Jump to content

Gijzzy

Members
  • Content Count

    350
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Gijzzy last won the day on October 20 2016

Gijzzy had the most liked content!

Community Reputation

10 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Gijs

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dankjewel, daar ga ik eens in duiken! Ook opzoek naar de brandstofdruk meter. Nog nooit aangesloten op een auto, geen idee of het nog werkt, misschien een keer naar Zeeland rijden en met Raymond proberen haha. Sorry, Raymond voor het 'kapen' van je topic .
  2. 6CU & 8CU - DIGITAL P. The Lucas 6CU control unit was introduced in 1980 as the key component of the Lucas Digital P EFI system applied to the short lived 10:1 compression V12 engine in the XJS and a small number of XJ12 saloons. It then continued on the HE V12 until 1986 (and in 6 cylinder form as the 8CU for the 3.6 XJ-S from 1983-87). Misschien toch van toepassing op de 3.6. I don't know. Zou leuk zijn om er een keer diagnose mee te stellen.
  3. Is dat dit museum stuk? Ik dacht eigenlijk dat dit voor een V12 was.
  4. Misschien ECU te foppen door een vacuüm pompje op de ecu de zetten? En, maar dat zal je wel al gedaan hebben, vacuüm slang van de motor naar de ECU op dichtheid gecontroleerd te hebben.
  5. In Haarlem rijdt ook zo'n 3.6 Targa. Dat is van origine ook een handbak maar omgebouwd naar automaat. Ik heb er eens naar gekeken, vond het grappig om te zien dat er een AAV op zat net als bij de V12, daar heb je serieuze documentatie voor nodig om daar een onderdeel nummer van te vinden (bleek gewoon door te nummeren naar een van een V12). Ook die auto had een te hoog CO, en na (vrijwillig) onderzoek ben ik op deze site gekomen: http://www.jagweb.com/aj6eng/richness.php . Laat ik het zo zeggen, je bent niet de enige , maar doe er je voordeel mee als je ze niet al kende.
  6. Gijzzy

    Koplamp USA

    Facelift model koplampen zijn inderdaad moeilijk tot niet aan te komen laat staan een set. Maar voor invoering hoeft een koplamp tegenwoordig geen keurmerk meer te hebben (dat was wel zo!), om ze door de keuring te krijgen moet er in het lichtbeeld tenminste een horizontale afscheiding zijn tussen licht onder en donker boven.
  7. Na loshalen van de accu kan het zijn dat de auto 'vergeten is' wat de aangeleerde stationair stand van de gasklep is. Oorspronkelijke oorzaak is vervuiling van het gasklephuis en daardoor is er een te kleine opening om lucht door te laten bij gesloten stand. Oplossing is gasklep demonteren en voorzichtig schoon maken met de juiste middeltjes. Heel herkenbaar bij een 4.2 S/C (meerdere malen gehad na het vervangen van een accu bij X350 en XF)!
  8. Eerst clipjes 1 demonteren Dan de pinnen 2 met een kleine drevel naar buiten tikken Plaatje 3 verwijderen Zuigers terug drukken Blokken verwijderen Omgekeerde volgorde terug zetten. Wel goed opletten dat de pennen door de oogjes gaan en dat alles weer netjes op z'n plek zit bij monteren. Met remmen altijd dubbel checken dat het goed zit.
  9. Foutcode P0441? Purgevalve vervangen in de wielkuip bij het linker voorwiel en zeer waarschijnlijk ben je van het probleem af. Bekend probleem bij de X350!
  10. Gijzzy

    XJ 13

    Klopt het dan als ik zeg dat deze XJ220 één van de originele V12 motor heeft van de XJ13? Voor zover ik weet zijn er maar twee motoren gebouwd met dubbele nokkenassen en als ik dit topic lees waren die voor de XJ13. Of zie ik iets verkeerd?
  11. Ik heb nog liters van dat spul! Moet het even opzoeken maar kan vast wel een doosje naar België sturen.
  12. Ik denk dat dit wel voldoende moet zijn. Foto van E-bay geplukt. Bij de pijl zit het schroefdraad waar de zender in zit voor de brandstofpomp.
  13. Schakelaar zit aan de rechterkant van het blok een beetje naar de achterkant. Deze schakelaar wordt vaak doorverbonden naar massa. Hij zocht er voor dat er eerst oliedruk in de motor komt en dan pas de brandstofpomp aan zet. Door de schakelaar door te verbinden kun je wel zorgen het vlotter niveau van de carburateurs eerst op peil zijn voordat hij start, en voorkomt dat de auto tijdens het rijden afslaat als de sensor defect raakt.
  14. De gewenste DVD in de DVD speler doen en dan motor aan en even laten draaien (of een stuk rijden). Tijdens deze periode is de o.a. de navigatie niet beschikbaar maar komt na ongeveel 15 min weer in beeld en dan werkt alles weer. DVD blijft in de speler zitten.
  15. Sorry misschien was ik niet duidelijk maar het glas is nogsteeds gewoon te bestellen bij Barratt. Het originele onderdeelnummer staat in m'n vorige post.
×
×
  • Create New...