Jump to content

BigNick

Members
  • Posts

    372
  • Joined

  • Last visited

Reputation

9 Goed

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ik heb een Icarsoft, waarmee je live data kan zien, maar ik weet niet waar ik op moet letten.
  2. Begin van de week starte ik mijn auto en hij liep niet lekker. beetje roffelen, beetje schudden. Dus uitlezen. Codes P0301, P0304 en P0316. Ik kon me daarbij niks voorstellen aangezien het heel plotseling was. Bobines eruit gehaald en bougies eruit gehaald. Schoongemaakt en bobines met contact spray ingespoten. met compressor droge geblazen. Helaas ging dat maar een eenzijde omdat ik mijn inlaat manifold niet los kreeg. Alles gereset en weer geprobeerd. nog steeds niet lekker en "beperkte trekkracht " dus ....nee niet opgelost, weer uitlezen. Codes P0305 en P0316. Gisteren met Hulp Manifold los gekregen en gelijk de pakkingen vervangen. Bobines omgewisseld en alle bougies nagelopen. Niks te vinden. nu codes P0305, P0304 en P0301. (even wat woorden gelaten die niet in het woordenboek staan) Verhaal gaat dat E10 tanken bij ouder auto's onverklaarbare storingen geeft. Aangezien we niks konden vinden hebben we twee busjes additief in de tank gedaan zie foto's). .... en een stuk gaan rijden, na een stuk rijden en voltanken met E05. Storing P0301 verdwenen en beperkte trekkracht modus ook weg. Na een uur rijden .... alle storingen weg.
  3. Dank je voor je reactie Raymond!!! We lopen het rijtje even na; Airco recentelijk (3 maanden geleden) laten afvullen Airco werkt, in de zomer maanden wordt hij goed koud. Wel moet ik zeggen dat het systeem traag reageert Afwatering, zie vorige bericht. Vol warm - werkt Vol koud - werkt Kleppen schakelen, alles hand matig nagelopen (zie foto's) De klep achter het dashboard los gehaald en handmatig klep heen en weer gehaald, werkt soepel. Motor werkt. Alle ander kleppen kan ik visueel controleren en zie de kleppen bewegen. Ik kon drie kleppen vinden, heb ik ze dan allemaal gevonden? Huidige stand van zaken: Nog steeds een storing B1262 Na een stuk rijden en half uurtje laten staan en weer starten, beslaat nu nog alleen de bestuurders zijde. We zijn er bijna !!!
  4. Interieur filter eruit gehaald en de behuizing los gehaald, kan niet de ontwatering van de airco vinden. Wel was de afwatering geheel verstopt. je kon er een moestuintje in beginnen. Dat is in ieder geval weer schoon en het water kan weer weglopen.
  5. Onbegrijpelijk, dat is toch de basis van onderhoud ...... olie en filters
  6. komend weekend ga ik mijn interieur filter er uit halen en kijken of ik via die weg bij de ontwatering slangetjes kan komen. schoon maken enz. enz. wordt vervolgt
  7. Ik ken dit uit de quick summaries van de S-type vanaf 2005. Maar wat kan ik hier mee? je kan het niet meten, je kan het niet zien ..... en je komt er verdomd lastig bij. deze motor zit achter je dashboard instrumenten, je kan het net niet los halen. maar wanneer ik aan de motor voel tijdens aanpassen van de klep, voel ik dat hij wel werkt.
  8. Dank je Keesh, Maar wat ik dan niet snap: Wanneer ik ga rijden met koude motor ...... niks aan de hand, maar wanneer ik een stuk gereden heb en parkeer en stap na een halfuurtje weer in. Direct na het starten beslagen voorruit. Verwarming werkt, airco werkt. (ik heb wel een code B1262 "Defrost mode actuator motor drive circuit fault", maar klep lijkt wel te werken). Het enige wat dan nog over blijft is dat er ergens vocht zit. En in mijn belevenis zou dat alleen condensvocht kunnen zijn. mis ik iets? Ik heb nu twee keer mijn dashboard uit elkaar gehad, maar kan niks vinden.
