Ga naar inhoud

wilfredfoto

Forum Donateur
  • Aantal items

    1,741
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    15

wilfredfoto won de laatste dag op 27 mei

wilfredfoto had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

83 Toppertje

Over wilfredfoto

  • Verjaardag 03/16/1962
  • Leeftijd 56

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.infojaguar.nl
  • Leeftijd 56

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Breda
  • Hobbies
    Fotografie, sterrenkunde en natuurlijk Jaguars.
  • Leeftijd 56

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Wilfred en woon in Breda samen met Brigitte en onze 2 kinderen.

    Ik werk bij Siemens in Breda op de afdeling Customer Service en reis voor mijn werk regelmatig over onze mooie aardbol. Hierbij pleeg ik calibraties en onderhoud aan meetapparatuur bij onder andere autofabrikanten.

    Mijn Jaguar XJ6 SIII uit 1979 heb ik sinds februari 2010 in mijn bezit. In de eerste jaren heb ik veel aan onderhoud en reparaties gedaan, wat zeker zijn vruchten heeft afgeworpen en er zodoende veel rijplezier aan beleef.
  • Leeftijd 56

Recente bezoekers van dit profiel

1,122 profielweergaven
  1. wilfredfoto

    Welke banden voor mijn Series 3

    Hoi Frans, Ik heb als enige referentie op deze auto mijn oude banden natuurlijk , die qua profiel nog lang niet versleten waren, maar wel vrij hard en bovendien aardig op leeftijd. Eigenlijk ben ik afgegaan op ervaringen van gebruikers en het advies van de banden meneer, tevens met het oog op een lage jaarlijkse kilometer stand. Michelin droogt gemakkelijk uit als je maar heel weinig rijdt. Eigenlijk zou je er een paar setjes op moeten leggen om te vergelijken, maar daar trapt niemand in natuurlijk. Ik vind het een hele comfortabele band met een laag geluidsniveau. Ze houden de auto goed op de weg. Ik doe er geen rare dingen mee, maar maar een keer flink in de bocht hangen is geen probleem. Het is voor mij geen race auto, persoonlijk hou ik niet van een stugge vering . Ik heb begrepen dat bv Pirelli en Dunlop toch weer wat harder en stugger zijn. Het is natuurlijk altijd een compromis tussen comfort en wegligging waar je tussen moet kiezen. Ik ben met deze mix in ieder geval tevreden. Vroeger ( toen ik nog veel haar had) reed ik in een 1977 Buick met zachte BF Goodridge banden met witte biezen. Lekker zwabberen over de weg, dat was weer het andere uiterste. Verder heb ik bewust voor een A merk gekozen om toch aan de veilige kant te zitten. Kom gerust een keer langs, dan kun je ze zelf ervaren. Succes met je keuze, Wilfred
  2. wilfredfoto

    XK Motor swap 4.2 Series 3

    Hmm, wordt aan gewerkt..
  3. wilfredfoto

    XK Motor swap 4.2 Series 3

    Als dat 1961 is dan wordt het wel tijd ja 🙄
  4. wilfredfoto

    XK Motor swap 4.2 Series 3

    De auto is inmiddels terug en het is weer een genot om er in te rijden. De oorspronkelijke aanleiding om deze klus uit te besteden was duidelijk, daarnaast was het aan te bevelen om alle benzine slangen in de motor ruimte te vervangen door betere kwaliteit. Dit met het oog op mogelijke lekkage. Tevens was er een lekkage bij een van de remklauwen achter en ook bij het differentieel. Ook de zuigertjes van de remklauwen waren wat roestig. De ophang rubbers van de uitlaat bochten waren vergaan, enz. De achterbrug lag er toch onderuit dus maar besloten dit allemaal gelijk te laten doen. De linker benzine tank is al langer buiten gebruik, maar omdat de retourleiding hier nog op aangesloten zat was de tank vol met brandstof gelopen. Dit gewicht heeft de auto dus al die jaren mee moeten sleuren (Vandaar dat hoge verbruik, nu rijdt tie weer gewoon 1:24 😁 ), De linker tank is door roestvorming niet meer bruikbaar. Die kan altijd nog worden vervangen. Dus voorlopig geen geklus meer. Er zijn nog wel wat verbeter dingen te verzinnen, maar dat kan wachten tot de winterstop. Groeten, Wilfred
  5. wilfredfoto

    Vincentiusrit 2018

    Mooi initiatief, Het staat in de agenda, maar ik weet nog niet hoe de maand er qua reizen dan uit ziet , dat zal ongeveer een maand van te voren bekend zijn. Groeten, Wilfred
  6. wilfredfoto

