Jump to content

Gijzzy

Members
  • Posts

    390
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Gijzzy last won the day on October 20 2016

Gijzzy had the most liked content!

Reputation

39 Beter

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Gijs

Recent Profile Visitors

1,237 profile views
  1. Waarom weet ik niet maar ik heb eerder een usa auto gezien waarbij de stickers niet overeen kwamen met het VIN. Hoe dit precies zit weet ik niet en waar dat andere nummer voor dient weet ik ook niet maar dat is iets USA. De RDW moet het ingeslagen nummer over nemen en niet een nummer van een plaatje of sticker. Misschien maak je het je zelf makkelijker als je kan bewijzen dat de twee nummers bij elkaar horen.
  2. Uitlezen en een fout code is een start. Bij de diesels wil er nog wel eens een luchtslang scheuren maar dat is eigenlijk pas bij belasting dat je daar last van hebt.
  3. Als je de navigatie niet gebruikt dan makkelijk met een glasvezel lus door verbinden, werkt alles weer behalve de navigatie. Om in de buurt te komen van het tuutje moet (voor zover ik weet) echt het dashboard er uit of de versnellingsbak er onder uit. Omdat hij dan weer weg gewerkt zit achter een hitte schild, je kan hem niet zien zitten.
  4. Zeeland heeft ervaring met XK8 en netwerken die niet gezien/gelezen worden, maar misschien kan hij inmiddels ook geen netwerk meer zien haha
  5. Ja, waardoor het stuur kan draaien, maar misschien geeft uitlezen een iets duidelijkere uitleg. Die zou ik eerder stuk verwachten dan de airbag zelf.
  6. In de eerste foto van airbagcode.com staat bij fault 32 drivers side air bag, in mijn ogen gewoon de bestuurders airbag in het stuur, en daarmee waarschijnlijk de stuur cassette defect.
  7. Bekend probleem, het airco afvoer tuutje moet vervangen worden voor een gemodificeerd exemplaar. Links op de foto is de originele te zien, en deze moet vervangen worden voor de rechter. Dit is een originele modificatie, al meerdere gedaan en kost 6u als je weet hoe het zit. En ja, dashboard gaat er uit, kachel unit hoef er niet helemaal uit maar stukje opzij. Mogelijke tijdelijke oplossing: ventilatie op gezicht zetten en dan de roostertjes allemaal handmatig dicht zetten, hierdoor komt er een overdruk in de kachel unit die (als je gelukt hebt) het tuutje weer open blaast. Maar op de langere termijn toch beter om te vervangen.
  8. Je schrijft: maar volgens mij heeft je afstandsbediening twee CR2016 batterijen nodig. Misschien een typefout, misschien de oplossing . Verder zou hou wel moeten starten met de gewone sleutel, doet je reservesleutel het ook niet? Er zit een transponder in de sleutel die de startonderbreker moet uitschakelen en de auto gewoon kan starten.
  9. Na de zekering/relais kast zit niets meer gemeenschappelijks waardoor de twee koplampen tegelijkertijd uit vallen. Het betreffende relais is makkelijk uitwisselbaar met een ander die er naast zit, ik zou dat proberen om te kijken of het probleem niet 'gewoon' in het relais zelf zit.
  10. Ah, omdat je vraagt voor het laatste type XJR en ook in het forum gedeelte zit voor de X351 dacht ik dat je dit model bedoelde. Voor jou probleem zie dit topic: Misschien staat daar ook jou oplossing tussen
  11. De XJ vanaf 2010 heeft binnen verlichting die reageert op aanraking van het lampje. Als je dit lampje iets van 5 seconden aanraakt dan knippert hij een keer en gaan ze weer automatisch aan met het openen van de deuren.
  12. Terug naar het probleem, Back fires doet een carburateur als het mengsel te arm staat en niet te rijk. En lekkende carbs kan ook veroorzaakt worden door te hoge brandstof druk waardoor de druk het alsnog langs de vlotter naald perst. Als de brandstof druk goed is, de (juiste) vlotter niet lek is dan is het de vlotter naald en zitting vervangen (en een brandstof filter plaatsen om vuiligheid uit de tank niet de carburateurs in te laten gaan)
  13. Geen antwoord op je vraag maar het is een kleine moeite om hem Nederlands te laten praten! Even van een ander forum geleend: Succes
  14. Na loshalen van inlaatspruitstuk wel weer alles vast gemaakt? Vacuum naar de rembekrachtiger en het vacuum slangetje naar de brandstofdruk regelaar bijvoorbeeld? Beide stekkertjes van de kleppen die in de inlaat zitten weer vast geklikt? Nummers 1,3,5 zijn de rechter kant van de motor, heb je die bobines en bougies vervangen? Je zou die drie eens kunnen wisselen met de andere kant kijken of dat verschil maakt. Hol geluid in inlaat klink toch echt alsof één cilinder niet goed mee doet. Om de brandstofdruk regelaar zit een metalen beugel, deze kan soms tegen de kabel boom aan schuren, ook de moeite om te checken (hoewel hij het dan wel of niet zou doen).
×
×
  • Create New...