Jump to content

blijdorp

Members
  • Content Count

    61
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Goed

Contact Methods

  • Website URL
    http://blijdorp.org

Profile Information

  • Woonplaats
    Hengelo (Ov)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Aangezien ik mijn Daimler al een tijdje geleden verkocht heb wilde ik mijn account opheffen. Ik kan echter nergens een mogelijkheid vinden om dit zelf te doen of zoek ik niet goed genoeg?
  2. blijdorp

    Wieldeksels

    Zo uit mijn hoofd moeten eerst de veren, dan het wieldeksel en dan de moeren. In de moeren zit ee ngroef en daar horen rubberen (?) ringen op. Daar zal dan het wieldeksel op rusten zonder te rammelen.
  3. Maurits, Van welk jaar is jouw series 3 en waar kwam het hemetlej vandaan? Ik zit namelijk met een soortgelijk probleem met mijn Souvereign uit 1981. Als ik het goed heb begrepen zijn de schuifdaken pas eind 1981 standaard geworden. De vroege modellen kon je met schuifdak bestellen maar dat is een ander type (en afmetingen) dan wat later standaard werd. Marco
  4. De ruitenwisserbladen van mijn '81 Daimler Series 3 zijn aan vervanging toe. Deze zitten met een stangetje vast aan de armen. Het lukt me helaas niet om hier een vervanging voor te vinden. De enige die ik kan vinden hebben een losse 'pin kit' nodig die ook nergens te krijgen is en die zitten ook niet op mijn oude. Ik zou verwachten dat ik niet de enige zou zijn met dit probleem maar ik kan nergens hier iets over vinden. Kan iemand mij vertellen hoe ik weer een werkend setje bij elkaar krijgt? Alvast bedankt, Marco
  5. 4 kromme kleppen. Het echte verhaal is iets langer en heeft mij veel geld gekost. Maar ik ben uiteindelijk bij Alfa Twente terecht gekomen en daar ben ik erg tevreden over. Niet ver van mijn huis, redelijke prijzen en goede service. Hoe tevreden weet ik uiteraard pas over 3 jaar .
  6. Vertel mij wat. Maar alleen korte ritjes is ook niet goed. Wat mij meer pijn doet is dat hij buiten staat. Ik heb maar een garage en m'n Heinkel dwergauto krijgt dan toch echt voorrang. Voornaamste probleem is bij mij ook de dempers. Helaas ging het geld dat ik daar voor opzij had gezet naar een geknapte distributieriem van de Alfa (vorige eigenaar had bezuinigd en had de spanrol niet vervangen).
  7. Ik kijk tegenwoordig niet meer zoveel op het forum aangezien de Daimler nu geschorst is. Net iets te veel (kleine) problemen en andere financiele prioriteiten. In ieder geval ik heb van de zomer dit probleem wel opgelost, weet alleen niet meer goed hoe. Zover ik me kan herinneren heb ik de spanner aan het blokzijde los gehaald. Riem er af gehaald en nu had ik net genoeg bewegingsvrijheid om de spanner recht omhoog te zetten. Nu had ik alle ruimte om fatsoenlijke gereedschap op de stelmoeren te zetten. Het schroefdraad was ook behoorlijk kapot van de corrosie. Alles goed schoongemaakt en goed ingevet. Met extra vulringen teruggezet zodat de stelmoeren weer op fatsoenijk schroefdraad zitten.
  8. Ik ben zo gewend dat een benzinepomp altijd loopt, dit is dan ook de meest moderne auto waar ik aan sleutel. Waarschijnlijk was het dus inderdaad iets anders en dan is de ontsteking een goede kandidaat. Als ik iets vindt zal ik het hier wel melden, ter lering en vermaak.
  9. Bizar. Vandaag start hij weer meteen. Heel heel bizar. Meteen gecontroleerd, maar de benzinepomp doet het alleen als de motor loopt. Klop dit? Zolang ik niet snap wat er gebeurt is vertrouw ik hem niet. Binnenkort maar wat meer testen.
  10. Het binnen paneel is niet zo moeilijk te demonteren. Zo uit mijn hoofd: Asbask er uit, dan zie je een schroefje zitten, die moet er uit. Boven aan de handgreep zit een metalen sierstrip, schuif die naar beneden. Wederom een schroef. De arm leuning heeft dacht ik verder geen schroeven. Hij zit dan vast op 2 pinnen. Ik weet niet meer of nou de voor- of achter kant omhoog moet (effe proberen). Vervolgens zit het boord met drukpluggen vast. Dus gewoon in een hoek beginnen en langzaam los wurmen.
