Ga naar inhoud

wilfredfoto

Forum Donateur
  • Aantal items

    1,634
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    7

wilfredfoto won de laatste dag op 15 februari

wilfredfoto had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

42 Beter

Over wilfredfoto

  • Verjaardag 03/16/1962
  • Leeftijd 55

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.infojaguar.nl
  • Leeftijd 55

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Breda
  • Hobbies
    Fotografie, sterrenkunde en natuurlijk Jaguars.
  • Leeftijd 55

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Wilfred en woon in Breda samen met Brigitte en onze 2 kinderen.

    Ik werk bij Siemens in Breda op de afdeling Customer Service en reis voor mijn werk regelmatig over onze mooie aardbol. Hierbij pleeg ik calibraties en onderhoud aan meetapparatuur bij onder andere autofabrikanten.

    Mijn Jaguar XJ6 SIII uit 1979 heb ik sinds februari 2010 in mijn bezit. In de eerste jaren heb ik veel aan onderhoud en reparaties gedaan, wat zeker zijn vruchten heeft afgeworpen en er zodoende veel rijplezier aan beleef.
  • Leeftijd 55

Recente bezoekers van dit profiel

856 profielweergaven
  1. Tappet Stakedown Kit voor de XK motor

    Had je daarbij de zelftappers ?
  2. Motorswap series 2 met XJ40 blok

    Je hebt een Whatsappeldinges..
  3. XK Motor swap 4.2 Series 3

    HI, duidelijk verhaal. Het was me voor het demonteren van de assen al opgevallen dat de timing aan de uitlaat niet klopte. Inderdaad met een paar keer ronddraaien met een sleutel aan de krukas.. Dit is nu wel correct hoor. Voor wat betreft de speling, misschien zo laten inderdaad en over niet al te veel km weer eens kontrochekkenleren, of zoiets.. Wilfred
  4. XK Motor swap 4.2 Series 3

    De nieuwe shims zitten er in en de klepspeling is nu als volgt: UItlaat (Cil 1 t/m 6): 0.3 - 0.3 - 0.25 - 0.3 - 0.3 - 0.3 Inlaat (Cil 1 t/m 6): 0.25 - 0.3 - 0.3 - 0.3 - 0.3 - 0.3 Die 0.25mm is twijfelachtig, de voeler gaat er met 0.3mm niet in. De vraag is om dit zo te laten of niet, dan moet wel de hele reutemeteut weer uit elkaar De lagerkappen van de nokkenas heb ik met 20Nm vastgedraaid en na het spannen van de ketting bleek de nokkenas aan de uitlaat van tijd af te staan. Dit is te controleren met een mal die precies in een uitsparing van de as moet passen. Corrigeren doe je door het binnenste van het tandwiel te verdraaien t.o.v. de tandenkrans. De Tappet Stake Down kit zit er inmiddels ook in dus het is nu alleen nog wachten tot de auto weer uit zijn winterslaap is gekomen en weer thuis staat.
  5. Tappet Stakedown Kit voor de XK motor

    Er is hierover veel te vinden op het net en ook veel besproken op dit forum, maar toch leuk om deze modificatie weer eens aan te stippen. Mijn Series 3 heeft deze modificatie al op zowel de inlaatkant als de uitlaatkant, maar de donor motor die ik aan het prepareren ben heeft deze nog niet. Vaak wordt alleen de uitlaatkant gedaan vanwege de hogere temperatuur daar, maar bij mijn donor motor behandel ik wel beide kanten. Waarom deze modificatie ? De zogenaamde "Tappet guides" waar de Tappet (stoterbus) in beweegt door de nokkenas kan bij hoge temperaturen van de kop los komen zitten. Hierdoor "kruipt" deze naar boven en kan dan in aanraking komen met de nokken van de nokkenas. Dit geeft een duidelijke harde tik wat uiteindelijk forse schade kan opleveren. Een voorbeeld hiervan is de linker foto met zo'n beschadigde Tappet Guide. De rechter foto is van mijn donor motor die deze modificatie nog niet heeft (En gelukkig nog geen last heeft gehad van zwevende Tappet Guides.) Voor zover ik heb kunnen vinden zijn er twee soorten kits in de handel, een compleet met boortje, tap en imbus boutjes. En een met alleen zelftap boutjes: Deze laatste heb ik dus. In hoeverre ik nu zelftappers heb moet ik voor de veiligheid nog even uitzoeken (Zie het boutje onder). Wordt vervolgd dus.
  6. XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Je kunt dmv inductie kijken of er een stroom door de kabels loopt, je legt een aantal wikkelingen om 1 van de kabels en dan moet je met bv een voltmeter een uitslag kunnen zien. Je kunt er ook een meet probe van een oscilloscoop naast houden. Het is even experimenteren wat de beste uitslag geeft, maar zo kun evt ontdekken of 1 van de kabels afwijkt. Krijgen de bougies wel een goede massa verbinding met de kop ? Als de kop is gespoten dan vormt de verf natuurlijk een isolatie laag tussen de bougies en het metaal van de kop Gr, Wilfred
  7. XK Motor swap 4.2 Series 3

    Hi, ja die kan er op, komt hopelijk morgen gelijk met de shims binnen. Ik heb deze en de nieuwe shims bij Stenger besteld (de andere spullen bij SNG Barratt), ik heb de klepspeling en de dikte van de oude shims doorgegeven en tevens de oude shims naar hun opgestuurd. De oude shims hebben ze toch zelf nog een keer opgemeten om er zeker van te zijn. De Stakedown kit wordt vaak alleen aan de uitlaatkant gemonteerd (die wordt veel heter dan de inlaatkant), maar in dit geval neem ik geen risico en doe het ook aan de inlaatkant. Deze kits kosten overigens zo'n 45 euro / stuk. Wordt vervolgd
  8. XK Motor swap 4.2 Series 3

    De krukas keerring en andere onderdelen kwamen vandaag binnen, dus heb ik de onderkant weer terug in elkaar gezet. Het wachten is nog op de shims en dan kan de bovenkant dicht.
  9. Motorswap series 2 met XJ40 blok

    Ik vind dit een zeer moedige actie, ik hoop niet dat ik deze problemen bij mij tegenkom.. Succes, Wilfred
  10. XK Motor swap 4.2 Series 3

    De verf is hitte bestendige hammerite. Ik ben wel benieuwd hoe het er over een jaar uit ziet 🤔
  11. XK Motor swap 4.2 Series 3

    Ja mooi hè, de krukas heb ik ook mee gespoten, maar dan donker grijs
  12. XK Motor swap 4.2 Series 3

    Vanavond de kop goed schoongemaakt, ontvet en gespoten met hitte bestendige lak. De kleppen deksels had ik al eerder mat zwart gespoten. Is niet helemaal origineel geloof ik, maar ik vind het wel mooi. Morgen komen alle onderdelen binnen, inclusief de "stake down kit" (Ik zal de montage ervan bij Tips and Tricks plaatsen) Dat wordt het weekend dus in de garage slapen Groeten, Wilfred
  13. XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Viel toch wel mee hoor..
  14. XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    De overslag bij hoogspanning is zo'n 10-15 cm per 10 Kilo volt, ik weet niet wat er uit de bobine van een Series 1 komt, maar dat zal vast meer zijn dan 10KV. Dus als de kabel los ligt (de stroom zoekt altijd de weg van de minste weerstand) zal die het eerst naar je vingers gaan Als de kabel op een bougie is aangesloten heb je daar geen last van, tenzij de kabel defect is of de bougie. Er zal ook ongetwijfeld verschil in kwaliteit van kabels zijn. Gr, Wilfred
×