Jump to content

wilfredfoto

Members
  • Content Count

    1835
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    23

wilfredfoto last won the day on September 4

wilfredfoto had the most liked content!

Community Reputation

114 Toppertje

About wilfredfoto

  • Birthday 03/16/1962
  • Age 57

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.infojaguar.nl
  • Age 57

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Breda
  • Hobbies
    Fotografie, sterrenkunde en natuurlijk Jaguars.
  • Age 57

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Wilfred en woon in Breda samen met Brigitte en onze 2 kinderen.

    Ik werk bij Siemens in Breda op de afdeling Customer Service en reis voor mijn werk regelmatig over onze mooie aardbol. Hierbij pleeg ik calibraties en onderhoud aan meetapparatuur bij onder andere autofabrikanten.

    Mijn Jaguar XJ6 SIII uit 1979 heb ik sinds februari 2010 in mijn bezit. In de eerste jaren heb ik veel aan onderhoud en reparaties gedaan, wat zeker zijn vruchten heeft afgeworpen en er zodoende veel rijplezier aan beleef.
  • Age 57

Recent Profile Visitors

1666 profile views
  1. Inderdaad, eigenlijk is rigoureus alle verbindingen losmaken en schoonmaken zoals Kees al voorstelde de boodschap. Bij een zwevende massa gaan er hele vreemde stromen lopen met vaak onverklaarbare effecten als gevolg. Het meest kwetsbare is natuurlijk alles onder de motorkap en bij de verlichting zelf, door vocht, warmte, kou enz heeft dat het meest te lijden. Succes, Wilfred
  2. Hallo, ja klopt. Ze kunnen best vast zitten, een drupje weedeeveertig achter het randje kan helpen.
  3. Hoi, Zie hiervoor een stukje tekst wat ik heb gelezen op een ander forum voor klassieke Volvo's. Wat ik bij mijn eigen Series 3 merk is dat de vriespluggen op de kop niet meer zweten. Bij de rode koelvloeistof lag er na een rit altijd wat rode vloeistof omheen, nu blijven ze kurkdroog. Tekst: Het is belangrijk om het koelvloeistofniveau van een oldtimer goed op peil te houden. Zeker in de zomer kan een oldtimer het soms moeilijk hebben. Let bij het bijvullen van je koelvloeistof wel goed op welke variant je gebruikt. De modernere longlife antivries (G12 genaamd, roze kleur) heeft een samenstelling op basis van andere organische componenten dan de conventionele koelvloeistoffen. Voordeel is dat de nieuwere G12 tot driemaal langer mee gaat dan een traditioneel glycol-water mengsel. Maar het belangrijke nadeel is dat G12 oudere kunststoffen en pakkingen aantast! Daarnaast zijn de conventionele koelvloeistof en G12 niet mengbaar en vormen deze in dat geval een bruine klonterige massa, die niet of nauwelijks door de waterpomp verwerkt kan worden met alle gevolgen van dien. Houd je dus aan het advies van de fabrikant van jouw oldtimer en dat is in ieder geval géén G12.
  4. Hallo, Vanavond weer een stuk snelweg gereden en toen ik de auto de garage uit reed zag ik weer hooguit een paar drupjes olie liggen. Waarom ik dan laatst een plas zag is me dus nog steeds niet duidelijk. Maar goed, als er echt een probleem zat dan was het nu al veel erger geweest, ik doe er voorlopig niets aan. De motor er uit halen is tenslotte niet echt een schoonheids behandeling. De auto rijdt overigens wel erg lekker nu hoor, 3000 toeren op de snelweg en hij snort lekker rustig en stil over de weg. Het kan verbeelding zijn maar sinds ik de koelvloeistof heb vervangen door blauwe ( was eerst rood..) en ook het blok goed heb doorgespoeld loopt de motor netter en is ook stiller.. De vriespluggen op de kop zweten nu in ieder geval niet meer, dat scheelt weer. Groeten, Wilfred
  5. Goedemorgen, De auto heeft na een weekje stilstaan slechts een paar drupjes gelekt, gisteren nog even onder de auto gekeken. Niks aan doen dus, ik vraag me alleen wel af waarom er vorige week dan toch een serieuze plas onder lag. Fijn weekend ! Wilfred
  6. Tenzij het een weerkerendlatenwordenasbestkoordzonderdemotoreruithoeventehalen vloeistof is, maar dat bestaat geloof ik niet 🙃
