Jump to content

wilfredfoto

Members
  • Content Count

    1854
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    23

wilfredfoto last won the day on September 4

wilfredfoto had the most liked content!

Community Reputation

114 Toppertje

About wilfredfoto

  • Birthday 03/16/1962
  • Age 57

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.infojaguar.nl
  • Age 57

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Breda
  • Hobbies
    Fotografie, sterrenkunde en natuurlijk Jaguars.
  • Age 57

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Wilfred en woon in Breda samen met Brigitte en onze 2 kinderen.

    Ik werk bij Siemens in Breda op de afdeling Customer Service en reis voor mijn werk regelmatig over onze mooie aardbol. Hierbij pleeg ik calibraties en onderhoud aan meetapparatuur bij onder andere autofabrikanten.

    Mijn Jaguar XJ6 SIII uit 1979 heb ik sinds februari 2010 in mijn bezit. In de eerste jaren heb ik veel aan onderhoud en reparaties gedaan, wat zeker zijn vruchten heeft afgeworpen en er zodoende veel rijplezier aan beleef.
  • Age 57

Recent Profile Visitors

1765 profile views
  1. Goedemorgen, middag, maakt niet uit verder.. Hoe is het met de olie van de bak? Peilen met draaiende motor, ruikt de olie misschien verbrand ? Werken de eerste en tweede versnelling ook niet ? Gr, Wilfred
  2. De stelschroef van de LMM doet eigenlijk alleen iets in de laatste slagen als je deze naar binnen draait. Als het toerental zo hoog is als bij jou dan merk je nauwelijks iets met het verdraaien van die stelschroef. De vraag is nu natuurlijk waarom het toerental zo hoog is ? De regelunit die achterin je kofferbak zit kijkt eigenlijk naar drie parameters en regelt zo de brandstof toevoer en daarmee het toerental. Die unit kijkt naar de water temperatuur via een sensor op de waterrail, het toerental van de motor via een aansluiting op de bobine, en tenslotte naar de stand van de LMM. De kunst is nu om uit te vissen welke van deze drie de boosdoener is. werkt het mechanisme van de gasklep wel goed ? enz, enz..
  3. Sensor op de waterrail ? Dat is de meest linker als je met je buik voor het inlaat spruitstuk staat. Als je de connector los maakt van de sensor terwijl de motor loopt, moet de motor eigenlijk uitvallen.
  4. Die volgorde klopt inderdaad. De rotor van de ontsteking draait linksom, dus de aansluiting van de kabels is eenvoudig te controleren. ik meen dat de weerstand in de kilo ohms is, waarbij de langste kabel de hoogste weerstand heeft. Er moet in ieder geval een logische ophoging tov de lengte in zitten. ik heb ook een keer met tikken de electrode afstand van de bougies afgesteld. Dit bleek een scheurtje veroorzaakt te hebben bij een van de bougies, wat bij vochtig weer klachten gaf. Ook een leuk zoekplaatje dus. Er is een geschikt tooltje voor. Dit soort klachten kunnen lastig zijn, als je niet weet wat er fout is dan eerst kijken wat er echt goed is, om zo dingen uit te sluiten. Soms introduceer je een probleem tijdens het zoeken zonder het te weten, dan raak je steeds verder verdwaald. licht uit, deur dicht en een biertje uit de koelkast is dan vaak de beste oplossing. De volgende dag zie alles dan weer helder. (mits je niet te veel biertjes ophebt natuurlijk) succes
  5. Ok, meet voor de grap toch eens de ohmse weerstand.. ( ik ben eigenwijs)
  6. Hmm, bougie kabels zitten echt goed ? je kunt ze ohms ook doormeten, je weet maar nooit. De kortste heeft natuurlijk de laagste weerstand, de langste de hoogste. denk aan kilo ohms.. Een collega van mij heeft een oude Volvo met vage klachten, niet lekker lopen, geen kracht enz. Alles gedaan en vervangen, uiteindelijk bleek een van de bougie kabels een veel te hoge weerstand te hebben, deze vervangen en de motor liep weer als een zonnetje
  7. Die kousjes zijn los te verkrijgen hoor, ik heb de injectoren met remmenreniger doorgeblazen door met slangetjes een spuitbus aan te sluiten en kortstondig een paar keer spanning op de injectoren te zetten, en dan in beide richtingen.
  8. Of bedoelde je de kousjes in de injectoren zelf misschien ?
  9. O, die links naast de tweede secundaire uitgang van de ozon verspreider zitten ? (Grapje, er zitten toch geen filters tussen de rail en de injectoren ? 🤔🤔)
  10. Hallo, Goed dat de motor weer loopt. Schudden kan allerlei oorzaken hebben, de 4.2 heeft er altijd een beetje last van omdat de kop nooit is aangepast op het 4.2 blok. Bij vier van de zes cilinders komen de verbranding ruimtes niet overeen met de positie van de cilinders in het blok. Het is een Engelse auto tenslotte Die van mij schudt stationair ook wat, vreemd genoeg de ene keer meer dan de andere keer. Soms ook vrijwel niet. Alles is al een keer vervangen, zelfs de motor zelf, die eigenlijk een series 2 met carburateurs is en toen absoluut niet schudde. Maar goed, ik heb er weer een series 3 van gemaakt en hij loopt verder perfect. Oud lid Jagger heeft eens een opsomming gemaakt van dingen die je moet doen om deze motor weer op niveau te krijgen, kijk maar eens bij tips en trucs. De carter ontluchting met het breather filter bovenin wordt soms verwaarloosd en veroorzaakt zo een gehele vervuilde inlaat tot aan de kleppen toe. Is de compressie trouwens in orde ? Is leuk om te doen en geeft gelijk een beeld van je motor. Succes verder ! Wilfred
  11. Inderdaad, eigenlijk is rigoureus alle verbindingen losmaken en schoonmaken zoals Kees al voorstelde de boodschap. Bij een zwevende massa gaan er hele vreemde stromen lopen met vaak onverklaarbare effecten als gevolg. Het meest kwetsbare is natuurlijk alles onder de motorkap en bij de verlichting zelf, door vocht, warmte, kou enz heeft dat het meest te lijden. Succes, Wilfred
×
×
  • Create New...