Jump to content

isabella

Sponsor
  • Content Count

    2736
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    92

isabella last won the day on November 19

isabella had the most liked content!

Community Reputation

566 Toppertje

7 Followers

About isabella

  • Birthday 02/10/1973
  • Age 46

Contact Methods

  • Website URL
    http://gg-autoservice.nl
  • Age 46

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Heinkenszand
  • Hobbies
    Bijzondere auto's.

    Modelvliegen met FPV toestellen.

    En techniek!
  • Age 46

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Raymond, ik heb samen met mijn vrouw een Garagebedrijf in Zeeland met specialisme voor Jaguar/Daimler

    We hebben 3 kinderen, 4 katten, 3 honden.....enzo///

    Wij rijden zelf,

    XJ 308 V8 SC 1998
    XJS-C 5.3 V12 1987

    Onze zoon rijd in een XJ 351 4.2 V8 SC
  • Age 46

Recent Profile Visitors

3827 profile views
  1. Goed! Zaterdag 8 Februari staat! Wij gaan aan de slag, Vele dingen hebben we al maar ik zal alles uit de kast halen om echt alles te delen.
  2. Zaterdag 8 is voor ons goed, Nog meer mensen mee eens? Zetten we deze alvast vast, evt nog een andere dag als voorstel dan kijken we deze week wat iedereen een goede data vind en dan zetten we alles vast.
  3. Mooi!!! Nu al erg veel zin in... Op een zaterdag in Februari dan?
  4. Op een zaterdag doen we in ieder geval, Ik dacht meer aan de maand. Januari of februari is bijv. een optie?
  5. Even een vraag in openheid, Vanwege mijn mindere mobiliteit hebben we helaas de TD af moeten zeggen, ik verwacht over een aantal weken mobiel genoeg te zijn om toch een samenkomst te organiseren voor de leden. Ik heb met Joke nagedacht om de TD een ander jasje te geven.... De laatste tijd zien we steeds meer X 350 modellen verschijnen en daarmee ook de verhalen en ervaringen over de diverse aanwezige storingen en "dingetjes" aan deze auto's. Zoals de XJ 308 bijv. last had van de kettingen (modificatie) heeft ook dit model een aantal eigenaardigheden. We hebben ons als bedrijf de laatste 3 jaar ingezet, met behoorlijke diepgang om deze auto's te "leren", inmiddels hebben we diverse ontwikkelingen doorgemaakt op deze modellen over diverse zaken. Vaak zijn er aanmerkingen door berijders die te maken hebben met diverse zaken zoals elektrische storingen, rijervaring, vering, motorprestaties, trilling en nog veel meer. Alles wat wij nu weten over deze auto's willen we uiteenzetten aan de hand van voorbeelden, en het uitleggen specifiek over de opgeloste zaken en voortgang van zaken die nog lopen. Inmiddels kunnen we veel info verstrekken en veel zaken uitleggen om zelf te diagnosticeren en op te lossen, maar ook zaken onder de loep te nemen die een wat minder bekende staat van orde hebben. Kortom, we willen alles delen wat we weten en daar een gehele meeting aan te wijten. Denk aan, --Uitleg veer-elementen, werking, problemen hiermee en oplossingen, - Massaproblemen, locaties daarvan en oplossingen, - Trilling in het onderstel, - Aandrijfproblemen en oplossingen, - Differentieel, aandrijf-assen, - Motor aandrijflijn, - Convertor, - Megatronic, - Schakelgedrag, - Onderhoudsbelang en frequentie van transmissies, - Velg band combinatie, - Draagarmen en problemen er van, - Uitlijnen en de noodzaak van 3D, - Recente brandstofontwikkelingen en de gevolgen, - PCV, carterventilatie en de onderschatte gevolgen van dit systeem, - Lagering onderstel en aanwezige problemen, - Schudden en onregelmatig remmen en oplossing. Graag wil ik polsen of hiervoor animo is en op welke data. Bij voldoende interesse koppelen we alles aan deze dag zoals eten na de uitleg en broodjes tijdens, net als aangeboden in een TD. We willen dus een gehele TD wijden aan de XJ 350. Ook als u niet in het bezit bent van een 350 word dit een TD met interessante onderwerpen..
