Jump to content

Poelie

Members
  • Posts

    56
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

Poelie last won the day on March 22

Poelie had the most liked content!

Reputation

64 Toppertje

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Poelie

    Carbon filter

    Na het compleet opnieuw opbouwen van de onderkant heb ik ook het carbon filter teruggeplaatst. De 3.2 heeft er maar 1. Volgens tekening heeft een 4.0 of 4.0R 2 filters. Ik heb een slang die nu los ligt en die ik niet terug kan plaatsen. Er is een aanvoer vanaf de motor, een slang terug naar boven naar waarschijnlijk de tank? En ik heb een derde slang die normaliter naar het tweede filter aan de bijrijderskant gaat. De auto stinkt nu wat meer dan normaal terwijl hij probleemloos door de APK 4 gas komt. Ik denk dus wat carterdamp te ruiken via die slang. Waar moeten bij een 3.2 alle slangen van dit filter op of naartoe? Ik kan dit nergens op tekening vinden. Alvast bedankt!
  2. Auto zonder fouten/codes, alleen een lambda fout. Ga ik vervangen. De cc doet het niet. Het knopje uitduwen laat een lampje branden in het knopje maar de auto reageert totaal niet op de stuurbediening. Op het gasklephuis zijn alle stekkers aangesloten en in orde. Wat zijn de usual suspects?
  3. Opgelost, oplossing niet bekend: - pomp uit vat gehaald en contacten goed gereinigd; - stekker goed gereinigd en draad nagelopen; - stuur en kappen gedemonteerd, pookje nagelopen; Het werkte weer........
  4. Mooi! Goede tip van deze goedkope sets!
  5. Heeft iemand toevallig een set blokkeergereedschap voor een V8 kettingklus? Ik wil waarschijnlijk preventief de ketting gaan vervangen op mijn vrouw haar 3.2. Preventief omdat er mogelijk oude type spanners op zitten en omdat de auto 320.000 gelopen heeft. Als we de komende weken constateren dat de auto geen/weinig olie verbruikt, is de motor inwendig goed. Dan is een kettingbeurt geen overbodige luxe om 5 jaar met zekerheid te kunnen rijden. Ik zou de set te zijner tijd een weekje willen lenen e.v.t. tegen betaling. Ik ben geen amateur / prutser. Met dit soort sets heb ik ervaring op de BMW zescilinders en V8 motoren.
  6. De rail hoort onder druk te staan. Een indirect ingespoten motor heeft meestal 2,5 of 3,5 bar druk. Een direct ingespoten motor heeft 150+ bar. Als je dus een slangetje loshaalt of een injector loshaalt, is het normaal dat er wat benzine uit gutst. Dat drukverschil moet weg. Het is juist de druk die injectie mogelijk maakt. De injector gaat alleen even open staan. De natuurkunde (druk) zorgt dat er benzine doorheen gaat.
  7. Het is een flinke tijd geleden sinds ik heb gereageerd maar de auto gaat deze week voor APK. Ik zal ook wat meer fotomateriaal gaan uploaden. We zijn nu zo ver: - rondom al het laswerk professioneel gedaan; - alle delen + voorschermen gespoten; - nieuwe dynamo (preventief); - achteras compleet gereviseerd qua gietwerk en lagering; - RVS uitlaat vanaf de kats naar achter; De komende 2 maanden volgt nog: - compleet opknappen / renoveren interieur; - waterpomp, riemen, rollen, bougies + wat pakkingen motor; Later dit jaar volgt nog: - gestraald + gecoat subframe voor + draagarmen + naven met nieuwe lagers, rubbers, fusees en gereviseerde remklauwen (lees: voorkant onder restauratie); - EVENTUEEL een andere 3.2 motor als we tijdens het rijden wat van de motor vinden, dat is t.z.t. makkelijk swappen; - automaatrevisie; Ik zoek nog een mogelijke lekkage in de motorruimte. Ik verdenkt dat het stuursysteem wat zweet. We gaan het zien als we eenmaal rijden.
  8. - X308 3.2 bouwjaar 2000, ruitensproeipomp werkt niet - pomp verwijderd, ruitensproeierfunctie gebruikt maar ik meet geen spanning op een van de drie stekkeringangen. Er komt dus geen voeding vanuit de auto naar de pomp; - zekeringen gechecked, geen geknald. Ook zekeringen uit genomen en echt goed bekeken; - relais gechecked, geen specifiek pomprelais voor zover ik weet; - kabelboom onder auto bekeken, geen reden om aan te nemen dat iets is doorgerot; Met perslucht en een reiniger heb ik het slangetje naar de ruitenwissers schoon geblazen. Dit blies ook alle vloeistof eruit. Er is dus geen verstopping naar de ruitenwisser toe. Zijn er bekende problemen met deze wisserpompen of de aansturing? Wat is de pin layout van deze driehoekstekker? Ik wil de pomp handmatig met 12v testen maar ik weet niet hoe dit aan te sluiten. Het zijn 3 pinnen in een driehoek. Zwart + Geel + Geel qua draadkleur.
