Jump to content

willem hordijk

Members
  • Content Count

    56
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Goed

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.whordijk.com
  1. Welke radio zou in dit geval bij overlijden van de alpine een advies zijn er een andere te monteren. http://www.diworldwide.com/hoe-de-radio-vervangen-in-een-jaguar-xjs/ http://www.jaguarcrush.com/jaguar-x-js-radio/how-to-replace-a-radio-in-a-1995-jaguar-x-js/
  2. Alvorens ik de radio demonteer: links onder het stuur zit een zekering kast met de zekering die de power van de radio aanstuurt gezien het knipperend effect van de beveiliging (rode knippering) zou de power het moeten doen van de radio. Echter bij inschakelen naar rechts draaien van de linker knop van de radio zie ik op radio display niets gebeuren, de radio is met een code beveiligd deze code bezit ik. Heb de accu even los gehad om een reset te verkrijgen. ook geen resultaat. bij mijn andere jaguar zat er onder het midden console waar de asbakken zitten een een zekering weet iemand over nog ergens anders zekeringen verstopt zitten heb dit op een Amerikaans forum gelezen. Harro bedankt voor je link over de bewuste radio dit is de radio https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjAjOLcw8_OAhWFPRoKHWLWBJ0QjRwIBw&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D-quG5hXt550&psig=AFQjCNHzOEJvS55OfOXIE7X7RriyNO3DVg&ust=1471766531444406 There is a 10A blade fuse in the passenger-side fuse panel for the Radio/Cig Lighter. There is an inline 2A (TDC 91) fuse under the centre console for the radio (although the factory service manuals call it a 1A (this may be a function of the difference between US and UK ratings standards) and place it "behind the stereo"). I found this after the new stereo popped it (requiring me to disassemble the console while following the power lead). On my LHD version, the fuse is on the driver side of the shifter assembly, and was wiretied to a bundle and taped to another (ie, you have to untape it to get a fuse in and out, AND it is tight working because there isn't a lot of play with the wire). ben toch bang dat de radio het heeft begeven http://www.jaguarforums.com/forum/xjs-x27-32/1993-xjs-radio-stopped-working-help-122184/
  3. Bedankt voor de info zal morgen eens observeren hoe het beste de demontage te doen
  4. Waar achterin op de radio of in de kofferbak hoe krijg ik de radio uit de behuizing?
  5. Alle zekeringen na gelopen die zijn niet stuk. Ook de radio op aan gezet een uur. Ook geen resultaat. Zit er nog een verscholen zekering in de alpina radio.
  6. Mijn 4.2 hemel heb ik Cools laten vernieuwen. de ruiten zijn er niet uit geweest wel zijn de voorstijlen weggenomen.http://www.bernardcools.nl/ mooi gedaan en blijft mooi. Niet prutsen maar ik zou eens informeren hoe of wat, in de gulden tijdperk laten doen.Ik kan me herinneren dat het niet erg duur was maar hoeveel tja tijdje geleden.
  7. Kachel zwart van HG doet voor het zicht ook wat is duurder 16.95 euro maar de scheurtjes zijn voor het zicht weg. Met een vaatwasborstel inbrengen, aanbrengen
  8. Misschien te weinig Koolmiddel in de aircopomp. Kijk eens in het glaasje voor bij de radiateur, de leiding van de aircopomp bedoel ik. Op de aircopomp zit een zekering Smeltzekering is die niet stuk? Werkt de aircopomp wel bij koud zetten.
  9. Ze hebben er gewoon een neusje voorgezet (gelast). Motor compartiment zal zelfde zijn gebleven. (12 cilinder). En dan die armoedige antenne achterop die niet meer inschuift. Meer een auto om mee te crossen of naar de sahara ermee.
  10. Doen de andere ramen het wel? Niet dan kan het ook nog een relais zijn wat stuk is.
  11. Als Wintersporter zie ik menig OLLANDER prutsen in de sneeuw weggglijden niet meer heen of weer kunnen in parkeer plaatsen voor het hotel rechtuitrijden in een bocht. Echt je bent echt op je achterhoofd gevallen wanneer je geen aanpassingen doet bij winterse omstandigheden. Nu was het je auto stel er rijdt een fietser daar. Soms rijd ik zelfs zomers door met de winterbanden (luiheid om te wisselen van 4 wielen nee niks alleen banden). Ik merk geen verschil en harder dan 200km/uur rijd ik toch niet. Maar vergis je niet ook met deze banden dien je bij gladde omstandigheden je rijgedrag aan te passen. Bij stijle hellingen onderweg naar de wintersportplaatsen ben je in het voordeel. Niks sneeuwkettingen.
  12. wo 24 nov 2010, 16:08 KLPD waarschuwt voor gladheid De winterbanden zaten er niet onder Bij schade herstel direkt banden wisselen. Stuurt zoveel beter bij glad weer. Rijdt met deze machtige mooi kar nooit meer naar de wintersportplaatsen. Je komt zelfs niet uit de parkeerplaatsen voor het hotel waar je een week vertoefde. Ook bij het inparkeren kun je rechtdoor glijden weer een schade. WINTERBANDEN IS EEN MUST KLPD waarschuwt voor gladheid De KLPD en Rijkswaterstaat waarschuwen dat automobilisten woensdagavond de eerste gladheid van dit winterseizoen kunnen verwachten. http://www.youtube.com/watch?v=dlaVAxqE ... _embedded#!
  13. viewtopic.php?t=942 zie het relais, vervangen kan de oplossing zijn. Het zwarte relais op de foto is de boosdoener denk ik of de hoofdschakelaar in middenconsool is kapot.
×
×
  • Create New...