Jump to content

isabella

Sponsor
  • Posts

    3,368
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    164

isabella last won the day on October 14

isabella had the most liked content!

Reputation

1,192 Toppertje

About isabella

  • Birthday 02/10/1973
  • Age 48

Contact Methods

  • Website URL
    http://gg-autoservice.nl

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Heinkenszand
  • Hobbies
    Bijzondere auto's.

    Astrofotografie

    En techniek!

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Raymond, ik heb samen met mijn vrouw een Garagebedrijf in Zeeland met specialisme voor Jaguar/Daimler

    We hebben 3 kinderen, 1 kat, 3 honden.....enzo///

    Wij rijden zelf,

    XJ 308 V8 SC 1998
    XJS-C 5.3 V12 1987
    XJS-C 3.6 lijn6 1986
    XJ 358 4.2 V8 2008
    Onze zoon rijd in een XJ 351 4.2 V8 SC

Recent Profile Visitors

6,031 profile views
  1. Raar, kan je zelf de temp instelling en opvolging van de sensoren meten met jou computer?
  2. Na alles schoon te hebben is de volgende stap (als het nog niet werkt) De aircovulling op orde? De aircopomp werkend en slaat aan bij aircovraag? Afwatering doorgespoten met water en of lucht? Kijken wat er gebeurd met clima op vol warm en vol koud, werk alles? Luister of de kleppen schakelen bij verschillende vraag (hoofd.voeten etc.) Nog niet werkend? Lees met en juiste computer de signalen van de temp. sensoren uit en kijk of er 1 afwijkt, gaan vaker stuk... Nog niee? Bel uw bank...
  3. Werkt zeker, alleen is het zo dat de bediening dan aan de verkeerde kant zit als je de stoel aan de andere zijde van de auto inbouwd.
  4. De dynamo's zijn veelvuldig defect, een andere is na een juiste diagnose ook niet heel moeilijk te vinden.
  5. Tja, soms.... zijn dingen niet echt ingewikkeld.
  6. Woensdag, (Auto van een collega-bedrijf,) XK 8, Klacht, - Koelvloeistoflekkage.... Eerst eens zien wat er scheelt,........... - Druktest op het koelsysteem, lek in de uitloop van de cooling outlet, - Meteen in opdracht de dienst "geheel nazien" verzorgen. Deze auto is al jaren in onderhoud bij het collega-bedrijf en komt nu voor wat speciale dingen naar ons. Oeh.. wel wat achterstallig onderhoud.. Fusekogel links voor/onder defect, Polybus modi op de voorste draagarmen zou een goed idee zijn, Kettingmodificatie niet verzorgt (!) C.V defect (alle 2) Axiaal gewricht links voor speling, incl. taats lager stuurtraverse (weer 1) Allemaal slangenklemmen her en der die er niet horen, maar dat is een beetje zeuren... Uitlijning niet geheel goed (banden gecupt voorzijde) Verder vocht in koplamp... Eerst de modi op water en lucht uitvoeren de CV repareren, Meneer belde nog om de antenne te repareren, maar de gehele unit was uitgebrand en iet alleen de spriet, gelukkig hebben we die gerepareerd op voorraad, - Als er TE lang met een defect antenne word doorgereden dan brand vaak de electronica uit... (Steeds zeldzamer aan het worden.,) Verder waterpomp controleren, - Coolingtower wisselen, - Kachelslangen in en uit vervangen, - Thermostaat, - Pakkingset, - Gaskleppakking, - 8 stuks inlaatpakking, - Vacuumslangen divers, - Alles schoon en verder na-controle.. SP 12 vullen (vacumeren) Proefrit en gaan.... Volgende..
