Jump to content

wilfredfoto

Club Donateur
  • Content Count

    2013
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    32

wilfredfoto last won the day on August 6

wilfredfoto had the most liked content!

Community Reputation

164 Toppertje

About wilfredfoto

  • Birthday 03/16/1962
  • Age 58

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.infojaguar.nl
  • Age 58

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Breda
  • Hobbies
    Fotografie, sterrenkunde en natuurlijk Jaguars.
  • Age 58

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Wilfred en woon in Breda samen met Brigitte en onze 2 kinderen.

    Ik werk bij Siemens in Breda op de afdeling Customer Service en reis voor mijn werk regelmatig over onze mooie aardbol. Hierbij pleeg ik calibraties en onderhoud aan meetapparatuur bij onder andere autofabrikanten.

    Mijn Jaguar XJ6 SIII uit 1979 heb ik sinds februari 2010 in mijn bezit. In de eerste jaren heb ik veel aan onderhoud en reparaties gedaan, wat zeker zijn vruchten heeft afgeworpen en er zodoende veel rijplezier aan beleef.
  • Age 58

Recent Profile Visitors

2242 profile views
  1. Ja klopt, maar dat geldt wellicht bij een gezonde motor. Als er al een zuigerveer kapot is of vast zit dan merk je het misschien wel. Wie zal het zeggen, als de motor eenmaal open ligt dan wordt het misschien duidelijk
  2. Hallo, Voorlopig alles even in de koelkast.. Ik heb om te proberen ook nog remolie op de zuigers gegoten, nacht laten intrekken en gestart enz. Olie en filter vervangen en vervolgens flink heet gereden. Op de snelweg ook aardig laten werken. Maar helaas, probleem is exact hetzelfde. Alles heeft met olie druk te maken, als ik er minder olie dan normaal in doe dan wordt het roken ook minder. Voorlopig niets meer dus, ik wacht nu tot het oude blok is gereviseerd en kan die dan weer op gaan bouwen. Groeten en weer bedankt voor de reacties ! Wilfred
  3. Maakt inderdaad geen bips uit.. Zoals verwacht..
  4. Bougie kabel los laten.. Ik denk dat dit blok gewoon vast heeft gezeten en met grof geweld los gemaakt is. Remolie op de zuigers wilt ook wel eens helpen?
  5. Toch nog een beetje geëxperimenteerd, voor de tweede keer flink wat kruipolie op de zuigers, heeft geen effect. Ik heb tevens de Carter ontluchting losgemaakt vanaf het breather filter tot de inlaat. De inlaat zuigt flink dus dat is goed, ik merk ook veel verschil in de toeren als ik de inlaat afdop. Er komt tijdens het lopen van de motor komt er redelijk wat rook uit het breather filterhuis en het roken uit de uitlaat wordt ook meer. Voor mij een bevestiging dat er een zuigerveer niet helemaal lekker is..
  6. Ik heb om te proberen eens kruipolie op de zuigers gespoten en dit een nachtje laten intrekken. Het blok heeft tenslotte lang stil gelegen en precies daar waar de koppakking door de mand viel met de lucht druktest komt nu dus olie in de verbrandings ruimte. Wat nu als de motor ooit is weggelegd met een lekke koppakking en dat er koelwater op zuiger 2 is gaan druppelen en daardoor de zuigerveren vast zijn gaan roesten ? Het roken is nog niet weg, maar met het raam open ruik ik tijdens het rijden in ieder geval al geen verbrande olie meer. Dus nu nog 20 spuitbussen kruipolie er in en wie weet..
  7. Zeker, eerst goed laten beoordelen. Deze kop had absoluut geen problemen. Geen getik en zo. Het zou een goede basis voor revisie kunnen zijn, voor wat nodig is dan. Ik heb ook geen haast, jammer dat mijn huidige motor zo rookt, anders zou ik nog af en toe een ritje kunnen maken. Maar dan had ik ook geen andere motor nodig gehad.
  8. Ja vreemd inderdaad, dit verschijnsel is overigens alleen zichtbaar bij cilinder 1. Tussen 1/2 en 2/3 zitten ook haarscheurtjes in het onderblok en de koppakking heeft daar ook gelekt. Even oppassen dus, eventueel kan ik de kop hergebruiken die nu nog in de auto zit.
  9. Hallo, In de tussentijd ben ik mijn oude kop wat aan het schoonmaken en ik zie dat het aluminium bij cilinder 1 op een rare manier is ingevreten. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn, het is alleen op deze plek. En is dit nog wel te gebruiken, zelfs na evt vlakken van de kop ?
  10. Ik ben helemaal geen voorstander van flushen, olie toevoegingen ed, dat doet meer kwaad dan goed volgens mij. Maar in dit geval is wel geschoten waarschijnlijk ook mis en zou ik deze zooi op de zuigers kunnen spuiten, wellicht dat er een zuigerveer die vast zit los wilt komen en wordt de blauwe uitstoot minder. Als er al iets los wilt komen dan komt dat er via de uitlaat weer uit en niet zo zeer in de motor olie terecht, althans dat zou ik denken. Deze motor gaat er toch weer uit dus schaadt het wel dan baat het niet, of zoiets..
  11. Hoi, De reden van verbussen is haarscheurtjes tussen cilinders. BL heeft na de overname van Jaguar een mindere kwaliteit gietijzer gebruikt en het scheuren was begonnen. Nu komen er bussen in met brede kragen en zou het probleem opgelost moeten zijn. Hier heb ik simpelweg de apparatuur niet voor en de ervaring niet in, en ik wil het nu ook in 1 keer goed hebben. De klepseals vervangen had bij mij ook geen effect, het probleem zit dus kennelijk dieper waardoor de motor er toch uit moet enz.. Het wordt ingewikkeld, maar mijn vorige motor met scheuren ligt nu dus bij het revisie bedrijf en de motor met blauwe rook (veel) ligt nog gewoon in de auto 🤦
  12. Vandaag uitslag gehad over de revisie... De goede man vraagt ongeveer 2500 euro voor het verbussen van 6 cilinders, nieuwe zuigerveren, nieuwe lagerschalen. Forse prijs naar mijn idee 🤔
  13. Ja, ik ook... Dit is niet zo’n modern bedrijf met de nieuwste apparatuur die wonderen kunnen verrichten, eigenlijk een oude rot in het vak die ieder schroefje en boutje van de XK motor kent, en aangezien mijn XK motor op zijn minst net zo oud is...
  14. Hoi, ja klopt. Dit blok liep verder perfect, geen getik of gerammel. Ik hoop deze week te horen wat er aan moet gebeuren..
  15. Nope, geen risico. Ik zag deze op EBay: De korte zijn natuurlijk niet geroest.
×
×
  • Create New...