Jump to content

joostmans

Members
  • Content Count

    130
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Goed

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hallo allemaal. Heel erg bedankt voor jullie tips. Vandaag de ( voorlopig ) laatste rit gemaakt met de Jaguar. De banden op 3.2 bar gezet, dit had ik al gedaan voor de rit, zodat de banden nog koud waren. En vlak voor thuiskomst afgetankt met Shell 98. Stephan80 had het over een flesje " fuel Stabilizer ", is het nog belangrijk qua kwaliteit welk merk je neemt van die fuel Stabilizer? Of maakt dat niet uit? Groetjes Joost
  2. Hallo allemaal. Ik moet mijn Jaguar x350 voor +/- een halfjaar stil gaan zetten ivm een medische ingreep. Ik ga hem dan ook schorsen voor de belasting, dus er kan echt niet mee gereden worden. Nu lees ik heel veel verschillende verhalen waar je op moet letten als je je auto langere tijd niet gebruikt. Moet je de benzinetank nu wel of niet vol tanken ivm watervorming? Ook een verhaal gelezen dat je de wagen op blokken moet zetten omdat het anders te zwaar word voor je ophanging ( luchtvering bijv ) als het te lang op 1 punt blijft staa
  3. Conditie accu is 3 maanden oud. Voordat de Lamda sensor vervangen werd, had ik zelf al de relais nagekeken, en die waren goed. Echt vervelend dit Ik lees op andere forums van andere automerken dat het lampje na zoiets nooit meer uit wil en de garage's er niks mee kunnen. Hier word ik dus echt vrolijk van!! Vreselijk!!!!
  4. Goedendag Een tijdje geleden ging van mijn jaguar XJR ( x350 ) het motormanagement lampje branden, na het uitlezen bleek het de Lamda sensor te zijn . Gezien de jaguar toch ook apk gekeurd moest worden meteen de Lamda sensor laten vervangen, want na de CO2 meeting was deze ook inderdaad te hoog, dus een afkeur. Dit heb ik laten doen bij de Jaguar dealer in Dordrecht. Helaas blijft na het vervangen van de sensoren het motormanagement lampje branden. De CO2 uitstoot is nu wel prima op orde, dus de fout kan haast niet meer in de sensoren zitt
  5. Het vreemde is dat de lampen er 10.000 kilometer nieuw ingegaan zijn!!
  6. Hallo Ik heb problemen met mijn linker (xenon) dimlicht ( bijrijders kant ) . Bij de koude start brand de lamp gewoon en blijft hij de gehele rit ook branden. Als ik de auto in een korte tijd voor de tweede keer start, na het tanken bijvoorbeeld, dan brand hij niet meer. Dus bij een koude start of als hij een paar uur heeft stil gestaan, dan is er geen probleem, start ik na een rit binnen een uur weer, dan brand hij niet. Zekeringen en contacten heb ik al na gekeken, geen problemen bij gevonden.
  7. Hoi Klopt deze tekst? Zijn er echt maar 30 xjr'en van deze x350 serie in Nederland?? beperkte oplage 2004 Benzine - Occasion te koop op AutoWereld.nl
  8. Hoi Bleu devil Ik heb ook een x350 xjr ( met sport Luchtvering ) waarvan ik het idee heb dat het niet optimaal werkt. Het voelt allemaal wat soft aan. Alsof ik in een Amerikaan zit Als ik rem en op het moment dat ik tot stilstand kom, deint de auto nog even na. En na het nemen van drempels niet gelijk stil zet en te diep door veert Voor mijn gevoel is de vering dus niet optimaal meer ( hoewel hij nooit scheef staat ) of is de compressor die de luchtvering oppomt is niet meer 100%. De draagarmen zijn recentelijk allemaal vervangen, dus die kan ik
  9. Hallo allemaal, Ik heb een vraag over een jaguar x350 xjr bj 2004 Nadat het motormanagement lampje ging branden, heb ik hem uitgelezen en kwam de foutcode p1647 bank 2 naar boven, wat de Lambda sensor blijkt te zijn. Het schijnt dat je de Lambda Sensor makkelijk zelf kunt vervangen, klopt dat? En moet daar eerst veel onderdelen voor verwijderd worden, voor ik er bij kan? Vanaf de bovenkant zie ik hem zo gauw niet zitten. Ik hoop dat iemand me wat meer duidelijkheid kan geven. Alvast bedankt. Joost
  10. Hoi Vorige maand bij de jaguardealer, de draagarmen aan de achterkant links en rechts + schokdemperbussen laten vervangen . En aan de voorkant, links en rechts nieuwe luchtveren laten plaatsen en rondom opnieuw uitgelijnd. Resultaat: Geen piepjes of bonken meer, verbeterde wegligging waardoor er niet meer gewerkt hoeft te worden aan het stuur. Helemaal blij mee.
  11. Nee....helaas niet! Eerst maar vakantie vieren!
  12. Hoi Kabel. Interessant voorstel. Ik ga zaterdag eerst naar een andere kijken. David Vogelaar ( bekent op dit forum als jaguarspecialist "DVI British Car" uit Heerde ) handelt na zijn faillissement nog een beetje in jaguars en tipte me op zwarte Estate. Als dit ook niks is, maak ik graag een afspraak met je. Ik heb wel een bedrag in me hoofd, maar die ligt ver boven de 4000,-
  13. Ik neem dus aan dat je hem te koop aanbied?? Wat is de reden om een auto waar zo veel aan gedaan is, weer zo snel te verkopen??
  14. IIIDat is niet verkeerd!! Zoiets zoek ik nou. Hij zou mooi bij mijn huidige xjr passen Zie foto's!
  15. Nou het interieur was anders vreselijk afgejakkert en geschuurd. Het gaat mij niet om de prijs maar als je een station wil en een automaat is er op dit moment weinig keus. Een s type is leuk maar het is geen stationwagen en tenslotte heb ik ook al een xjr ( x358 ) Inmiddels ook bij de zilveren 2.0 geweest die ik in een verlichte garage kon bekijken. Gelukkig had ik een pak zakdoekjes bij me, want ook deze was om te huilen zo slecht. Grote deuk in motorkap, en vol maar dan ook echt vol met krassen. De proefrit was wel wat beter, alleen de eerste paar minuten bibberd
×
×
  • Create New...