  11. Daar heb ik aan gedacht, maar nog niet uitgeprobeerd. Daar daar zit toch alleen de brandstofpomp op? Zoals ik schreef met een losse voeding op de pomp kreeg ik nog geen positief resultaat. Gisteravond nog een tijdje naar het schema zitten te turen in de Haines. Maar daar zag ik ook zo gauw geen andere onderdelen die op dat circuit moeten zitten. In het schema zie ik 2 relais, een voor de pomp en een 'main', maar waar zit die dan? Of is dat het relais dat in een ander plaatje de 'cold start' wordt genoemd en naast elkaar met het diodeblok op het schutbord zit? Toen ik de auto kocht was de cold start (main?) relais vervangen met een draadje (of was het de pomp relais). Vorig jaar heb ik daar weer een relais ingezet. Dat is ook het relais dat niet klikt als ik het contact aan zet. Hoe zitten de contacten van een relais? Ik zou denken dat 1 continue spanning moeten hebben, 1 geschakeld, 1 massa en 1 naar het te schakelen onderdeel. Welke pin is wat? En wat doet de 5de pin? Hopelijk heb ik vanavond weer wat tijd om te meten.
  12. Vanmiddag sloeg m'n Daimler opeens af en ik kreeg hem niet meer aan de praat. Gelukkig was het 200 meter van m'n huis. M'n eerste ingeving was benzine en inderdaad de benzinepomp was verdacht stil. Er stond geen spanning op de benzinepomp. Relais gecontroleerd, maar aangezien je koud start en benzinepomp relais makkelijk van plek kan wisselen en weet ik niet welke het is. De een (rechter) voel je klikken als je het contact aanzet en de andere niet. Relais ook omgewisseld maar nog steeds de rechter die klikt. Maar nog steeds geen spanning. Omdat ik de auto liever niet op straat laat staan wilde ik het met grovere methoden proberen. Benzinepomp losgekoppeld en een jumpstarter opgezet, meteen begon de pomp te zoemen. Helaas wilde de motor nog steeds niet aanslaan. Ik begin me nu opeens te twijfelen of hij toen niet op een lege tank stond, maar dat verwacht ik toch op z'n minst een beetje gepruttel. Ik krijg nu een vermoeden dat de benzinepomp op een circuit zit dat er helemaal uit ligt en daardoor ook andere delen van de ontsteking het niet meer doen. Kan dit kloppen? Ik heb geprobeerd de schema's te analyseren maar kom er niet helemaal uit. Is er nog ergens eens verborgen zekering? Kan iemand iets zinnigs zeggen hierover?
  13. Kijk ook naar afwatering van de deuren. Ik heb het probleem dat de deurrubber het afwatergaatje van het bestuurdersportier afknelt. Zodra ik de deur opdoet stoomt de deur leeg. Als de auto een tijdje stil staat staat het portier soms zo vol dat het aan de binnenkant overstroomt. Staat op mijn lijstje om uit te zoeken als het weer wat beter wordt, samen met het vervangen het bovenste rubber zodat er uberhaupt minder water de deur instroomt.
  14. Bedankt voor de reacties. Bedenk me dat ik ook een flexibele opzetstuk heb daar kan ik het ook eens mee proberen. Ik had geen last van het luchtfilter maar het thermostaathuis. Die had ik vorig al zonder succes geprobeerd los te krijgen, dus die laat ik voorlopig liever zitten. Probleems is dat ik met een korte schroevendraaier niet genoeg kracht kan zetten en een langere schroevendraaier niet recht op de schroef kan staan. Tot overmaat van ramp begon gisteren ook nog m'n stuurbekrachtiging te lekken. Ik denk dat de kou van de afgelopen tijd een aantal keerringen de genadeklap hebben gegeven. Vrees dat het tijd gaat worden voor groot onderhoud.
  15. Bedankt voor de reacties. Ik had al een nieuwe strip bij Barrett gekocht, en die is even dun als de strip die er in zat, maar met voordeel dat hij nog wel zacht is. Zwarte kit kopen dus.
×
×
  • Create New...