Jump to content

h.j.thomassen

Members
  • Content Count

    223
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Goed

About h.j.thomassen

  • Rank
    Zilveren donateur

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.myDS420.info

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Nijmegen

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Hendrik-Jan Thomassen. Beroepsmatig ben ik IT-consultant en programmeur, gespecialiseerd in UNIX/Linux systemen. Ik heb twee Daimler DS420 limousines, beiden uit 1971.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Je kunt zo'n bumper prima demonteren. De achterbumper van mijn auto krijg ik er trouwens alleen maar af als een van de benzinetanks verwijderd is. Misschien is dat bij jouw auto ook zo, en als je dan toch met die tanks aan de slag gaat... Let wel even op of de bouten voor de bevestiging misschien in kooimoeren ("cage nuts") in de bumper zitten. Als je de kooi kapot trekt (en dat lukt gemakkelijk) dan is het moeilijk om nieuwe te vinden. hendrik-jan
  2. Als die vlotter ongeveer hetzelfde is gemonteerd als bij mijn auto dan zit er een platte rubber ring in voor de afdichting. Datzelfde geldt voor de drainage stop. Zorg beslist dat je nieuwe ringen gebruikt als je de zaak weer in elkaar zet. Als je daarna de eerste keer weer gaat tanken zorg dan dat je eerst inschat hoeveel je ongeveer in de tank moet gooien om net boven die afdichting te komen. En neem eventueel een opvangbak en veel keukenrol mee. Als je 'm bij montage niet helemaal goed dicht hebt gekregen dan slaat de paniek beslist toe als je je realiseert dat je boven het lekkende punt
  3. Onderschat het ombouwen van de handrem niet. En als je het helemaal goed wilt doen moet je zelfs de rust-stand van de ruitenwissers naar de andere kant ombouwen. hendrik-jan
  4. Want de ontwerpers wisten natuurlijk dat de wetten van de aerodynamica niet gelden in het donker.... hendrik-jan
  5. "Engelse" boutjes koop je o.a. bij Imparts in Ede: http://www.imparts.nl/ hendrik-jan
  6. Ik ben dat met hem eens. Die neerbuigende opmerking over die scooter was onnodig. Ik zie veel liever dit soort opmerkingen. We moeten iedereen in zijn waarde laten hendrik-jan
  7. Voor de echte verzamelaar komt over een week heel wat moois op de markt: http://www.bonhams.com/press_release/14485/ hendrik-jan
  8. Onder de merknaam Griffon worden veel verschillende produkten aangeboden. De pure kruipolie heet Imal (van Griffon dus). Die Imal moet je hebben. hendrik-jan
  9. Dat ziet er op de vergroting uit als een echte bout+moer. Dus als je de moer splijt en de bout beschadigt dan is het nog gemakkelijk om te repareren. Kun je gemakkelijk bij de kop van de moer? hendrik-jan
  10. Die 9/15 moet 9/16 zijn. En als je dat hele rijtje omrekent naar .../16 dan zie je dat je een compleet setje hebt op 11/16 na (die heb je niet nodig). Ik zou nog twee kleinere maatjes bijkopen. Als je een dopsleutel-set hebt moet je beslist ook een setje doppen in inch-maten erbij kopen. Die verkopen ze als "strips", vrij goedkoop omdat er geen handvat/ratel bij zit. Dat wordt in Antwerpen een hele boodschappenlijst hendrik-jan p.s Op de foto kan ik niet goed zien of de vastzittende moer op een bout zit, of op een "vast" onderstuk. Wanneer je je sleutel verlengt loop je grote k
  11. Kijk, dat wist ik nou weer niet. Ik gebruik zelf inderdaad altijd Imal kruipolie. Maar ik dacht dat dat gelijkwaardig was aan WD40, en heb WD40 in mijn reactie genoemd omdat Frank dat produkt zelf had genoemd. En je hebt ook gelijk dat niet alles met kruipolie los te krijgen is. Mijn favoriete "terminator"-gereedschap is trouwens niet een slijptol, maar een Power File van B&D. Dat ding zou ik echt niet willen missen. Het werkt veel langzamer dan een slijptol, en heeft iets meer ruimte nodig, maar het geweld van een slijptol maakt me bang om uit te schieten. Bij mijn garage gebruike
  12. Citaat: Zijn die moeren en bouten dan geen metrische maat??? Iemand nog tips hoe je zoiets los kan krijgen? Jouw auto is van 1986; toen was Jaguar nog "in de overgang" van UNF naar Metrisch. Dat proces heeft jaren geduurd: de ene toeleverancier gebruikte nog UNF, de andere was al overgegaan op metrisch. Kijk maar eens in dit service manual van een ander type, anno 1985 (rechtsonder op de blz. en op de blz. erna) http://www.myDS420.info/servman/AKM9135/s3.07-05.l.html Het loont zich om te investeren in een set engelse/inch maten steek/ringsleutels. Als een niet-metrische moer ech
  13. Wellicht ten overvloede: lassen aan een benzinetank moet je overlaten aan specialisten. Zelfs als je denkt dat hij leeg is, na lang spoelen en luchten enz., zitten er vaak nog zoveel benzine-moleculen in de bovenste laag van het metaal dat er ongelukken van kunnen komen. Op moleculair niveau is geen enkel materiaal 100% glad. Metaal is een kristalrooster en tussen dat rooster is ruimte waarin zich nog wat benzinemoleculen kunnen bevinden. Even googelen op 'benzinetank lassen' kan je een verbrand gezicht, of erger, besparen. hendrik-jan
  14. Als je met dat "origineel houden" te ver doorschiet dan kom je terecht bij de manier waarop de JCNA (Jaguar Club of North America) de originaliteit beoordeelt bij hun concours-wedstrijden. Dat gaat tot op het niveau van clipje hier en schroefje daar, en zelfs over de vraag of de kop van zo'n schroefje wel of niet geverfd was af-fabriek. Lees en huiver bij hun "Concours score book"; kijk maar eens naar hoofdstuk E (bladzijde VI-6): http://www.jcna.com/library/concours/Rule%20Book/Chapter%20VI%20-%20Judges%27%20Guide%20for%20Scoring%20Non-Authenticity.pdf hendrik-jan
  15. Jaguar Heritage: ongeveer 10 jaar geleden bezochten we met de Daimler&Lanchester Owners' Club het Heritage Museum aan Browns Lane. Op een of andere manier had Anders Clausager (de archivaris) te horen gekregen dat ik nogal fanatiek ben met het Daimler DS420 model, en hij sprak me aan. Hij vertelde over zijn project om de handgeschreven sales-boeken over te zetten naar computerbestanden. Dat project heeft hem decennia lang bezig gehouden. Maar je praat over vele vele tientallen manjaren werk, dus hij is afhankelijk van vrijwilligers. Enkele leden van de DLOC hadden als vrijwilligers de boe
×
×
  • Create New...