Jump to content

isabella

Sponsor
  • Posts

    3,601
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    191

isabella last won the day on September 25

isabella had the most liked content!

Reputation

1,595 Toppertje

About isabella

  • Birthday 02/10/1973

Contact Methods

  • Website URL
    http://gg-autoservice.nl

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Heinkenszand
  • Hobbies
    Bijzondere auto's.

    Astrofotografie

    En techniek!

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Raymond, ik heb samen met mijn vrouw een Garagebedrijf in Zeeland met specialisme voor Jaguar/Daimler

    We hebben 3 kinderen.

    Wij rijden zelf,

    XJS-C 5.3 V12 1987
    XJS-C 5.3 V12 1986
    Serie 3 5.3 V12 1982
    XJ 358 4.2 V8 2008
    Onze zoon rijd in een XJ 351 4.2 V8 SC 2005
    Oma rijd een S type 3.0 V6 2005

Recent Profile Visitors

7,252 profile views
  1. Een nieuwe thermostaat is nodig elke 3 tot max 4 jaar, bij de 2.5 motor is het zaak goed op te letten op de koppakking, dit is een veel voorkomend probleem. Na wisselen van de thermostaat of welke werkzaamheden dan ook aan het koelsysteem dient de koelvloeistof onder vacuüm toegevoegd en ontlucht te worden, de kop van de motor word anders niet eerder gevuld dan als de motor echt warm word en dan is het al te laat. Mocht het dan nog een probleem zijn gaan we je helpen met de diagnose hoe zelf te bepalen wat er scheelt en wat de oplossing is.
  2. Ik denk dat je een beetje teveel gaat uitgeven aan en probleem wat relatief simpel te verhelpen is. Je zegt een EGR vervangen te hebben?, dat is een duur onderdeel en zijn eigenlijk nooit defect, je hebt de verstuivers vervangen?, als dat nieuwe zijn geweest dan is dat ook duur en niet perse voor 300.000 km nodig, je dient ze ook in te leren en aan te melden, anders gaan ze het niet doen. Kijk eens naar het volgende, dit komt heel vaak voor bij de 2.2, - Slang van de Intercooler gescheurd, - Regelapparaat van de EGR defect door een slechte soldering, Uitlezen met een Jaguarcomputer geeft uitsluitsel, met een universeel apparaat kom je vaak op een (duur) dwaalspoor. Mochten we je kunnen helpen horen we het graag.
  3. Kan je me maandag even bellen?
  4. Voorlopige agenda, - Uitdeuken zonder spuiten, - Koplamppoetsen, - Lakverzorging, - Reparatie en uitleg over de CV met handzenders, - Koffie thee, -------------------------------------------------------------------- Technische gedeelten, - Spoelen van de motor (Nieuwe dienst en nieuwe behandeling), - Automaatspoelen en uitleg, - Automaatrevisie en (deel) uitleg indien er interesse voor is, - Brandstof en de problemen er van, - Injectorservice en uitleg, - Uitlijnen indien interesse, Alles kan en alles is mogelijk die dag, hebben jullie zelf nog een idee of verzoek dan nemen we dit mee. Eind deze week een uitgebreidere opgave van de indeling en de tijden etc. Gaat weer leuk worden!!
  5. Ik denk de convertor, maar laat er even naar kijken, kost niets, weet je direct alles.
  6. Onder deze auto moet een 6 hp zitten de 5 RN is alleen geplaatst onder een 3.0 Wat is het bouwjaar van de auto? Ik denk dat de convertor een probleem vormt. Maar laat er even naar kijken, weet je direct alles.
  7. Anders eerst de thermostaat wisselen of gewoon weglaten, op een later tijdstip de werkelijke reparatie doen.
  8. Meestal is onder de motorkap op de cruisecontrol regelaar de witte kunststof kabelhouder afgebroken van de behuizing, kijk daar eens naar als je wilt.
  9. Het is denk ik echt zichtbaar dat het bij vele van ons wel merkbaar is, ik heb een nieuwe motorfiets aangeschaft en bij aankoop word expliciet vermeld dat je beter niet op 95 kan rijden, de problemen die er uit voort komen zijn groot, In onze vakantie in Luxemburg had ik tijd zat om e.e.a. verder uit te werken, de mengverhouding voor ASPEN ten opzichte van slechte Euro 95 is 1 op 31. Verder lees ik veel boekjes van motorfietsen en meer malen ben ik een artikel tegen gekomen over de problemen met de 95 benzine. Op de meting ga ik alles verder uitleggen en laten zien. Neem eens een proefbuisje, doe er 95 in , een 2e poefbuisje, doe er 98 in en laat het 2 a 3 weken staan, je zal zien dat het water (wat aangetrokken word dor de Ethanol) onderaan in het flesje ligt. Dus met auto's die langer als die tijd stilstaan heb je in ieder geval de problemen van water, Forte heeft en middel wat het water weer bind en verwijderd middels verbranding. Mar GOEDE 98 heeft tot aan max. 5 procent Ethanol en in Nederland zelfs 0 tot 1 procent. Dus word er GEEN water aangetrokken. Op de meeting gaan we motorspoelen met de machine van Kroon, maar dat heeft verder niet veel met de brandstof te makne, dat is een gescheiden systeem.
  10. Lat er even naar kijken, zo kom je niet verder. Ik denk aan valse lucht en een motorstoring. En Keesh zit ook op het goede spoor, de convertor. Maar laat er even naar kijken. Wat is de km stand van de auto?
  11. Eerst inderdaad uitlezen en de auto laten nazien. Kan werkelijk van alles zijn.
  12. Ik heb de schakelaars op voorraad.
  13. 12 November gaan we weer ouderwets de Meeting doen.... Word leuk! Nieuwe zaken te bespreken over bijv. de werking van ASPEN en het onderzoek daar naar, Ook Motorflush en automaatflush komen aan de orde.... En nog veeeellll meeerrr....
  14. Ik denk dat je een groot probleem creëert als je de olie ververst, het is inmiddels gangbaar dat het veeellll beter is en bekend is om de automaat te spoelen. Filters/pakkingen en alle benodigdheden zijn bij ons in grote getallen altijd op voorraad, Laat je niet verleiden tot een (deel) verversing, dat gaat fout.
×
×
  • Create New...