Ga naar inhoud

wilfredfoto

Forum Donateur
  • Aantal items

    1,686
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    13

wilfredfoto won de laatste dag op 18 april

wilfredfoto had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

64 Toppertje

Over wilfredfoto

  • Verjaardag 03/16/1962
  • Leeftijd 56

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.infojaguar.nl
  • Leeftijd 56

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Breda
  • Hobbies
    Fotografie, sterrenkunde en natuurlijk Jaguars.
  • Leeftijd 56

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Wilfred en woon in Breda samen met Brigitte en onze 2 kinderen.

    Ik werk bij Siemens in Breda op de afdeling Customer Service en reis voor mijn werk regelmatig over onze mooie aardbol. Hierbij pleeg ik calibraties en onderhoud aan meetapparatuur bij onder andere autofabrikanten.

    Mijn Jaguar XJ6 SIII uit 1979 heb ik sinds februari 2010 in mijn bezit. In de eerste jaren heb ik veel aan onderhoud en reparaties gedaan, wat zeker zijn vruchten heeft afgeworpen en er zodoende veel rijplezier aan beleef.
  • Leeftijd 56

Recente bezoekers van dit profiel

995 profielweergaven
  1. XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Dit heb ik ook ja, terwijl achter ook al de schokdempers en rubbers een keer zijn vervangen. Het gekke is dat hij pas gaat piepen als je een stukje hebt gereden . Het blijven wonderlijke auto’s ..
  2. XK Motor swap 4.2 Series 3

    Be careful what you say about me because I have style and I am very fast !
  3. XK Motor swap 4.2 Series 3

    Dat ben ik zeker, ik moet zeggen dat ik het heel spannend vond om de sleutel weer om te draaien, alles 300 keer gecontroleerd en toch na het starten twee problemen tegen gekomen. een slang bij injector 4 begon spontaan benzine te sproeien en er zat een draadbreuk bij de bobine waardoor de startmotor wel rondging, maar er verder niets gebeurde. Ik had wel gezien dat er een hoop verse olie bij de nokkenas lag toen ik door het bijvul gat in de kleppendeksel keek, dus dat was een goed teken ! Na de reparatie en het opnieuw starten sloeg de motor aan en stond de vervroeging op '0' graden. Bij het aansluiten van de bougies kabels heb ik goed op de konijnenoortjes gelet . Het geratel en getik van de oude motor is in ieder geval verdwenen, dus daar zat toch een serieus probleem. Morgen nog een keer starten en wellicht een proefrit maken. (En wat ruikt het weer lekker in de garage ! ) Een aantal zuigers van de oude motor hebben toch wel aardig wat speling , waarschijnlijk heeft dat met het getik en zo te maken gehad. Ik wil het oude blok wel helemaal demonteren. Mooie techniek toch ! Wilfred
  4. XK Motor swap 4.2 Series 3

    Hi, nou die waren nog schoon van de vorige koprevisie , nu waren ze super vet van het sleutelen, op de foto ziet het er dan mooi uit Hij doet het trouwens weer ! gisterenavond hebben we de motor er in getakeld en vandaag heb ik alles afgemonteerd . Geen rammels of tikken meer, loopt lekker rustig, maar staat nog een beetje te rommelen. Zo te zien lekt er niets en is alles stabiel. Nu eerst een lekker Zundertje.... groeten , Wilfred
  5. XK Motor swap 4.2 Series 3

    Ja, vooral als je merkt dat je geen 20 meer bent
  6. XK Motor swap 4.2 Series 3

    De melk is eruit, de echte motor ligt er sinds vanavond in. De baksteun heeft nieuwe rubbers gekregen en zit nu ook zoals het hoort. De versnellingspook lijkt toch niet helemaal goed te schakelen, schakelen tussen de versnellingen is niet helemaal duidelijk. Kennelijk nog een afstelling op de bak ?? Al met al ging het voorspoedig, morgen wil ik alles aan gaan sluiten en zou de motor weer moeten gaan lopen, is best wel spannend ! Meer foto's volgen.
  7. XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Alkema, SNG Barratt
  8. XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Ok, misschien dat Benny hem nog heeft. Hij zat namelijk niet op zijn donor motor. Wie weet ?
  9. XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Hoi, ik heb een werkende over uit mijn oude 4.2 motorblok. Laat maar even weten . Wilfred Hmm, bedoel je deze. Dan heb ik hem niet over, wel de kleine aan de voorkant van het blok..
  10. Series 3 stuts in de aanbieding

    Verloopt over: 1 maand en 13 dagen

    • Te Koop
    • Gebruikt

    Ik heb een aantal Series 3 stuts over vanwege de sloop (demontage) van mijn oude blok. Tegen elk aannemelijk bod of met iets van een Series 3 ruilen . Groeten, Wilfred

    13,568,996,998.00 EUR

  11. XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Het is wel zo dat de nieuwe keerring van teflon en iets dikker is. Kennelijk is dat lekken een kwaal geweest. http://www.georgiajag.com/Documents/Crank Seal/CrankSeal.html
  12. XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Oops, das balen ja. Alleen de keerring vervangen is wel te doen, maar de motor moet er dan toch uit. En dan kom je weer van alles tegen enz. succes !
  13. XK Motor swap 4.2 Series 3

    Melk, de witte motor
  14. XK Motor swap 4.2 Series 3

    Vandaag de versnellingsbak overgezet op de nieuwe motor. De oude motor staat er nu maar zielig bij, maar die ga ik wel helemaal ontleden, dat is voor latere zorg maar wel interessant om te doen.
  15. XK Motor swap 4.2 Series 3

    Zo moeten slangetjes in ieder geval niet zitten, ik ben er inmiddels achter dat er inderdaad maar 1 tussen de gasklep en de vervroeger zit. het pijpje aan de onderkant van het spruitstuk gaat richting de kachel e.d. De bak is van de motor gescheiden, de koppel omvormer bleef echter op zijn plek zitten. Ik vraag me alleen af of ik de keerring moet vervangen die in de bak zit. (Benny, bedankt voor het meedenken). De bak is zo'n negen jaar geleden door mijn voorgangers al vervangen door een gereviseerde en ik heb er eigenlijk nog geen 10.000 km mee gereden sinds die tijd.
×