Jump to content

Gijzzy

Members
  • Content Count

    344
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Gijzzy last won the day on October 20 2016

Gijzzy had the most liked content!

Community Reputation

10 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Gijs

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Gijzzy

    Koplamp USA

    Facelift model koplampen zijn inderdaad moeilijk tot niet aan te komen laat staan een set. Maar voor invoering hoeft een koplamp tegenwoordig geen keurmerk meer te hebben (dat was wel zo!), om ze door de keuring te krijgen moet er in het lichtbeeld tenminste een horizontale afscheiding zijn tussen licht onder en donker boven.
  2. Time Left: 1 month and 10 days

    • Te Koop
    • Gebruikt

    Gebruikte achter veerpoot van een X350 met "sport luchtvering". Onderdeel nummer C2C 41346. Opsturen geen probleem. Nieuw prijs 1192 euro, gaat nu weg voor 150 vaste prijs.

    150.00 EUR

  3. Na loshalen van de accu kan het zijn dat de auto 'vergeten is' wat de aangeleerde stationair stand van de gasklep is. Oorspronkelijke oorzaak is vervuiling van het gasklephuis en daardoor is er een te kleine opening om lucht door te laten bij gesloten stand. Oplossing is gasklep demonteren en voorzichtig schoon maken met de juiste middeltjes. Heel herkenbaar bij een 4.2 S/C (meerdere malen gehad na het vervangen van een accu bij X350 en XF)!
  4. Misschien alleen het logo kopen? C2C 12633, dan ben je voor 30 euro klaar (nieuw).
  5. Eerst clipjes 1 demonteren Dan de pinnen 2 met een kleine drevel naar buiten tikken Plaatje 3 verwijderen Zuigers terug drukken Blokken verwijderen Omgekeerde volgorde terug zetten. Wel goed opletten dat de pennen door de oogjes gaan en dat alles weer netjes op z'n plek zit bij monteren. Met remmen altijd dubbel checken dat het goed zit.
  6. Foutcode P0441? Purgevalve vervangen in de wielkuip bij het linker voorwiel en zeer waarschijnlijk ben je van het probleem af. Bekend probleem bij de X350!
  7. Gijzzy

    XJ 13

    Klopt het dan als ik zeg dat deze XJ220 één van de originele V12 motor heeft van de XJ13? Voor zover ik weet zijn er maar twee motoren gebouwd met dubbele nokkenassen en als ik dit topic lees waren die voor de XJ13. Of zie ik iets verkeerd?
  8. Ik heb nog liters van dat spul! Moet het even opzoeken maar kan vast wel een doosje naar België sturen.
  9. Ik denk dat dit wel voldoende moet zijn. Foto van E-bay geplukt. Bij de pijl zit het schroefdraad waar de zender in zit voor de brandstofpomp.
  10. Schakelaar zit aan de rechterkant van het blok een beetje naar de achterkant. Deze schakelaar wordt vaak doorverbonden naar massa. Hij zocht er voor dat er eerst oliedruk in de motor komt en dan pas de brandstofpomp aan zet. Door de schakelaar door te verbinden kun je wel zorgen het vlotter niveau van de carburateurs eerst op peil zijn voordat hij start, en voorkomt dat de auto tijdens het rijden afslaat als de sensor defect raakt.
  11. De gewenste DVD in de DVD speler doen en dan motor aan en even laten draaien (of een stuk rijden). Tijdens deze periode is de o.a. de navigatie niet beschikbaar maar komt na ongeveel 15 min weer in beeld en dan werkt alles weer. DVD blijft in de speler zitten.
  12. Sorry misschien was ik niet duidelijk maar het glas is nogsteeds gewoon te bestellen bij Barratt. Het originele onderdeelnummer staat in m'n vorige post.
  13. JLM 551 voor een vlakke JLM 552 voor een convex (mijn voorkeur)
  14. Er van uit gaande dat de kachelklep vervangen is en de computer boven het dashboard kastje open is gemaakt om te kijken naar verbrande printbanen zit ik nog te denken aan: De buiten temperatuur is van grootte invloed op het systeem en kun je zelf aflezen van het scherm. Deze sensor in de grill wil nog wel een stuk gaan en geven dan een -40 graden aan of iets dergelijks. Een andere optie waar ik aan zit te denken zijn de temperatuur voelers in de kachel unit. Onderdeel nummer is: XR8 53162 , even Googlen dan zie je hoe ze er uit zien. Aan de bestuurderskant zitten er twee, aan de andere kant zit er één (onder je dashboard kruipen waar normaal je voeten staan, en dan tegen de kachel unit). Deze drie zijn het zelfde en als je de stekker er af hebt kun je ze er redelijk makkelijk uit pakken. Bij gebrek aan diagnose apparatuur (met uitlezen zou bijvoorbeeld foutcode "B1947 Evaporator sensor short circuit" er uit kunnen komen) wordt het ouderwets meten met een multimeter. Afhankelijk van de temperatuur moeten ze ongeveer rond de 40 kOhm zijn, maar als je ze alle drie er uit hebt kun je ze makkelijk met elkaar vergelijken en eventueel de defecte er zo uit halen. Succes!
  15. Laatst nog gedaan, dit is wat je nodig hebt: 1X AAU 3380 Remrevisie set achter (rubberen afdichtingen) 4X AAU 3377SS Remzuiger achter (dit is de RVS uitvoering) 1X JLM 1513 Remblokken en eventueel: 1X JLM 1514 Handrem blokken omdat je het toch los hebt liggen 1X CBC 1392 Remslang achter (ook als RVS leverbaar) Maar ze verkopen ook complete AAU 3379* Links achter remklaauw AAU 3378* Rechter remklaauw Momenteel staan ze bij de aanbiedingen. Dit is zonder de remschijven, want dan heb je nog wel wat meer werk.
×
×
  • Create New...