Jump to content

JWT67

Club Donateur
  • Content Count

    222
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

JWT67 last won the day on February 24 2019

JWT67 had the most liked content!

Community Reputation

44 Beter

About JWT67

  • Birthday 02/28/1967
  • Age 52

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Westervoort
  • Age 52

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo Forumleden,

    Ik lees nu al enige tijd met veel plezier diverse onderwerpen die op het forum gepubliceerd worden. Het werd dus wel eens tijd om mijzelf voor te gaan stellen....... Mijn leeftijd is 44 en ik woon in Westervoort. Ik ben sinds 1989 de trotse eigenaar van mijn Jaguar XJ-12 series II bj 1975. De afgelopen jaren ben ik wat minder met de Jag bezig geweest maar ik heb het nu weer opgepakt. Mijn doel is volgend jaar zomer weer te kunnen rijden maar tot die tijd mag ik nog genoeg ouderdom correcties uitvoeren. Ik word waarschijnlijk niet een heel actief forum lid maar als ik iemand kan helpen zal ik het zeker niet nalaten.

    Groeten,
    Jan-Willem Timmermans
  • Age 52

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Zojuist nog maar eens goed in mijn geheugen gegrift en de boeken erop nageslagen en het zit toch iets anders dan ik eerst zei. De shims achter de remschijf bepalen inderdaad of de schijven in het midden van de klauw zitten. Als je deze aanpast omdat je b.v. andere remschijven monteerd pas je ook meteen de camber aan. Dit kan je dan weer tegengaan door de shims tussen de schijf en de aandrijfas aan te passen. Ik heb met het plaatsen van nieuwe remschijven de shim, ik geloof 0.5mm dik, gewoon laten zitten. Het beetje wat de schijf uit het midden zou kunnen zijn vangen de remzuigers wel op ga ik vanuit......
  2. Tja in theorie moet dat kunnen maar als in de praktijk de ene retour toch net iets meer opbrengst heeft heeft dan de andere heeft dat hele vervelende gevolgen........
  3. Bram, Het is me niet helemaal duidelijk of je voor het plaatsen van de nieuwe radiateur, in 'winterse' temperaturen, wel een warme/ hete kachel had? Wanneer deze toen ook al twijfelachtig warm werd kan je van de kachelradiateur de in en uitgaande koelvloeistoftemperatuur controleren. Als deze min of meer gelijk is kan je kachelradiateur dicht geslibt zijn. Dit zou heel goed kunnen als er in het verleden bij werkzaamheden aan het koelsysteem elke keer, cfm manual, bar leaks toegevoegd is....... Ik heb zelf ook een series 2 v12 met carbs en onder koude omstandigheden komt er ook maar weinig warmte uit de kachel maar ja die kachelradiateur vervangen is wel een klusje 😬
  4. Mooi werk! Gaan veel uurtjes inzitten maar je hebt het nu goed voor elkaar👍
  5. Tja water en, oude, Jags gaan gewoon niet samen.......😉
  6. Ziet er weer mooi uit 👌
  7. En toen was de handrem ineens loos...... vreemd onlangs alles gereviseerd. Bleek ik een remvoering te missen. Bij demontage van de (hand)remklauen vielen de andere remblokken er ook af. Het waren nieuwe remvoeringen die ik ooit gekregen had, merk onbekend. Morgen een nieuw, goed, setje blokken halen en de zaak weer monteren wat gewoon weer een fijn klusje is :). Voor het synchroniseren van carburateurs een ander apparaat aangeschaft omdat met wat ik al in bezit heb het nooit echt lekker ging vanwege de beperkte ruimte, uitstekende tapeinden en andere hobbels. Dit synchro apparaat werkt echt super had ik veel eerder moeten kopen. Wel even een pvc bochtje high tech moeten inkorten om het synchro apparaat te kunnen gebruiken. Een aanrader voor carburateur motoren!
  8. Er staat me iets van bij dat ik deze keering ooit vanaf de buitenkant heb vervangen maar weet het dus niet zeker. Via google varieert het vanaf de buitenzijde vervangen tot aan loshalen van de valve body om de selector as eruit te kunnen halen. Ik zou eerst even de hevel eraf schroeven en kijken of je zo bij de keering kan komen. Succes
  9. Mooi werk! Ik zou, ondanks de bijzondere soorten plamuur die tegenwoordig te krijgen zijn, op safe gaan en smeertin gebruiken. Ik heb er zelf ook wel mee geëxperimenteerd maar vond het nog niet zo eenvoudig....... Gaat jou vast lukken! https://www.oldtimerrestauratie.com/index.php/plaatwerken/88-body-reparaties-strak-maken-met-smeertin-een-absolute-voorwaarde
  10. Altijd fijn zo'n klusje😉, waarom moest de kop eraf?
  11. Lekker bezig! Linke soep zo'n alternatieve zekering........... Zijn de de remklauwen ook "nieuw" en heb je gecontroleerd of die zuigers gangbaar zijn anders blijf je bezig
  12. Heb je al getest of de klep zelf niet defect is? Makkelijk te doen met een vacuum pompje of even rechtstreeks op het motor vacuum aansluiten.
  13. Yep, de V12 heeft pas later een vervroeger gekregen met de specs 5 15 12. Echter British Vacuum heeft een aantal van die originele exemplaren getest en de vervroeging bleek 8 graden (aan de distributeur dus 16 graden aan de krukas) te zijn ipv de vermelde 12 graden. Daarom heb ik bij hun de vacuum unit besteld omdat die, instelbaar, op max 8 graden staat.
×
×
  • Create New...