Jump to content

isabella

Sponsor
  • Content Count

    2831
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    105

isabella last won the day on June 10

isabella had the most liked content!

Community Reputation

667 Toppertje

10 Followers

About isabella

  • Birthday 02/10/1973
  • Age 47

Contact Methods

  • Website URL
    http://gg-autoservice.nl
  • Age 47

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Heinkenszand
  • Hobbies
    Bijzondere auto's.

    Modelvliegen met FPV toestellen.

    En techniek!
  • Age 47

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Raymond, ik heb samen met mijn vrouw een Garagebedrijf in Zeeland met specialisme voor Jaguar/Daimler

    We hebben 3 kinderen, 4 katten, 3 honden.....enzo///

    Wij rijden zelf,

    XJ 308 V8 SC 1998
    XJS-C 5.3 V12 1987

    Onze zoon rijd in een XJ 351 4.2 V8 SC
  • Age 47

Recent Profile Visitors

4377 profile views
  1. Woensdag de bak er onder vandaan en het druklager vervangen, geeft een zooitje herrie....(haha), maar gelijk alles nieuw.. Dan nog alle waterslangen en de thermostaat, remschijven en blokken voor en dan nog de polybus truck aan de andere kant uitvoeren en van de vakantie er nog eens lekker vaak mee weg!
  2. Inderdaad moeilijke keuze, maar ik betrap me er op dat ik wel heel vaak de 6 cilinder pak. Eigenlijk zijn het 2 dezelfde auto's maar toch ook helemaal niet.... Dit weekend even in Arnemuiden geweest naar de wolwinkel, komt er een man aangerend en staat zich helemaal te vergapen aan de 6 cilinder... Hij zei, dit is de mooiste auto ooit gemaakt, en zeldzaam... Yup.... Wat leuk! Handgeschakeld! Vind ik er ook zo leuk aan! Wat een gave auto!!! Vind ik ook.... Meestal met de 12 krijg ik reacties van "wat een prachtige auto!" , onderhoud en brandstof wel duur zeker...? Mar met de 6 meer reacties dus van "leuk!" Raar…. Maar het zijn wel auto's die gezien worden.....en wat een lol heb je er van!
  3. Er zijn 3 oorzaken aan te wijzen, - Te weinig koelmiddel, dit moet je bekijken met een koude motor om het juiste peil te zien, - Een defecte sensor, - Een defecte koeltank, er zit en drijver in met een read contact en dat drijvertje gaat in de loop der jaren poreus worden en drijft dan niet meer genoeg. In een zeldzaam geval een storing in de ABS pomp, dit kun je uitsluiten door de stekker los te nemen van de sensor en deze door te verbinden, lampje uit bij doorverbinden en contact aan, 1 van de eerdere oorzaken, lampje niet uit? Probleem in elektronica van de ABS
  4. isabella

    zenderkastje

    Wij hebben er 40 gerepareerd op voorraad.
  5. Ala je met een Jaguarspecifiek apparaat uitleest krijg je inderdaad de juiste codes, kijk eerst even naar de polarisatie van de stekkers, je kan ze verdraait hebben. Daarna is de volgende stap de code wissen in de EOBD EN de ABS, niet vergeten, want de code staat in 3 modules!
  6. isabella

