Jump to content

sjoerdk

Members
  • Content Count

    90
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

sjoerdk last won the day on February 7

sjoerdk had the most liked content!

Community Reputation

5 Goed

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ik kan er toch wel vanuit gaan dat wanneer een Jaguarspecialist met een uitstekende reputatie de volledige distributie voor het laatste type vervangt, dit 30.000 km en 4 jaar later niet alweer hoeft te gebeuren? Wat is immers dan het voordeel van de modificatie?
  2. Als ik het vergelijk met het broertje van mijn auto, in de familie, dan merk ik wel verschil en lijken de prestaties verschillend te zijn. Mijn auto heeft wel vermogen en is ook vlot, maar anders. Het vergelijkingsmateriaal, exact dezelfde auto, rijdt absoluut soepeler, loopt soepeler en is over het gehele toerenbereik heen boterzacht. Dat is die van mij helaas nog niet...
  3. Rijden doet de auto uitstekend! Ik heb alleen de indruk dat de motor ergens door geremd lijkt te worden en dan zou de nokkenas en inderdaad ook de VVT - heeft ‘ie dat als MY01 nog wel? - ook een oorzaak kunnen zijn...
  4. De motor loopt heel mooi zo stationair... IMG_2212.MOV
  5. Geeft dit duidelijkheid? IMG_2210.MOV
  6. Dank, Pim! Ik zal sowieso deze week een filmpje proberen te maken wat hopelijk naar jullie ook wat meer duidelijkheid geeft over de bron van het geluid. Het geluid is ook hoorbaar wanneer de J-Gate in N staat en klinkt daarmee echt mechanisch. Volgende stap is het maken van een filmpje en dit hier delen!
  7. Er zijn geen foutmeldingen aanwezig, de Jag is met de laatste grote onderhoudsbeurt (nu net 3.000 km geleden) nog uitgebreid uitgelezen. Toen zijn er wel lambdasensoren vervangen en tevens een klopsensor, hierna heb ik de auto gekocht. Het geluid zou ik zelf als mechanisch omschrijven, alsof een bepaald tandwiel o.i.d. harder gaat draaien en dit geluid produceert.
  8. Dank, Mark! Ben alleen bang dat dit betrekking heeft op de X300 zescilinder waar mijn auto een V8 heeft. De complete distributie is in 2016 door Stouten in Amsterdam vervangen waardoor ik er vanuit ga dat dit het niet kan zijn. Als ik de auto koud start loopt 'ie keurig zonder bijgeluiden. Het geluid treed pas boven de 2.000 tpm op, onafhankelijk van of de motor koud of warm is.
  9. Dag allen, Mijn erg mooie X308 4.0 V8 van 2001 produceert boven de 2.000 toeren een ander, zwaarder klinkend motorgeluid. Wanneer de motor stationair draait loopt deze zijdezacht, maar bij stilstand - en rijden - het toerental verhogen tot net boven de 2.000 toeren laat een minder fraai geluid horen. Kan dit met de nokkenasverstelling van doen hebben? De motor verbruikt geen rare hoeveelheden olie - deze is net ververst en was schoon - en draait erg mooi. Valt me tevens op dat na even geparkeerd te hebben ik start en het toerental even wegzakt alvorens weer naar het normale aantal stationaire toeren te gaan.
  10. Time Left: 1 month and 8 days

    • Gezocht
    • Gebruikt

    Al te lang naar op zoek maar wellicht via het Jaguarforum te vinden: een in beige uitgevoerde lamswollenmattenset voor een X308 Standard Wheel Base. Wie o wie heeft een tip?

    NO VALUE SPECIFIED

  11. Vanaf oktober staat de Jag altijd in een verwarmde garage en wordt er per jaar nog maar maximaal 10.000 km mee gereden. Dit zal - welliswaar gedeeltelijk - de roestpreventie toch ook ten goede moeten komen... Komende week zal ik na het nu net uitgevoerde spuitwerk de auto nog een keer in de wax zetten - Autoglym HD, een aanrader! - en het schoonhouden van ook alle moeilijke plekken nog meer in de gaten houden.
  12. Waarde forumleden, Wellicht geen hele vreemde constatering maar het valt mij op dat veel X308's, en dus ook die van ons last hebben van roest. De ene meer dan de ander, maar toch. Zojuist zijn bij onze, prachtige in Emerald Green gespoten 2001 4.0 V8 Sovereign beide voorschermen en ook de dorpels hersteld. Door mijn werk binnen de automotive is mij al een aantal keren ter ore gekomen dat de roest van binnenuit komt, en de mogelijkheid dus bestaat dat hetterugkeert. Wat kun je behalve het goed converseren van in dit geval de wielkastranden door middel van schoonhouden en in de was zetten nog meer doen om terugkeer van roest zoveel mogelijk te voorkomen? Uiteraard ben ik benieuwd of er meer forumleden zijn welke in het verleden al reparaties uit hebben laten voeren aan diverse delen van hun kostbare bezit.
  13. sjoerdk

    aankoop XJR8

    Iedere X308 XJR heeft toch CATS? Volgens mijn brochure en prijslijst in ieder geval wel en beide XJR's van bouwjaren 1999 en 2001 die wij hebben bezeten hadden dit ook...
  14. Bekend geluid uit onze vorige 2001 4.0 V8 Sovereign. Verdwijnt het geluid zodra je de bak handmatig van 'D' naar '4' zet? Ik kan mij van een ouder topic herinneren dat een en ander met een te vroeg inschakelende lock-up van de bak te maken zou kunnen hebben...
  15. sjoerdk

    Onderhoud

    Ik kan je Stadhouder Automobielen te Den Haag van harte aanbevelen. Een team van echte Jaguarliefhebbers die altijd flexibel en zeer klantgericht te werk gaan.
×
×
  • Create New...