Jump to content

wilfredfoto

Members
  • Content Count

    1882
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    24

wilfredfoto last won the day on January 15

wilfredfoto had the most liked content!

Community Reputation

121 Toppertje

About wilfredfoto

  • Birthday 03/16/1962
  • Age 58

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.infojaguar.nl
  • Age 58

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Breda
  • Hobbies
    Fotografie, sterrenkunde en natuurlijk Jaguars.
  • Age 58

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Wilfred en woon in Breda samen met Brigitte en onze 2 kinderen.

    Ik werk bij Siemens in Breda op de afdeling Customer Service en reis voor mijn werk regelmatig over onze mooie aardbol. Hierbij pleeg ik calibraties en onderhoud aan meetapparatuur bij onder andere autofabrikanten.

    Mijn Jaguar XJ6 SIII uit 1979 heb ik sinds februari 2010 in mijn bezit. In de eerste jaren heb ik veel aan onderhoud en reparaties gedaan, wat zeker zijn vruchten heeft afgeworpen en er zodoende veel rijplezier aan beleef.
  • Age 58

Recent Profile Visitors

1936 profile views
  1. Hallo, klinkt interessant. Ik heb de auto 10 jaar geleden in Eersel gekocht, vlak bij jullie. Kleine wereld. Ik zal je een pb sturen met mijn gegevens. Alvast bedankt, Wilfred
  2. Hoi, klopt. Die had een scheurtje bovenin waar koelwater uit kwam. Niet heel veel en had ook geen effect op de rest, maar om die nu weer opnieuw aan te gaan spannen.. Kortom, die heb ik niet meer 😬
  3. Het is niet anders. Wordt mijn gereedschap tenminste weer een keer gebruikt 😉 Ik heb het bij mijn vorige motor ook gedaan, ik hoop alleen dat het onderblok nog heel is. Een andere kop vinden is geen ramp, maar om nu weer een andere motor er in te gaan takelen.. Wat wel vreemd is dat de ellende is begonnen met de andere lucht massa meter. Ik merkte bij deze meter al meer trekkracht en zo. Niet dat ik gek heb gedaan, maar kennelijk is dat de druppel geweest. Het zijn wel dezelfde meters, alleen is de oude type Lucas 73171A en de andere 73171B. Geen idee wat het verschil is. Groeten weer, Wilfred
  4. Een updeetje.. Kwaal wordt in een rap tempo erger, bijna niets gereden maar de waterslangen staan aardig bol nu en het systeem pruttelt water uit de radiator dop. Het spruitstuk is er nog niet af, maar ik denk dat ik meteen daarna toch de kop eraf moet gaan halen. En die is er nog nooit vanaf geweest dus dat kan nog een feest worden .
  5. Is het aan te raden om een nieuwe pakking aan beide kanten met deze loctite in te smeren ? Ik zal ook eens informeren welke pakking nu het meest geschikt is, originele Jaguar lijkt me. Hoewel deze dat ook was.
  6. Hallo Rob, Dat ga ik zeker doen, de compressie is immers goed en de kop kan er altijd nog af. Ik las in jouw topic dat het inlaat spruitstuk moet worden gevlakt ? Dat heb ik dus niet gedaan, bovendien heb ik mijn oude spruitstuk hergebruikt, omdat het ‘nieuwe’ blok (welke uit een Series 2 komt) dus andere spruitstukken had. De pakking had ik eerlijkheidshalve nog liggen van een hele oude bestelling van onderdelen die ik heb gedaan, en nooit gebruikt. Misschien is de kwaliteit van deze pakking niet zo geweldig geweest. Wordt vervolgt !
  7. Net een inwendig onderzoek gedaan, zuiger twee is lekker nat inderdaad. Via de injectoren 1 en 2 kon ik geen verschil ontdekken eigenlijk. In het cilinder filmpje zie je eerst de eerste, daarna de tweede (natte) cilinder, Cyl1-Cyl2.mp4
  8. Dat is wel heel creatief en moet zeker werken 👍
  9. Hmm, zo'n camera heb ik inderdaad. Ook handig om een oorontsteking te beoordelen, maar dit terzijde.. Ik meen dat er aangepaste radiatordoppen zijn om zo druk van buitenaf toe te voeren. Anders zelf iets in elkaar knutselen. 0.2 bar is niet veel eigenlijk, wat is de druk tijdens normaal bedrijf trouwens ? Als de motor loopt dan staan de waterslangen niet strak van de spanning, dat kan (voor nu misschien) een goed teken zijn. Dit is een Series 2 motor die ik heb overgenomen, twee jaar geleden, en gemodificeerd naar een Series 3. Het blok is dezelfde dus dat ging prima, alleen de kop van deze Series 2 motor is anders, maar die heb ik laten zitten. De motor loopt perfect, lekker rustig en geen rammels of andere enge geluiden. Dit is dus een oude 4.2 en scheuren tussen de cilinders is helaas een bekend verschijnsel. Mijn oude blok had hier ook last van: De latere 4.2 blokken hebben hiervoor luchtspleten gekregen. Als worst case de kop er toch af moet dan kan ik nog wel iets verwachten, vrees ik. Deze kop is er nog nooit af geweest dus zal heeeeel vast zitten op de stuts. Bovendien is er geen weg meer terug als je begint. Eerst maar sterke koffie.... Iedereen bedankt weer en nog een fijn weekend ! Wilfred
  10. Zou ik druk op het koel systeem kunnen zetten om te kijken of het in de buurt van de inlaat gaat pruttelen ? met de motor uit natuurlijk..
  11. Meten is weten, dat klopt helemaal. Ik zie alleen niet hoe er water in de verbrandingskamer kan komen door de inlaat pakking, wel valse lucht. ik zal er eens wat remmen reiniger op spuiten. Dit is trouwens wel een stille vijand, voor je het weet rijd je met veel te weinig koelwater in je motor en blaas je de hele boel op. Voorlopig alleen kleine ritjes dus Bedankt, Wilfred
×
×
  • Create New...