  7. Vandaag, dinsdag2 klanten, - XJ 308 met niet werkende Cruisecontrol, en een schuddend gevoel in de voortrein. - X 300 die bij ons overnacht voor bijzindere en grotere zaken. De 308 was ruim op tijd en de vrag was of hij snel weg kon nar ene andere afspraak. Geen probleem, cruise doet het niet en schudden toch? Yes! Oki, proefrit.. cruise doet het niet, knopje aan op J-Gate, doet het nu wel... ok(?) Voelbaar af en toe "schudden" in de linker voorrem, ik denk gevalletje speling taats lager van de stuurtraverse.. Op de brug en klant er bij, gezellig met zijn allen onder de Jag..... - Axiaal gewricht hadden we al een vervangen en aangegeven dat er wat speling merkbaar as op het taats en we gingen het in de gaten houden. Wel.... een beetje meer speling inderdaad maar nog net echt overdreven, wel genoeg voor de trilling (schudden) af en toe bij remmen... - Klant verwittigd van de schakelaar die uit stond van de cruise en meneer kon vrijnsle naar de andere safspraak. Hop, volgende... X300, Klacht, - Af en toe niet starten, soms beroerd lopen van de motor, - Klokje defect, - Badge van de koffer lelijk, - Uitlijnen, - Balanceren, - Water bij de voeten na een wasstraat bezoek, - En nog veel meer.... - Uitlaat was defect, vervangen door een andere, - De Cats waren een keer verwijderd bij een garage en nu was de CO niet goed en de motorloop werd er negatief door beïnvloed, dus andere (imitatie) Cats er onder (Origineel was erg duur) - Badge van de 1 wiel was weg, dus andere, - Balanceren, - Lampjes dasch vervangen (leuk klusje) klokje moet helaas of een nieuwe of een gerepareerde (Keesh)? - Olie en filters (ja, bij ons wel) - 2 gasveren voor de koffer vervangen, - Water in de wasstraat komt door een gat onder de parafaan vandaan, eerst overleg met de klant hoe en of we dat gaan repareren. Verder al weer een heel eind met de auto!
  8. Ik denk echt dat het daar uiteindelijk te vinden is.... Nooit eerder meegemaakt, daarna ook nooit meer een gelijkwaardige oorzaak gezien.
  9. Wat betreft de trilling voor de 350, de auto zelf geeft geen trilling door. Ik zie alleen verschil in de luchtvering, de rest is hetzelfde.
  10. Ik vat het ook niet op als dat we met ons allen geen goed of volledig werk hebben, maar sommige zaken zijn erg duister om werkelijk te ontdekken... Onder aan de streep is het altijd lastig mee te gaan met het oordeel van de klant als dit loodrecht op de zichtbare zaken als een defecte Hardyschijf staat, in sommige gevallen is datgene wat je ziet niet altijd het gehele plaatje, ik meen me te herinneren dat jou trillen teven te maken had met een defecte Hardyschijf en een defecte cardankoppling, beide hadden net als de automaat een voorgeschiedenis met elkaar. Ik denk dat er een keer wat gepasseerd is met de auto. Soms zijn dingen echt ingewikkeld, niet altijd zijn de zaken die vooraf bij andere auto's de opl,ossing waren ook daadwerkelijk altijd weer de oplossing. Ook in jou geval, bij deze automaat gaat de lock-up los bij indrukken en aanspreken van de remlichtschakelaar, alleen bij deze automaat en alle andere NIET.. Daar is weer zo'n uitzondering van oorzaak en gevolg. Maar ik denk dat als je de convertor vervangt het probleem weg zal zijn.
  11. Ik wil her en der weer wat oppakken, alles in overleg met de staf... Een eerste bijdrage.. Vorige week was er en klant met een S type, specilaist onderhouden met een probleem. Auto had de man en aantal weken, net aangekocht voor een net bedrag.. Geen aankoopkeuring gedaan, voor dat bedrag, en de km stand 3 ton plus was dat niet echt aan de orde.. Uiteindelijk een afspraak bij os voor en raar probleem.. De auto wilde niet echt harder dan 140 km / uur en wilde niet echt optrekken (al was het en 2.5) Eenmala bij ons binne eerst een preofrit met de auto en inderdaad geen fatsoenlijk optrekken en geen goed rijgevoel. Maarrrr...... ook het (al eerder meegemaakte) diepe geluid uit het