Jump to content

Gijzzy

Members
  • Posts

    358
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Gijzzy last won the day on October 20 2016

Gijzzy had the most liked content!

Reputation

11 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Gijs

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. De onderplaat moet er af en dan zit het olie filter aan de linkerkant van het blok.
  2. Op deze afbeelding staat ook de C12335 afgebeeld.
  3. Zijn ze ook alle 5 in gebruik? Soms past een met 4 ribben ook gewoon.
  4. Zoals in je eerdere post lijkt het dat je de CCF moet aanpassen, omdat je hier meer fout dan goed kan doen is dit beveiligd met een "seed code" en paswoord (volgens mij is hiervoor ook een walkaround) en is dit niet een standaard functie in SDD.
  5. Een schema bijvoegen is idd wel aardig. Edit: Ik denk dat het gaat om een XJ Serie I gezien dit topic.
  6. De OBD I stekker bij een XJ40 van dat jaar zit onder de accu in de koffer en bij een XJS achter het rechter achterlicht onder een plastic kapje. Maar zoals Isabella zegt, je heb speciale apparatuur voor nodig om uit te lezen. Wat is het probleem?
  7. Weet je zeker dat het het wiellager is en de speling niet bij het differentieel zit?
  8. Dankjewel, daar ga ik eens in duiken! Ook opzoek naar de brandstofdruk meter. Nog nooit aangesloten op een auto, geen idee of het nog werkt, misschien een keer naar Zeeland rijden en met Raymond proberen haha. Sorry, Raymond voor het 'kapen' van je topic .
  9. 6CU & 8CU - DIGITAL P. The Lucas 6CU control unit was introduced in 1980 as the key component of the Lucas Digital P EFI system applied to the short lived 10:1 compression V12 engine in the XJS and a small number of XJ12 saloons. It then continued on the HE V12 until 1986 (and in 6 cylinder form as the 8CU for the 3.6 XJ-S from 1983-87). Misschien toch van toepassing op de 3.6. I don't know. Zou leuk zijn om er een keer diagnose mee te stellen.
  10. Is dat dit museum stuk? Ik dacht eigenlijk dat dit voor een V12 was.
  11. Misschien ECU te foppen door een vacuüm pompje op de ecu de zetten? En, maar dat zal je wel al gedaan hebben, vacuüm slang van de motor naar de ECU op dichtheid gecontroleerd te hebben.
  12. In Haarlem rijdt ook zo'n 3.6 Targa. Dat is van origine ook een handbak maar omgebouwd naar automaat. Ik heb er eens naar gekeken, vond het grappig om te zien dat er een AAV op zat net als bij de V12, daar heb je serieuze documentatie voor nodig om daar een onderdeel nummer van te vinden (bleek gewoon door te nummeren naar een van een V12). Ook die auto had een te hoog CO, en na (vrijwillig) onderzoek ben ik op deze site gekomen: http://www.jagweb.com/aj6eng/richness.php . Laat ik het zo zeggen, je bent niet de enige , maar doe er je voordeel mee als je ze niet al kende.
  13. Gijzzy

    Koplamp USA

    Facelift model koplampen zijn inderdaad moeilijk tot niet aan te komen laat staan een set. Maar voor invoering hoeft een koplamp tegenwoordig geen keurmerk meer te hebben (dat was wel zo!), om ze door de keuring te krijgen moet er in het lichtbeeld tenminste een horizontale afscheiding zijn tussen licht onder en donker boven.
  14. Na loshalen van de accu kan het zijn dat de auto 'vergeten is' wat de aangeleerde stationair stand van de gasklep is. Oorspronkelijke oorzaak is vervuiling van het gasklephuis en daardoor is er een te kleine opening om lucht door te laten bij gesloten stand. Oplossing is gasklep demonteren en voorzichtig schoon maken met de juiste middeltjes. Heel herkenbaar bij een 4.2 S/C (meerdere malen gehad na het vervangen van een accu bij X350 en XF)!
  15. Eerst clipjes 1 demonteren Dan de pinnen 2 met een kleine drevel naar buiten tikken Plaatje 3 verwijderen Zuigers terug drukken Blokken verwijderen Omgekeerde volgorde terug zetten. Wel goed opletten dat de pennen door de oogjes gaan en dat alles weer netjes op z'n plek zit bij monteren. Met remmen altijd dubbel checken dat het goed zit.
×
×
  • Create New...