Jump to content

Thijss

Members
  • Content Count

    77
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Goed

About Thijss

  • Birthday 12/25/1991
  • Age 28

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Groningen
  • Age 28

Wie ben ik

  • Voorstellen
    -
  • Age 28

Recent Profile Visitors

634 profile views
  1. Beste forumleden, De laatste tijd lag er na een ritje een flinke plas ATF olie onder de Jaguar. Het vreemde was dat de olie pas begon te lekken nadat de auto tenminste een week stil stond. Na wat gezoek op andere forums en onder de Jaguar lijkt het dat de olie langs de schakelas er uit loopt. Als de auto een tijdje stil staat, loopt de olie uit de kopppelomvormer en stijgt het peil in de bak, hoog genoeg om er via de schakelas uit te lopen. In Amerika is een hulpstukje te koop om de keerring van buitenaf te vervangen.: Inclusief 2 keerringen en verzenden voor slechts €35,- binnen een week geleverd. ''GM Transmission Shifter Seal Remover Installer Turbo 350 400 PG 700R4'' . Gelukkig zit er bij de voeten ruimte aan de linkerkant een luikje dat toegang geeft tot het schakelarmpje. Het armpje moet gedemonteerd worden. En daarna even de as goed schoonmaken. In mijn geval zat er wat roest op waardoor het hulpstuk niet over de as heen paste. Er is nét genoeg ruimte tussen de bak en de tunnel om het hulpstuk te monteren. De bout moet daarvoor eerst helemaal ingedraaid zijn. Nu het hulpstuk een stukje op de as zit moet de bout weer uitgedraaid worden. Het hulpstuk zelf moet nu met enige drukkracht in de oude keerring gedraaid worden. Wanneer het hulpstuk ver genoeg in de keerring zit, kan de bout ingedraaid worden zodat deze tegen de schakelas komt. Hiermee wordt het hulpstuk inclusief de oude keerring verwijderd van de bak. De nieuwe keerring heb ik van te voren in een bakje met olie gelegd zodat deze mooi soepel wordt. Deze kan nu om de schakelas geplaatst worden. Met behulp van het andere hulpstuk wordt de keerring in het versnellingsbakhuis geslagen. Er is niet genoeg ruimte in de tunnel om dit rechtstreeks met een hamer te doen. Daarom heb ik een las op het hulpstuk gelegd. Nu kan met behulp van een schroevendraaier de keerring op de plek geslagen worden. Nu de nieuwe keerring er in zit kan alles weer gemonteerd worden en zou de lekkage verholpen moeten zijn. Het is een beetje een gepruts. Maar de automaat hoeft niet uitgebouwd te worden en hoeft ook niet te worden gedemonteerd. Doe er je voordeel mee! Groeten, Thijs
  2. Ik moet binnenkort hetzelfde doen maar dan met de GM400 automaat uit de xj12. Daarvoor zijn setjes te koop om de kering van buitenaf te vervangen: Op de tweede foto die jij geplaatst hebt lijkt het alsof je via een luikje in de middentunnel bij het mechanisme kan komen? Dat zou het een stuk aangenamer maken.
  3. Thijss

    Tik in motor

    Het komt mij enigszins bekent voor. Het zou de spanner van je multiriem kunnen zijn. Als de multiriem wat slipt of scheef loopt, trekt de spanner deze weer aan. Mijn xkr had het ook. Klinkt het ongeveer als in onderstaand filmpje?
  4. Beste forumleden, Vandaag op pad met pa in de S-type toen plotseling de versnellingsbak vreemd ging doen. De bak schakelt nog wel, maar lijkt dit te doen zonder koppelen. Bij het op en terug schakelen komt er dus een flinke dreun uit de aandrijflijn. Vorige maand hebben we dit probleem (samen met slecht starten en andere meldingen) ook gehad. Dit was eenvoudig op te lossen met een nieuwe accu. Dit keer kwamen bij het uitlezen de volgende foutcodes te voorschijn: - U0101-00 communicatie met transmissieregelmodule weggevallen - P0560-13 Systeemspanning Ik vermoed dat er sprake is van een elektrisch probleem en niet zo zeer een mechanisch probleem. Nu heb ik op een ander forum iemand met een vergelijkbaar probleem gevonden en daar zat een slechte verbinding tussen de bekabeling van de zekeringenkast naar de versnellingsbak. Dit wil ik morgenavond eens door gaan meten, van zekering 33 gaat een bruin/rode draad naar de versnellingsbak. Het schijnt bij een s-type nog wel eens voor te komen dat de draden die achter de voorbumper langs lopen corroderen. Dus eventueel zal ik de voorbumper ook nog 'even' demonteren. De accu is een maand oud en geeft 12.4v met contact uit, geeft 11.2v tijdens het starten als laagste waarde en als de motor draait meet ik 14v. Voor de zekerheid hang ik hem vanavond nog even aan de lader. Nu ben ik benieuwd of hier leden zijn die een vergelijkbaar probleem gehad hebben en misschien nog tips voor mij hebben? En is er iemand die mij kan vertellen waar de bekabeling de versnellingsbak in gaat naar de controlemodule? Dan weet ik waar ik kan gaan meten. Het gaat trouwens om een s-type uit 2005 met een 3.0 liter motor en de zf 6 traps automatische versnellingsbak. km stand is ±100dkm. Alvast bedankt voor de reacties, Groet Thijs
  5. Onder de serie 3 hebben wij ook de Michelin Energy banden. Omdat de P4000 niet meer te krijgen is. De grip is aanzienlijk beter, vooral bij nat wegdek. En de zijwand van de band is ook een stuk soepeler dan de pirelli's. Rijdt er goed en weinig lawaai. Inderdaad niet 70 hoog maar 65 staat ook prima.
  6. Wij hebben wel eens een vergelijkbaar probleem gehad. Stationair goed starten en haperen/uitvallen bij gas geven. Dit zat toen in de pot-meter die onder de paddenstoel van het gasklep mechanisme zit. Je kunt vrij eenvoudig de stekker los halen en nog eens proberen te starten. Afstellen/controleren gaat als volgt: http://www.jag-lovers.org/books/xj-s/07-FuelEFI.html Maar controleer ook goed op lucht lekkage. (ook de vacuüm slang naar de ecu) Succes!
  7. Thijss

