Jump to content

isabella

Sponsor
  • Posts

    3,673
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    203

isabella last won the day on January 17

isabella had the most liked content!

Reputation

1,765 Toppertje

About isabella

  • Birthday 02/10/1973

Contact Methods

  • Website URL
    http://gg-autoservice.nl

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Heinkenszand
  • Hobbies
    Bijzondere auto's.

    Astrofotografie

    En techniek!

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Raymond, ik heb samen met mijn vrouw een Garagebedrijf in Zeeland met specialisme voor Jaguar/Daimler

    We hebben 3 kinderen.

    Wij rijden zelf,

    XJS-C 5.3 V12 1987
    XJS-C 5.3 V12 1986
    XJS 3.6 Coupe handgeschakeld
    XJ 358 4.2 V8 2008
    Onze zoon rijd in een XJ 351 4.2 V8 SC 2005
    Oma rijd een S type 3.0 V6 2005
    Broer rijd een S-Type 3.0 V6

Recent Profile Visitors

7,501 profile views
  1. Ja het was het druk vrijdag... Carl... de piep op je clima zegt dat er een probleem in de clima is.. ERR/... geeft dat ook aan, denk bijv. aan een aansturing of een defect aircopomp. Voor de dasch denk ik aan een defecte zekering of een defecte zekeringskast. Een andere verdachte is een onderbreking in het CAN netwerk, en dan als eerste de automaat ECU als verdachte. Branden je lampjes op de J-Gate wel als je hem handmatig, met contact aan... als je hem door de versnellingen haalt, zo niet dan is het CAN netwerk van de je J-Gate defect. Trek de zekeringskast er even uit die aan de linkerzijde onder kap en trek de inputstekkers los en reinig deze met een cleaner, deze gaan vaak oxideren en geven dan een DASCHFOUT. Ik hoor je morgen anders.
  2. Komt tie.... Eerste wat je controleert is het "lipje" wat het contactslot afdicht. Het werkt als volgt... Dit lipje sluit het contactslot af voor stof EN verteld de ecu wanneer er een sleutel aankomt. Op de voorzijde van je sleutel zit een soort pijlpuntje wat tot functie heeft dat de sleutel met insteken in het contactslot het lipje opzij duwt. Nu kijkt de ecu van de startblokkering of er een sleutel is en leest de chip van de sleutel uit. Nadat deze is goedgekeurd word er een ready to crank signaal afgegeven, in het Nederlands... je mag starten. Als dit lipje, wat vaak het geval is.... vuil word, stroef loopt en niet geheel afsluit dan vertaald de ECU van de motor dit in.. "er is een sleutel aanwezig in de auto", dus de gasklep blijft actief en je accu loopt leeg. Nu is het zo dat er nog iets gebeurd... waarom zou de auto starten als er al een signaal is afgegeven dat er nog een sleutel aanwezig is?? Dat is wat het lipje namelijk nog meer doet, de ECU vertellen dat er GEEN sleutel meer aanwezig is als je deze uit het contactslot haalt. Dus... Lipje open, bedient een schakelaar die zegt er komt een sleutel aan, lees de chip, indien goed mag er gestart worden. Sleutel uit contact, lipje dicht, schakelaar onderbroken, ECU krijgt signaal, motor uit, systemen in rust, auto op hold. De motor word daadwerkelijk gestart en gestopt door het omdraaien van je sleutel, dat werkt, maar de ECU "denkt" dat er nog een sleutel aanwezig is en geeft geen signaal voor ready to crank. Dus... kijk in je contactslot en kijk of het lipje volledig voor de opening van het slot is, staat hij een beetje open?, smeer het contactslot met WD40. Let daarbij op dat je het rietje van de WD40 niet In het contactslot steekt want als het lipje loskomt zit je rietje vast en heb je een uitdaging. Dus, doekje pakken, sleutel inspuiten met WD 40 in en uit contactslot, nu WD 40 bij contactslot en doekje er onder en spuiten. Als het lipje weer werkt dan moet bij uithalen van de sleutel 56 seconden later de gasklep ophouden met zoemen. Succes Is dat het niet dan gaan we je verder helpen met het volgende.
  3. Meestal vocht van afspuiten of condens. Beter inderdaad even doorkijken..
  4. Het "beeld "van de bougies laat ook een veeeellll te rijk mengsel zien.. ik denk dat er meer aan de hand is.
  5. Als ik de foto van de bobine zie denk ik dat je veel water op die plek hebt gehad...
  6. Ik denk dat het dieper zit. Een echte datastream krijg je alleen met een SDD of WDS. Maar laat maar even weten....
  7. isabella

    Nieuwe key fob

    Ik ken ze,... ik heb er 45 op voorraad.
  8. isabella

    Nieuwe key fob

    Dat kan ook, maar het gaat standaard om de print die voorzien is van nieuwe schakelaars en afgestemd op de frequentie. Een compleet nieuwe is aanzienlijk duurder, reken op door de 400 euro. Dat is de reden waarom we het opgepakt hebben om alleen het probleem van de print te verhelpen, dan wissel je de print uit en hou je je oude sleutel en behuizing. Laat wel eerst even kijken wat er werkelijk scheelt aan de auto want het is niet gangbaar dat beide afstandsbedieningen in 1 keer defect gaan, er kan ook een herkenningsfout opgetreden zijn in bijv. de ontvangstmodule. Maar dat is allemaal vrij simpel te controleren met de juiste apparatuur.
  9. isabella

    Nieuwe key fob

    Ik heb deze afstandsbedieningen gerepareerd op voorraad liggen. Het is een ruilsysteem, oude inleveren en nieuwe tegen 75 euro aanschaffen, word deze direct voor je ingeleerd.
  10. het gaat er om deze te vergelijken, ik heb er voldoende op voorraad, maar het gaat om de afmetingen, ze worden door elkaar gebruikt. Daarvoor beter even de auto zien..
  11. Smeer eerst het contactslot even, er zit een lipje in die aangeeft dat er en sleutel aankomt, zit dit vast da denk de auto dat de sleutel er nog in zit en start niet om die reden. Pas op met smeren als je WD 40 gebruikt dat het rietje waar de olie uitkomt niet vast gaat zitten in je slot. Probeer dat eerst eens... een heeelll bekend probleem. En elke keer als de auto niet start heb je de sleutel er uit gehaald.. Als het lipje dan zwaar gaat heb je dit...
  12. Gewoon even naar kijken, kan soms erg meevallen.
  13. Kan van alles zijn Mark... We zien van defecte zekeringskasten tot aan defecte of afgescheurde hoogtesensoren tot aan defecte pompen die vervangen zijn door de verkeerde..
×
×
  • Create New...