Ga naar inhoud

isabella

Sponsor
  • Aantal items

    2,560
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    61

isabella won de laatste dag op 6 februari

isabella had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

408 Toppertje

1 Volger

Over isabella

  • Verjaardag 02/10/1973
  • Leeftijd 45

Contact Methods

  • Website URL
    http://gg-autoservice.nl
  • Leeftijd 45

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Heinkenszand
  • Hobbies
    Bijzondere auto's.

    Modelvliegen met FPV toestellen.

    En techniek!
  • Leeftijd 45

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Raymond, ik heb samen met mijn vrouw een Garagebedrijf in Zeeland met specialisme voor Jaguar/Daimler

    We hebben 3 kinderen, 4 katten, 3 honden.....enzo///

    Wij rijden zelf,

    XJ 308 V8 SC 1998
    XJS-C 5.3 V12 1987

    Onze zoon rijd in een XJ 351 4.2 V8 SC
  • Leeftijd 45

Recente bezoekers van dit profiel

2,849 profielweergaven
  1. Jaguar v12 he startprobleem

    je zegt dat de rotor-as vastzit? Dat heeft niets te maken met de vacuümvervroeging..... Als de as vastzit ben je 3 stappen verwijderd van een nieuwe motor!!!! Zeg even duidelijk OF de as met hand te bewegen was zonder geweld en uit zich zelf terugkomt naar het punt waar je begon. Voor de ontstekingsvolgorde, afstelling en vacuümkromme heb je gevorderde kennis van de deze ontsteking nodig en ga er echt niet zelf aan werken als je niet heel zeker weet wat je doet, de V12 is een prachtige motor en is erg gevoelig op afstelling. We zijn nog in de fase van diagnosestelling en iet in de reparatiefase.. leg even stap voor stap uit en maak foto's dan praat ik je er door.
  2. (XJ40) afgekeurd op te hoog CO en loopt hoog stationair

    Laat er even naar kijken, er zijn TE veel factoren die er mee te maken hebben, zonder het juiste gereedschap word het een dure....
  3. Jaguar v12 he startprobleem

    Het is op zeker de ontsteking, doordat deze vastzit is het ontstekingstijdstip ver buiten datgene wat het moet zijn en kan de motor niet starten me een vervroeging die bedoeld is voor prestatie. De ontsteking kan meer dan 30 graden verzet worden, als deze vastzit dan is dat op het eind van verstellingen in de 30 graden, terwijl deze begint op veel minder. Dus detoneert de motor tijdens starten. Zeg maar dat de ontbranding plaats vind voor de overgang van de zuiger na het BDP, dit kan de motor slopen. let er echt op en controleer het in ieder geval echt goed, vele V12 motoren rijden met een vastgelopen ontsteking en hebben last van oververhitting en startproblemen. De reden dat de auto start met de sensor los gaf voor mij de doorslag..... Waarom? De sensor bepaald onder andere de injectie openingstijd..met een lage of oneindige weerstand geeft de ECU opdracht voor closed loop, alles wat er te injecteren valt zeg maar.... Door dit rijke mengsel is de verbrandingstijd hoger en dus een vervroeging vereist. Daarom start de auto op dit mengsel omdat tijdelijk de ontsteking op tijd staat ten op zichte van de het ingespoten mengsel. Dus.... (laat) het controleren of doe het zelf.....
  4. Jaguar v12 he startprobleem

    Heb je een mogelijkheid om er eens naar te laten kijken samen met iemand anders? Ik bedoel het niet verkeerd, maar deze auto's zijn erg gecompliceerd... Ik heb er voldoende in onderhoud maar ze hebben allemaal wat anders, altijd goed te repareren, maar je moet wel even goed kijken alvorens geen extra dingen kapot te maken. Als de ontsteking vast zit moet deze uit elkaar en gereviseerd, soms...heel soms.....gaat hij los met wat olie, maar de verdeler en de kabels en rotor moeten er dan toch af, vernieuw ze direct.. En daar gaat het vaak fout, er zijn meerdere uitvoeringen van ontstekingsvolgordes, hou altijd degene op de sticker onder de kap aan. En nog veel meer...... Maar doe eerst een juiste diagnose alvorens verder te gaan. Het kan werkelijk van alles zijn. Van computer tot brandstofpomp tot ontsteking. eerst goed kijken en uitzoeken.
  5. Rondrit Zeeland 6 mei 2018

    Mooi weer is besteld.... Route ligt er al.... En zin hebben we ook al!!
  6. Koelvloeistof 2002 XJR (x308)

    G en Sp12 zijn inderdaad de juiste.
  7. Jaguar v12 he startprobleem

    Sensoren heb ik volop in voorraad, maar jou probleem is waarschijnlijk een vastzittende rotor-as.
  8. Verwarming problemen

    Het is mogelijk dat de sensor vervuild is maar eigenlijk is het altijd een defect kachelventiel. Let op dat je het juiste gereedschap hanteert bij vervangen.
  9. Differentieel S-Type

    Bij die van mij maak ik me zorgen als ik meer als 1 op 5 rij, dan klopt er iets niet.....
  10. X300 Double Six stotterend rijden

    Waarschijnlijk 1 van de 2 bobines defect.
  11. Wimb's X308

    Het is echt niet moeilijk....
  12. X308 XJR Differentieel - Cardan probleem

    Weet je zeker dat de trilling/schudden komt door het differentieel? Is er al een gedegen diagnose gesteld op dit voorkomen? Ik reviseer namelijk zelf de Half-shafts en het diff, maar schudden komt niet uit deze onderdelen anders dan dat er meer aan de hand is.
  13. Automaat revisiedag Heinkenszand

    Wij vonden het ook hartstikke leuk weer! Vanmorgen dacht ik dat er wel veel mensen niet zouden komen, maar toch een hele ruime opkomst met dit winterse weer. Doet me goed te zien dat zelfs het weer mensen er niet van weerhoud om zo'n dag bij te wonen. Heel erg bedankt iedereen voor de interesse. Nogmaals erg leuke dag en bedankt voor deze grote interesse en opkomst!
  14. Daimler double six 6.0 uit 1995

    Een Jaguar probeert steeds als hij opnieuw opgestart word alles opnieuw te benaderen. Lees maar mee, vaak zie je .. Na uitzetten contact probleem opgelost. neen, lees hier....probleem genegeerd, niet opgelost. Het heeft met de temp. van de automaat te maken, daarom is het na de 2e keer starten of contact aan weg.
  15. XF Sportbrake hobbelt

    Probleem is al geruime tijd opgelost nu. Motorsteun, aandrijf-as en balanceren van de velg/bandcombi was de oplossing.
×