Jump to content

Poelie

Members
  • Content Count

    47
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

Poelie last won the day on March 22

Poelie had the most liked content!

Community Reputation

59 Toppertje

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ik heb geen XJ40 of X300 uit elkaar gehaald dus ik durf niks te zeggen maar er zijn meerdere factoren: - de X300 zou inmiddels minder populair kunnen zijn omdat men dan liever voor een V8 gaat, er verdwijnen dan X300 i.p.v. opknappen; - de X300 zou een veel betere conservering gehad kunnen hebben af fabriek omdat dit destijds nog gewoon gebeurde; - de X300 zou een veel betere kwaliteit staal en grondverf gehad kunnen hebben; Allemaal gissen maar het kan zowel een technisch antwoord hebben als een marketing / vraag&aanbod antwoord.
  2. Inmiddels heeft mijn garagehouder gebeld met G&G. De oplossing was snel bekend, een relais bij de voetenruimte. G&G bedankt voor de tip .
  3. Bedankt voor de reacties. Tijdens het lassen is er altijd een - klem gebruikt nabij het laspunt. Ik ga vandaag de overspanningsbeveiliging nalopen en wat meer meten, we gaan het zien.
  4. We hebben de booster op de accukabels gezet. Er is niet gelast zonder - klem of accu er af maar het is een goede dit na te lopen
  5. We hebben de afgelopen tijd lekker rustig aan gedaan. We kwamen hier en daar nog wat plekken tegen maar niets waarvan we zeiden "oh nee, dat hadden we nooit gedacht!". De wielkastrand achter bij de achterbumper had een klein hoekje en is hersteld. Onder het rechter achterlicht zat ook een klein gaatje na slijpen, dat is ook hersteld. De grote stap was de bijrijderszijde in orde maken. Zie foto's hieronder. De foto van het kleine vierkante gaatje is een plek onder het tapijt. In dit gaatje zit normaal een klem voor kabels o.i.d.. Ik kan via deze gaatjes bij de holle ruimte dus n
  6. Situatie: auto maakt geen contact na een paar maanden stilstand,. Allerlei foutmeldingen verschijnen, sommige functies werken nog zoals verlichting. Uitlezen OBD kan niet. Er is geen contact gemaakt. De auto heeft een paar maanden stil gestaan op een brug voor restauratie van allerlei delen. In deze tijd is de accu er zo nu en dan eens afgehaald en weer aangekoppeld. De auto is niet gestart en verplaatst. Op alle 4 de dorpelhoeken zijn we flink bezig geweest. We hebben hierbij de bekabeling steeds aan de kant geschoven. Er is geen schade zichtbaar aan kabels of andere zaken. T
  7. We zijn weer wat stappen verder. De achterste welkasten staan in het zwart en ook de roestvrije zijschermen van een donor zijn gegrond en gezwart. Het tapijt voorin is weggehaald zodat het laswerk kan starten. Binnen een week of 3 staat de auto bij de spuiter. Voordat deze schermen worden gemonteerd wordt de wielrand en de rand bij de dorpel extra goed ingevet.
  8. Belangrijkste plaatsen: - voorschermen onder links en rechts; - hoeken wielkast achter beide zijden; - holle dorpel voornamelijk de hoeken; Verder zelf alle afwateringsgaatjes vrij houden of extra afwatering aanleggen. De afwatering bij de voorschermen doortrekken tot onder de auto zodat er geen vocht in de holle dorpel komt.
  9. Kijk eens in mijn topic over een X308 aanpakken. De scheepsverf op de bodem i.c.m. zinc en tectyl maakt een auto bijna volledig roestbestendig. Een goede behandeling is meer dan alleen dat pompflesje dinitrol wat veel garages doen. Het gaat om een genadeloze aanpak van holle ruimtes en gevouwen plaatwerk.
  10. Na het werk aan de achterkant is eind vorige week de slijptol in de voorkant gezet. Zie de foto's. Ik zoek hier en daar zo goed mogelijk naar plaatwerk anders wordt het nagemaakt. Het e.v.t. nagemaakte plaatwerk zal uit dikker plaat worden gemaakt en verzinkt zijn. Het verbaast mij niet dat deze roest te vinden is. Meerdere merken hadden hier vroeger last van en de Britse auto-industrie stond er gewoon niet om bekend te innoveren. Het is wel absurd. Mijn BMW E34 uit 1993 (een ontwerp van halverwege de jaren 80) had bij 400.000+ kilometer en 26 jaar leeftijd veel minder roest. Al
  11. ik heb een tijdje rustig aan gedaan maar er is weer volop aan de Jaguar geklust. Zo goed als de hele bodem tot aan de voorportieren staat nu in de grondlak van de scheepsverf of al zwart in de lak. Het laswerk aan de hoeken achter is voltooid. Na het zwart lakken wordt dit met strijkkit en bodyschutz verborgen zodat het originele ruwer patroon van de bodem weer terugkomt en het laswerk niet meer zichtbaar is. Morgen gaat de slijptol in de hoeken voor onder de voorportieren. Hier zit nog wat roest en dit wil ik meteen weghebben om het verzegelen van de bodem compleet te kunnen maken.
  12. Snelweg 100 - 120 kmu, cruise control. Wat doet de toerenteller dan ?
  13. Je krijgt standaard op een bobine 12v op de + en - en 12v op de bobinekabel naar de verdeler. Om de hoge spanning te testen moet je in de stroomverdeler onder de rotor het lepeltje van de contactpunten bij de rotoras wegbuigen met een schroevendraaier. Om dit goed te doen moet je de bobinekabel van de verdelerkap loshalen en op een massapunt richten. Hier komt een flinke tik vanaf, 15.000 volt. Als je het lepeltje weg buigt met een schroevendraaier en je krijgt een flinke knal uit de bobinekabel, is de ontsteking in orde tot en met de verdeler.
  14. Inspecteer de draad in de wartel eens. Misschien is deze draad verpest waardoor de wartel niet helemaal aan kan liggen.
  15. Inmiddels is de achteras geplaatst. De afbouw vindt zaterdag plaats. Later zullen de 2 gietstukken worden toegevoegd die vanaf de rubbers naar de hoeken van de dorpels lopen. Aan de dorpels wordt eerst gelast.
×
×
  • Create New...