  9. Ik reageer wat laat maar grote kans dat de servos van de rembanden versleten zijn. Dit is te repareren maar niet veel specialisten weten dit. De meeste zullen een complete revisie aanbieden.
  10. Ik heb geen XJ40 of X300 uit elkaar gehaald dus ik durf niks te zeggen maar er zijn meerdere factoren: - de X300 zou inmiddels minder populair kunnen zijn omdat men dan liever voor een V8 gaat, er verdwijnen dan X300 i.p.v. opknappen; - de X300 zou een veel betere conservering gehad kunnen hebben af fabriek omdat dit destijds nog gewoon gebeurde; - de X300 zou een veel betere kwaliteit staal en grondverf gehad kunnen hebben; Allemaal gissen maar het kan zowel een technisch antwoord hebben als een marketing / vraag&aanbod antwoord.
  11. Inmiddels heeft mijn garagehouder gebeld met G&G. De oplossing was snel bekend, een relais bij de voetenruimte. G&G bedankt voor de tip .
  12. Bedankt voor de reacties. Tijdens het lassen is er altijd een - klem gebruikt nabij het laspunt. Ik ga vandaag de overspanningsbeveiliging nalopen en wat meer meten, we gaan het zien.
  13. We hebben de booster op de accukabels gezet. Er is niet gelast zonder - klem of accu er af maar het is een goede dit na te lopen ????
  14. We hebben de afgelopen tijd lekker rustig aan gedaan. We kwamen hier en daar nog wat plekken tegen maar niets waarvan we zeiden "oh nee, dat hadden we nooit gedacht!". De wielkastrand achter bij de achterbumper had een klein hoekje en is hersteld. Onder het rechter achterlicht zat ook een klein gaatje na slijpen, dat is ook hersteld. De grote stap was de bijrijderszijde in orde maken. Zie foto's hieronder. De foto van het kleine vierkante gaatje is een plek onder het tapijt. In dit gaatje zit normaal een klem voor kabels o.i.d.. Ik kan via deze gaatjes bij de holle ruimte dus na het laswerk en coaten kan ik er van binnen bij over de gehele lengte. We zullen beide holle dorpels helemaal vol zetten met een mengsel van zinc, stookolie/bunkerolie en lijnolie. Als dat een paar dagen heeft gezeten en is ingetrokken, worden de kokers van voor naar achteren vol met amber tectyl gezet. Wat opvalt is dat de hele dorpel van voor naar achteren NUL conservering had. Aan beide zijden hebben we na het slijpen NIKS aan conservering gezien. Deze auto's zijn DROOG uit de fabriek gerold en dat is natuurlijk dodelijk voor zo'n holle ruimte. Ik ben gedurende dit hele project ZEER POSITIEF over de epoxy scheepslak. Dit laat zich zeer goed verven onder alle omstandigheden en zit na 24 uur 100%. Brakwaterbestendig dus ik ben benieuwd hoe de Jaguar er over een paar jaar uit gaat zien.
  15. Situatie: auto maakt geen contact na een paar maanden stilstand,. Allerlei foutmeldingen verschijnen, sommige functies werken nog zoals verlichting. Uitlezen OBD kan niet. Er is geen contact gemaakt. De auto heeft een paar maanden stil gestaan op een brug voor restauratie van allerlei delen. In deze tijd is de accu er zo nu en dan eens afgehaald en weer aangekoppeld. De auto is niet gestart en verplaatst. Op alle 4 de dorpelhoeken zijn we flink bezig geweest. We hebben hierbij de bekabeling steeds aan de kant geschoven. Er is geen schade zichtbaar aan kabels of andere zaken. Tijdens het lassen roken we ook nooit verkeerde geurtjes. Sleutel in het contact en contact maken leidt ertoe dat bepaalde functies zoals lampen en knipperlichten bruikbaar worden maar de auto maakt geen contact met de motor/motorcomputer. Op verschillende delen van de auto is wel al spanning te meten zoals bijvoorbeeld de startmotor. Iemand een idee?
×
×
  • Create New...