Jump to content

Gijzzy

Members
  • Content Count

    334
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Gijzzy last won the day on October 20 2016

Gijzzy had the most liked content!

Community Reputation

9 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Gijs

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. De gewenste DVD in de DVD speler doen en dan motor aan en even laten draaien (of een stuk rijden). Tijdens deze periode is de o.a. de navigatie niet beschikbaar maar komt na ongeveel 15 min weer in beeld en dan werkt alles weer. DVD blijft in de speler zitten.
  2. Sorry misschien was ik niet duidelijk maar het glas is nogsteeds gewoon te bestellen bij Barratt. Het originele onderdeelnummer staat in m'n vorige post.
  3. JLM 551 voor een vlakke JLM 552 voor een convex (mijn voorkeur)
  4. Er van uit gaande dat de kachelklep vervangen is en de computer boven het dashboard kastje open is gemaakt om te kijken naar verbrande printbanen zit ik nog te denken aan: De buiten temperatuur is van grootte invloed op het systeem en kun je zelf aflezen van het scherm. Deze sensor in de grill wil nog wel een stuk gaan en geven dan een -40 graden aan of iets dergelijks. Een andere optie waar ik aan zit te denken zijn de temperatuur voelers in de kachel unit. Onderdeel nummer is: XR8 53162 , even Googlen dan zie je hoe ze er uit zien. Aan de bestuurderskant zitten er twee, aan de andere kant zit er één (onder je dashboard kruipen waar normaal je voeten staan, en dan tegen de kachel unit). Deze drie zijn het zelfde en als je de stekker er af hebt kun je ze er redelijk makkelijk uit pakken. Bij gebrek aan diagnose apparatuur (met uitlezen zou bijvoorbeeld foutcode "B1947 Evaporator sensor short circuit" er uit kunnen komen) wordt het ouderwets meten met een multimeter. Afhankelijk van de temperatuur moeten ze ongeveer rond de 40 kOhm zijn, maar als je ze alle drie er uit hebt kun je ze makkelijk met elkaar vergelijken en eventueel de defecte er zo uit halen. Succes!
  5. Laatst nog gedaan, dit is wat je nodig hebt: 1X AAU 3380 Remrevisie set achter (rubberen afdichtingen) 4X AAU 3377SS Remzuiger achter (dit is de RVS uitvoering) 1X JLM 1513 Remblokken en eventueel: 1X JLM 1514 Handrem blokken omdat je het toch los hebt liggen 1X CBC 1392 Remslang achter (ook als RVS leverbaar) Maar ze verkopen ook complete AAU 3379* Links achter remklaauw AAU 3378* Rechter remklaauw Momenteel staan ze bij de aanbiedingen. Dit is zonder de remschijven, want dan heb je nog wel wat meer werk.
  6. Onder die airbag zit de alarm horn met eigen accu. Deze accu is op het einde van z'n leven en gaat dan gek doen en geluid maken. Oplossing is een nieuwe alarm horn plaatsen, onderdeel nummer C2D 47174 en een kleine 150 euro.
  7. Gijzzy

    stuurkolom xf 2012

    Zit er aan de linker kant niet een knopje die je van de 'auto' matische stand af kan halen? Volgens mij als je die draait dan gaat hij bij het in en uitstappen niet meer heen en weer. Maar ik kan er naast zitten.
  8. En het schema van de klep en pompje. Succes!
  9. Verder de zekeringen die naar de climate control gaan: Rechts onder de achterbank zekering 12 (10A) Links onder de achterbank zekering 2 (10A)
  10. LH engine bay fuse box zekering 6 (15A) dat is de pomp. Relais van de pomp zit L.V. achter het achterlicht Rechts onder de achterbank zekering 16 (10A) is voor de aansturing van het relais. En daar zitten nog meer dingen op maar kan de antenne niet plaatsen.
  11. Graag gedaan, toevallig kom ik vandaag dit topic tegen:
  12. Vermoedelijk draadbreuk in de kabelboom bij het scharnier. Dit kun je of repareren als het één draadje is, maar in dit stukje kabelboom zijn alle draden zwart dus als er meerdere gebroken zijn is het heel erg puzzelen welke waar hoort. Succes
  13. Ja klopt, een serie 3 heeft één bobine en een verdeelkap en een X300 niet, die heeft twee bobines waar de bougie kabels direct ingestoken kunnen worden. Ik heb nog een nieuwe bobine liggen als je er een nodig hebt.
  14. Bij een xk8 cabro zit de antenne in de B stijl onder de leren afdekking en de module in de kofferbak onder de zekering kast. Kleine kans dat het met de lekkage in het interieur is geweest. Module wil wel eens stuk gaan, dat zou verklaren waarom ze er alle twee tegelijk mee stopten. Maar batterijen controleren en opnieuw programmeren met een WDS of IDS lijkt mij de beste optie.
  15. Gebruik de juiste kabelboom, volgens mij heeft de XJ aangestuurde motorsteun dempers en de S-type niet.
×
×
  • Create New...