Jump to content

sjoerdk

Members
  • Content Count

    99
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

sjoerdk last won the day on November 23 2020

sjoerdk had the most liked content!

Community Reputation

8 Goed

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. sjoerdk

    Binnenverlichting

    De knopjes op het stuur zijn niet verlicht. Voor wat betreft de J-Gate, daar is uitgebreid over geschreven. Bijvoorbeeld hieronder. https://www.jaguarforums.com/forum/xj-xj8-xjr-x308-27/how-repair-j-gate-shifter-assembly-backlight-75330/
  2. sjoerdk

    Gaspedaal

    Ik denk uit ervaring te kunnen zeggen dat dit een karaktertrek is van een atmosferische V8, en dat dit volstrekt normaal is voor een niet-Supercharged X308. Ik heb dit weekeinde +/- 500 km met een X308 4.0 V8 gereden daar mijn eigen XJR bij de spuiter staat en merkte direct met wegrijden het meer springerige karakter.
  3. Dag forumleden, Van ons tweetal X308's (XJR van 2000 en Sovereign van 2001) zou ik graag alle interieurlampjes (klokkenpaneel, klokje, schakelaars in de portieren, radio, aircobediening, J-Gate en dakconsole) willen vervangen. Heeft iemand toevallig een overzichtje hoeveel lampjes ik hiervoor nodig heb? Als originaliteitsfreak geef ik er de voorkeur aan er weer originele Jaguarlampjes in te zetten. Alvast dank!
  4. Na heel veel doormeten, nakijken en uitlezen is de storing verholpen. Het bleek de accu te zijn! Deze was sterk achteruitgegaan en na het vervangen kon de storing gewist worden. De auto rijdt, na al het andere werk en met de nu werkende CATS-vering weer fantastisch!
  5. Overigens geeft de auto in het dashboard de melding 'vering storing' aan.
  6. Dag Rob en Jeroen, Hartelijk dank voor jullie input, super! Ik heb de documenten uitgedraaid en geef deze aanstaande woensdag ook aan mijn Jaguarspecialist, Kooij Cars te Den Haag. Zij maken gebruik van een officieel Jaguaruitleesapparaat, waardoor ik er vanuit ga dat de code toch juist moet zijn. Na het lassen is overigens de accu losgeweest en zou alles gereset moeten zijn. Tezamen met het uitvoeren van een grote onderhoudsbeurt, vervangen van de remmerij rondom, stabilisatorstangstokjes, stabilisatorstangrubbers en schokdemperrubbers hoop ik dat ook deze storing verholpen
  7. Dag forumleden, Voor het benodigde laswerk aan de voorzijde van mijn X308 XJR zijn de twee schokbrekers voor los geweest. Nadat alles weer teruggemonteerd is heb ik een veringstoring en geeft de auto foutcode C1516 met als opmerking; '5 Volt voeding circuit kortgesloten aan accu'. Het CATS-systeem is nu in defaultmodus gegaan waardoor de auto spijkerhard afgeveerd is. Voor het laswerk veerde de auto zoals het hoorde en heb ik geen enkele keer een veringstoring gezien. Het lijkt me dan ook dat het ergens verband houd met het demontagewerk, maar hoe dit weer op te lossen?
  8. sjoerdk

    X308 XJR

    Inmiddels ben ik tot overeenstemming gekomen met de eigenaar van de prachtige, in Anthracite met Oatmeal uitgevoerde XJR van 2000. Voor mij helemaal de juiste uitvoering met 18" Asteroid velgen, een origineel schuif-/kanteldak, elektrisch inklapbare buitenspiegels, verwarmde voorruit, zonnerollo achter, volwaardig reservewiel, navigatiesysteem i.c.m. CD-wisselaar, Classic Interior Package met contrasterend dashboard, deurpanelen en tapijten, wortelnoothoutfineer en alles wat een XJR destijds al standaard had. De auto zal eerdaags eerst nog APK-gekeurd worden alvorens ik 'm in ontvangst k
  9. sjoerdk

    X308 XJR

    Waarde forumleden, Vanavond is mijn X308 4.0 V8 Sovereign verkocht en meegenomen naar Duitsland. Daar er nog een andere en soortgelijke auto in de familie is, heb ik mij voorgenomen een XJR te gaan kopen. Bij voorkeur vanaf 2000 daar de 18" Asteroid velgen zo ontzettend goed staan. Ik heb wat exemplaren op het oog welke ik graag met jullie wil delen. Stouten heb ik al gevraagd wanneer ik kan komen kijken, maar wat vinden jullie van de andere exemplaren? http://www.garagestouten.nl/Jaguar/XJR/4.0-V8-3813815/5130/1/5/details.aspx?zoek=&so=gallerij#specifics
  10. Ik kan er toch wel vanuit gaan dat wanneer een Jaguarspecialist met een uitstekende reputatie de volledige distributie voor het laatste type vervangt, dit 30.000 km en 4 jaar later niet alweer hoeft te gebeuren? Wat is immers dan het voordeel van de modificatie?
  11. Als ik het vergelijk met het broertje van mijn auto, in de familie, dan merk ik wel verschil en lijken de prestaties verschillend te zijn. Mijn auto heeft wel vermogen en is ook vlot, maar anders. Het vergelijkingsmateriaal, exact dezelfde auto, rijdt absoluut soepeler, loopt soepeler en is over het gehele toerenbereik heen boterzacht. Dat is die van mij helaas nog niet...
  12. Rijden doet de auto uitstekend! Ik heb alleen de indruk dat de motor ergens door geremd lijkt te worden en dan zou de nokkenas en inderdaad ook de VVT - heeft ‘ie dat als MY01 nog wel? - ook een oorzaak kunnen zijn...
  13. De motor loopt heel mooi zo stationair... IMG_2212.MOV
  14. Dank, Pim! Ik zal sowieso deze week een filmpje proberen te maken wat hopelijk naar jullie ook wat meer duidelijkheid geeft over de bron van het geluid. Het geluid is ook hoorbaar wanneer de J-Gate in N staat en klinkt daarmee echt mechanisch. Volgende stap is het maken van een filmpje en dit hier delen!
×
×
  • Create New...