Jump to content

wilfredfoto

Members
  • Content Count

    1947
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    27

wilfredfoto last won the day on May 8

wilfredfoto had the most liked content!

Community Reputation

142 Toppertje

About wilfredfoto

  • Birthday 03/16/1962
  • Age 58

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.infojaguar.nl
  • Age 58

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Breda
  • Hobbies
    Fotografie, sterrenkunde en natuurlijk Jaguars.
  • Age 58

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Wilfred en woon in Breda samen met Brigitte en onze 2 kinderen.

    Ik werk bij Siemens in Breda op de afdeling Customer Service en reis voor mijn werk regelmatig over onze mooie aardbol. Hierbij pleeg ik calibraties en onderhoud aan meetapparatuur bij onder andere autofabrikanten.

    Mijn Jaguar XJ6 SIII uit 1979 heb ik sinds februari 2010 in mijn bezit. In de eerste jaren heb ik veel aan onderhoud en reparaties gedaan, wat zeker zijn vruchten heeft afgeworpen en er zodoende veel rijplezier aan beleef.
  • Age 58

Recent Profile Visitors

2084 profile views
  1. Toch nog een adder onder het gras 😬 Late Series 3 heeft deze busjes kennelijk niet meer.. Wel een nieuwe borgplaat onder de 10 bouten, oude kan niet meer gebruikt worden.
  2. Goedemorgen, Ik heb al eerder een vliegwiel moeten verwijderen en zo ook bij mijn oude motor die ik nieuwsgierigheidshalve gedemonteerd heb. Ik begreep al niet goed wat nu de truc was om dit vliegwiel eenvoudig van de krukas los te maken en heb de eerste keer dan ook maar grof geweld gebruikt. Dit werkt wel, maar een officiΓ«le en betere manier is om twee bussen uit het vliegwiel te persen die op hun beurt weer in de flens van de krukas zitten. (bovenste foto) Als deze er eenmaal uit zijn, of bijna, dan komt het vliegwiel gemakkelijk los. Het kan op allerlei manieren natuurlijk, maar ik heb het zo gedaan, hier is het vliegwiel al los, maar het gaat om het idee. Bij montage de busjes natuurlijk weer terug tikken.
  3. Ik heb de oude motor gedemonteerd , viel eigenlijk niet eens tegen. Tzt laat ik het blok verbussen en zo en dan kan ik zelf alles weer op gaan bouwen, zodat ik uiteindelijk weer een nieuwe motor heb. Wat ik er dan mee moet is nog de vraag natuurlijk, maar dan heb ik in ieder geval iets achter de hand πŸ˜‰
  4. Niet nodig als er een V24 in komt te liggen 😎
  5. Motor is er uit, Tevens de gelegenheid gehad om de subframe rubbers te vervangen, was toch wel een ferme klus. De ronde aan de voorkant heb ik eerder al gedaan. Nog een week ongeveer en dan gaat de nieuwe motor er weer in.
  6. Hij is eruit ! Viel mee, ik kon er deels langs boven en deels langs onderen bij. In theorie kan de motor er nu uit zonder de bak πŸ€”
  7. πŸ€”πŸ€” Deze dus..
  8. De olie die er nog inzit ziet er normaal uit hoor, ik ben zeker benieuwd hoe de motor gaat klinken ! Het moment van inbouw komt nu snel dichterbij, vorige keer hebben we motor en bak er in 1 keer uitgehaald omdat de ophanging van de bak niet deugde. Maar nu wil ik de bak laten zitten, volgens mij moet dat kunnen. Ik kan de converter via het gat waar de startmotor hoort losmaken , dan is er hopelijk genoeg ruimte om de motor er uit halen ?
  9. Hier de correcte ringen voor deze banjo aansluiting πŸ‘
  10. Als er iemand tijd en zin heeft. πŸ™‚πŸ₯΄
  11. Goedemorgen, Kent iemand dit ? Dit kan wel eens meegeholpen hebben aan de beschadigde nokkenas lagerschaaltjes die mijn nieuwe motor had. Er zaten te dikke ringen op de banjo aansluiting waardoor de gaatjes van de leiding en boutjes niet overeen kwamen. Ik kan me voorstellen dat er dan te weinig olie door de nokkenassen stroomt πŸ€” Ik heb dan ook maar de juiste ringen besteld.
  12. Kleuren mengen mag inderdaad niet, bepaalde combinaties kan maar voor de zekerheid gewoon niet doen. Ik weet wel dat de combinatie ijzeren blok, aluminium kop, het metaal van de koppakking en de vloeistof een reactie teweeg kan brengen, denk aan bv een batterij of twee metalen in een sinaasappel. (Electrolyze ) Vandaar de blauwe of blauw groene vloeistof voor een Oldtimer
  13. Hallo, Ik wil graag even inhaken op dit topic. Ik heb bij mijn vorige motor (ik ben nu bij nummer drie, maar dit terzijde..) ook rode koelvloeistof gebruikt, ik dacht dat dit kon / moest vanwege de aluminium kop. Maar dat was bij oude motoren toch niet de bedoeling. Later deze vervangen door blauwe en wat me daarbij trouwens opviel was dat de vriespluggen in de kop opeens geen lekkage meer vertoonden. Voor de nieuwe motor ga ik weer blauwe of groenblauwe vloeistof gebruiken en ben benieuwd of SP11 van Kroonoil (Premium long life) een verstandige keuze is, eerlijk gezegd vind ik het een oerwoud waarin grote verschillen in prijs te vinden zijn. Groeten, Wilfred
  14. Zo goed als klaar πŸ™‚ Ook nog wat extra dingen opnieuw gespoten, zoals kleppendeksels en stuurpomp. Er brak nog een stut van de deksel af, die zat achteraf niet ver genoeg in de kop. Misschien met losdraaien meegekomen. Met een dremel materiaal er omheen weg geslepen, zodat ik er met een zijkniptang grip op had πŸ₯΄
Γ—
Γ—
  • Create New...