Jump to content

Robin Visser

Members
  • Posts

    1,347
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Robin Visser last won the day on May 2 2014

Robin Visser had the most liked content!

Reputation

30 Beter

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Den Bosch

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Robin Visser, Jaguar-liefhebber en Citroën SM-liefhebber.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Koop een harde. In Frankrijk en Italië vind je die. Ik zou voor wat anders gaan dan een serie I. Ik zou een wat apartere kopen. Dan heb je nog 'ns kans op een wat leukere waardeontwikkeling. http://www.leboncoin.fr/voitures/735881234.htm?ca=7_s http://www.leboncoin.fr/voitures/743313045.htm?ca=7_s http://www.leboncoin.fr/voitures/732197928.htm?ca=7_s
  2. Dat vinden de nokkenassen dus minder fijn
  3. Nog een opmerking wat betreft de olie. Wat ik van onze clubleden garagisten Cyril Sars en Nard van der Meer steeds hoor, is dat voor oudere motoren het best 20 W 50 minerale olie wordt gebruikt vanwege de additieven. Dat schijnen met name de nokkenassen fijn te vinden. Garage Van der Laan was ervan overtuigd dat synthetische olie ook best kon. De motoren van auto's die daar zijn gedaan en in onderhoud zijn geweest, hebben motorschade. Cyril is tot de conclusie gekomen dat Kendall de beste samenstelling heeft. Valvoline VR Racing gaat ook best.
  4. Dank je wel! De aanleiding voor de grote opruiming, is zoals al 'ns gemeld de komst van Sophie in het leven van Lieke en mij. En daar geniet ik oneindig veel meer van dan van alle auto's bij elkaar. Inderdaad over een tijdje met Sophie op de achterbank toeren in de SM. Erg leuk vooruitzicht.
  5. Vandaag heb ik de Jag na 6 jaar uitgezwaaid. De nieuwe eigenaar is er blij mee. Ik heb 'm op het hart gedrukt liever niet te rijden met pekel en als het niet anders kan, de auto van onderen en in de wielkasten goed schoon te spuiten. De auto had last van het stilstaan. Nog niet al te lang geleden was er een nieuwe accu in gekomen en die had ook al last van het geparkeerd staan. Onlangs ook afscheid genomen van de Volvo. Dat deed me meer, de herinneringen eraan. Eerste vakantie met m'n meisje, samen naar het schaatsen en de praat over de veel te dure patsbak. Ik vroeg naar haar leasebedrag en toen was het goed. Daarna kocht ze zelf een cabrio . Gelukkig schiet het aardig op met de Citroën SM. nog wat leuke plaatjes van de Jag, toch ook leuke momenten mee beleefd....
  6. In 215 65 15 heb je best wel wat keus. Allemaal H-banden trouwens en geen V.
  7. Mijn XJ-S heeft ook ruitenwisserkuren. Op zoek naar een rechts rustende wisser wist een XJ-S handelaar uit Frankrijk me te vertellen dat de ruitenwissers niet zonder meer uitwisselbaar zijn. Ik liet daarom weer zo'n zelfde monteren. De klacht van niet terugkomen op de ruststand, maar direct stilstaan, kwam na drie keer gebruiken weer terug. Doen dus die conversie!
  8. Los van de vraag wat de kracht is van de oplossingen die Raymond hier voorstelt en hoe de communicatie hiervoor plaatsvond, wellicht dat wat meer terughoudendheid van forummers over de kracht van Raymond hem meer goed dan kwaad zou doen. Ik ervaar het schrijven over hem als gedweep. Wellicht dat meer mensen dat zo ervaren. Daar kan Raymond zelf niet zoveel aan doen. Ik zou mij kunnen voorstellen dat het een aantal mensen afschrikt om gebruik te maken van zijn diensten. Bedenk dat meer mensen hier lezen dan schrijven. Het enkel lezende publiek zou ook best wel 'ns van Heinkenszand weg kunnen blijven. Polariseren schrikt af. En wat betreft het onderwerp van dit draadje heb ik wel een algemene mening. Ik ben meestal niet zo voor oplossingen. In de regel past wat mij betreft herstel zoals het was. In uitzonderingsgevallen zijn modificaties gewenst als er een constructiefout is, niet als er sprake is van reguliere slijtage. Ik ken het specifieke probleem niet om er een mening over te hebben, voor zover iemand al op mijn mening zou zitten te wachten.
  9. Boel eruit, schoonmaken, zo nodig roest behandelen dan spuiten en ruit terugzetten met een nieuw rubber. Voor die paar tientjes verschil echt oplossen....
  10. Dat heb ik pas geleden met mijn SM laten doen. Dat was geen succes. Stralen en direct in de primer is denk het beste conserveringsmiddel. Maar als je te hard straalt, dan gaat het mis. Stralers concentreren zich op het schoon krijgen, niet op het behoud van de vorm van het plaatwerk. Mijn plaatwerk is zo vernaggeld. Als je toch al gaat stralen, laat het dak dan voor wat het is. Dat is zelden verroest en het is het onderdeel dat de grootste kans op vernaggelen met stralen heeft. Ik ben pas opnieuw begonnen met een andere SM en hanteer nu het beleid om losse plaatdelen (kleppen, deuren en voorschermen) wel te stralen en direct in de primer te laten zetten. De koets niet. Die heb ik met de föhn kaal gemaakt. De resten plamuur worden weggeschuurd. De roestplekjes worden voor zover nodig plaatselijk met een kleine machine schoon gestraald. De grote vlakken worden geschuurd waarbij de roestvlekjes ook zullen verdwijnen. Enkel ingeroeste stukken worden plaatselijk gestraald. De wielkasten achter maak ik ook nog 'ns handmatig schoon en kaal om vervolgens in de bodyschutz te zetten. Wellicht is een dergelijk beleid ook wat voor deze auto.
  11. Jeroen maakt dat denk ik wel: http://www.bs-autotune.nl/
  12. slachten die kar! En er zijn weer onderdelen....
  13. Als je op LPG gaat rijden, dan heeft het blok wat meer te leiden en duidt het erop dat je veel gaat rijden. Dit gaat nou juist geen gevalletje van jaren vooruit zijn vrees ik.
  14. 'kleppen enzovoort' zegt mij niet dat de zetels en de geleiders ook zijn vervangen, laat staan of dat met veel aandacht is gebeurd. Het mooist is het als alles hetzelfde zit, even diep. Dat kost tijd en dus geld. Zuigers en cilinders kun je meten. Als ze aan de maat zijn, laat je ze zitten. Anders vervangen. Kettingen en tandwielen (indien verkrijgbaar) zou ik altijd gelijk laten vervangen. De kwaliteit is verbeterd in de loop der jaren. Het arbeidsloon is hetzelfde. Alleen wat extra onderdelen. Kettingen, dat kost je de kop niet. En dan kan de motor weer langer mee dan als je het laat zitten.
  15. Is alles gemeten en heb je de uitkomsten van de metingen gehad? Of is alles op het oog beoordeeld? Waarom niet gelijk nieuwe tandwielen en kettingen en de koppen laten reviseren? Alles lag uit elkaar....
×
×
  • Create New...