Ga naar inhoud

JWT67

Members
  • Aantal items

    204
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    5

JWT67 won de laatste dag op 1 april

JWT67 had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

37 Beter

Over JWT67

  • Verjaardag 02/28/1967
  • Leeftijd 51

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Westervoort
  • Leeftijd 51

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo Forumleden,

    Ik lees nu al enige tijd met veel plezier diverse onderwerpen die op het forum gepubliceerd worden. Het werd dus wel eens tijd om mijzelf voor te gaan stellen....... Mijn leeftijd is 44 en ik woon in Westervoort. Ik ben sinds 1989 de trotse eigenaar van mijn Jaguar XJ-12 series II bj 1975. De afgelopen jaren ben ik wat minder met de Jag bezig geweest maar ik heb het nu weer opgepakt. Mijn doel is volgend jaar zomer weer te kunnen rijden maar tot die tijd mag ik nog genoeg ouderdom correcties uitvoeren. Ik word waarschijnlijk niet een heel actief forum lid maar als ik iemand kan helpen zal ik het zeker niet nalaten.

    Groeten,
    Jan-Willem Timmermans
  • Leeftijd 51

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Inschakelen
  1. JWT67

    Xj6 s1 2.9 swap xj40 3.2

    Oh bijna klaar zie ik 😉, je bent lekker bezig zeg.........!
  2. JWT67

    series 2 bedrading bij rempedaal

    Ja nu misschien maar onze auto's zijn nog van het pré massa tijdperk dus het is gewoon aarde
  3. JWT67

    series 2 bedrading bij rempedaal

    Tja ik ben niet goed op de hoogte van wat welke kleurencombinaties betekenen. Wat ik wel weet, van een specialist gehoord...., is dat je de schema's niet als 100% waarheid moet beschouwen maar dit terzijde. De schema's die jij en ik bijgevoegd hebben zien er hetzelfde uit alleen staat in mijn schema de kleurcodering erbij vermeld. Vandaar dat ik denk dat de het de trailer socket is. Maar waarom beide remlichten het niet doen wanneer de GP draad niet aangesloten kan ik niet verklaren......... Tenzij het in de auto anders aangesloten is dan in het schema
  4. JWT67

    series 2 bedrading bij rempedaal

    Ik denk dat de groen paarse draad van de trailer socket (nr 79) is.
  5. JWT67

    S1 72 zou ik het durven

    En apkaatje erop?
  6. JWT67

    Banden Serie 2

    Ja ook rond zo de 100 km/h. De remschijven achter waren trouwens ook heel iets krom dus die hebben vast ook bijgedragen aan de vibratie. Ik heb afgelopen zondag voor eerst weer gereden maar alleen nog binnendoor maar dat deed ie goed
  7. JWT67

    Banden Serie 2

    Ziet er weer strak uit Arie! Ik zie geen lood op de velgen? Niet nodig of moeten ze nog gebalanceerd worden? Je hebt last van trillingen lees ik. Bij mij waren ooit de conische bouten, waarmee de onderste draagarm aan het differentieel vast zit, iets los gelopen ondanks de borging met ijzerdraad. Daardoor max vibratie, ik kwam er pas achter na het vervangen van de kruiskoppelingen zonder resultaat...... Nu heb ik ze met loctite extra geborgd. Moeite waard om even te checken. Het zijn de bouten 17009 / 17010
  8. JWT67

    Kleppen stellen V12-1987 S3

    Bijna alles wat je ziet moet er eerst af voordat de kleppendeksels eraf kunnen om de klepspeling te meten. En inderdaad het afstellen gebeurd dmv stelplaatjes dus ook nog "effe" beide nokkenassen demonteren en monteren en dat hopenlijk zonder de spanner te vernielen want die is breekbaar....... Tenzij je iemand met verstand van zaken en wat gereedschap erbij kan krijgen zou ik zeggen uitbesteden aan een jaguar specialist.
  9. JWT67

    Kleppen stellen V12-1987 S3

    Die 5000km waag ik voor de v12 wel te betwijfelen tenzij de revisie niet volgens jaguar specs uitgevoerd is. In de onderhoudsinterval van de v12 tref je geen frequentie aan wanneer de kleppen gecontroleerd moeten worden. Jaguar gaat er namelijk vanuit de klepspeling het gehele leven van de auto binnen de toleranties blijft. Uiteraard is dit zonder extreme gevallen zoals oververhitting e.d.. Ik durf niet te zeggen of 1500 euro een rieel bedrag is maar ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het best veel werk is. Ik ben er in ieder geval ruim meer dan 2 dagen mee bezig geweest. Wel voorzichtig gesleuteld om mijn mooie verf niet te beschadigen :). Daarnaast maak je ook nog wel wat kosten aan pakkingen en stelplaatjes maar die kosten vallen in het niet bij het arbeidsloon van een garage.
  10. JWT67

    Kleppen stellen V12-1987 S3

    Hoe weet je dat de kleppen gesteld moeten worden? 2 jaar na de koprevisie weer moeten stellen lijkt me vrij vroeg tenzij je heel veel kilometers hebt gemaakt
  11. JWT67

    S1 72 zou ik het durven

    Na verloop van tijd kunnen/ gaan de flexibele remleidingen dicht zitten. Dit is zeker van invloed op het remgedrag.
  12. JWT67

    Banden Serie 2

  13. JWT67

    XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Gaaf, ik heb zelf ook al van alles opengemaakt om te repareren maar een zender nog niet. Kan dus ook en is ook nog repareerbaar, goed bezig!
  14. JWT67

    XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Hmmm een tegenvaller Rob! Optie om een lapmiddeltje voor een tijdje te gebruiken? Baat het niet....... https://amklassiek.nl/wondermiddel-weekmaker/2015/02/23/
  15. JWT67

    Klussen aan mijn xj series 2

    Dat alles weer tip top in orde is draagt zeker bij aan het rijplezier en een geruststellend gevoel........
×