Ga naar inhoud

isabella

Members
  • Aantal items

    2,454
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    53

isabella won de laatste dag op 9 juli

isabella had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

355 Toppertje

1 Volger

Over isabella

  • Verjaardag 02/10/1973
  • Leeftijd 44

Contact Methods

  • Website URL
    http://gg-autoservice.nl
  • Leeftijd 44

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Heinkenszand
  • Hobbies
    Bijzondere auto's.

    Modelvliegen met FPV toestellen.

    En techniek!
  • Leeftijd 44

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Raymond, ik heb samen met mijn vrouw een Garagebedrijf in Zeeland met specialisme voor Jaguar/Daimler

    We hebben 3 kinderen, 4 katten, 3 honden.....enzo///

    Wij rijden zelf een Jaguar S-Type 4.2 V8 SC

    Onze zoon rijd in een XJ 351 4.2 V8
  • Leeftijd 44

Recente bezoekers van dit profiel

2,337 profielweergaven
  1. trilling koets x350 alleen bij 80 to 90 km/u

    En kennis opdoen is vaak een kwestie van tijd en ervaring. Wij krijgen erg vaak de vraag of we een diagnose willen stellen op trillen en schudden, inmiddels komen we er al erg ver mee. Maar zeker niet alle gevallen zijn op te lossen, en zelfs voor een doorgewinterde vak-idioot komt de oplossing vaak uit een onverwachte hoek. Enige oplossingen die we tot nu toe hebben kunnen doen, _ BMW...veel trillen op de achter-as, - in 30 procent van de gevallen een differentieel, na revisie door onze revisepartner opgelost, - In 50 procent van de gevallen een slechte uitlijning, na goed uit te lijnen hierna een 100 procent oplossing, - Rest van de gevallen, krijskoppelingen aandrijf as, ook opgelost. - Volvo..... Trillen voortrein, eigenlijk altijd een motorsteun of aandrijf-as. - Porche...schokbrekers, Voor de eigen auto's..... - Jaguar......... Eerst een diagnose stellen op de aanwezige inperfectie of inperfecties... - Eerst een proefrit maken om uit te sluiten of je en trilling hebt of een probleem met 'schudden" Vele problemen doen zich voor en we lossen er 90 procent van op tegenwoordig, Te veel om op te noemen, ik zal op de TD in November er verder op in gaan..... Ik noem er een aantal, - XJ 350 Trillen rond 80 km/u bij koude motor....weg bij warme motor, ALTIJD een convertor defect 100 procent zeker..... Trillen bij 110 km/u voorzijde, - Banden - Uitlijning, - Fusekogels (onderschat deze niet , is heel moeilijk te zien op de brug en ik heb er VELE defect gehad, resulteert in een onrustig rijgedrag en onzekere trilling zeg maar een tendens..) - Naaf-inperfectie....merkbaar met heel zachtjes remmen, zeg maar "aaien" van de remmen, op de remmenbank zichtbaar te maken (rollenbank), Oplossing is alleen een Disc Aligning, alle andere oplossingen valen 100 procent zeker....... Trillen/schudden bij optrekken, - Hardyschijf, - Differentieel, - Automaatsteun. Trilling 110 km/u achterzijde, - Aandrijfas kruiskoppelingen en homokinetische verbindingen, - Differentieel versleten, - Cardanas versleten, Ronkend geluid voor of achterzijde, - Banden , scheef ingesleten, versleten of gecupt door slechte veerelementen of slechte uitlijning, - Wiellager(s) XJ 308..... Schudden voor-as, - Fusekogels, - Draagarmrubbers, - Wiellagers, - Naaf-inperfectie Trillen voor-as - Uilijning, Remschijven en blokken, - Naafinperfectie en remschijfoppervlak, - Balans velg/wielcombinatie, Schudden en trillen in de hoogste versnelling, weg met terugschakelen naar een versnelling lager en weg na 20 km/u harder. Doet zich dus voor bij warme en koude motor in de hoogste versnelling, na inschakelen Lock-up clutch van de convertor. Dat is een hele moeilijke!!! Heeft ons een jaar gekost....maar...nu weten we het. - 2 oorzaken, allebei niet grappig! - nummer 1...cardan-as. Dit zoek je uit door een loodje op de cardan bij te voegen aan de caradan, ja je leest het goed! Diagnose stellen i de altijd de voorloper voor een oplossing, dus erger maken is een gebied afbakenene en zegt wat over een oplossing. Dus...met een loodje , op een willekeurige plaats, op de cardan...kijken op het altijd aanwezig is nu en of het erger word. Ja? Dan heb je een converotrprobleem, gebeurd vanaf 250.000 km. Is het probleem alleen aanwezig bi inschakelen van de lock-up? En weg bij de J-Gate terug in 5? Helaas.....de dure...... Motorlagers aan de convertorzijde versleten. En zo nog veel, veel meer..... Misschien leuk om op de TD verder op in te gaan....
  2. X358 bonkt bij drempels

    Nog naar gekeken? Eigenlijk is het altijd een schokbrekerlager....
  3. trilling koets x350 alleen bij 80 to 90 km/u

    Even naar laten kijken, is niet veel moeite en is kosteloos. Dan weet je het zeker.
  4. Fout code P0105

    Diagnose is kosteloos... Ik denk aan een LMM... Maar een goede diagnose geeft uitsluitsel.
  5. Achterbak zekering

    Eigenlijk gaan heel vaak de sloten zelf defect...
  6. X358 bonkt bij drempels

    Eigenlijk altijd een schokbrekerlager of een driehoeksarm, even op de brug en met 5 minuten weet je het zeker....
  7. linker achter licht storing en blijft branden

    Goed opletten of het het juiste lampje is, als er een 24 volt lampje, per ongeluk ingegaan is krijg je deze storing ook. Verder goed opletten dat je het vervangen lampje goed gemonteerd hebt, soms zit hij een beetje scheef en maak je dubbel contact en sluit de REM de stroomtoevoer af naar de verlichting.
  8. X308, iemand ervaring met deze waterpomp?

    Heb je wel een originele besteld?, anders gaat het snel fout. Een originele kost minstens 200 euro
  9. Beetje roest x308

    Endless Alround, vragen naar Wim, Wij doen alles bij deze man, altijd zeer tevreden!
  10. Airco compressor X305 1995

    Ik heb zo een pomp wel liggen hoor...
  11. XJ '97 slaat af in de tunnel

    Nee, dat is het leuke er van.. De auto kan vermelden precies datgene wat de auto geleerd is om te vermelden. Dus als deze foutcode tijdens de bouw van de auto niet bestond, kan de auto het ook niet melden.. De ervaring leert, zeker met de beschrijving...dat het waarschijnlijk de potentiometer is.
  12. Evt.zwakke punten x150

    Er zijn meer mensen die het echt goed kunnen beoordelen, Gert Jan is ook een hele goede partij, het gaat meer om het feit dat je het even na laat zien, scheelt soms een hoop leed..
  13. XJ '97 slaat af in de tunnel

    Gaskleppotentiometer, op zeker....
  14. Evt.zwakke punten x150

    Eens een algehele keuring op los laten voor een goed beeld van de staat en onderhoud op dit moment. Koppelomvormer, Megatronic en PCV klep.. Verder kun je beter even (laten) kijken...
  15. Voorband raakt plastic bekapping

    Let ook even op de roest op het subframe, ook een bekende boosdoener.
×