Jump to content

Les Charles

Members
  • Posts

    190
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Les Charles last won the day on January 28 2016

Les Charles had the most liked content!

Reputation

14 Goed

About Les Charles

  • Birthday 01/06/1955
  • Age 67

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Hoogstraten (Belgie)
  • Hobbies
    Jaguar XK 8 & Cobra 427 (Pilgrim replica)

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik heb een Jaguar XK8 uit 1996.
    Tweedehands gekocht via particulier, want nieuw is voor mij onbereikbaar. Ik moet namelijk werken voor de kost als Fysiotherapeut in loondienst.
    Daarover heb ik niet te klagen, maar om XK8 te rijden moet ik zoveel mogelijk zelf doen en zo weinig mogelijk bij de dealer op de stoep staan.
    Gelukkig heb ik géén twee-linkerhanden gekregen en bijna alles wat mechanica betreft durf ik aan.
    Van electronica en LPG-installaties blijf ik af.
    Als extra hobby (een XK8 als dagelijkse auto met 40.000 km/jaar is er al één) heb ik een AC Cobra 427 replica met een Rover 3.5 V8.
    UPDATE 3-2016: jammer, maar de XK8 is niet meer. Dit kun je lezen op een aparte post van me.

Recent Profile Visitors

844 profile views
  1. Hallo Arno, ABS-storingen zijn niet steeds het gevolg van een kapotte sensor (ik spreek uit ondervinding) - vuile sensor - kabelbreuk - ABS-ring gebroken - vuil (vet) op de ABS-ring - ABS-ring die dol draait op de as - kapotte ABS-module Alleen dat laatste kun je niet zelf controleren. Met sportieve groeten, Les Charles
  2. Hallo medeliefhebbers, Zeer leerzaam maar niet simpel ! Gelukkig is Raymond tweetalig (Nederlands & Jip+Janneke) zodat de meest ingewikkelde denkpatronen konden doorbroken worden. (gaat de fietser naar de paal of de paal naar de fietser ?) (is het een duwer of een zuiger ?) Ook werd ik met beide voetjes op de grond gezet en zeer bewust gemaakt van mijn beperkte mogelijkheden als hobby-monteur. Proficiat aan de Jaguar-professor en bedankt voor een prima georganiseerde dag. Les Charles
  3. Hallo oude bekende & onbekende Jag-verslaafden, Na 2 jaar was ik eindelijk afgekickt en waren mijn ontwenningsverschijnselen vervaagd. Maar door in contact te komen met DAIMLER Double Six Sedan (Gino Mariman) flakkert alles weer op. Dus zal ik er, als copiloot van Gino, graag bij zijn op 17 maart. Met sportieve groeten, Les Charles
  4. Hallo Frans, Lees even kort mijn berichtje door omtrent het vervangen van de benzinepomp Zie: Tips & Trics : Advies aan LPG-rijders Met sportieve groeten, Les Charles
  5. Hallo, Ik ken dat gevoel. Na 400.000 km en bijna 20 jaar is het nog veel sterker dan "een traantje wegpinken". En iedere keer dat ik een XK8 zie rijden (zij komt mij dan natuurlijk voorbij glijden) wordt de wonde weer open gereten. Met melancholische sportieve groeten, Les Charles
  6. Hallo JDF, Voor je jezelf suf rekent, kijk even op www.wheelsizecalculator.com Via het tabblad "calculator" kun je zelfs alle afwijkingen van de standaardmaat zo aflezen. Met sportieve groeten, Les Charles
  7. Hallo Pizzaman, In onze Cobra-Club heeft één van de leden zelfs een Jag V-12 ingebouwd! Maar hij rijdt niet bepaald "probleemloos" rond. En het Jag V-8 blok is er niet in te krijgen wegens de hoogte van het inlaatspruitstuk. Daarbij: een vermogen van 205 Pk in een autootje van 900 Kg is ruim voldoende, en daar bovenop : een Rover V-8 is extreem probleemloos als je een beetje olielekkage tenminste voor lief wil nemen. Groetjes, Les Charles
  8. Hallo Shaguar, Sorry, maar het antwoord is NEEN. - ± 3 x mijn budget - Naar mijn persoonlijke mening is die F-Pace geen Jaguar-naam waardig. Jaguar staat voor mij gelijk aan Chique-sportief + V-8 + coupé Gelukkig voor Jaguar bestaan er verschillende meningen Met sportieve groeten, Les Charles