    Inbraak

    Het is om te krijsen allemaal, wij werken steen hard om de spullen te kunnen aanschaffen, de klanten er daarmee een streepje voor te geven en deze mensen geven daar een heel andere draai aan. Feit is dat in Nederland de straffen en de pak kans voor deze voorvallen minimaal zijn, het is alleen een risico voor de inbrekers dat er binnen een probleem ontstaat met bijv. een hond of dat er toevallig nog iemand is ofzo... Dan word het een ander verhaal. Maar dit word ook in stand gehouden door mensen die de apparaten ook daadwerkelijk afnemen, anders zou er geen handel zijn. In het beste geval betaald de verzekering een deel van de kosten, maar het blijft een zeer groot probleem voor de gedupeerde, je mag zelf even de apparaten voorschieten zolang de verzekering nog niet betaald heeft, collega's helpen vaak de eerste dagen overbruggen, de klanten mogen er immers geen last van ondervinden. Nu alles bij elkaar zoal de Coronatijd en de gevolgen daarvan, extra werk en kosten tussen de planning door.... De extreem hoge (her) aanschafkosten van de apparatuur, wij hebben er 5 tot 7 jaar over gedaan om het bij elkaar te sparen, nu is het in 5 minuten weg en kun je er weer 5 jaar over doen om het terug te kopen, of je krijgt een deel terug van de verzekering en legt de rest zelf bij. Er word ook gezegd "soms win je wat, soms verlies je wat" …..ah, medeleven! Ik hoor veel van collega's die bestolen zijn. Gelukkig kregen wij over het algemeen alleen goede steun en medewerking. Maar opgeteld met alles wat er speelt zijn we veel, veel geld kwijt en gaan we gewoon weer door uiteraard, maar toch is het een zeer onprettig gevoel. En hoe goed je alarm ook is....er gaat alleen een melding naar de Politie en de meldkamer, ook een behoorlijke sirene gaat af.. Dat was het, al het andere mag niet in Nederland, dus geen stroom ergens op, geen aanval op mensen, geen gas van welke aard dan ook... Niks, niks mag.... Tot je de "wet" een beetje rekt....daar waar mogelijk. Maak een bunker voor je apparaten waar je ze inzet, heb je zelf weer 20 minuten extra werk als je afsluit en opstart... Of je gaat een sprinkler installatie aanzetten, worden ze nat en zijn al je spullen kapot... Of je zorgt voor en hond, dat is zielig en daar doen ze ook wat mee waardoor het nog zieliger word.... Of..... je denkt een beetje door en installeert een mist instalatie, erg duur maar effectief... Maar weegt dat allemaal tegen de kosten en moeite op?, ik weet het niet.... Al deze dingen zijn duur, vervelend en extra zorg en werk. De inbrekers gaan door, de ellende van de getroffenen ook.
  7. Er zijn meerdere oorzaken, zeker bij de XJ 40, denk aan defecte remslangen, deze gaan vaak defect op de binnen zijde en zorgen of voor geen remmen of voor vastzittende remmen, verder zijn er allerlei componenten die je per stuk kan nazien.
  8. Hihi dat ook ja... Nu inmiddels 1500 km gereden. Binnenkort tijd voor de drukgroep en lagers proberen te maken.
  9. isabella

    Ratelllll

    Ik denk dat het de VVT is...
  10. Yep, erg leuke auto Echt geen winnaar in de schoonheid maar een absolute uitblinker in Fundriving…. Hier wat fotos van het schoonmaakwerk.. Achterzijde ontdaan van eerste vlekken en ingetrokken vuil, moet nog een keer of 2.. Stoel heeft wat rijervaring maar eerst schoon, dan voeden, dan evt. wat kleur...maar ik vind dit ook wel passen, hij heeft nou eenmaal zijn leeftijd. Kleppie weer beter... Bumpert weer erg mooi, dat is wel ruim een 9! Totaalbeeld, erg mooi nog! En dit zie je door het dak..... Ook dit is door het dak, 2 schoonheden..... After-driving….soort na meditatie zeg maar, gewoon even naar het dasch kijken, geeft rust.
  11. isabella

