Jump to content

isabella

Members
  • Content Count

    2986
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    124

isabella last won the day on January 15

isabella had the most liked content!

Community Reputation

820 Toppertje

9 Followers

About isabella

  • Birthday 02/10/1973
  • Age 47

Contact Methods

  • Website URL
    http://gg-autoservice.nl

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Heinkenszand
  • Hobbies
    Bijzondere auto's.

    Astrofotografie

    En techniek!

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Raymond, ik heb samen met mijn vrouw een Garagebedrijf in Zeeland met specialisme voor Jaguar/Daimler

    We hebben 3 kinderen, 1 kat, 3 honden.....enzo///

    Wij rijden zelf,

    XJ 308 V8 SC 1998
    XJS-C 5.3 V12 1987
    XJS-C 3.6 lijn6 1986
    XJ 358 4.2 V8 2008
    Onze zoon rijd in een XJ 351 4.2 V8 SC

Recent Profile Visitors

4879 profile views
  1. Nee, met spoelen bedoel ik een Powerflush met de juiste gereedschappen en met de juiste middelen, De lekkage is waarschijnlijk de uitloop van de stekker, die lekt weer op het carter. Deze carters heb ik in 40 tallen op voorraad omdat wij in een "normale" tijd deze automaten vaak onderhoud en revisie geven. Maar het even zelf doen kan wel, als je de juiste volgorde aanhoud en de middelen hebt.'' Boutjes aandraaien is waarschijnlijk een kleine kans dat dit het probleem oplost gezien de al eerder aangeven problemen die deze automaten vertonen.
  2. Je bedoelt het carter van de automaat? Die kun je maar op 1 goede manier vervangen, tegelijk met spoelen en nieuwe olie. Lekkende exemplaren komen voor in de aftermarket, ik heb zelf nooit een echte ZF gehad. Aanhaalmoment is verder nooit echt een probleem, er zitten busjes tussen, dus al zit je er een beetje naast, dan nog gaat het niet lekken. Wat WEL vak gebeurd bij de ZF6HP26 is een lekke uitloop van de stekker en vaak verward word met een pakking van het filterelement. Dit kan alleen vervangen worden door het carter/filterelement
  3. Meest belangrijke van al is dat er nimmer olie gemengd word met een andere.. Dus alleen bijvullen met degene die er nu afgevuld is.. Dat is de belangrijkste regel van al.
  4. Bel me morgen even, het forum is niet de plaats voor zakelijke aangelegenheden.
  5. Ik zal morgen even het nummer voor je opzoeken. e liggen in het magazijn, maar evengoed zou ik hem niet wisselen maar even los en weer vastdraaien. Als de storing "pending" is dan is het daarna op zeker weg. En als je in de buurt van Kolham woont inderdaad even naar onze vriend Geert Jan. Zie banner boven.
  6. Wij maken alleen gebruik van OEM onderdelen, de rest gaat direct of op termijn problemen veroorzaken. En je kunt de sensor wel met 100NM vastzetten, de reden dat ik ze vaster zet is om precies dat oxidatie en losloopprobleem te voorkomen.
  7. Dit is hoe ik het zou doen, ik zie dit soort problemen vaker voorbijkomen. Laat maar weten of ik verder kan helpen,
  8. Eigenlijk en beetje een bekend euvel(tje) Een Knocksensor is defect of niet... niet een beetje... Als de fout af en toe komt en er is uitgelezen met Jaguar apparatuur om zeker te zijn dan is het eigenlijk altijd hetzelfde.. De Knocksensor los, schoonmaken op het oppervlak en terug met 40 NM. Komt veel voor bij de 308, je kan op een behoorlijk dwaalspoor gezet worden door deze storing. Maar oxidatie komt door vochtinwerking onder sensor en geeft een verkeerd contactvlak voor de sensor, na opwarmen van de motor zet het aluminium van de motor u
  9. Maar even terug in de geschiedenis... Heb je geen aankoopkeuring laten doen of heb je niet veel voor de auto betaald en daarom diverse gebreken? Ik ben gewend een auto volledig op en top af te leveren, vaak is dat wat duurder maar dan ben je wel zeker van je zaak. Er zijn ook veel auto's te koop, niet alleen Jaguar die echt wel wat mankeren, maar na een aankoopkeuring is er vaak wel alles gezien en doorgenomen. Ik kan alles zelf repareren, maar ik rijd echt al jaren in de auto's onder enig echt vervelend ding.. Nu lijkt het een
  10. Ligt er helemaal hoe en waar je hem koopt, ik ben erg tevreden over de auto's, jammer dat jij er 1 hebt waarmee je dat naders ervaart. Maar met een S type is het een veel voorkomend euvel dat de achtersloten defect raken, niet echt iets bijzonders.
  11. Is echt op zeker de gasklep inderdaad, is een bekend probleem van de XJ 308. Nieuw zijn ze behoorlijk aan de prijs en gebruikt vaak al defect op aardig op weg om defect te raken. De gaskleppen met een vacuumpotje zijn goed te krijgen, ook nieuw, degene met een zgn vacuum ondersteund injectorsysteem zijn zeldzaam. De potentiometers zelf zijn niet los verkrijgbaar en van andere gaskleppen niet te gebruiken.
  12. Een handgeschakelde versnellingsbak hoeft niet ververst te worden, als je dat wel wilt moet je goed opletten dat alle oude er uit is en er de juiste hoeveelheid en de juiste "grade" olie weer ingaat, daar heb je een speciaal vulapparaat voor nodig..
  13. Dan wil ik er ook wel even voor je naar kijken, Ik blijf bij mijn eerste oordeel, de convertor. De Lock up clutch is de boosdoener, dit is een slijtageonderdeel in de convertor zelf, demontage van de automaat is daarvoor noodzakelijk en de automaat spoelen aansluitend. Dit hoort gewoon bij een bepaalde km stand en is niets bijzonders. Doorrijden met dit probleem veroorzaakt vervuiling in het brein, de zgn Megatronic en geeft andere problemen op termijn.s Je kunt het zelf ook uitsluiten op de volgende manier.. - rijd met een KOUD
  14. Mag ik vragen wat het originele probleem, of wat de originele vraag was, ik zie het zo snel niet terug..
×
×
  • Create New...