Ga naar inhoud

thijsperdok

Members
  • Aantal items

    68
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

1 Goed

Over thijsperdok

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Groningen

Wie ben ik

  • Voorstellen
    -
  1. Hout rondom automaatpook vervangen?

    Even vanaf 13min kijken! (beetje jammer van de lage kwaliteit)
  2. XKR uitlaat

    Ja dat is zeker mogelijk. Maar dat geeft wel een ander geluid. Het verwijderen van de voorste demper geeft dit geluid: https://youtu.be/lUjh7dueDEE
  3. XKR uitlaat

    Ja, het heeft geen foutcodes. te hoge uitstoot oid. Alleen een beetje meer lawaai. Een ander voordeel is ook dat je geen resonantie in de auto krijgt. Dat wil bij het verwijderen van de achterdempers nog wel eens optreden.
  4. XKR uitlaat

    Ik heb zelf de voorste pijp vervangen door een paar stukjes buis. Het verwijderen van de achterste dempers zorgt voor een iets hol klinkend harder geluid. Het vervangen van de voorste pijp geeft het originele zware geluid maar dan harder, met boven de 3000 toeren een mooie roffel. Er is redelijk wat info over te vinden op de Amerikaanse forums. Inclusief discussie over een H-pijp of X-pijp. Ik heb voor een H-pijp gekozen omdat ik dat makkelijk zelf kon maken. Xkr uitlaat by Thijs Perdok, on Flickr Ik heb een extra demper gekocht bij Hendrikus zodat ik altijd weer terug kan naar origineel. Ik heb alles zelf gedaan en was voor €100,- klaar.
  5. Prijzen serie 3, in 6 lijn en V12.

    En met een V12 HE haal bij normaal toeren 1 op 6. En bij lange afstanden op de snelweg 1 op 7. Het is uiteindelijk hetzelfde doosje dat je verplaatst. En voor de verplaatsing heb je bij beide doosjes evenveel energie nodig...
  6. Nu even niet......

    Het verschijnsel van slecht lopen bij warme motor hebben wij ook een keer gehad. Onderweg een eind van huis natuurlijk. Anwb erbij gehad. Bleek de POT-meter te zijn. Heb je een V12 HE? Trek de stekker van de POT meter onder de paddestoel eens los als ie beroerd loopt. Bij ons wat het inhouden en haperen toen over. Dit heeft natuurlijk helemaal niks te maken met het hele ontstekingsverhaal. Maar heel simpel om even te proberen en de verschijnselen komen redelijk overeen.
  7. Great British 11-6-2017 Assen

    Was altijd een leuk evenement! Ik heb m'n vrijkaartje voor entree met Engelse auto al binnen voor dit jaar
  8. Climate controle display werkt niet XK8

    Voor de verlichting zou je dit topic even door kunnen lezen: http://www.jaguarforum.com/showthread.php?t=61846 Ik heb zelf ook een paar lampjes kapot en ga er binnenkort mee aan de slag. Met het probleem dat de hele kachel niet aan gaat heb ik geen ervaring. Of werkt het complete bedieningspaneel niet meer? In het topic staat een video over hoe je die eruit kunt halen. Succes!
  9. Climate controle display werkt niet XK8

    Doet de hele kachel het niet meer? Of alleen de verlichting achter het display en de knopjes?
  10. Zijruit XK8 bij portier sluiten niet helemaal sluiten

    http://www.jagrepair.com/XK8windowReset.htm Heel simpel op te lossen dus!
  11. Mijn oude XJ uit 1969

    Doen beide carburateurs wel mee? Zijn alle 6 bougies nat na een tijdje starten?
  12. XKR 4.0 tot leven wekken

    Die heb ik ook. En ik gebruik wegwerpflesjes van de Hornbach. Ik las niet zo vaak. En met zo'n klein flesje past ie precies onder de werkbank.
  13. XKR 4.0 tot leven wekken

    TIG is inderdaad een erg mooie vorm van lassen. En wil het best als je het werkstuk op de werkbank hebt en er goed bij kan. Voor het lassen aan de auto zelf kun je het beste MIG gebruiken. TIG is niet praktisch omdat je werkruimte aan de auto vaak beperkt is.
  14. XKR 4.0 tot leven wekken

    Ik heb sinds een maandje ook een XKR en ik gebruik hem ook dagelijks. Het is mij inderdaad opgevallen dat vooral op het Amerikaanse jaguar forum veel staat geschreven over dit type. Tot nu toe heb ik al wat kleine dingen gedaan. - Gecheckt of de kettingspanners vervangen zijn voor de aluminium versie, gelukkig was dit al volledig gedaan. - Afstandbediening van de cv deed het niet. Dit zat in de ontvanger achterin, even de contactjes schoon gemaakt en het werkte weer. - Derde remlicht deed het niet. Kapotte ledjes schijnt een veel voorkomend probleem te zijn, bij mij was gewoon de stekker los. - De parkeersensoren deden het niet, 1 bleek kapot te zijn. Deze dus vervangen. - Ik kreeg af en toe een traction controle storing, Daarom de abs sensoren schoongemaakt. Probleem is nog niet helemaal weg. - De achterste wielkasten kaal gemaakt en opnieuw behandeld met anit roest spul. De holle ruimtes waren allemaal al gedaan. - Er klapperde af en toe wat in de wielophanging voor. Ik heb alles na gelopen, geen speling gevonden. Maar toen ik de moertjes van de veerpoot naar de body aandraaide was het probleem zo goed als weg. Dus waarschijnlijk is de 'schuimrubber' schijf aan zn eind. - Vocht in de koplamp: Ik heb alles droog geblazen en kleine silica zakjes in de lampunit geplakt. Het is nu weg, eens kijken of het terug komt. De extra pijpjes zijn door jaguar al eens gemonteerd. - Omdat het dimlicht erg slecht is heb ik dit weekend een xenon setje gemonteerd. Dat scheelt een heel stuk. Allemaal kleine dingen die je prima zelf kunt doen. En ook leuk zijn om zelf te doen. Veel plezier van de auto, maar dat komt vast goed!
  15. Nieuwprijs S-type 2005

    Bedankt voor de reacties! De autotelex site had ik ook al gevonden. En is inderdaad een goede backup als ik er zelf niet uit kom. Maar zij geven ook aan als er bepaalde opties niet in hun lijst voorkomen je ze zelf moet toevoegen, inclusief de prijs. De Duitse verkoper probeert nog de originele rekening boven water te krijgen.
×