Jump to content

Leonneke

Members
  • Posts

    3,040
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    60

Leonneke last won the day on September 26

Leonneke had the most liked content!

Reputation

860 Toppertje

About Leonneke

  • Birthday 01/07/1964

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.paramountfitness.nl

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Waalre
  • Hobbies
    Sport * Muziek * Luidsprekerbouw * Audio * Auto's * honden * Old Type English Bulldog'. Detailing. Mensen !!!

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Leon. Ik was de bezitter van een XJ40 uit 1993. Deze heb ik voor een heel groot deel in een hele mooie staat weten te brengen. Dik 2 jaar met heel veel plezier in gereden. Maar kon onvoldoende tijd reserveren om het project af te maken. De lol verdween. Auto geschorst. En uiteindelijk naar een fantastische nieuwe eigenaar gebracht. Mijn voorwaarde bij verkoop was dat iemand het project zou voltooien. Dat is helemaal goed gekomen. En inmiddels kan ik op 14 februari 2015 weer een Jaguar als ´de mijne´ bestempelen. Een XKR. Dit merk laat me niet meer los. Heerlijke auto´s !!!

Recent Profile Visitors

3,267 profile views
  1. En, afhankelijk van het voortbestaan van de bakker, vlaaien !!!!!
  2. Nou, da's toch echt wel zo'n beetje wat die gasten doen. Dus jij gaat die work-shop alvast voor rekening nemen. Als leraar, opleider, entertainer en verkoper. Werk je met Sikkens ?
  3. Geen poetsfanaat blijkt uit vraag / stelling 3. Een detailer gaat niks camoufleren. Krassen verwijder je en steenslag behandelen is een techniek voor vergevorderden. En zelfs die hebben er moeite mee dus komen we op een workshop auto's spuiten. Toen ik begon met detailing stonden we met 40 auto's op een parkeerterrein van vliegveld Budel. Dibbuz, één van de eerste (en beste) medewerkers van Carclean kwam les geven. Zijn auto lag volgeladen met producten die Carclean in de begintijd voerde. Van elk merk had die iets bij zich en hij had 3 verschillende DAP machines en 2 rotary's bij zich. Dibbuz kreeg zijn benzine vergoed ( van de grote baas Tim van CarClean ) en de rest deed hij voor de lol en uit pure passie. Ik heb daar volgens mij het meeste geleerd. Voor detailing moet je een steekje los hebben, liefst over wat autistische trekjes beschikken en begrijpen dat het niet om het product en / of de machine gaat maar begrijpen dat je het product moet begrijpen en de machine moet leren bedienen. Dit soort 'vrije' meetings heb ik enkele malen aan mogen deelnemen. Altijd onder leiding van Dibbuz en soms was daar ook Stimpy bij. Die kon toveren met een rotary. Dat werd doorontwikkeld en het werd een product. Meguiar's en Carclean waren volgens mij de eersten die echte workshops gingen organiseren. Die zijn gewoon echt goed en die zijn hun geld dubbel en dwars waard. Tenminste, als je beginner of licht gevorderd bent. Wil je een rotary leren beheersen of wil je leren coaten dan zijn daar tegenwoordig ook workshops voor te vinden. Het lastige hier is denk ik dat sommige mensen in slaap vallen bij kleien en wassen en anderen zullen hier bizar veel van opsteken. Alles in één dag proppen is nagenoeg niet te doen. Animo / doelgroep / behoefte en verwachtingen liggen niet automatisch in elkaars verlengde. Ik vind het in de huidige tijd overigens volstrekt normaal dat er voor een workshop op enig professioneel niveau geld gevraagd wordt. Merk / leverancier gebonden ook helemaal prima maar dat kan dan ook weer een reden zijn om wel of niet enthousiast te worden. Wat wil je leren op het gebied van detailing? Genoeg mensen die hetzelfde willen leren? Passende workshop organiseren. Da's best lastig te realiseren denk ik. Kleine aanvulling. Heb een aantal pro detailers binnen mijn netwerk hangen die alle merken binnen hun bedrijf voeren ( producten en machines ) en die een work-shop kunnen leiden naar behoefte. Niet op eigen initiatief maar dan geheel in overleg met JF forum. De work-shop vooraf vorm geven aansluitend op de wensen van de deelnemers.
  4. Aad. Heb je ook al informatie ingewonnen bij forumlid @isabella ? Mogelijk zit je redelijk dicht in de buurt van Zeeland / Heinkenszand. Ik bedoel voor wat betreft reparatie van de X260 danwel vervanging motor.
  5. Excuus. Heel slecht gelezen (voorbarige conclusie) van mij.
  6. Hoe kom je bij 30 jaar Aad? In Nederland wordt een auto belastingvrij bij 40 jaren. Mocht je de overgangsregeling bedoelen dan geldt als voorwaarde dat je in december, januari en februari niet met de auto rijdt. Bouwjaar vanaf 01-01-1988 als ik het correct heb. ( 26 tot 40 jaar ).
  7. Zeker interesse in maar de uiteindelijke variant sluit niet aan bij de behoeften en heb ik al ooit gevolgd.
  8. Als ik zo deze twee zinnen uit je tekst knip dan staat er toch wel iets heel raars ( lijkt me ). 85 Euro per maand ietwat teveel van het goede maar wat dat manneke in Engeland doet is een stuk goedkoper ? Racen is een redelijk prijzige hobby toch?
  9. Informeer eens bij Rubber Magazijn of check de site. Zij hebben granulaat op rol vanaf een paar millimeter. Denk dat je zoiets prima zelf kunt doen met de juiste lijm. Check de link: TECHNISCH-RUBBER
  10. Pepperpots zijn natuurlijk wel errug mooi. Kun je die niet laten afdraaien / richten ?
  11. Oei. Dat is niet okay. Dan rest mij niets anders dan je het advies van Kees te geven. Heinkenszand gaat het op zeker goed komen. Stukje rijden maar beter zul je niet vinden. Eventueel transport regelen via G&G. (begrijp dat de auto niet goed rijdt) Check de link hieronder: Transportdienst
  12. Oei. Da's wat lastig naar Zeeland. Werkman in Kolham is ook niet echt in de buurt voor je. Classic & Ko in Vorden zit voor jou het dichtste in de buurt. Die zit hier in de sponsorbalk en durf die wel aan te raden.
×
×
  • Create New...