Jump to content

isabella

Sponsor
  • Posts

    3,576
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    188

isabella last won the day on April 20

isabella had the most liked content!

Reputation

1,548 Toppertje

About isabella

  • Birthday 02/10/1973

Contact Methods

  • Website URL
    http://gg-autoservice.nl

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Heinkenszand
  • Hobbies
    Bijzondere auto's.

    Astrofotografie

    En techniek!

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Raymond, ik heb samen met mijn vrouw een Garagebedrijf in Zeeland met specialisme voor Jaguar/Daimler

    We hebben 3 kinderen.

    Wij rijden zelf,

    XJS-C 5.3 V12 1987
    XJS-C 5.3 V12 1986
    Serie 3 5.3 V12 1982
    XJ 358 4.2 V8 2008
    Onze zoon rijd in een XJ 351 4.2 V8 SC 2005
    Oma rijd een S type 3.0 V6 2005

Recent Profile Visitors

7,024 profile views
  1. Kun je gewoon aanmelden en inleren met een SDD
  2. Door een druktest heb je binnen 3 minuten antwoord Walter. Even naar iemand met een Leitenberger apparaat en klaar.
  3. Als ik het goed lees gaat het over en XJ6 uit 2003 Deze auto heeft een ZF6HP26 en die kent en aantal zaken die aan de orde zijn, met een km stand als de huidige denk ik aan een probleem in de bussen tussen koppeling C en D, of een Megatronic probleem. Uitlezen geeft aan "verkeerde versnellingslast tussen 3 en 4" Een massapunt of een probleem met olie die ergens iets vervuild kan (bijna) niet, immers, de stuurelectronica ligt IN de olie in de automaat. Als er een lek is, vaak op de uitloop van de stekker, dan is er TE weinig olie in de automaat en komt er een probleem. Maar als ik naar de k stand en de motorinhoud kijk verdenk ik eerder een probleem in de automaat in de vorm van bussen en / of de Megatronic. Het zijn geweldige auto's...
  4. Laat er even naar kijken door iemand terzake kundig, ik verdenk een veerelement die defect is, rij je er te lang mee door dan komt de compressor er achteraan, en dat alles is een kostbare zaak. Als het een hoogteregelaar of een accuprobleem zou zijn dan gaat niet 1 veerelement zakken maar alles op die as en komt er direct een fout in het display met "luchtvering defect" Als er een defect veerelement aanwezig is dan gaat de andere op dezelfde as ook defect want die moet nu alles overnemen voor de andere. Is de auto als een helemaal nagezien? En is er uitgelezen met Jaguar software, en dan de echte SDD en niet de op Internet verkrijgbare want die veroorzaakt problemen in de auto. Het veersysteem van een XJ 350 is een prachtig systeem, alles werkt met elkaar samen en dan is het fenomenaal. Zaak is helaas wel dat er langzaam problemen insluipen en je niet merkt als de vering iets minder word... het gaat geleidelijk en daar merk je niet eerder wat van tot het echt een probleem word en het systeem ingrijpt. Veel voorkomende problemen zijn, - Defecte schokbrekerlagers door niet goed (meer) functionerende veerelementen, - Defecte veercompressor omdat er een probleem in de de veerelementen aanwezig is en deze te hard heeft moeten werken, Defecte veercompressor omdat de leeftijd een oorzaak is (versleten), - Defecte hoogteregelaars, achter omdat het beugeltje waarmee ze vastzitten doorroest en afbreekt, gevolg.. auto laag en veerelement beschadigd op den duur, - Hoogteregelaar defect door vocht, of vastzitten door vuil, - Soms, heel soms problemen in de bekabeling vanwege vocht in de auto door een verstopte afvoer van het dakraam, - Soms, heel soms.. een defecte ECU door kortsluiting of verkeerd uitlezen en dan met name met een illegale SDD, dat komt HEEL vaak voor! De SDD van Internet, lees die van 100 euro, vraagt om een update en die voer je uit en dan ben je welkom bij ons.... - Defecte slangen, maar dat is erg zeldzaam... Dus alles is goed te meten, er is zelfs een apparaat waarmee je de veerelementen onderling en afzonderlijk op de staat kan meten, daarmee kun je een lek opsporen ook over een tijdsbeeld, een defect of niet goed functionerend veerelement beoordelen door middel van veer-karakteristiek. Al met al een gecompliceerd stukje techniek. Mocht je er niet uitkomen, laat het even weten.
  5. Bij deze auto's zijn er een aantal zaken die van belang zijn die echt gedan moeten zijn, maar het tikken heeft eigenlijk altijd de volgende oorzaken, - Opwarmen en uitzetten van de catalysators, - Multiriemspanner die stroef is, maar dat geeft een ferme tik gedurende de 20 seconden en verdwijnt dan vanzelf, - Kettingspanners, maar dan is het al ver op weg om defect te gaan. Volgende zaken zijn nummer 1 op de lijst om te controleren, - Is de kettingsspanner modificatie al gedaan, en dan ook op ALLE 32 onderdelen? - Polybusmodi op de voorophanging, maar dat is een luxeding, - Roestcontrole op de footweel, de kokerbalken en de langsdragers, - Fusekogels voor, onder, - Revisie al verzorgt op de ABS pomp, - Transmissie al onderhouden en of gemodificeerd, De laatste 4 zijn luxe dingen, de eerste een must.
  6. Wat bedoeld degene die uitgelezen heeft met de "luchtregelkep" en hoe stat dat in relatie tot de transmisie. Ik weet geen luchtregelklep die iets doet met wat dan ook. Was de uitleesmeneer niet iets specifieker?
  7. Dan is het wijs eerst een gedegen diagnose te doen op de transmissie en de motor, soms komen deze problemen voor uit een slechte werking van de motor, maar een probleem in de Megatronic sluit ik ook niet uit. maar echt even naar laten kijken dat is de juiste weg, best een gecompliceerd probleem soms. Mvg, Raymond.
  8. Komt helemaal goed..
  9. Wat is de motorinhoud van je auto? Wat is de km-stand?
  10. Het kan van alles zijn, DE meest voorkomende oorzaken zijn deze, - Loszittende catalyst, - Convertor lock up, - Tussendemper, - Voorste demper(s) voor de achteras. Maar het kan ook heel goed iets in het onderstel zijn, beetje afhangkijk of het is tijdens rijden of alleen met stilstaan.
  11. D remlichtschakelaars gaan el eens defect , mar niet heel vaak. Heb je een een adaptieve cruisecontrol?
  12. Dat kan van alles zijn, je kunt er beter even naar (laten) kijken.
  13. Kom er maar even mee langs, kijken wij even het kan van alles zijn.
×
×
  • Create New...