-
Posts
236 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
8
JWT67 last won the day on July 24 2020
JWT67 had the most liked content!
Reputation
59 ToppertjeAbout JWT67
- Birthday 02/28/1967
Profile Information
-
Geslacht
Man
-
Woonplaats
Westervoort
Wie ben ik
-
Voorstellen
Hallo Forumleden,
Ik lees nu al enige tijd met veel plezier diverse onderwerpen die op het forum gepubliceerd worden. Het werd dus wel eens tijd om mijzelf voor te gaan stellen....... Mijn leeftijd is 44 en ik woon in Westervoort. Ik ben sinds 1989 de trotse eigenaar van mijn Jaguar XJ-12 series II bj 1975. De afgelopen jaren ben ik wat minder met de Jag bezig geweest maar ik heb het nu weer opgepakt. Mijn doel is volgend jaar zomer weer te kunnen rijden maar tot die tijd mag ik nog genoeg ouderdom correcties uitvoeren. Ik word waarschijnlijk niet een heel actief forum lid maar als ik iemand kan helpen zal ik het zeker niet nalaten.
Groeten,
Jan-Willem Timmermans
Recent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
JWT67 started following Series 1, Bijna 50 , achterruit rubbers vervangen xj6/12 serie 2 , 1971 XJ6 and 2 others
-
Niks mis met je geheugen Rob en dank voor de uitgebreide uitleg????
-
Of ik het zeker weet dat de L voor LWB staat? nee dat niet maar ik ben er wel vrij zeker van....... . Ik zou het moeten nazoeken maar in 72/73 dacht ik werden er ook nog SWB XJ's geproduceerd en daarna, vanaf 74, alleen maar LWB op de Coupe na dan. In die begin periode werd de L gebruikt om die verschillen aan te geven en vanaf 74 heeft Jaguar ze voor de XJ12 er maar op laten zitten. Deze wijsheid heb ik van een aantal fora zoals jaglovers maar of dit dan ook de waarheid is......... Ik laat me graag overtuigen!
-
12 liter...... was het maar zo'n feest hij is nog geeneens 6 liter ????
-
Nou de gereviseerde transmissie van de week opgehaald en weer gemonteerd. Wat een verschil en genot om er mee te rijden! Bij het bedrijf nog even gehad over het feit dat ik vond dat de bak relatief snel achteruit was gegaan. Zij zien dat vaker voorkomen bij oldtimers. Volgens hun komt dat doordat ze vaak lang stil staan en dan b.v. delen van de rembanden droog komen te staan. Die krijgen dan redelijk op hun donder als hij weer gebruikt wordt met als gevolg dat er op den duur stukjes van de voering afbreken en als dat proces eenmaal in gang is gezet.......... Kortom vaker rijden met het hok
-
Jaarlijkse JF meeting september 2020 ???
JWT67 replied to keesh's topic in Jaguar meetings en beurzen
Meeting in september lijkt me leuk, de rally hoeft niet van mij -
Ik zou zeggen kijk eens bij Limora op site voor welk type bak bij welke auto hoort. Er wordt namelijk tussen de series en verschillende landen andere types gebruikt. Maar ik zet mijn geld voor nu op Arie De GM 400 bak is b.v. ook nog op de series 2 gebruikt (model: GM400, identification code: 78ZA, 79ZA, 80ZA or 81ZA - Series II from engine no. 7P32898, Series III to engine no. 7P45000)
-
Ik verwacht uiterlijk weinig verschillen. Hier de verschillende types BW op de series. https://www.limora.com/en/british-cars/jaguar/jaguar-xj12-and-daimler-double-six-series-i-iii-1972-1992/gearbox/automatic-gearbox-borg-warner-model-12-outer.html https://www.angloparts.com/en/catalogues/group/2248/jaguar-xj-automatic-gearbox-xj6-xj12-rebuild-borg-warner-gm-
-
Hey Arie, dat de series 1 ook een BW 12 hebben wist ik ook niet . Er zijn trouwens wel verschillen in deze transmissies want voor de carburateur motor is het een ander type dan voor de injectie motor. Bij limora is de revisie van een 'carburateur' Borg Warner 500,- duurder. Ik heb geen idee waar dat in zit. Die motor steun werkt inderdaad super en dat voor een paar tientjes!
-
Grappig, jaaaren geleden heb ik hier best wel veel over gelezen en toen ook wel enthousiast geworden. Echter vind ik nu de orginaliteit belangrijker geworden dan dat ie zuiniger, sneller, etc is. Zo is ie af fabriek ook nooit bedoeld geweest ;). Kortom het zou een mooi project kunnen zijn maar het wordt gewoon een revisie van die gietijzeren BW bak
-
Vandaag de versnellingsbak, Borg Warner M12, er onder vandaan gehaald om hem te laten reviseren. De bak was nog prima om gewoon mee te rijden maar niet meer foutloos onder alle omstandigheden. Ik heb er wel even over getwijfeld om er zelf aan te gaan beginnen maar dit keer laat ik het toch maar de vakman doen....... Volgens de manual moet je eerst de bak compleet met de motor verwijderen en dan pas scheiden. Nu weet ik, ook uit eigen ervaring, dat dit niet perse nodig is. Vroeger heb ik het eens gedaan met de auto opgebokt maar nu lekker op de brug en dat scheelt heel veel bloed zweet en tranen en de volgende dag spierpijn. Het is toch nog wel een dagje sleutelen voordat ie er onderuit is. Je hebt overigens wel een nestje verlengstukken nodig anders ga je het niet fiksen Volgende week naar vakman en dan na de vakantie het spul er onder zetten en weer genieten van een 'boterzachte' Borg Warner......
-
Fijn hoor dat de proefrit zo goed is verlopen en kleine dingetjes hou je altijd althans ik wel....... Ik heb ook goodride banden (205 / 70) eronder liggen en ik moet zeggen dat ik er dik tevreden over ben zeker voor de prijs. Succes verder met de laatste klusjes!
-
Zojuist nog maar eens goed in mijn geheugen gegrift en de boeken erop nageslagen en het zit toch iets anders dan ik eerst zei. De shims achter de remschijf bepalen inderdaad of de schijven in het midden van de klauw zitten. Als je deze aanpast omdat je b.v. andere remschijven monteerd pas je ook meteen de camber aan. Dit kan je dan weer tegengaan door de shims tussen de schijf en de aandrijfas aan te passen. Ik heb met het plaatsen van nieuwe remschijven de shim, ik geloof 0.5mm dik, gewoon laten zitten. Het beetje wat de schijf uit het midden zou kunnen zijn vangen de remzuigers wel op ga ik vanuit......
-
Tja in theorie moet dat kunnen maar als in de praktijk de ene retour toch net iets meer opbrengst heeft heeft dan de andere heeft dat hele vervelende gevolgen........