Jump to content

sjoerdk

Members
  • Content Count

    81
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Goed

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Time Left: 1 month and 17 days

    • Gezocht
    • Gebruikt

    Al te lang naar op zoek maar wellicht via het Jaguarforum te vinden: een in beige uitgevoerde lamswollenmattenset voor een X308 Standard Wheel Base. Wie o wie heeft een tip?

    NO VALUE SPECIFIED

  2. Vanaf oktober staat de Jag altijd in een verwarmde garage en wordt er per jaar nog maar maximaal 10.000 km mee gereden. Dit zal - welliswaar gedeeltelijk - de roestpreventie toch ook ten goede moeten komen... Komende week zal ik na het nu net uitgevoerde spuitwerk de auto nog een keer in de wax zetten - Autoglym HD, een aanrader! - en het schoonhouden van ook alle moeilijke plekken nog meer in de gaten houden.
  3. Waarde forumleden, Wellicht geen hele vreemde constatering maar het valt mij op dat veel X308's, en dus ook die van ons last hebben van roest. De ene meer dan de ander, maar toch. Zojuist zijn bij onze, prachtige in Emerald Green gespoten 2001 4.0 V8 Sovereign beide voorschermen en ook de dorpels hersteld. Door mijn werk binnen de automotive is mij al een aantal keren ter ore gekomen dat de roest van binnenuit komt, en de mogelijkheid dus bestaat dat hetterugkeert. Wat kun je behalve het goed converseren van in dit geval de wielkastranden door middel van schoonhouden en in de was zetten nog meer doen om terugkeer van roest zoveel mogelijk te voorkomen? Uiteraard ben ik benieuwd of er meer forumleden zijn welke in het verleden al reparaties uit hebben laten voeren aan diverse delen van hun kostbare bezit.
  4. sjoerdk

    aankoop XJR8

    Iedere X308 XJR heeft toch CATS? Volgens mijn brochure en prijslijst in ieder geval wel en beide XJR's van bouwjaren 1999 en 2001 die wij hebben bezeten hadden dit ook...
  5. Bekend geluid uit onze vorige 2001 4.0 V8 Sovereign. Verdwijnt het geluid zodra je de bak handmatig van 'D' naar '4' zet? Ik kan mij van een ouder topic herinneren dat een en ander met een te vroeg inschakelende lock-up van de bak te maken zou kunnen hebben...
  6. sjoerdk

    Onderhoud

    Ik kan je Stadhouder Automobielen te Den Haag van harte aanbevelen. Een team van echte Jaguarliefhebbers die altijd flexibel en zeer klantgericht te werk gaan.
  7. sjoerdk

    aankoop XJR8

    Ik kan het mishebben, maar volgens mij is alleen de eerste S-Type uit het vierluik van keesh Emerald Green, en zijn de overige -facelift na 2004 - exemplaren Jaguar Racing Green. Een pas later geïntroduceerde en erg 'groene' kleur, dit in tegenstelling tot Emerald Green wat blauw en groen in 1 is.
  8. We hebben er bewust voor gekozen de grille te vervangen door het gaas afkomstig van SNG Barratt, daar dit ons inziens een veel mooiere uitstraling geeft. Toch hartelijk dank voor je aanbod! Wanneer het mooie weer aanhoud wil ik proberen de buitenkant nog even goed onder handen te nemen. Het interieur is met dank aan een stoomreiniger en een goed onderhoudsproduct voor leer al een heel stuk opgeknapt, alleen blijft de bestuurdersstoel ietwat smoezelig. Ik hoop dit met een sterk(er) reinigingsmiddel wel nog helemaal schoon te krijgen...
  9. De eerste ervaringen zijn super! Een heerlijk rijdend exemplaar, deze in Emerald Green gespoten 4.0 V8 Sovereign. Na er inmiddels 10-15 +/- gereden te hebben, durf ik wel te stellen dat dit echt een goed exemplaar is. De spuiter van Joop Durivou heeft vakwerk afgeleverd met het verwijderen van de leaper en het herstelwerk hieraan. Ook het roestplekje rond de achterruit is prachtig hersteld. Weet iemand alleen een oplossing voor de - mijns inziens - foeilelijke chromen plaathouder achterop? Vervangen door een normaal exemplaar zonder rand, die hopelijk over de popnagelgaten van de huidige houder heen vallen? Sowieso komen er nog nieuwe kentekenplaten op en wordt het VDO Dayton navigatiesysteem met wortel en tak verwijderd.
  10. Na een - relatief lange - zoektocht, de aanschaf van wat bleek een miskoop te zijn en een tweetal aankoopkeuringen van andere exemplaren hebben we vanavond overeenstemming bereikt met Durivou te Rosmalen. De door Hans reeds aangehaalde - dank! - 4.0 V8 Sovereign van 2001 komt vrijdag naar de Randstad. Levering inclusief kettingspannermodificatie (thermostaathuis etc. reeds gedaan), leaper eraf en natuurlijk volledig hersteld, toevoeging van een gaasgrille, nieuwe banden en een aantal kleinigheden. Een erg goed en vertrouwd gevoel bij de verkopende partij. Een aanrader!
  11. Iemand nog tips voor een mooie - en vooral late! - 4.0 V8? Ik probeer de 1e (!) eigenaar van een schitterende '00 4.0 Sovereign met 140.000 km nog tot verkopen te krijgen, maar dat wordt lastig is mijn vermoeden...
  12. Inmiddels zijn we drie bezichtigingen en twee aankoopkeuringen verder, maar er schort kwalitatief een hoop aan de aangeboden X308's. De twee exemplaren welke wij hebben laten keuren, beiden van 2003 hadden een niet te missen hoeveelheid roest aan de bodem. Zodoende besloten maar weer rustig af te wachten tot er een meer interessant exemplaar voorbij komt.
  13. Heeft iemand nog een foto waarop een en ander gemodificeerd te zien is? Mijn dank is groot.
  14. Maar het metalen pijpje aan de voorzijde van de motor - wat bij de groene Sovereign zwart plastic is - duidt dan toch ook op een modificatie? Of heeft een Supercharged altijd dit metalen onderdeel vlak voor de radiateur?
  15. En voor de goede orde: wie kan mij een stoomcursus 'zo herken ik een niet gemodificeerde motor aan de buitenzijde' geven?
×
×
  • Create New...