Jump to content

Frans Harkema

Members
  • Content Count

    2056
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

7 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Valkenswaard
  • Hobbies
    Theater, concerten, musea, kunst, uit eten, sauna, klassieke auto's, hockey, film/video, gezellig borrelen, humor, pop, lounge, ambient, klassieke muziek, wijn, motorrijden (als de zon schijnt...)

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Werkzaam als ZZP. Rollend materieel: Jaguar XJ6 Sovereign, Volvo 850 T-5R, Volvo 245, Yamaha 700 Virago en een fiets met een lekke band...

Recent Profile Visitors

730 profile views
  1. Dank voor je uitgebreide antwoord. Momenteel rij ik met Dunlop in de 205 maat. Bevalt op zich goed, zij het dat de vorige eigenaar de auto niet goed heeft laten uitlijnen met scheve slijtage als gevolg. Ik heb de auto laten uitlijnen, maar het kwaad was zogezegd al geschied. De laatste APK ben ik “ gematst”, maar dat gaat me nu niet nog een keer lukken. De banden ogen nog goed, geen droogtescheuren in de wangen oid. Ik heb bij een garage om de hoek een prijsopgave gevraagd en men kwam uit op een bedrag van €500,- Dit is incl banden dé- en montage, balanceren en nieuwe ventielen. Op zich geen foute prijs dacht ik zo. Ik ben ook in de 215 hoek gaan kijken daar 225 zo ongeveer uitgestorven is. Is de prijs min of meer wat jij hebt betaald hebt?
  2. Wilfred, wat is je eerste indruk tot dusver van de Continental?
  3. Een LWB is voor sukkelaars die met chauffeur rijden zodat ze zelf, noblesse oblige, achterin moeten plaatsnemen. Een SWB is zoals de auto is ontworpen door Sir William, de mooiste uitvoering. En wie zit er nog meer bij jou achterin, je schoonmoeder? Klaagt ze? Nou en? Die van mij is gevoelig voor statische elektriciteit, ik ben nu dus aan het experimenteren met 24 volt. Ik bedoel maar...
  4. Als je even op Marktplaats en Gaspedaal kijkt dan zie je wat een gemiddelde kijkt, dan zie je wat een gemiddelde Series III opbrengt. Een paar duizend euri, dan houdt het wel zo ongeveer op. Overigens bemerk ik links en rechts wel dat de echt mooie exemplaren betere prijzen beginnen op te brengen, richting 10 mille is al geen uitzondering meer...
  5. Over chromen ringen gesproken, ik heb zelf de ringen van de klokken laten verchromen. Dit is niet origineel, want de series III werd met zwarte klokranden geleverd.... Het stuur is ook niet origineel, het is een Nardi stuurwiel welke ik zelf heb ingebouwd. Zie mijn profielfoto.
  6. Enfin, we zijn onderhand weer een jaartje verder en intussen heb ik zelf de stakedown kit gemonteerd. De kleppenbusrand van cil. 1 was iets beschadigd, niet veel. Ben secuur te werk gegaan, alle gaten afgedekt, boren, meten, boren, meten etc. De drie metalen plaatjes zorgvuldig gemonteerd en met locktite vastgezet. Vol vertrouwen klopt ons hart. Ritje gemaakt, motor rustig warm gereden, kom terug bij mijn stalling, hoor ik nog steeds die tik! Het kleppendeksel weer verwijderd en gecontroleerd of de plaatjes echt goed de bussenrand pakten en of de locktite zijn werk goed had gedaan. Dus wel. Heeft iemand enig idee wat de tik dan wel kan zijn? Bij koude motor hoor je niets, de (korte, iets onregelmatige droge) tik hoor je alleen bij een warme motor in de buurt van cil.1.
  7. Ik weet niet wat het verbruik is van mijn XJ6 en dat wil ik ook zo houden....
  8. Dank voor alle reacties, wordt gewaardeerd. Het boekje van Nigel Thorley heb ik ook aangeschaft, extra leesvoer.
  9. Naast mijn aloude serie III overweeg ik de aanschaf van een S-type. Het is mij bekend dat je bij voorkeur een herziene versie moet hebben, deze zijn op de nodige punten aangepast. Ze zijn makkelijk te herkennen middels het modernere stuur. >2002/2003 Waar ik niet van op de hoogte ben zijn de aandachtspunten die van belang zijn bij de aankoop van een tweedehands exemplaar. Wie kan mij daarvan op de hoogte brengen? Alvast dank voor de te nemen moeite!
  10. Mooi artikel op Jag-lovers Han, merci. Het heeft me overigens genoeg angst aangejaagd om er aan te twijfelen of ik het zelf moet doen. Aan de andere kant, als je zorgvuldig te werk gaat en steeds meet wat je doet, dan moet het toch lukken?
  11. Was dat een beetje te doen Han? Ik heb ook al oplossingen gezien waarbij enkel en alleen een bout met een brede kop werd aangebracht, ipv zo'n metalen strip. Het voordeel van zo'n strip is natuurlijk dat je de rand van de stoterbus over een groter vlak pakt. Is het bekend of dit een specifiek probleem is van enkel en alleen de uitlaatzijde?
  12. Heb sinds de laatste rit ook dit probleem, verwacht dat het een losse stoterbus is. Er zijn schijnbaar reparatiesetjes voor.
  13. Een afwijkende bandenmaat geeft ook een afwijkende kilometertelleraanduiding, niet veel, maar toch. http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm
×
×
  • Create New...