    XJ40 4.0 op lpg

    Ik ben wel bekend met het omvl dream systeem. Dit zit op onze Range Rover Classic (8 cilinder). Het systeem neemt de pulsen van de benzine injectoren over. Dit signaal is via de ecu aan te passen naar de gewenste lpg injector timing. Het systeem werkt prima. Mits het originele benzine injectie systeem ook goed werkt. Ik raad je wel aan om de diagnose kabel en software aan te schaffen. Mocht er dan een keer wat zijn kun je eerst zelf proberen om het probleem te vinden. Het verbruik op lpg en benzine is nagenoeg gelijk aan elkaar.
  8. Even vanaf 13min kijken! (beetje jammer van de lage kwaliteit)
  9. Ja dat is zeker mogelijk. Maar dat geeft wel een ander geluid. Het verwijderen van de voorste demper geeft dit geluid: https://youtu.be/lUjh7dueDEE
  10. Ja, het heeft geen foutcodes. te hoge uitstoot oid. Alleen een beetje meer lawaai. Een ander voordeel is ook dat je geen resonantie in de auto krijgt. Dat wil bij het verwijderen van de achterdempers nog wel eens optreden.
  11. Ik heb zelf de voorste pijp vervangen door een paar stukjes buis. Het verwijderen van de achterste dempers zorgt voor een iets hol klinkend harder geluid. Het vervangen van de voorste pijp geeft het originele zware geluid maar dan harder, met boven de 3000 toeren een mooie roffel. Er is redelijk wat info over te vinden op de Amerikaanse forums. Inclusief discussie over een H-pijp of X-pijp. Ik heb voor een H-pijp gekozen omdat ik dat makkelijk zelf kon maken. Xkr uitlaat by Thijs Perdok, on Flickr Ik heb een extra demper gekocht bij Hendrikus zodat ik altijd weer terug kan naar origineel. Ik heb alles zelf gedaan en was voor €100,- klaar.
  12. En met een V12 HE haal bij normaal toeren 1 op 6. En bij lange afstanden op de snelweg 1 op 7. Het is uiteindelijk hetzelfde doosje dat je verplaatst. En voor de verplaatsing heb je bij beide doosjes evenveel energie nodig...
  13. Het verschijnsel van slecht lopen bij warme motor hebben wij ook een keer gehad. Onderweg een eind van huis natuurlijk. Anwb erbij gehad. Bleek de POT-meter te zijn. Heb je een V12 HE? Trek de stekker van de POT meter onder de paddestoel eens los als ie beroerd loopt. Bij ons wat het inhouden en haperen toen over. Dit heeft natuurlijk helemaal niks te maken met het hele ontstekingsverhaal. Maar heel simpel om even te proberen en de verschijnselen komen redelijk overeen.
  14. Was altijd een leuk evenement! Ik heb m'n vrijkaartje voor entree met Engelse auto al binnen voor dit jaar
  15. Voor de verlichting zou je dit topic even door kunnen lezen: http://www.jaguarforum.com/showthread.php?t=61846 Ik heb zelf ook een paar lampjes kapot en ga er binnenkort mee aan de slag. Met het probleem dat de hele kachel niet aan gaat heb ik geen ervaring. Of werkt het complete bedieningspaneel niet meer? In het topic staat een video over hoe je die eruit kunt halen. Succes!
×
×
  • Create New...