Jump to content

wilfredfoto

Members
  • Content Count

    1813
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    20

wilfredfoto last won the day on August 6

wilfredfoto had the most liked content!

Community Reputation

105 Toppertje

About wilfredfoto

  • Birthday 03/16/1962
  • Age 57

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.infojaguar.nl
  • Age 57

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Breda
  • Hobbies
    Fotografie, sterrenkunde en natuurlijk Jaguars.
  • Age 57

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Wilfred en woon in Breda samen met Brigitte en onze 2 kinderen.

    Ik werk bij Siemens in Breda op de afdeling Customer Service en reis voor mijn werk regelmatig over onze mooie aardbol. Hierbij pleeg ik calibraties en onderhoud aan meetapparatuur bij onder andere autofabrikanten.

    Mijn Jaguar XJ6 SIII uit 1979 heb ik sinds februari 2010 in mijn bezit. In de eerste jaren heb ik veel aan onderhoud en reparaties gedaan, wat zeker zijn vruchten heeft afgeworpen en er zodoende veel rijplezier aan beleef.
  • Age 57

Recent Profile Visitors

1561 profile views
  1. De bussen zijn binnen, en ik heb de Jaguar eens verwend met houten decoratie op de versnellingspook (Misschien gaan de reactie armen er dan makkelijker af..)
  2. Juist, dank je wel. In ontspannen toestand kan er weinig gebeuren inderdaad
  3. Ok, Dank je wel. De schokdemper kan weggedraaid worden zonder dat deze door het dak naar buiten wordt gelanceerd 🤔😖 ??
  4. Goedemorgen, Ik ben aan een nieuwe klus begonnen, het vervangen van de reactie armen. Op het forum hier al het een en ander gelezen, met name het grote rubber kan ergggggg vast zitten. Nu is mijn achterbrug er recentelijk onder uit geweest, dus ik hoop dat dit mee gaat vallen. Rechts achter hoorde ik al geruime tijd gepiep tijdens het veren van de auto, soms wel en soms niet, en nu dus ontdekt dat het kleine rubber in de rechter arm erg slecht is, waardoor de arm tegen de bevestiging aan schuurt en dus piept. De rest ziet er nog wel goed uit, ook links, maar toch besloten om beide armen te gaan vervangen. Ik heb twee andere armen gevonden waar ik nieuwe bussen in wil zetten. De eerste arm heb ik al leeggemaakt en tevens een likje verf gegeven. Als ze allebei klaar zijn kan ik ze vervangen, dit is een redelijke omweg, maar dit terzijde.. Ik dacht dat de armen symmetrisch zijn, maar dat is dus niet zo. Bij het grote oog zit een opstaand randje om te voorkomen dat de arm kan gaan zakken. Het grote rubber kun je er dus verkeerd om in persen ! Tevens nog een vraagje, er is volgens mij maar weinig ruimte om de bout aan de kant van het kleine oog (bij de schokdemper) er uit te schuiven, zie tekening. Klopt dit of gaat dit toch lukken zonder nog meer te hoeven demonteren ? Ik heb immers geen brug dus je ligt toch al niet zo handig te werken. Alvast bedankt weer en groeten, Wilfred
  5. Goedemiddag, Vandaag een goede daad verricht Oude koelvloeistof eruit, en het blok weer eens goed doorgespoeld. Dat was na de motorwissel nog niet gedaan en er kwam de nodige bagger uit.. Doorspoelen had ook nog een andere reden, ik had er na de wissel rode VW G12+ vloeistof in gedaan, en dat is bij onze klassiekers nu net niet de bedoeling kwam ik achter. Nu dus de correcte blauwe erin en we kunnen er weer een paar jaar tegen..
