Ga naar inhoud

JWT67

Club Donateur
  • Aantal items

    212
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    7

JWT67 won de laatste dag op 24 februari

JWT67 had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

42 Beter

Over JWT67

  • Verjaardag 02/28/1967
  • Leeftijd 52

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Westervoort
  • Leeftijd 52

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo Forumleden,

    Ik lees nu al enige tijd met veel plezier diverse onderwerpen die op het forum gepubliceerd worden. Het werd dus wel eens tijd om mijzelf voor te gaan stellen....... Mijn leeftijd is 44 en ik woon in Westervoort. Ik ben sinds 1989 de trotse eigenaar van mijn Jaguar XJ-12 series II bj 1975. De afgelopen jaren ben ik wat minder met de Jag bezig geweest maar ik heb het nu weer opgepakt. Mijn doel is volgend jaar zomer weer te kunnen rijden maar tot die tijd mag ik nog genoeg ouderdom correcties uitvoeren. Ik word waarschijnlijk niet een heel actief forum lid maar als ik iemand kan helpen zal ik het zeker niet nalaten.

    Groeten,
    Jan-Willem Timmermans
  • Leeftijd 52

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. JWT67

    winterkarweitjes

    Succes........
  2. JWT67

    1971 XJ6

    Lekker bezig! Linke soep zo'n alternatieve zekering........... Zijn de de remklauwen ook "nieuw" en heb je gecontroleerd of die zuigers gangbaar zijn anders blijf je bezig
  3. JWT67

    Geen vaccum heater control valve

    Heb je al getest of de klep zelf niet defect is? Makkelijk te doen met een vacuum pompje of even rechtstreeks op het motor vacuum aansluiten.
  4. JWT67

    Hoger stationair lopen xj6 4.2 serie 2

    En al wat vooruitgang geboekt Arie?
  5. JWT67

    Klussen aan mijn xj series 2

    Yep, de V12 heeft pas later een vervroeger gekregen met de specs 5 15 12. Echter British Vacuum heeft een aantal van die originele exemplaren getest en de vervroeging bleek 8 graden (aan de distributeur dus 16 graden aan de krukas) te zijn ipv de vermelde 12 graden. Daarom heb ik bij hun de vacuum unit besteld omdat die, instelbaar, op max 8 graden staat.
  6. JWT67

    Klussen aan mijn xj series 2

    Mijn auto was nog uitgevoerd met een vacuum retard module ipv meer standaard advance module. Indertijd heeft Jaguar dat gedaan om aan emissie eisen te kunnen voldoen door o.a. een snellere opwarming van de motor door een later ontstekingstijdstip. Afgezien van het, stationair, sneller opwarmen heeft het in mijn ogen alleen maar nadelen. Dus omdat ie toch kapot ging heb ik hem vervangen voor een advanced module. Deze heb ik wel in Amerika moeten bestellen omdat ik daar als enige de juiste unit met instel mogelijkheden heb gevonden. De verstelling is een boutje die het maximum van de vervroeging bepaald. De vacuum aansluiting zit nu rechtstreeks op het inlaatspruitstuk ipv op de aansluiting van de carburateur direct achter de gasklep. Na montage de vervroeging afgesteld op 8 graden extra voorontsteking, ik ga nog wel experimenteren met 10 a 12 graden extra. De motor heeft door deze extra vervroeging bij deellast een efficiëntere verbranding en gaat ie als gevolg daarvan zo'n 15 a 20% zuiniger lopen en dat is bij een verbruik van 1:5 niet verkeerd. Eerste proefritje al gemaakt en het verschil is duidelijk te merken
  7. JWT67

    S1 72 zou ik het durven

    Leuk interview! Jammer dat ik dit jaar niet kon normaal gesproken ben ik er elk jaar wel bij. Erg leuk om de andere liefhebbers te spreken en natuurlijk de jags te bekijken.
  8. JWT67

    Klussen aan mijn xj series 2

    Had al een tijdje last van trillingen in de auto, na opnieuw balanceren van de wielen en vervangen van de iets kromme achterschijven was het al een heel stuk beter. Echter nog niet helemaal weg dus de cardanas maar eens goed geïnspecteerd. Van de ophanging van het tussenlager had 1 vulkanisatie losgelaten en kon je, met wat kracht,het geheel heen en weer bewegen dus niet goed. Daarnaast had het lager en alle drie de kruiskoppelingen toch wel een beetje speling. Dus alles eronder uitgehaald en eerst maar eens ontdaan van tectyl en vet. Lager eraf gehaald en aansluitend alles gestraald en weer gespoten. Nieuw lager erop, de kruiskoppelingen vervangen (was trouwens meer werk als verwacht.....), nieuwe rubbertjes geplaatst en vandaag alles weer gemonteerd. Moet nog wel een proefrit maken maar het ziet en voelt er veelbelovend uit. Wel leek dat beide aandrijfassen (niet de cardanassen) een slingering hebben, daar moet ik dan ook nog maar eens goed naar kijken..........
  9. JWT67

    Xj6 s1 2.9 swap xj40 3.2

    Oh bijna klaar zie ik 😉, je bent lekker bezig zeg.........!
  10. JWT67

    series 2 bedrading bij rempedaal

    Ja nu misschien maar onze auto's zijn nog van het pré massa tijdperk dus het is gewoon aarde
  11. JWT67

    series 2 bedrading bij rempedaal

    Tja ik ben niet goed op de hoogte van wat welke kleurencombinaties betekenen. Wat ik wel weet, van een specialist gehoord...., is dat je de schema's niet als 100% waarheid moet beschouwen maar dit terzijde. De schema's die jij en ik bijgevoegd hebben zien er hetzelfde uit alleen staat in mijn schema de kleurcodering erbij vermeld. Vandaar dat ik denk dat de het de trailer socket is. Maar waarom beide remlichten het niet doen wanneer de GP draad niet aangesloten kan ik niet verklaren......... Tenzij het in de auto anders aangesloten is dan in het schema
  12. JWT67

    series 2 bedrading bij rempedaal

    Ik denk dat de groen paarse draad van de trailer socket (nr 79) is.
  13. JWT67

    S1 72 zou ik het durven

    En apkaatje erop?
  14. JWT67

    Banden Serie 2

    Ja ook rond zo de 100 km/h. De remschijven achter waren trouwens ook heel iets krom dus die hebben vast ook bijgedragen aan de vibratie. Ik heb afgelopen zondag voor eerst weer gereden maar alleen nog binnendoor maar dat deed ie goed
  15. JWT67

    Banden Serie 2

    Ziet er weer strak uit Arie! Ik zie geen lood op de velgen? Niet nodig of moeten ze nog gebalanceerd worden? Je hebt last van trillingen lees ik. Bij mij waren ooit de conische bouten, waarmee de onderste draagarm aan het differentieel vast zit, iets los gelopen ondanks de borging met ijzerdraad. Daardoor max vibratie, ik kwam er pas achter na het vervangen van de kruiskoppelingen zonder resultaat...... Nu heb ik ze met loctite extra geborgd. Moeite waard om even te checken. Het zijn de bouten 17009 / 17010
×