    XK Motor swap 4.2 Series 3

    Vandaag een update van Stenger gehad. De eerste indruk van de auto is goed, de motor loopt netjes en er is niets bijzonders aan te horen. Een van de automaatbak slangen die naar de koeler lopen lag tegen de krukas pulley. Oops, had ik toch even over het hoofd gezien, de slang was al behoorlijk ingesleten en bijna door..😖 De achterbrug gaat er onder uit voor het vervangen van de brandstof leidingen waarbij tevens de keerringen van het differentieel worden vervangen vanwege enige lekkage. Er zit ook wat speling op de achterassen. Beter nu gelijk dan over een tijd weer op de brug. De Kruiskoppelingen zijn droog, maar nog wel goed. Dus nog even geduld en dan kan ik de auto weer ophalen.
  7. wilfredfoto

    Welke banden voor mijn Series 3

    Deze liggen er nu onder 😎
  8. wilfredfoto

    Datalek bij JLR onthult toekomstige ontslagen

    De fabrieken, R&D en test afdelingen liggen in Gaydon en Whitley, maar dit ter zijde. Aan het geld zal het niet liggen, er wordt de komende jaren voor meer dan 100 miljoen geïnvesteerd in vernieuwingen. Als je er dan 1000 man uitgooit is dat niet handig..
  9. wilfredfoto

    XK Motor swap 4.2 Series 3

    Ha ha , ja dat hoor ik meer.. Het antwoord is eigenlijk tweeledig Ik zie het niet zitten om zonder een brug en alleen deze klus te doen. Op korte termijn gaat dat toch nooit lukken en een brug huren voor langere tijd is geen optie. Nu wordt alles in een keer gemaakt zo als het moet en dat voelt wel zo prettig. Bovendien staat de auto nu bij een specialist (Stenger) en wordt van de voorbumper tot de achterbumper (of andersom) gecontroleerd en indien nodig aangepast. Dat is eigenlijk ook nog nooit gedaan sinds de aanschaf, acht jaar geleden, en aangezien ik de auto toch niet weg wil doen vind ik het wel waard, het is tenslotte een nette en harde auto. Het reguliere onderhoud en reparaties pak ik nadien weer zelf op. Dus, een kip is geen mus en een olifant past niet in een peperbus.
  10. wilfredfoto

    XK Motor swap 4.2 Series 3

    Yep, de achterbrug moet zakken en dus alles los. Aanvoer en retourleidingen worden weer origineel gemaakt. De ophang steunen/ rubbers van de achterste uitlaat bochten zijn allebei kapot en zo, en zo ....
  11. wilfredfoto

    XK Motor swap 4.2 Series 3

    Daar gaat tie dan, verkocht aan een oliesjeik voor 20 Miljoen Dollar. Lang over moeten denken, maar het geld kan ik goed gebruiken 🧐
  12. wilfredfoto

    XK Motor swap 4.2 Series 3

    We komen in de goede richting, het vervangen van deze klep/regelaar dinges heeft veel effect gehad. (foto is de oude) - Geen gepiep en gekraak meer uit de nieuwe. - Auto start veel sneller, een paar omwentelingen tegen 4-5 seconden eerst. Benzinedruk zakte kennelijk snel na uitzetten van de motor door de oude klep. - Schudden van de motor is zo goed als weg (betere benzine flow ?), komt wel weer terug als de motor heet is. Komende week dus operatie benzineleidingen en dan heb ik het wel weer even gehad geloof ik, hoop ik... Fijn weekend nog ! Wilfred
  13. wilfredfoto

    XK Motor swap 4.2 Series 3

    Yep, het vervelende is alleen dat je het niet goed kunt zien. Je moet er echt onder kruipen, of nog beter op de brug. Het slechte stuk zit net achter de kofferbak. Ik heb nu een noodreparatie uitgevoerd door de aanvoerleiding op een gezond stuk door te zagen en er een rubberen slang aan te bevestigen die dan weer naar de kofferbak loopt. In het verleden is men ook al creatief met de retourleidingen bezig geweest, zag ik. E.e.a. wordt nu gelijk goed aangepakt door overal weer metalen leidingen te gebruiken. De achteras moet een stuk zakken en de hele reutemeteut moet los. (Ik ga dit niet zelf doen...) Ter overpeinzing en een goed weekend, wilfred
  14. wilfredfoto

    XK Motor swap 4.2 Series 3

    Dat zou kunnen ja. Dit wordt toch wel een behoorlijke operatie. De retourleiding zal er niet beter aan toe zijn verwacht ik . En je je kunt lekker nergens bij, zodat de achterassen zullen moeten zakken, het houdt je van de straat nietwaar ..
  15. wilfredfoto

    XK Motor swap 4.2 Series 3

    Misschien een aandachtspunt voor andere Series 123 auto’s, op die plek bovenin komt helemaal geen water, dus het roesten is kennelijk ontstaan door condens als er koude benzine door de leiding stroomt ?
×