  7. Dat lijkt voor nu het beste inderdaad. Er zit de juiste olie in, er zijn ook allerlei toevoegingen te verzinnen, maar daar ben ik niet zo voor. Bedankt weer, Wilfred
  8. Ik meen dat de carterpan ook moet zakken dan, en dat lukt alleen met de motor eruit.. Even aankijken maar, ik heb net nog gekeken en ik zag nu geen verse lekkage eigenlijk. Ondanks de rit van 100 kilometer gisteren.
  9. Hoi, De keerring aan de distributie kant heb ik vervangen door een teflon exemplaar, tevens een rubber afdichting van de carterpan aan de kant van de bak. En de carterpan pakking natuurlijk. Hier zie je de oude keerring links naast de ketting: Maar, het is denk ik nu net dat halve maantje wat nu problemen geeft (EBC 1705), ik vond de nieuwe wel bij de hele set, maar kon het eigenlijk niet plaatsen, dwz zien waar thuis hoorde. Nu snap ik dat deze achter de starterkrans zit, wellicht dat hier bij is te komen als de automaatbak er onder uit is. En zo eigenwijs als ik ben dacht ik dat het wel mee zou vallen, temeer omdat het geen contact maakte met de carterpan. Het zal niet acuut zijn misschien en bij een lange rit verzamelt er zich natuurlijk meer olie wat bij stilstaan er weer uit druppelt, dus dan lijkt het erger te zijn. De olie die ik altijd gebruik is Morris Classic oil 20W50 en die koop ik bij SNG Barratt.
  10. Hallo, Ik heb bij de motor wissel, twee jaar en 2000 km geleden, voor de zekerheid de krukas keerring en alle pakkingen vervangen. Nu zie ik toch steeds na een rit wat olie op de grond liggen. Vorige week op een brug zag ik inderdaad tussen de motor en de bak wat oliedruppels hangen. Nu heb ik het vermoeden dat het nu juist dat ene onderdeel (foto) is wat nu problemen geeft. Het was wel een onderdeel van een pakkingset, maar ja.... Is dit te vervangen door slechts de automaat bak en starterkrans te verwijderen, of moet de motor er voor uit ? In geval ik het dan toch nog even aankijk... Wilfred
  11. Ik snap wat je bedoelt met die specifieke bout, ik vond hier een plaatje van in het restauratie boek. Komende week de bussen er in persen en dan kan ik de armen gaan vervangen.
  12. De bussen zijn binnen, en ik heb de Jaguar eens verwend met houten decoratie op de versnellingspook (Misschien gaan de reactie armen er dan makkelijker af..)
  13. Juist, dank je wel. In ontspannen toestand kan er weinig gebeuren inderdaad
  14. Ok, Dank je wel. De schokdemper kan weggedraaid worden zonder dat deze door het dak naar buiten wordt gelanceerd 🤔😖 ??
  15. Goedemorgen, Ik ben aan een nieuwe klus begonnen, het vervangen van de reactie armen. Op het forum hier al het een en ander gelezen, met name het grote rubber kan ergggggg vast zitten. Nu is mijn achterbrug er recentelijk onder uit geweest, dus ik hoop dat dit mee gaat vallen. Rechts achter hoorde ik al geruime tijd gepiep tijdens het veren van de auto, soms wel en soms niet, en nu dus ontdekt dat het kleine rubber in de rechter arm erg slecht is, waardoor de arm tegen de bevestiging aan schuurt en dus piept. De rest ziet er nog wel goed uit, ook links, maar toch besloten om beide armen te gaan vervangen. Ik heb twee andere armen gevonden waar ik nieuwe bussen in wil zetten. De eerste arm heb ik al leeggemaakt en tevens een likje verf gegeven. Als ze allebei klaar zijn kan ik ze vervangen, dit is een redelijke omweg, maar dit terzijde.. Ik dacht dat de armen symmetrisch zijn, maar dat is dus niet zo. Bij het grote oog zit een opstaand randje om te voorkomen dat de arm kan gaan zakken. Het grote rubber kun je er dus verkeerd om in persen ! Tevens nog een vraagje, er is volgens mij maar weinig ruimte om de bout aan de kant van het kleine oog (bij de schokdemper) er uit te schuiven, zie tekening. Klopt dit of gaat dit toch lukken zonder nog meer te hoeven demonteren ? Ik heb immers geen brug dus je ligt toch al niet zo handig te werken. Alvast bedankt weer en groeten, Wilfred
×
×
  • Create New...