  9. Hallo wvdl, Als ik nog iets kan toevoegen aan het forum zal ik dat zeker niet nalaten. Hierbij mijn eerste post-Jaguar advies: Wat de toekomst van mijn "oude" XK8 betreft : als er in de komende maanden een Carnival-rode XK8, met zwart gepoedercoate revolver-velgen, en een leaper op de motorkap te koop aangeboden wordt: AFBLIJVEN ! - controleer de km-stand, want mijn XK8 had er dus meer dan 393.000 km op staan, bouwjaar 1996 - de opkoper bleek van Bosnische komaf te zijn en de auto werd, samen met 6 andere Jag's, naar Oostelijk Duitsland gebracht. - daar zou een bedrijfje zitten die de gehele klokkenwinkel wisselt voor een jonger exemplaar met weinig km op de teller.(uit een totall-loss) - en dus nadien te koop aangeboden zal worden voor een veel jongere XK8 met een erg lage kilometerstand. Met sportieve groeten en een duidelijke waarschuwing aan toekomstige liefhebbers van een XK8, Les Charles
  10. Goede morgen, De plaats in mijn hart, op auto-gebied, is nu exclusief voor mijn AC Cobra 427 replica. En in de plaats van de XK8, als dagelijks vervoermiddel, is een super-burgerlijke SUV gekomen (Ford Kuga). Vooral voor de comfortabele in-uitstap en de mogelijkheid om eens mijn dochter & kleindochtertje te kunnen meenemen (incl. een doos Pampers). Met sportieve groeten, Les Charles
  11. Hallo medeliefhebbers, Gisteren heb ik, met veel weemoed, afscheid genomen van mijn XK8, na 393.698 km, 20 jaar, en veel rugpijn (met 2 m lichaamslengte & 104 Kg is in- & uitstappen bij een XK8 top-sport) Hierbij mijn dank aan het hele forum voor alle hulp die ik, bij de vele typische XK8-problemen, kreeg. En vooral aan Raymond, Jeffrey en Joke voor hun nimmer aflatende ijver en vakkennis. (+ een knuffel voor Dakota) Hopelijk heb ik ook een kleine bijdrage kunnen leveren met enkele tips & tricks. Dit forum is werkelijk ONMISBAAR voor een Jaguar-liefhebber. Bedankt, Les Charles
  12. Jammer, maar toch weer de stereotype reacties van de NIET-LPG-rijders. We zien mekaar wel aan de pomp Nog steeds met sportieve groeten, Les Charles P.S.: mijn post was alleen maar goed bedoeld aan de fervente LPG-rijders
  13. Hallo medeliefhebbers, Zoals jullie misschien in eerdere posts van mij gelezen hebben, ben ik een zeer overtuigd LPG-rijder. Ook met mijn XK8. Daar staan nu bijna 400.000 km op de teller, en dat op LPG. MAAR, meestal wordt tijdens het rijden op LPG de benzinepomp uitgeschakeld. Bij een XK8, en waarschijnlijk bij alle Jaguars, geeft dat storingsmeldingen. Daarom laat een goede LPG-installateur de benzinepomp gewoon doordraaien en alles gaat via de retour netjes terug in de benzinetank. MOGELIJK PROBLEEM: aangezien je toch slechts enkele km op benzine rijdt voor de omschakeling naar LPG gebeurt, zou je misschien het benzinefilter verwaarlozen en het dus niet nodig vinden dit te vernieuwen volgens de voorschriften. GEVOLG: dat benzinefilter gaat na enkele 100.000 km dicht zitten, nog net voldoende doorstroom om te starten. Je merkt er niets van. Totdat het benzinepompje, door de grotere arbeid, de geest geeft. En dan sta je dus vast, want starten op LPG lukt niet en starten op benzine ook niet meer. KORTE- TERMIJN OPLOSSING: via het luchtfilter of een carterventilatieslang proberen te straten op remmenreiniger en dat zolang volhouden tot de motor op LPG gaat draaien. NIET meer stilleggen of je hebt weer dezelfde startproblemen. DEFINITIEVE OPLOSSING: naar een Jaguar-specialist (cq Jaguardokter, cq Jaguartovenaar ) rijden en daar een nieuwe benzinepomp laten plaatsen. NIET zelf aan beginnen want is een klus. En vanaf dan, netjes het benzinefilter vervangen volgens de voorschriften. Met sportieve groeten, Les Charles
  14. Hallo BUURMAN, Aanhalen heeft inderdaad GEEN zin (zoals ISABELLA al schreef). Het enige dat je daarmee bereikt is dat die busjes dol gaan draaien (die zitten er inderdaad tussen om de boel niet TE VAST te kunnen aandraaien) Demonteren, nieuwe pakking ertussen, op de goede rustige manier vast zetten; leuke klus om zelf te doen. Achterste boutje is inderdaad wat moeilijk bereikbaar. Lange, flexibele slangsleutel met magneetkop is erg handig. Succes, Met sportieve groeten, Les Charels
  15. Hallo Ron, Als het inleren volgend de Isabella-methode niet lukt, of slechts even stand houdt : accu bijna overleden. De XK8 is EXTREEM gevoelig voor zwakke accu's. (en ik spreek uit erg lange ervaring ) En inderdaad, als alles prima werkt zal je raam telkens je uitstapt of wil instappen, een centimeterje zakken om je ruit de kans te geven zich nadien mooi in de rubbers te schuiven. In de winter goed met silicone-olie of grafiet insmeren, anders vriezen de ruiten vast in de rubbers. Les Charles
×
×
  • Create New...