  9. Ik kan de afwateringslangen vanaf de onderzijde/ wielkasten niet vinden. Kan ik deze via de bovenzijde benaderen en schoonmaken?
  10. Dank je Raymond, Ga ik mee aan de slag, wat ik toe nu toe gedaan heb is: - Airco laten afvullen, werkt nu goed (de helft van het koudemiddel was eruit) - Water klep vervangen. (er komt nu warme lucht aan de rechterzijde (bijrijder) Volgende stappen: - afwatering na lopen - Actuator linkerzijde, achter het instrumenten paneel controleren (na aanleiding van code B1262) Wordt vervolgt.
  11. Ik las in voorgaande topic, dat last van beslagen ruiten na een rit te maken kan hebben met verstopte condenswater afvoer. tevens las ik dat deze ter hoogte van de automaat bak uit moet komen. Dit zou mooi zijn want dan stop je er een trekveer in en kun je de verstopping oplossen. ik kan het echter niet vinden (zie ook foto) Kan iemand mij met een tekening of foto laten zien waar dit slangetje zit of wellicht heeft iemand een tip om, dit van boven af schoon te maken. kan dit vanuit de motorruimte? want van binnen uit kan je er lastig bij (ik heb al een ker mijn dashboard los gehad)
  12. Mijn nieuwe S type heeft wat sleutelwerk, veel al opgelost. Echter met de verwarming loop ik te stoeien. Probleem met de verwarming, het wordt wel warm, maar geen warme lucht naar de voeten. Dus waarschijnlijk klep defect in het kachel huis. Raam wordt warm, midden rooster worden warm, maar naar beneden niet. Ook hoor ik na verloop van tijd tikken/ kraken boven de de midden roosters (alsof hij moeite heeft een klep om te zetten) Ik denk dat het hele dashboard eruit moet om dit probleem te kunnen oplossen. Iemand hier ervaring mee? Heeft iemand tekeningen van het kachelhuis, zodat ik weet waar ik moet zoeken Iemand filmpje/ foto's van het demonteren dashboard ?
  13. Voor eenJaguar S type 3.0 uit 2005 wil ik de ruitenwissers vervangen. Dat is lastig want je komt steeds tegen de motorkap aan. Dus opzoek gegaan naar de manier om de ruitenwissers in de Servicestand te zetten, ik heb gevonden: ONDERHOUDSSTAND RUITENWISSERS Teneinde beschadiging van de motorkap te voorkomen mogen de wisserbladen niet worden opgetild wanneer ze zich in de normale ruststand bevinden. N.B.: De Smart-key moet in het voertuig aanwezig blijven terwijl u de wisserbladen vervangt. Voordat u een wisserblad kunt vervangen, moet u de wisserarm als volgt in de onderhoudsstand zetten: - Controleer of het contact UIT is geschakeld. - Zet het contact AAN en weer UIT. - Trek de ruitenwisserhendel onmiddellijk in de laagste stand (voor een enkele wisslag, zie 68, RUITENWISSERBEDIENING), houd de hendel in deze stand en zet het contact weer aan. De ruitenwissers bewegen nu naar de onderhoudsstand. - Nadat u de nieuwe onderdelen hebt gemonteerd, schakelt u het contact UIT. Hierdoor keren de ruitenwissers terug naar de parkeerstand. Echter het lukt niet, wat zie ik over het hoofd? Wie kan me helpen?
  14. zie ook: https://www.jaguarforum.nl/forum/topic/4050-xkr-2001-storing-is-terug/?p=33671
  15. Ik kan me herrineren dat de hele tank uitgebouwd moest worden. Wellicht dat iemand anders een efficientere manier weet?
×
×
  • Create New...