Jump to content

Joost kro

Members
  • Content Count

    57
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Goed

About Joost kro

  • Birthday 04/09/1968

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Laren gld
  • Hobbies
    jags, series 1, 2, 3, x300

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Joost, kom uit eindhoven maar woon nu in de achterhoek en ben geboren met twee rechterhanden haha.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ja heb ik wat aan , bedankt. ik zie nu hoe de retour loopt. Er tussenuit de tankkeuze valve achter in de bak en rechtstreeks aan de linkertank de pomp, en afsluiten retourschakelklep rechts denk ik. Nu dopje vinden die de slang afsluit retour rechts voor het geval de klep een beetje zou doorlaten.
  2. Ik kom erachter dat de rubbers C23782 en de C17146 na steeds 3 -4 jaar weer helemaal inscheuren. Iemand een adresje waar ik niet van die waardeloze aftermarket rubbers kan kopen maar fatsoenlijk spul ?
  3. Hallo, Heeft een van jullie al eens de leidingen afgesloten naar de rechter tank? ik heb een lekkage in de tank gevonden en wil deze nu afsluiten. leidingen omleggen of afdoppen o.i.d.. Geen idee waar te beginnen. ik heb m niet nodig omdat ik er ook nog een gastank in heb liggen. is ook best onduidelijk hoe die leidingen nu precies zijn aangesloten. gr, Joost XJ6 SIII '79 .
  4. Bij mij was het de klep die bij koude motor extra lucht toevoer regelt, zit tegen de water rail aan. Als die niet open staat en bij koude motor de inspuiting extra rijk is , dan heb je een overdreven rijk mengsel en verzuipt de motor deels.
  5. Is toch 350 kg op een bepaalde giek lengte, ik ga er rekening mee houden , alvast bedankt allen, ook die van het groene hoofd, moet toch een soort , sterkste man van nederland zijn lijkt me gr
  6. Ja zo'n kraan met wieltjes bedoel ik. Dat gaat m dan worden,
  7. Weet iemand wat ongeveer het gewicht is van motor met bak van de serie 3 ? Ik wil een motorblokkraan aanschaffen om de motor eruit te halen (en andere er weer in) vraag me af of de 1 ton kraan zwaar genoeg is of dat ik de 2 tons moet hebben.
  8. Heeft er al eens iemand zelf de klepstoter geleide bussen vastgezet met stake holder kit? Er moeten gaatjes geboord worden maar klopt het dat ik dan in het uitlaatkanaal van de uitlaatkleppen terecht kom? Gaatjes moeten 19mm (3/4" ) diep volgens de beschrijving en de zelftappers. Gr
  9. Ja, de massa zou je denken, ik zal dat idd toch maar even goed nalopen , dat scheelt veel werk en ik dacht ook dat het zo moest kunnen. Maar als ie zijn massa niet kwijt kan gaat ie natuurlijk ook minder branden. Zullen we maar mee starten dan.
  10. Ik moet wel lachen, de trekhaak zou bestaan maar niemand heeft de fotos behalve de brinkhaak. Die ik niet meer kan krijgen. Ik kan jullie zeggen dat die van mij veeeel steviger is en ook met strip in de kofferbak bovenzijde geklemd bevestigd en ook aan de bumper bevestigingen. Gebruikte strip daar 12 mm en rest is 8 mm en 6mm. Ik heb m gisteren even getest met caravan van 600 kg , helemaal fijn. Ik begrijp dat deze niet gekeurd hoeft te worden omdat deze niet de 750kg overtreft. moet nog wel iets aan de electronica veranderen van het gewone achtrlicht. Die zit nu aan 1 zijde maar deeld de spa
  11. Joost kro

    Trekhaak

    Goed bezig Redcat, moet kunnen. heb net zelf een trekhaak gemaakt, dus de hele bevestiging gelast en aangesloten. Niet origineel te krijgen ergens. ik ga er een oldtimer caravan aan hangen. enjoy, joost
  12. Ik heb een trekhaak gemaakt voor mijn Jag (eigenlijk een daimler) omdat ik een oldtimer caravan wil gaan trekken. Helaas kon ik nergens iets origineels vinden dus dan maar zelf ontworpen. Ik moet de boel nog aflassen en lakken , binnenkort zal ik een foto plaatsen als ie klaar is.
  13. Als de vacuumslang van het inlaatspruitstuk komt moet ie los gekoppeld worden en op de carburateur worden geplaatst, want op het inlaatspruitstuk staat altijd vacuum. De vervroeging van de 123 is ongeveer 10 Graden en is meetbaar. De 123-Tune werkt overigens beter voor deze auto's . ( info 123Ignition-conversions)
  14. Precies, even met voltmeter meten op de accu met lopende motor iets van 13,5 Volt, bij stilstand en contact aan 12 tot 12,5 Volt. dit kan iets zakken als er lampjes e.d. aanstaan of deur open staat.. dan is de dynamo goed, bij geen verschil is ie overleden.
  15. Ben ook benieuwd naar die injector reiniging. Ik weet ook niet hoe je bepaald of een injector vuil is. Het is het enige aan mijn SIII uit 79 wat ik niet gedaan heb.
×
×
  • Create New...