Jump to content

Jan-Kees

Members
  • Content Count

    87
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Goed

Profile Information

  • Woonplaats
    s-Hertogenbosch
  1. Ik lees zo vaak op dit forum en concludeer zelf een Jaguar heeft gewoon een goede motor en bak, problemen zijn meestal corrosie of electra, staat die historie in de boekjes dan?? Mijn X300 1995 had bij aankoop in 2007 de ongelooflijk lage stand van 76.000Km, g
  2. Jan-Kees

    nieuwe banden

    Ter info voor mede forum leden. Ik begrijp dat de Pirellis P4000 weer leverbaar zijn.
  3. Hou me ook aanbevolen voor het adres of de web-link. Heb nog geen nieuwe set gekocht. Bedankt alvast, Jan-Kees
  4. Jan-Kees

    nieuwe banden

    KeesH dank je, adres Longstone had ik ook gevonden, was dus die 350
  5. Jan-Kees

    nieuwe banden

    alvast bedankt voor de snelle eerste reacties. Gelukkig zijn mijn XWX nog niet op, en zelfs gezien de leeftijd ook in zeer goede staat, dus allemaal geen acuut probleem. Kan gewoon blijven rijden en binnen paar maanden gaat de auto toch weer in de winterstalling. Er is mij veel aan gelegen alles origineel te houden, dus wil nog niet zo snel overgeven aan de 16" lattice, hoewel een heel mooie velg. Had zelf bij een classic ferrari dealer in Australi
  6. Jan-Kees

    nieuwe banden

    Na een perfecte set pepperpots gekocht te hebben is het nu tijd eens naar nwe banden te kijken. Op de huidige pepperpots van mijn xj12 zitten Michelin XWZ 205, 70 R15. Volgens originele spec moet er onder de xj12 215, 70 r15. Ben ik gaan zoeken op het internet maar zonderook maar een goed resultaat, zelfs in 205, 70 r15 is er niet veel, meeste zijn SUV banden. michelins wat ik kan vinden is peperduur 360
  7. Jan-Kees

    S 3 V12 catalisator

    Als ik goed begrepen heb zegt de ligging van je tankdoppen iets. Wanneer bijna gelijkliggend aan het omliggende metaal dan geen katalysator, als ze hoog erboven uitsteken dan heeft de auto een katalysator. Ik zal morgen van de mijne (dus met katalysator) even een foto maken kun je vergelijken. 1988 in zwitserland uitgeleverd, dubbele katalysator voorzover ik weet .
  8. Han, misschien heb ik teveel te snel gezegd heb je gelijk in . Maar op zijn minst kun je de verkoper eerst een paar vragen stellen dan bepalen of je gaat kijken, en daarna pas je beslissing nemen. Mijn inschatting; het is een 'projekt' , maar daar is niks mis mee. Kan zelfs veel plezier en voldoening geven. Alleen moet je je vooraf realiseren wat het inhoudt in alle details dus goed, goed nalopen en inventariseren. Gewoon hoofd erbij houden zoals bij iedere auto aankoop, en goed weten wat je aankan, zelf kunt en bij specialisten moet inkopen.
  9. NL kenteken geeft aan dat t een zeer recente import is. Net als de andere zie ik dat het uiterlijk van deze Jaguar direkt toont dat er gedurende lange tijd niet echt is omgekeken naar deze auto. Dat is typisch on-zwitsers, om daar op de weg te blijven moet ieder kleinste olie-lek bij iedere APK keuring eerst verholpen zijn. Zitten er papieren bij? Kun je de periodieke APK keuringen aflezen? Dat kun je de verkoper zo vragen. Zo niet dan denk ik dat dit voertuig wel erg lang in een schuur heeft gestaan. Jaren stilstand doet het blok geen goed maar daar kunnen andere leden van het forum vast meer over vertellen. Naast spuiten krijg je er dan nog een motorrevisie achteraan. Let ook op: omdat de auto van '83 is hoefde de keurmeester ook geen volledige emissietest te doen, dat was met mijn auto van '88 ook niet nodig. Wat double six zegt over gratis moet je wel goed interpreteren: hier kan een hele hoge reparatie en restauratierekening aan gaan hangen. Of in ieder geval heel veel uren, maar dat zien mensen ook wel eens als puur plezier. Zo te zien ga je hier geen auto maar een projekt kopen. Jouw beslissing....
  10. volgens mij loopt mijn 4.0 x300 als die van KeesH Km volgens KmTeller 100 Km/U 1700rpm 120 Km/U 2400rpm 160 Km/U 3400rpm
  11. ook mijn s3 wat perikelen. Verwarming geeft geen hete lucht meer voorin bij dashboard uitlaten maar alleen nog achter bij de middenconsole voor bleef alles koud. Variatie zelfde probleem als dit lijntje of moet ik aan iets anders denken?
  12. Wat een plaatje, zoals ik nu begrijp heeft mijn Cat ook meer levens in het vooruitzicht, je kan ze in ieder geval goed opknappen als dat naar een tijdje gebruik nodig zou zijn. Forumdag?? welke datum en waar ? btw Double Six we zitten niet ver van elkaar, wil jou als kenner graag een keer mijn serieIII laten zien , kun je mij vast tips geven over onderhoud. greets Jan-Kees
  13. super auto, super werk. je laat maar weer s zien dat als je er de tijd voor wilt nemen en secuur bent alles tot iets prachtigs te herstellen is. De ware liefhebber aan het werk, petje af
  14. mag ik mijn "young timers" aanmelden: x300 4.0 1995 met 127.000KM en S3 V12 1988 nu met 80.000, samen ook al respectable 207.000KM en dat voor 37 jaar samen net iets meer dan 6000Km per jaar gemiddeld Als ik jullie recensies lees denk ik dat ik voor de deur heb staan, tenminste 2 x 250.000km aan potentie met totaal 20.000km per jaar max wordt dat 25 jaar rijplezier. Zie je daar komt de behoefte aan een derde jag vandaan, ik moet toch tot mijn 90e kunnen rijden? gaat mijn vrouw overtuigen Al met al wordt dit heel goedkoop rijden maximale afschrijving 20.000 Euro in 25 jaar als ze naar 0 gaan, rij je wel jaguar voor, heb je iets bijzonders, geen 12 in dozijn maar 6 en 12 pitten onder de kap BMW 5 schreef met gemak 10.000 euro per jaar af en luste ook benzine, kostte een vermogen aan verzekering dus heb ik mooi 12000-15000 euro per jaar voor brandstof en andere kosten....
  15. Ja vandaag toch even getest, na paar weken rustig toeren in de S3 V12 vandaag de X300 4.0L mee naar Duitsland. Bij M'ngladbach de teller een paar kilometer op de 230 gehad , mijn vrouw zei dat de cat trilde bij 140km, heb ik niks van gemerkt. Daarna weer cruise control erop en met 140km op Keulen af Morgen even kijken wat gemiddelde verbruik was maar leek toch echt op 10l/100km
×
×
  • Create New...