  6. Er is speciaal gereedschap nodig om onder vacuüm te ontluchten, het is niet raadzaam om te vullen en warmdraaien..
  7. kan van alles zijn, vaak een vervuiling of een vacuumprobleem, moeilijk te zegge zonder de auto te beoordelen, laat er even naar kijken, is gratis n meestal direct een oplossing.
  8. Laat even een specialist ernaar kijken, soms is het simpel.
  9. Ik ben er helemaal mee bezig met de E10 brandstof, ik kan er nog niet echt een zinnig antwoord op geven maar de eerste onderzoeken wijzen uit dat deze brandstof vervuiling veroorzaakt in de Injectoren en dat er sprake is van week worden van sommige types injectoren. In samenwerking met Forte is de nieuwe machine ontwikkeld als voorloper op deze problemen, e zijn al een half jaar aan het testen en de uitslagen zijn positief. Er zitten organische delen in de E10 en die kunnen in sommige systemen problemen veroorzaken. Om antwoord te geven op de vraag welke Jaguars er veilig op E10 kunnen rijden....volgens Internet alle NA 1992. ofwel de computergestuurde auto's (uitzonderingen daargelaten) Forte is volop met het onderzoek bezig en heeft al een reiniger uitgebracht die de vervuiling teniet doet.
  10. De gasklephuizen van het laatste type kunnen niet gereviseerd worden, door niemand, ik krijg hier veel vragen over maar de potentiometers slijten in de onderlaag en de borstels breken af, ik ben er zelf een aantal jaar mee bezig geweest en tot nu toe geen oplossing, ik heb nog 2 gebruikte gasklephuizen liggen, nieuw zijn ze niet te krijgen, de voorloper van dat gasklephuis heb ik nieuw liggen en kan ik onbeperkt leveren. Ombouwen naar dat type kan ook niet. het is een bekend probleem, net als de hemel en de ABS pomp, maar die laatste 2 kunnen we wel repareren.
  11. Reinig met perslucht de afwatering van het dakraam, die zit verstopt. je kunt z aan de voorzijde van een open dakraam vinden.
  12. Alleen een specifiek bedrijf kan dat.
  13. Reinigen kan met een speciale machine van Forte, is preventief , zeker met de huidige perikelen van de E10 brandstof.
  14. Onder deze auto zit een Ford 5RN55 en als deze klachten die je omschrijft geen codes genereren dan is de automaat echt defect. Spoelen heeft absoluut geen zin met deze fout, een covertorprobleem is het ook niet, het ventielblok is het probleem en helaas is er een revisie op handen als de km stand meer dan 200k is. Een magatronic heeft deze automaat ook niet, De reden dat de olie zwart was is OF dat er al wat hogere km stand op de automaat staat, OF de automaat slipt. Zorg dat er EERST een diagnose gesteld word met de juiste kennis en gereedschappen, nogmaals spoelen is een specialisme, maar zal absoluut geen zin hebben met deze klachten. laat er even naar kijken door kundig personeel,kost niets en dan heb je zekerheid.
  15. Zoals velen inmiddels weten kamp ik de laatste maanden met een ernstige hernia die niet te opereren is, Na nader onderzoek is de rechtse hernia inmiddels in de genezende fase, helaas is er een 2e ontdekt aan de linkerzijde. Ik werk inmiddels wel weer voor halve dagen en zolang het gaat, helaas kan ik zeker nog niets tillen of repareren, slechts de telefoon aannemen en wat administratief werk doen. Om die reden hebben we besloten dat het verstandiger is om de technische dag dit jaar niet te laten doorgaan, het risico dat ik te lang op die dag sta of dat ik per ongeluk in mijn onkunde een zwaar object til of verschuif heeft tot resultaat dat de hernia nog een graadje erger word. Onze welgemeende excuses dat de dag niet door kan gaan, maar we willen zodra het kan de meeting alsnog doorzetten op een ander tijdstip. Ik heb tot het allerlaatste moment gewacht om te zien of de meeting door kon gaan. Maar Joke, de behandelende neurochirurg en uiteindelijk ikzelf ook hebben besloten dat de meeting op deze manier niet verantwoord is. Zodra ik verlost ben van deze (kwelling) geven we een andere data om de meeting alsnog te geven.
×
×
  • Create New...