch iets anders dan ik eerst zei. De shims achter de remschijf bepalen inderdaad of de schijven in het midden van de klauw zitten. Als je deze aanpast omdat je b.v. andere remschijven monteerd pas je ook meteen de camber aan. Dit kan je dan weer tegengaan door de shims tussen de schijf en de aandrijfas aan te passen. Ik heb met het plaatsen van nieuwe remschijven de shim, ik geloof 0.5mm dik, gewoon laten zitten. Het beetje wat de schijf uit het midden zou kunnen zijn vangen de remzuigers wel op ga ik
  10. Tja in theorie moet dat kunnen maar als in de praktijk de ene retour toch net iets meer opbrengst heeft heeft dan de andere heeft dat hele vervelende gevolgen........
  11. Bram, Het is me niet helemaal duidelijk of je voor het plaatsen van de nieuwe radiateur, in 'winterse' temperaturen, wel een warme/ hete kachel had? Wanneer deze toen ook al twijfelachtig warm werd kan je van de kachelradiateur de in en uitgaande koelvloeistoftemperatuur controleren. Als deze min of meer gelijk is kan je kachelradiateur dicht geslibt zijn. Dit zou heel goed kunnen als er in het verleden bij werkzaamheden aan het koelsysteem elke keer, cfm manual, bar leaks toegevoegd is....... Ik heb zelf ook een series 2 v12 met carbs en onder koude omstandigheden komt er ook maar
  12. Mooi werk! Gaan veel uurtjes inzitten maar je hebt het nu goed voor elkaar
  13. Tja water en, oude, Jags gaan gewoon niet samen.......
×
×
  • Create New...