    Ratelllll

    Is het een 4.0?
  12. Ik ben zeker niet onvoorzichtig hoor... Ik wil het allemaal niet zo beladen opschrijven, het is mijn werk, mijn leven en in de vorm van deze auto, mijn ontspanning. Wat hebben we vandaag allemaal gedaan aan de auto? Helemaal niks.. Druk doende met de normale afspraken en vooral extra werk aan de inbraakperikelen. Maar dat duurt alleen deze week nog maar daarna is dat ook weer voorbij. De eerste technische dag zal ik een demo geven met de mistmachines en de extra beveiliging, ik zie het een beetje als extra voorbereiding voor de toekomst, niet alleen in gereedschap maar ook in een veilige omgeving voor bijv. klantenauto's moet er ruimte zijn voor verbetering, Nu creëren we een veilige omgeving voor het bedrijf en de auto's die overblijven, nog een stapje meer dan dat het al was. Maar dat is en ander topic... Morgen gaan we reinigen !!!! Het interieur, de HELE dag.... Dus...stoelen er uit, bagageruimtes los en stofzuigen, waterstofzuigen en dan de profi lijn van onderhoudsmiddelen er op loslaten. Allemaal gedaan door onze poetser...(ik kan er namelijk niks van..) En met rijden is het ook veranderd, het druklager maakt meer en meer herrie, en niet echt tijd in de planning voor ruimte tussendoor. Eerst even kijken of ik aan de onderdelen kan komen, dan de bak er af... Tot die tijd durf ik wel af en toe te rijden, gaat niet zomaar kapot....
  13. Haha, yes! Natuurlijk is het altijd moeilijk de juiste keuzes te maken, wel of niet naar huis rijden of transport? Wel of niet oude benzine verwijderen? Helaas weet je de eerste tijd niets van de auto, al zou ik bijv. de benzine er uit gehaald hebben, wat een hoop moeite zou zijn geweest, dan nog was de CO veel te hoog vanwege de defecte ECU, de oude olie was ook al slecht, die had ik ook eerst kunnen verversen.. Maar ik heb gekozen eerst te kijken OF ik de auto wilde doen en dan op welke manier, met alle respect, we kunnen elke auto in nieuwstaat brengen als dat zou moeten, maar dat kost ook de nieuwprijs.. Ik heb gekozen de auto eerst aan de gang te brengen daar op locatie (waar hij te koop stond) en toen een aantal korte ritten daar te maken en vervolgens gekozen de weg terug aan te vangen.. Daarna heb ik stap voor stap de auto beoordeeld op alle vlakken, roest, bodem, motor en transmissie, etc. ect. Dan een keuze maken wat de auto moet gaan doen, mooi worden en verkocht?, gewoon goed en lol en /ofverkopen? Direct verkopen? Niet verkopen? Ik koos de voorzichtige weg, stap voor stap de zaken beoordelen na elke reparatie en zoveel mogelijk rijden in de eerste maanden om achter alle mankementen te komen, steeds in de buurt en steeds zodanig dat ik nog thuis kan komen. Inmiddels heb ik er een sloot onderdelen aan vervangen die gewoon altijd vervangen moeten worden na stilstand van jaren. Nu komt er deze week de volgende lading spullen zoals koelslangen etc. binnen, inmiddels heb ik ook al 3 keer de koelvloeistof afgelaten en aangevuld om de oude antivries er uit te krijgen.. Nu gaat er SP12 in.. Nu word het stap voor stap schoon op een niet toxische manier, gewoon elke maal een klein beetje. Als de slangen gewisseld worden neem ik uiteraard de thermostaat mee, de sensoren had ik al allemaal gewisseld op voorhand om de ECU problemen te kunnen ontdekken. Het leuke aan dit soort dingen doen is dat je er erg veel van leert, dus ook in mijn werk goed te gebruiken die kennis. Het is vooral ook erg leuk! Stap voor stap de auto technisch in orde brengen, de auto is nog erg vies aan de buitenkant en de binnenkant is ook geen 10.. toen we de auto ophaalde miste er diverse delen, dat zou een zoektocht van omvang betekenen maar met al onze collega's was dat vlug geregeld, alles