Ga naar inhoud

isabella

Sponsor
  • Aantal items

    2,513
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    57

isabella won de laatste dag op 28 december 2017

isabella had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

377 Toppertje

1 Volger

Over isabella

  • Verjaardag 02/10/1973
  • Leeftijd 44

Contact Methods

  • Website URL
    http://gg-autoservice.nl
  • Leeftijd 44

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Heinkenszand
  • Hobbies
    Bijzondere auto's.

    Modelvliegen met FPV toestellen.

    En techniek!
  • Leeftijd 44

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Raymond, ik heb samen met mijn vrouw een Garagebedrijf in Zeeland met specialisme voor Jaguar/Daimler

    We hebben 3 kinderen, 4 katten, 3 honden.....enzo///

    Wij rijden zelf,

    XJ 308 V8 SC 1998
    XJS-C 5.3 V12 1987

    Onze zoon rijd in een XJ 351 4.2 V8 SC
  • Leeftijd 44

Recente bezoekers van dit profiel

2,561 profielweergaven
  1. Automaat 4.0 schakelt niet door

    Je kun voorzichtig met remmenreiniger testen als de motor loopt waar een eventueel lek zit. Als de motor loopt en je spuit voorzichtig en niet te veel remmenreiniger op de diverse onderdelen en er is een lek dan gaat het toerental van de motor omhoog.
  2. Automaat 4.0 schakelt niet door

    Heb je een foto van het gasklephuis....we hebben het over 2 verschillende.....
  3. Automaat 4.0 schakelt niet door

    Je kunt de potmeter aan de onderzijde van de gasklep afstellen... Er zitten 2 boutjes die je los kunt zetten en middels de slopgaten in de sensor kun je hem afstellen.
  4. Automaat 4.0 schakelt niet door

    je kan ook even en uitgebreide diagnose doen, vaak kun je met meten dingen uitsluiten, Maar als de automaat nu vaak genoeg goed schakelt en het motortoerental redelijk acceptabel is dan kun je het ook nog even aanzien. De diagnose doe je zelf kan doen is de gasklep even afstellen, er zit een klein inbusje aan de zijkant van de gasklep waar je het stationair toerental mee afstellen kan.
  5. Automaat 4.0 schakelt niet door

    Maar geen nieuwe dus.... Dan blijf ik bij de potentiometer.... Die gaan namelijk erg vaak stuk, dit is een gevolg van een slechte potmeter...random stationair...
  6. Automaat 4.0 schakelt niet door

    Controleer of er geen lek in het uitlaat of inlaattraject zit. Heb je een nieuwe gaskleppotentiometer gemonteerd of een gebruikte? En heb je deze afgesteld?
  7. Vervangen multiriem x308 xjr 4.0sc

    Het regent bij ons klachten in deze tijd over piepen, gescheurde riemen en suizende rollen..... Komt echt door het weer dat het zo een piek heeft.... Natuurlijk praat dat iet goed dat Jaguar dat een beetje beter had kunnen doen, maar een echte oplossing is ook niet eens altijd een nieuwe spanner. De spanners van de 308 serie en de XK (zijn gelijk) zijn als je ze nieuw besteld ook geneigd om te gaan "slaan" bij vochtig weer, hier is het gevolg van dat de riem overspringt en doorscheurd.... Ik ga eens een spanner openhalen om te zien of we die kunnen verbeteren. Het probleem zit hem in de teflon bus in het midden van de spanner, di krimpt minder als het metaal dat er om zit. Smeren is een tijdelijke oplossing, het gebeurd bij koud weer en een koude motor. Geeft een paar flinke tikken en net voordat je van de schrik bekomen bent en wil gaan kijken wat er gebeurd is het al voorbij. Ik heb meerdere malen contact opgenomen met Jaguar en het voorgelegd... Krijg je een nieuwe die het ook doet. De S e 350 serie's hebben er geen last van, wel weer van het piepen. Ik heb verschillende riemen geprobeerd maar alle geven hetzelfde beeld, ook een ander merk. Talkpoeder, WD 40 en andere geven een tijdelijke oplossing. Ik heb (nog) geen echte oplossing gevonden anders dan dat het weer zomer word.
  8. X350 5/2003 alarm wat soms afgaat

    Er zitten aan de zijkant doppen waarmee je de hoogte van de kap kunt instellen.
  9. Bedrukking richtingaanwijzerhendel vervaagd.

    Heb je er een foto van, ik kan er wel aankomen....
  10. En nog een "nieuwe" X-Type op het forum

    Mooie auto.....
  11. Koelvloeistof

    We kunnen ook een test doen me een koelsysteem pers-aparaat van Leitenberger, die zet druk op het systeem en op deze manier controleer je het systeem op evt. lekkage. De "pil"die wij gebruiken is niet te koop in Nederland en laat absoluut GEEN laagje of verstopping achter. Het spul is niet in Nederland te koop vanwege een bestanddeel wat slecht is voor de gezondheid. Maar die kun je ongestraft gebruiken en met een evt. vloeistofwissel gaat het gewoon weer uit het systeem. Maar beter eerst, als je et op wilt lossen, een meting doen.
  12. nieuwe schijven voor xjr (x350)

    Noop... Is wel 3x duurder En heel veel beter, ik rij er zelf ook mee, geen gepiep, geen extra slijtage en een veel betere remwerking. Mijn zoon rijd er ook mee en is dik tevreden!
  13. Daimler double six 6.0 uit 1995

    Is een relatief bekend probleem. Als je de automaat uitleest dan geeft hij de storing temp te hoog of te laag aan en gaat in noodloop. Vaak is het probleem te vinden in het brein. Als de automaat verder normaal schakelt zou je hem in ieder geval eens uit moeten laten lezen om mechanische fouten uit te sluiten. De input en outputsensors zijn ook verdacht bij deze automaten.
  14. nieuwe schijven voor xjr (x350)

    Er zijn ook verschillende hardheden in remblokken, Green, red en yellowstuf. Yellow geeft 45 procent meer remwerking op dezelfde schijf.
  15. Vervangen multiriem x308 xjr 4.0sc

    Dan hoop ik voor jou dat het om een modificatie gaat voor de charger, dan kost het set 296 euro en 40 arbeid. Als het alleen de riem is word je kleding spreekwoordelijk gerepareerd (genaait)
×