Jump to content

Thijss

Members
  • Content Count

    73
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Goed

About Thijss

  • Birthday 12/25/1991
  • Age 27

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Groningen
  • Age 27

Wie ben ik

  • Voorstellen
    -
  • Age 27

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Onder de serie 3 hebben wij ook de Michelin Energy banden. Omdat de P4000 niet meer te krijgen is. De grip is aanzienlijk beter, vooral bij nat wegdek. En de zijwand van de band is ook een stuk soepeler dan de pirelli's. Rijdt er goed en weinig lawaai. Inderdaad niet 70 hoog maar 65 staat ook prima.
  2. Wij hebben wel eens een vergelijkbaar probleem gehad. Stationair goed starten en haperen/uitvallen bij gas geven. Dit zat toen in de pot-meter die onder de paddenstoel van het gasklep mechanisme zit. Je kunt vrij eenvoudig de stekker los halen en nog eens proberen te starten. Afstellen/controleren gaat als volgt: http://www.jag-lovers.org/books/xj-s/07-FuelEFI.html Maar controleer ook goed op lucht lekkage. (ook de vacuüm slang naar de ecu) Succes!
  3. Thijss

    XJ40 4.0 op lpg

    Ik ben wel bekend met het omvl dream systeem. Dit zit op onze Range Rover Classic (8 cilinder). Het systeem neemt de pulsen van de benzine injectoren over. Dit signaal is via de ecu aan te passen naar de gewenste lpg injector timing. Het systeem werkt prima. Mits het originele benzine injectie systeem ook goed werkt. Ik raad je wel aan om de diagnose kabel en software aan te schaffen. Mocht er dan een keer wat zijn kun je eerst zelf proberen om het probleem te vinden. Het verbruik op lpg en benzine is nagenoeg gelijk aan elkaar.
  4. Even vanaf 13min kijken! (beetje jammer van de lage kwaliteit)
  5. Ja dat is zeker mogelijk. Maar dat geeft wel een ander geluid. Het verwijderen van de voorste demper geeft dit geluid: https://youtu.be/lUjh7dueDEE
  6. Ja, het heeft geen foutcodes. te hoge uitstoot oid. Alleen een beetje meer lawaai. Een ander voordeel is ook dat je geen resonantie in de auto krijgt. Dat wil bij het verwijderen van de achterdempers nog wel eens optreden.
  7. Ik heb zelf de voorste pijp vervangen door een paar stukjes buis. Het verwijderen van de achterste dempers zorgt voor een iets hol klinkend harder geluid. Het vervangen van de voorste pijp geeft het originele zware geluid maar dan harder, met boven de 3000 toeren een mooie roffel. Er is redelijk wat info over te vinden op de Amerikaanse forums. Inclusief discussie over een H-pijp of X-pijp. Ik heb voor een H-pijp gekozen omdat ik dat makkelijk zelf kon maken. Xkr uitlaat by Thijs Perdok, on Flickr Ik heb een extra demper gekocht bij Hendrikus zodat ik altijd weer terug kan naar origineel. Ik heb alles zelf gedaan en was voor €100,- klaar.
  8. En met een V12 HE haal bij normaal toeren 1 op 6. En bij lange afstanden op de snelweg 1 op 7. Het is uiteindelijk hetzelfde doosje dat je verplaatst. En voor de verplaatsing heb je bij beide doosjes evenveel energie nodig...
  9. Het verschijnsel van slecht lopen bij warme motor hebben wij ook een keer gehad. Onderweg een eind van huis natuurlijk. Anwb erbij gehad. Bleek de POT-meter te zijn. Heb je een V12 HE? Trek de stekker van de POT meter onder de paddestoel eens los als ie beroerd loopt. Bij ons wat het inhouden en haperen toen over. Dit heeft natuurlijk helemaal niks te maken met het hele ontstekingsverhaal. Maar heel simpel om even te proberen en de verschijnselen komen redelijk overeen.
  10. Was altijd een leuk evenement! Ik heb m'n vrijkaartje voor entree met Engelse auto al binnen voor dit jaar
  11. Voor de verlichting zou je dit topic even door kunnen lezen: http://www.jaguarforum.com/showthread.php?t=61846 Ik heb zelf ook een paar lampjes kapot en ga er binnenkort mee aan de slag. Met het probleem dat de hele kachel niet aan gaat heb ik geen ervaring. Of werkt het complete bedieningspaneel niet meer? In het topic staat een video over hoe je die eruit kunt halen. Succes!
  12. Doet de hele kachel het niet meer? Of alleen de verlichting achter het display en de knopjes?
  13. http://www.jagrepair.com/XK8windowReset.htm Heel simpel op te lossen dus!
  14. Doen beide carburateurs wel mee? Zijn alle 6 bougies nat na een tijdje starten?
  15. Die heb ik ook. En ik gebruik wegwerpflesjes van de Hornbach. Ik las niet zo vaak. En met zo'n klein flesje past ie precies onder de werkbank.
×
×
  • Create New...