in een week binnen en geplaatst, Nu is de auto nog steeds vies, ik was hem wel een beetje af en toe maar hou er niet van om op een blinkende auto die op alles gepolijst is en er het maximale uitziet nog even aan de techniek te gaan werken met alle risico's van dien. Eerst de techniek dan het oog. Ik heb diverse onderdelen van deze auto's op voorraad, waaronder een extra velgensset, BBS (niet OEM) liggen, die gaan er onder zodat de originele gestraald en gespoten kunnen worden. Dan zijn de wielen mooi. Dan vraag ik onze huisdetailer of hij het maximale uit de lak kan halen. (toch Hans?) Daarna naar onze huispuiter ome Wim en die mag dan de rest doen (plekjes end. niet heel de auto) Voordeel van deze methode is dat de auto in elkaar en rijden blijft, je weet per onderdeel of project aan de auto wat je moet doen en wat je bereikt hebt na volbrengen. Ondertussen kun je dan weer snel rijden en de motivatie voeden om weer verder te gaan met het volgende. Doel voor deze auto is "zo die is nog mooi" en niet "die is mooi gerestaureerd" Nee, gewoon een fun auto (maar perfectionist als ik ben moet het natuurlijk wel....net even....)
  14. Je bedoelt de benzine?, die was 5 jaar oud....hihi (goed spul) Ik ben erg voorzichtig geweest met alles op voorhand, ik kan wel serieus zijn maar het is zo veel leuker toch? De rit naar huis was wat gewaagt ja, de rest ging in uiterste voorzichtigheid….. Het is een superleuke auto! Niet perfect, maar oh zo betrouwbaar (eenmaal op orde) en zo ontzettend leuk! Stap voor stap klaarmaken voor de rit door Europa! Er staat nog een grote op het menu, het druklager....
  15. Vandaag de zondagsrust een beetje verstoord... Normaal doen we met het gezin iets leuks op deze dag maar vrouw lief en kinders wilden een dagje thuis zijn.... AH! Jammert.....(heeelll vervelend) Ikke uiteraard naar het 2e huis "la garage" Zoooo, wat gaan we doen?, druklager vervangen?, nee...veel te veel werk. Radio! Ja! Eerst het ouwe Blau punkt "lijk' er uit, andere Jaguar radio (gejat uit donorauto) inbouwen met sleede, jawel!, met slede!! Er was vroeger een antidiefstaldingus van radio met slede... haha, lekker op stap met je radio in de stad! Hmmmm…. Maar goed, alle draadjes natuurlijk verkeerde stekker, verkeerde volgorde, grootlicht gaat aan als je de radio aan doet!, leuke optie!! Goed, alles opnieuw (met oude draadjes), slede er in en testen...grootlicht weer aan...grrrrrr... "Ana en lise "er op losgelaten, draadje meten...draadje verzetten...doet het! Ik hoor wel wat, eerst luidspreker testen met accu , aansluiten en wachten op klikgeluid, werkt! behalve links achter....nou ja, andere keer. Natuurlijk zit er geen elektrische antenne meer in de auto, dure dingen en verdwijnen in de loop der jaren.... Ik heb een universele liggen, passend maken! Uiteraard timerrealis kaput….waarom ook niet, ook een duur ding, ik heb er nog 1....doet het, 1 uur later antenne op zijn plek, radio doet het " suround" met 3 speakers haha..... Mooi, bekleding terug (helft miste in de auto maar nagemaakt uit een coupe (de donorauto voor dit project) Nu...werkt!! , geen prijs voor snelheid, toch even 4.5 uur mee bezig geweest, maar wel leuk dat ik het zelf kan...hihi. Met het inbouwen van de radio doet de pechverlichting het weer!.. haha, blijft leuk. RIJDEN! Zo....leuke rit, weer 100 km door Zeeland, dak open...(ongeveer)...en gaan!, met radio... Ik dacht een cassettebandje aan te schaffen met muziek van "hot chocolad" past wel in het tijdsbeeld en uitvoering van de auto, bandje geleend uit de "12" van BZN (yes BZN, tijdloze...shit) Er in en..….kaput! Dammm…..nou ja, zing ik zelf wel. Volgende project 2e keer schoon van binnen. (of wat anders)
×
×
  • Create New...