Ga naar inhoud

Gijzzy

Members
  • Aantal items

    327
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Gijzzy won de laatste dag op 20 oktober 2016

Gijzzy had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

6 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Gijs

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Gijzzy

    Verwarming Jaguar Sovereign

    En het schema van de klep en pompje. Succes!
  2. Gijzzy

    Verwarming Jaguar Sovereign

    Verder de zekeringen die naar de climate control gaan: Rechts onder de achterbank zekering 12 (10A) Links onder de achterbank zekering 2 (10A)
  3. Gijzzy

    Verwarming Jaguar Sovereign

    LH engine bay fuse box zekering 6 (15A) dat is de pomp. Relais van de pomp zit L.V. achter het achterlicht Rechts onder de achterbank zekering 16 (10A) is voor de aansturing van het relais. En daar zitten nog meer dingen op maar kan de antenne niet plaatsen.
  4. Gijzzy

    Koffer Mechanisme Defect? Of Relais

    Graag gedaan, toevallig kom ik vandaag dit topic tegen:
  5. Gijzzy

    Koffer Mechanisme Defect? Of Relais

    Vermoedelijk draadbreuk in de kabelboom bij het scharnier. Dit kun je of repareren als het één draadje is, maar in dit stukje kabelboom zijn alle draden zwart dus als er meerdere gebroken zijn is het heel erg puzzelen welke waar hoort. Succes
  6. Gijzzy

    X300 Double Six stotterend rijden

    Ja klopt, een serie 3 heeft één bobine en een verdeelkap en een X300 niet, die heeft twee bobines waar de bougie kabels direct ingestoken kunnen worden. Ik heb nog een nieuwe bobine liggen als je er een nodig hebt.
  7. Gijzzy

    centrale vergrendeling XKR convertible "key fob"

    Bij een xk8 cabro zit de antenne in de B stijl onder de leren afdekking en de module in de kofferbak onder de zekering kast. Kleine kans dat het met de lekkage in het interieur is geweest. Module wil wel eens stuk gaan, dat zou verklaren waarom ze er alle twee tegelijk mee stopten. Maar batterijen controleren en opnieuw programmeren met een WDS of IDS lijkt mij de beste optie.
  8. Gijzzy

    2.7 d motor + automaatbak

    Gebruik de juiste kabelboom, volgens mij heeft de XJ aangestuurde motorsteun dempers en de S-type niet.
  9. Gijzzy

    Fout code P0105

    Foutcode is P0105, omschrijving: Manifold absolute pressure (MAP) sensor range/performance Oorzaken: Intake manifold air leak (loose or missing component) MAP sensor to ECM circuit(s) fault MAP sensor failure Throttle adaptation fault (check throttle position voltage at ignition ON) Meeste kans op een vacuum lek. Is het een super charger? Die heeft een vacuum slangetje tussen de super charger en het inlaatspruitstuk die er wel eens af wil springen.
  10. Gijzzy

    accu lampje brandt soms

    Is de nieuwe dynamo ook voorzien van een nieuwe poelie of is die overgezet van de oude? Deze wil namelijk wel eens stuk gaan en rare geluiden veroorzaken, niet zeker of deze ook voor te weinig laadstroom kan zorgen.
  11. Gijzzy

    koplamp unit

    Ik heb binnenkort wel een koplamp voor je, ik hoop volgende week. Ik zal het dan laten weten.
  12. Gijzzy

    Nu even niet......

    Ik had gezien dat de DAC 2673 voor een XJS is tot VIN 127025; en de DAC 4104 vanaf 127026 en ging er van uit dat de eerste dan met zener was. Naar welk (origineel) onderdeel nummer ben je naar opzoek? En wat is het onderdeel nummer van de ECU? Ik heb nog ergens een goede test ECU liggen maar dan zal ik hem wel echt moeten zoeken. Moet ook nog een AMP hebben maar heb die vervangen omdat de auto ook af sloeg (na een rit van 200 km).
  13. Gijzzy

    Nu even niet......

    Poeh, wat een verhaal om daar even in te vallen. Ik lees dat je al een Bosch bobine gemonteerd hebt, is dit in combinatie met de secundaire bobine? Om het echt uit te sluiten zou ik één bobine monteren met een primaire weerstand van 0.5 ohm zoals later geleverd werd (DAC 6093). Verder ligt er in Oisterwijk een amplifier DAC 2673# op voorraad, niet origineel maar wel de snelste weg mocht het nu in de tweede week van april nog niet lukken . Hoe heb je de rotor gecontroleerd? Vaak is vervangen (of de oude er weer terug op) de enige manier van uitsluiten. Ik vind het een leuk vraagstuk, als me nog wat te binnenschiet laat ik het weten. Offtopic: Geen EOBD voor deze V12 motoren maar er was wel degelijk diagnose apparatuur zie hoofdstuk 11.3: https://oldtimer.tips/en/d-jetronic/74-tester#Lucas Eigenlijk een veredelde multimeter.
  14. Gijzzy

    Geschakelde spanning

    Uit het hoofd zit er boven de radiateur een rij relais waarvan eentje aangestuurd wordt door een witte (of wit/rood) draad vanaf het contact, als die draad niet goed is of het relais werkt niet dan kan het lijken alsof de auto 'dood' is. Of dit te maken heeft met de ramen durf ik niet te zeggen. Waar heb je de witte draad gemeten of er spanning op stond?
  15. Gijzzy

    AJ27 onderzoek (wat was er mis met deze motor)

    Ik kijk, lees en begrijp maar ik kan er niets aan doen, ik zie alleen maar een mooie tafel voor me haha. Jaloers op een Super Charger die "over is". (zegt hij met een V8 in z'n woonkamer en een V12 in aanbouw )
×