Jump to content

Bentley_

Members
  • Posts

    12
  • Joined

  • Last visited

Reputation

9 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    X-type 2.2D aut. Executive 2009

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Sorry maar als ik naar iedereen had geluisterd die mij kosteloos advies had gegeven dan had ik volgens de meesten mijn auto beter weg kunnen doen en iets anders ervoor terug kopen. dat het nu opgelost is komt door mijn eigen doorzettingsvermogen en gezond verstand het heeft me wel een beetje tijd gekost(en zo rond de 1000,-€) maar heb wel m’n eigen auto ervoor terug. als het aan al die zogenaamde “specialisten” had gelegen dan had ik de automaatbak/de motor/de turbo/de EGR/de brandstofpomp etc etc etc allemaal moeten vervangen want ze hebben de auto allemaal uitgelezen en een ieder zei dat er iets anders aan de hand was het eigenlijke probleem bij mijn auto was de brandstofpomp in de tank wat defect was en niet genoeg brandstof voortstuwde waardoor de auto afsloeg en soms in de noodloop ging…hier heeft niemand mij op gewezen van die zogenoemde specialisten. Met alle respect voor de goede en eerlijke specialisten hoor maar zo zijn ze niet allemaal dus netjes of niet van mij dat ik hierover schrijf maar het is gewoon zo!
  2. Zijn voorlopig weg of ze terug komen of eventueel kunnen komen kan niemand mij garanderen zelfs de Jaguar dealer niet blijft een oude gebruikte auto he 2009 218:000 km ma ik ben voorlopig tevreden met wat ik zelf door grondig onderzoek bereikt heb als ik naar al die zogenoemde specialisten had geluisterd dan zat er nu een andere automaatbak een andere motor en van alles en nog wat eronder ik ben nu in totaal nog geen 1000euro kwijt en heb m’n eigen auto erdoor terug zo zie ik het
  3. Sinds ik dit probleem heb,heb ik hulp gezocht bij de volgende garages/specialisten(Jaguar) *classic en co : stuurde mij door naar een versnellingsbak specialist!! *vakgarage de pitstop in Apeldoorn : hier heeft mijn auto meer als een week gestaan /probleem niet verholpen alleen een nieuwe apk erop met echt miniscule kosten en 2nieuwe voorbanden(die ik zelf heb gebracht) kosten na een week (incl leenauto Kia picanto)€580,- !!! diverae verschillende garages die van alles zeiden waaronder je turbo is kapot,je EGR is kapot,je motor is kapot,je nokkenassensor en dit en dat ik eerder helemaal gek van totdat ik tijdens mijn zoektocht opde Engelse Jaguar forum een bericht van Ene dhr Semorganuk uit 2017 tegenkwam die precies hetzelfde probleem als de mijne had!!! die meneer had ook na de nodige zoektocht en verschillende garages uiteindelijk de EGR laten vervangen en bij hem was het probleem verholpen zodoende heb ik via e-bay een nieuwe EGR aangeschaft (€320,-) valt eigenlijk best mee mijn probleem is momenteel opgelost ik ben tevreden maar waar ik wel achter ben gekomen is dat de meeste garages/specialisten Net doen of ze ergens verstand van hebben en alleen maar proberen en als het niet lukt schuiven ze de schuld maar ergens op en je wegsturen.
  4. Heb zowiezo geleerd dat de meeste garages uit hun nek lllln
  5. P0251 P1211 Door deze 2 storingscodes heeft ie op you tube een filmpje gevonden van een Ford Mondeo 2.2tdci aut 2009mj met een zelfde probleem en vanuit daar kwam hij tot de conclusie dathet waarschijnlijk eenvan de 2 brandstofpompen kunnen zijn (nogmaals we proberen het op een gunstige en goedkope manier optie lossen)
  6. Tja weet je ik probeer het op een voor mij zo goedkope manier op te lossen (mijn reguliere garage is een goede bevriende vriend die niet overal iets voor rekent) ik vind de Jag te fijn rijden om m weg te doen en iets anders aan te schaffen (wat koop je tegenwoordig nmlk voor weinig met zoveel luxe?) want die kan namelijk ook kapot gaan dus dan probeer ik liever de Jag te repareren.
  7. Hoi allen bedankt alvast voor jullie interesse en tips…. volgens mijn eigen gevoel en door het een en ander uit te zoeken via het net heb ik via eBay een nieuwe EGR besteld. door mijn plaatselijke monteur(met de nodige ervaring en apparatuur) laten vervangen en opnieuw laten uitlezen en foutcodes verwijderd auto rijdt nu bij normaal gebruik wel goed zonder af te slaan alleen als ik flink gas geef om te versnellen gaat ie weer in de noodloop Bolgens de garage kan het nu 2dingen betekenen of de brandstofpomp in de tank!! of de brandstofpomp bij de motor!! wagen krijgt waarschijnlijk niet genoeg brandstof. het een en ander gaan we de komende dagen uitzoeken en ik zal mijn bevindingen hier plaatsen zodat een ieder die het eventueel nodig heeft er profijt uit kan halen.
  8. Dat is mij eerlijk gezegd een beetje te ver….. eigenlijk hoopte ik hier iemand te kunnen vinden die een soortgelijke probleem heeft gehad en op heeft kunnen lossen en die zijn kostbare informatie met mij kon delen zodat ik met die informatie bij mijn plaatselijke garage waar ik altijd kom het een en ander kan proberen
  9. Classic en ko ben ik al geweest en ben niet echt tevreden over hun. ze stuurden me door naar een automaakbakspecialist zonder echt naar mijn auto gekeken te hebben
  10. Hoi hallo allen ik ben sinds 1,5 jaar de trotse bezitter van een 2009 x-type 2.2d aut executive met nu 217.000km(bij aanschaf 191.000km) ik rij er al meer dan een jaar zonder problemen in sinds een aantal maanden heb ik er problemen mee dat de auto in z’n nooddoop gaat alle garages waar ik langs ben geweest hebben er geen verstand van en sturen me van her naar der. ik start de auto en hij start goed zonder problemen oid ik zet m in de D en rij ermee binnen enkele seconden gaat ie in de nooddoop of slaat soms zelfs helemaal af Contact uit en opnieuw starten en hetzelfde gebeurt weer en alles herhaalt zich opnieuw mocht ik er al een beetje mee kunnen rijden dan kan ik geen snelheid maken bij gas geven gebeurt weer hetzelfde. heb de verstuivers vervangen en egr schoongemaakt ben ten einde raad hulp graag Door moderator verplaatst naar juiste subforum.
×
×
  • Create New...