Jump to content

BigNick

Members
  • Posts

    412
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

BigNick last won the day on October 31 2021

BigNick had the most liked content!

Reputation

32 Beter

Recent Profile Visitors

1,335 profile views
  1. Alles nagelopen, stekkers zaten allemaal vast. ook de vacuum slangen. geen vocht in de elektra. Met de schroevendraaier op de injector stekkers ... geen verschil. Uit eindelijk de katalysator lost gehaald. Daar zat het probleem Een was defect, gesmolten, de ander leek OK, zie foto's Toch twee nieuwe besteld (niet origineel) en gemonteerd. Ze loopt weer als een zonnetje. Ben erg blij
  2. Dank je Raymond, moet dan niet eerst het inaat manifold verwijdert worden?
  3. Rob, nog niet naar gekeken. Ik denk wel dat ik het daar moet zoeken. Van het weekend weer aan de slag
  4. Ik heb de officiele versie die ook specifieke jaguar codes leest (LR V2.0 = de Jaguar versie)
  5. Ik lees uit met : iCarsoft LR V2.0 Land Rover / Jaguar Iemand tips, opmerkingen of suggesties?
  6. Goede vragen Rob, Wegbrengen is een optie (Zou Raymond om de hoek wonen, dan zou ik het met vol vertrouwen aan hem overlaten), maar ik wil het graag zelf oplossen (daarom heb ik de auto, zie ook voorgaande topics). en .... wanneer je de auto wegbrengt naar en allround garage bedrijf gaan ze eerst uitlezen wat de storing is met OBD2, maar er is geen storing. Meestal gaat men dan proefondervindelijk uit zoeken wat het is en voor dat je het weet zijn de kosten dan behoorlijk opgelopen omdat je de uren ook moet betalen (logisch). Wanneer ik het zelf uitzoek, ben ik met mijn hobby bezig, leer ik wat over de auto en kan ik later ander ook vertellen wat mijn ervaringen zijn. Alleen ik ben geen automonteur en loop ik vast. dan heb ik een richting nodig waar te zoeken. Kan iemand mij vertellen waar ik het moet zoeken?
  7. Storing heeft een verhaal (ik heb het helaas zelf veroorzaakt) Na een lange tijd eindelijk alle storingen te hebben opgelost was ik mijn Jag aan het schoonmaken. Gewassen, binnen schoon en nog even de motorruimte schoonmaken en dtoen lekker in de was gezet. Klaar en ze zag er weer fantastisch uit !!! .... nu even een stukje rijden. Helaas stotteren, onregelmatig lopen. (storingcodes, misfire cilinder 1, 3 en 5) Water in de bougie schachten. aan de linker zijde. bobines eraf, schoonblazen en later drogen. aan de rechter zijn moet eigenlijk het inlaat manifold eraf. Ik heb het laten zitten. De bobines los gedraaid, met lucht droog geblazen en herhaald tot dat ik geen water er uit zag komen . Alles in weer elkaar gezet en gaan rijden. bleef stotteren. Ik dacht gewoon gaan rijden wordt de motor warm verdampt het water vanzelf. Daarna begonnen de vervelende storingen. (Storingcode katalysator rechter zijde voldoet niet aan de eisen.) gerest en sinds dien storing niet meer terug gekomen. Maar ze rijdt niet lekker, stand van zaken: Wanneer ik start loopt de motor enigszins onregelmatig. (Ik hoor een hol geluid ter hoogte van het lucht filter dat na 1 minuut verdwijnt). Tijdens het rijden met heel weinig gas merk je niks, zodra ik gas geef lijkt het wel een tank. (geluid van een open lucht filter of lekke uitlaat). Als ik de versnelling in zijn twee zet en doortrek, roffelt ze in de uitlaat en gaat ze in de noodloop, (storingcode misfire cilinder 1,3 en 5 en overall P 300). Na restten .. geen storingen, tenzij ik ze weer doortrek in de tweede versnelling, dan weer bovenstaande storing. Ik heb de bobines en bougies van cilinder 1,3 en 5 vervangen maar het blijft onveranderd. Mijn gedacht was: 1 de luchtmassameter, maar dan zou niet alleen cilinder 1,3 en 5 in storing gaan. 2 Katalysator rechter zijde, maar waarom geeft ze dan geen storing? 3 lekke uitlaat, onbelast hoor ik niets dat er op wijst dat de uitlaat lek is Iemand een suggestie wat het zou kunnen zijn
  8. Ik heb geen idee, maar ik heb ooit met mijn xkr me de krampen lopen zoeken en toen bleek het mijn benzine pomp in de tank te zijn. Kans is klein dat het dit is maar misschien ff checken en uitsluiten
  9. Op over de doorgebrande banen een draadje gesoldeerd, doorgemeten en probleem opgelost. Toch wel fijn in deze donkere dagen dat ik weer licht heb bij het instappen. (ik ben alleen in mijn enthousiasme vergeten een foto te maken)
  10. Printplaat los geboord en ......... taaa daaaa..... probleem gevonden. is kijken of ik het nog te redden valt. Wordt vervolgd
  11. bodemplaat gecontroleerd en ........ alles doet het.
  12. Klaarblijkelijk ben ik de enige met dit probleem. Dus maar weer verder onderzoeken. Loshalen bodem plaat is wat lastig maar wanneer je de bevestiging van de zonneklep los haalt kom je er een stuk makkelijk bij
  13. Ik zit met het zelfde probleem voor mijn s-type. Kun je vertellen hoe je het hebt opgelost. Eventuee et een foto? Zou ik erg waarderen
×
×
  • Create New...