Jump to content

vanslycken

Members
  • Content Count

    266
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Goed

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.stefaanvanslycken.be

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Hobbies
    fotografie, elektronica.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben zelfstandig elektricien (huishoudtoestellen en zo), °1982, liefhebber van uitstapjes in het zuiden van ons land; fotografie is ook zo 'n hobby geweest, en ik ben hobbyist-muziekrecensent voor daMusic.be - maar momenteel komen mijn Jag mk II en XJ6 op de eerste plaats.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Time Left: 1 month and 9 days

    • FOR SALE
    • Gebruikt

    Ik ben de garage aan het opkuisen. Deze zaken heb ik niet meer nodig. Gratis af te halen, regio Waasland (tussen Gent en Antwerpen, België). Anders is het oud ijzer.

    NO VALUE SPECIFIED

  2. Mooie auto! Het serienummer van de motor zou je al wat moeten leren over de inhoud, zie http://www.jaguarsport-xjr.com/engine_decoder.html
  3. Ja hoor, en de contactpunten openen zoals het moet. Ik heb net nieuwe bougiekabels besteld en vermoed dat de bougies nat stonden van te veel benzine.
  4. Ja, dat zit allemaal goed, 100% zeker op de compressieslag. Soms, na lang op de startmotor draaien, kwam er soms precies even een ontsteking maar dan ontkoppelde de startmotor onmiddellijk en viel de motor weer stil. Ik denk dat dit te maken had met een vacuüm dat op den duur de ontsteking wat vervroegde. Deze week is het erg druk, laat gerust de suggesties komen en vergeef me als ik niet onmiddellijk antwoord of bedank
  5. Rotor en verdelerkap zijn nieuw en het is de juiste rotor (ik had er in de stapel onderdelen nog een andere maar die is voor wijzerzin draaiende stroomverdelers). Tja, of de kabels juist zitten... De volgorde is alleszins juist. Als de motor 12°BTDC staat wijst de rotor naar bougie nummer 6. Ik heb de strobotest met verschillende bougies gedaan, het zou me sterk lijken dat alle kabels plots gebroken zijn. Ik ga deze week nog eens proberen en anders de bougies eens losmaken. De bougies zijn ook nieuw (enfin, 3 jaar oud maar sindsdien staat de auto stil). Alvast bedankt voor het meedenken
  6. Hopelijk kan er iemand op afstand mijn XJ6 (serie 1, 2. tot leven wekken. Even een korte historie: - De motor liep toen ik 'm kocht. - Er lekte wat water aan de koppakking dus die heb ik vervangen, en meteen ook de kleppen. Compressie gemeten, die is redelijk (achterste cilinder heeft wat verlies, was voorheen ook al, dus ik vermoed ringen) - Er waren een paar bougiekabels losgekomen aan de stroomverdeler, dus heb ik ze allemaal losgemaakt en volgens het boekje teruggestoken. - Toen wou de motor niet lopen. Heel veel zoekwerk later heb ik gemerkt dat het aandrijfasje voor de stroomverde
  7. Ik zou ze graag zwart houden, dat mag mat zijn ook. Ik heb al een Nederlandse firma gevonden die uitlaatverf in spuitbussen verkoopt, maar ik zoek nog verder...
  8. Weet er iemand of je een lichtjes verroest spruitstuk (oppervlakteroest) kan laten herlakken/emailleren? Ik vermoed dat "stovenlak" (verf tot 600°) niet sterk genoeg zal zijn... Bedankt!
  9. Ik ben zeer tevreden over bekleding-express.nl. Ze bestellen het leer, eens het binnen is (dat kan wel even duren) houden ze je interieur even bij - het zijn geen standaardsets, blijkbaar halen ze het oude interieur uit elkaar om na te maken. Toen (3-4 jaar geleden) deden ze 2 voorzetels en de achterbank voor 800€ (dus dan moet je niet zelf zitten klooien). Herstelling van een andere stoel en een armsteun kwam samen op 150€. Waar nodig hebben ze de zetels zelfs bijgevuld. Hoewel de wagen nog niet gebruikt wordt zit het interieur er nu 3 jaar in en het ziet er nog altijd perfect uit.
  10. In de service manual van de MK II staat dat de rubber veerzitting moet vastgelijmd worden in de versnellingsbaksteun (letterlijk: "apply adhesive to the recess in the channel support and press the rubber spring seat into position"). Mag dat gewoon met pakweg Pattex of moet ik opletten met dat rubber?
  11. Thinner gebruiken, maar eerst toch even proberen op een plekje waar het geen kwaad kan!
  12. Ik ben van Sinaai, maar ben zeker geen specialist en heb zelden tijd... dus misschien eerst nog even online proberen. Voer je volgende stappen eens uit? Het is handigst als je iemand hebt die het contact kan op- en afzetten, of anders koppel je de batterij aan en af. Handigst is als je het luchtfilter (met de houder) demonteert. Eerst nog een vraagje: heeft de motor ooit gelopen en wat heb je veranderd of gedaan? Doet de motor echt helemaal niks of heb je soms een plofje? Heb je nieuwe bougies gestoken? Kost niet veel, sluit al 1 zaak uit. Heb je iets veranderd aan de instellingen van d
  13. Geen spanning naar benzinepompen? Als je contact aan staat dan moet dat. Je hoort ze normaal gezien een paar keer tikken in de kofferbak. Heb je alle zekeringen nagekeken achter je knoppenpaneeltje? Je zegt dat er 12V op de solenoid staat, bedoel je daarmee de bobine (spoel) vooraan op de motor of het relais van de startmotor? Dat relais moet via een dikke kabel recht van de batterij 12V krijgen, en dan moet je, bij het in de startpositie draaien van de sleutel, tussen de 2 dunnere draadjes ook 12V krijgen. Handigst als er iemand meehelpt natuurlijk. Waar woon je?
×
×
  • Create New...