  6. Hallo weer, De bak schakelt weer goed.. Oorzaak onbekend, ik ben vanochtend naar Autrans in Tilburg gereden en daar is alles goed bekeken, een stuk mee gereden en niets kunnen vinden. De oorzaak van het niet door schakelen kan van alles zijn, maar onmogelijk te vinden als de fout niet meer optreedt. En om nu alles te gaan reviseren vond men ook niet nodig . Nog even aankijken dus.. In ieder geval bedankt weer voor het meedenken ! Wilfred
  7. Nuttige links inderdaad. Ik heb nog gegoegelededed op "Stall test", eens kijken hoe en of ik dat op een veilige manier kan doen. Ergens in de polder of zo. Hoewel ik begrijp dat het alleen iets over de converter zegt, tenzij bv alleen de derde versnelling problemen geeft. Ik vond ook nog een mooie uitleg over hoe een converter werkt:
  8. Hi, dat was ik nog vergeten te melden. Het oliepeil is goed en de olie ziet er mooi helder uit en ruikt ook niet verbrand of zo. Ik moet wel zeggen dat ik de auto eigenlijk nooit op zijn mieter geef, in de stad rijd ik meestal als een oude sok. Alleen op de snelweg rijd ik wel lange stukken 130 of zo om de zaak eens lekker schoon te branden.
  9. Mijn automaatbak heeft kuren, net een stuk snelweg gereden en de bak schakelt niet meer naar de derde versnelling. Nu alles wat is afgekoeld weer wel, kennelijk een oliedruk probleem in de bak. Achteraf gezien was er wel een voorbode, bij een langere rit schakelde de bak wat langzamer van twee naar drie, nu dus niet meer.. Wat zijn de ervaringen hier, een revisiebak, deze laten reviseren. Een goede gebruikte is een optie, maar wie weet wat die over een tijd doet ? Alle tips zijn weer welkom. Wilfred
  10. Gevonden, zit op dezelfde plek. Het lijkt wel Engels.. Dank je wel.
  11. Ik zal daar eens gaan kijken dan. Om nu hiervoor de motor er weer uit te gaan halen is ook zo maar wat.. Dank je wel !
  12. Eigenlijk moest ik me schamen, maar ik stel de vraag toch.. Waar kan ik het motornummer op mijn XK motor vinden ? Ik heb de motor met de swap zowat binnenstebuiten gekeerd en ieder boutje gezien, maar ik kon geen nummer vinden. Niet dat het voor de matching numbers verder nog iets uitmaakt, de bak was ook al een keer vervangen en de nieuwe motor is zelfs uit een Series 2, maar toch Groeten, Wilfred
  13. Hallo, Klopt, alleen is lastig. Ik heb mijn motorkap twee keer moeten verwijderen en terug plaatsen natuurlijk , qua gewicht is het geen probleem, maar je staat erg onhandig in je eentje. De kap zit aan beide kanten met drie bouten vast, deze draai je weer in een driehoek vormige plaat die op zijn beurt weer los ligt, zodat je ruimte hebt om te stellen. De kap steeds voorzichtig laten zakken en zo de juiste afstelling vinden. Er zal vast wel een truc voor zijn, maar zo is het mij twee keer gelukt. Succes ! Wilfred
  14. Ok, Zelf reviseren is natuurlijk ook een optie, alles is hiervoor te verkrijgen en is ook wel een leuke klus. Wilfred
  15. Hallo Arjan, Ik heb geen stuurhuis over, maar wel een ervaring. Ik heb op mijn vroege Series 3 (1979) eens een stuurhuis van een latere Series 3 gezet. Dit werkt prima, alleen de hogedruk slang die van de stuurpomp komt bleek niet meer te passen omdat ik nu een mix van Metrische draad en Inches had gecreëerd. Er bestaan geen slangen met aan de ene kant Inch en de andere kant Metrisch, dus dat was een probleem. De oplossing bleek echter simpel, je kunt een gedeelte van de andere stuurpomp overzetten zodat de slang weer past. Misschien heb je iets aan de info. Succes. Wilfred
×
×
  • Create New...