Jump to content

wilfredfoto

Club Donateur
  • Content Count

    2196
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    46

wilfredfoto last won the day on March 2

wilfredfoto had the most liked content!

Community Reputation

283 Toppertje

About wilfredfoto

  • Birthday 03/16/1962
  • Age 59

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.infojaguar.nl

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Breda
  • Hobbies
    Fotografie, sterrenkunde en natuurlijk Jaguars.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Wilfred en woon in Breda samen met Brigitte en onze 2 kinderen.

    Ik werk bij Siemens in Breda op de afdeling Customer Service en reis voor mijn werk regelmatig over onze mooie aardbol. Hierbij pleeg ik calibraties en onderhoud aan meetapparatuur bij onder andere autofabrikanten.

    Mijn Jaguar XJ6 SIII uit 1979 heb ik sinds februari 2010 in mijn bezit. In de eerste jaren heb ik veel aan onderhoud en reparaties gedaan, wat zeker zijn vruchten heeft afgeworpen en er zodoende veel rijplezier aan beleef.

Recent Profile Visitors

2799 profile views
  1. Dat ziet er weer interessant uit
  2. Jazeker, heeft ook een mooi naslagwerk gemaakt. Heet prestatie verbetering.
  3. De 4.2 injectie is een hopeloze motor om rustig te krijgen , is erg gevoelig voor de lucht/brandstof verhouding. Deze heeft een luchtmassameter en tussen deze meter en het blok is alles kritisch. Vacuüm lekjes, valse lucht ed is funest. Ik heb gisteren bij de luchtmassameter meter een truc uitgevoerd. Op de foto zie je sleepcontacten die over het ceramisch plaatje glijden. Dit veroorzaakt slijt sporen met haperen als gevolg . De truc is nu om het ceramisch plaatje los te schroeven en een millimeter te verschuiven. Hierdoor lopen de sleepcontacten weer over gezond materiaal en is de uitgangs sp
  4. Ik vond op Facebook een handige tekening voor het aansluiten voor de bougie kabels van een XK motor, voor het geval dat je denkt: Hoe was het ook al weer ?
  5. O jee, wens hem sterkte als je hem spreekt. Als er iets georganiseerd wordt in de vorm van een kaartje of zo dan doe ik natuurlijk mee hoor.
  6. Goedemorgen, Ik ben inmiddels toch al iets wijzer geworden met de PDF bijgevoegd. De vervroeging op de verdeler mag natuurlijk nooit rechtstreeks op de inlaat aangesloten worden zoals op het plaatje eerder geplaatst. Deze gaat of van verdeler naar de gasklep, of via een vacuüm regulator, alleen wordt deze niet getekend in het plaatje. De tekst in de PDF maakte het wat duidelijker in ieder geval. XJ6Vacuum.pdf
  7. Goedenavond, Met het laatste grote onderhoud wat ik aan mijn Series 3 heb gedaan heb ik tevens de vacuüm slangen vervangen en opnieuw aangesloten. Dwz, de vacuum vervroeging met 1 slang naar de gasklep en de aansluiting onder aan het spruitstuk naar de andere zaken zoals de throttle switch, kachel, enz. Nu vond ik een schema waarbij het compleet anders zit aangesloten, de gasklep zit samen met de aansluiting onder aan het spruitstuk aan alles vast, de vacuum vervroeging, switch, kachel en zo. (Foto) De motor reageert wel heel sterk op hoe ik alles aansluit e
  8. Nou, het was eigenlijk een afgesloten hoofdstuk, maar dan toch nog even dit: Iedereen werkt voor zijn centen, ik ook. Ik moet er gewoon voor werken, ik heb het niet slecht, ik eet er geen boterham minder door, maar waar ik niet tegen kan is als iemand mij belazerd. Ik weet hoe het werkt, ik heb zelf vroeger veel reparaties gedaan aan tv en video . Ook vaak toestellen verkocht. Bij mij stond de service naar de klant bovenaan. De klant heeft altijd gelijk. In geval dat er iets niet goed ging loste ik het op. Ook al kostte me dat tijd en geld. Het resultaat was dat ik een goede n
  9. Bijna collega’s dan, mijn moeder kwam ook uit een slagers familie.
  10. Geen laster, nee zeker niet hoor. Een beetje sarcasme hooguit, maar vooral een waarschuwing. Dit forum moet zuiver en eerlijk blijven.
  11. Dat ga ik zeker doen ja ! Dit weekend ga ik wat langere stukken rijden, de teller staat nu op 90 km en alles blijft goed lopen, er zijn vooralsnog ook geen lekkages te bespeuren. Ik wil in ieder geval iedereen bedanken voor alle aandacht en goede raad om mij door dit project heen te loodsen. Het is tenslotte niet mijn dagelijks werk en voor een eigenwijze techneut als ik ben wil ik het juist goed doen en dan is alle hulp natuurlijk welkom. Terugkijkend was ook dit weer een zeer leerzaam project, veel van geleerd maar toch ook niet te hopen dit weer te moeten do
  12. Hallo, Ik heb weer kunnen rijden, al 22 km Vanavond weer even op de brug voor inspectie, de vriespluggen zitten in ieder geval gelukkig dicht. Hopelijk blijft dat zo . De prut heeft zijn werk kennelijk goed gedaan! Ik heb natuurlijk de km stand genoteerd en de dagteller op 0 gezet. Ik heb nu eindelijk ontdekt wat de truc is om de motorkap uit te lijnen.. Niet helemaal vastdraaien en dicht doen. Dan langs onderen of via het gat van de grille de bouten vast draaien.
  13. De reden was om goed bij de schroefgaten van de studs te kunnen komen. Die heb ik met een 7/16 UNF tap uitgebaggerd. Kwam veel troep uit. Er zitten ook nieuwe lange studs in en die kon ik nu gewoon met de hand helemaal tot het einde erin draaien. Als er nog vuil in die schroefgaten zit dan lukt het niet en loop je het risico dat ze toch weer los gaan zitten, en dat wilde ik zeer zeker niet! Ik heb de studs ook nog eens met loctite vastgezet. Ik heb nu ook de onderkant goed schoon kunnen maken en door kunnen blazen . Verder wilde ik alles nu in 1 keer goed hebben en
×
×
  • Create New...