Jump to content

wilfredfoto

Club Donateur
  • Content Count

    2117
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    40

wilfredfoto last won the day on October 22

wilfredfoto had the most liked content!

Community Reputation

229 Toppertje

About wilfredfoto

  • Birthday 03/16/1962

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.infojaguar.nl

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Breda
  • Hobbies
    Fotografie, sterrenkunde en natuurlijk Jaguars.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Wilfred en woon in Breda samen met Brigitte en onze 2 kinderen.

    Ik werk bij Siemens in Breda op de afdeling Customer Service en reis voor mijn werk regelmatig over onze mooie aardbol. Hierbij pleeg ik calibraties en onderhoud aan meetapparatuur bij onder andere autofabrikanten.

    Mijn Jaguar XJ6 SIII uit 1979 heb ik sinds februari 2010 in mijn bezit. In de eerste jaren heb ik veel aan onderhoud en reparaties gedaan, wat zeker zijn vruchten heeft afgeworpen en er zodoende veel rijplezier aan beleef.

Recent Profile Visitors

2471 profile views
  1. Motortje is zo goed als klaar om ingebouwd te worden. Achteraf heb ik toch maar het oliefilterhuis opengemaakt omdat ik een rubberen O ring niet vertrouwde. En dat was maar goed ook, want de oude is hard geworden en brak in stukjes toen ik deze eruit wilde peuteren.
  2. Af en toe ben ik opeens iets kwijt, en hij vertikt het om het terug te geven
  3. Deze motor heeft altijd een dikke krans gehad, ook in mijn Series 3 met injectie en nooit iets gemerkt eigenlijk.
  4. Ik heb er vandaag een kunnen bemachtigen bij JAG Parts in Gorinchem. Geruild tegen een oude buizenradio, een andere hobby en afwijking van mij.
  5. Hoi, ja klopt. De onderste is de dunne. Die heeft vroeger op mijn Series 3 blok gezeten. Het nu gereviseerde blok is eigenlijk een Series 2, omgebouwd naar Series 3, de Series 2 heeft de dikkere krans dus. Meer massa, is meer opgeslagen bewegings energie enz.. Of ik daar iets van merk? Misschien dat men met injectie, wat de Series 3 heeft, over is gegaan naar een dunnere krans?
  6. Een oude startmotor heeft ooit de starterkrans beschadigd, kom ik nu achter. De startmotor heb ik toen vervangen en had geen problemen meer, maar is het wel wijs om deze starterkrans terug te zetten ? Ik heb wel een andere die goed is, maar die is ook een stuk dunner. De dikke heeft altijd op dit blok gezeten.
  7. Toevallig wel ja ! Zonder mag niet, dus transparant is een mooi alternatief. Anders gewoon een stuk uit slijpen en een stuk glas terug plaatsen
  8. Het inlaatspruitstuk is van de oude motor af. De pakking heeft zo te zien geen problemen gegeven, maar aan de inlaatpoorten van de kop kwam olie naar buiten druipen. Het is daar binnen aardig vet geweest, wist ik eigenlijk al wel vanwege de blauwe rook, kennelijk door zuigerveren, een scheur ergens. Wie zal het zeggen. De nieuwe motor schiet al aardig op in ieder geval
  9. Ach met sleuteltje 13 en wat geluk kom je een heel eind, toch ?
  10. Belangeloos? Ik doe dit alleen voor mezelf en omdat ik iets met deze auto heb. Deze is op mijn pad gekomen en is daar nog steeds, bijna 11 jaar alweer. Ieder normaal mens zou de strijd allang op hebben gegeven, maar ik ben techneut, eigenwijs en kennelijk niet normaal. Maar dat vind ik niet erg, ben ik aan gewend. Het enige wat voor mij telt is dat ik straks zonder motor problemen rond kan gaan rijden, en eerlijk gezegd is het idee van een nieuwe motor waarbij de teller weer op nul staat natuurlijk wel helemaal super, bijkomend voordeel is dat de auto meer bijzonder wordt
  11. Vandaag de oude motor uit de auto getakeld, alles went nietwaar.. Hij staat nu naast de nieuwe gereviseerde motor en ik kan nu alles over gaan zetten, als dit gedaan is dan kan de motor terug en kan ik weer tweehonderdduizend kilometer rijden, in mijn geval duurt dat tweehonderd jaar, dus voorlopig zit ik goed
  12. Ik gebruik originele pakkingen en heb derhalve geen vloeibare pakkingen nodig. Maar toch bedankt voor de tip !
×
×
  • Create New...