luchtfilter... oei.. En "oei" is nie goe nie... In de werkplaats eerste auto geheel nazien, afgezien van her en der een rubber voor de APK (al was de auto net gekeurd), en een doorgeroeste dorpel en wat kleinigheden was het best goed te doen.. Geen onveiligheden in ieder geval. Luchtfilter open..... Woooowwww..., net bij diverse garages geweest voor diagnose, de APK en onderhoud... dat luchtfilter zat er zeker al JAREN in! En.... het vuil was zoooo nat en omvangrijk dat de motor echt gen lucht kreeg... maar erger nog... Het filter was al zover vergaan dat het vuil DOOR het filter gedrongen was en (helaas) de mot intern al had bereikt... klep defect en de compressie weg op 1 cilinder. Jammer... op de bon(en) klopte alles aansluitend... Heel vervelend, we hebben nog de LMM even gewisseld om te zie of dat nog wat uit maakte, maar helaas. Ik heb meneer aangegeven dat een andere motor de enige optie was en het beste nu gewoon zolang het niet erger werd en er rekening mee houden de auto maar door te rijden. Iets ander zinnigs was er niet over te melden.
  12. Tot noch toe geen oordeel over een evenement. Laten we gewoon zien hoe alles vordert, maar voor nu ziet het er goed uit toch? We zijn geen restaurant, geen sexwerker, geen club van jut (daar komen meestal honderden mensen), en we zijn allemaal vrolijk, alleen extreem lachen in een vaatdoek (als ik eenmaal begin met lachen is een zakdoek te klein) Maar goed, word leuk, we hebben wat nieuws onder de zon... Ik zeg nog niet wat, want het zou de eerste machine in Nederland zijn voor Jaguar en Daimler, maar toch... Iets nieuws...
  13. Op de aanstaande technische dag gaan we in op trillen en de tot nu toe opgeloste oorzaken. Ook hebben we dan een "eye opener" voor de banden.... Ik heb ook nog een vraag voor de knappe koppen onder ons.... Een S type, een XF en een XJ 350 hebben hetzelfde onderstel.. Rara, waarom trilt een XJ 350 ALTIJD en een S of XF (bijna) nooit.... zeg het, zeg het.... dan komen wij eens en voor altijd van de nachtmerrie van trillen van een XJ 350 af (hahaha) Degene die het weet krijgt een gratis nieuwe auto (van Jaguar dan want die weten het ook niet) Even serieus, sommige zijn echt lastig (trillen)
  14. Ik blijf er bij dat het de lock-up is van de convertor, ik gaf alleen aan dat het enige wat je nu kan doen is het goed aanpakken, niet half werk. Omdat je een supercharged hebt is het een grotere klus de automaat gebruikt te vinden bij een partij die ECHT te vertrouwen is.., daar bedoel ik mee dat je niet een rotte automaat koopt. Als we de convertor aanbieden voor revisie is de stelling dat dat niet altijd gaat bij deze dus gelieve en nieuwe aan te schaffen. Dat kost meer. Als je dan een goede, gecontroleerde automaat plaatst dan komt die uit Engeland (via ons dan, want ze ijn slecht te vinden) Daarmee heb je verzendkosten, inklaringskosten, expediteurskosten en BTW over VAT en inklaringskosten. Dan (omdat het een Supercharged is) meer werk dan een gewone, dan alles bij elkaar opgeteld om zeker te zijn koste het toen inderdaad rond de 1750 euro incl. arbeid, aanschaf en spoelen automaat. Uiteraard kun je de gok nemen om naar iemand te gaan die alleen de bak er af haalt en de convertor doet, maar daarmee elimineer je niet de mogelijkheid dat de automaat (gezien de km stand) daadwerkelijk defect is. Ook revisie is lastig omdat dit een zeldzame automaat is. Een volledige revisie is alles opnieuw en een nieuwe convertor, maar dat kost ruimschoots meer. Dus uiteindelijk blijf ik bij een goede gecontroleerde gebruikte automaat,
×
×
  • Create New...