Jump to content

JWT67

Club Donateur
  • Content Count

    219
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

JWT67 last won the day on February 24

JWT67 had the most liked content!

Community Reputation

44 Beter

About JWT67

  • Birthday 02/28/1967
  • Age 52

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Westervoort
  • Age 52

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo Forumleden,

    Ik lees nu al enige tijd met veel plezier diverse onderwerpen die op het forum gepubliceerd worden. Het werd dus wel eens tijd om mijzelf voor te gaan stellen....... Mijn leeftijd is 44 en ik woon in Westervoort. Ik ben sinds 1989 de trotse eigenaar van mijn Jaguar XJ-12 series II bj 1975. De afgelopen jaren ben ik wat minder met de Jag bezig geweest maar ik heb het nu weer opgepakt. Mijn doel is volgend jaar zomer weer te kunnen rijden maar tot die tijd mag ik nog genoeg ouderdom correcties uitvoeren. Ik word waarschijnlijk niet een heel actief forum lid maar als ik iemand kan helpen zal ik het zeker niet nalaten.

    Groeten,
    Jan-Willem Timmermans
  • Age 52

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Mooi werk! Gaan veel uurtjes inzitten maar je hebt het nu goed voor elkaaršŸ‘
  2. Tja water en, oude, Jags gaan gewoon niet samen.......šŸ˜‰
  3. Ziet er weer mooi uit šŸ‘Œ
  4. En toen was de handrem ineens loos...... vreemd onlangs alles gereviseerd. Bleek ik een remvoering te missen. Bij demontage van de (hand)remklauen vielen de andere remblokken er ook af. Het waren nieuwe remvoeringen die ik ooit gekregen had, merk onbekend. Morgen een nieuw, goed, setje blokken halen en de zaak weer monteren wat gewoon weer een fijn klusje is :). Voor het synchroniseren van carburateurs een ander apparaat aangeschaft omdat met wat ik al in bezit heb het nooit echt lekker ging vanwege de beperkte ruimte, uitstekende tapeinden en andere hobbels. Dit synchro apparaat werkt echt super had ik veel eerder moeten kopen. Wel even een pvc bochtje high tech moeten inkorten om het synchro apparaat te kunnen gebruiken. Een aanrader voor carburateur motoren!
  5. Er staat me iets van bij dat ik deze keering ooit vanaf de buitenkant heb vervangen maar weet het dus niet zeker. Via google varieert het vanaf de buitenzijde vervangen tot aan loshalen van de valve body om de selector as eruit te kunnen halen. Ik zou eerst even de hevel eraf schroeven en kijken of je zo bij de keering kan komen. Succes
  6. Mooi werk! Ik zou, ondanks de bijzondere soorten plamuur die tegenwoordig te krijgen zijn, op safe gaan en smeertin gebruiken. Ik heb er zelf ook wel mee geƫxperimenteerd maar vond het nog niet zo eenvoudig....... Gaat jou vast lukken! https://www.oldtimerrestauratie.com/index.php/plaatwerken/88-body-reparaties-strak-maken-met-smeertin-een-absolute-voorwaarde
  7. Altijd fijn zo'n klusješŸ˜‰, waarom moest de kop eraf?
  8. Lekker bezig! Linke soep zo'n alternatieve zekering........... Zijn de de remklauwen ook "nieuw" en heb je gecontroleerd of die zuigers gangbaar zijn anders blijf je bezig
  9. Heb je al getest of de klep zelf niet defect is? Makkelijk te doen met een vacuum pompje of even rechtstreeks op het motor vacuum aansluiten.
  10. Yep, de V12 heeft pas later een vervroeger gekregen met de specs 5 15 12. Echter British Vacuum heeft een aantal van die originele exemplaren getest en de vervroeging bleek 8 graden (aan de distributeur dus 16 graden aan de krukas) te zijn ipv de vermelde 12 graden. Daarom heb ik bij hun de vacuum unit besteld omdat die, instelbaar, op max 8 graden staat.
  11. Mijn auto was nog uitgevoerd met een vacuum retard module ipv meer standaard advance module. Indertijd heeft Jaguar dat gedaan om aan emissie eisen te kunnen voldoen door o.a. een snellere opwarming van de motor door een later ontstekingstijdstip. Afgezien van het, stationair, sneller opwarmen heeft het in mijn ogen alleen maar nadelen. Dus omdat ie toch kapot ging heb ik hem vervangen voor een advanced module. Deze heb ik wel in Amerika moeten bestellen omdat ik daar als enige de juiste unit met instel mogelijkheden heb gevonden. De verstelling is een boutje die het maximum van de vervroeging bepaald. De vacuum aansluiting zit nu rechtstreeks op het inlaatspruitstuk ipv op de aansluiting van de carburateur direct achter de gasklep. Na montage de vervroeging afgesteld op 8 graden extra voorontsteking, ik ga nog wel experimenteren met 10 a 12 graden extra. De motor heeft door deze extra vervroeging bij deellast een efficiƫntere verbranding en gaat ie als gevolg daarvan zo'n 15 a 20% zuiniger lopen en dat is bij een verbruik van 1:5 niet verkeerd. Eerste proefritje al gemaakt en het verschil is duidelijk te merken
  12. Leuk interview! Jammer dat ik dit jaar niet kon normaal gesproken ben ik er elk jaar wel bij. Erg leuk om de andere liefhebbers te spreken en natuurlijk de jags te bekijken.
  13. Had al een tijdje last van trillingen in de auto, na opnieuw balanceren van de wielen en vervangen van de iets kromme achterschijven was het al een heel stuk beter. Echter nog niet helemaal weg dus de cardanas maar eens goed geĆÆnspecteerd. Van de ophanging van het tussenlager had 1 vulkanisatie losgelaten en kon je, met wat kracht,het geheel heen en weer bewegen dus niet goed. Daarnaast had het lager en alle drie de kruiskoppelingen toch wel een beetje speling. Dus alles eronder uitgehaald en eerst maar eens ontdaan van tectyl en vet. Lager eraf gehaald en aansluitend alles gestraald en weer gespoten. Nieuw lager erop, de kruiskoppelingen vervangen (was trouwens meer werk als verwacht.....), nieuwe rubbertjes geplaatst en vandaag alles weer gemonteerd. Moet nog wel een proefrit maken maar het ziet en voelt er veelbelovend uit. Wel leek dat beide aandrijfassen (niet de cardanassen) een slingering hebben, daar moet ik dan ook nog maar eens goed naar kijken..........
Ɨ
Ɨ
  • Create New...