Jump to content

Poelie

Members
  • Content Count

    41
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

Poelie last won the day on February 17

Poelie had the most liked content!

Community Reputation

52 Toppertje

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. We zijn weer wat stappen verder. De achterste welkasten staan in het zwart en ook de roestvrije zijschermen van een donor zijn gegrond en gezwart. Het tapijt voorin is weggehaald zodat het laswerk kan starten. Binnen een week of 3 staat de auto bij de spuiter. Voordat deze schermen worden gemonteerd wordt de wielrand en de rand bij de dorpel extra goed ingevet.
  2. Belangrijkste plaatsen: - voorschermen onder links en rechts; - hoeken wielkast achter beide zijden; - holle dorpel voornamelijk de hoeken; Verder zelf alle afwateringsgaatjes vrij houden of extra afwatering aanleggen. De afwatering bij de voorschermen doortrekken tot onder de auto zodat er geen vocht in de holle dorpel komt.
  3. Kijk eens in mijn topic over een X308 aanpakken. De scheepsverf op de bodem i.c.m. zinc en tectyl maakt een auto bijna volledig roestbestendig. Een goede behandeling is meer dan alleen dat pompflesje dinitrol wat veel garages doen. Het gaat om een genadeloze aanpak van holle ruimtes en gevouwen plaatwerk.
  4. Na het werk aan de achterkant is eind vorige week de slijptol in de voorkant gezet. Zie de foto's. Ik zoek hier en daar zo goed mogelijk naar plaatwerk anders wordt het nagemaakt. Het e.v.t. nagemaakte plaatwerk zal uit dikker plaat worden gemaakt en verzinkt zijn. Het verbaast mij niet dat deze roest te vinden is. Meerdere merken hadden hier vroeger last van en de Britse auto-industrie stond er gewoon niet om bekend te innoveren. Het is wel absurd. Mijn BMW E34 uit 1993 (een ontwerp van halverwege de jaren 80) had bij 400.000+ kilometer en 26 jaar leeftijd veel minder roest. Al
  5. ik heb een tijdje rustig aan gedaan maar er is weer volop aan de Jaguar geklust. Zo goed als de hele bodem tot aan de voorportieren staat nu in de grondlak van de scheepsverf of al zwart in de lak. Het laswerk aan de hoeken achter is voltooid. Na het zwart lakken wordt dit met strijkkit en bodyschutz verborgen zodat het originele ruwer patroon van de bodem weer terugkomt en het laswerk niet meer zichtbaar is. Morgen gaat de slijptol in de hoeken voor onder de voorportieren. Hier zit nog wat roest en dit wil ik meteen weghebben om het verzegelen van de bodem compleet te kunnen maken.
  6. Snelweg 100 - 120 kmu, cruise control. Wat doet de toerenteller dan ?
  7. Je krijgt standaard op een bobine 12v op de + en - en 12v op de bobinekabel naar de verdeler. Om de hoge spanning te testen moet je in de stroomverdeler onder de rotor het lepeltje van de contactpunten bij de rotoras wegbuigen met een schroevendraaier. Om dit goed te doen moet je de bobinekabel van de verdelerkap loshalen en op een massapunt richten. Hier komt een flinke tik vanaf, 15.000 volt. Als je het lepeltje weg buigt met een schroevendraaier en je krijgt een flinke knal uit de bobinekabel, is de ontsteking in orde tot en met de verdeler.
  8. Inspecteer de draad in de wartel eens. Misschien is deze draad verpest waardoor de wartel niet helemaal aan kan liggen.
  9. Inmiddels is de achteras geplaatst. De afbouw vindt zaterdag plaats. Later zullen de 2 gietstukken worden toegevoegd die vanaf de rubbers naar de hoeken van de dorpels lopen. Aan de dorpels wordt eerst gelast.
  10. Ik ben inmiddels klaar om op te bouwen. Het project liep 5 dagen vertraging op omdat ik mogelijk besmet was met corona. Na 5 dagen isolatie en een testresultaat negatief kon ik weer verder. Zie de foto's. De 4 wiellagers zijn vernieuwd en de 4 lagers + as onder in de 2 naafhuizen zijn ook vernieuwd. De auto zal uitgelijnd moeten worden.
  11. Dat is een van de allereerste Porsche 911. Een vroeg bouwjaar. Ligt een 2.2 zescilinder achterin.
  12. Mijn aanstaande en ik zochten een leuke trouwauto. Er is een hoop te huur en de typische classics uit de jaren 50 - 70 zie je op alle bruiloftsfoto's al wel. Ook zocht ik voor mijn aanstaande op termijn een leuke luxe auto voor dagelijks rijden. Enerzijds vanwege het "leuke" "luxe", anderzijds omdat ik dan 2 hobbyauto's heb. Mijn eigen auto en die van haar. Ze heeft altijd naar de X300 en X308 gewezen. Ik heb mijn best gedaan om haar weg te praten van deze modellen maar wat ik ook liet zien, ze bleef de X300 / X308 het mooist vinden. Een hoop groot ijzer is aan haar voorgesteld: BMW 5 / 7
  13. Ik heb contact met die persoon. De achteras is er nog dus wellicht is er wat mogelijk.
  14. Ik ben bezig met het compleet restaureren van een X308. Wordt een project van driekwartjaar. Op dit moment staat op de planning: - check van kettingspanners, e.v.t. vervangen hele kettingaandrijving; - laten zakken voor- en achtersubframe, compleet ontroesten, coaten, tectylen enz. enz. van de onderkant en alle holle ruimtes; - alle 4 de dorpelhoeken en de ruimte achter de voorschokdempers (nog niet roestig) pro laten aanpakken; Dit soort projecten pak ik altijd als volgt aan: - regel subframes en harde delen van sloopauto's; - ga lekker op je gemak deze de
  15. Bedankt voor de reactie! Ik kan weer verder.
×
×
  • Create New...